Nutikus eismo įvykiui, natūrali reakcija yra stresas, žmonės nežino ko imtis ir kam skambinti. Anksčiau pirmas klausimas būdavo apie tai, ar automobilyje yra eismo įvykio deklaracijos forma, tačiau draudimo žinovai teigia, kad tai nebėra svarbu.
Yra būdas, kuris taupo laiką, paspartina žalos atlyginimo procesą. Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras fiksuoja beveik 90 proc. siekiantį elektroninių deklaracijų augimą.
Visgi, lyginant su bendru eismo įvykių skaičiumi Lietuvoje, toks augimas – tik lašas jūroje. Dauguma lietuvių dar nesinaudoja draudimo veiklos naujove, kuri padeda išvengti klaidų stresinėje padėtyje.
Akivaizdus e-deklaracijų augimas
Vis dažniau žmonės renkasi pildyti deklaraciją elektroniniu būdu – LR transporto priemonių draudikų biuro atstovė Kristina Labuckienė pastebi, kad, lyginant 2020 metų pirmuosius septynis mėnesius su 2021 metų tuo pačiu laikotarpiu, visoje rinkoje net 90 proc. daugiau žmonių naudojasi elektronine deklaracija.
Didžiausios šalies draudimo bendrovės „Lietuvos draudimo“ duomenys tai tik patvirtina – klientų deklaracijos pildymas internetu per šių metų pirmuosius septynis mėnesius išaugo daugiau nei 53 proc., lyginant su 2020 metų tuo pačiu laikotarpiu.
„Matomas aiškus elektroninės deklaracijos pildymo augimas ir likusius metus jis numatomas tik dar didesnis. Visose paslaugų srityse jau apie penkerius metus vyrauja savitarnos sistemos, o šiais metais išaugusiems skaičiams nemažai įtakos turėjo ir pandemija, kurios metu viskas tapo dar labiau skaitmenizuota.
Šie skaičiai džiugina, nes naudojantis elektronine deklaracijos forma, vairuotojai išvengia klaidų, kurios dažnai pasitaiko bei apsunkina aiškinimosi procesą, pildant popierinę deklaracijos formą“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Operacijų departamento direktorius Artūras Juodeikis.
Praktiškai neįmanoma padaryti klaidų
Elektroninė deklaracija daliai žmonių vis dar išlieka naujove. Prisibijant suklysti, vairuotojai renkasi žinomą ir turbūt bent kartą gyvenime pildytą popierinę deklaraciją.
Tačiau LR transporto priemonių draudikų biuras patikina, jos elektroninėje deklaracijoje praktiškai neįmanoma padaryti klaidų ir ragina pasitikėti sistema.
„Visu, elektroninės deklaracijos pildymo proceso metu, veikia vedlys, kuris neleidžia pereiti prie kito žingsnio, jei pirmajame liko neužpildytų laukų.
Taip užtikriname, jog pateikiamos visos būtinos žinios įvykiui išnagrinėti ir gauti išmoką. Net jei pasitaiko rašybos klaidų, pavyzdžiui, praleidžiama, sumaišoma raidė, procesui tai netrukdo, kol žodį galima suprasti.
Atkreipiame dėmesį, jog būtinai prieš siunčiant patikrinkite, ar teisingai parašėte elektroninio pašto adresą, nes šiuo paštu gausite užpildytą, suformuotą deklaraciją“, – teigia LR transporto priemonių draudikų biuro atstovė Kristina Labuckienė.
„Lietuvos draudimo“ žinovas taip pat pastebi, jos elektroninės deklaracijos paspartina procesą, be to prisideda prie ekologiškesnės sektoriaus veiklos:
„Sistema pasirūpina, jog būtų užpildyti visi privalomi duomenys, mums nereikia susiekinėti telefonu ir teirautis dėl trūkstamų duomenų.
Klientui taip pat nereikia atlikti jokių papildomų veiksmų – susisiekti su savo draudimo bendrovėmis, siųsti ar skenuoti deklaraciją.
Taupome tiek popierių, tiek laiką, be to, kai procesas tampa tiesesnis ir žalos atlyginimas klientą pasiekia greičiau“, – papildo Artūras Juodeikis.
Nebandykite „susitarti vietoje“
„Lietuvos draudimo“ žinovai atkreipia dėmesį į dažniausiai kylančias problemas ir dalinasi patarimais, ką turėtumėte daryti ir ko vengti, nutikus eismo įvykiui.
Nusiraminkite
Toks būtų pirmasis „Lietuvos draudimo“ žinovo patarimas, kalbant apie ką tik nutikusio eismo įvykio deklaracijos pildymą. Stresas ir jaudulys gali palengvinti kitam eismo dalyviui sprendimą pasinaudoti jūsų streso būsena.
Pasitaiko atvejų, kai yra bandoma įrodyti kitokias, jam palankesnes, eismo įvykio aplinkybes ar siūlyti čia ir dabar atlyginti žalą.
„Būna atvejų, kai viena, kaltoji pusė, siūlo „susitarti vietoje“ ir paimti grynuosius tikinant, jog taip bus paprasčiau, greičiau, siūlo paskambinti pažįstamiems automobilių žinovams žalai įvertinti. Klientams patariame vengti tokių padėčių.
Visų pirma, net jei turite pažįstamų žinovų – nei Jūs, nei jie nežinote ar nėra vidinių gedimų, kurie pasirodo tik apžiūrėjus automobilį. Išvažiavus iš įvykio vietos ir paaiškėjus, kad žala yra didesnė, aiškintis būna jau per vėlu.
Taip pat, toks pasiūlymas kelia įtarimą, jog kaltininkas nėra blaivus“, – pastebi Artūras Juodeikis.
Nutikimuose, kai kyla nesutarimas dėl kaltumo, iš kitos pusės juntamas spaudimas kaltės prisiėmimui ar jaučiamas įtarimas dėl kitos pusės blaivumo, „Lietuvos draudimo“ žinovas pataria kviesti policijos pareigūnus.
Prisiėmus kaltę, pakeisti kaltą asmenį yra sudėtinga, dažniausiai prireikia teismo pagalbos.
„Net jei esate kaltas, įvykus eismo įvykiui, būtina padaryti įvykio nuotraukas iš visų pusių ir tik tada patraukti automobilius.
Nuotraukose turi matytis kelio ženklinimas, sugadintų dalių, kaip kad žibintų, stiklų ir kitos liekanos ant kelio, automobilių susidūrimo (kontakto) vieta“, – sako Artūras Juodeikis.
„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia draudimo bendrovė šalyje, savo paslaugas teikianti daugiau nei 588 tūkstančiams privačių ir verslo klientų.
Bendrovė užima didžiausią ne gyvybės draudimo rinkos dalį šalyje ir turi daugiau nei 1000 darbuotojų komandą visoje Lietuvoje. „Lietuvos draudimas“ yra ne kartą pripažintas Geriausiu darbdaviu Baltijos šalyse.