66 proc. Lietuvos gyventojų didžiausiu apsipirkimo internetu privalumu laiko sutaupytą laiką, o dar 59 proc. išskiria galimybę palyginti prekės kainą tarp skirtingų el. parduotuvių, rodo banko „Citadele“ mokėjimų internetu partnerio „Klix“ inicijuotos apklausos rezultatai.
Pirkėjų poreikiai auga toliau
Tyrimo duomenimis, apsipirkimo internetu privalumų trečioje vietoje liko platus prekių asortimentas, kurį nurodė 31 proc. respondentų, taip pat 23 proc. apklaustųjų reikšmingu faktoriumi laiko didesnę tikimybę išvengti spontaniškų ir neplanuotų pirkinių nei apsiperkant fizinėje parduotuvėje.
Anot „Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovo Romo Čereškos, apsipirkimas internetu gali būti išeitis tiems, kurie siekia sumažinti įprotį impulsyviai apsipirkinėti bei nori ugdyti asmeninę finansinę drausmę. Tikėtina, kad besirenkantiems pirkimą internetu tampa lengviau kontroliuoti išlaidas ir laikytis iš anksto sudaryto apsipirkimo plano.
„Nors pandemijos metu apsipirkimas el. parduotuvėse sparčiai išpopuliarėjo, pirkėjų poreikiai auga ir dabar. Jei prieš trejus metus pagrindinis el. parduotuvių uždavinys buvo užtikrinti prekių prieinamumą nuotoliniu būdu, dabar šios parduotuvės turi veikti taip, kad pirkėjų apsipirkimo patirtis ir siūloma aptarnavimo kokybė niekuo nenusileistų apsipirkimui fizinėse parduotuvėse“, – teigia R. Čereška.
Jaunimas nebenori stovėti eilėse
Tarp jaunesnių (18-29 m.) amžiaus asmenų (10 proc.) viena iš priežasčių, lemiančių fizinių parduotuvių iškeitimą į elektronines, yra galimybė apsipirkti vienumoje, išvengiant kontakto su kitais žmonėmis ir stovėjimo ilgose eilėse. Dar 3 proc. apklaustųjų reikšmingu pranašumu, perkant internetu, nurodė galimybę už pirkinį atsiskaityti, mokant išsimokėtinai.
„El. parduotuvės vis aktyviau diegia naujas funkcijas, tarp kurių patenka galimybė palyginti produktų kainas, matyti kitų pirkėjų atsiliepimus, naudotis įvairiais filtrais, leidžiančiais apžiūrėti ieškomo dydžio, spalvų ar modelių prekes. Taip pat vis populiaresnis tampa atsiskaitymas už pirkinį dalimis. Vartotojų lūkesčiai ir toliau augs, tad el. parduotuvėms teks ieškoti sprendimų, kaip užtikrinti kuo kokybiškesnę klientų patirtį“, – komentuoja banko atstovas.
Tik 6 proc. apklaustųjų nurodė, kad internetu neapsiperka visai. Dauguma jų – 60–74 metų respondentai.