Lapkričio 23 d., trečiadienį, 15 val., Valstybinė lietuvių kalbos komisija (VLKK) kviečia dalyvauti virtualiame Kalbos forume „Reklamos kalba: stilinga, įtaigi, laužanti normas?..“ ir pasisakyti apie šiandienos reklamos kalbą.
Kaip pastebime, reklamų kūrėjai stengiasi pranokti vieni kitus. Įvairios šnekamosios kalbos formos, žodžiai ir konstrukcijos yra vienos pagrindinių jų raiškos priemonių.
Akys užkliūva už banalių ar ties padorumo riba balansuojančių reklaminių šūkių, kurie žmonėms sukelia prieštaringus jausmus.
Tad kokia reklamos kalbos retorika yra prasminga, paveiki, neužgauli? Kada reklamoje pateisinama nenorminė leksika, neįprastas stilius?
Kada vykusiai žongliruojama kalba, o kada išlenda kalbos neišmanymas? Apie tai forume kalbės mokslininkai lituanistai, reklamos industrijos atstovai ir komunikacijos žinovai, tema bus aptariama kultūrologo, psichologo.
Vilniaus universiteto Kauno fakulteto Kalbų, literatūros ir vertimo studijų instituto mokslininkė doc. dr. Rita Baranauskienė pateiks žinių, kaip motyvuotai ir tikslingai pasirinkti aktualizuotąją kalbinę raišką reklamos diskurse.
„Kalbos aktualizacija suprantama kaip neįprasta, nestandartinė, atkreipianti dėmesį raiška, viena iš reklamos persvazijos priemonių.
Nukrypimai nuo vientisos funkcinės kalbos vertinami iš kalbos aktualizacijos teorijos perspektyvos – aktualizavimo būdu laikomas tik sąmoningas, stilistiškai ir pragmatiškai motyvuotas, o ne prasto kalbos sistemos išmanymo nulemtas kalbos normų ar stiliaus pažeidimas“, – teigia reklamos kalbą lietuvių filologijos ir reklamos studijų programos studentams dėstanti docentė.
LRT Savireklamos skyriaus vadovas Mantas Velykis rengia pranešimą „Kalba žmonės ir prekių ženklai. Bet ar susikalba?“.
Jis pastebi, kad pastaruoju metu kai kurių prekių ženklų kalba ne tik aptarinėjama vartotojų, bet ir tampa skandalų ar net nuobaudų priežastimi.
„Kartais atrodo, kad prekių ženklai bando kalbėti taip, kaip jų vartotojai, bet ar patys vartotojai to nori?.. Ypač kalbant apie jaunus klausytojus – tokie mėginimai gali tapti ir atstūmimu.
Todėl tinkamas žodynas, o svarbiausia, aiškus paties prekės ženklo tonas padeda kalbėti ir susikalbėti“, – įsitikinęs nemažą patirtį reklamos ir komunikacijos srityje sukaupęs žinovas.
Į diskusiją apie reklamos kalbos tendencijas ir jų daromą poveikį vartotojams įsitrauks Valstybinės kalbos inspekcijos vyriausioji inspektorė Ramunė Kanišauskaitė, MB „Strateginė komunikacija“ vadovas Arijus Katauskas, psichologė Jurga Dapkevičienė, kultūrologas, žurnalistas ir medijų žinovas Kęstutis Meškys.
Forumui vadovaus žurnalistas Aurimas Perednis.
Taigi ar tikrai „reklama mūsų laikmečio metafora“, kaip yra pasakęs vienas iš būsimos diskusijos dalyvių?
Kviečiama stebėti Kalbos forumą tiesiogiai per VLKK jutubo kanalą.
Forumo dienotvarkę žr. čia.
Tai jau dešimtasis VLKK visuomenei rengiamas Kalbos forumas, kuriame aptariami aktualūs lietuvių kalbos reiškiniai. Visus ankstesnius įrašus galima rasti čia:
2022-05-31 VLKK kalbos forumas „Sėkmingas verslas ir taisyklinga kalba: ką tai turi bendro?“
2022-03-30 VLKK forumas „Kaip kalba tampa manipuliavimo įrankiu“
„Kokią kalbą renkamės?“