Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Seimo Žmogaus teisių komitetas pritarė Romuvos valstybiniam pripažinimui

www.alkas.lt
2018-06-28 14:57:06
26
Rengėjų nuotr.

Rengėjų nuotr.

Birželio 28 d. Seimo Žmogaus teisių komitetas (ŽTK) pritarė Seimo nutarimo projektui (Nr. XIIIP-2016), kuriuo būtų suteiktas valstybės pripažinimas Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“.

Birželio 27 d. „Romuvos“ pripažinimo klausimą svarstė ir Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK). Nutarta, kad ji nekelia grėsmės nacionaliniam saugumui… tad pritarta, kad „Romuvai“ turėtų būti suteiktas valstybės pripažinimas. Už tai trečiadienį balsavo septyni NSGK nariai, du nutarimui nepritarė susilaikydami.

„Rinkdami medžiagą šitam klausimui, negavome informacijos apie kokias nors grėsmes nacionaliniam saugumui.  Mano nuomone, kai mes skubame klijuoti išankstines etiketes profsąjungoms, bendruomenėms, tautinėms mažumoms, bendrijoms, tai kelia problemų nacionaliniam saugumui“, – per NSGK posėdį teigė komiteto pirmininkas „valstietis“ Vytautas Bakas.

„Man atrodo, kad „Romuva“ stiprina nacionalinį saugumą“, – sakė socialdemokratas Juozas Olekas.

Tik konservatorius Arvydas Anušauskas prieštaravo „Romuvos“ pripažinimui ir kaltino „Romuvą“ tariamais ryšiais su Rusija.

Remiantis Konstitucijos 43 straipsnio 1 dalimi, valstybė pripažįsta tradicines Lietuvoje bažnyčias bei religines organizacijas, o kitas bažnyčias ir religines organizacijas – jeigu jų mokymas bei apeigos neprieštarauja įstatymui ir dorai.

Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 6 straipsnis nustato, kad kitos (netradicinės) religinės bendrijos gali būti valstybės pripažintos kaip Lietuvos istorinio, dvasinio ir socialinio palikimo dalis, jeigu jos palaikomos visuomenės ir jų mokymas bei apeigos neprieštarauja įstatymams ir dorai.

Valstybės pripažinimas reiškia, kad valstybė palaiko religinių bendrijų dvasinį, kultūrinį ir socialinį palikimą. Valstybės pripažinimą suteikia Lietuvos Respublikos Seimas. Pripažinimo klausimą Seimas sprendžia gavęs Teisingumo ministerijos išvadą.

Pagal Teisingumo ministerijos 2017 m. gruodžio 25 d. pateiktą išvadą dėl šios religinės bendrijos pripažinimo patvirtinta, kad Senovės baltų religinė bendrija „Romuva“ atitinka įstatymo keliamus reikalavimus.

Rasos Verkiuose | Vytauto Daraškevičiaus nuotr.
Rasos Verkiuose 2018 m. | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Remiantis Teisingumo ministerijos išvada, „Romuva“ religinės grupės, kurias religijų tyrinėtojai apibendrintai įvardija kaip pagoniškas ar neopagoniškas, veikia daugumoje Europos valstybių (Vokietijoje, Graikijoje, Italijoje, Švedijoje, Estijoje, Suomijoje, Latvijoje ir kt.), taip pat JAV ir Kanadoje.

Daugelis šių judėjimų kilo XIX a. pabaigoje – XX a. Šiems judėjimams būdinga pagarba gamtai, apeigos, orientuotos į kalendorines lygiadienių ir saulėgrįžų šventes, derliaus ciklą ir esminius šeimos įvykius, politeizmas, gilinimasis į iki krikščioniškų tikėjimų šaltinius.

Įšventimas į romuvius | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.
Įšventimas į romuvius | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

„Romuva“ yra Lietuvoje kilęs judėjimas, kurio tikėjimas ir religinės praktikos remiasi lietuvišku folkloru, mitologija ir negausiais istoriniais šaltiniais apie senąjį tikėjimą. „Romuva“ nesiekia religinių tiesų apibrėžti dogmomis, tikima, kad jų religija yra „prigimtinė protėvių religija“.

„Romuvos“ religinės etikos pagrindu laikoma taisyklė daryti kitiems tai, ką pats norėtum patirti iš kitų, ir nedaryti kitiems to, ko pats nenorėtum, kad kiti darytų tau. Vienijančiu tikėjimo ir etikos motyvu laikoma darnos samprata. Darnos kūrimas ir palaikymas „Romuvos“ pasaulėžiūroje yra pagrindinis žmonijos uždavinys, darna laikoma senosios kultūros pagrindu.

Rasos šventė Kernavėje 1969 m. | Archyvinė nuotr.
Rasos šventė Kernavėje 1969 m. | Archyvinė nuotr.

Teisingumo ministerijos išvadoje nurodoma, kad pastaruoju metu „Romuva“ buvo sparčiausiai auganti religinė bendrija. Per 2001 metų gyventojų surašymą senajam baltų tikėjimui save priskyrė 1,2 tūkst. gyventojų, o 2011 metais – jau 5,1 tūkst. gyventojų.

Išvadoje pažymima, kad „Romuva“ pagal dydį yra šešta religinė bendrija šalyje, aplenkusi tokias tradicines bendruomenes kaip graikų apeigų katalikai, judėjai, karaimai, musulmonai sunitai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Seimo komitetas pritarė Tautos istorinės atminties įstatymo projektui
  2. Romuvos Krivė I.Trinkūnienė: Lietuviai išsaugojo prigimtinės religijos pagrindus
  3. M. Ališauskienė. Ar Romuvos religinė bendruomenė – grėsmė nacionaliniam saugumui?
  4. Lietuvos Romuvos apeiginė grupė „Kūlgrinda“ baltų kultūrą pristatys JAV
  5. Susitikime aptarti Lietuvos Romuvos ateities planai ir nūdienos gairės (video)
  6. Romuvos atstovai Indijos Čhatisgarho valstijoje sutikti su didžiule pagarba (nuotraukos)
  7. Vilniaus Gedimino kalne įšventinta Lietuvos Romuvos Krivė I.Trinkūnienė (nuotraukos, video)
  8. Kviečia Romuvos stovykla „Švenčionija“ (nuotraukos, video)
  9. Romuvos mokyklos dalyviai gilinosi į alkų tyrinėjimus
  10. Romuvos mokykla kviečia gilintis į baltų kultūrą ir religiją
  11. Lietuvos Romuvos Krivė sveikina su Žiemos saulėgrįža (audio)
  12. Lietuvos Romuvos Krive išrinkta Inija Trinkūnienė (video, nuotraukos)
  13. Vilniaus Gedimino kalne vyks Romuvos Krivės įšventimo apeiga
  14. Pasaulio religijų parlamente Lietuvai atstovavo Romuvos Krivė I.Trinkūnienė (nuotraukos)
  15. Mirė Lietuvos Romuvos Krivis, etnokultūrinio judėjimo pradininkas Jonas Trinkūnas (nuotraukos, video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 26

  1. Kalvis says:
    7 metai ago

    Nustokit tą politeizmą kišti senovės baltams. Visiškai iš piršto laužtas dalykas, krikščioniško pasaulio pasitiyčiojimas iš kitų. Niekas Žalčio ar Perkūno nelaikė Dievu, tai elementarūs kasdieniai sakralūs objektai, kuriems buvo kasdieniame gyvenime atiduodama pagarba, tačiau Aukščiausias buvo vienas, išskiriama aukščiausia jėga ir ji buvo vadinama Dievu, visa ko kūrėju, Dzeusu, žodis Dausos irgi iš čia pat. Tai visiškas panteizmas. Tad nustokit nusišnekėti. Latvių Dievturiai kiek rimčiau supranta šitą reikalą. Gaila, kad lietuviai nebesupranta ir lenkia galvą krikščionių analam. Apskritai žodis Dievas-Dievs, visai nėra krikščioniška savoka ir neturi nieko bendro su krikščionybe. Lietuvių katalikai pavogė šitą pagonišką terminą. Jų aukščiausiasis yra Božė, netgi žodis bažnyčia iš to kilęs. Prieš šimtmetį dar lenkų bajorai čia statė bažnyčias, maldaknygės buvo lenkiškos ir jų aukščiausiasis buvo Božė. “Remiantis Konstitucijos 43 straipsnio 1 dalimi, valstybė pripažįsta tradicines Lietuvoje bažnyčias bei religines organizacijas, o kitas bažnyčias ir religines organizacijas – jeigu jų mokymas bei apeigos neprieštarauja įstatymui ir dorai.” Kokias dar bažnyčias????????? bažnyčia gali turėti tik Lenkijos ir Lietuvos katalikai, KURIE MELDŽIASI BOŽEI. O žodis Dievas yra grynai baltiškas žodis, turintis sąsajų su senovės pagoniška Europa ir Deus.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      7 metai ago

      Taip, gerbiamasis, Dievas buvo vienas iš dievų. Ir ką?

      Atsakyti
      • Laurynas Ragelskis says:
        7 metai ago

        “Dievas buvo vienas iš dievų.” — o aš kažkodėl manau, kad Dievas ne tik buvo, bet ir YRA. Ir toks koks yra, nepriklausomai nuo to, kokias kvailystes kas apie Jį įsivaizduoja. Ir kokius savo prietarus bei žmogiškas silpnybes jam pripaišo.

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          7 metai ago

          Atrodo, ginčijamasi dėl skirtumo, kurio nėra? Žodžiu BUVO nurodoma į tai, kas žinoma apie senųjų laikų apeigas – kas tada žinota, kas tada garbinta.
          Kadangi čia visi įsikarščiavote, tai ir aš įsikišiu.
          Dėl Žalčio ir ktk. Žemėse, kurios šiandien ne Lietuvai priklauso, gal 1948 ir vėliau mačiau tokį vaizdą, kuris, ko gero, buvo tose vietose įprastas: namų priebutyje ąsotis su pienu, kaip suprantu, laikomas žalčiui. Šalia lėkštutė stovi – neprisimenu, ar buvo kas joje. Įeinu, ir matau iš ąsočio iškylančią galvą. žaltys ramiausiai išsirangė ir nušliaužė sau. Kadangi nei jis dėl manęs, nei aš dėl jo buvimo nesusijaudinau, nenulėkiau klausti nei skųstis, matyt, tai buvo įprastas vaizdas.
          Tose vietose maisto likučiai nebūdavo išmetami. Jei netikdavo niekam sušerti – nei namų ūkyje, nei netoliese buvusiame neaprėpiamame miške, jie turėdavo būti sumesti į ugnį. Mano mama iki mirties to laikėsi, nei reguliariai supypsinti šiukšliavežė to nepakeitė.
          Dar tose vietose, išeidami iš namų, žmonės palikdavo duris kaiščiu užkištas, kad praeivis galėtų užeiti ir užvalgyti specialiai jiems ant stalo paliekamų pieno ąsočio ir naminės duonos.

          Atsakyti
    • LosAngeles says:
      7 metai ago

      ‘..Niekas Žalčio ar Perkūno nelaikė Dievu..’

      labai teisingai pastebejote… tikrai gaila, kad priimamos primestos klises, taip sumenkinant senaji tikejima ir tuo paciu senuosius krivius beigi visus kitus ispazinejus pusgalviams. Romuvai sioje srityje tikrai reiketu rimtai padirbeti ir sita isivaizdavima stumti lauk is zmoniu galvu

      Atsakyti
    • Atmintis says:
      7 metai ago

      Semiotikas Julius Greimas knygoje „Tautos atminties beieškant” kreipėsi į esminę lietuviškų precedentų erdvę, pažymėjo žynių ir valdovų mentalitetą, atsispindintį dievų vaizdiniuose ir ritualuose, išskyrė oficialųjį „Mindaugo giminės” panteoną ir valstietiškus dievus, ypatingą dėmesį skirdamas precedentiniams dalykams.

      Atsakyti
  2. Kalvis says:
    7 metai ago

    Biški ne logiškai skamba ar ne??? Gerb, Vaiškūnai. Jeigu jums čia logiškai tai neturiu ką pasakyti. Tai tas pats kas sakyti jog yra Feraris Feraris bet ir Mersedesas ir Opelis ir Fordas irgi yra Ferariai. Jeigu krikščionys pasijuokė, kad baltai turi daug Dievų, nes garbina Ąžuola, Ugnį ir jie tolygus Dievams, tai tolygu kas sakyti jog krikščionis šventus paveikslus arba šventuosius laiko dievais, nes irgi juos garbina, gerbia, laiko sakraliais. Naudokite biški sveikos nuovokos, o ne okupantų metraščius. Apie kokius jūs kalbate gamtatikius baltus, kurie net nesuprato kas yra Harmonija visatoje ir kad viskas čia ant žemės ir danguje tarpusavyje susieja į viena visumą, o ne atskirus segmentus, papraščiausios Afrikos gentys suvokia panteizmą, nes pagonis lygu panteistas. Čia krikščionys yra politeistai kurie turi du dievus vienas geras, o kitas blogas. O pagonys turi vieną Dievą, aukščiausiają jėga kurioje yra viskas. Arba tie pagonys nėra pagonys.

    Atsakyti
  3. Kalvis says:
    7 metai ago

    Kokia yra pagonybės esmė?? Kitaip tariant Gamtatikybos? Visa esmė jog čia nėra šventų tiesų, šventų knygų ir kažkokių religinių rėmų, vos tik atsiranda kažkoks rėmas tai netenka prasmės ir tai nebėra Gamtatikyba, čia jau prasideda religija. Gamtatikyba bando suvokti visą visumą, augti Dieviškoje sąmonėje, Visatos pažinimo evoliucijoje, tame procese dalivauja visi nuo žmonių iki primitiviausių givybės formų. Gamtatikyba neturi lyderių, neturi įsakymu ir kažkokių stabų ir t.t. Ji atvira visai gamtai ir kosmusui, Dievui. Naturalus, prigimtinis pažinimo kelias. Ir vos tik atsiranda kažkokie dievai, kontūrai tai iškarto virsta į religija, kuo toliau statomos barikados, kontūrai tuo jie labiau užstoja šviesą, kuria iliuziją, religiją. Palikit įsitikinimus ir tiesas įvairiems krikščionims ir kitiems religingiesiems, gamtatikis yra nuolatiniame pažinime ir prie tiesų neprisiriša. Kodėl sakau jog pagonys yra toki, todėl, kad jie neturėjo šventų raštų (pvz. Amerikos indėnai), vadinasi viskas perduodama iš lūpų į lūpas, reiškia yra kintantis dalykas, nuolatos evoliucionuojantis, nesuvaržytas stabų (tiesų). Tuo tarpu šiuolaikinės religijos įkaustė save stabmeldystėje, įvairių šventų raštų garbinime, kaip žinia netekantis vanduo pasmirsta.

    Atsakyti
  4. Gaudimantas says:
    7 metai ago

    Senovės BALTŲ religinė bendrija “Romuva”… Lietuvos ISTORINIS palikimas? Prigimtinė protėvių religija?

    Atsakyti
    • Kalvis says:
      7 metai ago

      Matai lietuviai mes an tiek jau nebetikim savim ir an tiek pavargę, kad net nebežinome kaip vadintis, bijome save vadinti Aistijais nors visa Europa mus taip vadino, bet priėmėme vokiečio sugalvotą smagų pavadinimą BALTAI. Bijome pasakyti, kad Lietuva yra krikščioniškas darinys, o mūsų tautos šaknys slypi ne Lietuvos istorijoje o Aistijų istorijoje, kartu su latviais, žemaičiais, kuršiais, ir pnš. Bijome Dievą laikyti kaip savą, nes krikščionys taip nusisavino Dievą ir prisijaukino, kad jis Aistijų ainiams atrodo lyg jau ir nebe savas, davė Perkūną krikščionys, garbiname Perkūną. Pasakė jog esame politeistai, tai taip ir darome, nes savo stuburo kaip ir nebėra. Sunaikintas. Nors viskas čia akivaizdu, bet Bijome. Ką istorijos “profesoriai” pasakys ir žiniasklaida. Bijome tiesos būti tuom kas esame.

      Atsakyti
      • Kalvis says:
        7 metai ago

        Mes lietuviai netgi bijome pripažinti jog Vyčio herbas yra Lenkijos karaliaus, ir, kad tas herbas yra visiškai žeminantis Lietuvą. Bijome pripažinti jog karalius Mindaugas buvo tautos skaldytojas ir griovėjas, o Vytautas didysis buvo išprotėjęs. Nes mes klausomės kaip bažinyčia sako, bažnyčiai Mindaugas ir Vytautas labai nusipelnė, tik neaišku ar mūsų tautai ir kultūrai. Bijome dar pripažinti jog ne nusipelnė o pakenkė. Tuom viskas ir pasakyta, kad lietuviai bijo savęs.

        Atsakyti
  5. Kalvis says:
    7 metai ago

    Realiai galima sakyti jog šiandieninė Romuva yra “pirmas blynas”, biški prisvilęs biški skoniai susimaišę ir neaišku kas ten kaip. Galai nesueina kitur. Tačiau tai yra blynas ir riebus blynas Gamtatikybos atgimimui Lietuvoje, ir reikia laiko, kad viskas sijotusi, statytusi į savo vietas, grynintusi, niekas kitas to nepadarys ir nesugalvos kaip tik pats laikas, ir Dievas. Turime gerbti vieni kitus, ypač tuos, kurie atidavė savo gyvenimus tai kultūros kibirkštėlej rusenančiai įpūsti, kad neužgestų. Lieka tik vienytis dar labiau remti pečius ir eiti su Dievu.

    Atsakyti
  6. Vilniaus Žemaitis says:
    7 metai ago

    ŠAUNU, SVEIKINU!

    Nors vienas geras darbas, kurį padarė ši valdžia. Už tai didelis AČIŪ.

    Deja, tik vienas. O visą kitą …

    Atsakyti
  7. Vilniaus Žemaitis - iš esmės pritariu Kalviui says:
    7 metai ago

    Dėl politieizmo – tai taip. Ir aš manau, kad Senieji baltų tikėjimai buvo panteisitiniai (t.y., artimesni šamanizmui, kitiems tradiciniams tikėjimams, nei graikų ar romėnų panteonams).
    Panteizmas – kai Dievas yra Viskas (t.y, Visata). O iš praeities žinomos dievybės – tai ne koks nors panteonas, o tiesiog tę Visumos Dievą atstovaujančios įasmenintos savybės.
    Tad baikite su tuo panteonu – tikrai mums nereiktų mėgdžioti graikų!

    Atsakyti
  8. Laurynas Ragelskis says:
    7 metai ago

    Mielieji, pirmiausia, būtinai susitvarkykite pavadinimą. “Senasis baltų tikėjimas” yra absurdas pats iš savęs. Terminui “baltai” nėra nė 200 metų, sugalvotas jis priešų pasaulėžiūrą platinusio kalbininko ir naudojamas mūsų protėvių sumenkinimui ir susmulkinimui.
    Kuo jums, gerbiami romuviai, netinka Pranės Dundulienės knygoje “Senovės lietuvių mitologija ir religija” (1990 m., Vilnius) naudojamas gražus ir tikslus apibrėžimas “senovės lietuvių tikėjimas”?
    O šiaip, žodis “senovės” kalbant apie šiandieninį mūsų tikėjimą irgi yra perteklinis, nes tikėjimas yra arba gyvas ir maitinantis jo išpažinėjų dvasią, arba miręs – nebepraktikuojamas ir užfiksuotas tik istoriniame palikime.
    Kai tik pasivadinsite LIETUVIŲ TIKĖJIMO BENDRUOMENE – pamatysite, kad “Romuvą” žmonės pradės vertinti ne kaip etnokultūrinį ir istorijos rekonstruktorių saviveiklos būrelį, o kaip realią tikinčiuosius buriančią dvasinę jėgą.

    Atsakyti
    • Vaclovas Mikailionis says:
      7 metai ago

      Išties galėtume sutikti su Laurynu, bet viešai valdžiai kitaip būtų buvę nesuprantama, kad mes tęsiame didžiąją tradiciją, kurią bandome perimti iš daugelio artimai giminingų tautų (latvių, žiemgalių, prūsų, jotvingių, sūduvių ir t.t.), jas visas ir apibendrina žodis, kurį pasaulis supranta, — baltai. Vadintis lietuvių tikėjimu būtų įžeidu kitoms tautoms seserims ir broliams. Argi ne? Manau, laikui bėgant vadinsimės tiesiog romuviais, kaip latvių senovės tikėjimo bendrija — dievturiais

      Atsakyti
      • Laurynas Ragelskis says:
        7 metai ago

        Mielas Vaclovai, manau, latviams nelabai rūpi, kaip mes vadiname savo įteisinamą tikėjimą.
        Kitas dalykas – iki krikščionybės įvedimo tas pats mūsų tikėjimas buvo bendras ne tik prūsams, jotvingiams, žemaičiams, sėliams, kuršiams, bet ir krivičiams, drevičiams, venedams bei visiems kitiems mūsų kraujo ir dvasioms broliams, kuriuos išmanusis germanas, išradęs terminą “baltai” atskyrė nuo mūsų, taip sumenkindamas mūsų praeitį iki “dviejų kaimų” mužikų. O valdžią Lietuvoje užgrobusi chunta, anksčiau apkrikščionintus brolius apskritai apskelbė “amžinais priešais”, “okupantais” bei “barbarais-azijatais”.
        Valdžios funkcionierių nereikia laikyti durnais – viską jie puikiai supranta, ką rodo tokių pavilionių ir anušauskų išpuoliai ir bandymas viešai menkinti mus ir mūsų tikėjimą.

        Atsakyti
        • Kalvis says:
          7 metai ago

          Laurynai, abejočiau tavo kalbomis vien dėl to, kad perdaug žiūri į slavų puse nors tam nėra jokio reikalo. Tave rūsų burtininkai agaus už nosies arba jau senai pagavo. Parodyk tu man nors vieną išlikusi tą Krivičiu. Gal nebejuokauk. Ką Rusija pasiglemžė jau pasiglemžė ir perdarė, išvis neaišku kas tie krivičiai ir kokia jie kalba kalbėjo. Jeigu tau įdomu Rusija tai važiuok ten ir gyvenk. O mums įdomu tikri dalykai, gyvi dalykai o ne išgalvoti. Jeigu aš esu žemaitis man įdomu žemaičiai ir bent jau artimos kultūros, o ne išgalvoti krivičiai egzistuojantys popieriaus lape. Jeigu tu esi vata tai būk vata. Slavai yra slavai o aisčiai yra aisčiai, keltai yra keltai, skandinavai yra skandinavai ir gali savo balto-slavų propaganda pasilikti sau.

          Atsakyti
          • Laurynas Ragelskis says:
            7 metai ago

            Tamsta Kalvi, ką tik puikiai pademonstravai, kam germanams taip reikalingas terminas “baltai”.
            Tavo rusofobiška retorika (tiksliau “slavofobiška”) tik parodo, kaip giliai priešai yra suskaldę mūsų sąmonę, kad mes lengva ranka atsisakome savo brolių, su kuriais turėjome tą patį tikėjimą, tą pačią kalbą ir buvome ta pati civilizacija.
            Dėl rusų “burtininkų” – čia esi teisus – tai, kaip Rusijoje visokie šarlatanai pardavinėja pagonybę yra apgailėtina. O tai, kad tokių šarlatanų Trechliobovas ir pan. pasakas naivūs žmonės priima už gryną pinigą, turėtų būti pamoka mums, jog dabar tikėjimo visoms Rasoms (Gardarikei – Sarmatijai – Aistijai – vadink, kaip tau patogiau) atgimimas priklauso nuo mūsų.

          • Kalvis says:
            7 metai ago

            Laurynai, jūs rusai labai norėtumėte manyti, kad aisčiai buvo tas pats kas slavai, turėjo tapačia kalbą, tuos pačius papročius, bet žinokis, kad taip nebuvo, nežinau kas tau praplovė smegenis, bet tai realiai neįmanoma, visiškai skirtinga kalba, kultūra. Net patys slavai tarpusavyje yra labai skirtingi, o tu bandai išvesti kažkokį modelį kur bltai ir slavai yra vienis. Niekas nesiginčija, visos senovės pagoniškos kultūros turi panašumų, nes jos yra prigimtinės, aisčiai panašūs į indėnus o indėnai į afrikos genits ir t.t. Bet tamsta esi vata grynas jeigu nori suplakti aisčius su slavais, įsikalk į galva jog nei lietuviai nei latviai nenori jūsų slavų. Viso gero. Beja matau esi iš tų propagandistų kurie nori aisčiams įpiršti Rasų pavadinima. Sėkmės tau gryba pjauti. Tokiam priedurniui patarčiau važiuoti į rusija gyventi jeigu taip neatsispiri meile slaviškoms tautoms.

    • Vilniaus Žemaitis says:
      7 metai ago

      Nepritariu. Nes lietuviai – tai tik viena gentis. Savas tikėjimo formas turėjo ir žemaičiai, kuršaiai, skalviai, sūduviai, žiemgaliai ir kt. baltų gentys. Nebent “baltų” būtų galima keisti į “aisčių”.

      Atsakyti
  9. Algis says:
    7 metai ago

    Vytį turime ne tik mes, bet ir Indija po šia vėliava indai išvarė anglus. Jų vėliavoje baltas raitelis raudoname fone, be jokių šarvų tik kalavijas rankoje ir daugiau nieko, tad nereikia čia apie Vytį aiškinti, kad tai lenkų karaliaus simbolis, nebent simbolis pakoreguotas lenkų karaliaus apkabinėtas papildomais simboliais ir atributika, nes mūsų vytis irgi kadaise buvo be šarvų, baltas raitelis ant balto žirgo ir tik su kalaviju rankoje….

    Atsakyti
    • Kalvis says:
      7 metai ago

      O ką tas Vytis laiko skyde?????????? Jūs gal nebesvaikit su visokiom indijom savo ir slavais ir t.t. čia gal šiuolaikinių lietuvių menkavertiškumo kompleksas pasireiškia kažkoks?? Būtinai būti panašiu į kažką?? Pritraukti induizmą, kad jaustumeis kiets???? Šiuolaikinis Vytis yra grynai lenkiškas simblois, o koks vytis buvo iki Mindaugo, jeigu jis išviso buvo, visa tai iš piršto laužti dalykai. VISIŠKAI IŠ PIRŠTO LAUŽTI DALYKAI su tikslu adaptuoti Vyti ir pritraukti prie pagoniškų laikų. Net atsiranda tokių kurie ant Vyčio skydo užsipaišę ne Jogailos kryžius, o Gedimino stulpus. Absurdo lygis. Senovės Lietuviai mūšiuose krito nuo kryžio nešėjų iš visos Europos, degino kaimus, terorizavo šimtus metų, o jūs garbinate šiandien Vyti su krikšto kryžiais. Taip gali elgtis nebent užkietėję katalikai, lenkų palikuonys.

      Atsakyti
      • Laurynas Ragelskis says:
        7 metai ago

        Matai, kaip įdomiai smegenėlės susisuko – Vyties ženklą, jau žydkrikščiams priskyrei…
        Tai dar ir patį kryžių, ratą, trikampį iškart paskelbk kryžiuočių atneštais vergovės simboliais ir baigtas kriukis.
        O štai Gedgaudas teigia, kad Vyties dvigubas kryžius – tai runa reiškianti skaičių tūkstantis. Ir ant skydo ji yra vaizduojama kaip tūkstantininko ženklas.

        Atsakyti
        • Kalvis says:
          7 metai ago

          Laurynai, nežinau kokiam paraleliniam pasaulyje gyveni ir kas tau smegenis plauna, bet Vyties dvigubas kryžius atsirado po Jogailos ir Vytauto krikšto. Tai yra krikšto kryžius. O jeigu kalbant apie raitelius. Tai pasaulyje yra šimtai vėliavų gal tukstančiai kur vaizduojamas raitelis.

          Atsakyti
  10. Antans says:
    7 metai ago

    Tik Ališauskui ir panašiems gali vaidentis Rusija …

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus klausimas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • Naivus klausimas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • Bartas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • +++ apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Keli netikėti ir skanūs vynuogių panaudojimo būdai
  • Draudikai ragina pasiruošti vasaros netikėtumams
  • Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

Kiti Straipsniai

Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

2025 05 29
Pinigai

Liberalai lauks Finansų ministerijos plano šešėliui mažinti  

2025 05 29
Spaudos konferencija Seime

Universitetai pasiruošę įgyvendinti valstybinės kalbos įstatymą laiku

2025 05 29
Daugiabučiai | am.lrv.lt nuotr.

Seimo komitetas laukia pasiūlymų dėl NT mokesčio

2025 05 26
Ričardas Garuolis

Seime svarstyta Sausio 13-ąją paskelbti nedarbo diena

2025 05 25
Pinigai

Svarbiausi viešieji pirkimai – tik su kaštų ir naudos analize

2025 05 23
Aukštaitijos Aukštaitijos regioninės etninės kultūros globos taryba

Išrinkta nauja Aukštaitijos regioninės etninės kultūros globos tarybos pirmininkė

2025 05 23
Dainius Radzevičius

Žurnalistų etikos inspektoriumi siūloma skirti D. Radzevičių

2025 05 22
Pinigai | Pixabay nuotr.

Seimas ėmėsi svarstyti mokesčių pakeitimus, tarp jų ir NT mokestis

2025 05 22
Daugiabučiai

Vyriausybė pritarė NT mokesčio pakeitimams

2025 05 21

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus klausimas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • Naivus klausimas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • Bartas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • +++ apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Mąstom nuo kito galo? apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vytis – jau pakeliui Kauną | O. Sydoruko nuotr.

Vytis – jau pakeliui į Kauną (nuotraukos, video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai