Ketvirtadienis, 22 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

Reklamos kūrėjai įkvėpimo semiasi ir iš tarmių, ir iš komikų pasirodymų

Aurelija Baniulaitienė, www.alkas.lt
2022-12-06 20:16:26
0
kalbos forume „Reklamos kalba – stilinga, įtaigi, laužanti normas..?“ | Alkas.lt ekrano nuotr.

kalbos forume „Reklamos kalba – stilinga, įtaigi, laužanti normas..?“ | Alkas.lt ekrano nuotr.

Lituanistai, komunikacijos ekspertai, reklamos industrijos ir kitų sričių atstovai lapkričio 23 d. Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) surengtame nuotoliniame kalbos forume „Reklamos kalba – stilinga, įtaigi, laužanti normas..?“ kalbėjosi apie verbalinės reklamos tendencijas, dalijosi patirtimi, kaip gimsta geriausi reklaminiai tekstai, aptarė gerus ir blogus pavyzdžius, samprotavo, kaip apskritai reklama veikia žmonių kalbinę raišką.

Forumo vedėjas Aurimas Perednis kvietė į nuotolinį pašnekesį pastebėdamas, kad jau nieko nestebina didžiųjų prekybos centrų šūkiai „Dylų dylas“ ar „Jamam“, ir primindamas prieštaringai visuomenės sutiktas reklamines žinutes „Pyst ir graži“, „Putės skonio traškučiai“, „Meras be cirkų“.

„Tad kokia reklamos kalbos retorika yra prasminga, paveiki, neužgauli? Ar ją turėtume stebėti akyliau? O gal jai galioja kitokios kalbos normos, negu kitiems viešiems diskursams?“ – klausė jis.

Vilniaus universiteto Kauno fakultete lietuvių filologijos ir reklamos specialybę per beveik dvidešimt metų įgijo apie pusantro tūkstančio absolventų, kurių daugelis sėkmingai įsiliejo į rinką.

Šio fakulteto docentė reklamos kalbos dėstytoja dr. Rita Baranauskienė teigė pastebinti, kaip reklamos kalba keičiasi – ji tampa laisvesnė, kūrybiškesnė, drąsesnė.

„Atrodytų, kad reklamos kūrėjai tikrai jaučiasi laisvi kalboje, geba pasinaudoti kone visais kalbos ištekliais savo komunikaciniams tikslams pasiekti“, – sakė ji. Jos vertinimu, laisvėjant visuomenei laisvėja ir paprastėja viešoji kalbinė raiška, siekiama vaduotis iš stereotipinės vartosenos, laužomi nusistovėję kalbinio bendravimo principai.

Mokslininkė savo pranešime aptarė motyvuotai ir tikslingai reklamos diskurse pasirenkamą kalbinę raišką, grindžiamą aktualizacijos teorija. Aktualizuotąja kalba, paaiškino ji, vadinama neįprasta, nestandartinė, atkreipianti dėmesį raiška, viena iš reklamos įtikinėjimo priemonių.

Tokiai raiškai pasirenkamos įdomios, patrauklios kalbinės priemonės: pagal žodžių darybos taisykles susikuriami nauji žodžiai, perkuriami frazeologizmai, posakiai (vidinė aktualizacija) arba motyvuotai nukrypstama nuo kalbos, stiliaus normų – vartojamos žargonybės, skoliniai, kasdienei šnekamajai kalbai būdingi žodžiai (potencialioji aktualizacija).

Bet tai neturi nieko bendro su prastu kalbos normų išmanymu. Rašybos, skyrybos, gramatikos klaidos ir lieka klaidomis, jei jos nemotyvuotos (kad ir svetimžodžio emeilas ar atskirai dėmenų super-, mikro-, foto– vartojimas, kai kurių ištiktukų, pejoratyvų vartojimas).

R. Baranauskienė pasidžiaugė, kad reklamoje kartais atgaivinama tai, kas kalboje jau primiršta. Kaip pavyzdžius ji pateikė vedinį su reta tarmine priesaga -inčius „Uodeginčius“ (šunų viešbutis), pagal vedinius barzdočius, galvočius, gysločius „Tele 2“ sukurtą reklaminį šūkį „Rolai, na, tu tikras smegenočius“, kitų prekių ženklų tekstuose pavartotus vedinius su priesaga -ynės: margučių daužynės, čiupkynės, dūkynės ir pan.

Prie atgaivinamų vedinių paminėjo ir priesagos -anas vedinį „Sportanas (bananas)“ („Lidl“), pasidarytą pagal žodyne randamus gaganas (žąsinas) ir krankanas (kranklys, juodvarnis). Anot pranešėjos, mūsų kalba turtinga deminutyvų ir su jais sukuriama nemažai reklamų, pvz.: „LABAS, siaubukai: siaubo filmukų festivalis“ („Labas“) ar „Oi, o ko tu taip drebi? Gal tau prikibo koks sirguliukas?“ („Tele 2“). Dėstytojai patrauklūs ir nauji kontaminaciniai dariniai: „Berry nuolaidienė – malonumas rinktisׅ“ (plg. nuolaida ir uogienė), „Taip, Jūsų poilsenybe“ („Spa Vilnius“) (plg. poilsis ir didenybė), ar fonetinė aktualizacija kaip „Antėjos“ reklamoje „Džiaugsmai pasiekiami, kai esame sveiki“.

Anot jos, akį traukia ir išradingai perkuriamos metaforos: „Įsijunk šypseną“, „Rūšiuoji, vadinasi, galvoji“ (plg. „Cogito, ergo sum.“, R. Descartes) ir kt.

LRT Savireklamos skyriaus vedėjas Mantas Velykis, ne vienus metus kaupęs patirtį privačiose kūrybos agentūrose, pranešimu „Kalba žmonės ir prekių ženklai. Bet ar susikalba?“ padėjo, kaip sakė renginio moderatorius, „įlipti į reklamos kūrėjo batus“.

M. Velykis atskleidė, koks ilgas kelias nueinamas, iki sukuriamas reklaminis šūkis, – naudojamasi daugeliu technikų, atliekama daug „namų darbų“. Jis aiškino, kaip svarbu šiame procese užčiuopti rinkos pulsą, tikslinę auditoriją, charakterį, vertybes, suvokti siūlomą naudą, duodamus pažadus, nes visa tai sudaro prekių ženklo pamatą.

Pranešėjas neslėpė, jog reklamos kūrėjai savo darbe naudojasi dar psichologo K. G. Jungo sudaryta asmenybių archetipų sistema.

Kai kuriamas konkretus reklaminis šūkis, pasakojo jis, bandoma išsiaiškinti, kokios prekių ženklo archetipo savybės, netgi mėginama surasti tą archetipą atitinkančių žmonių, su jais pabendrauti vien dėl to, kad „nekalbėtume taip, kaip jie nekalba, arba nesiūlytume elgtis taip, kaip jie, ko gero, gyvenime nesielgtų“. Antraip gimsta nevykę šūkiai kaip „Ei, jaunime, nemiegok – traukiniais pigiau važiuok!“ („Lietuvos geležinkeliai“) ar solidi kosmetikos kompanija pradeda vartoti tokius žodelyčius kaip „pyst“.

M. Velykis siūlė geriau jau į jaunus žmones kreiptis „Ei, seni“ arba apsieiti visai be kreipinio. Anot jo, tinkamai skamba iš kasdienės kalbos paimta prekių ženklo „Ežys“ klipo frazė „Nu, gerai duoda!“ ar ženklo „Pildyk“ jaunimui adresuotas kvietimas „Griebk! Neriboti gigai…“. Jam atrodo taiklus grožio salono pavadinimas „Špaklius“, nes taip šneka jo tikslinė auditorija.

Siekiant geriausio rezultato bandoma keisti žodžių tvarką, ieškoma tinkamo skambesio, gaudomos frazės net iš komikų, vadinamųjų stand-up’ų, pasirodymų.

„Kalba neabejotinai yra reklamos kūrimo įrankis, kuris kartais duoda ir netikėtų rezultatų“, – prisipažino reklamos kūrėjas. Taip atsitiko su jų kurtu „Omnivos“ šūkiu „Pasaulis siunta pasiekiamas“. Kitaip kirčiuodami, gauname visai kitą prasmę. Tačiau ir tada nusiminti nereikia: dviprasmybė atlieka dvigubą vaidmenį, nes tampa apkalbų, pastebėjimų socialiniuose tinkluose objektu.

Velykis įsitikinęs, kad kalbą kaip įrankį reikia nuolat prižiūrėti: stebėti natūralią vartoseną, domėtis, kaip šneka tikslinės auditorijos, naršyti socialinius tinklus ir, kaip minėta, idėjų ieškoti net humoristų pasirodymuose.

„Tai, kas svarbu, – kinta. Tai, kas svarbiausia, – išlieka“, – LRT šūkiu savo pranešimą užbaigė reklamos žinovas, prieš pusmetį iš privataus verslo atėjęs vadovauti nacionalinio transliuotojo Savireklamos skyriui.

MB „Strateginė komunikacija“ vadovas žinomas komunikacijos ekspertas Arijus Katauskas teigė, kad pirkėjas dažniausiai neskiria, ar tai yra reklama, ar kitokio pobūdžio komunikacija, todėl diskutuoti reikėtų plačiau. Jis priminė, kaip reklama ir komunikacija glaudžiai susijusios su reputacija – savininko, prekės ar paslaugos reklamos kūrėjo.

Anot jo, prekių ženklas ne tik komunikuoja, pamojuodamas, kad į jį visi atsisuktų, bet kartu pasako, kokiu tonu ir su juo bendrauti. Jei tonas netinkamas, jis gauna tam tikrą atsaką ir netgi institucijų vertinimą.

Ekspertas įspėjo: „Galima atkreipti dėmesį per tris sekundes, bet susigriauti reputaciją keleriems metams. Reikia atsargiai rinktis žodžius, nes vienas nusišnekėjimas, komunikacinė klaida dabar nuvilnija per tokias auditorijas, kad po dienos gali būti per vėlu koreguoti, nes žmonės negali suvalgyti tiek informacijos.“

Valstybinės kalbos inspekcijos vyriausioji inspektorė Ramunė Kanišauskaitė teigė pastebinti, kad pastaruoju metu reklamos kūrėjai tikrai pažengę į priekį. Inspekcijos darbuotojams tenka konsultuoti, tik kai kyla abejonių.

Ji priminė atvejį, kai nepritarta ketinimui vienos aukštosios mokyklos pavadinime vartoti svetimybę „Meikeriai“, nes jis pasirodė nepakankamai motyvuotas. Ji patikino, kad motyvuotą nukrypimą nuo kalbos, stiliaus normų inspektoriai tikrai supranta ir nereikalauja netaisyklingą formą ištaisyti.

Tačiau kodėl autoserviso garsinėje reklamoje žodį „mašina“ reikėtų kirčiuoti pirmame skiemenyje, sakė nesuprantanti. Juk ten paslaugų kreipiasi ir mokantys kirčiuoti žmonės, tai kam taip siaurinama tikslinė auditorija? Pagrindinė bėda, anot vyriausiosios inspektorės, vis dar išlieka nemotyvuotos skyrybos, rašybos klaidos.

Televizijoje daugėja rašytinio teksto, ilgų sakinių, kuriuose kableliai sudėlioti kur pakliuvę. Savo kalboje ji grįžo ir prie triukšmą sukėlusio grožio salono pavadinimo „Špaklius“ ir paaiškino, kad įstaigai buvo leista taip vadintis po to, kai savininkas prirašė būtiną informaciją, nurodančią, jog tai grožio salonas.

Forumo dalyvė psichologė psichoterapeutė Jurga Dapkevičienė patvirtino, kad reklama formuoja visuomenės kalbinę raišką, nes žmogus yra imituojanti, pamėgdžiojanti būtybė. „Jei mes dažnai kažką matome ar girdime, mums tai pradeda atrodyti norma ir tampa netgi tam tikru idealu“, – sakė ji. Tačiau peržengimas tam tikrų tabu, irgi gali vesti link sąmoningėjimo. Ji siūlytų laikytis vidurio kelio, nes griežti draudimai, kad ir žargono iš intymios erdvės, poveikio nedaro.

Kultūrologą, žurnalistą, medijų specialistą Kęstutį Meškį forume domino daugiau sociokultūriniai reklamos aspektai. Jis priminė globalią problemą, kad didindami vartojimą „pjauname šaką, ant kurios sėdime“. Anot jo, reklama tapo tikra laikmečio metafora, ji akumuliavo daug šio postmodernistinio pasaulio reiškinių.

Visų pirma, ji labai naujoviška, kūrybinga, siekianti didelio poveikio. Antra, ji demonstruoja aukštą technologinį lygį, ypač regimuoju pavidalu. Ir dar – į save sugėrusi verslumą, pragmatizmą, kuris paplitęs visuomenėje.

„Ji tikrai yra galingas ginklas, kuris siekia paversti tą magišką vartojimo aktą kultūros aktu. Reklama tarsi susieta su amžinosiomis vertybėmis, nes jas reklamuodama tampa saviraiškos ir net meno reiškiniu. Štai siūloma pirkti pledą, jei kalba eina apie šeimos vertybes, arba kavą, kuri suburia žmones. Tą patį daro ir menas, kartais autorių iškeldamas aukščiau pačių meno tikslų“, – samprotavo Kęstutis Meškis.

Tai buvo jau dešimtasis kalbos forumas. Per dvejus metus VLKK surengė 10 forumų

aktualiomis kalbos temomis. Forumų sumanytojas buvęs VLKK pirmininkas Audrys Antanaitis, sveikindamas pastarojo dalyvius, džiaugėsi, kad toks bendravimo su visuomene būdas įsitvirtino, pokalbių apie kalbą erdvė plečiasi.

 

 

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Apdovanoti lietuvių kalbos kūrėjai ir puoselėtojai
  2. Dėl reklamos „Financial Times“ Seimo narė kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją
  3. Kada reklamoje tikslinga peržengti kalbos normų ribas?
  4. Visuomenininkai perspėjo Seimą nepriešinti visuomenės ir nepažeisti valstybinės kalbos konstitucinio statuso
  5. V. Sinica. Valstybinės kalbos atnašavimas
  6. A. Antanaitis: Valstybinės kalbos laukia sunkus metas
  7. Spaudos konferencija: „Kokia grėsmė pakibo virš valstybinės kalbos?“
  8. V. Labutis. Modernieji intelektualai atsuka nugarą lietuvių kalbai ir tyčiojasi iš kalbininkų
  9. „Talkos“ siūlymas keliauja į Seimą, organizatoriai susitinka su Seimo Pirmininke
  10. Visuomenininkai reikalauja taisyti ydingą VLKK nutarimą
  11. Įteikti apdovanojimai už lietuvių kalbos puoselėjimą (nuotraukos)
  12. J. Vaiškūnas. Žodžių karai: vakcina prieš skiepus (I)
  13. M. Karalius: Būti lietuviu – visados reikalauja papildomų pastangų (video)
  14. VLKK atsispyrė politikų spaudimui siaurinti valstybinės kalbos vartojimą
  15. Apie mokslą ir valstybinę kalbą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Pasiruošimas Vokietijos brigados inauguracijai | alkas.lt A. Sartanavičiaus nuotr
    Lietuvoje

    Sostinėje – Vokietijos brigados inauguracija (nuotraukos)

    2025 05 22
    Miškas | am.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Ministerija Vyriausybei pateikė Miškų įstatymo pakeitimus

    2025 05 22
    Dainius Radzevičius
    Lietuvoje

    Žurnalistų etikos inspektoriumi siūloma skirti D. Radzevičių

    2025 05 22
    Vilniaus Mykolo Biržiškos sporto aikštynas
    Lietuvoje

    Vilniuje atidarytas sporto kompleksas su FIFA sertifikuota danga

    2025 05 22
    Gitanas Nauseda ir Frydrichas Mercas
    Lietuvoje

    Prezidentas su Vokietijos Kancleriu aptarė saugumą ir gynybą

    2025 05 22
    Vaikai, telefonai | vilnius.lt nuotr.
    Lietuvoje

    100 Vilniaus mokyklų sutarė dėl telefonų ribojimo

    2025 05 22
    Kariai | LK nuotr.
    Lietuvoje

    Vyriausybė pritarė karių darbo sąlygų gerinimui

    2025 05 22
    Krunos tiltas
    Lietuvoje

    Krunos tilto darbai – griaunamas vienas iš dviejų tiltų

    2025 05 22

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Mikas apie VRK atsisakė registruoti referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo iniciatyvą
    • +++ apie Neries krantus Vilniuje sujungs naujas pėsčiųjų tiltas
    • Giedrius apie Vilnius kviečia balsuoti už 4 geriausius vardus laivams
    • +++ apie VRK atsisakė registruoti referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo iniciatyvą

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Sostinėje – Vokietijos brigados inauguracija (nuotraukos)
    • TOP 4 vandens siurbliai namų ir sodo sistemoms
    • Ministerija Vyriausybei pateikė Miškų įstatymo pakeitimus
    • Žurnalistų etikos inspektoriumi siūloma skirti D. Radzevičių

    Kiti Straipsniai

    Tarptautinė biologinės įvairovės diena

    Tarptautinę biologinės įvairovės dieną – dėmesys darniam vystymuisi

    2025 05 22
    Nopaičio klonis ties Užpjauniais | lgt.lrv.lt nuotr.

    Geologai tyrė Šakių žemę: ledynų pėdsakai, kopos ir ledynmečių ežerai

    2025 05 22
    Menininkai kviečia stabtelėti prie upės: Santakoje gimsta žemės meno kūriniai

    Menininkai kviečia stabtelėti prie upės: Santakoje gimsta žemės meno kūriniai

    2025 05 22
    Pasvalyje – penktoji Šiaurės Lietuvos chorų šventė | Rengėjų nuotr.

    Daugiau kaip 500 choristų ir roko prieskonis: Pasvalyje vyks penktoji Šiaurės Lietuvos chorų šventė

    2025 05 22
    Ministras Š. Birutis: kultūros centrai – svarbūs partneriai stiprinant nacionalinį ir vietos bendruomenių kultūrinį savitumą

    Ministras Š. Birutis: kultūros centrai – svarbūs partneriai stiprinant nacionalinį ir vietos bendruomenių kultūrinį savitumą

    2025 05 22
    VU vizualas | VU nuotr.

    Naujojo VU Chemijos ir geomokslų fakulteto laiko kapsulėje – kreipimasis į ateities kartas

    2025 05 22
    Mokiniai | pixabay.com, Klimkin nuotr.

    Trumpės mokslo metai, siūloma reguliuoti mokymosi krūvį

    2025 05 21
    Tamsioji medunešė bitė

    Saugokime bites – tiek namines, tiek laukines

    2025 05 21
    Išmanieji įrenginiai

    Nauji reikalavimai išmaniesiems telefonams, belaidžiams telefonams ir planšetiniams kompiuteriams be klaviatūros

    2025 05 21
    Baigėsi vaikų ir moksleivių varžytuvės „Aguonėlė“: paaiškėjo geriausius šokėjus auginantys kolektyvai | Rengėjų nuotr.

    Baigėsi vaikų ir moksleivių varžytuvės „Aguonėlė“: paaiškėjo geriausius šokėjus auginantys kolektyvai

    2025 05 21

    Skaitytojų nuomonės:

    • Mikas apie VRK atsisakė registruoti referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo iniciatyvą
    • +++ apie Neries krantus Vilniuje sujungs naujas pėsčiųjų tiltas
    • Giedrius apie Vilnius kviečia balsuoti už 4 geriausius vardus laivams
    • +++ apie VRK atsisakė registruoti referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo iniciatyvą
    • Švietimo kursai Rimvydui apie A. Medalinskas. Milijardai iš prekybos su Rusija ar laisvės siekianti Ukraina: Trampo pasirinkimas?
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Dzūkiškų pasigiedojimų vakaras su Egle ir Roku Kašėtomis | Klaipėdos etnokultūros centro nuotr.

    Kviečia dzūkiškų pasigiedojimų vakaras su Egle ir Roku Kašėtomis

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai