Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Saugumas paspirtukininkams – ne pats svarbiausias

www.alkas.lt
2022-09-24 15:20:43
2
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Draudimo bendrovės BTA atliktas tyrimas parodė, kad paspirtukų naudotojai itin atsainiai vertina savo saugumą. Vilniuje vykdyto stebėjimo metu tik 5 iš 82 (6 proc.) šių transporto priemonių naudotojų buvo su šalmais. Dviratininkai šalmus naudoja dažniau – tokių buvo 32 iš 81 (39,5 proc.).

Vieni spontaniški, kiti – pasirengę

„Mūsų stebėjimo metu surinkti duomenys aiškiai rodo, kad paspirtukų naudotojams saugumas yra toli nuo svarbiausių prioritetų. Ir tą parodo ne tik požiūris į šalmus. Net ir šio trumpo stebėjimo metu užfiksuoti du atvejai, kuomet vienu paspirtuku važiavo du žmonės“, – sako BTA draudimo Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

„Iš dalies tai yra natūralu – trumpam paspirtukus išsinuomojantys žmonės šalmų kuprinėje nesinešios. Tuo tarpu rečiau pasitaikančių galingesnių, greitesnių, akivaizdžiai ne nuomojamų, o nuosavų paspirtukų naudotojai savo saugumu pasirūpina įsigydami ir kokybiškus šalmus, kurie saugo visą galvą, įskaitant apatinį žandikaulį“, – priduria ekspertas.

Kaip parodė tyrimo rezultatas, dviratininkų požiūris į saugumą yra kur kas brandesnis. Nors važiavimo dviračiais taisyklės dėvėti šalmus reikalauja tik iš jaunesnių nei 18 m. eismo dalyvių, o vyresniems dviratininkams šalmas tik rekomenduojamas, nustatyta, jog beveik 40 proc. dviratininkų šalmus naudoja.

„Dviračių naudojimas yra kur kas mažiau spontaniškas nei paspirtukų. Sportuoti ar kelionėms į darbą ir į namus dviračius naudojantys žmonės būna geriau pasiruošę ir dažniau naudoja ne nuomojamas, o nuosavas transporto priemones. Atitinkamai kitoks požiūris būna ir į saugumą didinančią įrangą“, – situaciją vertina A. Žiukelis.

Paspirtukų „laukinių vakarų“ pabaiga

Paspirtukininkų požiūrį į saugumą netrukus padės keisti teisinis reglamentavimas. Šią savaitę Vyriausybei pritarus elektrinių paspirtukų naudojimo taisyklėms tolesnio reguliavimų svarstymo imsis Seimas. Priėmus šiuos pakeitimus kelionės paspirtukais būtų reglamentuojamos panašiai, kaip ir važiavimas dviračiais.

Tai reiškia, kad asmenys iki 18 metų važiuodami paspirtuku privalės dėvėti šalmą, o kelių važiuojamąja dalimi, dviračių juostomis ir dviračių takais paspirtuku galės važiuoti tik asmenys nuo 16 metų (išklausius mokymo kursą – nuo 14). Taip pat siekiama įvesti reikalavimą dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba įjungti priekinę ir galinę paspirtuko šviesas važiuojant kelio važiuojamąja dalimi. Atsirastų draudimas vienu paspirtuku važiuoti dviese.

„Iki šiol teisine prasme ignoruotų eismo dalyvių judėjimo miesto gatvėmis reglamentavimas yra sveikintinas dalykas. Reikia tikėtis, tai padės sudrausminti ir saugumą atsakingiau vertinti dabar savotišką laukinių vakarų fazę išgyvenančius paspirtukininkus, kurių sparčiai gausėja. Atitinkamai kartu gausėja ir skausmingų įvykių kiekis. Traumatologai ir ypač veido chirurgijos specialistai kasdien susiduria su nesėkmingų kelionių paspirtukais pasekmėmis“ – sako A. Žiukelis.

Suomijoje atliktas tyrimas rodo, kad paspirtukai yra viena pavojingiausių transporto priemonių. Mokslininkų teigimu, 18 iš 100 000 kelionių, arba 7,3 kelionės kiekvienam 100 000 nuvažiuotų kilometrų, baigiasi skubaus priėmimo skyriuose. Palyginimui, Australijos mokslininkai apskaičiavo, kad dviratininkų traumos pasitaiko 2,3 karto kiekvienam 100 000 nuvažiuotų kilometrų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Neringoje – ribojimai paspirtukininkams
  2. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  3. Minant dviračius su vaikais, svarbu nepamiršti jų saugumo
  4. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  5. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.
  6. Įvykus eismo nelaimei, pirmiausia skambinama antrajai pusei
  7. Draudikai įvardijo, kokie automobiliai labiausiai domina ilgapirščius
  8. Belaukiant potvynio: draudikai pataria ištuštinti rūsius ir kiemus
  9. Dažniausia būsto užliejimo priežastis – susidėvėję vamzdžiai
  10. Paspirtukams taip pat galioja eismo taisyklės
  11. Pastarieji metai pakeitė judėjimo įpročius
  12. Apsauga nuo vagysčių – šarvuotos durys ir kaimynų akylumas
  13. Paspirtukas ir dviratis – dažniausios paauglių nelaimių kelyje priežastys
  14. Daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  15. Vairuotojai mobiliųjų iš rankų nepaleidžia

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 2

    1. Suvažinėtų gelbėjimas says:
      3 metai ago

      pačių suvažinėtų reikalas… 🙁
      Lietuvos pėsčiųjų asociacija vėl surinkinės netinkamai pastatytus paspirtukus
      – madeinvilnius.lt/transportas/vilniaus-gatves/lietuvos-pesciuju-asociacija-vel-surinkines-netinkamai-pastatytus-paspirtukus/

      Atsakyti
    2. Žemyna says:
      3 metai ago

      Ar nereiktų visų pirma tų kaltinti, kas privalėjo, bet nepasirūpino pėsčiųjų saugumu šaligatviuose bei takuose? Kaltinti už tai, kad ratuotiems leista ne kur kitur, o pėsčiųjų takais važinėti – susiaurinus šaligatvius, arba visai šalia ratuotiems takus išasfaltavus?!! – Savivaldybių projektuotojų, visuomenės sveikatos specialistų? Nemaisto prekių kontrolierių, leidusių įvežti į Lietuvą tokią prekę, kai ja naudotis nėra reikiamų sąlygų. Olandai važinėja tikrais paspirtukais – koja atsispirdami. – El. lentomis skrajojantis jaunimas jau užaugo tokioje aplinkoje, kokią jiems suaugusieji sukūrė, ir nesuvokia, kokią grėsmę sau ir kitiems kelia.
      Ar apskritai dar reikalaujama, kad sveikatos apsaugos specialistai tikrintų projektus ir spręstų, ar galima taip daryti? Atrodo – nebe? Kitaip – kaip rastųsi tokie takai, kaip būtų leista kelti tokį pavojų pėstiesiems? Kaip po aukštos įtampos el. linijoms bei visai greta jų atsirastų gyvenamieji namai ir biurų pastatai? Juk tai – nusikaltimas!

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
    Istorija

    ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

    2025 07 20
    Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
    Istorija

    Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

    2025 07 20
    Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
    Kultūra

    Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

    2025 07 19
    Dviračių takas
    Lietuvoje

    Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

    2025 07 18
    Smiltynės perkėla
    Lietuvoje

    Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

    2025 07 18
    Maistas, maisto ruošimas
    Lietuvoje

    Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

    2025 07 18
    Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

    2025 07 18
    Dviračių saugykla
    Gamta ir žmogus

    Per 2 metus sostinėje atsiras per 100 dviračių saugyklų

    2025 07 18

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Marija apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
    • Victor Davis Hanson apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
    • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
    • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • 2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos
    • Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?
    • Pirmieji veiksmai, pametus ar radus mokėjimų kortelę
    • Anksčiau grąžinta būsto paskola: verta ar ne?

    Kiti Straipsniai

    Kelionė, automobilis

    2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

    2025 07 20
    Atostogos

    Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?

    2025 07 20
    Banko kortelės

    Pirmieji veiksmai, pametus ar radus mokėjimų kortelę

    2025 07 20
    ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.

    ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

    2025 07 20
    Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

    Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

    2025 07 20
    Vyksta Žagarės Vyšnių šventė

    Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

    2025 07 19
    Kaip elgtis apsipirkus maisto prekių parduotuvėje?

    Įdomioji matematika: ką pajūryje žmonės perka dažniau ir gausiau

    2025 07 19
    Telefonas

    Daugėjant ryšio trikdžių, telefone atlikite vieną veiksmą

    2025 07 19
    Autosmilgos plastikinės dėžės

    Panevėžyje gaminamos dėžės, kurios laikosi metų metus

    2025 07 19
    Vanago Lieuva

    A. Ramanauskas-Vanagas įkvepia Lietuvos žmones – valia gintis ir remti Ukrainą kovoje prieš okupantus

    2025 07 19

    Skaitytojų nuomonės:

    • Marija apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
    • Victor Davis Hanson apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
    • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
    • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
    • V V P I ukf 1976 apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Vaiko sveikata | altamontefamilypractice.com nuotr.

    Ką daryti, kad vaikai sirgtų kuo rečiau?

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

    Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai