Pirmadienis, 22 gruodžio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Lukiškių aikštėje – „Nematomų žmonių autobusas“

www.alkas.lt
2023-09-18 13:35:11
76
PERŽIŪROS
3
„Nematomų žmonių autobusas“ | LTSA nuotr.

„Nematomų žmonių autobusas“ | LTSA nuotr.

Net 4 iš 10 lietuvių nedėvi atšvaito tamsiu paros metu, atskleidė naujausias „KOG instituto“ reprezentatyvusis visuomenės tyrimas. Tai  viena iš gyvybes Lietuvos keliuose nusinešančių priežasčių – ištyrus 2020–2022 m. eismo įvykius nustatyta, kad net 43 asmenų žūties priežastis buvo šviesą atspindinčių elementų nedėvėjimas. Siekdama atkreipti visuomenės dėmesį į šią problemą, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) minėdama Europos judumo savaitę pirmadienio rytą į Lukiškių aikštę pristatė „Nematomų žmonių autobusą“.

„Rudens ir žiemos mėnesiai tampa išbandymu eismo dalyviams. Pėstiesiems tenka eiti tamsoje ar prieblandoje, o vairuotojams – esant dar ir  tokioms prastoms oro sąlygoms kaip lietus ir sniegas sunku įžiūrėti be atšvaito einantį žmogų. Dėl slidžios kelio dangos ilgėja automobilio stabdymo kelias. Norime visiems priminti, kad geriausia priemonė, galinti padėti išvengti nelaimės, – atšvaito dėvėjimas. Todėl, siekdami atkreipti visuomenės dėmesį, šiandien į Lukiškių aikštę pristatėme „Nematomų žmonių autobusą“, – apie sostinėje vykusios socialinės akcijos idėją pasakoja LTSA direktorius Genius Lukošius.

„Nematomų žmonių autobusas“ į sostinės centrą atvežė 43 žmones – Vilniaus sakralinės muzikos choro „Adoramus“ ir choro „Momentum“ narius –  simbolizuojančius 2020–2022 m. Lietuvos keliuose žuvusius žmones, kurių žūties priežastis – atšvaito nedėvėjimas.

„Kai išgirstame statistiką, dažnai skaičiai ir lieka tik skaičiais. Todėl siekdami parodyti atšvaitų nedėvėjimo problemos mastą Lietuvoje pasitelkėme vizualinę išraišką. 43 žmonės – tai autobusas, pilnas keleivių.  Kiekvienas statistinis vienetas – tai kažkieno senelis, močiutė, mama, tėtis, sūnus, dukra, kolega, draugas ar draugė“, – pasakoja G. Lukošius.

Kasmet rugsėjo 16–22 d. minima Europos judumo savaitė. Viena jos diena – rugsėjo 18-oji – skiriama saugiam eismui skatinti.

Atšvaitų nedėvėjimo priežastys

„KOG instituto“ tyrimo metu gyventojų klausta, dėl kokių priežasčių jie nedėvi atšvaito tamsiu paros metu. Didžiausia dalis – 37 proc. – apklaustųjų tvirtino, kad gyvybę išgelbėti galinčios priemonės nedėvi, nes nevaikšto tamsiu paros metu. 13 proc. teigė, kad neturi atšvaito, 11 proc. – jog nevaikšto pėsčiomis, nes važiuoja automobiliu, 9 proc. – kad nevaikšto neapšviestomis gatvėmis.

„Žmonės nurodo įvairiausias priežastis. Vieniems atšvaitai neva yra nestilingi, nepatogūs, kiti paprasčiausiai pamiršta juos užsidėti. Visas apklausos metu iš apklaustų Lietuvos gyventojų išgirstas atšvaitų nedėvėjimo priežastis šiandien vykusios socialinės akcijos metu įgarsino ir ant autobuso užrašė choristai. Jas išgirdus ar perskaičius, akivaizdu, jog visus atšvaitų nedėvėjimo pasiteisinimus nusveria priežastis, kodėl atšvaitą reikia dėvėti, – ši maža, bet efektyvi priemonė gali išgelbėti gyvybę“, – teigia LTSA direktorius.

Atšvaitus dėvėti skatino ir Vilniaus sakralinės muzikos choro „Adoramus“ direktorė Indrė Dusevičė: „Visada džiaugiamės, galėdami prisidėti prie prasmingų iniciatyvų. Mes visi – ne tik choro kolektyvo nariai, bet ir eismo dalyviai, todėl manome, kad kaip ir kolektyve, taip ir kelyje, svarbu, kad kiekvienas būtų matomas.“

„Socialinės akcijos žiūrovams dovanojome būtent šį kūrinį, nes esame tikri – kiekvienas gali būti matomas, nesvarbu, kaip toli nuo kitų jis yra. Gyvenime kitus pamatyti mums padeda meilė artimam, o kelyje viskas daug paprasčiau – tereikia nepamiršti, nepatingėti užsidėti atšvaito. Jis gelbėja gyvybę“, – skatino I. Dusevičė.

Ne tik regionų problema

Dažniausiai atšvaitų nedėvi trijų didžiausių Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos) gyventojai – gyvybę saugančios priemonės atsisako daugiau nei pusė jų (52 proc.), rodo „KOG instituto“ duomenys.

„Tikėtina to priežastis – klaidingas įsitikinimas, jog apšvietose miestų gatvėse atšvaitai yra nereikalingi. Iš tiesų atšvaitą reikia dėvėti net ir gyvenant Vilniuje, Kaune ar kitame didžiajame mieste. Rudenį, žiemą, kai gerokai sutrumpėja šviesusis paros metas, į darbą vykstame ir iš jo grįžtame jau sutemus. Prastėjančios oro sąlygos – rūkas, lietus, šlapdriba ir sniegas – dar labiau apsunkina matomumą. Todėl atšvaitas būtinas kiekvienam eismo dalyviui“, – teigia G. Lukošius.

Mažesnių miestų ir kaimiškų vietovių gyventojai atšvaitus dėvi dažniau. Tyrimo duomenimis, šviesą atspindinčią priemonę tamsiu paros metu užsideda maždaug kas šeštas miestelio ar kaimo gyventojas.

„Vis dėlto, nors regionuose atšvaitus žmonės nešioja dažniau, didžioji dalis nelaimių įvyksta būtent kaimuose. 2020–2022 m. miestuose dėl to, kad nedėvėjo atšvaito, žuvo 7 žmonės, kaimuose – 36. Taigi, nors atšvaitus mažesnių miestelių ir kaimų gyventojai nešioja dažniau, tačiau juose žūčių dėl šios priežasties daugiau. Miesteliuose, kaimuose ne visi keliai, šaligatviai yra tinkamai apšviesti, todėl atšvaito nedėvinčiam asmeniui rizika patekti į kelių eismo nelaimę gerokai didesnė nei mieste“, – įžvalgomis dalijasi LTSA Kelių transporto eismo įvykių tyrimų klausimų skyriaus patarėjas Jonas Drunga.

„Kartu su LTSA kolegomis kviečiame Lietuvos gyventojus būti atsakingais eismo dalyviais – tamsiu paros metu dėvėti atšvaitą, laikytis Kelių eismo taisyklių ir kelyje gerbti kitus. Sąmoningumas ir atsakingumas – raktai į saugų judėjimą“, – teigia G. Lukošius.

Taisyklingo dėvėjimo svarba

Apskaičiuota, kad tinkamai pritvirtintas atšvaitas pėsčiojo matomumą vairuotojui gali padidinti bent tris kartus.

„Kad atšvaitas efektyviai atliktų savo pagrindinę funkciją ir saugotų pėsčiojo sveikatą bei gyvybę kelyje, svarbu jį dėvėti tinkamai. Atšvaitas turi būti segamas dešinėje kūno pusėje, automobilių žibintų aukštyje. Jei naudojate juostinio tipo atšvaitą – dėvėkite jį ant dešinės rankos aukščiau riešo arba dešinės kojos blauzdos, ties kelio riba. Pakabinamas atšvaitas turėtų švytuoti žmogaus kelių lygyje“, – teigia J. Drunga.

Ekspertai pataria – pamiršus, kaip dėvėti atšvaitą, tereikia savęs paklausti: „Ar taip nešiojamą atšvaitą matys vairuotojai? Ar jį apšvies automobilio žibintai?“ Atsakius į šį klausimą paaiškės, ar atšvaitas dėvimas tinkamai.

„Pavyzdžiui, jei atšvaitą pritvirtinate prie kuprinės, jo nematys iš priekio atvažiuojantys automobiliai. Tokiu atveju reikėtų jį perkelti į kitą vietą arba užsidėti dar vieną“, – sako Jonas Drunga.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kelių policijos vadovas ragina pėsčiuosius labiau rūpintis savo saugumu
  2. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai
  3. Susisiekimo ministras įpareigojo Kelių direkciją atlikti skubų tyrimą dėl asfaltuotinų žvyrkelių atrankos
  4. Raginama segėti atšvaitus: šalyje prasidėjo akcija „Būkime matomi ir saugūs kelyje“
  5. Šalies miestų saugaus eismo užtikrinimui bei darniam judumui skatinti papildomai skirta ES lėšų
  6. Ilgainiui neliks siauresnių nei 5 metrai kelių
  7. Ministras pristatė kelių strategiją iki 2035 m.
  8. Gerokai sumažėjo žūčių keliuose
  9. Vietoje greičio matuoklių – investicijos saugumui
  10. Kas keliuose trina juodąsias dėmes?
  11. LAKD didina lėšas eismo saugumui
  12. Regionuose bus dalijami atšvaitai
  13. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  14. Vairavimas tamsoje: pėsčiuosius pastebime likus 30 metrų
  15. Atšvaitus dėvi vienas iš trijų šalies gyventojų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Žemyna says:
    2 metai ago

    Kadangi Vilniuje vaikštau tik šaligatviais, o per gatvę einu tik sankryžose, kai šviesoforas leidžia, atšvaitas lyg ir nereikalingas. Bet dėl tvarkos nusipirkau vieną, kai jie buvo „atrasti”, ir buvo liepta juos segėti. Paskui teko dar vieną, paskui, patirties prispirta, jau ir ne po vieną pirkdavau. Kodėl? Ogi atšvaitai keistai elgėsi. Į troleibusą įlipi su juo, o kai išlipi (ypač iš pilnutėlio) – jo jau nebebėr… Ir taip kas kartą…
    Tartum už važiavimą reiktų atšvaitais mokėti.

    Atsakyti
    • Bartas says:
      2 metai ago

      Labai “cekava”. Ar tokie dalykai dedasi tik Vilniuje?

      Atsakyti
      • >BARTUI says:
        2 metai ago

        Nežinau. Neklausiau nieko, o pačius kalbant apie tai negirdėjau. Gal kiti į kišenes ar kitur paslepia.

        Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Simonas Gentvilas
Lietuvoje

S. Gentvilas traukiasi iš Valstybės pažangos tarybos

2025 12 22
Išmoka
Lietuvoje

Pensijų reforma ir sukčiai: 5 pavojingiausi būdai ir kaip jų išvengti

2025 12 22
Klaipėdos plentas | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdoje sėkmingai baigtas pirmasis Šilutės plento darbų etapas

2025 12 22
Pinigai
Lietuvoje

Verslą stebina siūlymas didinti atsiskaitymų grynaisiais pinigais ribą

2025 12 22
Sportas
Lietuvoje

Svarstoma keisti sporto politikos įgyvendinimo modelį

2025 12 22
Plikledis
Gamta ir žmogus

Kelininkai įspėja dėl plikledžio

2025 12 22
Susitikimas Prezidentūroje
Lietuvoje

Prezidentas kviečia Seimą grįžti prie konstruktyvaus darbo

2025 12 22
Montuojamos apsaugos apuokams
Gamta ir žmogus

Šiaulių krašte baigtas pilotinis projektas apuokams apsaugoti

2025 12 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus klausimas apie Sostinė atnaujina mokinių priėmimo tvarką
  • Naivus klausimas apie S. Gentvilas traukiasi iš Valstybės pažangos tarybos
  • skt. apie Nacionalinės kultūros darbotvarkės rengimo darbo grupė aptarė pagrindines kultūros politikos kryptis iki 2040 m.
  • Budweiser apie A. Medalinskas. Kaip išgyvena žmonės Ukrainoje

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • S. Gentvilas traukiasi iš Valstybės pažangos tarybos
  • Pensijų reforma ir sukčiai: 5 pavojingiausi būdai ir kaip jų išvengti
  • Klaipėdoje sėkmingai baigtas pirmasis Šilutės plento darbų etapas
  • Verslą stebina siūlymas didinti atsiskaitymų grynaisiais pinigais ribą

Kiti Straipsniai

Plikledis

Kelininkai įspėja dėl plikledžio

2025 12 22
Kelias Pagėgiai–Plaušvariai

Kapitališkai atnaujinamas kelio Pagėgiai–Plaušvariai ruožas

2025 12 19
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Šventinis chaosas keliuose: dažniausiai pasitaikančios klaidos

2025 12 13
Sankryža

„Via Lietuva“ keliuose atnaujino šviesoforus ir eismo valdymo sistemas

2025 12 12
Sveikata

Daugėja manančių, kad korupcija sveikatos sistemoje mažėja

2025 12 09
Neasfaltuotas kelias

„Via Lietuva“ įspėja vairuotojus dėl kelio dangos taršos

2025 12 08
Pinigai, monetos

Smulkiosios centų monetos dar nelaidojamos

2025 12 07
Dirbtinis intelektas

Lietuviai į technologijas žvelgia su menkesniu entuziazmu nei kaimynai

2025 12 07
Piniginė, pinigai

Apklausa: penktadalis lietuvių niekada nesiskolino pinigų

2025 12 07
Policija

Pareigūnai paskelbė gruodžio patikras keliuose

2025 12 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus klausimas apie Sostinė atnaujina mokinių priėmimo tvarką
  • Naivus klausimas apie S. Gentvilas traukiasi iš Valstybės pažangos tarybos
  • skt. apie Nacionalinės kultūros darbotvarkės rengimo darbo grupė aptarė pagrindines kultūros politikos kryptis iki 2040 m.
  • Budweiser apie A. Medalinskas. Kaip išgyvena žmonės Ukrainoje
  • Suskydom?.. apie Sostinė atnaujina mokinių priėmimo tvarką
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
ChatGPT

ChatGPT: nuo kalbos vertimo iki kūrybinio rašymo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | ket testai | fs25 mods | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max | Daigyklos | gta 5 mods

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai