Pradedami atnaujinti Klaipėdos uosto simboliai – bangolaužiai. Nuo jūros bangų uostą saugantys bangolaužiai pastatyti prieš pusantro šimto metų. Juos atnaujinus bei išgilinus laivybos kanalą iki 17 metrų gylio, Klaipėdos uostas atsivers didžiausiems laivams, galintiems įplaukti į Baltijos jūrą.
„Tai projektas, reikšmingas ir Klaipėdos uostui, ir valstybei. Jūrų uostas – vienas svarbiausių šalies ekonomikos variklių, todėl jo vystymas svarbus generuojant pajamas į valstybės biudžetą, skatinant regiono ekonominį gyvybingumą. Norisi pasidžiaugti, kad net ir šiuo sudėtingu laikotarpiu, Klaipėdos uostas išlieka lyderis tarp Baltijos valstybių. Kad išsilaikytume viršūnėje, turime prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų, investuoti į uosto tobulinimą, sudaryti sąlygas atverti vartus didžiausiems laivams“, – sakė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Bangolaužių atnaujinimo darbų vertė – apie 49 mln. Eur (su PVM). Darbams bus panaudotos ir ES sanglaudos fondo lėšos. Šis atnaujinimas svarbus ne tik verslo bet ir ekologiniu požiūriu. Planuojama, kad įgyvendinus projektą, padidės laivybos uoste saugumas ir logistinės grandinės efektyvumas, dėl trumpesnio išoriniame reide laivų praleisto laiko bus mažinama oro tarša iš laivų.
„Bangolaužių rekonstrukcija užtikrins didesnį navigacijos saugumą. Dabar, esant nepalankioms oro sąlygoms, didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivų įplaukimams į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams. Numatoma, kad laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Šis projektas leis uosto kanalą gilinti iki 17 m bei ateityje priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus. O tai reiškia naujas galimybes ne tik Klaipėdos uosto, bet ir Lietuvos ekonomikos konkurencingumui“, – teigia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Uosto bangolaužių rekonstrukcijos viešąjį konkursą laimėjo Vokietijos „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“ ir Belgijos „Herbosch – Kiere N.V.“ bendrovių konsorciumas. Pastaraisiais metais šios kompanijos vykdė didžiulė apimties infrastruktūrinius projektus Hamburge, Antverpene, Ostende, Harelbeke, Kukshafene ir kituose.
Pirmajame etape, numatoma sustiprinti esamą pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Rekonstravus bangolaužius, planuojama laivybos kanalo kryptį pasukti 104 ir 284 laipsniais, laivybos kanalą išgilinti iki 17 metrų. Po rekonstrukcijos ant Pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalginės aikštelės žmonėms.