Penktadienis, 15 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Svarbiausi važiavimo žvyrkeliais ypatumai

www.alkas.lt
2023-08-04 12:52:23
0
Miško kelias | am.lt nuotr.

Miško kelias | am.lt nuotr.

Vasarai persiritus į antrąją pusę, atostogų meto liko dar vienas mėnuo. Per jį gyventojai stengiasi daugiau keliauti po Lietuvą, atrasti naujas šalies vietas. Vis dėlto, išsukus iš magistralinių ir krašto kelių, vairuotojai susiduria su žvyro keliais, kurių mūsų šalyje – daugiau nei 45 tūkst. kilometrų. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad kelionė neasfaltuota kelio danga būtų maloni ir saugi, o transporto priemonės nenukentėtų?

Kaip nurodo Valstybės duomenų agentūra, 2022 metų pabaigoje Lietuvoje buvo fiksuota daugiau nei 45 tūkst. kilometrų žvyro kelių. Iš jų 5,4 tūkst. kilometrų sudarė valstybinės reikšmės žvyro keliai, o daugiau nei 39 tūkst. kilometrų – vietinės reikšmės žvyro keliai.

„Žvyro kelių mūsų šalyje galime atrasti važiuodami rajoniniais keliais, kurie jungia miestų ir kaimų gyvenamąsias vietoves su magistraliniais ir krašto keliais. O taip pat ir važiuodami viešaisiais keliais, jungiančiais rajoninius kelius, gyvenamąsias vietoves, lankomus gamtos objektus ar kultūros paminklus“, – pastebi Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas.

Anot draudimo eksperto, tai išties didelė dalis, todėl nenuostabu, kad vairuotojai aktyviu kelionių sezonu vasarą susiduria su tokiais keliais, kai ilgesnę ar trumpesnę atkarpą tenka važiuoti žvyrkeliu.

„Visų pirma, pandemijos metu žmonės daugiau investavo į užmiesčio sodybas, sodo namelius, į kuriuos vyksta ilsėtis ar dirbti nuotoliu, o prie jų privažiuoti dažnai galima tik žvyrkeliu.

Taip pat populiarėja ir turizmas po Lietuvą, žemėlapiuose galima rasti daug lankomų vietų, įvairių sodybų, rašytojų ir kitų iškilių lietuvių gimtųjų namų, prie kurių privažiavimas irgi gana dažnai būna žvyro keliais. Todėl išties daug vairuotojų pastaraisiais metais nuvažiuoja bent keliolika kilometrų neasfaltuotais keliais“, – sako G. Petrikas.

Dulkių kamuoliai, duobės ir skriejantys akmenys

Kaip pastebi „Lietuvos draudimo“ atstovas, Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodoma, kad vieškeliais leistinas maksimalus greitis yra 70 km/val.

„Itin svarbu laikytis leistino greičio ir tokį jį KET nurodo ne be reikalo. Važiuojant žvyrkeliu, labai lengvai galima sugadinti savo automobilį, nesuvaldyti jo ir patekti į eismo įvykį. Todėl saugus greitis yra esminis aspektas, ką turi žinoti važiuojantys tokia kelio danga.

Taip pat svarbu laikytis pakankamai saugaus atstumo nuo kitos transporto priemonės. Vasarą, kai kelio danga sausa, kitas automobilis sukelia didžiulį dulkių debesį, suprastėja matomumas ir atsiranda didelė tikimybė, jog laiku nepastebėsite kitų eismo dalyvių. Be to, ir stabdymo kelias ant neasfaltuotos dangos yra ilgesnis, lyginant su asfaltuota“, – dėmesį atkreipia G. Petrikas.

Kaip sako draudimo ekspertas, važiuojant žvyrkeliu didelių nuostolių pridaro ir duobės, kurias sunku pastebėti ar apvažiuoti.

„Net tos duobės, kurios iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti negilios, yra pavojingos. Vėlgi – labai svarbus yra greitis, kuriuo juda transporto priemonė. Didesniu greičiu atsitrenkus į aštresnę duobės briauną, nors ji ir nėra gili, nuostoliai neabejotinai bus dideli.

Automobiliui patekus į duobę, dažnai sugadinamos padangos, ratlankiai, važiuoklė. Jei vairuotojas nėra apdraudęs savo automobilio „Kasko“ draudimu, iš savo kišenės gali tekti susimokėti nemenką sumą, remontuojant transporto priemonę“, – pastebi G. Petrikas.

„Lietuvos draudimo“ duomenimis, praėjusiais metais vidutinė nuostolio suma įvažiavus į duobę viršijo 670 eurų.

Galiausiai, draudimo bendrovės atstovas akcentuoja, kad važiuojant neasfaltuotu keliu dideliu greičiu, nemenka tikimybė nepamatyti didesnių akmenų, kurie sugadina padangas, mažesni lekiantys akmenukai gali apgadinti patį automobilį, apdaužyti kėbulo dažus ar jį įlenkti.

Kaip nurodo Valstybės duomenų agentūra, 2022 metais didžiausią žvyro kelių ilgį sudarė keliai Šiaulių, Vilniaus ir Panevėžio apskrityse.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Slidžiam kelyje svarbiausi – vairuotojų veiksmai
  2. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  3. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  4. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  5. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  6. Atidumo vairuojant reikia visada – po ratais stirnos, gandrai ir naminiai gyvūnai
  7. Kelininkai jau ruošiasi žiemos sąlygoms, gal šį kartą ji neužklups netikėtai
  8. Vairavimas tamsoje: pėsčiuosius pastebime likus 30 metrų
  9. Vairuojant krentant stipriam sniegui svarbi kiekviena smulkmena
  10. Prasidedantis atlydys – dar vienas išbandymas vairuotojams
  11. Padangų keitimas: neskubėti, bet keisti reikia
  12. Vairavimo kultūra pamažu gerėja
  13. Kaip paruošti automobilį atostogų kelionėms?
  14. Saugus elgesys prie vairo apsaugos nuo nelaimės
  15. Vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Nuo kovo vidurio prasideda didieji kelių statybos darbai

Gerinamas eismas magistrale Vilnius-Klaipėda

2023 09 14
Kelias | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Rajoniniai keliai galėtų pereiti savivaldai

2023 09 12
Sodų bendrija | am.lrv.lt nuotr.

Mažės biurokratijos sodų bendrijų gyventojams

2023 09 12
Saulės elektrinės įrengimas | enmin.lt nuotr.

Audros niokojo ir saulės elektrines

2023 09 11
Avarija | pixabay.com nuotr.

Pavargus prie vairo geriau nesėsti

2023 09 09
7 iš 10 vairuotojų regėjimą tikrinasi per retai

A. Valotka. Aš – už „Bolt“!

2023 09 08
Eismas | pixabay.com nuotr.

Dėl spūsčių miestuose kalti ne tik studentai

2023 09 08
„Kelių priežiūra“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Užtaisytos duobės prilygo 80 krepšinio aikštelių

2023 09 08
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Rugsėjį – 8 skirtingos eismo dalyvių patikros

2023 09 05
Šviesoforas | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje daugėja baltos spalvos rodyklių

2023 09 05
Rodyti daugiau

Naujienos

Pasas, pilietybė| lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Seimas svarsto Pilietybės įstatymo pakeitimus

2023 09 14
Jau veikia intelektinei nuosavybei skirta svetainė
Lietuvoje

Pasirūpinti intelektine nuosavybe – paprasčiau

2023 09 14
Ligoninė | sam.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

SAM: didės dienos stacionarų skaičius

2023 09 14
Miškas | am.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Dar 2 miškuose skelbiama stichinė nelaimė

2023 09 14
Orlaivių nuledinimo skysčio perdirbimo gamyklos atidarymas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniaus oro uoste – žingsnis tvarumo link

2023 09 14
Dr. Zachis Havasas noriai dalijo autografus ir fotografavosi | A. Paulavičiaus nuotr.
Istorija

Legendinis egiptologas vilniečiams atskleidė paslaptingųjų mumijų pasaulį

2023 09 14
Ramūnas Karbauskis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

LVŽS traukiasi iš susitarimo dėl švietimo

2023 09 14
Pareigūnai | vrm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Parengtos Vidaus tarnybos statuto pataisos

2023 09 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kaip gražu! apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Išdavystė??? apie „Storm Shadow” smūgis Putinui į paširdžius
  • >Žemynai apie Sugrįžta Nacionalinis judumo iššūkis
  • Kažin apie V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Buhalterinė apskaita Panevėžyje – kokia nauda verslams?
  • Tinkamo padangų montavimo svarba
  • V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo
  • Seimas svarsto Pilietybės įstatymo pakeitimus
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Gerinamas eismas magistrale Vilnius-Klaipėda

by Ditė Česėkaitė
2023 09 14
0
Nuo kovo vidurio prasideda didieji kelių statybos darbai

Kelionės į pajūrį kokybė pagrindine šalies susisiekimo arterija – automagistrale Vilnius–Klaipėda – netrukus bus dar pagerinta. Daugiau kaip trijų kilometrų...

Skaityti toliau

Rajoniniai keliai galėtų pereiti savivaldai

by Ditė Česėkaitė
2023 09 12
0
Kelias | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Valstybinius kelius valdanti įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija galėtų sumažinti kelių priežiūros naštą dalį kelių – rajoninių – perleisdama tvarkyti...

Skaityti toliau

Mažės biurokratijos sodų bendrijų gyventojams

by Ditė Česėkaitė
2023 09 12
0
Sodų bendrija | am.lrv.lt nuotr.

Aplinkos ministerija parengė statybos techninio reglamento dėl statybą leidžiančių dokumentų pataisas, kurias priėmus sumažės biurokratinė našta gyventojams, norintiems įsirengti vietinę...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Kaip gražu! apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Išdavystė??? apie „Storm Shadow” smūgis Putinui į paširdžius
  • >Žemynai apie Sugrįžta Nacionalinis judumo iššūkis
  • Kažin apie V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo
  • KVIETIMAS apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
Kitas straipsnis
Vilnius, gatvė, eismas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Vilniečiai įvardijo opiausias sostinės problemas

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai