Ketvirtadienis, 29 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos repolonizacijai – ne!

A. Lapinskas. Lenkija negali gyventi be pretenzijų Lietuvai

Anatolijus Lapinskas, www.alkas.lt
2017-12-06 01:04:09
97
Dvišalis Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susitikimas: bendri iššūkiai reikalauja bendrų pastangų

Lenkijos prezidento kanceliarijos vadovas Kšyštofas Ščerskis (Krzysztof Szczerski) prieš savaitę žiniasklaidai priminė, kad kitų metų vasarį prezidentas Andžejus Duda (Andrzej Duda) lankysis Lietuvoje. „Lenkijos negali nebūti šiame minėjime. Tačiau tikimės taip pat, kad Lietuva įgyvendins įsipareigojimus lenkų tautinei mažumai savo šalyje. Ir tai bus padaryta pagal Europos standartus“.

Iš pirmo žvilgsnio gražu, kad vėl pradės bendrauti kaimyninių šalių prezidentai (mūsiškė prezidentė kitąmet taip pat žada apsilankyti Varšuvoje). Kartu tektų pastebėti, kad šį faktą lydintys K. Ščerskio žodžiai suneramina. Pastebėsiu, kad mandagus žodis „tikimės“,  didesnei valstybei kalbantis su mažesne dažnai reiškia tą patį, ką ir „reikalaujame“. Žodį „tikimės“ dažnai naudodavo ir sovietai pokalbiuose su Lietuva ar Suomija 1939-1940 metais. 

Šiaip ar taip, tai praktiškai išankstinė sąlyga – conditio sine qua non ilgai lauktam A. Dudos  vizitui. Jei kam įdomu, 1938 m. po incidento pasienyje Lenkija pateikė tikrą ultimatumą Lietuvai. Tuomet mūsų šalis civilizuotai pasiūlė spręsti konfliktą: sudaryti abiejų pusių įgaliotųjų atstovų komisiją, kuri ištirtų incidentą ir pradėtų derybas dėl panašių įvykių prevencijos ateityje.

Lenkija atsisakė derybų ir pareikalavo užmegzti diplomatinius santykius per 48 valandas  (iki tol jų nebuvo). Šis reikalavimas „negali būti diskusijų objektu nei turinio, nei formos atžvilgiu… Atsakymo nedavimas, pateikimas bet kurių papildymų arba rezervų Lenkijos vyriausybės bus laikoma atmetimu. Šiuo neigiamu atveju Lenkijos vyriausybė garantuos savo valstybės tikrą interesą savomis priemonėmis“. Lietuva priėmė ultimatumą.

Kitaip baigėsi 2011 m. rugsėjį ultimatyvus lenkų mokinių streikas „prieš lietuvių kalbą“, kurio „gesinti“ atskrido Lenkijos premjeras Donaldas Tuskas. Su jo pagalba nuspręsta baigti streiką ir ginčą spręsti derybomis. Bet po kelių susitikimų Lenkijos delegacija… pabėgo iš derybų, net neištiesusi rankos atsisveikinimui. Toks skandalas įvyko dėl to, kad lenkai tiesiog nerado prie ko prisikabinti, nes Lietuva atitiko ir viršijo visus Lenkijos ir Europos švietimo normatyvus.  

Grįžkime į šias dienas. Kodėl reikia laukti prezidentų susitikimų, norint išgirsti Lenkijos pretenzijas Lietuvai? Juk yra dvipusiai politiniai institutai problemoms spręsti – Prezidentų konsultacinis komitetas, Parlamentinė asamblėja, Vyriausybių bendradarbiavimo taryba, pagaliau ambasados. Deja, Lenkija neketina tuo naudotis. Taip išeitų, kad tik prezidentai ar premjerai jų retų ir trumpų vizitų metu gali pajudinti tuos Lenkijai rūpimus klausimus.

Bet gal Lietuva galėtų imtis, taip sakant, be progos, įgyvendinti tuos įsipareigojimus lenkų tautinei mažumai savo šalyje, ir tai padaryti pagal Europos standartus? Bet čia gali atsirasti nenumatyta kliūtis: reikėtų sužinoti, kokie tai įsipareigojimai, kad nebūtų taip, kad apie juos sužinosime tik aukštam svečiui atvykus.      

Tokia, gal kam nors ir netikėta mintis, man kilo, paskambinus aukštiems Prezidentūros, Seimo, Vyriausybės pareigūnams, kai niekaip negalėjau iš jų iškvosti, ką Lietuva turi padaryti, kokius konkrečius įsipareigojimus įvykdyti, kad Lenkija būtų patenkinta.

Vieni iš tų pareigūnų pasiūlė man pačiam paskambinti tam lenkų diplomatui, prakalbusiam apie tuos įsipareigojimus ir sužinoti, ką jis turėjo omenyje, juos minėdamas, kiti – kreiptis į Lenkijos ambasadą, treti – paklausti Lenkijos prezidento…

Tai iš kur, po velniais, sužinoti, ko Lenkija prašo iš Lietuvos, kokių įsipareigojimų Lietuva neįvykdė, kokiuose dokumentuose apie juos parašyta? Keista, kad šį „darbelį“ tie nemažus atlyginimus gaunantys aukščiausių institucijų pareigūnai deleguoja eiliniam Lietuvos pensininkui, o patys ir toliau, matyt, geria kavą, kol dar Ramūnas Karbauskis neuždraudė darbo metu jos gerti, mat jis pats jos negeria.           

Vis dėlto, neilgai pasirausęs aukštų Lenkijos valdžios atstovų – nuo vicepremjero ar viceministro iki ambasadorės – pamąstymuose apie nedraugišką Lietuvą, radau vieną jungiančią minčių giją, anot jų, Lietuva nevykdo 1994 metų Lietuvos ir Lenkijos  draugiškų santykių ir gero kaimyninio bendradarbiavimo sutarties punktų, kur kalbama apie tautines mažumas. Panagrinėkime, ar tikrai? Štai tie punktai.

13 str. „Šalys įsipareigoja laikytis  tarptautinių tautinių mažumų teisių apsaugos principų ir standartų…“ Tai visiškai suprantama, tačiau Sutartyje nepaminėta Europos Tarybos Tautinių mažumų apsaugos rėminė konvencija, nes tuo metu jos dar nebuvo, bet dabar ji yra pagrindinis šios srities dokumentas. Lietuva ją ratifikavo be išlygų, kai Lenkija pridėjo savo gana prieštaringą „interpretacinę deklaraciją“, leidžiančią jai naudoti principą „dantis už dantį“. Konvencijos originale tokių nuostatų nėra.  

„Asmenys, priklausantys lenkų tautinei mažumai… turi teisę laisvai reikšti, saugoti ir plėtoti savo tautinį, kultūrinį, kalbinį bei religinį tapatumą be jokios diskriminacijos. o 15 str. dar pridedama, kad šalys visa tai užtikrins.

Kad Lietuva tai daro, įrodymų yra per akis: nuo plačios lenkų tautinės kultūros veiklos iki lenkų kalbos olimpiadų, jau nekalbant apie švietimą, kur 10-čiai tūkstančių lenkų mokinių tenka triskart daugiau lenkiškų mokyklų, nei tokiam pat skaičiui lietuviškų.

14 str. Tautinių mažumų  atstovai „turi teisę vartoti savo kalbą asmeniniame ir viešajame gyvenime; turėti masinės informacijos priemones; mokytis tautinės mažumos kalba; steigti savo institucijas, organizacijas, draugijas… visų lygių mokyklas; išpažinti savo religiją; palaikyti kontaktus su kitų valstybių bendros tautinės kilmės piliečiais; dalyvauti viešajame gyvenime per išrinktus atstovus valstybinėje ir vietinėje valdžioje“.

Lietuvos lenkai visa tai turi. Čia būtina dar paminėti pasaulio unikumą – lenkų universitetą Vilniuje, vienintelį už Lenkijos ribų. Sutartis leidžia vartoti savo vardus ir pavardes pagal tautinės mažumos kalbos skambesį, o „detalios pavardžių rašymo normos bus nustatytos specialioje sutartyje“, tačiau Lenkijos lietuviai vis tiek „puošiasi“ lenkiškomis pavardėmis.  Lietuvos lenkų mažuma turi politinę partiją, nors politinės partijos sutartyje nėra minimos.  

15 str. „Šalys… nustatys tautinių mažumų kalbų vartojimą savo įstaigose, ypač teritorijose, kuriose didelę dalį gyventojų sudaro tautinė mažuma“. Lietuva vykdo Europos tautinių mažumų konvencijos direktyvą: „Šalys teritorijose, kuriose gausiai gyvena tautinėms mažumoms priklausantys asmenys, jiems prašant ir jei toks prašymas atitinka realų poreikį, stengiasi minėtiesiems asmenims sudaryti sąlygas tautinės mažumos kalbą vartoti bendraujant su administracinės valdžios institucijomis“.

Lietuvos teritorijose, kur gausiai gyvena tautinėms mažumoms priklausantys asmenys, jie gali kreiptis į administracinę valdžią tautinės mažumos kalba. Atvejų, kad tokie prašymai būtų atmetami, nėra.       

„Šalys nesiims veiksmų, kurie sukeltų tautinius pokyčius teritorijose, kuriose gyvena tautinės mažumos“. Pastebėsiu, kad nuo 2001 iki 2011 metų, pvz., Vilniaus rajone pokyčių tikrai atsirado: lenkų sumažėjo 10 proc., tiek pat padidėjo lietuvių. Žinomas lenkų politikas, buvęs ambasadorius Janas Vidackis (Jan Widacki) aiškina, kad tautinis aspektas čia ne prie ko, tai įtakoja Vilniaus miesto plėtra. Lygiai taip pat į aplinkines teritorijas plečiasi Lenkijos ir Europos miestai. 

Ką daryti? Ligšiolinę praktiką, kai Lietuvos vadovai ar diplomatai tik linkčiodavo galvomis pritardami Lenkijai, reikia pagaliau keisti. Ir kaip 1938 m. pasiūlyti civilizuotai spręsti konfliktą: sudaryti abiejų pusių įgaliotųjų atstovų komisiją, kuri išnagrinėtų, kokių įsipareigojimų Lietuva nevykdo ir ar tokie priekaištai nesikerta su Lietuvos-Lenkijos sutarties 1 straipsniu:

„Susitariančiosios Šalys kurs savo santykius tarpusavio pagarbos, pasitikėjimo, lygiateisiškumo ir geros kaimynystės dvasia, teikdamos pirmenybę tarptautinei teisei, o ypač pagarbos suverenumui… nesikišimui į vidaus reikalus, žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių paisymo principams“.

Ir jei kertasi, priminti tai mūsų kaimynei. Nelaukiant Lenkijos prezidento vizito.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. A. Lapinskas. Lenkija nekenčia Lietuvos ir myli Latviją
  2. A. Lapinskas. Kada Lenkija minės Lietuvą geru žodžiu?
  3. A. Lapinskas. Lenkijos ministras vėl trenkė Lietuvai
  4. A. Lapinskas. Vilniaus savivaldybėje lenkai liejo priekaištus Lietuvai
  5. A. Lapinskas. Keiksmai Lietuvai diskusijoje prieš Kremliaus propagandą
  6. A. Lapinskas. Lietuva-Lenkija: jokių tarpvalstybinių kivirčų nėra
  7. L.V. Medelis. Naudingos pamokos Lietuvai: kaip Lenkija prarado Ukrainą
  8. A. Lapinskas. Lietuvos lenkai stoja į kovą su lietuvių kalba
  9. A. Lapinskas. Lenkai vis dar pyksta ant Lietuvos
  10. A. Lapinskas. Ar lenkai nori išmokti lietuviškai?
  11. A. Lapinskas. Apie pagalius į lietuvių ir lenkų sugyvenimo ratus
  12. A. Lapinskas. J.Giedroyco premijos laimėtojas siūlo kelią į santarvę
  13. A. Lapinskas. Antilietuviškas V. Tomaševskio išsikalbėjimas lenkų švietimo tema
  14. A. Lapinskas. Lietuviai ir lenkai: sugyvenimo idėjų jovalas Birštone
  15. A. Lapinskas. Kol lenkai skųsis, gerų santykių nebus. Lenkai skundžiasi

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 97

    1. Vilnietis says:
      7 metai ago

      Gerb. A.Lapinskai, kokios dar tautinės mažumos?! Pasiskaitykite vieną kartą LR Konstituciją ir, maldauju, neklaidinkite skaitytojų! Mūsų Pagrindinis Įstatymas byloja tik apie TAUTINES BENDRIJAS, kurių, beje, teisinis statusas labai skiriasi nuo tautinių mažumų teisinio statuso. Ačiū.

      Atsakyti
      • Anatolijus says:
        7 metai ago

        Paskaitykite sutartį, ją kaip tik ir cituoju.

        Atsakyti
        • Vilnietis says:
          7 metai ago

          Gerb. Anatolijau, ar kažkokia sutartis, ar valstybės pagrindinis įstatymas turi didesnę teisinę galią? Tai gal necituokite niekinių, kurie prieštarauja Konstitucijai?! Klaidinate skaitytojus! Lietuvoje yra tik TAUTINĖS BENDRIJOS! Tautinės mažumos, pvz., yra Lenkijos lietuviai, vokiečiai, baltarusiai, ukrainiečiai, kurie gyvena savo istorinėse žemėse, kadaise prijungtose prie Lenkijos. Dabartinė Lietuvos Respublikos teritorija – tai etninės LIETUVIŲ žemės. Lietuva nėra prisijungusi svetimų teritorijų, taigi čia niekaip negali būti jokių tautinių mažumų, o tik tautinės bendrijos, kas ir yra pažymėta LR Konstitucijoje. Beje, Tamsta, jau ne pirmą kartą savo straipsniuose manipuliuojate sąvoka “Tautinės mažumos” (?!)… Gal, sakau, reikėtų vis dėlto gerbti mūsų Konstituciją ir nedaryti nuorodų į kažkokias beraščių paruoštas sutartis? Ačiū.
          P.S. Beje, Lietuvoje jei ir yra tų senųjų lenkų palikuonių kaip, pvz., mano a/a močiutė, gimusi Jonavoje, kurios tėvai buvo Lietuvos lenkų dvarininkų palikuonys, tai tikrai ne tiek daug, kaip nurodo “Vilenščyznos” vadukai. Dauguma Pietryčių Lietuvos “lenkų” yra sulenkėję lietuviai bei gudai, ką labai aiškiai parodo jų pavardės (Gaidis, Kiszkel, Krepsztul, Giedroic, Wojsznis; Grisevič, Panasevič, Grigoruk ir t.t., ir t.t.) ir apie ką rašė savo straipsniuose akademikas Zigmas Zinkevičius.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Abu klystate.
            O žodis bendrija reiškia įstaigą.

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Pvz.: sodininkų bendrija, mažoji bendrija (verslo įstaiga), daugiabučio namo savininkų bendrija ir t.t.
              Baikite vienąsyk paistyti apie žodį bendrija – kiek čia seniai paistėt apie žodį atskiras, dabar vėl.
              Nebūkit bukagalviai: Konstitucijoje rašo apie bendrijas tų, kurie atvyko į svetimą šalį ir buriasi tam, kad prisiminti Tėvynę, pamokyti vaikus savo kalbos, pašokti, padainuoti. Jie veikia bendrijos įstatų rėmuose.
              Lietuvoje yra ir visada buvo TIK lietuvių tauta, nes čia nėra buvę kitų tautų žemių nuo amžių amžinųjų, kas ir apsprendžia tautos buvimą. Pvz., 1009m. buvo Lietuva. O kas joje gyveno? Lietuviai.
              Laikas atsisakyti žydomasoninių išmįslų, kada belekokius valkatas tuoj nei iš šio, nei iš to paskelbia priklausant kokiai tai tautai, o paskui ateina putlerių armijos juos “ginti”.
              Galvokit ką šnekat.

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              ????? ?

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Kas neaišku – perskaityti nesugebi?
              Viskas labai smulkiai paaiškinta.

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              “Tikras lietuvi”, pasižiūrėk internete “www.zodynas.lt/terminu-zodynas/B/bendrija”, susikonkspektuok, išmok ir pats neklaidink skaitytojų!!!

