Pažaiskime tokį vaizduotės žaidimą. Įsivaizduokime, kad yra tam tikra mistinė jėga, antgamtinė galybė, kurios tikslas – saugoti Lietuvą ir jos vidinę esmę, dvasinį branduolį. Savotiškas Lietuvos angelas sargas. Nelyginant žydų Jahvė. Šiuolaikiškiau tariant, galingas kolektyvinės tautinės pasąmonės veiksnys.
Tam kartui tiesiog pavadinkime jį Lietuvos geopolitine Apvaizda. O kadangi žaidžiame, tai pamėginkime įsivaizduoti tikrovę jos akimis.
XVIII a. pabaiga. Lietuvos valdovai seniai sulenkėję, visai sulenkėjęs jau ir laisvųjų piliečių, vadinamųjų bajorų, luomas (išskyrus vieną kitą išimtį, kuri tik paryškina taisyklę).
Žemdirbiai seniai įbaudžiavinti ir nežmoniškai užuiti, pažeminti, tiesiog suminti į žemę, ką tik numalšintas valstiečių sukilimas. Ir dauguma jų tebėra lietuviai tik todėl, kad liko atskirti išvis nuo bet kokios kultūros.
Senoji dvasinė tradicija, autentiškas lietuviškas dvasingumas užgniaužtas, jo žarijas užkampiuose baigia gesinti jėzuitų misijos. Bažnyčia paversta galingu polonizacijos įrankiu.
Tiesa, rytuose lietuviai nuo seno virsta pirmiausia gudais, tik paskui kai kurie lenkais, bet tai jau nebesvarbu – svarbu, kad jie nebe lietuviai.
Tik valstybė iš įsibėgėjimo tebesivadina Abiejų Tautų Respublika. Ir štai pagaliau priimama Gegužės 3-osios konstitucija, kurioje ši paskutinė „klaida“ ištaisyta – Lietuvos joje nė vardo nebėra.
Bėra viena Lenkija, kelis šimtmečius godžiai rijusi Lietuvą ir štai pagaliau gurktelėjusi bei užvėrusi nasrus. Beliko pabaigti virškinti ir skaniai atsirūgti.
Mūsų įsivaizduojamoji Lietuvos Apvaizda, kad ir kokia kantri bei nuolaidi, su tuo taikstytis nebegali. Buvusioji Abiejų Tautų Respublika virto Lietuvos kapu netgi be užrašo antkapyje, todėl nuo šiol ji nebėra įmanoma. Arba šita valstybė, arba Lietuva. Arba – arba.
Kadangi mūsų įsivaizduojamosios Apvaizdos tikslas – Lietuva, vadinasi, šita buvusi „abiejų tautų“ valstybė privalo žlugti.
Kaip tai būtų galima padaryti?
Kaipgi kitaip – žinoma, pasinaudojant susidariusia geopolitine padėtimi, pasitelkiant agresyvias kaimynes.
Ir trys agresyvios kaimynės ilgai nelaukusios sudrasko šitą valstybę į gabalus. Lietuva atitenka Rusijai.
***
Nuo vilko ant meškos? Taip, tačiau skrandis kitas, ir virškina jis kitaip, iš kito galo: Lenkija buvo „strateginis partneris“, o Rusija – atviras priešas. Atsiranda įtrūkis, šviesos plyšelis, bent mažytė viltis atsipeikėti.
Simonas Daukantas, Jonas Basanavičius, Jonas Mačiulis-Maironis, daugybė šviesiausio Lietuvos jaunimo važiuoja mokytis ir dirbti nebe į Varšuvą (Vincas Kudirka ten sėdi kalėjime), bet į Maskvą ir Peterburgą. Ir palengva atsipeikėja, atsitokėja.
Prisimena esą lietuviai, turintys Tėvynę. Nebe Lenkiją ir, žinoma, ne Rusiją – dėl to niekada nebuvo nei abejonių, nei pagundų. Jie atranda Tėvynę Lietuvą. Ir sukyla dirbti Tėvynei Lietuvai.
Ir štai – nepavykus trims ginkluotiems „lenkiškiems“ sukilimams, pavyksta dvasinis kultūrinis lietuvių sukilimas. Knygnešių sukilimas. Pakeliui lyg atsitiktinai panaikinama baudžiava (Apvaizda taip ir veikia). Lietuviškoji tautinė mokykla prie balanos ir verpimo ratelio prikelia Lietuvą beveik iš mirusių.
Taip, pakraščiai ir miestų apylinkės tebelenkėja, tebegudėja, bet krūtinėje jau vėl plaka lietuvio širdis. Lietuva gyva. Belieka mokytis, dirbti, sulaukti palankių geopolitinių aplinkybių ir susigrąžinti valstybę.
Lenkija, žinoma, šito dovanoti negali ir netrunka atvirai parodyti savo tikrąjį veidą. Ilgaamžis „strateginis partneris“ vėl pražioja vilko nasrus ir klasta bei ginklu užgrobia trečdalį ką tik atgimusios Lietuvos – visą Rytų Lietuvą su sostine Vilniumi, ir tik budri lietuvių kontržvalgyba išgelbsti Kauną.
Užgrobtasis Vilniaus kraštas visus dvidešimt okupacijos metų per valdišką administraciją ir Bažnyčią nuosekliai ir nuožmiai lenkinamas. Lietuviai neturi jokių „žmogaus“ teisių, nei pirkti parduoti, nei prisipažinti savo tautybės, neturi teisės nė prasižioti, nė melstis lietuviškai bažnyčioje. Bent kokias teises įgyja tik tas, kuris apsisprendžia būti lenku, „tikruoju žmogumi“.
***
Kitos kaimynės – fašistinė Vokietija, juolab bolševikinė Rusija – irgi ne pyragai. Bet mūsų geopolitinės Apvaizdos dėka Lietuva vis dėlto atgauna tiek Klaipėdos kraštą, tiek išsvajotąjį Vilnių, kad ir praradusi beveik visą Rytų Lietuvą nuo Naručio ligi Gardino su svarbiausiomis istorinėmis pilimis, kuri XX a. pradžioje, nors jau būdama dvikalbė ar trikalbė ir aptrintos tautinės savimonės, dar beveik ištisai mokėjo ar bent suprato lietuviškai.
Tiesa, likimas už tai pareikalauja aukštos kainos: daugybė lietuvių partizanų žūsta miške, daugybė tremtinių nukankinama Sibire, daugybė vaduodamiesi pabėga į Vakarus, o likusieji prislegiami naujosios bolševikinės baudžiavos.
Tragedija? Taip. Bet holokaustas irgi tragedija, o žydų tauta – išsaugota ir pagaliau laisva savo valstybėje. Jahvė žiaurus, bet savaip globoja Izraelį.
Apvaizda nėra visagalė, ji veikia kaip sugeba. Tai kolektyvinės pasąmonės veiksnys, iš jo nereikia tikėtis aukščiausio sąmoningumo ir švelnios visagalybės.
Jis tiesiog stumia tautą išlikimo kryptimi, į šviesą, ir tolydžio kintančiomis aplinkybėmis daro, ką gali. Kaip išeina.
Nors primygtinai rusinami, lietuviai vis dėlto turi lietuvišką mokyklą, rašo ir skaito lietuviškai. Be to, „liaudis“ bolševikų ideologiškai palaikoma, todėl „liaudies kultūrai“ leidžiama gyvuoti, o po jos skraiste nubunda savasis lietuviškas dvasingumas.
Širdis plaka. Nors susitraukusi ir prislėgta, Lietuva gyva. Ir sulaukusi progos sukyla į Sąjūdį, susigrąžina valstybę.
***
Tačiau tautinė mokykla nebeatsiranda. Jai pasipriešina dvasiškai paliegę nevisaverčiai lietuviai, pasivadinę intelektualais, nekantraudami Tėvynę iškeisti į turtinguosius „Vakarus“.
Todėl nepriklausomos Lietuvos mokyklose vaikai ne mokomi būti lietuviais, o iš esmės rengiami emigracijai. Jaunimui diegiamas tautinis nevisavertiškumas, siektinu pavyzdžiu nuolat keliama viskas, kas svetima, nelietuviška. (Vaizdus ženklas – jau pirmosiomis Nepriklausomybės dienomis „Svajonė“ virsta „Makdonaldsu“.)
Savas autentiškas dvasingumas vėl nepripažįstamas, atmetami, paminami net bandymai jį žadinti ir gaivinti, išjuokiama „liaudies kultūra“, iš aukštųjų bei viduriniųjų mokyklų pašalinama etnologija.
Socialinė nelygybė vėl įgauna baudžiavos pavidalus. Todėl jaunimas urmu palieka Tėvynę. Ir Lietuva vėl trečdaliu sumažėja, šįsyk prarasdama ne teritoriją, o gyventojus, jaunimą, savo atžalas ir viltį.
„Vakarai, Vakarai!“ O kas nuo mūsų į vakarus pirmiausia? Teisingai: senasis „strateginis partneris“ – Lenkija. Todėl likusioji Lietuva, jau gerokai mažesnė nei XX a. pradžioje ir toliau sparčiai nykstanti, vėl lyg savaime slysta į tuos pačius į seilę tebevarvinančius nasrus.
Valstybės mastu įgyvendinama buvusių „autonomininkų“ diversija – atkakliai tęsiama ir įtvirtinama rytų Lietuvos (tos jos dalies, kuri šiaip ne taip sugrįžo šiuolaikinei Lietuvai) hibridinė reokupacija.
Lietuva vėl nuosekliai ir atkakliai išduodama Lenkijos naudai, kuri į tai, žinoma, žiūri labai palankiai, noriai pritardama ilgaamžei „strateginei partnerystei“. Ir Lietuva net nebe slysta jai į nasrus, o tiesiog lenda į užpakalį, nebesirinkdama vietos, kuri jai atkišta.
Ir štai 2022 m. pradžioje, prieš pat sausio 13-ąją, Tėvynės išdavikų užvaldytas Seimas priima „trijų raidelių“ įstatymą, tuo pamindamas Nepriklausomos Lietuvos Konstituciją – matyt, supainiojęs ją su ana Gegužės 3-osios konstitucija.
Ką daryti Lietuvos Apvaizdai?
Ką gi kita – žinoma, pasinaudoti susidariusia geopolitine padėtimi ir pasitelkti kitas agresyvias kaimynes.
***
Padarinių ilgai laukti nereikia: Rusija ilgai nelaukusi užpuola… Ukrainą.
Ukraina su Lietuva kažkada sudarė vieną valstybę, nuo kurios Ukrainą paskui buvo atplėšusi ir sau prisiskyrusi Lenkija. Paskui Ukraina kartu su Lietuva priklausė Rusijai. Kalbama, kad Putinas kurį laiką dvejojęs, ką pirma „atsiimti“ – Ukrainą ar Pabaltijį. Ir tik Apvaizda paskutinę akimirką lėmusi jo sprendimą…
Lietuvos Apvaizda veikia ne viena, ji privalo skaitytis su kitų tautų Apvaizdomis. Tik mums tai neturi rūpėti. Mums turi rūpėti, ką ji sako mums. O mums tai tiesioginis ir labai rūstus perspėjimas: „Jeigu vėl slysite Lenkijai į nasrus (arba lįsite į užpakalį), vėl užleisiu ant jūsų Rusiją.“
Ne mažiau rūstus nei Jahvės perspėjimai žydams, sudarantys žydų istorijos šerdį, pradedant Senuoju Testamentu.
Kadangi žaidžiame vaizduotės žaidimą, tai dabar pamėginkime įsivaizduoti, kaip mes – ne kas nors kitas, ne kiti, o mes, lietuviai – susidariusioje padėtyje galėtume pristabdyti ar net iš esmės sustabdyti Rusijos agresiją Ukrainoje, prisidėti prie galutinės ukrainiečių ir visų mūsų pergalės, apginti tautų laisvę ir lygiateisę sandraugą.
Pradžiai patarčiau nedelsiant atšaukti „trijų raidelių“ įstatymą ir įteisinti tikrai dorą dviejų lapų, arba latviškąją, asmenvardžių valstybės dokumentuose rašybą. Bent jau eksperimento dėlei. Ir pažiūrėti, kas bus.
Žinoma, būtina atitaisyti viską, kas tapo iškreipta, mokyklose visuotinai įvesti mokymą valstybine lietuvių kalba ir pagal lietuvišką valstybinę programą, atkurti tikrą tautinę mokyklą, pripažinti savą lietuviškąjį dvasingumą ir jį visokeriopai skatinti bei ugdyti ir t. t.
Visa, kas būtina, atlikus, Rusijos meška veikiausiai pritūptų šalia rami kaip kitados Smurgainių lokių dresiravimo akademijoje. Taip bent jau man kužda Lietuvos geopolitinė Apvaizda.
O jeigu ne…
Ne mistinė apvaizda, o lietuvių politinė valia
Kas yra Jahvė, paminėta net tris kartus?
Gėriuosi šiuo tikrai lietuvišku požiūriu. Pratęsiu vaizduotės žaidimą. Bolševizmas (Rusijoje) buvo labai naudingas Lietuvai reiškinys. Sumaištis priešo stovykloje visada gerai Lietuvai, o draugas F.Dzeržinskis dar laukia poetinės išmonės, lyg A.Mickevičiaus Konradas Valenrodas.
Bolševikai – tai social-demokratų partijos frakcija, tokia pat kai ir menševikai. F. Dzeržinskis kaip ir A. Mickėvič,-ius buvo lenkai.
Kai minima „lygiateisė sandrauga“, kas turima galvoje?
Manau, labai teisingos mintys. Visgi norėčiau patikslinti- 1857 m. išleistoje knygoje ” Iškylos iš Vilniaus po Lietuvą” Vladislovas Sirokomlė ( laikė save lietuviu- litwin, o nę polak ar rusin) rašė- ” Stakliškės vėl grįžo valstybės iždo žinion. Vietos gyventojai pakankamai turtingi. Kalba lietuviškai. Netgi bajorai noriai kalba savo senąja kalba…. Tad ir XIX a. viduryje ne vis bajorai buvo sulenkėję ( kaip berods teigia kai kurie mūsų televizijų išreklamuoti istorikai). Tiesa, pats Sirokomlė pripažįsta- “…Lietuvis lietuvių krašte negalėjau susikalbėti su lietuviu….! Dėl ” lenkiško” 1863 m. sukilimo- kodėl po sukilimo buvo uždrausta lietuvių kalba ( spauda, mokyklos, valstybinės įstaigos..), o lenkų kalba nebuvo uždrausta?
ir vėl cenzūra! Užrašas anglų kalba. Todėl klausimas: kurios užsienio valstybės institucija talkininkauja Alkui?
Dainius Razauskas yra ne tik kad humanitarinių mokslų daktaras, bet ir programuotojas. Jis geopolitinių įvykių raidoje programuoja Lietuvos kaip valstybės išlikimo galimybes, todėl į jo žodžius atsižvelgti reikia labai atidžiai. Patiko.
Manau, pirmiausia visose savivaldybėse turi būti užtikrintas mokymas valstybine lietuvių kalba, kad tėvams nereikėtų kasdien vežioti tūkstančių vaikų į Vilniaus mokyklas. Tai pat Lietuvos valdžia privalo rūpintis lietuvių tautinės sąvasties išlaikymu ( lietuviškos mokyklos, lietuviškos kultūros centrai ir pan.) už dabartinių Lietuvos ribų- Lenkijos Suvalkų krašte, Baltarusijos Gervėčių, Lydos, Brėslaujos ir kitose apylinkėse, taip pat Karaliaučiaus srityje. Tokia mano nuomonė.
Komentaras. Kas laukia mažų valstybių atgimstančio imperinio mąstymo akivaizdoje?
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000270141/komentaras-kas-laukia-mazu-valstybiu-atgimstancio-imperinio-mastymo-akivaizdoje
Keista, kad tamstos komentaras su internetine nuoroda publikuotas, nes įrašius nuorodą, komentaro publikuoti nepavyko.
Ką turite galvoje, rašydama(s) publikuotas ?
Nukopijavau čia esantį adresą, įdėjau, ir LRT svetainė man tą komentaro puslapį atvertė, ir Autoriaus pasisakymą girdžiu. Tik reikia neužmiršti iš karto spustelėti kairėje esantį garsiakalbio paveiksliuką.
Turiu omenyje ne tamstos pateiktą nuorodą, bet komentaro su bet kokia internetine nuoroda blokavimą- bent man tokio įkelti nepavyko.
Mėginkite kopijuoti tik tai, kas po // – pilną adresą paprastai užstabdo.
Atvykstančių gudų privalu klaust, kam priklauso Narutis? Gavus neigiamą atsakymą – šveist atgal per sieną.
Kokia kalba paklausti?
Kad ir kokia kalba paklausi, jų atsakymas bus toks,
kokį pagal Kremliaus nuleistą švietimo programą visų lygių BY mokyklose visoms jų kartoms (nuo bolševikų įsiveržimo prieš karą laikų iki dabar) į galvas kalė. Jiems sovietmečio ir dabartinėse mokyklose kalta į galvas istorija apie litofcų nuskriaustą tautą bei litofcų pagrobtas ispokon vekov bielarusskas žemes. Tiesa, Stalinas-Tėvelis šiek tiek tų žemių po karo jiems „sugrąžino”… Per tas dalybas giminės buvo suskaldytos, išskirtos. Todėl, kai susitikdavo per šventes, iš moksleivių – sūnėnų ar dukterėčių – girdėdavo su skriaudos gaidele pasakojamą baltarusišką tiesos versiją. Lietuvoje atsidūrusi giminės dalis buvo kiek kitokios istorijos mokyta. O ten – karta po kartos tie žmonės auklėti, kad būtų visada pasirengę atsiimti, kas jiems „priklauso”. Kol kas Kremlius vagneriniais ir kaliniais tenkinasi, bet ir BY po truputį įtraukia.
Kur jiems išmokti lietuviškai- lietuviškos mokyklos dabartinėje Baltarusijoje ( Rimdžiūnuose , Pelesoje ir kitur) jau uždarytos? Nebent tai būtų tenykščiai lietuviai.
Visgi Razausko “vaizduotės žaidime” yra likę lenkinimui, žečpospolitinimui tarnaujančios apraiškos elementų. Tai pavadinimo Rzeczpospolita obojga narodow vartojamas iškreiptas vertimas kaip Abiejų tautų respublika. Tas iškreiptumas yra žodžio “obojga” vertimas – “abiejų” reikšme bei žodyje “narodow” – nepagrįstai matant daugiskaitos kilmininką. Akivaizdu, kad tokiu iškreiptumu mosuojant buvo galima mulkinti lietuvius, rusinus, kitus siekiant Lietuvą (LDK) išlaikyti lenkiška istorijos eigoje, o dabar jie Lietuvos atskirumo nuo Lenkijos šalininkui gali atšauti, taigi ko jūs norite, buvo “abiejų” – Lietuvos ir Lenkijos valstybė tada, tai ir dabar būkime viena šalis – Žečpospolita.
Be abejonės tautiškumas kaip vienijanti didesnė ar mažesnė politinė jėga visų laikų istorijoje egzistavo. Liublino unija ir buvo skurta tam, kad vienodinus į vieną lenkų tautą Karalystėje gyvenusius lietuvius, rusinus, volynus, mozūrus ir t.t., kad taip išvengus Lenkijos karalystės irimo stiprėjant atskiriems tautiškumams joje. Suprantama, kad visų pirma šią idėją buvo reikalinga išreikšti karalystės pavadinime. Kadangi tautų joje buvo daug ir jose valstybiškai buvo skleidžiamas orientavimasis į tapsmą lenkais, tai tam ir buvo pasirinktas žodis “obojga” reiškiantis vienodumą, lygumą (plg. lietuvių “abu labu tokiu”, rusų “obajudno” reikšmes). Žodis “narodow” laikytinas būdvardžiu pasidarytu iš “narod” pridėjus priesagą ‘-ow’/owa-‘, kuri atitinka liet. priesagą ‘-iškas”, kaip pvz.,slav. ‘Ivan- Ivanov’ (Ivano sūnus, t.y. liet. būtų Ivaniškas), liet. kaimas – kaimiškas ir t.t.. Tokiu atveju tiksliausiai būtų pavadinimą Rzeczpospolita Obojga narodow lietuviškai versti Tautiškai vienoda (tapati) respublika (TVR arba TTR). Beje, šis tikresnis pavadinimas būtų galėjęs pridėti “vaizduotės žaidimui” dar – esmingumo…
Tikiuosi, atkreipėte dėmesį, jog prieš gegužės 3-ią svečio sulaukėme, ir klausote susijusių laidų?
Pvz., per kaimynės teritoriją į UA vežti, bet ten jau visai savaitei įstrigę mūsų dronai – ką tai reiškia? Laukia iš mūsų kažkokio pažado? Be jo – nepraleis? Litvinai per daug reiškiasi?
Kažką apie tai jau aiškinosi:
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000269764/60-minuciu-kodel-lietuvos-zmoniu-ukrainai-nupirkti-radarai-del-biurokratiniu-kliuciu-dar-nepasieke-kariaujancios-salies
Ir šiandien 60 min. laidoje apie tyliai atvykusį svečią kalbėta:
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000271021
„Lietuvos – Lenkijos santykiai yra geriausi per šimtus metų, sako Vilniuje besilankantis Lenkijos ministras pirmininkas Mateuszas Morawieckis” (Ar tai reiškia, jog sutarta?).
Valstybės mastu įgyvendinama buvusių „autonomininkų“ diversija – atkakliai tęsiama ir įtvirtinama Rytų Lietuvos (tos jos dalies, kuri šiaip ne taip sugrįžo šiuolaikinei Lietuvai) hibridinė reokupacija.
Yra paskelbta LENKŲ KALBOS IR LENKŲ BENDRUOMENĖS LIETUVOJE IŠSAUGOJIMO IR VYSTYMO STRATEGIJA „Wilenszczyzna 2040“, kurią mums paruošė Senat Rzeczypospolitej Polskiej, Kanceliaria Prezesa Rady Ministrow ir Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.
Taigi, Lenkijos valdžia ir kažkoks keistas departamentas, kurio net pavadinimas – antikonstitucinis, paruošė strategiją, kurią pateiks Lietuvos Vyriausybei įgyvendinti. Jų strategija turi tikslą išsaugoti ir plėsti lenkų kalbą, lenkiškumą Lietuvoje, kurti Wilenszczyznos „lenkišką pilietinę visuomenę“, užuot integravusis į Lietuvos pilietinę visuomenę.
O Lietuvos Vyriausybė kuria strategijas (Globali Lietuva 2050) kaip Lietuvoje sumažinti lietuvių kiekį ir lietuvių kalbos vartojimą, didinti migrantų, kitataučių kiekį, kitų kalbų plitimą.
Istorijos perimetrai. Vilniaus ir Vilniaus krašto istorija
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000270154
„ [ … ] apie Vilniaus ir Vilniaus krašto gyventojus. Kas jie tokie buvo, kokia kalba kalbėjo, kokius darbus dirbo, gyvenimus gyveno, ir pakeliui sužinoti unikalią istorinės Lietuvos sostinės istoriją. Laidoje dalyvauja Švietimo tyrimų ir inovacijų instituto vadovė, Mykolo Romerio universiteto docentė, istorikė Barbara Stankiewicz. “
Manau, tai yra visiškas Vilniaus ir Vilniaus krašto istorijos neišmanymas,arba tai yra specialiai kuriamas naratyvas. Rekomenduoju straipsnį apie Vilniaus gubernijos gyventojų sudėtį Vikipedijoje (Vilna Governorate),
Manau, Vilniaus kraštas ir yra buvusios Vilniaus gubernijos ribose iki Petriškių miestelio dabartinėje Baltarusioje, su Vileikos, Naručio, Drujos, Maladečinos, Bokštų,Lydos,Dauginavos miesteliais. 1825 m. grafo Pliaterio duomenimis, iš 1,2 milijono Vilniaus gubernijos gyventojų 780 tūkstančių buvo lietuviai ( baltarusių berods 50 tūkst., lenkų-100 tūkst. žydų- 180 tūkst., rusų -80 tūkst. ir t.t.).
Ar Lietuvos valdžia užtikrina mokymą mokyklose valstybine lietuvių kalba Vilniaus rajone, ar tėvai toliau kasdien vežioja tūkstančius vaikų į Vilniaus mokyklas?
O ar Lietuvos valdžia valdžios vairą savo rankose laiko? Ar, nusprendusi, jog per sunku, paprašė kaimynės pavairuoti? 🙁
Dėl SLAPČIA nuo Tautos pasirašytą „Wilenszczyzna 2040″
Gal reikia į tai atkreipti Tarpt. teismų dėmesį? Dvi kaimynės laužo tarptaut. įstatymus dėl okupacijų padarinių nepripažinimo? Ar bent kažkokiu būdu patraukti pasirašiusius į Gėdos teismą? Kad amžiams liktų tokie jų vardai ir darbai Tautos atmintyje
D.Razausko puikus ir prasmingas straipsnis,-tad ačiū Jam. Šiandien-gegužės 2d. ir rytoj Vilnius vėl tampaTad,o kas vos ne lenkišku miestu: čia Lenkijos pastangomis ir Lietuvos valdžios bei Vilniaus savivaldybės nuolankiu pritarimu Rotušės aikštėje vyksta didžiulis iškilmingas koncertas geriausių Lenkijos estrados atlikėjų, o rytoj Gedimino prospektu iki Aušros vartų didžiulė Lietuvos ,,lenkų” eisena su Lenkijos vėliavomis.Visa tai skirta Gegužės 3-osios Konstitucijos ir viso pasaulio lenkų garbei.Tad,o kas beliko lietuviams – nejaugi žavėtis viskuo kas lenkiška?
T.y., bus viešai garbinami OKUPACIJOS padariniai (o būtent prieš šią dieną atvykstantys kaimynės svečiai – ar tai nevadintina minkštąja prievarta Lietuvos valdžioms švęsti ne mūsų, o okupanto šventę?).
Keista – tai, kas vokiečiui, rusui negalima, kas jiems būtų nusikaltimas, strateginei – ne tik galima ir sveikintina, bet dar ir privaloma, nes lyg ir nesmagu išsisukti? Tai kodėl dar nerengiame ta proga vsenarodnų šventinių eitynių su strateginėmis vėliavomis, kaip būdavo per Gegužės 9? Paskelbtų Gegužės 3 laisva diena ir visus išvarytų į Vilnių, į demonstracijas ir vsenarodnas gulianijas- kaip prie ruso.
Galvojau,kodėl LRT ekspedicija nekvietė dr. Razausko? Perskaitęs straipsnį, supratau.
Ar ponas A.B. sutiktų į „nacionalinę” ekspediciją tokius įsileisti?
🙂
Premjerė: Vilnius ir Lietuva neįsivaizduojami be stiprios lenkų bendruomenės ir jos gyvybingo kultūrinio gyvenimo
– alfa.lt/aktualijos/lietuva/premjere-vilnius-ir-lietuva-neisivaizduojami-be-stiprios-lenku-bendruomenes-ir-jos-gyvybingo-kulturinio-gyvenimo/288560/
Kaip tik neseniai galvojau, kad antro pasaulinio kao įvykiai susiklostė tokiu (gal net vieninteliu įmanomu) būdu, kad lietuvių tauta išliktų.
Gegužės 03 d. 10-12 laidoje
– lrt.lt/mediateka/audio/10-12-pokalbis
– lrt.lt/mediateka/audio/10-12
paskutinis pokalbis buvo apie Lietuvos kitataučių moksleivių mokymą valstybinės kalbos. Įdomu, kad LRT šioje laidoje vėl grįžo prie sąvokos „Tautinė mažuma” . Gal pagerbdama šią datą? Nes po kelių prašymų kitataučius jau TM nebevadino. Bet laidoje užsiminė, jog šiuo klausimu reikia atskiros laidos.
Deja, Apvaizdos nebuvo ir nėra, bet buvo ir yra determinizmas. Sunkus.
“Lygiateisei sandraugai ” tarp dviejų ar kelių tautų – valstybių nepakaks veiksmų vidinių. Tai yra panaikinti tas tris raideles, mokytis lietuviškai ir t.t.
Nei lenkai, nei ukrainiečiai, nei kitos tautos lietuviškai nesimokys. Kaip ir mes lietuviai nesimokysim jų kalbų. Visų neišmoksi…
Yra tik vienas būdas “lygiateisei sandraugai”, tai neutrali tarptautinė kalba – esperanto. Šiam “išoriniam” veiksmui yra tik viena kliūtis – tai visų tautų nacionalinis egoizmas. Jei maža tauta per šį “slenkstį” nepajėgia peržengti, tai ką kalbėti apie didesnes, kurios savo kalbai tikisi tarptautinės kalbos statuso.
Dar vienas nukvaišėlis rusobobas. Tikras dalba-Jobas Šitam jau patalogija gryna, kaip Janutienei, jau nepagydomas – į tundrą šieno ravėti ir ledus Arktikoje laivų kelyje stumdyti. Ir iš kur jie tokie visi nedap isti, ar jau perp isti tik lenda? Kiek tų puspročių-“intelektualų” reikės išbuožinti ir prie realaus darbo pristatyti? Stalino konstitucija reikia atkurti ir visus tuos šūdeličio buržujus – nakui. Kasti metro iš Vilniaus į Kauną už griežtą paikę, kad greičiau išdvėstu.
Dagyvenom, Romo komentarus trina, o va tokius “chuilo” – prašom rašinėkit…
Tai ar ne laikas atsisveikinti su svetaine, jei jau taip…?
į 77.lt? Žada neįsileisti cenzūros
oi, ne 🙂
Istorikas Algimantas Kasparavičius: Ar nebus lietuvių tauta padariusi mirties kilpą
– respublika.lt/lt/naujienos/kultura/interviu/istorikas-algimantas-kasparavicius-ar-nebus-lietuviu-tauta-padariusi-mirties-kilpa/
Kas tos kvazimazivertybės? Kaip ekologinis bananas?
Kai eisite pro šalį, užsukite į Seimą, permeskite žvilgsniu salėje esančius. Paskui vyriausybės duris praverkite… Tada dar ir tai perskaitykite –
Prezidentūra: „Tūkstantmečio mokyklų“ programa yra antikonstitucinė
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/prezidentura-tukstantmecio-mokyklu-programa-yra-antikonstitucine/
ir tada panagrinėsime ir aptiktas vertybes, ir kvazes..
Pasisako tik (!) patarėjas. O prezidentas kur? Kur prezidento viešas pareiškimas tokiu svarbiu valstybei klausimu? Bet gal vis tik buvo prezidento griežtai ir aiškiai pasisakyta, tik aš negirdėjau?
ALKUI:
LR Konstitucija
II skirsnis. Žmogus ir valstybė
25 straipsnis
Algimantas RUSTEIKA: Modernizmo metmenys
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/algimantas-rusteika-modernizmo-metmenys/
Nuo impresionizmo ir kt. to paties pavadinimo L. Šepečio knygoje iki kvazipolitikų posėdžių salėje
parašiau du komentarus, abu prapuolė. Ką sako LR Konstitucijos II skirsnio Žmogus ir valstybė 25 straipsnis?
Tai ar ne laikas atsisveikinti su svetaine, jei jau taip?
Mano kantrybė eina į pabaigą… 🙂
Labai teisingai Razauskas siulo :”Pradžiai patarčiau nedelsiant atšaukti „trijų raidelių“ įstatymą ir įteisinti tikrai dorą dviejų lapų, arba latviškąją, asmenvardžių valstybės dokumentuose rašybą.” ir t .t
Bet visa tai yra antraeiliai dalykai….
is esmes Veiksmu planas turetu buti stai koks:
Lietuviai keliasi i Vilnijos zemes,perka sodybas, nekilnojama turta,zeme…steigia verslus ,kuria imones,gal net valstybes remiamas,samdo lietuviskai kalbancius jaunus piliecius…kuria darbo vietas Vilnijoje ,augina seimas, gyvena ir dauginasi,
renka vietine valdzia…ir t.t ir panasiai….taip kaip buvo daroma Vilniaus mieste per paskutinius 70
metu….stai taip pasieksime savo tikslo….
Ir dar turime reikalauti Vieso Lenkijos valstybes
Atsiprasymo ir Atgailos uz rytu Lietuvos okupacija !!!!
o tuo tarpu isisavinkime kas liko is rytu Lietuvos zemiu !!!!
Vakar teko matyt tv laidą apie Semeliškes, miestelį Elektrėnų savivaldybėje, esantį į vakarus nuo Trakų ( po 1920 n. Vilniaus krašto okupacijos šio miestelio apylinkės liko Lietuvos Respublikai). Susidarė įspūdis, kad laidos vedėja atkakliai bandė įpiršti mintį, kad čia gyvena daug lenkų, gudų kilmės gyventojų, bandė su jais kalbėti lenkiškai, nors tiems gyventojams kalbant lietuviškai, jautėsi dzūkiškos tarmės atgarsiai…
Būtent tokie veiksmai buvo ir yra valstybės vykdytini. Beje, šie valstybės ir Tautos veiksmai ir buvo Sąjūdžio numatyti, paskelbus Nepriklausomybę. Netgi konkrečiai – Šalčininkų regione tai privalėjo daryti Kaunas, o Vilniaus rajone Vilnius. Jeigu Vilnius ta kryptimi šį tą darė ir padarė, tai Kaunas Šalčininkų vystymą “užšaldė” ledynmečiui. Dar daugiau jau 1994 m. Lietuvos valdžia pasirašė bendrumo su Lenkija sutartį, pagal kurią Lenkija gavo valstybinio valdymo teisių į Žečpospolitinio valdymo metu atnešto lenkizmo puoselėjimą Lietuvos Vilniaus, o ir ne vien jo, dalyje. Ta sutartis, tai Liublino unijos vertės sutartis šiandienos santykių su Lenkija aplinkybių prasme. Deja, Razausko “Apvaizda” šios akis badančios sutarties, būtent iš kurios ir tas “raidelių” įstatymas radosi, neveizi. Taigi, nelaukdami iš valdžios malonių su daina “Į Vilnių, į Vilnių …” patraukime, ją niūnuodami ir balsus į urnas meskim kitų metų rinkimuose. Būkime verti Tautos išėjimo į partizanus pokaryje…
Manau, dėl Kauno tamsta neteisus ( neteisi):
– lrt.lt/naujienos/gyvenimas/13/1850686/kauna-i-dieveniskes-iskeitusi-pedagoge-ir-5-vaiku-mama-dabar-tai-ivardyciau-kaip-gyvenimo-misija
Didelė pagarba jai, bet viena kregždė ne pavasaris. Kalba yra apie verslo ėjimą ir šeimų kaip darbo jėgos patraukimą į ten, reikalingų infrostruktūrų (LEZ’ų) už valstybės lėšas kūrimą ir t.t. ir pan. Šito nėra, netgi atvirkščiai – LEZ’us susigriebė Kaunas pats, kad tuo patrauktų investicijas būtent į Kauną, o ne iš jo į Šalčininkus. Kas dėl Vilniaus ta prasme, tai girdime , kad apie 5 tūkst. šeimų iš Vilniaus rajono priverstos vežti vaikus į darželius Vilniuje, kadangi vietose kur gyvena nėra lietuvišų darželių. Va čia tai pasiaukojimas matosi dėl Lietuvos. Kaunas kaip ir visais laikaiis reiškiasi savanaudiškai – kokį atžvilgį, sritį bepaimtum. Štai, kad ir dabar jų meras Matjošaitis – sau vysto verslą Rusijoje, buvo rinkimai, bet kauniečiai jo iš kėdės neišvertė. Tai daug ką pasako ir apie kauniečius… Ką jau turime – tai turime…
Prisiminus siekį į Kauną perkelti ministerijas, mokslo įstaigas, gali kilti mintis, jog kažkas iš strategiškai mąstančių bei veikiančių kauniečių ruošia Vilnių perduoti kai kam?
Ačiū, D. Razauskai. Aiškiai pasakyta, kodėl su Lenkija mes išnyksim ir kodėl sadistinė Rusija mus “išgelbsti”. Tik patikslinsiu: šį vaizduotės rašinį skausmingai patvirtina Lietuvos istorija.
Razauskas teisingai apraso praeiti….ka net ir durnius supranta…bet neko nesiulo kaip is Esmes pakeisti padeti rytu Lietuvoje …taigi jo verkslenimai yra be vaisiai….jis nieko nesiulo
ateiciai….tiktai verkia…..
del to ir sakau Gerbiamas Razauskai nupirk zemes gabala Salcininku zemese …tapk savininku
tuteisu nutautejusiu lietuviu zemese !!!!! taip atgaivinsi Lietuvybe !!!! Lietuvoje….
O Tu/Jūs nupirkai/nupirkote?
Jonai as siulau Ideja, Vizija, Plana,kuris yra tikroviskas realus kaip pakeisti padeti
rytu Lietuvoje….asmeniskumai cia ne prie ko …tiktai tustybe….argi jus pats to negalite suprasti….nieko asmeniskai nepriekaistauju razauskui…..tik siulau imtis ritu vaeiksmu…..supraskite….koks Vilnius buvo 1940 tais ir koks jis tapo 1987 tais…
argi tai sunku suprasti ????
Manau, pradžiai Vilniaus rajone reikėtų pastatyti pakankamai mokyklų , kuriose mokoma valstybine lietuvių kalba, kad tėvams kasdien nereikėtų vežioti vaikų į Vilniaus mokyklas.
Stai Anusaukas sako per kazkiek ateinanciu metu mes skirsime 3 miliardus
Lietuvos valstybes ginybai sustprinti….Puiku!
Paskirk viena miliarda rutu Lietuvos zemems nupirkti tu prakeiktas biurokrate…
stai kaip paprastai gali buti issprestos problemos….ir jokie leuchai nieko negales
pasakyti….
Gal prieš kokia 10 ar daugiau metų tą patį sakiau Karbauskiui dėl Karaliaučiaus – pirkis žemes šioje srityje, vežkis šeimas tuose ūkiuose dirbti ir praeis 20-25 metai ir ims atgimti ten Lietuva. Tačiau kaip matyti, Karbauskis ta kryptimi anė krust…
Razauskai nupirk zemes gabala Salcininku zemese
Your comment is awaiting moderation
3 sekundės ago
Razauskas teisingai apraso praeiti….ka net ir durnius supranta…bet neko nesiulo kaip is Esmes pakeisti padeti rytu Lietuvoje …taigi jo verkslenimai yra be vaisiai….jis nieko nesiulo ateiciai….tiktai verkia….. del to ir sakau Gerbiamas Razauskai nupirk zemes gabala Salcininku zemese …tapk savininku tuteisu nutautejusiu lietuviu zemese !!!!! taip atgaivinsi Lietuvybe !!!! Lietuvoje….
Atsakyti
Rytu Lietuva pats pigiausias regionas….pirkite kol leuchai to nesuprto….
tai yra vienintelis budas atkurti lietuvybe sitose musu zemese….ar cia reikia daug proto tai suprasti ???? ….o baudziauninkai liks vergais kaip ir buvo per amzius….na gal ju vaikai tures
daugiau galimybiu jei kalbes lietuviskai….
Dar pridurčiau vieną Apvaizdos postūmį – religinį. Lietuvos valstybė susikūrė ir sustiprėjo ne kaip krikščioniška, t.y. dvasiškai visiškai nepriklausoma. Praėjus šimtmečiams mes tai žinome, turime gausybę šaltinių, tačiau ne tiek, kad galėtume pateikti tai kaip užbaigtą „mokymą“, kurio gal ir nebuvo. Ir tai yra gerai. Tai leidžia dabar visiškai LAISVAI, PATIEMS (gal čia ir bus to „mokymo“ branduolys) svarstyti šiuos klausimus, bet jau visiškai lietuviškoje dvasinėje terpėje, naudotis vardais, pavyzdžiais, pasakojimais, dainomis ir visu kitu lietuvišku dvasiniu paveldu, net jį ir prireikus neigiant.
premjerės širdelė? Štai jis, itin svarbus vizito tikslas ir priimančiosios šalies pagerbimas –
garbusis svečias apdovanojo du tos garbės nusipelniusius Lietuvos piliečius!
Ar jųdviejų draugyste taip besidžiaugianti premjerė tai žinojo? Gal net dalyvavo, ranką spaudė apdovanotiems, kare su Ukraina palaikiusiems Maskvos pusę, ir, pasak spaudos, buvusius (ar tebesančius) autonomijos šalininkus?
• Politinis akibrokštas: lietuvius supykdė Lenkijos premjero poelgis Vilniuje
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/politinis-akibrokstas-lietuvius-supykde-lenkijos-premjero-poelgis-vilniuje-56-2048164?utm_medium=copied
„ W.Tomaszewskio politiniai oponentai kritikuoja jį dėl požiūrio į Rusiją ir Baltarusiją, o S.Pieszko buvo susijęs su prosovietine „Jedinstvo“ organizacija ir nebalsavo už Lietuvos nepriklausomybę 1990-ųjų kovo 11-ąją.”
• Misteris milijardas: V.Tomaševskis, A.Pukelis, A.Lukašenkos piniginės ir slaptas Lietuvos verslo lyderis
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/misteris-milijardas-v-tomasevskis-a-pukelis-a-lukasenkos-pinigines-ir-slaptas-lietuvos-verslo-lyderis-56-1958338?utm_medium=copied
• O čia apie Vilniaus rajono garbės piliečius
– vrsa.lt/garbes-pilieciai/tomaszewski-waldemar/162
viskas eina į nuotekas. Nuostabu. Laisva ir nepriklausoma žiniasklaida.
Asmeninė apvaizda irgi turi vardų – lemtis, laimė, kuri kartais atima, bet mainais pasiūlo, su ja nesiderėk, tik griebk kas padėta, ir nebūk žioplas – visada kas nors padėta.
sakote, kad visada kas nors padėta. Būna ir š padėtas. Ir griebiame, kas padėta, nes padėta 🙂
Ir iš to esama kartais naudos, jei nesumanysi valgyti. Pecunia non olet.
Taip. Ypač sveika išspjauti, o ne nuryti, žiniasklaidos smegenų ploviklius!
Bumblauskas: lenkai seniai gerai žino, kas yra jų priešas, lietuviai – nelabai
– delfi.lt/news/daily/lithuania/bumblauskas-lenkai-seniai-gerai-zino-kas-yra-ju-priesas-lietuviai-nelabai.d?id=93262327
jis?
Siūlau pažiūrėti profesoriaus garbintojo skaitytojo Mavy Vyt siūlymą. Medumi profesoriui bei strateginei per širdį tepa!
˖ Generolas: ar tikrai mums jau galas?
– komentaras.lt/nuomones/generolas-ar-tikrai-mums-jau-galas/122078/
˖ Lietuvos ateitis. Susitelkimo principai (I)
– komentaras.lt/lietuva/politika/lietuvos-ateitis-susitelkimo-principai-i/121314/
„Iniciatyvinė grupė „Lietuvos ateitis“ kviečia Lietuvos patriotus susitelkti politinei kovai dėl mūsų valstybės ateities, dėl mūsų teisės spręsti, kokio valstybės gyvenimo mes norime sau ir savo vaikams. Pribrendo laikas kurti tikrą opoziciją dabartinei politinei klasei […]. […] kad susitelkimas būtų patvarus, reikia laikytis vieningos pozicijos dėl pagrindinių principų ir vertybių, kuriais ateityje turėtų remtis valstybinė Lietuvos politika.”
Generolas: ar tikrai mums jau galas?
– komentaras.lt/nuomones/generolas-ar-tikrai-mums-jau-galas/122078/
Lietuvos ateitis. Susitelkimo principai (I)
– komentaras.lt/lietuva/politika/lietuvos-ateitis-susitelkimo-principai-i/121314/
„Iniciatyvinė grupė „Lietuvos ateitis“ kviečia Lietuvos patriotus susitelkti politinei kovai dėl mūsų valstybės ateities, dėl mūsų teisės spręsti, kokio valstybės gyvenimo mes norime sau ir savo vaikams. Pribrendo laikas kurti tikrą opoziciją dabartinei politinei klasei […]. […] kad susitelkimas būtų patvarus, reikia laikytis vieningos pozicijos dėl pagrindinių principų ir vertybių, kuriais ateityje turėtų remtis valstybinė Lietuvos politika.”
Ar nebūtų palanku jei mums pagreitinus žingsnį ir šioje buitinio komforto epochoje iššokus iš materialistinio dvasingumo? Žydiško, Lenkiško, Lietuviško? Kad jei maža ką, jei nuneštų mus už jūrų, kad mes visvien kvėpuotumėm dvasingai? Nesvarbu kur…