Antradienis, 14 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Daugėjant dviratininkų, daugėja ir sužeidimų

www.alkas.lt
2023-04-18 13:30:45
0
Draudikai įspėja: darbymetį pradeda sezoniniai vagys
       

Dviračiai – kasmet populiarėjanti transporto priemonė. Žvelgiant iš tvarumo perspektyvos tai gera žinia, bet yra ir nerimo ženklų. Važiavimo dviračiais kultūra mūsų šalyje dar nėra aukšta, nors padėtis gerėja. Kiekvienais metais pareigūnai Lietuvoje sustabdo tūkstančius neblaivių dviratininkų, fiksuoja šimtus eismo įvykių, kuriuose dalyvauja besinaudojantys būtent šia transporto priemone. Kur kas didesnė dviratininkų nelaimių dalis policijos suvestinėse nėra matoma.

„Dviratininkas, panašiai kaip ir pėsčiasis, yra itin pažeidžiamas eismo dalyvis. Susidūrimo su automobiliu atveju elementari fizika yra ne jų pusėje – jų nesaugo nei masė, nei apsauginės konstrukcijos. Tad nors saugumo reikalavimai vienodai galioja visiems eismo dalyviams, dviratininkai jų turėtų laikytis kur kas griežčiau už automobilio vairuotojus, nors realybė rodo, kad taip nėra“, – sako Andrius Žilėnas, BTA Asmens draudimo rizikų vertintojas.

Neblaivių dviratininkų mažėja

Praėjusiais metais policijos pareigūnai nustatė net 5071 dviračio vairuotoją, kuris važiavo neblaivus. Iš jų 2544 „įpūtė“ nuo 0,41 iki 1,5 promilės, dar 2531 nustatytas 1,51 promilės ar didesnis girtumas. Palyginimui, praėjusiais metais girtumas nuo 0,41 iki 1,5 promilės nustatytas 4585 automobilių vairuotojams.

Skaičiai dideli, tačiau įvertinus ankstesnius metus jie rodo, kad iš tiesų situacija sparčiai keičiasi į gerąją pusę. Pavyzdžiui, 2018 m. vien 0,41-1,5 promilės girtumas nustatytas 4347 kartus. 4137 kartus dviratininkai „įpūtė“ daugiau nei 1,51 promilės. Tais pačiais metais autotransporto vairuotojų, įkliuvusių su 0,41-1,5 promilės girtumu, buvo 2870.

„Tokius didelius neblaivių dviratininkų skaičius lemia žmogaus atsakomybės stoka ir požiūris į savo gyvybę. Dviračiu važiuoja vienas žmogus, jis jaučiasi savo likimo šeimininku, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad toks elgesys kelyje yra toleruotinas ir tinkamas. Jis sukelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams. Tik švietimas ir ugdymas bei visuomenės nepakantumas gali padėti išguiti iš visuomenės įsisenėjusią klaidingą nuostatą – nesaugoti nei savo, nei kitų gyvybės. Tokiems įgėrusiems „drąsuoliams“ šeima, draugai, visuomenė neturi leisti važiuoti nei automobiliu, nei jokia kita transporto priemone. Jeigu reikia, į pagalbą būtina kviesti pareigūnus“, – sako Lietuvos Kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys.

Alkoholis prieš sėdant už dviračio vairo – ne vienintelė nuodėmė, kuri prišaukia nemalonumus. Per 2022 metus 445 dviratininkai nesilaikė važiavimo tamsiuoju paros metu saugos reikalavimų, 980 nepaisė kelio ženklų, o 107 ignoravo eismo reguliavimo signalus. Iš 216 įskaitinių eismo įvykių, kuriuose dviratininkai pripažinti kaltininkais, beveik 15 proc. jų buvo neblaivūs. Sužalojimus patyrė 400 dviratininkų, žuvo penki.

Padėtis regionuose gerėja

Policijos pareigūnai teigia, kad šalies regionuose dviratininkai vis drausmingesni, tačiau prasižengėlių gretos retėja ne taip greitai kaip norėtųsi.

„Pastebime, kad štai Utenos rajone daugėja dviračiais važinėjančių jaunų šeimų, vaikai mokomi dėvėti saugos priemones: šalmus, šviesą atspindinčias liemenes, atšvaitus. Tokią tendenciją pastebime ir kaimiškose vietovėse. Tiesa, vyresnio amžiaus žmonės į šias saugumo priemones dažniau linkę žiūrėti pro pirštus. Be to, daug žmonių vis dar neskiria pakankamai dėmesio dviračio tvarkingumui ir saugumui“, – nurodo Asta Šuminienė, Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja.

Jos teigimu, mažesniuose miestuose dviratininkai dažniau atsakingai elgiasi pėsčiųjų perėjose, yra linkę nulipti nuo dviračio ir jį persivaryti. Parkuose, gatvėse, kur dviračių takai kertasi su pėsčiųjų takais, jie signalu įspėja pėsčiuosius. Jei nuo namų iki mokyklos veda patogūs dviračių takai, priemiestyje gyvenantys moksleiviai į mokyklas dažniau važiuoja dviračiais arba paspirtukais.

Ne visos nelaimės įskaitinės

„Nors statistika ir pareigūnų matomi pokyčiai rodo, kad dviratininkų kultūra gerėja, Lietuvoje kasdien šiltuoju metų laiku sužalojimus kelyje patiria daugiau nei vienas dviratininkas. Ir tai – skaičiai tik iš įskaitinių įvykių suvestinės, kuri nevertina susižalojimų, patiriamų be kitų eismo dalyvių įsikišimo. Mūsų duomenys rodo, kad dviratininkų traumos, patiriamos policijos fiksuojamuose eismo įvykiuose, iš tiesų tėra ledkalnio viršūnė“, – sako A. Žilėnas.

Įskaitiniai įvykiai, kuriose dviratininkai sužeidimus patiria dėl susidūrimų su automobiliais ar kitais eismo dalyviais, bendrovės statistikoje sudaro vos apie 3 procentus visų dviratininkų patiriamų sužalojimų. Kur kas dažniau sutinkama situacija – kai dviratininkas krinta pats, dėl kelio defektų, pavyzdžiui duobių, išsikišusių plytelių, nepamatuotos drąsos, netikėtų kliūčių ar kitų priežasčių.

„Labai svarbu, kad dviratininkai įvertintų savo pažeidžiamumą ir neignoruotų elementarių saugumo priemonių – bent jau šalmų, šviesą atspindinčių liemenių bei žibintų – naudojimo. Leidžiantis į rizikingesnes pramogas, pavyzdžiui, su kalnų dviračiais, būtinai reikėtų naudoti ir galūnių apsaugas“, – pataria A. Žilėnas.

Dažniausiai patiriami dviratininkų sužeidimai – galūnių kaulų lūžiai ir minkštųjų audinių sužalojimai. Įprastai krentant bandoma remtis rankomis, tad natūralu, jog pirmiausiai kenčia būtent jos – patiriami plaštakų plėštiniai sužalojimai, delno, dilbio, žasto kaulų lūžiai. Neretai sutinkami ir raktikaulių lūžiai. Kiek rečiau nustatomi kojų sužalojimai – įprastai jie nutinka dėl skaudaus kontakto su pačiu dviračiu krentant.

Dažnai yra sužalojama ne viena kūno dalis, todėl draudimo išmoka gali siekti ir ne vieną tūkstantį eurų. BTA statistika rodo, kad praėjusiais metais dviračiu važiavusiems ir susižalojusiems asmenims buvo išmokėti beveik 8 tūkstančiai eurų, kitam nukentėjusiam – beveik keturi tūkstančiai eurų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  2. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  3. Įspėjimas vairuotojams: daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  4. Daugėja susidūrimų su viešuoju transportu
  5. Vasarą gerokai daugėja vaikų nelaimių
  6. Iš kurortų dviračiai ir paspirtukai grįžo į miestų gatves
  7. Svarbiausios taisyklės jauniesiems dviratininkams
  8. Minant dviračius su vaikais, svarbu nepamiršti jų saugumo
  9. Trys dalykai, kuriuos namuose reikėtų patikrinti norint išvengti nelaimių
  10. Dažniau išminti į gatves ketina 37 proc. lietuvių
  11. Dviračiai ir paspirtukai: ką turėtų žinoti tėvai?
  12. Paspirtukas ir dviratis – dažniausios paauglių nelaimių kelyje priežastys
  13. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  14. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  15. Važiuojant dviračiu taisyklių laikytis būtina

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

VDU įsteigė paramos fondą studentams, nukentėjusiems nuo COVID-19
Lietuvoje

Pradedamas mokinių ir studentų bendrabučių atnaujinimas

2025 10 14
Prezidentas lankosi Akmenės rajone
Lietuvoje

Prezidentas lankosi Akmenės rajone

2025 10 14
Pratybos
Lietuvoje

Prasidėjo Krašto apsaugos savanorių pajėgų pratybos „Tvirtas skydas 8“

2025 10 14
Seimas, žurnalistai
Lietuvoje

Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

2025 10 14
Elektrinis traukinys
Lietuvoje

Lietuvą pasiekė naujas elektrinis traukinys

2025 10 14
Žemės sklypai
Lietuvoje

Valstybinės žemės įveiklinimas viršija planą

2025 10 14
Kelias žiema
Gamta ir žmogus

Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

2025 10 14
Žemės ūkis
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika taps strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 10 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • Švietimo kursai > Kažin apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Kažin apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Klaipėdoje ir Vilniuje bus prisimintas nutylėtas Mažosios Lietuvos gyventojų genocidas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pradedamas mokinių ir studentų bendrabučių atnaujinimas
  • Prezidentas lankosi Akmenės rajone
  • Prasidėjo Krašto apsaugos savanorių pajėgų pratybos „Tvirtas skydas 8“
  • Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

Kiti Straipsniai

Kelias žiema

Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

2025 10 14
Policija

„Švilpukas saugo“ sieks mažinti susidūrimų su gyvūnais skaičių

2025 10 13
Kelio darbai, kelio ženklas

Pradedamas tvarkyti kelias Zujūnų seniūnijoje

2025 10 13
Vyriausybės kanceliarijos nuotr.

Pratybos „Vyčio skliautas 2025“ – dar vienas žingsnis į saugumą

2025 10 13
Automobilis

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

2025 10 12
Kelio ženklas – gyvūnai

Kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

2025 10 12
Automobilis

Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

2025 10 11
Motociklai

Kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

2025 10 11
Ričardas Garuolis

R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!

2025 10 11
Geležinkelio pervaža

Spalį – sustiprintas dėmesys geležinkelio pervažoms

2025 10 09

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • Švietimo kursai > Kažin apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Kažin apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Klaipėdoje ir Vilniuje bus prisimintas nutylėtas Mažosios Lietuvos gyventojų genocidas
  • Jonas apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vilnius, Šnipiškės, Šilutės g. 6A | A. Stabrausko nuotrauka

A. Stabrauskas. Vilniaus Šnipiškių senieji mediniai namai. Padėtis 2015 m., papildyta 2023 m. (8. Šilutės g., II dalis)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai