Visuomenėje vis garsėjant nusiskundimams, jog išsikvietus pavėžėją nepavyksta susikalbėti lietuvių kalba, įmonė „Bolt“ atsiliepė pasiūlydama keleiviams rinktis „aukštesnę kokybę suteikiančią kategoriją“. Norintiems ją turėti reikalingas anglų kalbos sertifikatas, tačiau apie lietuvių kalbos reikalavimus – nė žodžio.
Rugsėjo 11 d. LRT laidoje „LRT Radijo ringas“ buvo nagrinėjami pavežėjams ir keleiviams kylantys sunkumai ir galimi jų sprendimo būdai.
Buvo pranešta, kad platforma „Bolt“ keleiviams neseniai pasiūlė naujovę – atsirado užsakymo kategorija „Basic“, kuria naudojantis kelionė kainuoja 6 proc. mažiau, tačiau suteikiamas prastesnis automobilis, o norintiems gauti kokybiškesnes paslaugas, t. y. keliauti naujesniu automobiliu ir su vairuotojais kurie kalba angliškai o kartais ir lietuviškai, įmonė siūlo kategoriją „Bolt“.
Tačiau „Bolt“ įmonės vadovas Andrius Pacevičius aiškina, kad toks sprendimas nebuvo tiesiogiai susijęs su nusiskundimais dėl nesusikalbėjimo.
„Atskyrimas pagal kalbas neįvyko, pagrindinis kriterijus buvo automobilio kokybė ir vairuotojo gebėjimas teikti paslaugas. Kalba yra vienas iš tų kriterijų, kuris daro įtaką kokybei: jei gauname skundų dėl vairuotojo komunikacinių gebėjimų ir technologijos to neišsprendžia, tuomet tokio vairuotojo paprašome B1 lygio anglų kalbos sertifikato“, – postringavo A. Pacevičius.
Paklaustas – kodėl anglų o ne lietuvių kalbos mokėjimo reikalaujama iš „Bolt“ vairuotojų A. Pacevičius aiškino:
Paprašytas paaiškinti, kodėl prašoma būtent anglų, o ne lietuvių kalbos žinias patvirtinančio pažymėjimo, įmonės vadovas atsakė, kad taip tiesiog paprasčiau.
„Anglų prašome, nes tai yra objektyvesnis kriterijus, aiški sertifikavimo sistema, daug privačių mokyklų, kurios teikia tą paslaugą. Su lietuvių kalba nėra taip paprasta, vyksta kartą ar kelis kartus per metus tam tikri kursai ir sertifikavimas, privatus sektorius neturi tokių mechanizmų. Dėl to ir pasirinkta anglų kalba…“
Jei ši įmonė valdoma Lietuvos piliečių, vidurinį išsilavinimą gavusių Lietuvoje, toks „Bolto” supratimas apie valstybinę bei užsienio kalbas liudija apie mūsų ŠMSM bei jos vadovaujamo vidurinio lavinimo visišką BANKROTĄ.
Nesinaudojau, nesinaudoju ir nesinaudosiu. Aš ne anglas ir ne rusas.
Lenkijoje ,,BOLT” irgi teigia vieno lygmens pavežėjimo paslaugas ,bet čia vartojama vien lenkų kalba. Lietuvoje atvirai ir viešai leidžiama,deja, tyčiotis iš valstybinės lietuvių kalbos.Kas kaltas?- visų pirma ženklią dalį sudarantys Lietuvos eiliniai piliečiai;antra- švietimo ir mokslo įstaigos,kurios ugdo piliečius be lietuviško tautinio stuburo; trečia- visų pakopų vykdomoji valdžia ,įskaitant ir Prezidentą.
Kalti tie, kurie išduoda leidimą teikti paslaugas. Kalti visi parsidavėliai, niekinantys Lietuvą ir lietuvių kalbą bei išmaniai įgyvendinantys rusifikaciją. Kas tyli, tas pritaria. O, kas tyli, visi žino.
Būtent! DĖKUI už puikų pavyzdį čia pat, „už tvoros”. Deja, mūsų „politikai” keistai atsirenka pavyzdžius, kuriais seks.
Vikipedija –
1) „Yandex.Taxi (rus. Яндекс.Такси) – didžiausia Rusijos keleivių vežimo paslaugų užsakymo internetu sistema, pradėta veikti 2011 m. [ … ]
2018 m. liepą įmonė pradėjo veikti Lietuvoje.
Netrukus po to Lietuvos NKSC prie KAM įspėjo apie tai, kad šių paslaugų programėlė reikalauja prieigos prie neįprastai didelio kiekio jautrių duomenų ir leidimo naudotis įrenginio funkcijomis. Centras nerekomendavo naudotis šia paslauga. ”
NKSC nerekomendavo, tačiau – ji toliau veikia kitu pavadinimu – pavėžėjimo paslaugų įmonė (Pavėžėk MB)? Na, bent jau dar neišregistruota? Be to, vien Vilniaus registre atsirado su šiuo vardu susijusios 9 įv. sričių įmonės ( rekvizitai.vz.lt/imones/1/ ). – Kam po vieną vykdyti agentūrinę veiklą, „žvalgytis” ir įkliūti, kai galima registruotis kaip kitų sričių paslaugų įmonės?.. 🙂 Kadangi žiniasklaidoje apie įmonės atėjimą į Lietuvą ir kitur senokai rašyta bei skelbta, galėjau ką supainioti, užmiršti, apie ką tada pasakota, tačiau kiek pamenu, kai šie pavėžėjai įsikūrė pas mus, Anglijoje jie jau buvo kažkuo pasižymėję. Bet tai jiems netrukdė registruotis pas mus kaip verslo įmonei… )
Gal esu perdėm įtari, tačiau ar keistai dirbančių įmonių gausa nereiškia, jog atėjus valandai X, kažkiek tūkstančių darbuotojų, aprūpintų ne tik automobiliais, ir esančių ČIA, VIETOJE, galės tuoj pat savo užduočių imtis? – Nereiks gaišti, kol atvyks iš toliau?
Taigi, šiuo vardu registruotos taksi (ar pavėžėjų) įmonės veikla Lietuvoje ?sustabdyta…
Tačiau DB netrukus –
2) „2019 m. kovo 7 d. „Taxify” įmonė pakeitė pavadinimą į „Bolt”.
2019 m. birželio mėnesį „Bolt” pradėjo teikti savo paslaugas Londone, su 20 000 platformoje užsiregistravusių vairuotojų.”
Ji irgi tarptautinė, veikianti 30 šalių. – 2013 registruota Estijoje, vėliau įsteigė padalinius Londone ir kitur. Ir, pasak komentaro iš Lenkijos, ten „Boltas” kalba valstybine kalba. Sunkoka patikėti, jog įmonę įsteigusio Estijos verslininko tikslas būtų išvaryti iš Lietuvos valstybinę kalbą. Nebent jam nė neįtariant kažkas užvaldė ir naudojasi jo įmone, ne jo, o savo tikslų siekdamas? (Kita vertus – turime keistą EE premjerės pavyzdį? Ir, ar ne ji EP ar kt. ES institucijoje keistai pasisakė pagalbos Ukrainai klausimu? – Na, bent jau tai buvo viena iš mūsų sesučių politikių.)
Na, nežinau, ar visko nesupainiojau, ar esama logikos mano „pilkųjų ląstelių” apmąstymuose.