Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

A. Švarplys. Prievartinis pažiūrų diegimas yra ne tolerancija, o bolševizmas

Andrius Švarplys, www.alkas.lt
2018-12-13 11:45:20
11
Andrius Švarplys | facebook.com, asmeninė nuotr.

Andrius Švarplys | facebook.com, asmeninė nuotr.

Andrius Švarplys | facebook.com, asmeninė nuotr.
Andrius Švarplys | asmeninė nuotr.

Gruodžio 12 d., pirmadienį, buvo paminėta JTO Visuotinės žmogus teisių deklaracijos 70 metų sukaktis.

Įdomu ar bent vienas forumo dalyvis užsiminė apie akivaizdžius žmogaus teisių pažeidimus Lietuvoje, atliktus Vaiko teisių apsaugos tarnybos ir įgalintus naujos tvarkos, pradėjusios veikti nuo 2018 m. liepos 1 d.?

Spėju, kad ne. Klausimą „kodėl?“ reikėtų adresuoti patiems forumo dalyviams. Išties, visiems turėtų rūpėti paradoksas: kodėl žmogaus teisių gynėjai negina žmogaus teisių, yra akli vykstantiems pažeidimams?

Toliau yra ne „feisbukinis“ samprotavimas apie tai kuo pasižymi „naujosios“ žmogaus teisės. (Norėčiau, kad spaustų „like“ tik tie, kurie suprato teisinį, istorinį, politinį argumentą. Žinoma, jeigu apskritai atsiras iškentusių skaitymą iki galo.)

Taigi, mano nuomone, nepaisant sujaukto žodyno ir vartojamų sąvokų, „naujosioms teisėms“ a) nerūpi prigimtinės žmogaus teisės; b) joms nerūpi tolerancija; c) joms rūpi valstybės, verslo, žiniasklaidos ir pramogų „žvaigždžių“ pagalba pakeisti visuomenės nuostatas. Visa tai tarsi galėtų būti legitimus dalykas, tačiau tai yra politinės programos dalykas, todėl ji gali būti kritikuojama, palaikoma ar jai priešinamasi lygiai kaip ir visų kitų politinių programų atžvilgiu. Ir tai nėra universalios prigimtinės žmogaus teisės, taip kaip jas suprato pirmųjų Konstitucijų kūrėjai. Klasikinė tolerancijos samprata šioje paradigmoje yra išversta į priverstinį pritarimą tam tikrų žmonių gyvenimo būdui, kas yra negirdėtas-neregėtas dalykas tolerancijos sampratos evoliucijoje.

Forumo dalyviai šaukiasi tolerancijos kitaip atrodantiems, kitos seksualinės orientacijos, kitaip besielgiantiems žmonėms. Visiems turi būti gera mūsų valstybėje – skelbia konferencijos šūkis – reikia gerbti žmogaus orumą, kad ir kokį gyvenimo stilių jis pasirinktų.

Tačiau vien kad žmogus yra kitoks, pats kitoniškumas, dar nieko nepasako apie to žmogus vertę – kodėl mes turėtume jį gerbti ir priimti. Žmogaus vertė nusakoma pagal jo socialinį elgesį, moralines ir asmenines savybes. Žmogų negalima neutralizuoti vertybiškai ir redukuoti jį į vieną savybę – kitoniškumą. Nuo senovės antikos žmonės buvo vertinami pagal dorybes: ar jis kilnus, ar niekšas; ar atsakingas, ar ištižėlis; drąsus ar bailus; egoistas, ar solidarus; protingas ar kvailys, laikosi žodžio ar yra oportunistas, prisitaikėlis ir t.t. Klasikinė paradigma remiasi į dorybės ir prigimtinės hierarchijos sampratą. Nepaisant savo prigimtinio charakterio savybių žmogus privalo siekti įgyti dorybes, nes jos yra tiesiog aukštesnio būties rango nei jusliškumas ir kasdienybės banalybė.

Tuo tarpu, Kitoniškumas yra nauja „dorybė“, ji niekuomet istorijoje nebuvo dorybių sąraše. Dar niekas visoje istorijoje nereikalavo pripažinti žmogaus vien dėl to, kad jis yra kitoks. Žmogus turi prigimtinį orumą ne todėl, kad jis yra „kitoks“, o todėl kad jis turi žmogišką prigimtį.

Tolerancija nėra pritarimas „kitokiam“ gyvenimo būdui. Tolerancija yra valstybės garantija, kad bus saugoma bet kokio asmens gyvybė, laisvė ir nuosavybė. Valstybė negina ir neturi ginti jokio „kitoniškumo“, ji gina pamatines žmogaus teises, o ne pasirinktą gyvenimo būdą. Griežtai kalbant, nėra moters teisių, homoseksualų teisių, kaip nėra santechnikų, stalių ar automobilininkų teisių. Valstybė privalo ginti žmogaus orumą nepriklausomai nuo lyties, rasės, profesijos ar pasirinkto gyvenimo būdo. Būti „kitoniškam“ žmogaus teisių kontekste reiškia ne daugiau nei būti staliumi ar santechniku – visa tai yra antros eilės kategorijos ir jas geriau vadinti interesais, o ne teisėmis.

Būtent todėl, kad yra norinčiųjų traktuoti homoseksualus ar neįgaliuosius ne pagal žmogiškumo principą, o pagal lytinę orientaciją ar neįgalumą (jei jau apsistojame ties šiais pavyzdžiais), valstybė įstatymais draudžia tą daryti: atleisti iš darbo, neteikti viešųjų paslaugų, instituciškai traktuoti juos kitaip nei visus kitus piliečius. Būtent todėl homoseksualų, neįgaliųjų ar moterų teisės yra saugomos, kad niekas jų netraktuotų pirmiau kaip homoseksualus, neįgaliausiais ar moterimis, o tik kaip žmones. Čia yra vienintelė tikroji tolerancijos prasmė. Valstybės apsauga žmogaus orumui nuo institucinės ir fizinės prievartos. Sugrąžinimą iš antraeilių kategorijų į pirmaeilę, iš socialinių ar lytinių kategorijų į prigimtinio žmogiško orumo kategoriją.

Ką daro „naujosios teisės“ – jos būtent reikalauja mūsų dėmesį nukreipti iš žmogiško orumo į lytines, rasines, socialines savybes ir reikalauti joms pritarimo. Joms neužtenka valstybės garantuojamo saugumo ir pilietinių-viešųjų teisių kaip balsavimas renkant politinę valdžią; žodžio, minties ir religijos laisvės; nebūti diskriminuojamiems darbiniuose santykiuose ir valstybės institucijose; įgyti išsilavinimą, naudotis bendrais viešais gėriais ir t.t.

Vienintelio dalyko, kurio neturi „naujosios teisės“ kai kuriose Europos šalyse – tai sudaryti santuoką, tačiau daugumoje Vakarų šalių turima ir ši teisė. Vis dėl to, anot naujųjų teisių, diskriminacijos, kaip matome ir šios konferencijos, nemažėja; pritarimo iš „homofobiškų“ visuomenių nedaugėja. Todėl šioje vietoje įvyksta lūžis ir atsiranda pats didžiausias skirtumas tarp senųjų, tikrųjų, konstitucinių žmogaus teisių ir naujųjų žmogaus teisių: turėdamos visas konstitucines-politines teises, „naujosios teisės“ priverstos pažeisti tolerancijos (t.y. privačios autonomijos apsaugos) principą ir reikalauti socialinės simpatijos-pritarimo iš visuomenės.

Tačiau modernios visuomenės kontraktas nebuvo apie visuotinę simpatiją ir pritarimą gyvenimo būdams ir stiliams, modernus kontraktas buvo apie privatumo konstitucinę apsaugą. Tad „naujosios teisės“ iš esmės siekia perdaryti visą modernios visuomenės kontrakto principą. Kadangi to padaryti yra neįmanoma, nes tikrovė yra ta, kad žmonės viešoje erdvėje diskutuoja, ginčijasi, nesutinka ir kovoja už savo ir prieš kitų gyvenimo stilius ir siekia savo vertybes įteisinti politinėse programose ir teisės aktuose visa tai darant nustatytuose konstituciniuose rėmuose, „naujosioms teisėms“ nelieka nieko kito kaip rinktis politinio dominavimo kelią. Visuomenei nepriimant naujų normų, siekiama tiesiog politinės galios buldozerio būdu perlaužti stuburą ir perauklėti (be kabučių) tas „homofobiškas, rasistines“ visuomenes. Tai yra absoliučiai nedemokratiškas, antikonstitucinis ir tolerancijos principą pažeidžiantis veikimo būdas.

Visos kalbos apie žmogišką orumą yra ne prie ko, nes jam niekas šiuolaikinėje Vakarų valstybėje negrasina. Kartu su žmogaus teisių sąvoka, orumo kategorija yra klaidinanti. Iš esmės čia turimas omenyje kultūrinis ir socialinis gyvenimo būdo propagavimas. Politinis interesas prisidengia klasikinių žmogaus teisių žodynu, ir dar daugiau, pažeidžia žmogaus teisių ribas: nuo konstitucinių-politinių teisių pereinama prie prievartinio kultūrinio-socialinio pritarimo, o būtent nuo to saugojo ilgametė tolerancijos tradicija.

Tikra tolerancija saugo nuo diskriminacijos lygiai taip pat kaip ir nuo „požiūrio keitimo“. Tolerancija yra tam, kad niekas nediskriminuotų, kaip ir kad niekas neturėtų galios kažką keisti kito galvose.

Tolerancija yra žmogaus privačios erdvės ir orumo gynimas, o ne nurodymas ką nors gerbti ar pritarti. Nėra jokios pareigos gerbti neįgalųjį, moterį ar homoseksualą tik todėl kad jis neįgalus, moteris ar turintis kažkokią lytinę orientaciją. Yra pareiga (moralinė) visas šias grupes gerbti tik todėl, kad jie yra žmonės, ir pareiga (teisinė) jų nediskriminuoti, t.y. dėl to nežeminti. Nėra ir negali būti jokios pareigos, juolabiau institucinės, pritarti ar kažkaip ypatingai palankiai/nepalankiai žmones traktuoti pagal fizinius ar lytinius požymius.

Vadinasi, priverstinis pagarbos, atjautos, pritarimo formavimas pažeidžia tolerancijos ir privatumo principus, nes verčia traktuoti žmones ne pagal žmogiškumą, o pagal antraeilius požymius. Būtent todėl „represinė tolerancija“ (prievartinis žmonių pasaulėžiūros keitimas), kuriuo užsiiminėjo marksistinė Kairė nuo Herberto Markuzės (Herbert Marcuse) knygų 7 dešimtmetyje laikų, yra pati tikriausia represija.

Teoriškai ir praktiškai galima nepritarti homoseksualumui ar nejausti jokios ypatingos atjautos neįgalumui, bet lygiai tuo pačiu gerbti jų žmogiškumą ir ginti juos nuo diskriminacijos. Atjauta, solidarumas, altruistinė pagalba neretai yra didelės socialinės dorybės, tačiau jos neatstoja tolerancijos ir fundamentalių žmogaus teisių, kurios skirtos apsaugoti žmogų nuo prievartos. Dar daugiau, šios dorybės gali kenkti, jeigu jos panaudojamos ardyti kitų žmonių privatumą. Būtent taip ir atsitinka su „naujosiomis žmogaus teisėmis“. Šaukiamasi užuojautos ir supratimo, tačiau tuo pačiu braunamasi į žmogaus privatumą, siekiama pakeisti jo nuostatas ir kažkodėl privelegijuojamos socialinės grupės pagal lytį ir kitokius požymius.

Būtent socialinis privilegijavimas ir prievartinis politinis brukimas yra ta priežastis, dėl kurios gimė terminas „feminazis“. Altruizmas, pagarba, solidarumas, įsijautimas ir užuojauta yra geros socialinės vertybės tik tada, kai jos neina kartu su „represine tolerancija“, kai jos nesiekia privilegijuoti mažumas, diskriminuoti kitas pažiūras ir keisti visuomenės nuomonę.

Vakar kolegė Milda Ališauskienė radijo interviu sakė, kad gyventojų grupių išskyrimas yra pavojingas demokratijai, nes, kaip matėme istorijoje, A.Hitlerio Vokietijoje žydai irgi buvo išskirti kaip nepageidaujami ir tai privedė prie Holokausto. Norėtųsi paklausti, kokiame įstatyme ar visuomeninio judėjimo programoje yra išskirtos kokios nors socialinės grupės ir kviečiama jas diskriminuoti, žeminti, bausti? Kodėl gąsdinama senais baubais, kai situacija šiandien yra kone priešinga. „Naujosios teisės“ kasdien sklinda iš didžiausių laikraščių, televizijų, politinių ir akademinių sluoksnių. Įvairovės ir pagarbos kitoniškumo idėja yra madinga, ją palaiko visuomenės nuomonės lyderiai. Kaip turint tokį politinį, teisinį ir viešumo „stogą“ galima kalbėti apie nacistinio pobūdžio susidorojimą? Galima tiktai vienu atveju. Kai jaučiama, jog didžioji dalis visuomenės nepritaria šiai madingai politikai. Todėl visa kova su „hitlerinė diskriminacija“ yra nukreipiama į „pasenusias/stereotipines“ pažiūras.

Tačiau pačių pažiūrų turėjimas, kad ir kokios jos bebūtų, neabejotinai nėra joks nusikaltimas tol, kol jos neveda į „clear and present danger“ (pagal amerikietišką konstitiucinės teisės testą). Diskriminacijos įžiūrėjimas pažiūrose yra ne kas kita kaip politinė-ideologinė nuostata. O aktyvi kova prieš pažiūras verčiant jas pakeisti, kaip jau sakiau, yra anti-konstitucinė, anti-tolerantiška ir prievartinė. Ir kaip priešinimasis bet kokiai prievartai, taip ir šiai yra visiškai teisėtas žingsnis. Gauname paradoksą: ginti tolerancijos principą šiandien reiškia priešintis „naujajai tolerancijai“, kuri yra jokia tolerancija, o tiktai tam tikros politinės programos brukimas.

Ir paskutinis momentas. Pažiūrėkime kas yra susirūpinę naujosiomis žmogaus teisėmis: verslo, žiniasklaidos, celebričių, akademinis ir politinis elitas. Klasikinės žmogaus teisės gynėsi nuo valdžios konsolidacijos ir todėl saugojo žmogaus privatumą, o „naujosios teisės“ elito pagalba bando įdiegti…ką?

Atsakymas seka tiktai vienas: savas ideologines-politines nuostatas, bet ne žmogaus teises.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. A. Švarplys. Šarlotsvilio įvykiai yra kondensuota trumpa Lietuvos ateitis
  2. R. Dzintaras. Laiškas Latvijos gyventojams, kurių gimtoji kalba nėra latvių
  3. P. Stonis. Kuriame respubliką ar tautinę valstybę?
  4. D. Stancikas. Paskutinis Tautos referendumas
  5. E. Drungytė. Naujasis pasaulis – leninizmo įtvirtinimo bastionas
  6. M. Kundrotas. Ar laisvė yra vertybė?
  7. V. Sinica: Mokslininkai bijo atsidurti V. Radžvilo vietoje
  8. Trinamas žmogaus ryšys su valstybe
  9. Š. Navickis. Žvėries agonija
  10. V. Linderis: Šveicarai priešinasi europeizacijai ir „elito politikai“
  11. S. Baskervilis. Žmogaus teisės ir lyčių lygybė (I)
  12. A. Rusteika. Ką sušaudė Paryžiuje
  13. J. Dapšauskas. Kiek dar politikai vykdys alkoholio pramonės užsakymus?
  14. R. Karbauskis. Yla išlindo iš maišo, arba kodėl politikai bijo pažiūrėti į veidrodį?
  15. M. Kundrotas. Demokratijos problemos ir jų sprendimas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 11

  1. T0mas J. says:
    7 metai ago

    Visuotinę žmogaus teisių deklaraciją sukūrė žmonės, vadovaujami žydės Eleonoros Ruzvelt, alkoholiko Elioto Ruzvelto dukters.
    Priimta deklaracija Paryžiuje, sostinėje Prancūzijos – grobikų kolonizatorių valstybės, kuri 1948 m. užgrobusi plėšė begales kolonijų pasaulyje.
    Iš vadovėlių žinom, kad 1960 m. per pusantro mėnesio laikotarpį ŠEŠIOS kolonijos Afrikoje paskelbė nepriklausomybę nuo Prancūzijos:
    Nigeris – nepriklausomybė nuo Prancūzijos paskelbta 1960 m. rugpjūčio 3 d.,
    Dramblio Kaulo Krantas – 1960 m. rugpjūčio 7 d., Čadas – 1960 m. rugpjūčio 11 d.,
    Centrinė Afrikos Respublika – 1960 m. rugpjūčio 13 d.,
    Gabonas – 1960 m. rugpjūčio 17 d., Malis – 1960 m. rugsėjo 22 d.
    Šios ŠEŠIOS šalys – tai teritorija, didesnė net už pačią Europos Sąjungą. O už Prancūziją didesnė 10 kartų.

    Šiandien 2018-ieji. Tose ŠEŠIOSE kolonijose Prancūzija tebelaiko savo kariuomenę ir šiandien, o didžioji Vakarų pasaulio gyventojų dalis tiki, kad tos ŠEŠIOS šalys yra nepriklausomos! Ar Lietuva būtų nepriklausoma, jei ir šiandien čia tebebūtų Kremliaus kariuomenė?!

    Kuo puikios kolonijos? Dykai imi sau jų turtus, už darbą moki grašius, nemoki jokių pensijų ir nedarbingumo išmokų. Ten BVP žmogui – 1200 dolerių per metus. Prancūzijos tikslai Afrikos žemyne yra seni ir ilgalaikiai – Afrikos turtų plėšimas yra svarbus Prancūzijos BVP augimo šaltinis.
    Prancūzijoje BVP žmogui – 30000 dolerių. Kaip manot, ar kolonijose galioja Visuotinė žmogaus teisių deklaracija?

    Būtina denonsuoti Lietuvos 1991 m. pasirašytą Visuotinę Žmogaus Teisių Deklaraciją, nes joje yra straipsnis, sakantis kad kas kur nori ten ir gyvena:
    13 straipsnis 1. Kiekvienas turi teisę laisvai judėti ir teisę pasirinkti gyvenamąją vietą kiekvienos valstybės teritorijoje.

    Ar Lietuva yra nuosavybė kiekvieno, kas tik panorės?!
    Paprastas kaimietis nesutiktų tokios Deklaracijos pasirašyti, o naivūs Lietuvos parlamento nariai – pasirašė.
    Ar jūs suvokiat, kad dabartinis Migracijos Paktas gimė būtent iš šio straipsnio?

    Atsakyti
    • Prašalietis says:
      7 metai ago

      Klausimas-“Ar Lietuva būtų nepriklausoma, jei ir šiandien čia tebebūtų Kremliaus kariuomenė?!”… Atsakymas-Šiandien Lietuva gali būti nepriklausoma tik jei Lietuvoje stovi Vokietijos ir JAV tankai… Vakar, Lietuvos Tarybų Socialistinė Respublika buvo laisva dėka Kremliaus kariuomenės… Užvakar gerai gyveno, dėka Lietuvoje buvusios caro kariuomenė ir t.t.

      Atsakyti
      • T0mas J. says:
        7 metai ago

        Tamsta neteisus. Šiandien Lietuva nepriklausoma ne dėl Vokietijos ir JAV tankų, o dėl narystės NATO.
        NATO šalių niekas nepuola jau 70 metų – visų NATO šalių: ir tų, kuriose stovi Vokietijos ir JAV tankai, ir tų – kuriose šių tankų nėra.
        O svetimšalių tankai Lietuvoje stovi dėl visai kitų priežasčių. Pačiai Lietuvai jie nėra reikalingi.

        Atsakyti
        • Prašalietis says:
          7 metai ago

          Sunku “pagauti” Tamstos Lietuvos nepriklausomybės “supratimą”. Iš vieno komentaro gaunasi,kad Lietuva nepriklausoma galėjo būti todėl, kadangi iš Lietuvos išėjo Kremliaus kariuomenė. Iš kito komentaro išėjo,kad Lietuva yra nepriklausoma dėka narystės NATO. O kokia buvo Lietuva, kai Lietuvoje jau nebuvo Kremliaus kariuomenės ir Lietuva dar nebuvo NATO nare? Matomai “nei šiokia, nei tokia”…. Su tokia logika gaunasi,kad Lietuvoje šiandiena stovintys svetimšalių tankai yra skirti lietuviams pasigėrėti ir, kai svetimšaliai leis, lietuviai galės juos meiliai patapšnoti…

          Atsakyti
          • T0mas J. says:
            7 metai ago

            “Iš vieno komentaro gaunasi,kad Lietuva nepriklausoma galėjo būti todėl, kadangi iš Lietuvos išėjo Kremliaus kariuomenė”.

            Nereikia mano žodžių keisti ir perfrazuoti. Pasakydamas “Ar Lietuva būtų nepriklausoma, jei ir šiandien čia tebebūtų Kremliaus kariuomenė?!” – uždaviau retorinį klausimą, nereikalingą atsakymo, nes atsakymas akivaizdus: valstybė yra okupuota (nėra pilnai nepriklausoma), jeigu joje yra okupanto kariuomenė.
            NATO Lietuvai nėra nei nepriklausomybės gavimo, nei nepriklausomybės turėjimo sąlyga.
            NATO Lietuvai yra nepriklausomybės IŠSAUGOJIMO priemonė.

          • Prašalietis says:
            7 metai ago

            Na jei dar pasakysi “nelabai besigaudantiems” tikrai nepriklausomai valstybei būtinus atributus, tai apie Lietuvos NEPRIKLAUSOMYBĖS IŠSAUGOJIMO PRIEMONES bus visiems aiškiau nei aišku…

          • T0mas J. says:
            7 metai ago

            Nei tu, nei aš dėl “nelabai besigaudančių” negaišim laiko – lai jie elementarius dalykus pasiskaito vadovėliuose..

    • Ruzvelt po galais says:
      7 metai ago

      Roosevelt tariama Rouzivelt.

      Atsakyti
  2. Iš Lenkijos says:
    7 metai ago

    Ačiū Gerb.A.Švarpliui už prasmingas į žvalgas. Vis dėlto kas nutiko Lietuvos politiniam elitui,iš dalies akademinei šviesuomenei,žiniasklaidos galiūnams ir teisinės sistemos kai kuriems įtakingiems atstovams,kad skaitlingai ir lengvai užsikrėtė neoliberalizmo ,,virusu” ir stojo į ,,naujosios teisės” išpažintojų gretas ?

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      7 metai ago

      Santvarkos keičiasi, tačiau atsakingas vietas vis to paties raugo žmonės okupuoja. Mikliai, kad net sureaguot nespėji.
      Būdami gudrūs, labai džiaugiasi savo darbo vietomis, geruoju atsisakyti jų nė negalvoja. Mat, algos neblogos ir garantuotos, o galvos sukti, kažką savo sugalvoti nereikia – nusirašai iš „centro” nuleistą idėją ar įstatymą, pabalsuoji „už”, net neskaitęs, sutartį ar paktą, pasirašai, ir klusniai įgyvendini pačias „pažangiausias” idėjas. Centro akyse už tokį uolų darbą ir klusnumą tampi vertinamas, kaip vienas pažangiausių tautos „vedlių”. Tik – į kur? A, taigi pereinamosios vėliavos atsiimti… Kaip anais laikais? 🙁

      Atsakyti
  3. Levas says:
    7 metai ago

    Puiku.
    AČIŪ

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Klaipėdoje vyks 1923-ųjų sukilimo dalyvio Viliaus Šaulinskio pagerbimo renginys | mlimuziejus.lt nuotr.
Istorija

Klaipėdoje vyks 1923-ųjų sukilimo dalyvio Viliaus Šaulinskio pagerbimo renginys

2025 06 27
Archyvo fondus papildė Telšių istorijai svarbūs dokumentai | archyvai.lrv.lt nuotr.
Istorija

Archyvo fondus papildė Telšių istorijai svarbūs dokumentai

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Naujienos

Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus

2025 06 26
Pinigai
Lietuvoje

Gynybos fondą papildys pajamos iš naujų šaltinių

2025 06 26
Seimas | Seimo kanceliarijos nuotr.
Lietuvoje

Keisis antroji pensijų kaupimo pakopa

2025 06 26
Liberalai
Lietuvoje

Liberalai mokesčių reformą vadina principų išdavyste

2025 06 26
Saulės elektrinė
Energetika

Saulės ir vėjo elektrines bus galima įrengti paprasčiau

2025 06 26
Pinigai
Lietuvoje

Seimas įteisino GPM įstatymo pakeitimus

2025 06 26

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai
  • Rimvydas apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • TV-KADR apie Hagoje įvyko Zelenskio ir Trampo susitikimas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kviečia parodos „Aleksandras Stulginskis (1885–1969): ir garbingai, ir Lietuvai naudingai“ atidarymas
  • Lietuvos mokslų akademija paskyrė stipendijas geriausiems jauniesiems mokslininkams
  • S. Birgelis. Istorija yra žmogaus gyvenimo esmė (III)
  • Klaipėdoje vyks 1923-ųjų sukilimo dalyvio Viliaus Šaulinskio pagerbimo renginys

Kiti Straipsniai

Ugdymo turinio pokyčiai Lietuvoje ir pasaulyje | unesco.lt nuotr.

Ugdymo turinio pokyčiai Lietuvoje ir pasaulyje

2025 06 03
Homoseksualizacija | Alkas.lt koliažas

J. Vaiškūnas. R. Jankūnas: Kas kalba Lietuvos vardu?

2025 06 02
Audrius Valotka

Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas

2025 05 29
Sveikinimo žodį taria LMA prezidentas akad. Jūras Banys, rėmėjai ir svečiai | lma.lt nuotr.

Apdovanoti geriausieji jaunųjų mokslininkų konferencijoje „Fizinių ir technologijos mokslų tarpdalykiniai tyrimai“ atrinkti mokslo darbai

2025 05 26
Darius Kuolys

D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?

2025 05 21
Paveldo komisija pabrėžia paveldo reikšmę valstybės nacionaliniam saugumui | vkpk.lt nuotr.

Paveldo komisija pabrėžia paveldo reikšmę valstybės nacionaliniam saugumui

2025 05 19
Romas Kalanta. [1970–1972 m.]

Vytauto Didžiojo karo muziejuje – pokalbis su istoriku Gintautu Terlecku „Jaunojo pasipriešinimo galia (1972-1990)“

2025 05 11
Glūko miškas Varėnos r. | wikipedija.org, T. Čekanavičiaus nuotr.

G. Jakavonis. Apie socdemų užmojus įvesti nekilnojamo turto mokestį ir steigti karinį poligoną Varėnoje

2025 05 10
Šeima | pixabay.com, s05prodpresidente nuotr.

A. Murauskas. Kai valstybė pasitiki šeima – laimi visa tauta

2025 05 08
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

2025 05 07

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai
  • Rimvydas apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • TV-KADR apie Hagoje įvyko Zelenskio ir Trampo susitikimas
  • Mahyar Tousi apie Hagoje – istoriškai jautrus NATO viršūnių susitikimas: dėmesio centre – Ukraina, Irano krizė ir Trampo grįžimas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Tymai: senųjų amžių liga grįžta į šiuolaikines valstybes

Lietuvoje daugėja susirgimų tymais: vienas ligonis gali užkrėsti aštuoniolika asmenų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai