Penktadienis, 14 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Eismo nelaimių priežastis – viršytas greitis

www.alkas.lt
2023-11-20 15:17:35
0
Avarija | pixabay.com nuotr.

Avarija | pixabay.com nuotr.

       

Kasmet trečią lapkričio sekmadienį minima Pasaulinė diena žuvusiesiems eismo įvykiuose atminti. Minint šią dieną, Lietuvos automobilių kelių direkcija atkreipia dėmesį į pagrindine nelaimių priežastimi išliekantį pažeidimą keliuose – leistino greičio viršijimą. Vien per šiuos metus Lietuvos keliuose žuvo 128 žmonės, pagrindinė šių eismo įvykių priežastis buvo viršytas leistinas ar saugus greitis.

Remiantis spalio pabaigoje – lapkričio pradžioje Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakyta reprezentatyvia gyventojų apklausa, net 88 proc. vairuojančių Lietuvos gyventojų teigia valstybinės reikšmės keliuose rečiau ar dažniau viršijantys leistiną greitį. Niekada neviršijantys greičio iš vairuojančių apklaustųjų nurodė vos 11 proc.

Anot apklausoje dalyvavusių vairuojančių šalies gyventojų, pagrindiniai motyvai, skatinantys juos laikytis kelių eismo taisyklių ir rinktis saugų greitį yra eismo įvykio baimė (šią priežastį nurodė 40 proc. vairuotojų), greičio matuokliai (36 proc.) bei baimė prarasti vairuotojo pažymėjimą (30 proc.).

10 proc. vairuojančių ir apklausoje dalyvavusių respondentų nurodė, kad rinktis leistiną greitį keliuose jų nepaskatintų niekas. Didžiausia dalis, nurodžiusių, kad kelyje rinktis leistiną greitį jų nepaskatintų niekas, yra Panevėžio apskrities gyventojai, iš kurių šį pasirinkimą nurodė net 22 proc. apklaustųjų vairuotojų.

Remiantis atliktos apklausos rezultatais, net 81 proc. apklaustų vairuojančių Lietuvos gyventojų mano, kad pagrindinė priežastis, lemianti eismo įvykius, yra neatsakingas eismo dalyvio (vairuotojo/pėsčiojo) elgesys ir eismo taisyklių nesilaikymas.

Viena iš priemonių, skatinančių vairuotojus neviršyti leistino maksimalaus važiavimo greičio, yra momentinio ir vidutinio važiavimo greičio matuokliai.  Šiais metais momentiniai greičio matuokliai užfiksavo daugiau nei 200 tūkst. leistino greičio viršijimo atvejų. Vidutinio greičio matavimo sistemos tokių atvejų užfiksavo daugiau kaip 408 tūkst.

Vien per dvi lapkričio mėn. savaites valstybinės reikšmės keliuose įrengtomis greičio fiksavimo priemonėmis užfiksuota apie 7,5 tūkst. leistino greičio pažeidimų atvejų. Didžiausias greičio viršijimo atvejis lapkričio mėn. buvo užfiksuotas kelyje Vilnius–Panevėžys, kai transporto priemonė važiavo 203 km/val. greičiu, taip šiame kelyje leistiną 110 km/val. maksimalų važiavimo greitį, viršijant net 93 km/val.

„Viršytas leistinas maksimalus ar nepasirinktas saugus važiavimo greitis – pagrindinė tragiškų įvykių keliuose priežastis. Nors eismo kultūra Lietuvoje gerėja, tačiau turime pripažinti, kad didesnės atsakomybės ir sąmoningumo kelyje mums vis dar pritrūksta. Suprantame, jog saugi kelionė yra mūsų bendras tikslas, todėl saugumui keliuose didinti taikome kompleksines priemones. Vis dėl to, pasiekti norimo rezultato nepavyks, jei, pirmiausia, nepaisysime minimalių saugumo keliuose reikalavimų, kaip leistino greičio laikymasis“, – kalba Kelių direkcijos Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas.

Šių metų lapkričio mėnesį, valstybinės reikšmės keliuose vidutiniškai per dieną užfiksuota daugiau nei 500 greičio viršijimo atvejų.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 2023 m. dešimt mėnesių šalies keliuose žuvo 128 žmonės, o tai 23 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Pagrindine tragiškų nelaimių priežastimi tapo nepasirinktas saugus ar viršytas leistinas maksimalus važiavimo greitis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis
  2. LAKD didina lėšas eismo saugumui
  3. Sumažėjus automobilių, didėja greitis
  4. Mažėja didžiausias leistinas greitis, galima važinėti dygliuotomis padangomis
  5. Žinovai mato dvi spūsčių priežastis
  6. Visi eismo duomenys – vienoje vietoje
  7. Per savaitę išaiškinta 9500 eismo pažeidėjų
  8. Tikimasi, kad nelaimių dėl paspirtukų mažės
  9. Paspirtukininkų nelaimių daugėja kas mėnesį
  10. Gydytojas įspėja dėl skaudžių žiemos nelaimių
  11. Skaudžių nelaimių Kaune – mažiausiai per 20 metų
  12. Eismo saugumo taryboje apsvarstyti alkoblokų įteisinimo ir žieminių padangų naudojimo klausimai
  13. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  14. Eismo saugumas: svarbu įvertinti padėtį
  15. Saugaus eismo dieną – raginimas neskubėti

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pavojingi gaminiai
Gamta ir žmogus

Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos

2025 11 14
VRK: referendumams - NE!
Pilietinė visuomenė

E. Čibirauskas, Z. Vaišvila, G. Ustinavičius. Būti ar nebūti referendumui?

2025 11 13
Seimas
Lietuvoje

Seimas papildė atmintinų dienų sąrašą

2025 11 13
Susitikimas Prezidentūroje
Lietuvoje

Prezidentas susitiko su NATO karinio komiteto pirmininku

2025 11 13
Elektra
Energetika

„Litgrid“ pradeda elektros linijos Lietuvos elektrinė–Neris atnaujinimą

2025 11 13
Pinigai
Lietuvoje

Savivaldybių projektams ministerija paskirstė 2,4 mln. eurų

2025 11 13
Saulės žybsnis
Astronomija ir kosmonautika

Žemę talžanti magnetinė audra: kas vyksta ir ko tikėtis?

2025 11 13
Mėsa, maistas
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika pripažinta strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 11 13

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bartas apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • Cenk Uygur apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • Nick Fuentes apie Seime įregistruotas siūlymas riboti imigrantų šeimų atsikėlimą į Lietuvą
  • +++ apie Siūloma didinti finansavimą migrantus kontroliuojančioms institucijoms  

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos
  • K. K. Urba. Kultūros politikos štrichai: maištavimo gaivalo primityvumas
  • A. Navys, M. Sėjūnas. Rusijos informacinio karo veiksmų intensyvumas auga
  • E. Čibirauskas, Z. Vaišvila, G. Ustinavičius. Būti ar nebūti referendumui?

Kiti Straipsniai

Kelio darbai

Duomenys rodo, kad Šiaulių gatvių būklė ženkliai pagerėjo

2025 11 12
Automobilių spūstys

Gyvieji „šviesoforai“ – nepakeičiami pagalbininkai eismo spūstyse

2025 11 09
Paspirtukas

Paspirtukai rudenį: apribojimų nėra, tačiau ar saugu?

2025 11 08
Tiltas

Tęsiami Kauno Islandijos plento atnaujinimo antro etapo darbai

2025 11 07
Pirmas sniegas keliuose

Pirmasis sniegas keliuose: ką privalo žinoti vairuotojai

2025 11 07
Kelio darbai

Kelyje A1 ties Biruliškių viaduku – laikini eismo ribojimai

2025 11 06
Kelio darbai, kelio ženklas

Kelyje A1 ties Biruliškių viaduku laikini eismo ribojimai

2025 11 04
Policija

Pareigūnai pristatė lapkričio patikrinimus

2025 11 03
Kelio ženklas – gyvūnai

Stirna priešais automobilį: tyrimas atskleidė kaip elgtųsi vairuotoja

2025 11 03
Automobilis BMW

Ar automobilio stabdymas tikrai tik paprastas veiksmas?

2025 11 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Bartas apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • Cenk Uygur apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • Nick Fuentes apie Seime įregistruotas siūlymas riboti imigrantų šeimų atsikėlimą į Lietuvą
  • +++ apie Siūloma didinti finansavimą migrantus kontroliuojančioms institucijoms  
  • +++ apie A. Navys, M. Sėjūnas. Rusijos informacinio karo veiksmų intensyvumas auga
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Išmanusis telefonas | rrt.lt nuotr.

RRT siekia įtvirtinti asmens patikrą nuotoliu

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai