Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Atšvaitus visada naudoja apie trečdalis gyventojų

www.alkas.lt
2022-11-26 07:26:41
0
Atšvaitai | am.lrv.lt nuotr.

Lietuvos eismo dalyviai gerokai mažiau rūpinasi savo saugumu tamsiuoju metų laikotarpiu nei Estijos gyventojai. Pastarojoje šalyje kas antras gyventojas rudens ir žiemos mėnesiais nekelia kojos iš namų be atšvaito, šviesą atspindinčios liemenės ar kitų žmonių matomumą tamsoje gerinančių priemonių.

Draudimo bendrovės „Gjensidige” užsakymu „NielsenIQ“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų apklausa atskleidė Baltijos šalių gyventojų atšvaitų naudojimo įpročius.

Tyrimo duomenys rodo, kad eismo dalyvių požiūris į saugumą tamsiuoju metų laikotarpiu Baltijos šalyse itin skiriasi. Estijoje 46 proc. gyventojų visada dėvi atšvaitus ir neina į gatvę be šios matomumą gerinančios priemonės. Lietuvoje atšvaitus visada naudoja 35 proc., o Latvijoje – ketvirtadalis (24 proc.) žmonių.

Saugumas – pačių pėsčiųjų rankose

Pasak „Gjensidige“ Žalų vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, tyrimas atskleidžia realų vaizdą, atspindintį Baltijos šalių visuomenių požiūrį į savo saugumą.

„Eismo dalyviams turime periodiškai priminti, kaip svarbu patiems saugotis naktiniame kelyje. Deja, tik trečdalis Lietuvos gyventojų pasirūpina atšvaitais, išeidami tamsiuoju paros metu. Pėstieji mano, kad vairuotojai privalo juos pastebėti, tačiau avarijų ir nukentėjusiųjų statistika rodo, kad net ir nedideliu greičiu važiuojantis automobilio vairuotojas negali tinkamu metu pamatyti tamsoje einančių pėsčiųjų. Tik mūsų pačių atsakomybė ir pastangos lemia saugumą keliuose“, – sako V. Katilienė.

Draudimo bendrovės atstovės teigimu, yra apskaičiuota, kad kokybišką atšvaitą turintį pėsčiąjį mašinos artimųjų šviesų žibintai apšviečia maždaug už 120 metrų, o tolimosiomis šviesomis jis apšviečiamas už 250 metrų. To visiškai pakanka, kad vairuotojas spėtų sustabdyti.

Aprangoje – dėmesys matomumui

V. Katilienės teigimu, šaltuoju metų laku žmonės rengiasi tamsiai, tad sutemus gatvėje tampa nematomais. „Išeitis labai paprasta: integruoti atšvaitus arba rinktis drabužius, turinčius šviesą atspindinčių elementų. Ypač svarbu pasirūpinti anksti rytais į ugdymo įstaigas tamsoje keliaujančiais vaikais. Jei vaiko kuprinė ar drabužiai turi šviesą atspindinčių elementų, net ir pamiršus atšvaitą, jis bus saugus“, – kalba draudimo bendrovės atstovė.

Ji atkreipia dėmesį, kad dažnai pėstieji, ypač moterys, atšvaitą prisisega prie rankinės dirželio. „Svarbu pastebėti, kad užsidėjus rankinę ant peties atšvaitas atsiduria po ranka arba netinkamoje kūno pusėje“, – sako Žalų departamento vadovė Baltijos šalims.

V. Katilienė pabrėžia, kad atšvaitas turėtų būti dėvimas dešinėje, automobilio žibintų aukštyje. „Labai gerai, kai atšvaitas yra ant riešo ar blauzdos – tada vairuotojui lengviau pastebėti, kad priekyje yra judantis objektas“, – tvirtina draudikė.

Ji pabrėžia, kad atšvaitai, kaip ir kiti daiktai, dėvisi, todėl po 2-3 metų šį saugumą keliuose stiprinantį elementą būtina keisti nauju.

Dėmesingumo lygis – kintantis

Psichologė Inga Būdvytytė pabrėžia, kad žmogaus dėmesys turi savų ypatumų, kurie nulemia naktinės vairuotojų reakcijos greitį.

„Žmogaus reagavimas į kritinę situaciją, į pavojų kelyje užtrunka nuo 1 iki 3 sekundžių, o jeigu vairuotojas pavargęs, tai ir dar ilgiau. Tai nulemia vairuotojo reakciją į tamsoje pamatytą kliūtį – einantį pėsčiąjį. Važiuojant tamsoje vairuotojai visuomet būna kiek labiau įsitempę, nes sumažėja matomumas. Įtampa taip pat ilgina reakcijos laiką. Taigi vairuotojų dėmesys naktį tampa kitoks, todėl pėstiesiems vertėtų pasirūpinti savo matomumu ir nesitikėti, kad vairuotojas spės greitai sustabdyti automobilį”, – kalba I. Būdvytytė.

Skirtingos tyrimų studijos rodo, kad važiuodamas 40 km/val. greičiu, esant tam tikriems dėmesio trikdžiams, kelyje pasitaikius netikėtai kliūčiai, vairuotojas dar nuvažiuoja 11 metrų ir tik tuomet sureaguoja. Tamsiu paros metu kelyje pėsčiasis, apšviečiamas automobilio šviesomis, tampa matomas 30 metrų atstumu. Vairuotojas turi tik 1,3 sekundės, kad sureaguotų į susidariusią situaciją. O pėsčiasis su atšvaitu pastebimas jau 300 metrų atstumu ir vairuotojas jau turi 7 sekundes, kad apvažiuotų kliūtį ar kitaip išvengtų avarinės situacijos.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Atšvaitus dėvi vienas iš trijų šalies gyventojų
  2. Lietuviai atšvaitus ne itin mėgsta
  3. Trečdalis lietuvių šią vasarą planuoja keliones į užsienio šalis
  4. Greitį viršija daugiau nei trečdalis Lietuvos vairuotojų, rodo apklausa
  5. Raginama segėti atšvaitus: šalyje prasidėjo akcija „Būkime matomi ir saugūs kelyje“
  6. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  7. Penktadalis didmiesčių gyventojų nevairuoja automobilio
  8. Vienas iš šešių šalies gyventojų nėra nė karto iškėlęs kojos iš Lietuvos
  9. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  10. Atšvaitų diena primins apie jų reikšmę
  11. Dauguma lietuvių kalbasi apie tvarumą
  12. Vairavimas tamsoje: pėsčiuosius pastebime likus 30 metrų
  13. Seimas svarstys siūlymą, kad apie visus greičio matavimo prietaisus įspėtų kelio ženklai
  14. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  15. Laikas prisiminti saugaus eismo taisykles

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais
  • Pomidorai: ar žinote, kaip ilgai juos galima virti bei kepti?
  • Kad sodas būtų saugus ir sutemus
  • Ką verta pirkti šiandien, kad sutaupytum rytoj? Akcijų analizė be reklaminio triukšmo

Kiti Straipsniai

Audra, namas

Draudikai ragina pasiruošti vasaros netikėtumams

2025 05 31
Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
Namas

Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos

2025 05 31
Eismo ribojimai

Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai

2025 05 30
Tiltas per Dubysą

Eismą tiltu per Dubysą planuojama atverti birželį

2025 05 28
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.

Apklausa: susisiekimo oru kokybė ženkliai gerėja

2025 05 26
Akiniai

Sulaužyti akiniai: kokiais atvejais padeda draudimas

2025 05 25
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Kodėl paspirtukininkams į šalmus nereikėtų numoti ranka

2025 05 25

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Poetas Alius Balbierius prie Baranausko kapo | punskas.pl nuotr.

S. Birgelis. Minint 120-ąsias A. Baranausko mirties metines

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai