Vilniaus miesto savivaldybė ir Kultūros ministerija baigė derybas su ispanų architektūros studija „Arquivio architects“, pernai tarptautinėse architektūros varžytuvėse pripažinta geriausio Nacionalinės koncertų salės projekto autore. Vakar projekto šalims pasirašius sutartį dėl Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“ projektavimo ir statinio projekto vykdymo priežiūros, baigtas sudėtingas laikotarpis, kurio eigoje sutarta dėl paslaugų apimties, kokybinių reikalavimų, numatomo projektavimo laiko ir galiausiai – projektavimo paslaugų kainos.
Įskaitant akustikos projektą, kuris patikėtas šios srities pirmūnams japonų žinovams, Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“ projektavimo paslaugų kaina sieks 6,989 mln. (su PVM).
„Keista, kad tokią svarbią Vilniui sutartį pasirašome tada, kai bene visame pasaulyje koncertų salių veikla sustabdyta. Bet ši padėtis, tikiu, greitai pasikeis, o mes tą „muzikinę pertrauką“ išnaudosime parengti rimtam projektui, ir galiausiai ateis diena, kai Vilniuje vyks pasaulinio masto kultūros renginiai“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Pernai tarptautines atviras architektūros kvaržytuves laimėjusi dešimties architektų komanda „Arquivio Arquitectura“ (projekto vadovas Danielis Frailis (Daniel Fraile) ateities darbams jungtinės veiklos sutartimi pasitelkė didelę projektavimo patirtį Lietuvoje turinčią architektūros studiją „Cloud architektai“ – tai įprasta užsienio įmonių praktika, užtikrinanti sklandesnį projektavimo procesą.
Nacionalinės koncertų salės projekto finansuotojai Kultūros ministerijai pabrėžus projekto garso kokybės dalies parengimo reikšmę, užduotis patikėta pasaulinio garso žinovams – garso kokybės inžinerijos įmonei iš Japonijos „Nagata Acoustics“. Daugybę įgyvendintų koncertų salių projektų savo darbų sąraše turinti „Nagata Acoustics“ komanda pabrėžia, kad skrupulingai ieškodama sprendinių naudoja išskirtinius būdus ir kartu sėkmingai taiko kompiuterines technologijas. Žadama, kad siekiant aukščiausios garso kokybės jis bus kuriamas ne tik virtualiai, bet ir pastačius tikrą, tik gerokai mažesnį, salės atitikmenį.
Koncertų ir „Tautos namų“ salių kompleksas iškils buvusių Profsąjungos rūmų vietoje – ant Tauro kalno, šalia parko ir Liuteronų sodo. Bendras komplekso plotas sieks 16 000–18 000 kv. m. Numatoma, kad Didžioji koncertų salė talpins iki 1500–1700 klausytojų, ji bus pritaikyta ir klasikinės (simfoninės ir kamerinės) muzikos koncertams, ir kitų žanrų muzikos koncertams (salės garsinę kokybę numatyta pritaikyti panaudojant projektuojamas kintamos natūralios garso kokybės priemones). Mažąją, kitaip – profesionalaus scenos meno, 500 vietų salę žadama naudoti pačių įvairiausių meno žanrų pristatymui. Trečioji, „Tautos namų“ salė, bus skirta parodų, renginių ir mokomąjai veiklai.
Besilankančio orkestro kasdieninei veiklai, pirmiausia – repeticijoms, bus suprojektuota atskira, ketvirta, salė. Garsinėmis savybėmis ji bus artima Didžiajai, toki pat dydžio numatoma ir scena. Kompleksą jungiantis koridorius bus pritaikytas įvairių laikinų ir nuolatinių veiklų rengimui, čia veiks ir restoranas bei knygynas. Įveiklintos pastatų atviros paaukštintos aikštelės ir stogai turėtų atverti įspūdingą sostinės vaizdą.
Architektai ir inžinieriai dirbs pasitelkdami daugelio sričių – garso kokybės, scenos technologijų, įvairių žanrų muzikos, šokio, teatro ir kitų sričių scenos menų – profesionalus, architektus, urbanistus bei paveldo specialistus. Techninio projekto rengimo pradžia įvardijama 2020 m. lapkričio 27-oji, pabaiga numatoma 2022 m. pradžioje. Iki tol turi būti praeiti visi žingsniai – sprendinių derinimas su visuomene, tarpiniai derinimai su nevyriausybinėmis organizacijomis ir suinteresuotųjų grupėmis.