Stichinis snygis Lietuvos žmonėms, jų namams ir automobiliams padarė rekordinius nuostolius. Draudimo bendrovė „Gjensidige“ iki šio vidurdienio jau rezervavo virš 100 tūkst. eurų automobilių, žmonių bei įmonių turto nuostoliams atlyginti. Didžiąją dalį nelaimių sukėlė slidi kelio danga bei sunkus sniego apkloto svoris. Nuo jo nukentėjo ir Vilniuje esančio sporto maniežo kupolas.
„Nors snygis aprimo, pranešimai apie nuostolius fiksuojami itin intensyviai. Per praėjusią parą daugiausiai nukentėjo Lietuvos žmonių automobiliai. Fiksuojama itin daug smulkių eismo įvykių, kai dėl slidžios kelio dangos automobilis negalėjo tinkamai sustabdyti ir įsirėžė į kitą transporto priemonę. Užmiesčio keliuose – gerokai skaudesnės eismo nelaimės. Per praėjusią parą juose transporto priemonės slydo nuo važiuojamosios dalies į griovius ar pakelės medžius, vertėsi ant šono, stogo. Užfiksuota atvejų kai automobiliai dėl slidaus kelio išvažiuodavo į priešpriešinę eismo juostą ir susidurdavo su ten važiuojančia transporto priemone“, – sako draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Pasak V. Katilienės, pastarąją parą į bendrovę kreipėsi žmonės, kurių transporto priemones apgadino lūžtantys medžiai arba jų šakos. „Gatvėse arba daugiabučių kiemuose palikti automobiliai buvo apgadinti, kai sniego svorio neatlaikę medžiai sulankstydavo transporto priemonių stogus, variklio gaubtus, išdauždavo langų stiklus. Fiksuojame, kad dažniausiai lūžta spygliuočiai – eglės, pušys, nes ant jų šakų susikaupia didžiausias kiekis sniego”, – kalba draudimo bendrovės atstovė.
Ji pabrėžia, kad vairuotojai turėtų atsakingiau rinktis automobilio parkavimo vietas sningant ir tirpstant sniegui. „Gamtos stichijų metu automobilius laikyti po medžiais – itin rizikinga. Jei kitos išeities nėra, tuomet periodiškai reikėtų ant šakų susikaupusį sniegą nupurtyti rankomis. Tai apsaugos jas nuo lūžių, o transporto priemonę – nuo apgadinimo rizikos”, – sako V. Katilienė.
Ji ragina vairuotojus šiandien važiuoti automobiliu tik esant būtinybei ir nepamiršti gerai nuvalyti sniego sluoksniu padengtą transporto priemonę. „Pastarąją parą gatvėje pamatėme vairuotojų grupę, kurią galime pavadinti tankistais. Tai tokie eismo dalyviai, kurie priekiniame transporto priemonės lange prasivalę mažą plotelį išvažiuoja į gatves. Tokie vairuotojai itin daug nemato patys, tačiau ir kiti negali pastebėti jų rodomo posūkio signalo arba šviečiančių žibintų”, – tvirtina draudikė.
V. Katilienės teigimu, storu sniego sluoksniu apgsnigtą transporto priemonę reikėtų pradėti valyti nuo stogo. „Ši automobilio „kepurė”, kelyje yra pavojingiausia, nes ji leidžiasi ant priekinio stiklo arba skrieja į kitų transporto priemonių stiklus ir sukelia avarines situacijas”, – sako draudimo bendrovės atstovė.
Pasak jos, per pastarąją parą ant automobilių stogų dar nesusikaupė sluoksnis, kuris įlenktų ar kitaip pažeistų transporto priemonių paviršių, tačiau transporto priemonės nukentėjo nuo sniego lavinos, kritusios nuo pastatų. „Laiku nenuvalyta sniego danga ant namų stogų kelia pavojų kieme esančioms transporto priemonėms ir pastatams – sandėliukams, garažams, šiltnamiams”, – teigia draudikė.
Draudimo bendrovė pastarąją parą fiksavo nelaimes, kuriose sniegas padarė žalą Vilniuje esančio sporto maniežo kupolui, ūkinių pastatų stogams, stogeliams virš durų, pastatų stogams ir net statinių konstrukcijoms. „Įlūžus privataus namo stogui, sugadinama ne tik jo konstrukcija, bet ir vidinė pastato apdaila. Griūnant stogui – pažeidžiamos laikančiosios sienos. Nuo ryto registravome 14 tokių atvejų, šioms žaloms išmokėti rezervuota 80 tūkst. eurų”, – kalba V. Katilienė.
Ji atkreipia dėmesį, kad pašalinus medį nuo statinio stogo, atsiveria stogo pažeidimai – plyšiai ar angos, todėl būtina juos uždengti.
Draudikė rekomenduoja apie įvykį pranešti internetu, prisegant draudžiamąjį įvykį iliustruojančias nuotraukas. Jei sutrikęs interneto ryšys arba nėra elektros, apie žalą draudikus galima informuoti telefonu. Informaciją apie įvykį rekomenduojama pateikti per tris darbo dienas, tačiau pranešimas apie nelaimes bus registruojami ir vėliau.