Antradienis, 31 sausio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Gamta ir žmogus

Atšvaitus visada naudoja apie trečdalis gyventojų

www.alkas.lt
2022 11 26 07:26
0
Atšvaitai | am.lrv.lt nuotr.

Lietuvos eismo dalyviai gerokai mažiau rūpinasi savo saugumu tamsiuoju metų laikotarpiu nei Estijos gyventojai. Pastarojoje šalyje kas antras gyventojas rudens ir žiemos mėnesiais nekelia kojos iš namų be atšvaito, šviesą atspindinčios liemenės ar kitų žmonių matomumą tamsoje gerinančių priemonių.

Draudimo bendrovės „Gjensidige” užsakymu „NielsenIQ“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų apklausa atskleidė Baltijos šalių gyventojų atšvaitų naudojimo įpročius.

Tyrimo duomenys rodo, kad eismo dalyvių požiūris į saugumą tamsiuoju metų laikotarpiu Baltijos šalyse itin skiriasi. Estijoje 46 proc. gyventojų visada dėvi atšvaitus ir neina į gatvę be šios matomumą gerinančios priemonės. Lietuvoje atšvaitus visada naudoja 35 proc., o Latvijoje – ketvirtadalis (24 proc.) žmonių.

Saugumas – pačių pėsčiųjų rankose

Pasak „Gjensidige“ Žalų vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, tyrimas atskleidžia realų vaizdą, atspindintį Baltijos šalių visuomenių požiūrį į savo saugumą.

„Eismo dalyviams turime periodiškai priminti, kaip svarbu patiems saugotis naktiniame kelyje. Deja, tik trečdalis Lietuvos gyventojų pasirūpina atšvaitais, išeidami tamsiuoju paros metu. Pėstieji mano, kad vairuotojai privalo juos pastebėti, tačiau avarijų ir nukentėjusiųjų statistika rodo, kad net ir nedideliu greičiu važiuojantis automobilio vairuotojas negali tinkamu metu pamatyti tamsoje einančių pėsčiųjų. Tik mūsų pačių atsakomybė ir pastangos lemia saugumą keliuose“, – sako V. Katilienė.

Draudimo bendrovės atstovės teigimu, yra apskaičiuota, kad kokybišką atšvaitą turintį pėsčiąjį mašinos artimųjų šviesų žibintai apšviečia maždaug už 120 metrų, o tolimosiomis šviesomis jis apšviečiamas už 250 metrų. To visiškai pakanka, kad vairuotojas spėtų sustabdyti.

Aprangoje – dėmesys matomumui

V. Katilienės teigimu, šaltuoju metų laku žmonės rengiasi tamsiai, tad sutemus gatvėje tampa nematomais. „Išeitis labai paprasta: integruoti atšvaitus arba rinktis drabužius, turinčius šviesą atspindinčių elementų. Ypač svarbu pasirūpinti anksti rytais į ugdymo įstaigas tamsoje keliaujančiais vaikais. Jei vaiko kuprinė ar drabužiai turi šviesą atspindinčių elementų, net ir pamiršus atšvaitą, jis bus saugus“, – kalba draudimo bendrovės atstovė.

Ji atkreipia dėmesį, kad dažnai pėstieji, ypač moterys, atšvaitą prisisega prie rankinės dirželio. „Svarbu pastebėti, kad užsidėjus rankinę ant peties atšvaitas atsiduria po ranka arba netinkamoje kūno pusėje“, – sako Žalų departamento vadovė Baltijos šalims.

V. Katilienė pabrėžia, kad atšvaitas turėtų būti dėvimas dešinėje, automobilio žibintų aukštyje. „Labai gerai, kai atšvaitas yra ant riešo ar blauzdos – tada vairuotojui lengviau pastebėti, kad priekyje yra judantis objektas“, – tvirtina draudikė.

Ji pabrėžia, kad atšvaitai, kaip ir kiti daiktai, dėvisi, todėl po 2-3 metų šį saugumą keliuose stiprinantį elementą būtina keisti nauju.

Dėmesingumo lygis – kintantis

Psichologė Inga Būdvytytė pabrėžia, kad žmogaus dėmesys turi savų ypatumų, kurie nulemia naktinės vairuotojų reakcijos greitį.

„Žmogaus reagavimas į kritinę situaciją, į pavojų kelyje užtrunka nuo 1 iki 3 sekundžių, o jeigu vairuotojas pavargęs, tai ir dar ilgiau. Tai nulemia vairuotojo reakciją į tamsoje pamatytą kliūtį – einantį pėsčiąjį. Važiuojant tamsoje vairuotojai visuomet būna kiek labiau įsitempę, nes sumažėja matomumas. Įtampa taip pat ilgina reakcijos laiką. Taigi vairuotojų dėmesys naktį tampa kitoks, todėl pėstiesiems vertėtų pasirūpinti savo matomumu ir nesitikėti, kad vairuotojas spės greitai sustabdyti automobilį”, – kalba I. Būdvytytė.

Skirtingos tyrimų studijos rodo, kad važiuodamas 40 km/val. greičiu, esant tam tikriems dėmesio trikdžiams, kelyje pasitaikius netikėtai kliūčiai, vairuotojas dar nuvažiuoja 11 metrų ir tik tuomet sureaguoja. Tamsiu paros metu kelyje pėsčiasis, apšviečiamas automobilio šviesomis, tampa matomas 30 metrų atstumu. Vairuotojas turi tik 1,3 sekundės, kad sureaguotų į susidariusią situaciją. O pėsčiasis su atšvaitu pastebimas jau 300 metrų atstumu ir vairuotojas jau turi 7 sekundes, kad apvažiuotų kliūtį ar kitaip išvengtų avarinės situacijos.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Atšvaitus dėvi vienas iš trijų šalies gyventojų
  2. Lietuviai atšvaitus ne itin mėgsta
  3. Trečdalis lietuvių šią vasarą planuoja keliones į užsienio šalis
  4. Greitį viršija daugiau nei trečdalis Lietuvos vairuotojų, rodo apklausa
  5. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  6. Raginama segėti atšvaitus: šalyje prasidėjo akcija „Būkime matomi ir saugūs kelyje“
  7. Penktadalis didmiesčių gyventojų nevairuoja automobilio
  8. Vienas iš šešių šalies gyventojų nėra nė karto iškėlęs kojos iš Lietuvos
  9. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  10. Atšvaitų diena primins apie jų reikšmę
  11. Vairavimas tamsoje: pėsčiuosius pastebime likus 30 metrų
  12. Dauguma lietuvių kalbasi apie tvarumą
  13. Seimas svarstys siūlymą, kad apie visus greičio matavimo prietaisus įspėtų kelio ženklai
  14. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  15. Įvykus eismo nelaimei, pirmiausia skambinama antrajai pusei
  16. Kaip judėti saugiai Laisvės alėja?
  17. Laikas prisiminti saugaus eismo taisykles
  18. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  19. Du trečdaliai dviratininkų – be šalmo
  20. Įtampos prie vairo atsikrato ne visi

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Ribojant traukinių eismą daugės autobusų

2023 01 30
Kelias, žiema| alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?

2023 01 29
Stogas, žiema | pixabay.com nuotr.

Šalčiai per kišenę gali kirsti skaudžiai

2023 01 29
Audra, namas | pixabay.com nuotr.

Stichinių nelaimių nuostoliai muša visus rekordus

2023 01 28
Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.

Pusė gyventojų mažino elektros vartojimą

2023 01 27
Dirbantys pensininkai | sodra.lt nuotr.

Kas skatina dirbti sulaukus pensijos?

2023 01 26
Eismas | pixabay.com nuotr.

Eismo padėtis gerėja, bet nepakankamai

2023 01 25
Geležinkelių teritorija | S. Žiūros nuotr.

Geležinkelių teritoriją kurs ir miestiečiai

2023 01 23
Eismo ribojimai | vilnius.lt nuotr.

Minint Vilniaus vardo paminėjimą – eismo pokyčiai

2023 01 23
Audra, automobilis | pixabay.com,

Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys

2023 01 22
Rodyti daugiau

Naujienos

Policija | policija.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Daliai vairuotojų saugumas vis dar nerūpi

2023 01 30
„Palangos stinta“ | palanga.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

„Palangos stinta“ stebins naujais skoniais

2023 01 30
Vilniaus istorinis statinys | Igno Nefo nuotr.
Lietuvoje

Vilnius kviečia dalyvauti tyrėjų varžytuvėse

2023 01 30
Elektrinis autobusas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos regionuose daugėja elektrinių autobusų

2023 01 30
Vėjo jėgainės | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Aptarti galimi vėjo energetikos iššūkiai

2023 01 30
Maskoliai bus sutriuškinti | www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Šolco pagaliai į NATO ratus

2023 01 30
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Ribojant traukinių eismą daugės autobusų

2023 01 30
NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui
Ukrainos balsas

NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui

2023 01 29
Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Eitynės apie V. Sinica. TS-LKD frakcijos nario kaltinimas mažamečių prievartavimu skandalingiausias skandalas Lietuvos politikos istorijoje
  • A co to? apie Dirbtinis protas – jau sąmoningas?
  • Gustavas apie Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus?
  • T0mas J. apie NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • M. Kundrotas. Landsbergiai ir Brazauskai: nei sąjungininkai, nei oponentai
  • Daliai vairuotojų saugumas vis dar nerūpi
  • „Palangos stinta“ stebins naujais skoniais
  • Vilnius kviečia dalyvauti tyrėjų varžytuvėse
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Ribojant traukinių eismą daugės autobusų

by Ditė Česėkaitė
2023 01 30
0
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Paskelbus, jog dėl įsibėgėjančio Lietuvai strategiškai svarbaus geležinkelio elektrifikacijos projekto geležinkelio ruože Kaišiadorys–Radviliškis nuo vasario 6 d. iki gegužės bus...

Skaityti toliau

Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?

by Ditė Česėkaitė
2023 01 29
0
Kelias, žiema| alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Automobilio slydimas kelyje yra pavojingas, apie tai dauguma yra girdėję, o kai kurie vairuotojai ir patyrę, tačiau šių vairavimo aplinkybių...

Skaityti toliau

Šalčiai per kišenę gali kirsti skaudžiai

by Ditė Česėkaitė
2023 01 29
0
Stogas, žiema | pixabay.com nuotr.

Žiemiški orai – ypač kai šaltukas spusteli negailėdamas – per kišenę gali kirsti ne tik padidėjusiomis sąskaitomis už šildymą. Gyvenimo...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Eitynės apie V. Sinica. TS-LKD frakcijos nario kaltinimas mažamečių prievartavimu skandalingiausias skandalas Lietuvos politikos istorijoje
  • A co to? apie Dirbtinis protas – jau sąmoningas?
  • Gustavas apie Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus?
  • T0mas J. apie NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui
  • Žemyna apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys

Kitas straipsnis
Poetas Alius Balbierius prie Baranausko kapo | punskas.pl nuotr.

S. Birgelis. Minint 120-ąsias A. Baranausko mirties metines

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | Žūklės reikmenys internetu | Darbo skelbimai | kemi.lt | Šalikai | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai