Pirmadienis, 11 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Dėl spūsčių miestuose kalti ne tik studentai

www.alkas.lt
2023-09-08 13:50:09
0
Eismas | pixabay.com nuotr.

Eismas | pixabay.com nuotr.

Vairuotojams puikiai pažįstama tradicija – nuo rugsėjo piko valandomis bemaž visiškai sustojęs eismas įvairiose universitetinių miestų gatvėse, ypač – pagrindinėse eismo arterijose. Nors dėl to įprasta kaltinti užplūstančius studentus, ekspertai ragina miestų gyventojus problemos priežasčių paieškoti savyje.

Kalti ne studentai

Andrius Žiukelis, BTA draudimo Ekspertizių skyriaus vadovas, įžvelgia tris priežastis, dėl kurių rudens pradžioje važiavimas didmiesčiuose būna apsunkintas.

„Pirma – keičiasi važiavimo poreikiai. Tėvai piko metu kur kas dažniau nei vasarą vežioja vaikus į darželius ir mokyklas. Antra ir, manau, svarbesnė priežastis – vairuotojų išsiblaškymas, nepasirengimas važiuoti, važiavimo laiko, maršruto ir alternatyvių kelių neanalizavimas iš anksto. Padėtį dar labiau apsunkina tai, kad telefonai niekaip nedingsta iš vairuotojų rankų ir situacija tik blogėja. Dėl telefonų atsiranda pauzės įvažiuojant į sankryžas po stovėjimo prie šviesoforo, vairuotojai nemato, kad jau pajudėjo priekyje esantis automobilis“, – sako draudimo ekspertas.

Jam antrina ir Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU). „Paskaičiuota, jog užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 35 proc. Koncentracijos trūkumas vairuojant dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar labiau“, – nurodo įmonės atstovai.

Tik kaip trečią rudeninių spūsčių priežastį A. Žiukelis nurodo iš kitų Lietuvos vietovių į didmiesčius mokytis atvykstančius studentus. Jo teigimu, rugsėjį net ne visi studentai važiuoja į kelius savo transportu – BTA atliktas tyrimas rodo, kad, pavyzdžiui, daugiau jų vairuoti Vilniuje pradeda spalį.

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova taip pat nėra linkusi kaltės dėl spūsčių versti vien studentams.

„Rugsėjį visi tampame irzlesni, nusiteikę piktybiškai, nes esame įsiskiepiję sau mitą, jog privažiavo vairuoti nemokančių studentų ir kamščių sudarinėtojų. Dėl to bandome vienas prieš kitą užlindinėti. Bet toks užlindinėjimas nėra gudrumo ženklas – už šio veiksmo transportas stabteli. Daug tokių užlindimų – ir jau susidaro grūstis. Transportą didmiesčiuose stabdo kultūros trūkumas ir nepakantumas“, – sako vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova.

Rytinės spūstys rugsėjį pailgėjo

Ne paslaptis, kad dažniausiai spūstys vargina tuos miestus, kuriuose didžiausia gyventojų, universitetų ir eismo koncentracija. Vieši SĮ „Susisiekimo paslaugų“ duomenys rodo, jog pirmąją rugsėjo savaitę nuo pirmadienio iki ketvirtadienio rytinių spūsčių trukmė, lyginant su tomis pačiomis dienomis ankstesnę savaitę, padidėjo vidutiniškai net 42 procentais. Tuo tarpu vakarinių spūsčių trukmė per tą patį laiką sumažėjo 8 procentais, o ne piko valandų metu spūstys sutrumpėjo labiau nei perpus, 58 procentais.

Per dvi pastarąsias savaites daugiausiai rytinių spūsčių užfiksuota Antakalnio g. link Olandų žiedo, taip pat – Gariūnų g. link Gariūnų-Paneriškių g. sankryžos. Vakarais labiausiai kemšasi eismas Eišiškių plente link Dariaus ir Girėno g., taip pat – Lukiškių g. link Lukiškių-Gynėjų g. sankryžos, Olandų g. link Olandų žiedo, Ozo g. link Karevių-Kalvarijų-Ozo g. sankryžos.

Ilgiausiai trunkančios spūstys ryte susidaro Ozo g. link Kareivių-Kalvarijų-Ozo g. sankryžos. Pastarąsias 30 d. šių spūsčių vidurkis buvo 130 minučių. Taip pat ilgai trunkančios spūstys pastarąjį mėnesį stebėtos Savanorių pr., iš centro judant link Savanorių-Riovonių g. sankryžos.

Vakare ilgiausiai trunka spūstys Liepkalnio g., judant link Liepkalnio-Žirnių g.-Minsko pl. sankryžos – vidutiniškai 180 min, Geležinio Vilko g. link Geležinio Vilko-Ozo g. sankirtos (iš centro) – 160 min. (dėl rugpjūčio mėnesį šioje atkarpoje vykdytų kelio darbų). Gariūnų g. judantiems iš miesto – apie 140 min.

„Sudėtingų eismo situacijų identifikavimui vykdomas nuolatinis eismo srautų stebėjimas realiu laiku. Siekiant juos sureguliuoti kuo efektyviau naudojama automatizuota šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistema. Ji, reaguodama į staigius pokyčius gatvėse, automatiškai parenka tinkamiausias šviesoforų reguliavimo ir valdymo programas atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems koridoriams“, – informuoja JUDU atstovai.

Svečius trikdo žiedai

O. Židovlenkova, nurodo, kad, nepaisant drąsaus miesto gyventojų manevravimo ir įpročio viršyti greitį, atvykusiuosius labiausiai trikdo ne didmiesčių vairavimo kultūra, o žiedinės sankryžos. Vairavimo instruktorė ypatingą dėmesį atkreipė į sostinės žiedines sankryžas.

„Spūstys dažniausiai apie žiedus ir susidaro. Taip, tos sankryžos dažniausiai yra suženklintos pagal KET reikalavimus ir vietos gyventojai juos pažįsta. Bet kai judi spūstyje, juos ne visada pastebi ir pradedi rikiuotis jau paskutinę sekundę. Atvykusius vairuotojus gąsdina ir pačiame žiede lekiantis eismas: jie nespėja susivokti į kur jiems reikia įvažiuoti, o čia iš šono dar atlekia mašina, kurios vairuotojas maigo garso signalą. Dėl to vairuotojai – ir nauji, ir patyrę – žieduose pridaro daugiausiai klaidų“, – aiškina vairavimo instruktorė.

Jos teigimu, adaptacija prie neįprastų, greitesnio ir agresyvesnio vairavimo sąlygų ir ženklinimo ypatumų sostinės svečiams užtruks apie mėnesį-du.

Ragina keisti vasaros įpročius

A. Žiukelis įsitikinęs, kad geriausias priešnuodis nuo ilgo stovėjimo transporto spūstyse – darbas iš namų, jei tik tai yra įmanoma. Kita galimybė, jei darbo grafikas yra lankstus – iš anksto susiplanuoti darbo pradžios ir pabaigos laiką, kad jie nesutaptų su intensyviausiais transporto srautais. Jo teigimu, daug naudos duotų ir maršruto bei važiavimo laiko planavimas.

„Jei vasarą nuvykdavote į darbą per 20 minučių, nereikia tikėtis, kad ir rugsėjį bus taip pat. Išvykti reikėtų anksčiau. Taip pat svarbu susiplanuoti kelionės maršrutą. Galbūt važiuodami alternatyviu, ilgesniu keliu sutaupytumėte laiko ir neužstrigtumėte spūstyje“, – siūlo pasvarstyti draudimo bendrovės atstovas.

Jo teigimu, rudens pradžioje pagausėja ir techninių eismo įvykių stovėjimo aikštelėse. A. Žiukelis norintiems sumažinti patekimo į tokius įvykius tikimybę siūlo parkuotis toliau nuo įėjimo į prekybos centrus ar kitas vietas. „Dažnai patogios stovėjimo vietos paieška trunka ilgiau nei kelių minučių ėjimas nuo tolimesnio, bet įprastai tuštesnio stovėjimo aikštelės krašto. Dėl didesnės erdvės sumažėja ir tikimybė nubraukti kitą automobilį ar grįžus rasti apibraižytą saviškį“, – teigia A. Žiukelis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kauno rajono savivaldybė Ringaudus ir Akademiją sieks išvaduoti nuo spūsčių
  2. Nuo birželio miestuose atsiras „Dviračių gatvės“
  3. Spartinama 5G ryšio plėtra keliuose ir miestuose
  4. Vairuotojų laukia pokyčiai: miestuose net ir 50 km/h greitis yra per didelis
  5. Artėjant rugsėjui – patarimas vairuotojams: pagalvokite, kaip eismą mato vaikai
  6. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  7. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  8. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis
  9. Persukus laikrodžių rodykles padaugėja avarijų, pastebi draudikai
  10. Paspirtukininkai vis dar jaučiasi nebaudžiami
  11. Kas labiausiai erzina vairuotojus rugsėjį?
  12. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  13. Sukčiai „dirba“ ir keliuose
  14. Vairuotojai pagalbos šaukiasi ne tik žiemą
  15. Paslysti kelyje galima ir vasarą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Avarija | pixabay.com nuotr.

Pavargus prie vairo geriau nesėsti

2023 09 09
7 iš 10 vairuotojų regėjimą tikrinasi per retai

A. Valotka. Aš – už „Bolt“!

2023 09 08
Kelias „Via Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

„Via Baltica“ atvers naujas ekonomines galimybes

2023 09 06
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Rugsėjį – 8 skirtingos eismo dalyvių patikros

2023 09 05
Šviesoforas | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje daugėja baltos spalvos rodyklių

2023 09 05
Paspirtukai | policija.lt nuotr.

Paspirtukams – dar daugiau tvarkos

2023 09 04
Eismas, perėja| Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Apie saugumą kelyje galvoja tik 20 proc. tėvų

2023 09 04
Eismas | pixabay.com nuotr.

Kas labiausiai erzina vairuotojus rugsėjį?

2023 09 02
Slydimas ant balos – pavojingesnis už plikledį

Paslysti kelyje galima ir vasarą

2023 09 02
Gatvė | kaunas.lt nuotr.

Kaune atvertas eismas sutvarkytomis gatvėmis

2023 09 01
Rodyti daugiau

Naujienos

Pinigai | Pixabay nuotr.
Lietuvoje

Ką verta žinoti norintiems pasiskolinti?

2023 09 11
Pinigai | pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Lietuviai vaikams kišenpinigių negaili

2023 09 10
Kuo papildyti pavasarinį stalą?
Gamta ir žmogus

5 taisyklės, kaip maitintis vyresniame amžiuje

2023 09 10
Ukraina nugalės | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos laukia neabejotinas krachas

2023 09 10
Viktorija Čmilytė-Nielsen | Alkas.lt, A. Sartanaviciaus nuotr.
Lietuvoje

Seimas pritarė rudens sesijos darbų programai

2023 09 10
Vaikų darželis | Pixabay nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniaus darželiuose privalomo pietų miego nebus

2023 09 10
Ką svarbu žinoti priešmokyklinukų tėvams?
Gamta ir žmogus

Kaip elgtis pastebėjus patyčias?

2023 09 10
Neprisidėkite į krepšį bet ko: grybaujant gali praversti jūsų telefonas | Asociatyvi, Unsplash nuotr.
Gamta ir ekologija

Neprisidėkite į krepšį bet ko: grybaujant gali praversti jūsų telefonas!

2023 09 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • joana vis dar kundroto apie Rusijos laukia neabejotinas krachas
  • Mikui apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
  • ramtadryliui apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
  • >>>Kažin apie A. Valotka. Aš – už „Bolt“!

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką verta žinoti norintiems pasiskolinti?
  • Dar mažai pažįstami lapiniai kopūstai
  • Lietuviai vaikams kišenpinigių negaili
  • Pavasarinį tvarkymąsi keičia rudeninis
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Pavargus prie vairo geriau nesėsti

by Ditė Česėkaitė
2023 09 09
0
Avarija | pixabay.com nuotr.

Trumpėjančios dienos, artėjantys lietingi rudeniški orai bei pasikeitęs – intensyvesnis ir labiau varginantis gyvenimo tempas dažną mūsų priverčia vis dažniau...

Skaityti toliau

A. Valotka. Aš – už „Bolt“!

by daiva
2023 09 08
12
7 iš 10 vairuotojų regėjimą tikrinasi per retai

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba susirūpino, ar nediskriminuojami vairuotojai, nekalbantys lietuviškai. Ak, ašaros man jau akis traukia!

Skaityti toliau

„Via Baltica“ atvers naujas ekonomines galimybes

by Ditė Česėkaitė
2023 09 06
1
Kelias „Via Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Nuo Čekijos širdies Prahos iki Suomijos sostinės Helsinkio – Europos šalis sujungsiantis transeuropinio tinklo kelias E67 ypač reikšmingas Lietuvai. Čia,...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • joana vis dar kundroto apie Rusijos laukia neabejotinas krachas
  • Mikui apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
  • ramtadryliui apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
  • >>>Kažin apie A. Valotka. Aš – už „Bolt“!
  • ramtadrylis apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
Kitas straipsnis
Alkas.lt, A. Rasakevičiaus nuotr.

Paleidžiamas Akmenės vėjo jėgainių parkas

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | Pirčių pasaulis | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai