Ketvirtadienis, 13 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Menas

Vilniaus senajame teatre premjera – „Atsivertėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“

www.alkas.lt
2024-06-10 11:37:17
0
„Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ | L. Žaliauskaitės nuotr.

Režisierus Jonas Vaitkus. Spektaklis „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ | L. Žaliauskaitės nuotr.

       

Birželio 15, 16 d. Vilniaus senajame teatre (Basanavičiaus g. 13) įvyks spektaklio „Atsivertėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ pagal Šolomo Zelmanavičiaus pjesę premjera. Spektaklio meno vadovas – Jonas Vaitkus, režisierius – Albertas Vidžiūnas.

Spektaklyje atsiveria Vilniaus žydiškasis pasaulis, kalbos grumiasi, stumdosi – it jau kadai išnykusio Vilniaus gatvėse, tarsi liudydamos jau dingusią civilizaciją. Grafas Potockis pereina iš krikščionybės į judėjų tikėjimą ir už tai pasmerkiamas mirti ant laužo. Ko verta tokia auka ir ką tai reiškia šiandien – mirti už įsitikinimus?

Tai paskutinė ir ilgai laukta VST premjera šį sezoną. Spektaklis rodomas lietuvių, rusų, jidiš kalbomis su titrais. 

Lietuvos teatro iki šiol neatrastas litvakas Šolomas Zelmanavičius

Šolomas Zelmanavičius (1898–1941?) – Vilniuje gimęs dailininkas, rašytojas, dramaturgas, scenografas, spalvinga tarpukario Kauno bohemos asmenybė, nepelnytai primirštas, sudėtingo likimo. Tarpukario Lietuvos žurnalistai rašė ne tik apie Š. Zelmanavičiaus kūrybą, bet ir jo nuotykius – dailininkas buvo išskirtinė asmenybė Kauno bohemos gyvenime.

Šolomas Zelmanavičius 1934-10-31, Kaunas | Asmeninio archyvo nuotr.
Šolomas Zelmanavičius 1934-10-31, Kaunas | Asmeninio archyvo nuotr.

Š. Zelmanavičius Kaune dirbo dekoratoriaus padėjėju Valstybės teatre, kūrė dekoracijas spektakliams, kostiumus Kauno hebrajų teatrui, surengė dvi didžiules personalines parodas, buvo labai produktyvus, ankstyvuoju kūrybos laikotarpiu daug eksperimentavo, studijavo impresionizmo, primityvizmo, kubizmo, ekspresionizmo ir fotografijos teikiamas raiškos galimybes.

Šeina ir Meiras Zelmanavičiai | L. B. Koen privačios kolekcijos nuotr.
Šeina ir Meiras Zelmanavičiai | L. B. Koen privačios kolekcijos nuotr.

Dėl įvairiapusės veiklos, parodų, nuotykių, draugiškumo ir atvirumo jį puikiai pažinojo Kauno visuomenė, ypač teatro ir dailės publika. Deja, Holokaustas atėmė dailininko gyvybę, nutraukė jo meninę veiklą. Manoma, kad Šolomas ir jo žmona Brocha greičiausiai buvo nužudyti 1941 m. Kauno gete, nes tolesnių žinių apie juos nerasta.

Prie medžio tėvas Meiras Zelmanavičiumi su sūnum Šalomu Zelmanavičium | Geto kovotojų namų muziejaus fotoarchyvo, Izraelyje nuotr.
Prie medžio tėvas Meiras Zelmanavičiumi su sūnum Šalomu Zelmanavičium | Geto kovotojų namų muziejaus fotoarchyvo, Izraelyje nuotr.

Už įsitikinimus sudegintas ant laužo

,,Atsivertėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ – tai Jono Vaitkaus sceninė vizija pagal Š. Zelmanavičiaus dramatinę legendą „Ger cedekas. Grafas Potockis iš Vilniaus“, dailės darbus, žydų kultūros rašytinius ir sakytinius šaltinius. Š. Zelmanavičiaus pjesė jidiš kalba („Ger cedek. Vilner graf Potocki“) labai nedideliu tiražu išėjo 1934 m. Kaune. Ger cedekas – tai hebraiškas terminas, reiškiantis prozelitą teisuolį, į judėjų tikybą perėjusį žmogų, atsivertėlį.

Atsivertėlis Grafas Potockis – iš dalies istorinis asmuo, prieš 275 metus už įsitikinimus Vilniuje sudegintas žmogus. Pjesei Š. Zelmanavičius pritaikė seną žydų legendą apie judaizmą priėmusį turtingą krikščionių jaunuolį, kuri tapo neatskiriama ne tik Vilniaus, bet ir visos Rytų Europos žydų folkloro dalimi. Yra keletas užrašytų legendos pasakojimų, tačiau esminis pasakojimo motyvas per amžius išliko toks pat – tragiškai susiklosčiusi kilmingo krikščionio, kuris dėl žydų tikėjimo išsižada ne tik turtų ir socialinio statuso, bet ir gyvybės, lemtis.

Spektaklyje labai aiškūs keli sluoksniai: Grafo Potockio ir Juditos meilės bei Grafo dvilypumo (jame gyvena dvi sielos) drama, kurią lydi ryškus noras apsivalyti, atgailauti už nuodėmes, siekti tyrumo. Grafas yra tiesos ieškantis žmogus, išpažintis tampa nuolat šį žmogų lydinčiu leitmotyvu. Ugnis apvalo geriausiai, tačiau šiuo atveju ugnis – budelis, bausmė.

Ar dar galime ir verta mirti už įsitikinimus? Kur riba tarp pasiaukojimo, fanatizmo ir naivumo? Ir apskritai, ar švaros, kuklumo, saiko siekis neprieštarauja šiandien vyraujančiai „gero gyvenimo“ ideologijai?

Jonas Vaitkus: Pjesėje ryškus dviejų pradų – žmogiškojo ir žmogėdriškojo – apnuoginimas

Spektaklio meno vadovas Jonas Vaitkus, į teatrą beveik po 100 metų atvedęs dramaturgą Š. Zelmanavičių: „Jam dailės neužteko, matyt, norėjosi išrėkti labai rimtą dalyką – kad religijos giminingos. Tikėjimas turi bendrą savybę – Meilę. Ir neskatina žiaurumo. Tikėjimas skatina būti kariu, gynėju, bet ne užkariautoju. Šios medžiagos niekas ir nenorėjo atrasti – ji pavojinga. Viskuo.“

J. Vaitkus paklaustas, kuo įkvepia ši unikali medžiaga, atviravo: „Pirmiausia – religijų, tikėjimo svarba. Nuo to, kaip žmogus giliai priima tikėjimą, galima pamatyti jo esmę. Jei dėl tikėjimo žmogus gali ką nors paaukoti, gal net save, savo gerovę, tuomet supranti, kad jis neveidmainiauja, nes tikėjimas suteikia jėgų. Negaliu teigti, tas jo tikėjimas – teisingas ar geras. Š. Zelmanavičiaus pjesėje susiduria du tikėjimai – hebrajiškas ir krikščioniškas. Abiejuose tikėjimuose yra daug sąlyčio taškų, jei juos gerbi ir girdi. Man atrodo, pjesė išreiškia dviejų pradų – žmogiškojo ir žmogėdriškojo – apnuoginimą. Neturėkite iliuzijų, kad jumyse to žvėries nėra.“

Daugiakalbiškumas, Vilniaus žydiškasis pasaulis

Š. Zelmanavičius pjesėje kuria spalvingą Vilniaus žydiškąjį pasaulį, atskleidžia žydų istoriją, religiją ir tradicijas. Ypatingą vaidmenį Š. Zelmanavičius skiria Vilniaus Gaonui, nors pats herojus pjesėje ir nepasirodo.

Spektaklio  „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.
Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.

Pjesė parašyta sodria, gyva, emocinga kalba, joje gausu hebrajų kalbai ir litvakų tarmei būdingų žodžių ir posakių. Siekiant išlaikyti kuo daugiau autentiškumo ir perteikti kalbos spalvingumą tekste neverčiami kai kurie žydų kultūrinių ir religinių realijų pavadinimai.

Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.
Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.

Spektaklyje kalbos (jidiš, lietuvių, rusų, hebrajų) grumiasi, stumdosi – it jau kadai išnykusio Vilniaus gatvėse, tarsi liudydamos jau dingusią civilizaciją.

Režisierius Albertas Vidžiūnas: „Tėvų atminimui sukurta Š. Zelmanavičiaus pjesė apie atsivertėlį Grafą Potockį siekia apčiuopti esminius, lemtingus religinio tikėjimo motyvus. Gyvybingose, spalvingose bei misticizmo kupinose scenose dramatiškai pristatomos veikėjų būsenos, o tragiška kilmingojo, kuris vardan tikėjimo visko išsižadėjo, lemtis išryškina visuomenės nerimą, žiaurumą ir kartu didelį dievobaimingumą.“ 

Aktorius Maksimas Tuchvatulinas: Koks jausmas, kuomet tave sudegina ant laužo? 

Pagrindinis Grafo Potockio vaidmuo patikėtas aktoriui Maksimui Tuchvatulinui:

„Ką man reiškia Potockio vaidmuo? Tokiame spektaklyje pagrindinis vaidmuo tenka pirmąkart. Tai mane jaudina. Laukia didelė atsakomybė. O vaidmuo nėra labai sudėtingas. Viskas sukasi aplink Potockį, nors pats Potockis vaidina gana nedaug. Su Vaitkumi dirbu ne pirmą kartą, man patinka, kaip jis tą daro. Kaip jis užpildo kiekvieną sceną, įpučia jai gyvybę. Džiaugiuos, kad manim patikėjo ir pasitikėjo.“ Aktorius, paklaustas, koks jausmas, kuomet tave sudegina ant laužo, kad ir scenoje, tik juokavo: „Kol kas šios scenos dar nerepetavome…“

Spektaklio  „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.
Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.

J. Vaitkus kalbėdamas apie aktoriaus pasirinkimą pažymėjo, jog vertina aktoriaus jaunystę, teigiamą naivumą ir nuoširdumą ir tai, kad M. Tuchvatulinas neturi absoliučios profesinės patirties, kuri žmogų paprastai ištvirkina.

Platus kūrybinis arsenalas

Spektaklyje vaidina didžioji Vilniaus senojo teatro trupės dalis. Scenografijos ir šviesų dailininkas – Artūras Šimonis, kostiumų dailininkė – Jolanta Rimkutė, kompozitorė – Rita Mačiliūnaitė, choreografė – Leokadija Dabužinskaitė, projekcijų autoriai – Agnė Marcinkevičiūtė, Artūras Šimonis, Darius Budrys. Neapsieita ir be žydų kultūrą išmanančių konsultantų – gelbėjo Lara Lempertienė, Vilma Gradinskaitė.

Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.
Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.

Scenografijoje, vaizdo projekcijose naudojami Š. Zelmanavičiaus darbai, pjesės iliustracijos, archyvinės nuotraukos. Pasak J. Vaitkaus, spektaklyje visomis išgalėmis vengta išorinio dekoratyvumo, o dirbant su istorine medžiaga dažnai esama šio pavojaus.

Spektaklyje itin svarbus muzikinis sluoksnis. Kompozitorė Rita Mačiliūnaitė:

„Skaitant pjesę mintyse iškart suskambo keletas muzikinių temų: žinojau, kad norėsiu girdėti gyvą violončelę, dainuojančius bei muzikaliai kalbančius aktorius. Grafo dvilypumas iri sielų, kaip personažų, buvimas scenoje  padiktavo ir vieną iš komponavimo priemonių – vienu metu skamba gyvi ir iš anksto įrašyti balsai. Tai ketvirtas spektaklis, kurį kuriu su J. Vaitkumi, visuose nevengiame dainuojamųjų numerių. Režisieriaus pasitelktas daugiakalbystės principas muzikai ir aktorių vokaliniams numeriams suteikė daugiau galimybių, nes daugiakalbystė – ne tik stiprus draminis, bet ir muzikinis aspektas.“ 

Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.
Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.

Jolanta Rimkutė: Pagrindiniai mūsų skirtumai ne kostiumuose, o galvose, tikėjime

Kostiumus spektakliui kūrė dailininkė Jolanta Rimkutė:

„Man buvo iššūkis, nes veiksmas vyksta XVIII a. vidurio Lietuvoje, žydų bendruomenėje. Reikėjo išsiaiškinti, kaip to meto miestelėnai, lietuviai ir žydai rengėsi, tad teko skaityti daug literatūros. Nors esu kūrusi daug istorinių kostiumų, toks konkretus LDK laikotarpis buvo naujiena.

Turėjau susipažinti su laikmečiu ir tik tada daryti sprendimus. Trupė didelė, todėl reikėjo rasti sprendimus, kaip tą patį aktorių greitai transformuoti į kitą personažą. Tai – vienas iš didžiųjų šio pastatymo iššūkių. Tik bendradarbiaujant su scenografu ir režisieriumi, žinant istorinį kontekstą, pjesės turinį, galima turėti savo viziją ir nuspręsti, ką norisi perteikti.“

J. Rimkutė pažymėjo, kad pagrindiniai mūsų skirtumai nėra kostiumuose, o mūsų galvose, tikėjime, žmonių išvaizda pernelyg nesiskiria, esminiai skirtumai slypi tikėjime. Šiuolaikinėje visuomenėje žmonės rengiasi labai panašiai, bet yra labai skirtingų įsitikinimų.

Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.
Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.

Kostiumų dailininkė pasidžiaugė, jog J. Vaitkus leidžia nežinoti visko iki galo, o tai suteikia teatrui stebuklo jausmą. Teatras yra stebuklų vieta, daug kas gimsta paskutinę savaitę prieš premjerą.

Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.
Spektaklio „Atsiskyrėlis. Grafas Potockis iš Vilniaus“ repeticijos akimirka | L. Žaliauskaitės nuotr.

Tai paskutinė ir ilgai laukta VST premjera šį sezoną. Spektaklis rodomas lietuvių, rusų, jidiš kalbomis su titrais.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Aktorė Jelena Ragimova: Dirbu „pavojingame“ teatre
  2. Į sceną grįžta Šolomas Zelmanavičius – žavus keistuolis, arkliu apkeliavęs Europą
  3. Vilniaus valdininkai: Sudie Salomėja Nėrie, labas Šventoji Kotryna! PAPILDYTA
  4. „Didysis kelias“ kviečia į Lietuvos nacionalinį dramos teatrą
  5. Kviečia režisieriaus J. Vaitkaus spektaklio „Tėtis“ pristatymas
  6. Jonas Vaitkus prisnūdusią visuomenę žada supurtyti ypatingu spektakliu (video, nuotraukos)
  7. Aktoriai Vytautas Kupšys ir Ieva Brikė – apie naujausią Jono Vaitkaus spektaklį „Tie metai“
  8. „Lietuvos“ ansamblis pristato „Sakmę apie dovanotą širdį“
  9. Teatras „Labas“ atskleidė dramatišką poeto A. Kalanavičiaus gyvenimą
  10. Aktorius V. Anužis: Šis vaidmuo man – dovana

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Saulės žybsnis
Astronomija ir kosmonautika

Žemę talžanti magnetinė audra: kas vyksta ir ko tikėtis?

2025 11 13
Mėsa, maistas
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika pripažinta strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 11 13
Pinigai
Lietuvoje

Trečiąjį ketvirtį sukčiai iš gyventojų išviliojo apie 5 mln. eurų

2025 11 13
Vilniaus rotušė
Lietuvoje

Pradėtas Vilniaus rotušės atnaujinimas

2025 11 13
Lietuvos kariuomenės analitikai
Lietuvoje

Spalį stebėtas priešiško informacinio spaudimo augimas iš Baltarusijos

2025 11 13
Lietuvos mokslo taryba pristato Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūros kelrodį
Lietuvoje

Seimo komisija į plenarinį posėdį kviečia LMT pimininką

2025 11 13
Pradedami magistralės nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos tiesimo parengiamieji darbai
Lietuvoje

A. Zuokas ragina skubiai imtis veiksmų dėl vežėjų

2025 11 13
Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes
Lietuvoje

Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes

2025 11 13

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Tik apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Žemę talžanti magnetinė audra: kas vyksta ir ko tikėtis?
  • Žemės ūkio ir maisto politika pripažinta strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui
  • Trečiąjį ketvirtį sukčiai iš gyventojų išviliojo apie 5 mln. eurų
  • Pradėtas Vilniaus rotušės atnaujinimas

Kiti Straipsniai

Saulės žybsnis

Žemę talžanti magnetinė audra: kas vyksta ir ko tikėtis?

2025 11 13
Burbiškio dvaro popietėje – susitikimas su dvarų kultūros tyrėjais

Burbiškio dvaro popietėje – susitikimas su dvarų kultūros tyrėjais

2025 11 13
Šiaulių berniukų gimnazija XX a. pr. Atvirukas

J. Nekrašius. Šiaulių berniukų gimnazija ir Vasario 16-osios Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarai

2025 11 13
Rimas Armaitis, Pokrovsko kryptis

R. Armaitis. Pokrovsko sritis (ar viskas beviltiška)

2025 11 12
Timūras Mindičius ir Volodymyras Zelenskis

Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?

2025 11 12
Alina Laučiuvienė

V. Budnikas. Dviveidė valstybė: gelbsti raginančius kitus šaudyti ir teisia už meilę Tėvynei

2025 11 12
Alvydas Medalinskas

A. Medalinskas. Apie Ukrainos tragediją: dvi Ukrainos pusės

2025 11 12
Andrius Tapinas prieš Artūrą Orlauską

Teismo išpuolis prieš žiniasklaidos laisvę?

2025 11 11
Futbolo rungtynės Lietuva-Izraelis

Lietuva – Izraelis – rungtynės be žiūrovų: saugumas ar politinis spaudimas?

2025 11 11
Arūnas ir Vida Sniečkai

Nacionalinė Jono Basanavičiaus premija paskirta muziejininkams Arūnui ir Vidai Sniečkams

2025 11 11

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Tik apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Alergija

Negydoma šienligė sutrikdo įprastą žmogaus gyvenimą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai