Artimiausiame posėdyje vasario 25 d. Klaipėdos miesto savivaldybės taryba spręs klausimą dėl vietinės rinkliavos už transporto priemonių stovėjimą bei leidimus padidinimo.
Miesto tarybai svarstyti teikiamas sprendimo projektas, kuriuo siūloma pakeisti Vietinės rinkliavos už naudojimąsi savivaldybės tarybos nustatytomis mokamomis vietomis automobiliams statyti Klaipėdos mieste nuostatus ir juos išdėstyti kitaip, numatant naujus vietinių rinkliavų dydžius ir leidimų kainas. Jeigu būtų pritarta parengtam sprendimo projektui, pokyčiai labiausiai paliestų ratuotus senamiesčio lankytojus. Siūlymas didinti rinkliavą nėra tik būdas papildyti miesto piniginę: tokiu sprendimu siekiama geriau reguliuoti eismo srautus, skatinti miestiečius vietoj automobilių rinktis viešąjį transportą, ekologiškas transporto priemones arba alternatyvius keliavimo būdus ir taip mažinti aplinkos taršą bei triukšmą, praneša Klaipėdos savivaldybė.
„Dabar galiojantys vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą tarifai nesikeitė dešimt metų, juos būtina peržiūrėti, o kartu – kompleksiškai spręsti kitus klausimus, kurie, kaip tikimasi, ne tik paskatins miestiečius keisti judėjimo įpročius, bet ir ilgainiui sąlygos geresnį eismo pralaidumą, užtikrins eismo organizavimo tvarką šalia lankomų objektų”, – sako Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Įvertinti nuo rinkliavos įvedimo 2009 m. nekeistos vietinės rinkliavos už automobilių statymą dydžius bei mokamų vietų automobiliams statyti Klaipėdos mieste zonų ribas buvo įpareigota speciali darbo grupė, 2019 m. vasarą sudaryta Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Siekdama mažinti oro taršą, daugiau erdvės suteikti pėstiesiems ir dviratininkams, efektyviau reguliuoti eismo srautus bei netvarkingą parkavimą mokamų zonų prieigose, skatinti gyventojus labiau naudotis viešojo transporto paslaugomis, o senamiestį ilgainiui paversti pėsčiųjų zona, darbo grupė rekomendavo koreguoti esamų zonų rinkliavų dydžius bei leidimų kainas, padidinti apmokestintų zonų ribas šiaurinėje ir pietinėje miesto dalyse, diferencijuoti apmokestinimą vasaros sezono metu pajūryje, išnaudojant naujai įrengtas aikšteles.
Darbo grupės parengtus siūlymus (3 variantus) šių metų sausio 29 d. apsvarstė Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos kolegija. Savivaldybės tarybai teikiamas sprendimo projektas yra parengtas įvertinus Kolegijos bei Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovų pastabas.
„Rinkliavos peržiūra reikalinga siekiant įgyvendinti darnaus judumo tikslus. Didžiausi pokyčiai, kuriuos siūlome įgyvendinti etapais, numatomi dėl mokamų zonų priskyrimo vienai ar kitai spalvai, jų tarifai, išskyrus raudonąją zoną, nedidės. Net ir patvirtinus didžiausią siūlomą valandos tarifą raudonojoje zonoje, kuris įsigaliotų nuo rugsėjo vidurio, parkavimas šioje zonoje kainuos mažiau negu kituose didžiuosiuose šalies miestuose, – sako savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Nuo š. m. gegužės 1 d. siūloma:
Skatinant į pajūrį gyventojus ir miesto svečius atvykti ekologiškomis transporto priemonėmis (viešasis transportas, dviračiai ir kt.), siūloma žaliąją zoną pakeisti į geltonąją (išskyrus Girulių plente naujai įrengtas automobilių stovėjimo aikšteles, kurios liktų žaliojoje zonoje). Mokestis už automobilių stovėjimą 1 val. žaliojoje zonoje dabar kainuoja 0.30 Eur/val., geltonojoje – 0,60 Eur/val.
Atsižvelgiant į Parko g. gyventojų nusiskundimus dėl lankytojų eismo pažeidimų Poilsio parko prieigose, siūloma papildomai apmokestinti šią teritoriją priskiriant ją geltonajai zonai, o Melnragėje, Audros gatvėje, esančią automobilių stovėjimo aikštelę siūloma priskirti raudonajai zonai.
Numatyta pakeisti senamiestyje esančios raudonosios zonos rinkliavos rinkimo laiką sezoniškumo principu, t. y., siūloma, kad laikotarpiu nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. rinkliava būtų renkama visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 22 val., o nuo rugsėjo 16 d. iki balandžio 30 d. – visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 20 val. Dabar rinkliava renkama darbo dienomis nuo 8 iki 18 val.
Smiltynėje, kuri yra priskirta raudonajai zonai, rinkliava ir toliau būtų renkama kiekvieną dieną, laikotarpiu nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. – nuo 8 val. iki 22 val.
Centrinėje miesto dalyje esančias mėlynosios zonos aikšteles, neatliekančias eismo srautų sureguliavimo funkcijos, siūloma perkelti į mokamų zonų prieigas.
Savivaldybės taryba spręs, ar pritarti siūlymui nuo 2021 m. rugsėjo 16 d. raudonosios zonos tarifus padidinti nuo 0,90 Eur/val. iki 1,50 Eur/val.
Pažymėtina, kad kitų zonų tarifų artimiausiu metu keisti neketinama. Tačiau nuo kitų metų pradžios siūloma pabranginti visus automobilių stovėjimo leidimus. Miesto tarybai pritarus, gyventojų leidimas, kuris dabar metams kainuoja 2 eurus, pabrangtų iki 10-ies, tuo tarpu verslo leidimus siūloma branginti 50 proc.
Nuo 2022 m. sausio 1 d. siūloma praplėsti mokamas stovėjimo zonas šiaurinėje miesto dalyje: Sportininkų g. rajone – iki Malūnininkų g. ir pietinėje miesto dalyje – iki Kauno g. Jei miesto politikai pritars, naujos apmokestinamos teritorijos būtų priskirtos mėlynajai zonai, kurioje rinkliavos tarifas yra mažiausias. Toks siūlymas atsirado siekiant sparčiau tvarkyti senus gyvenamųjų daugiabučių kiemus. Jiems tvarkyti naudojamos iš vietinių rinkliavų surenkamos lėšos. Manoma, kad išplėtus mokamų zonų ribas, būtų sukurta galimybė greičiau sukaupti lėšų daugiabučių kiemų tvarkymui.
2020 m. iš vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą surinkta 1, 9 mln. Eur.