Šeštadienis, 28 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Įvairenybės

Neišsimiegojus prie vairo? Geriau pamiegoti!

www.alkas.lt
2022-09-12 15:00:45
1
Automobilis, vairavimas

Automobilis, vairavimas | sumin.lt nuotr.

Prastai išmiegota naktis, pernelyg vėlyvas akių užmerkimas ar labai anksti nuskambėjęs žadintuvas gali sukelti daugybę neigiamų padarinių mūsų sveikatai – nuo energijos trūkumo ir sulėtėjusios reakcijos iki sunkumų sutelkti dėmesį ir priimti teisingus sprendimus. Nekokybiškas nakties miegas gali tapti ir avarijų priežastimi.

Ekspertai tvirtina, kad vairuoti mieguistam yra taip pat pavojinga, kaip vairuoti apsvaigusiam, ir dalijasi patarimais, kaip kelionės tikslą pasiekti saugiai.

Nepakanka ir šešių valandų miego

Vidutiniškai miegui žmonės skiria trečdalį savo gyvenimo. Nenuostabu, juk ši poilsio forma daro labai didelę įtaką mūsų gyvenimo kokybei. Tuo tarpu nekokybiškas miegas ar jo trūkumas gali lemti ne tik sveikatos sutrikimus – neišsimiegoję žmonės daug labiau linkę atsidurti pavojingose situacijose ar jas sukelti, o įvairūs tyrimai rodo, kad egzistuoja ir tiesioginis ryšys tarp miego trūkumo ir tikimybės patekti į eismo įvykį. Pasak ekspertų, naktį miegojus penkias ar šešias valandas, rizika patekti į avariją išauga beveik du kartus, o jei miegota mažiau nei keturias valandas – net 11,5 karto.

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pasakoja, kad teko fiksuoti ne vieną draudžiamąjį atvejį, kai pervargę vairuotojai sukėlė avariją, nes nebegebėjo teisingai įvertinti eismo aplinkybių. Tokią nuovargio būseną ekspertai lygina su vairavimu apsvaigus.

„Neseniai turėjome atvejį, kai vilkiko Lenkijoje vairuotojas atsitrenkė į automobilį, važiuojantį kita eismo juosta. Policija įtarė, kad avariją sukėlęs vairuotojas buvo neblaivus, tačiau atlikus visus tyrimus buvo nustatytas miego trūkumas. Laimei, tą kartą žmonės nenukentėjo. Tačiau būna ir atvejų, kai užmigę vairuotojai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą – tokiose situacijose pasekmės būna žymiai skaudesnės, o žalos vertinamos šimtais tūkstančių eurų“, – pasakoja ERGO atstovas.

Nusnausti automobilyje – negana

Pasak R. Bieliausko, didžiausią pavojų kelia ilgos kelionės automobiliu – vairuotojai dažnai neįvertina atstumo ir nori kuo greičiau pasiekti galutinį kelionės tikslą, neretai dėl to paaukodami ir savo poilsį. Deja, toks požiūris gali baigtis nelaime, ypač kai ilgesnį laiką važiuojama monotoniškais, nuobodžiais keliais.miegas,

„Reikėtų pabrėžti, kad vairuoti pavargus draudžia ir kelių eismo taisyklės, jei dėl to gali kilti pavojus eismo saugumui. Todėl važiuojant ilgesnius atstumus reikėtų keistis vietomis su kitais vairuotojais. Jei tai neįmanoma, padalinti kelionės maršrutą į trumpesnes atkarpas, reguliariai sustojant pailsėti ir išsimiegoti. Svarbu, kad ir miegas būtų visavertis – prieš jį nereikėtų vartoti alkoholio ar kitų raminamųjų priemonių, kelias valandas nusnausti automobilyje taip pat tikrai nepakanka“, – įspėja pašnekovas.

Nors grėsmė užmigti prie vairo yra didesnė ilgų kelionių metu, kasdienės kelionės automobiliu taip pat gali būti pavojingos, jei prie vairo sėdama nepailsėjus. Ypač atėjus rudeniui, kai prasideda trumpesnės ir lietingesnės dienos, o eismas gatvėse suintensyvėja.

„Rudenį automobilyje neretai praleidžiame daugiau laiko, nei vasarą. Keliones į darbą ir iš jo papildo vaikų vežiojimas į darželius, mokyklas ir būrelius, dažnai dėl to nukenčia ir miegas – tam, kad visur suspėtume, tenka anksčiau keltis. Nors kartais manoma, kad tokiais atvejais nuovargį ir mieguistumą nugalėti padės kava ar kiti kofeino turintys gėrimai, iš tiesų kokybiško poilsio jokie stimuliantai atstoti negali“, – kalba R. Bieliauskas.

Kaip geriau išsimiegoti?

Ekspertai sutaria, kad geriausias būdas neužmigti prie vairo – kokybiškai išsimiegoti naktį, o tą padaryti padeda tinkama miego higiena. Norintys geriau išsimiegoti asmenys turėtų laikytis pastovaus miego grafiko – tiek darbo dienomis, tiek ir savaitgaliais stengtis eiti miegoti tuo pačiu laiku. Taip pat prieš miegą reikėtų riboti elektroninių prietaisų naudojimą. Tyrimai rodo, jog norint tinkamai pailsėti naktį, bent 90 minučių iki miego pradžios reikėtų nebežiūrėti televizoriaus, nesėdėti prie kompiuterio ir nenaršyti telefone.

Kokybiškas miegas taip pat priklauso ir nuo to, ką veikiame dieną. Norint geriau išsimiegoti, reikėtų jau po pietų riboti kofeino vartojimą, dieną dažniau išeiti į lauką pagaudyti saulės šviesos, užsiimti fizine veikla. Jei, visgi, net ir laikantis gero miego higienos išsimiegoti nepavyksta, reikėtų kreiptis į gydytojus.

„Jei žmogus dažnai jaučiasi mieguistas, dieną negali susikaupti, o naktimis sunkiai užmiega, tai tikrai reikėtų pasikonsultuoti su gydytojais. Šie tiksliausiai nustatys nemigos priežastis ir rekomenduos optimaliausius būdus kokybiškam miegui užtikrinti“, – pataria ERGO atstovas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  2. Pataria kartingo meistrai, kaip sėdėti prie vairo (video)
  3. Iki 2030 metų visi persėsime prie elektromobilių vairo. Kodėl?
  4. Lietus Vilniuje. Kur geriau nevažiuoti?
  5. Greičio viršytojų skaičius artėja prie milijono
  6. Karantino taisyklės vairuotojams: žieminės padangos tiks, dygliuotąsias – geriau keisti
  7. Plikledis jau pridarė nemažai nuostolių
  8. Su priekaba be specialių žinių – nelaimė čia pat
  9. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  10. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  11. Eismo taisyklė, kurią pamiršta ir patyrę vairuotojai
  12. Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje
  13. Geras pasiruošimas – sklandi kelionė į užsienį
  14. Karštis daro įtaką ir vairuotojams
  15. Apgadinote daiktą – pildykite deklaraciją

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. kokybiško miego sąlyga says:
    3 metai ago

    Miegok vienas! Be žmonos, be meilužės, be šuns. Tik vienas miegojęs turi teisę vairuoti.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27
Automobilis, kelionės
Gamta ir žmogus

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Ar juos atras? apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Rimvydas apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Atidaromas eismas Sargėnų estakada
  • Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys
  • „Austas valstybingumo simbolis“: Lietuvos kontušo juostos pristatomos Ispanijoje
  • Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

Kiti Straipsniai

Klaipėdos kamerinis orkestras

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Parodos „Austas valstybingumo simbolis“ Valensijos šilko muziejuje atidarymo akimirkos | M. Remesos nuotr.

„Austas valstybingumo simbolis“: Lietuvos kontušo juostos pristatomos Ispanijoje

2025 06 28
Policija

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Smūgio slopintuvas

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Leonas Stepanauskas sulaukė 100 metų

Leonas Stepanauskas sulaukė 100 metų

2025 06 27
Kviečia parodos „Aleksandras Stulginskis (1885–1969): ir garbingai, ir Lietuvai naudingai“ atidarymas | istorineprezidentura.lt nuotr.

Kviečia parodos „Aleksandras Stulginskis (1885–1969): ir garbingai, ir Lietuvai naudingai“ atidarymas

2025 06 27
Lietuvos mokslų akademija | vu.lt nuotr.

Lietuvos mokslų akademija paskyrė stipendijas geriausiems jauniesiems mokslininkams

2025 06 27
1956 m. Devintinės | punskas.pl nuotr.

S. Birgelis. Istorija yra žmogaus gyvenimo esmė (III)

2025 06 27
Klaipėdoje vyks 1923-ųjų sukilimo dalyvio Viliaus Šaulinskio pagerbimo renginys | mlimuziejus.lt nuotr.

Klaipėdoje vyks 1923-ųjų sukilimo dalyvio Viliaus Šaulinskio pagerbimo renginys

2025 06 27
Archyvo fondus papildė Telšių istorijai svarbūs dokumentai | archyvai.lrv.lt nuotr.

Archyvo fondus papildė Telšių istorijai svarbūs dokumentai

2025 06 27

Skaitytojų nuomonės:

  • Ar juos atras? apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Rimvydas apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
  • +++ apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pinigai | zum.lt nuotr.

Ekonomikai stiprinti – beveik 1 milijardas eurų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai