Ketvirtadienis, 19 gegužės, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Gamta ir žmogus Įvairenybės

Greičio viršytojų skaičius artėja prie milijono

www.alkas.lt
2022 01 01 12:37
0
Mokestis už aplinkos teršimą bus aiškesnis

Automobiliai | am.lrv.lt nuotr.

Greičio viršijimas išlieka viena didžiausių šalies vairuotojų ydų, dėl kurios kasmet įvyksta dešimtys tragiškai pasibaigiančių eismo įvykių. Ypač žiemą, kai eismo sąlygos dažnai tampa sudėtingos dėl plikledžio, sniego, šlapdribos, o didesnę dalį paros yra tamsu, greičio viršijimas gali būti pražūtingu įpročiu.

Policijos atstovai pažymi, kad jo atsikratyti Lietuvos vairuotojams sekasi sunkiai, o šiemet užfiksuotų greičio viršijimo atvejų skaičius artėja prie milijono. Savo ruožtu draudikai ragina vairuotojus ne tik neviršyti leistino, bet ir visuomet rinktis saugų greitį, kuris dažnai yra mažesnis nei nurodytas kelio ženkluose.

Lietuviai – mėgėjai paspausti greičio pedalą

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis sako, kad greičio viršijimo tendencijos Lietuvoje nėra džiuginančios. Jei užpernai fiksuota apie 460 tūkst. greičio viršijimo atvejų, tai pernai vien iki gruodžio toks nusižengimas šalies keliuose fiksuotas daugiau nei 760 tūkst. kartų.

„Leistiną greitį vairuotojai vis dar viršija tiek miestų gatvėse, tiek užmiesčio keliuose – neretai ne viena dešimtimi kilometrų per valandą ar net keletą kartų.

Šiemet fiksuota ir tokių atvejų, kai automobiliai keliu, kur maksimalus leistinas greitis yra 90 km/h, skriejo 180-190 km/h. Toks važiavimas neabejotinai kelia didelę grėsmę eismo saugumui“, – sako R. Siaurusaitis.

Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pažymi, kad ypač žiemos metu greičio viršijimas gali turėti labai skaudžių pasekmių.

„Dažniausiai greitį viršiję vairuotojai teisinasi, kad kur nors vėlavo arba labai skubėjo, todėl labiau spustelėjo greičio pedalą. Vis tik toks bandymas sutaupyti keletą minučių dažnai baigiasi labai liūdnai ir lemia skaudžius eismo įvykius.

Atsakingas vairavimas ir saugaus eismo pasirinkimas dar aktualesnis šaltuoju ir tamsiuoju sezonu, kuomet vairavimas dažnai ir taip yra sudėtingesnis dėl nepalankių oro sąlygų“, – sako R. Pocius.

Atsakingas greičio pasirinkimas – saugaus eismo sąlyga

Jis pažymi, kad, nors greitį viršijantys vairuotojai randa įvairių pasiteisinimų, dažnai akseleratoriaus pedalas stipriau spaudžiamas paprasčiausiai iš įpročio. R. Pociaus teigimu, keliuose ne tik nereikėtų viršyti maksimalaus leistino greičio, bet, atsakingai įvertinus visas aplinkybes, rinktis saugų greitį. Jis paprastai yra mažesnis, nei nurodytas kelio ženkluose. Pavyzdžiui, slidžiame kelyje arba krituliams bloginant matomumą, saugus greitis gali būti net keliomis dešimtimis kilometrų per valandą mažesnis nei leistinas.

„Kuo didesniu greičiu važiuojama, tuo ilgesnis yra automobilio stabdymo kelias, o tuo pačiu ir didesnė eismo įvykio rizika. Pavyzdžiui, važiuojant 40 km/h greičiui automobiliui pilnai sustoti reikia beveik 8,5 metrų.

Pakanka važiuoti vos 10 km/h greičiau ir stabdymo kelias išauga iki 13 metrų. Atitinkamai – važiuojant 110 km/h greičiu pilnai sustoti reikia maždaug 95 metrų. Šis atstumas dar gerokai padidėja važiuojant slidžiu keliu. Akivaizdu, kad greitis turi esminę įtaką galimybei išvengti susidūrimo“, – sako R. Pocius.

Greičio viršijimas lemia daugiau kaip pusę skaudžių eismo įvykių

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys rodo, kad šiemet daugiau nei pusė (53 proc.) eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko dėl saugaus greičio nepasirinkimo ar jo viršijimo.

Per didelis greitis taip pat yra dažniausia eismo įvykių, kurių metu žmonės buvo sužaloti, priežastis. Penktadalis tokių eismo įvykių buvo sukelti dėl važiavimo per dideliu greičiu.

Anot R. Siaurusaičio, Lietuvos kelių policija siekdama užtikrinti eismo dalyvių saugumą kelyje, nuolat ieško naujų eismo kontrolės formų ir įrankių, domisi užsienio šalių praktika, pasiteisinusiais metodais, techninėmis priemonėmis.

Pagal galiojantį Administracinių nusižengimų kodeksą vairuotojai už nustatyto greičio viršijimą iki 10 km/h įspėjami žodžiu. Greitį viršiję daugiau gali būti baudžiami nuo 12 iki 550 eurų siekiančia pinigine bauda ir teisės vairuoti atėmimu nuo 3 iki 18 mėnesių.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ir įsibėgėjus karantinui skaičiuojama tūkstančiai greičio viršytojų
  2. Valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta 70 naujos kartos greičio matuoklių
  3. Greičio mėgėjai kviečiami lenktyniauti saugiai
  4. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  5. Tarp Vilniaus iki Kauno bus įrengtos greičio valdymo ir saugaus eismo įspėjimo sistemos
  6. Artėja padangų keitimo metas
  7. Europos keliuose sustiprinta greičio patikra
  8. Artėja padangų keitimo laikas: ką svarbu žinoti?
  9. Už greičio matuoklių registruotus pažeidimus siūloma bausti automobilio savininką
  10. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  11. Draudikai: avarijų skaičius grįžta į prieš karantiną buvusį lygį
  12. Kaip tinkamai pervažiuoti greičio ribojimo kalnelį?
  13. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  14. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  15. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  16. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  17. Žiedinė sankryža: kokių taisyklių nepamiršti?
  18. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  19. Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje
  20. Vairuotojams patariama neprarasti budrumo

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai

Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai

2022 05 18
Pasienyje su Lenkija driekiasi ilgos vilkikų eilės

Vairuotojų trūkumas įmones verčia stabdyti vilkikus

2022 05 17
Šiandien minima pasaulinė stuburo diena

Du trečdaliai dviratininkų – be šalmo

2022 05 16
Kaip tinkamai prižiūrėti automobilio žibintus, kad užtikrintumėte saugumą kelyje?

Ženkliai daugėja automobilių dalių vagysčių

2022 05 15
Lietuviai neskuba apsirūpinti dūmų detektoriais

Apsauga nuo gaisro rūpi ne visiems

2022 05 15
Automobilių registracijai – pakantumo laikotarpis

Ką reikia žinoti apie BMW automobilius?

2022 05 14
ec.europa.eu, Solal S nuotr.

Ką rinktis: seną, vidutinio senumo ar naują automobilį?

2022 05 14
Kelias | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Atnaujinamas kelias Mažeikiai-Plungė-Tauragė

2022 05 13
Autobusas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Įsigalioja nauja vežėjų mokymo tvarka

2022 05 09
Geras pasiruošimas – sklandi kelionė į užsienį

Geras pasiruošimas – sklandi kelionė į užsienį

2022 05 09
Rodyti daugiau

Naujienos

Beprotiškos elektros kainos | Alkas.lt koliažas
Energetika

Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!

2022 05 18
Alkas.lt ekrano nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 18 14:25

2022 05 18
Vyriausybė: rusiškų dujų Lietuvoje nebus
Lietuvoje

Vyriausybė: rusiškų dujų Lietuvoje nebus

2022 05 18
Mažės išlaidos nedidelėms vandenvietėms
Lietuvoje

Mažės išlaidos nedidelėms vandenvietėms

2022 05 18
Suomijai ir Švedijai – Baltijos šalių palaikymas
Lietuvoje

Suomijai ir Švedijai – Baltijos šalių palaikymas

2022 05 18
Gitanas Nausėda ir Ilhamas Alijevas | prezidentas.lt nuotr.
Lietuvoje

G. Nausėda: turime ką pasiūlyti Azerbaidžanui

2022 05 18
Teisingumo ministerija | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Notarų paslaugos – ir mišriuoju būdu

2022 05 18
Praeitais metais Lietuva skyrė beveik 50 milijonų eurų besivystančioms šalims
Lietuvoje

Įkūrusiems verslą ukrainiečiams – 2 mln. parama

2022 05 18


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Žemyna apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • T0mas J. apie Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!
  • T0mas J. apie Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!
  • jonas apie Prasidėjo Lietuvių kalbos dienos. Sostinės vėliava perduota Šakiams

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!
  • Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 18 14:25
  • Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai
  • Vyriausybė: rusiškų dujų Lietuvoje nebus

Skaitomiausi straipsniai

  • Didysis šeimos gynimo maršas 2022 TIESIOGIAI peržiūrėta: 500; komentarų: 24
  • K. Jovaišas. Pergalės kaina: vienas žuvęs vokietis, šeši rusai peržiūrėta: 484; komentarų: 8
  • „Eurovizijos“ nugalėtoja tapo Ukraina! peržiūrėta: 480; komentarų: 9
  • Gegužės 15 d. kviečia „Didysis šeimos gynimo maršas 2022“ peržiūrėta: 459; komentarų: 11
  • A. Gelžinis, R. Kaminskas. Žygdarbis pažadinęs Lietuvą peržiūrėta: 389; komentarų: 4
  • Rusijos ambasadoriui Varšuvoje primintas ukrainiečių kraujas peržiūrėta: 371; komentarų: 18

Kiti Straipsniai

Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai

by Ditė Česėkaitė
2022 05 18
0
Vežėjams įsigalios nauji reikalavimai

Vežėjai, krovinius gabenantys tarptautiniais maršrutais krovininėmis transporto priemonėmis (ar junginiais), kurių didžiausia leidžiama masė daugiau nei 2,5 tonos, bet neviršija...

Skaityti toliau

Vairuotojų trūkumas įmones verčia stabdyti vilkikus

by Ditė Česėkaitė
2022 05 17
0
Pasienyje su Lenkija driekiasi ilgos vilkikų eilės

Lietuvos logistikos įmonės, susiduriančios su vairuotojų trūkumu, transporto saugojimo aikšteles pildo prastovose laukiančiais vilkikais. Didėjant vairuotojų stygiui, verslas ragina Vyriausybę...

Skaityti toliau

Du trečdaliai dviratininkų – be šalmo

by Ditė Česėkaitė
2022 05 16
1
Šiandien minima pasaulinė stuburo diena

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba paspirtuku. Tačiau didelė jais važiuojančiųjų dalis prisipažįsta...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Žemyna apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • T0mas J. apie Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!
  • T0mas J. apie Akcijoje prie Prezidentūros bus reikalaujama neaukoti piliečių „nepriklausomiems“ elektros tiekėjams!
  • jonas apie Prasidėjo Lietuvių kalbos dienos. Sostinės vėliava perduota Šakiams
  • nuomonė apie „Lietuva 2050“: apibrėžti keturi galimi šalies keliai, žinovai juos gilins teminiuose pokalbiuose

Kitas straipsnis
Sostinė jaunavedžiams atveria naujas erdves

Vilniuje – daugiau vestuvių ir naujagimių

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | Veido kremai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai