Pirmadienis, 19 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Energetika

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

www.alkas.lt
2020 12 30 06:00
0
Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.

„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.
„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.

Daugybė vairuotojų mielai persėstų prie elektromobilių vairo, o žinovai sutinka, kad baterijomis varomas transportas yra neišvengiama ateities mobilumo kryptis. Vis dėlto gatvėse iškastinio kuro nenaudojančių mašinų – dar tik keli eismo srauto procentai ir vienos iš pagrindinių to priežasčių vis dar išlieka kaina ir alternatyvų stoka.

Turtingesnės ar aktyviau ekologinių tikslų siekiančios Europos šalys eina pirkėjų arba pardavėjų subsidijavimo keliu, tačiau daugumai vairuotojų telieka laukti labiau įperkamų, bet, tikėtina, ir technologiškai pažangesnių modelių nei dabar. Šiame permainų laikotarpyje į gatves išriedės ir penktasis „Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis, pardavimo salonuose debiutuosiantis kitų metų pradžioje.

Spartus transporto ir infrastruktūros technologijų vystymasis bei vis daugiau rinkoje pasirodančių naujų modelių guodžia elektromobilių gerbėjus, kad jau netrukus padėtis smarkiai pasikeis ir keliuose atsiras gerokai daugiau aplinkos neteršiančių transporto priemonių.

Tendencijos rinkoje kol kas rodo, kad galima išskirti tris pagrindinius elektromobilių bruožus, kurių pokyčiai šiuo metu labiausiai kausto automobilininkų dėmesį: kaina, viena įkrova nuvažiuojamas atstumas ir baterijos įkrovimo sparta.

Nuo Vilniaus iki Kauno – per dešimt minučių

Įkrovimo spartos rodiklis (arba įkrovimo galia) dar neseniai buvo gana retai aptariamas, diskusijose nuolankiai užleisdavo vietą rūpesčiams dėl kainos ir ginčams, kas gali nuvažiuoti toliau. Vis dėlto pamažu augant tiek į elektromobilius montuojamų baterijų energinei talpai, tiek įkrovos stotelių užimtumui, elektrinių jonų „užpylimo“ greitis tampa vis svarbesnis.

Dauguma žinomų naujų elektromobilių kaip „Nissan Leaf“, „Hyundai Ioniq“ ar „Volkswagen e-Up!“ suteikia vartotojams galimybę baterijas krauti 40–50 kW galia. Naujausi modeliai jau siūlo vairuotojo kantrybei gerokai palankesnes sąlygas.

Štai „Citroën ë-C4“ didelio našumo 50 kWh talpos skysčiu aušinamą ličio jonų bateriją galima įkrauti naudojant 100 kW galios nuolatinės srovės kroviklius. Tai – retas šio segmento rodiklis, leidžiantis 80 proc. baterijos įkrauti vos per pusvalandį arba suteikti vairuotojui maždaug 10 nuvažiuojamų kilometrų per minutę. Tad atstumą nuo Vilniaus iki Kauno bus galima įveikti ir bateriją įkrovus dešimt minučių.

Žinoma, tokiu greičiu įsikraunančiam elektromobiliui iškyla atitinkamos infrastruktūros keliuose ir namuose užtikrinimo klausimas. Naudojantis standartiniu buitiniu elektros lizdu visiškai įkrauti bateriją gali užtrukti kiek daugiau nei 24 val., tačiau galima pasitelkti nuomojamą ar įsigyjamą „Wall Box“ kroviklį, leidžiantį įkrauti per 5 val. Didelė įkovimo sparta nesvarbi namuose, tačiau labai praverčia kelionėse.

„ë-C4“ montuojamas 136 AG galią bei 260 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis. Su juo elektromobilis nuo iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,7 sek., o viena įkrova gali nuvažiuoti 350 km (pagal WLTP metodiką).

 „Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.
„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.

Kiek nuvažiuos?

Augant baterijų talpai, palengva ilgėja ir viena įkrova nuvažiuojamas atstumas – dar neseniai gamintojai rungėsi, kuris perlips 200 km ribą. Elektromobiliams minant pirmuosius asfalto kilometrus šis rodiklis ypač priklausė nuo vairuotojo – jo gebėjimo valdytis, gebėjimų važiuoti tolygiai ir nuspėti eismo srautą, poreikio kelionės metu naudoti elektrinius automobilio prietaisus.

Šiais laikais į pagalbą ateina daugybė išmaniųjų pagalbininkų. Specialus „ë-C4“ režimas „Brake“ stiprina automobilio lėtėjimą atleidus akceleratoriaus paminą ir papildomai įkrauna bateriją bei didina nuvažiuojamą atstumą, rekuperuojant stabdymo energiją.

Šilumos siurbliai, baterijų šildytuvai ir kiti sumanūs mechaniniai sprendimai iš esmės nėra technikos pasaulio naujiena, tačiau skaitmeninis pasaulis padeda kūrėjams visiškai išlaisvinti savo sumanymus. Specialiai elektromobiliams sukurtos, nuotoliniu būdu valdomos programėlės leidžia automobiliu naudotis dar patogiau.

Pavyzdžiui, kasdienį baterijos krovimo laiką galima nustatyti taip, kad jis aktyvuotųsi tuomet, kai namų ūkyje vartojama elektra yra pigesnė. Kitas pavyzdys – į „ë-C4“ modelį įdiegta naujausia 3D navigacijos sistema naudoja „TomTom Traffic“ esamo laiko eismo žinias ir leidžia vairuotojui lengviau numatyti būsimą baterijos energijos suvartojimą, taip pat galimus įkrovos taškus kelyje.

Iš viso į „ë -C4“ modelį siūloma sukomplektuoti 20 skaitmeninių vairavimo pagalbininkų, tarp kurių – ir antrojo lygio autonominio važiavimo sistema. Be to, elektriniame modelyje išlieka kiti svarbūs vidaus degimo varikliais varomų „brolių“ atributai, pavyzdžiui, „Citroën Advanced Comfort“ programa užtikrina ypatingą patogumą: tiek „minkštos“ pakabos su papildomomis hidraulinėmis atramomis kiekvienoje amortizatoriaus pusėje, tiek ir salono, kuriame – itin minkštos sėdynės ir viena didžiausių erdvių kojoms klasėje.

Jautrumas kainai

Nesvarbu, apie kokį automobilį kalbėtume, dauguma pirkėjų visuomet bus jautrūs kainai. Štai už ką tik „Lietuvos metų automobiliu“ tapusį kompaktišką hečbeką „Volkswagen ID.3“ su 62 kWh baterija šiuo metu tektų susimokėti ne mažiau 40 tūkst. Eur, o pigesnės versijos su mažesniu akumuliatoriumi dar reikės palaukti.

Tačiau ne visos elektrinės naujienos verčia taip plačiai atverti piniginę. Pavyzdžiui, šiemet pasirodęs elektrinis krosoveris „Peugeot e-2008” mūsų šalyje kainuoja nuo kiek daugiau nei 33 tūkst. Eur. „Citroën ë-C4“ kaina kol kas dar neskelbiama, tačiau spėjama, kad ji taip pat bus mažesnė nei tos pačios klasės vokiškojo varžovo.

Nuo 2017 metų gaminamo antrosios kartos „Nissan Leaf“ su 40 kWh akumuliatoriumi kaina prasideda nuo beveik 31 tūkst. Eur, o dar ilgiau (nuo 2016 metų) rinkoje esantis „Hyundai Ioniq“ su 38 kWh energijos talpa prasideda nuo beveik 38 tūkst. Eur.

Europoje elektrinių automobilių segmentas yra sparčiausiai augantis – pernai Senajame žemyne parduota 361 tūkst. arba 90 proc. daugiau naujų elektromobilių nei 2018-aisiais ir tai sudarė 2,3 proc. visos rinkos. Tad svarstantiems savo galimybes alternatyvų daugėja ir galbūt kartais verta apsišarvuoti kantrybe ir domėtis automobilių pasaulio naujienomis: o kas gi laukia po pusmečio?

 „Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.
„Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis | V. Krozas (W. Crozes), Continental Productions nuotr.
Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kokį automobilį pirkti: naują ar naudotą?
  2. Elektra vietoje dyzelio ir dujų: ką rinksis sumanūs vairuotojai
  3. Lietimui jautrūs ekranai automobilių mygtukų dar nepakeis
  4. Kuriamas elektromobilių įkrovos stotelių tinklas
  5. Elektromobilius galima bus įkrauti veltui
  6. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  7. Skatinama naudoti alternatyviuosius degalus
  8. Automobilių ateitis: nuo elektra varomų iki savivaldžių
  9. Aplinkos ministerija gražins dalį išlaidų už įsigytą elektromobilį
  10. Elektromobilių palyginimas: kurių geriausias kainos ir kokybės santykis?
  11. Kompensacijoms už mažiau taršius automobilius jau gauta paraiškų milijonui eurų
  12. Elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis
  13. Biržuose – senovinių automobilių suvažiavimas „Nesenstanti Klasika“
  14. Ar valdžios skatinimas pirkti elektromobilius domina įmones ir gyventojus?
  15. Pirmasis tikras elektromobilis jau ir Lietuvoje
  16. Ar mūsų vaikai važinės elektromobiliais?
  17. Automobilių vagys žiemos miegui nesiruošia – žvilgsniai nukrypo į salono vidų
  18. Kauną aplankė elektromobilių maratono „Talinas–Monte Karlo 2012“ dalyviai
  19. Vilniuje atidaroma pirmoji elektromobilių didelės galios įkrovimo prieiga
  20. Seimas suskubo prailginti laiką, po kurio transporto priemonė bus išregistruota
  21. Registruoti naudotas transporto priemones bus paprasčiau
  22. „Regitra“ jungsis prie ES vairuotojo pažymėjimų duomenų sistemos
  23. Lietuviai įsigyja senesnius automobilius negu galėtų
  24. Ketinama pažaboti nelegalius automobilių ardytojus
  25. Ar visi automobiliai numirėliai patenka pas atliekų tvarkytojus?
  26. Kur dingsta panaudota alyva didėjant automobilių skaičiui?
  27. Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?
  28. Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?
  29. Nesileiskite kvailinami – jūsų automobilis yra pakankamai ekologiškas, o naujo pirkimas aplinkai pakenktų labiau
  30. Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?

Bandoma „prikirpti uodegas“ kiemuose paliktų senų automobilių savininkams

2021 04 17
Ką reikia žinoti vykstant automobiliu į saugomas teritorijas?

Ką reikia žinoti vykstant automobiliu į saugomas teritorijas?

2021 04 15
Už keičiamą seną automobilį į elektromobilį – iki 5 tūkst. eurų išmoka

Už keičiamą seną automobilį į elektromobilį – iki 5 tūkst. eurų išmoka

2021 04 14
Šalyje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių

Nenaudojamiems automobiliams kiemuose – ne vieta

2021 04 13
Pixabay.com nuotr.

Kauno klinikos kviečia į naują aikštelę

2021 04 12
Kaip 5G ryšys pakeis automobilius?

Kaip 5G ryšys pakeis automobilius?

2021 04 10
Pildant automobilių  kondicionierius – nauja garantija

Pildant automobilių kondicionierius – nauja garantija

2021 04 08
VESK: Velykų savaitgalį – sustiprintos policijos pajėgos

VESK: Velykų savaitgalį – sustiprintos policijos pajėgos

2021 03 31
K. Krupavičienė. Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“ nepritaria automobilių taršos mokesčiui

Siūloma automobilių taršos mokestį pervesti savivaldybėms

2021 03 30
Tyrimas: mažiau važinėdami kauniečiai kvėpavo švaresniu oru

Tyrimas: mažiau važinėdami kauniečiai kvėpavo švaresniu oru

2021 03 24
Rodyti daugiau

Naujienos

Dalis Kelių direkcijos paslaugų persikels į elektroninę erdvę
Lietuvoje

Dalis Kelių direkcijos paslaugų persikels į elektroninę erdvę

2021 04 19
Agurkai – naudingos daržovės
Gamta ir žmogus

Pavasariui – lengvai parauginti agurkai

2021 04 19
Kaip rūpintis akimis ir regėjimu?
Gamta ir žmogus

Karantino palydovas – akių sausumas

2021 04 18
K. Krupavičienė. Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“ nepritaria automobilių taršos mokesčiui
Gamta ir ekologija

Vilniuje ir Kaune oro kokybė gerėjo

2021 04 18
Kavinė | Pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Nuo pirmadienio – nauji karantino atlaisvinimai

2021 04 18
Šiemet laivybos laikotarpis – savaite ilgesnis
Lietuvoje

Šiemet laivybos laikotarpis – savaite ilgesnis

2021 04 18
Kuršių marių akvatorija išvalyta nuo laivų „kapinyno“
Gamta ir ekologija

Dvigeldžiai moliuskai padeda vandens telkiniams

2021 04 18
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Gamta ir žmogus

Tyrimas: lietuviai pasiilgę kelionių

2021 04 18


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Teisinga istorija... apie K. Stoškus. Pandemija tebegąsdina… bet ką daryti, kai ima skaudėti istoriją?
  • Balsas iš anapus apie Karantino palydovas – akių sausumas
  • Diriguojami apie M. Kundrotas. Politikos tikrovė per psichikos akinius
  • Balsas iš anapus apie R. Karbauskis. Ryte vienaip, vakare kitaip

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Dalis Kelių direkcijos paslaugų persikels į elektroninę erdvę
  • Pavasariui – lengvai parauginti agurkai
  • Karantino palydovas – akių sausumas
  • Vilniuje ir Kaune oro kokybė gerėjo

Skaitomiausi straipsniai

  • R. Karbauskis. Ar patikite savo sveikatą „farmacininkei“ Šimonytei, „gydytojui“ Dulkiui, beviltiškai Vyriausybei? peržiūrėta: 896; komentarų: 14
  • J. Gafurova. Laisvė ir demokratija klesti: Su P. Gražuliu šokę treneriai atleisti, sulaukia ir grasinimų  peržiūrėta: 500; komentarų: 9
  • Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus? peržiūrėta: 435; komentarų: 33
  • Spaudos konferencija dėl A. ir J. Juškų muziejaus (tiesioginė transliacija) Balandžio 13 d. 11 val. peržiūrėta: 425; komentarų: 4
  • S. Birgelis. Apie senų laikų lietuvių emigraciją. Nelegali emigracija (II) peržiūrėta: 292; komentarų: 1
  • Č. Iškauskas. Dar viena lietuvių kalbos naikinimo banga peržiūrėta: 291; komentarų: 14

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Bandoma „prikirpti uodegas“ kiemuose paliktų senų automobilių savininkams

by Kristina Aleknaitė
2021 04 17
0
Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?

Nuo 2022 metų neeksploatuojamos transporto priemonės bus greičiau priverstinai išgabenamos iš bendro naudojimo vietų. Tai numato Seime svarstomos Saugaus eismo...

Skaityti toliau

Ką reikia žinoti vykstant automobiliu į saugomas teritorijas?

by Kristina Aleknaitė
2021 04 15
0
Ką reikia žinoti vykstant automobiliu į saugomas teritorijas?

Aplinkos apsaugos departamentas primena: motorinėmis transporto priemonėmis įvažiuoti ir važinėti po mišką galima tik keliais. Statyti transporto priemones miškuose galima tik...

Skaityti toliau

Už keičiamą seną automobilį į elektromobilį – iki 5 tūkst. eurų išmoka

by Kristina Aleknaitė
2021 04 14
0
Už keičiamą seną automobilį į elektromobilį – iki 5 tūkst. eurų išmoka

Vyriausybės patvirtintoje Klimato kaitos programos sąmatoje tvarioms subsidijoms numatytame 161,6 mln. eurų biudžete 57 mln. eurų skirta mažiau taršiam transportui...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Teisinga istorija... apie K. Stoškus. Pandemija tebegąsdina… bet ką daryti, kai ima skaudėti istoriją?
  • Balsas iš anapus apie Karantino palydovas – akių sausumas
  • Diriguojami apie M. Kundrotas. Politikos tikrovė per psichikos akinius
  • Balsas iš anapus apie R. Karbauskis. Ryte vienaip, vakare kitaip
  • Neringa apie profesiją apie J. Gafurova. Laisvė ir demokratija klesti: Su P. Gražuliu šokę treneriai atleisti, sulaukia ir grasinimų 
Kitas straipsnis
Kaip išsaugoti Plačialapę klumpaitę?

Kaip išsaugoti Plačialapę klumpaitę?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai