Nors vis dar džiugina šilti orai, sparčiai artėjančio šaltojo meto pradžią pranašauja trumpėjančios dienos. Vairuotojams tai reiškia, kad vis daugiau laiko teks vairuoti tamsoje ir sudėtingesnėmis oro sąlygomis. Šios aplinkybės šaltuoju metų laiku lemia didesnį pavojų kelyje ir išaugantį eismo įvykių, kurių priežastis yra prastas matomumas, skaičių. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad kiekvienais metais tokių avarijų įvyksta bent keli tūkstančiai. Nemažos dalies jų būtų galima išvengti laikantis pagrindinių saugaus vairavimo principų ir didesnį dėmesį skiriant automobilio priežiūrai.
Svarbiausia – saugus greitis ir atstumas
Anot R. Pociaus, vėliau kylanti ir anksčiau nusileidžianti saulė reiškia, kad įrudenėjus tamsu būna ir eismo piko valandomis, kai gyventojai vyksta į darbus ir iš jų. Jei prie tamsos dar prisideda ir krituliai ar plikledis, tuomet gatvėse eismo įvykių rizika išties ženkliai išauga. Statistika negailestinga – ERGO bendrovės duomenimis, dėl tamsos ir prastesnių oro sąlygų kasmet įvyksta bent keli tūkstančiai eismo įvykių.
„Geras matomumas yra viena iš esminių saugaus eismo sąlygų, tačiau jei lauke tamsu, matomumą blogina lietus, dulksna ar šlapdriba, nuo šlapio asfalto atsispindi šviesos, o automobilio žibintai ar langų valytuvai veikia netinkamai, vairuoti gali būti išties sudėtinga. Nepaisant to, daugybė vairuotojų tokiomis sąlygomis išvažiuoja į gatves nepasiruošę, nepasirūpinę tinkama automobilio technine būkle ar išsiblaškę“, – sako R. Pocius.
R. Pociaus teigimu, vairuojant tamsiu paros metu ir prastomis oro sąlygomis ypač svarbu rinktis saugų važiavimo greitį bei laikytis saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių. Taip pat nelaukiant lietingojo sezono pradžios svarbu pasirūpinti, kad gerai veiktų automobilio valytuvai ir žibintai, o stiklai ir galinio vaizdo veidrodėliai būtų švarūs.
Namų darbai vairuotojams
„Ruošiantis tamsiajam metų laikui reikėtų patikrinti, ar gerai veikia ne tik priekiniai, bet ir priešrūkiniai bei stabdžių žibintai, o tai pat posūkių indikatoriai. Tai svarbu norint gerai matyti, kas vyksta kelyje, ir patiems būti matomiems. Švarūs langai taip pat yra labai svarbu, nes ant jų susikaupęs purvas išskaido šviesą, o vairuotojas dėl to gali būti akinamas“, – sako R. Pocius.
Anot draudikų atstovo, vairuojant tamsiu paros metu dar reikšmingesnis nei idealiomis vairavimo sąlygomis prie vairo tampa dėmesingumas ir susikaupimas. Tamsiu ir lietingu metu ir taip gali būti sudėtinga sekti įvykius kelyje, o jei tuo pačiu dar bandoma telefone atrašyti į gautą žinutę ar pareguliuoti navigacijos sistemą, gali kilti išties didžiulis pavojus.
Patariama ir įprasti laiku ilgąsias šviesas perjungti į trumpąsias. „Stenkitės įprasti ilgąsias šviesas laiku perjungti į trumpąsias, jei priešais jus atvažiuoja kitas automobilis, nes kitu atveju galite apakinti vairuotoją. Kelių eismo taisyklėse yra numatyta, kad likus ne mažiau kaip 150 metrų iki priešais atvažiuojančio automobilio būtina perjungti šviesas į artimas. Jei vairuojant tamsoje jus apakina kitas automobilis, sulėtinkite greitį arba sustokite, jei tai padaryti yra saugu, kol akys apsipras, arba nukreipkite žvilgsnį į šalikelę, kol akinantis automobilis pravažiuos. O jei jus akina iš paskos važiuojantis automobilis, galite įjungti avarinius žibintus”, – pataria ERGO atstovas.
Galiausiai, R. Pocius vairuotojus ypač atidžiais ragina būti važiuojant per pėsčiųjų perėjas, sankryžas, šalia mokyklų, gyvenamosiose zonose, nes tamsiuoju paros metu smarkiai išauga susidūrimų su pėsčiaisiais rizika. Jie ne visuomet pasirūpina atšvaitais ir kelyje gali būti išties sunkiai pastebimi. Be to, kol orai visiškai neatšąla, gatvėse tamsiu paros metu važinėja ir dviratininkai, zuja elektriniai paspirtukai, su kuriais susidūrimų taip pat netrūksta.