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Kas ten tave taip sužavėjo:
              Nusikalstama bendrija.
              2. biol. tam tikro ploto augalų ar gyvūnų visuma.
              🙂

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              Esi kvailys.

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Pats toks esi – su kuo ir sveikinu.
              Turėtum argumentų savo kalboms pagrįsti, taip nekalbėtum.

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              Su kvailiu ginčytis – tik laiką gaišti.

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Tai nebūk kvailiu – kas liepia, nemokša?
              Kitas pasimokytų iš to ką kiti žino, o pats nežinai.

            • Žemyna says:
              7 metai ago

              bendrijà sf. (2)
              1. DŽ kokio nors bendro tikslo siekiantis susivienijimas: Buvo pasirašyta sutartis dėl vadinamosios Europos gynybinės bendrijos sp.
              2. draugija: Kur daug bendrų, bus bendrijà J. Bendrija sugrįžo namo į pilį V.Piet.
              3. žr. bendruomenė 2: Girininkijos ežere didysis plukenis sudaro beveik grynas bendrijas rš.
              4. draugystė: Kai susipažįsti, tuoj ir į bendri̇̀ją sueini Lkč.

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Bendruomenė ir bendrija nėra vienas ir tas pats:
              BENDRUOMENĖS SAMPRATOS TRAKTUOTĖS IR
              TIPOLOGIJA
              https://www.mruni.eu/upload/iblock/d87/7_Leliqxgiene_Sadauskas.pdf

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Atkreipk dėmesį: “bendruomenė – geografinė sąvoka”, pvz. tauta.
              “Для Н. характерны замена прежних кровнородственных связей
              территориальной общностью,
              племенных языков – единым языком наряду о существованием ряда диалектов. Каждая Н. имеет свое собирательное название, внутри нее возникают элементы общей культуры”.
              http://filosof.historic.ru/enc/item/f00/s07/a000727.shtml

    2. Algimantas L. says:
      7 metai ago

      Lenkai Lietuvoje, kaip ir čigonai, žydai, rusai ir kiti – ne “tautimė mažuma”, o bendrija. “Tautine mažuma” pagal tarptautines normas yra gyvenantys savo etininėse žemėse, patekusiose svetimų valstybių teritorijon. Nė lopinėlio nėra Lietuvoje lenkų ar kitų etnininių žemių ir Lietuvos valstybės suvereno pareiga sudaryti lenkų ir kitoms bendrijoms integruotis į Lietuvos valstybę. “Tautine mažuma” yra lietuviai gyvenantys Lenkijos pajungtose lietuvių etninėse žemėse Suvalkų, Augustavo, Balstogės ir kituose į šiaurę nuo Vyslos buvusiose lietuvių kraštuose. Baudžiamasis kodeksas taikytinas tiems, kurie aukština buvusius okupantus ir pateisina juos. LRTV “Istorijos detektuvuose” net su Vytautu Didžiuoju lygino vieną niekšingiausių istorijoje Lietuvos užgrobėją, lietuvių Tautos smaugęją šlėktą J. Pilsudskį. JIs – tai vienas nuožmiausių ir Vasario 16 – osios Akto preišas . Tai būtų Lietuvos Nepriklausomybės paneigimas, pasityčiojimas iš Vasario 16 – osios 100 – mečio, jeigu į tą minėjimą būtų pakviesti didžiausių to Nepriklausomybės priešų palikuonys, prieš tai neatsiprašę lietuvių Tautos, nepasmerkę J. Pilsudskio ir jo ordų. . .

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Ir ne bendrija, nes žodis bendrija reiškia įstaigą.
        Ir nėra čia nei lenkų, nei rusų: lenkai gyvena Lenkijoje, o rasiejiniai arba rusiški, kaip jie save vadina, Rasiejoje.

        Atsakyti
    3. aha says:
      7 metai ago

      Kokios dar diplomatinės sutartys? Lenkas pats pirmas tokias sutartis po 2 dienų nuo pasirašymo ir sulaužė. Kam tas cirkas dabar? Tokie didžiuliai aršūs katalikai lenkai tegu susirenka savo išmėsinėto didžiavyrio organus (mėsinėjama buvo pagal griežtas katalikybės dogmas?). Tegu mažiau pučiasi, o tai susprogs dar.

      Atsakyti
    4. Lietuvių diskriminacija says:
      7 metai ago

      Kodėl niekas nekelia lietuvių vaikų diskriminavimo klausimo:Lietuvoje diskriminuojami lietuviai-lenkiškas mokyklas lankantiems vaikams vyriausybės nustatytas 15-25 proc. didesnis mokinio krepšelis.Kodėl? Kokiu pagrindu?Juk tai reiškia, kad lenkakalbiams valstybė finansuoja daug daugiau paslaugų.

      Atsakyti
      • Vilnietis says:
        7 metai ago

        Kaip sako amerikonai, labai geras klausimas. ?

        Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Ne tik tuos “krepšelius”, bet ir pačias tas nelietuviškumo mokančias mokyklas seniai laikas panaikinti.

        Atsakyti
    5. Jogaila architektas says:
      7 metai ago

      Šio portalo pavadinimas turėtų būti – ne Alkas.lt, o Alkani.lt, nes visada šiame portale varoma tik ant lenkų, o ar buvo nors vienas straipsnis, pvz apie Astravą ir apie Rusiją, kuriame būtų daug komentarų, nes kai straipsnis būna apie lenkus, tai komentarų daug, o kai straipsnis, apie Astravą ar Rusiją, komentarų iš vis nėra. Labai keista, dabartiniame, geopolitiniame, kontekste. Tai tiek.

      Atsakyti
      • Dronas says:
        7 metai ago

        E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas.

        https://alkas.lt/2017/12/04/mokslo-sriuba-ar-i-lietuva-pateks-astravo-ae-elektravideo/

        Labai net nesistengiau surast, pagriebiau kur po ranka pasisuko. Manau yra pakankamai ir be abejo , ne tik apie Lenkija.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          “Metiniame grėsmių vertinime perspėdamas dėl „išskirtinių teisių“ vietos lenkams Valstybės saugumo departamentas (VSD) įvertino galimą separatizmo pavojų, sako departamento vadovas Darius Jauniškis”.
          https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/d-jauniskis-perspedamas-del-isskirtiniu-teisiu-lenkams-vsd-kalbejo-apie-separatizmo-pavoju.d?id=74241924

          Atsakyti
    6. !!! says:
      7 metai ago

      Atydžiau persiskaityk šį straipsnį tada suprasi kodėl taip yra…

      Atsakyti
    7. Vilnietis Antanas says:
      7 metai ago

      Matai, gerb. Jogaila, Lietuvos rusai kaip ir Lietuvos žydai, o taip pat totoriai bei karaimai (na, išskyrus gal vieną kitą) yra lojalūs Lietuvai. Gi “lenkai ant Lietuvos”, kurių dauguma – tai sulenkėję lietuviai ir gudai, o, tiksliau, jų vadukai visą laiką ieško užpakaly dantų. Jiems aiškink neaiškinęs, kad ten dantys neauga, bet jie vis tiek ieško… Toliau. Nesuvokiu, kodėl tautinis tinklapis “Alkas” bei jo skaitytojai turėtų kažkaip ypatingai domėtis Baltarusijos ar Rusijos reikalais (?!)… Jie gal kaip nors jau patys išsispręs savo problemas? ?

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Joks jis Jogaila – kaskart vis kitas jo vardas būna.

        Atsakyti
    8. Žemyna says:
      7 metai ago

      – „… Ir tai bus padaryta pagal Europos standartus“…
      … Ar neprašauna pro šalį garbusis ponas? Jei būtų padaryta pagal Europos standartus, tai mažiausiai 2/3 to, ką dabar gauna, Vilnija neteks. Ar iš tiesų ponas nesusipažino su E. standartais, ar tik patinka apsimesti, na, tuo…. ?
      – „… ilgai lauktam A. Dudos vizitui…”
      …O nuo kada kas nors nemandagių ir kaprizingų į svečius taip laukia???? 🙂
      – „… nerado prie ko prisikabinti, nes Lietuva atitiko ir viršijo visus Lenkijos ir Europos švietimo normatyvus…“
      … Kodėl LT turi atitikti PL normatyvus? Ar esame jos provincija? O E. švietimo normatyvai net ir taut. mažumoms tiek nereikalauja, kiek LT savo kitataučiams skiria!.. Jei tie kitataučiai būtų protingi, jie patys pasakytų – gana švaistyti pinigus tuštybėms ir ambicijoms, geriau už tą visą per 27 metus iššvaistytą sumą būtume skyrę socialinėms Vilnijos reikmėms tenkinti, mažajam verslui remti!
      – „… nenumatyta kliūtis: reikėtų sužinoti, kokie tai įsipareigojimai, kad nebūtų taip, kad apie juos sužinosime tik aukštam svečiui ATvykus“…
      … Arba tik IŠvykus. Valstybės suvereno neatsiklausus, nuolankioji valdžia ir vėl bus prisižadėjus, ko nei privalo, nei turi teisės žadėti!
      – „… Tai iš kur, po velniais, sužinoti, ko Lenkija prašo iš Lietuvos, kokių įsipareigojimų Lietuva neįvykdė, kokiuose dokumentuose apie juos parašyta? “…
      … ar tik nebus tai kokia gėdinga „valstybės paslaptis”, kai mūsų „elitas” ko nors prisidirbo, PL gelbėjo, tačiau dabar ta paslaptimi iki pasaulio pabaigos šantažuos visą šalį, kol ją galiausiai be pėdsakų suvirškins…
      – „… Keista, kad šį „darbelį“ tie nemažus atlyginimus gaunantys aukščiausių institucijų pareigūnai deleguoja eiliniam Lietuvos pensininkui, …“
      … Nieko keisto. Jau ketvirtis amžiaus taip – jie ten prisidirba lyg kūdikiai, o tauta tik spėja šluostyti…
      – „… 13 str. „Šalys įsipareigoja laikytis tarptautinių tautinių mažumų teisių apsaugos principų ir standartų…“ Tai visiškai suprantama, tačiau Sutartyje nepaminėta Europos Tarybos Tautinių mažumų apsaugos rėminė konvencija, nes tuo metu jos dar nebuvo, bet dabar ji yra pagrindinis šios srities dokumentas. Lietuva ją ratifikavo be išlygų, kai Lenkija pridėjo savo gana prieštaringą „interpretacinę deklaraciją“, leidžiančią jai naudoti principą „dantis už dantį“. Konvencijos originale tokių nuostatų nėra“… Be to, TM apsaugos pagrindų Konvencija nesuteikia jokios teisės kaimyninei, fiziškai stipresnei ir didesnei valstybei, primesti savo papildomų reikalavimų ir terorizuoti mažesnę valstybę. Manyčiau, šie primetami britalūs santykiai turėtų patraukti tarptautinio teismo dėmesį ir tapti precendentu, kad ir kitos mažesnės šalys būtų apsaugotos nuo tokių kaimynių smurto. Ar tik po teisminio nagrinėjimo neatsitiktų taip, kad ponia turėtų visoms prisijungtoms paribių tautoms didžiulę skolą atiduoti, ar tik nesubliukštų tas piktas burbulas?
      … Jeigu būtų dantis už dantį, niekas nieko nesakytų. Tačiau čia reiškiasi nepagarbus fiziškai stipresnio brutalumas, nedarantis garbės civilizuotai, kultūringa save laikančiais valstybei ! Šiaip poniai tarptaut. institucijų nustatyti reikalavimai negalioja. Ji visiems, su kuo ribojasi, visą laiką laiko savo kumštį panosėje ir demonstruoja, kad Europone ji yra „ukazas”, o ne kažkokios tarptautinės normos.
      – „… 4 str. Tautinių mažumų atstovai „turi teisę vartoti savo kalbą asmeniniame ir viešajame gyvenime; turėti masinės informacijos priemones; mokytis tautinės mažumos kalba; steigti savo institucijas, organizacijas, draugijas… visų lygių mokyklas; išpažinti savo religiją; palaikyti kontaktus su kitų valstybių bendros tautinės kilmės piliečiais; dalyvauti viešajame gyvenime per išrinktus atstovus valstybinėje ir vietinėje valdžioje“…
      … Atsiprašau, jeigu ponas Tuteiševskis užsimiršęs virtuvėje ar miegamajame savo gimtąja kalba į šeimą prabyla, tai negi mūsų policija turi važiuoti jo tramdyti ir versti kalbėti taisyklinga literatūrine lenkų kalba? Va, dėl šito pasirašykime sutartį, kad būtų aišku, jog ne mes prie akad. Tuteiševskio kabinėjamės, o kad jis pažeidžia sutartį. Na, o dėl įv. organizacijų ir institucijų – tai tegu paieško, kas dar tiek jų čia turi… Ir dėl bendravimo – gražu klausyti, kaip Vilnijos rodakai Lenkijos renginiuose pasakoja apie savo didvyriškas kovas prieš litvinų priespaudą. Bendrauja, kiek nori, nevaržomai. Ir mes net nepranešame PL saugumui, kad kažkokios neaiškios organizacijos jų teritorijoje antivalstybine veikla užsiima – trukdo PL politikams palaikyti su LT draugiškus kaimyniškus santykius, agituoja susirinkusius nedraugiškiems veiksmams, pažeidžiantiems LT įstatymus ir Konstituciją…

      Atsakyti
    9. Kažin says:
      7 metai ago

      Svarbiausio prieštaravimo Lapinskas ir nepažymi, t.y. tai, kad 1918 m. Vasario 16-ąją paskelbtos Lietuvos Nepriklausomybės Lenkija de jure nėra pripažinusi iki šiol. Taigi atvyks į šio Nepriklauomybės akto paskelbimo 100-mečio minėjimą nors jo nėra pripažinusi. Ką tuo norima demonstruoti, ar ne tą patį, kad Lietuvą laiko savo provincija – kresu. Tai ar ne dar vienas pasityčiojimas iš Lietuvos, nelaikymas jos sau lygia valstybe, ar ne savotiškas ultimatyvus veiksmas Lietuvos kaip suvereno atžvilgiu. Priedo savo atvykimą saisto reikalavimu tartum vyktų į savo provinciją. o ne suverenę valstybę. Grybauskaitė ne kartą yra pabrėžusi, kad turėtume savigarbos. Tai kur jos pačios savigarba šiuo atveju, kodėl leidžiamės būti žeminami net valstybės 100-mečio proga. Kodėl Lietuvai neparodžius nagučių – nepareiškus, kad dėl tokio Lenkijos reikalavimo, susijusio su 1994 m. sutartimi, Lietuva Lenkijai praneša, kad šios sutarties, kurios terminas baigiasi, regis, 2019 m. pradžioje, naujam 5-erių metų terminui nepratęs. Tai derėtų atlikti atvirai ir viešai bei toliau su Lenkija kalbėti laikantis šių principų. Kiek dar galima pakęsti tą 100-metinį Lietuvos valdžių kuždėjimąsi su Lenkija. Juk tokio turinio, kaip 1994 metų sutartis, Lietuva neturi nė su viena kita valstybe. Santykius tarp valstybių reglamentuoja tarptautinė teisė. Kiekviena valstybė yra įsipareigojusi jų laikytis, taigi kam dar su Lenkija reikalinga atskira sutartis. Tai varžo Lietuvos suverenumą, taigi vien dėl šios priežasties 1994 metų startis naujam 5-erių metų terminui netęstina. Teisė jos netęsti terminui baigiantis yra numatyta pačioje sutartyje, taigi kodėl Lietuvai savo teise nepasinaudojus! Jau 100-metis valstybei – tapkime pagaliau laisvi.

      Atsakyti
      • Vilnietis Antanas says:
        7 metai ago

        ?

        Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Prie to paties turėtų ir atsiprašyti už visokias eibes kiek yra Lietuvai iškrėtę.
        Pvz.: “1228 m. atvyko į Konrado I Mazoviečio jiems paskirtą prūsų Kulmo žemę pirmieji riteriai Konradas fon Landsbergas ir Otonas fon Zaleidenas”
        http://www.lietuvos.org/istorija/byla/index.htm

        Atsakyti
      • Žemyna says:
        7 metai ago

        Kažin, o mūsų prezidentai bei URMai ar primindavo tai maloniajai kaimynei? Juk būtent tai ir leidžia jai šakotis – jos akyse mes nesame laisvi, tai turime paklusti, lyg ciuciukai, kai šeimininkas liepia jam prie kojos tūpti.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          O kodėl kas nors jiems turi tai priminti?
          Ar patys nežino kur š pridirbo?

          Atsakyti
          • Žemyna says:
            7 metai ago

            Kad nelaikytų kvailesnius už save esant. Patys apsimeta, kad viskas „v požondku”, nes jau įprato, kad mūsiškiai viską praryja ir tyli..
            O būtų toks malonus netikėtumas, jei gautų kvietimą į iškilmes atvykti su jau pasirašytais popieriais – kaip savo draugiškumo įrodymą!..
            Juk tik pasirašytus popierius turėdami galime lygiomis teisėmis aptarti visus kitus svarbius dalykus. Nes dabar jaučiamės, lyg ne savo namuose gyventume, o pas juos „ant kampo”, ir visą laiką drebame, kad jie mums lieps kraustytis lauk, nes čia jų namai… Tylim, lyg vandens burnoje turėdami, viską pakenčiam, kad ir kaip su mumis elgtųsi…
            Gal laikas įteikti staigmeną žaviajai geradarei?

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Kai tik paims valdžią tautininkai, tuojau galės tai padaryti.

    10. tai va says:
      7 metai ago

      manau,kad valdantiesiems šalies nepriklausomybė ir savigarba nerūpi-tik sėdėt valdžioj,kad ir svetimoj šiknoj.

      Atsakyti
      • Vilnietis Antanas says:
        7 metai ago

        ?

        Atsakyti
    11. tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Rašykime lietuviškai: ne Andžejus Duda, o Andžejus Dūda, nes tai aiškiai baltų žodis.

      Atsakyti
      • Vilnietis Antanas says:
        7 metai ago

        “Dūda” yra aiškiai ne baltų žodis, nes į Pabaltijį pučiamasis instrumentas dūda, manoma, atkeliavo iš Azijos. Užsiimk savišvieta, “Tikras lietuvi”, ir nebalamūtink skaitytojų!!!

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Kadangi nepateiki įrodymų, tuomet pats meluoji.
          Gal esi koks maskolius? 🙂

          Atsakyti
          • Vilnietis Antanas says:
            7 metai ago

            Esu žydas. Šalom! ?

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Na, va – prisipažinai, net kankinti nereikėjo. 🙂

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              Bet pats, girdėjau, nesi ne tik netikras, bet nesi joks lietuvis. Kaip sakoma, juokiasi puodas, kad katilas juodas. ?

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Apie tai ką girdėjai galime pakalbėti daugiau.
              Ar tik bobležiuviu nori likti? 🙂

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              ??????????????????

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Taip ir žinojau – jokių argumentų neturi ir skleidi išmįslus tik dėl to, kad esi netikėlis.

      • Jogaila architektas says:
        7 metai ago

        Man atrodo, kad ir King Kongas su Godzila yra lietuvių kilmės.

        Atsakyti
        • Vilnietis Antanas says:
          7 metai ago

          ?

          Atsakyti
    12. Pilietis says:
      7 metai ago

      Pilnai pritariu komentaro “kažin” mintims

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        7 metai ago

        Apie tai, kad LENKIJA LIGI ŠIOL OFICIALIAI TAIP IR NEPRIPAŽINO LT Nepriklausomybės? Ne tik anais laikais, bet iki šiol, net ir po SSSR griuvimo? Oi, ką Jūs, tamsta, negali būti! Juk Lenkija tokių padorių politikų valdoma šalis… Negaliu, negaliu patikėti. Juk visa laiką tokia draugiška, tokia geranoriška 🙂 🙂 🙂

        Atsakyti
        • Vilnietis Antanas says:
          7 metai ago

          Žemyna, kurie iš tų lenkų politikų yra padorūs Lietuvos atžvilgiu?! Diktuokite, o aš lenksiu rankos pirštus. ?

          Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Pripažino 1991 m. rugpjūčio 26 d.
          https://lt.wikipedia.org/wiki/Lietuvos_nepriklausomybės_pripažinimas

          Atsakyti
          • Žemyna says:
            7 metai ago

            Ne, ne visai. Daugiau žodžiu, negu raštu. Kai kažkas iš žurnalistų per spaudos konferenciją jiems priminė, kad jie taip ir nepatvirtino, jog atsisako pretenzijų į Vilniją,, tai jie taip ir pasiteisino: „Taigi PASAKĖME, tai ką, jums negana?”

            Atsakyti
            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              Kas ir kur oficialiai pareiškė, kad Lenkijos Respublika atsisako bet kokių pretenzijų į buvusius “kresus”? Priminkite man, nes mano atmintis į senatvę nusilpo. Ačiū, brangieji! ?

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Apie “kresus” nebuvo kalbėta ir nereikia išradinėti vis ko nors naujo – reikėjo tuomet pradiniam komentare kalbėti ne apie nepriklausomybės pripažinimą, o apie nesibaigiantį ambų ieškojimą iš jų pusės.

    13. tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Taipogi ir antras jų teiginys netikslus:
      Biologinė įvairovė (arba bioįvairovė) – organizmų rūšių visuma
      https://lt.wikipedia.org/wiki/Biologinė_įvairovė
      Taip, kad neskaityk visokių “zodynų”.

      Atsakyti
      • Vilnietis Antanas says:
        7 metai ago

        Įtariu, kad patį iš psichiatrinės ligoninės ką tik išleido,- seniai mačiau pačio “opusus” internete…

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Kiekvienas sprendžia pagal save. 🙂
          Šitas yra vienas atsakymas iš trijų (dar vienas neišliko kažkodėl) į tavo “zodyną”. 🙂

          Atsakyti
          • Vilnietis Antanas says:
            7 metai ago

            Ir mes tave labai mylime, brangus tu mūsų ir pats tikriausias iš visų lietuvių!!! ?

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Pasilik visa tai sau ir tuomet nepasirodysi kaip visiškas nemokša.

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              ?

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Pats kaltas, kad argumentų neturi (bet pradedi ginčytis), todėl nėra ko vaipytis.

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              ?

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Nieko naujo – rodai savo durnumą.
              Geriau jau paskaitytum ir vis kas nors liktų galvoje. 🙂

            • Vilnietis Antanas says:
              7 metai ago

              ?

            • tikras lietuvis says:
              7 metai ago

              Silpnai, piemenų iš vakarų valkatų pasaulio repertuaras.

    14. Atlenkim says:
      7 metai ago

      Tikime, kad atsiprašys dėl pusės Lietuvos su Vilniumi okupacijos bei priverstinės polonizacijos artimos genocidui, dėl ko Lietuva prarado apie puse savo etninių žemių.

      Atsakyti
    15. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      el.p: pirstelejau@hotmail.com
      facebook.com/Zbygniewas-%E5%87%B1%E3%84%9D%E9%96%8B%E3%84%95%E9%AB%98-%E3%84%8A%E5%81%A5-%D0%9F%D1%96%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8D%D1%8F%D0%B0%D1%9E-142211789172195/?fref=ts

      Netikslus terminas: Lietuvoje nėra nei vienos tautinės MAŽUMOS – tik tautinės BENDRIJOS.
      Artimiausias tautinės MAŽUMOS pavyzdys – LYVIAI Latvijoje. Visi kiti Latvijoje yra tautinės BENDRIJOS.

      Kadangi Lietuvoje nėra “tautinių mažumų” – galima denonsuoti Konvenciją:

      TAUTINIŲ MAŽUMŲ APSAUGOS PAGRINDŲ KONVENCIJA

      31 straipsnis

      1. Kiekviena Šalis bet kada gali denonsuoti šią Konvenciją, apie tai pranešdama Europos Tarybos generaliniam sekretoriui.

      2. Denonsavimas įsigalioja pirmąją mėnesio dieną praėjus šešiems mėnesiams nuo tos dienos, kai generalinis sekretorius gauna tokį pranešimą.

      Atsakyti
    16. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      Lietuvių ir lenkų diskusijos (valstybių ir atskirų asmenų) primena klaidžiojimą po pelkėtą lauką rūke – po kojomis nėra tvirto pagrindo ir migloje nesimato orientyrų.

      Skirtumai, kurie trukdo susikalbėti:
      Lenkija nepripažįsta kitų tautų “etninių žemių” nei savo valstybės teritorijoje, nei užsienyje.
      Lietuviai (genetiškai / pasąmonėje) jaučiasi esantys didelio 5000 metų laikotarpio baltiško arealo “nuo Berlyno / Riugeno vakaruose iki Maskvos / Tambovo rytuose” paveldėtojais.

      Lenkija siekia surinkti atgal į vieną valstybę teritorijas, kuriose ji kelis šimtus metų turėjo kultūrinę ir politinę įtaką.
      Lietuviai siekia atstatyti praradimus, kuriuos baltų gentys patyrė per paskutinius 2000 metų. Istoriškai tai pulsuojantis tarp praradimų ir atgavimų baltiškas arealas, paskutinis pulsavimas į išorę buvo LDK išsiplėtimas į rytus baltų žemių ribose (be Pskovo ir Maskvos). Palyginimui – 800 metų (7 -15 a.) Pietų Ispanija buvo užimta arabų (maurų). Prieš 800 metų Lenkija inicijavo vakarų baltų užėmimą (nuo 1228 m.) Kryžiuočių ordino rankomis – rezultate šiuo metu ketvirtadalis Lenkijos sudaro etninės baltų žemės. Netgi sostinė Varšuva yra baltiškos kilmės žodis, reiškiantis “vietą, kur seklioje upės vietoje gaudoma žuvis, panaudojant spąstus žuvims – varžas”.
      Remiantis Ispanijos Rekonkistos patirtimi, galima prognozuoti baltišką rekonkistą Šiaurės Lenkijoje.

      Lenkija sąvokai “lenkas” suteikia platesnę prasmę, nei tik tautybė. Todėl lenkais laikomi kitų tautybių asmenys, kurie gyveno ir kultūriškai realizavosi lenkų kalba kurdami Lenkijos gyventojams.
      Lietuviai laiko lietuviais visus Vilniaus apylinkėse gimusius menininkus, nes jų šaknys baltiškos, taip pat Žemaitijos bajorus, kalbėjusius lenkų kalba (Pilsudskis, Oginskis ir t.t.) ir etninėse lietuvių žemėse dabartinėje Baltarusijoje gimusius veikėjus (A.Mickevičius, T.Kosciuška). Lenkijoje jie laikomi “lenkais”. Lenkijoje lenku laikomas netgi prūsas M.Kopernikas, nes jis kūrė Lenkijos užkariautoje prūsų žemėje “Varmė”.

      Lietuviai žino savo tėvų ir senelių procentinę etninę sudėtį, pvz. 1/4 žemaitis + 1/4 dzūkas + 1/2 aukštaitis.
      Lenkai Lietuvoje laiko save lenkais, nes” jie taip apsisprendė”, nors pagal archyvus visų protėvių pavardės būtų lietuviškos (nes Vilniaus apylinkės yra etninės lietuviškos žemės, ginčas gali būti ar tai Pietų Aukštaitija, ar Šiaurės Dzūkija – bet jokių būdu nei Lenkija, nei Baltarusija).

      Svarbiausia klaida – “Tautinės mažumos” sąvoka, kuri vartojama neteisingai, nes Lietuvoje nėra tautinių MAŽUMŲ, tik tautinės BENDRIJOS. Todėl nesusipratimu galima laikyti Tautinių mažumų apsaugos konvencijos ratifikavimą Seime. Būtina šią konvenciją DENONSUOTI.
      Tautinės MAŽUMOS pavyzdys Latvijoje – lyviai. Jų gyvenamos vietovės yra lyvių kilmės, todėl saugomi lyviški pavadinimai. “Ryga” taip pat lyviškas žodis.
      O kokius lenkiškus pavadinimus nuo išnykimo turi saugoti tautinių mažumų konvencija? Visi Vilniaus apylinkių pavadinimai yra lietuviški, “lenkiškais” jie tampa tik po privalomo iškraipymo. Tikriausia konvencija turi saugoti nuo išnykimo pavadinimą “Soliecznyki”, kaip originalų “lenkišką”?
      Šalčininkai paminėti pirmą kartą 1311 metais. Tada artimiausi lenkai gyveno kažkur ties Vyslos ir Narevo upių santaka – už kelių šimtų kilometrų.

      Lenkijos simbolikos propaganda Vilniaus apylinkėse (mokyklose) yra nesusipratimas, nes nelogiška mokyklų klasėse virš lentos kabinti simboliką, pirmoje vietoje iš dešinės kabinamas Lenkijos valstybės herbas (Lietuvoje nėra Lenkijos valstybės teritorijų, o moksleiviai nėra Lenkijos valstybės piliečiai), antroje vietoje kaba katalikiškas kryžius (nors klasėje gali būti kitų konfesijų moksleiviai arba ateistai), ir tik trečioje vietoje kaba Lietuvos valstybės herbas. Kaip taisyklė, klasėje būna ir kitos valstybės (Lenkijos) valstybinė vėliava.
      Moksleiviai mokomi svetimų etnografinių regionų, esančių už šimtų kilometrų nuo Vilniaus apylinkių, dainų ir šokių (aprengiant tautiniais rūbais, kurie Vilniaus apylinkėse neturi jokių istorinių tradicijų).

      AWPL partijos vadovaujamos savivaldybės žymi tam tikrą teritoriją antrais LENKIŠKAIS gatvių ir vietovių pavadinimais, lietuviams sukeldami įtarimus dėl galimos antros Lenkijos okupacijos, nes pirmoji okupacija (1919-1939) nėra pasmerkta, o lentelių kabinimas išimtinai antraja lenkų kalba labjau primena tam tikros teritorijos pažymėjimą, kaip būsimą atskyrimą nuo likusios Lietuvos.
      Klausimas – kodėl būtent lenkų kalba? Kodėl nėra nei rusų, nei baltarusių kalbomis, nors daugumą Vilniaus apylinkių nelietuvių sudaro būtent imigrantai arba jų palikuonys iš Baltarusijos ir tebekalbantys buityje baltarusišku dialektu “Po prostu” su lenkiškų, lietuviškų, rusiškų žodžių priemaišomis?

      Atsakyti
    17. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      Lenkijos agresija:
      Baltų žemėse gyvenantys dabartiniai kašubai ir mozūrai yra slavų agresijos (nuo Čekijos pusės) rezultatas. Genetiškai būdami baltiški, kašubai ir mozūrai šiandien Lenkijoje laikomi “lenkais”.
      1228 metais Lenkija pakviečia Kryžiuočių ordiną kariauti prieš baltus (kašubus, prūsus) ir juos pajungti Lenkijos naudai. vėliau Ordinas tapo nepaklusnus Lenkijai ir ėmė vykdyti savarankišką politiką.
      Lenkijos bandymai pajungti Lietuvą per visokias unijas (Krėvos, Liublino). Lenkija negalėjo nukariauti Lietuvos jėga, tai bandė paimti klasta ir gudrumu. Jeigu Lietuva po Krėvos unijos būtų tapusi unitarinės Lenkijos dalimi – koks likimas būtų lietuvių kalbai, kada ji būtų išnykusi?
      Agresija per bažnyčią. Kunigai lenkai Lietuvoje nesimokė vietinių kalbų ir tarmių, vertė žmones melstis svetima lenkų kalba, diskriminuojant vietines kalbas.
      Kultūrinė agresija – lenkų kalbą vartoję LIETUVOS kompozitoriai, poetai, rašytojai ir t.t. Lenkijoje laikomi “lenkais”.
      Kai Lenkija užkariavo Varmę (etninės baltų žemės), tai vietinis PRŪSAS N.Kopernikas staiga tapo “lenku”.
      Adomas Mickevičius, gimęs etninėse lietuviškose žemėse Rodūnioje, kur tuo metu valstiečiai dar kalbėjo LIETUVIŠKAI, o bajorai vartojo lenkų kalbą (kaip tarpusavio bendravimo priemonę), kuris niekada nebuvo Lenkijoje – staiga tapo Lenkijoje “įžymiu lenku”.
      M.K.Oginskis, kompozitorius. Lietuvis (žemaitis) Lenkijoje laikomas “lenku”.
      Vilniaus apylinkėse buvo daug įžymių rašytojų, kurie Lenkijoje laikomi “lenkais”, nors jie patys save įvardijo kaip lietuvius (kalbančius lenkiškai).
      1919-1939 metų Lenkijos karinė agresija prieš Lietuvą. Jei ji būtų pavykusi – koks šiandien būtų lietuvių kalbos likimas?
      Šiandien Lenkijos agresijos požymiai:
      “Kręsų” politika
      Nuolatinis kišimasis į Letuvos vidaus reikalus, reikalaujant įvairių įstatymų pakeitimų.
      Lenkijos teiginiai apie “po 1945 metų už sienos likusią lenkų tautos dalį”
      Lietuvoje nėra kitų tautų etninių žemių, tačiau Lenkijos reikalavimai suformuluoti taip, lyg Rytų Lietuva būtų etninės lenkų tautos žemės, esančios Lietuvos valstybės sudėtyje.
      AWPL melas, kad lenkai Lietuvoje yra anksčiausiai atvykusi kita tauta, atseit tai įvyko prieš 700 metų. Tai pasakė V.Tomaševskis Europarlamentarų delegacijai Vilniuje. Įdomu, 1311 metais kiek lenkų ir iš kurios Lenkijos vietos atvyko į Lietuvą ir koknkrečiai į kurią Lietuvos vietą? 1311 metais pirmą kartą paminėti Šalčininkai (kaip LIETUVIŲ pilis) – įdomu, ar dabartiniai AWPL veikėjai Šalčininkuose minėjo šią 700 metų jubiliejinę datą? Tikriauisiai ne, nes ta data neturi nieko bendro su “lenkiškumu”.
      Kultūrinės agresijos požymiai:
      Lenkijos regionų tautinių rūbų vartojimas per įvairias šventes. Šie rūbai nėra istoriniai Rytų Lietuvos rūbai.
      Lenkijos valstybės simbolių vartojimas Rytų Lietuvos mokyklose (Lenkijos Herbas ir valstybinė Lenkijos vėliava).

      Atsakyti
    18. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      “Suvalkų trikampio”*(Šiaurės Dzūkijos žemės DAINAVA)* ir Vilniaus apylinkių *(Pietų Aukštaitijos žemės LIETUVA, 1920-1939 Lenkijos okupaciniu laikotarpiu pavadinto “Vilniaus kraštu”)* sulenkintų lietuviškų pavardžių

      *KATALOGAS:*

      Giniotas – Pilsudski
      Narutis – Narutowicz
      Uogintas – Oginski
      Mickus – Mickiewicz
      Balandis – Bolądz
      Karvelis – Korwel
      Aukštulis – Oksztul
      Jurgelis – Jurgel
      Andriulaitis – Andrulojc
      Petrulis – Petrul
      Motiekaitis – Macejkianec
      Vanagėlis – Wanagel
      Bačiulis – Baczul
      Šarkelis – Szarkel
      Brazys – Brazis, Brozowski
      Šimkus – Szimkus
      Vaitulis – Wojtul
      Vaidila – Wojtyła
      Vainila – Wojniłło
      Verbyla – Wierbiel
      Pirštelis – Pirsztelis, Pirsztel, Пирстелеев, Пірстелэяаў
      Tolmantas – Talmont
      Oželis – Kozlowski
      Kazlas – Kozlowski
      Kiškis – Kiszkis, Zajanczkowski
      Mažulis – Mazul
      Meška – Mieszko
      Radžvilas – Radziwiłł
      Goštautas – Gasztol
      Katkus – Chodkiewicz
      Sapiega – Sapieha
      Tamošius – Tomaszewski
      Tėvelis – Tevel
      Krepštulis – Krepsztul
      Laucelis – Lawcel
      Jasiukaitis – Jasiukait
      Daškus – Daszkiewicz
      Kupčelaitis – Kupczelait
      Mažeika – Mazeiko
      Kuklys – Kuklis
      Juselis – Jusel
      Adomaitis – Adamajtis, Adamait
      Giliūnas – Giliun
      Andriulaitis – Andraloit
      Masiulionis – Masiulianiec
      Žygelis – Zigiel
      Vagnorius – Wagner
      Dvynelis – Dvinel
      Gaidys – Gaidis, Gojdz, Gojd, Goyd, Gajdamowicz
      Gaidelis -Gaidel, Gaiduliewicz
      Vabalys – Wabalis
      Masėnas – Masian
      Mažutis – Mazuto
      Laurys – Lawris
      Tatolis – Tatol
      Narkeliūnas – Narkeliun
      Obuoliūkštis – Obolikszto
      Blažys – Blażys
      Gedžiūnas – Gedziun
      Gaigalas – Geigal,
      Gulbinas – Gulbinowicz,
      Jokūbėnas – Jakubenas
      Juodelis – Jodelis
      Baliulis – Balulis
      Gintautas – Gintowt
      Meilūnas – Mejłun
      Petrašiūnas – Pietraszun
      Jasiulionis – Jasielonis
      Skirtūnas – Skirtun
      Gečys – Giečys
      Maišelis – Maiszel
      Jankūnas – Jankun
      Jočys – Joczys
      Rėkštys – Rekst
      Kukėnas – Kukian
      Ožkelis – Aškilovič
      Ožkelaitis – Aškiloic
      Laurynaitis – Lavrinovič
      Tamulaitis – Tomialoic
      Andriulaitis – Andruloic
      Rudys – Rudzis, Rudz
      Jasiulionis – Jasiulianec
      Paukštė – Paukšta
      Grigonis – Grigianec
      Ožkinis – Aškinec
      Lazdinis – Lazdin, Lazdinec
      Narbutas – Narbutt
      Baublys – Baublis
      Giedraitis – Giedrojc
      Norvaiša – Narwojsz, Norwajsz, Norwojsz
      Vaišnys – Wojsznis
      Dūdaitis – Dudojt
      Tėvelis – Tewel
      Tomašiūnas – Tomaszun
      Radžiūnas – Radziun
      Jokūbėnas – Jakubenas
      Valeišis – Wołejszo
      Gotautas – Gotowt
      Vilkaitis – Wiłkojt
      Beinoras – Bejnar
      Paukštelis – Pauksztełło
      Burba – Burbo
      Rimšelis – Rimszeł
      Daugirdas – Dowgierd,
      Daugėla – Dowgiało
      Butrimas – Butrym
      Plokšta – Plokszto
      Girdžius – Girdziusz
      Staniškis – Staniszkis
      Triušelis – Trusiewicz
      Žagelis – Żagiell
      Matuiza – Matujzo
      Balinis – Baliński
      Vareikis – Worejko
      Subačius – Subocz,
      Subatys – Subatkiewicz
      Batūra – Baturo
      Norkus – Narkiewicz
      Lapinas – Łapyński
      Šiekštelė – Szieksztełło
      Butkus – Butkiewicz
      Linkus – Linkiewicz
      Šumilas – Szumilas
      Pajaujis – Pojawis
      Miežonis – Mieżonis
      Kareiva – Korejwo

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        “Sulenkintų lietuviškų pavardžių:
        Motiekaitis – Macejkianec”.

        Jis tai patvirtina:
        2013 metais Audronė Daraškevičienė kalbino pogon.lt redaktorių Ryšardą Maceikianecą:
        ” Netiesą kalba Lenkija, kad mes iš kažkur atkeliavom. Neteisingai mąsto lietuviai, kurie mano, kad jei mes kalbame lenkiškai, tai esame kažkaip susiję su Lenkija. Jei mes nuo amžių šioje vietoje gyvenom, jei čia Lietuvos žemė, vadinasi mes niekad negyvenom Lenkijoje. Tai kokiu būdu mes tapom lenkais? Mes galėjom būti tik sulenkinti. Mūsų šaknys čia. Čia mūsų Tėvynė. Tad mus reikia vertinti kaip savus. Ir nesieti mūsų su Lenkija. Kai Lietuvoje svečiavosi popiežius, jis pasakė, kad mes esame lenkų kilmės lietuviai. Paskui visi pradėjo kartoti, kad mes lenkų kilmės lietuviai. Tačiau ką reiškia žodis kilmė? Jis rodo, iš kur žmogus atkeliavo. Jei sakoma „lenkų kilmės prancūzas“, suprantam, kad jis atkeliavo iš Lenkijos, emigrantas. Tačiau mums tai netinka – mes iš niekur neatkeliavom. Mums geriausiai tiktų apibrėžimas – lenkakalbis lietuvis. Pagal pilietybę, politine prasme ir pagal kilmę.

        Atsakyti
    19. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      Netikslus terminas: Lietuvoje nėra nei vienos tautinės MAŽUMOS – tik tautinės BENDRIJOS.
      Artimiausias tautinės MAŽUMOS pavyzdys – LYVIAI Latvijoje. Visi kiti Latvijoje yra tautinės BENDRIJOS.

      Kadangi Lietuvoje nėra “tautinių mažumų” – galima denonsuoti Konvenciją:

      TAUTINIŲ MAŽUMŲ APSAUGOS PAGRINDŲ KONVENCIJA

      31 straipsnis

      1. Kiekviena Šalis bet kada gali denonsuoti šią Konvenciją, apie tai pranešdama Europos Tarybos generaliniam sekretoriui.

      2. Denonsavimas įsigalioja pirmąją mėnesio dieną praėjus šešiems mėnesiams nuo tos dienos, kai generalinis sekretorius gauna tokį pranešimą.

      Atsakyti
    20. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      Lietuvos pretenzijų Lenkijai
      KATALOGAS

      1. Lenkija 1228-04-23 pakviečia Kryžiuočių ordiną kovoti prieš baltų gentis Lenkijos naudai. Buvo sunaikinti prūsai ir vakariniai jotvingiai (dzūkai). Pamario, Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijos yra baltų etnografinės žemės. Šių žemių gražinimo Lietuvai klausimas.
      2. Lietuvių ir prūsų kalba turi būti rašomi vieši užrašai visoje Pamario, Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijų teritorijose.
      3. Lenkija 1430 metais pavagia LDK Vytauto karališką karūną, 1931 metais ir pačius LDK Vytauto palaikus iš Vilniaus Katedros.
      4. Lenkija 1569 metais atima iš LDK Palenkę ir Ukrainą – Liublino unija prievartą įjungia Lietuvą į dviejų valstybių sąjungą;
      5. Lenkija 1791-05-03 savo konstitucijoje įsirašo, kad LDK nebėra nepriklausoma valstybė, o tampa viena iš Lenkijos provincijų – faktiškai tai yra pirmasis oficialus Lietuvos valstybės likvidavimo dokumentas. Vėliau, 1791-10-20 Lietuvą šias nuostatas ištaiso ir ATSTATO savo valstybės nepriklausomybę. Pati konstitucija 1792 metais buvo panaikinta;
      6. Masinė lietuvių polonizacija LDK žemėse XV – XIX amžiuose ir 1920-1939 metais.
      7. Suvalkų sutarties sulaužymas 1920m. spalį ir Vilniaus krašto okupacija ir smurtas prieš žmones, save laikiusius lietuviais Vilniaus krašte 1920-1939m.
      8. Antrojo pasaulinio karo metu “Armija krajova” Vokietijos okupuotoje Lietuvos teritorijoje žudė lietuvių tautybės civilius asmenis vien dėl to, kad jie buvo lietuviai.
      9. …
      10. …

      Su Lenkija normalūs santykiai ir strateginė partnerystė, kai:
      1. Lenkija gražins Lietuvai užgrobtas baltų etnines žemes – dabartinės Pamario, Varmės-Mozūrų ir Palenkės vaivadijos Lenkijoje;
      2. Kai bus baigtas Lenkijos pradėtas 1920 metais karas prieš Lietuvą ir kaip minimum bus išvesta Lenkijos okupacinė armija iš Augustavo ir Suvalkų – Lietuvos valstybės teritorijos;
      3. Kai Lenkija sumokės Lietuvai Prūsų kalbos atkūrimo išlaidas;
      4. Kai bus depolonizuotos lietuviškos etninės žemės dabartinėje Baltarusijos teritorijoje – kurias sulenkino kunigai lenkai iš Lenkijos, tam tikslui turėdami suderinimą su popiežiumi Romoje. Depolonizacijos išlaidas turi apmokėti Lenkija kartu su Vatikanu;
      5. Kai Lenkija apmokės depolonizacijos išlaidas Lietuvoje – sulenkintų lietuviškų pavardžių originalo atkūrimą (naujų asmens tapatybės dokumentų išdavimo išlaidos).

      Atsakyti
    21. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      _Lenkų taip pat netenkina, jog Lietuva netesi ankstesnių vadovų duoto pažado išspręsti lenkiškų pavardžių rašybos klausimą._

      *Kiek dar galima kartoti šią kvailystę apie duotus pažadus? KAS, KADA, KĄ pažadėjo?*
      Oglasite ves’ spisok požalsta…
      Įvardinkite pagaliau to kvailio vardą ir pavardę. Būtinai nurodykite – kiek promilių blaivumo tuo metu turėjo tas neįvardintas “pažadukas”? *Girtų žmonių pažadai NEGALIOJA.*

      _Varšuva siekia, kad Lietuvos lenkai turėtų galimybę savo pavardes lietuviškuose asmens dokumentuose rašyti lenkų kalboje vartojamais rašmenimis._

      *Acakimas* Lenkijai dėl *paklausymo* dėl galimybės lietuviškuose pasuose lenkais laikančių save žmonių pavardes ir vardus rašyti lenkiškomis raidėmis:

      Tai bus įmanoma, kai bus sujungti į vieną bendrą raidyną du raidynai – lietuviškas ir lenkiškas.

      Lietuvių kalbos abėcėlę sudaro 32 raidės:
      Aa Ąą Bb Cc Čč Dd Ee Ęę Ėė Ff Gg Hh Ii Įį Yy Jj Kk Ll Mm Nn Oo Pp Rr Ss Šš Tt Uu Ųų Ūū Vv Zz Žž.

      Lenkų kalboje naudojamos 32 raidės: a ą b c ć d e ę f g h i j k l ł m n ń o ó p r s ś t u w y z ź ż. Trys papildomos raidės q v x gali pasitaikyti iš kitų kalbų paimtuose žodžiuose, jei paliekama originali rašyba. Ą, Ę, Ń ir Y niekada nebūna žodžio pradžioje, todėl didžiosiomis raidėmis užrašomos tik tada, kai visas žodis rašomas didžiosiomis raidėmis.

      Sudėjus į vieną – gautųsi tokia lietuviškai lenkiška abėcėlė iš 42 raidžių:

      a, ą (lietuviška), ą (lenkiška), b, c, č, ć, d, e, ę (lietuviška), ę (lenkiška), ė, f, g, h, i, į, y, j, k, l, ł, m, n, ń, o, ó, p, r, s, š, ś, t, u, ų, ū, v, w, z, ž, ź, ż.

      Tik liks problema – kaip sureaguoti, skaitant lietuvišką tekstą, į raidžių junginį SZ, CZ ir panašiai. Skaityti “sėzė”, “cėzė”?
      Kaip skaityti raidę W? Kaip dvi V raides – tipo “vėvė”?
      Jeigu tekste bus parašyta vengriškas vardas “Tomasz Szarka” – jį skaityti vengriškai “Tomas Sarka” ar lenkiškai “Tomaš Šarka”? Kaip tekste perspėti skaitytoją, kad nesuklystų?

      _Tuo metu kai kurie Lietuvos politikai piktinasi Lenko kortos dalijimu tautinių mažumų atstovams, Lietuvos lenkų rinkimų akcijos atstovų vykdoma politika Vilnijos krašte._

      *”Ašigalio kortelė” (Karta Polaka)* yra diskriminacinis tautiniu pagrindu dokumentas. Kad nebūtų diskriminuojami Lietuvos Respublikos piliečiai, būtina sudaryti vienodas sąlygas visiems (NEPRIKLAUSOMAI NUO TAUTYBĖS), turintiems Lietuvos Respublikos piliečio pasą:

      1. Laisvai dirbti Lenkijos Respublikos teritorijoje be papildomo leidimo;
      2. Vykdyti ekonominę veiklą Lenkijos Respublikos teritorijoje vienodomis sąlygomis kaip ir Lenkijos Respublikos piliečiai;
      3. Gauti Lenkijos Respublikoje nemokamą švietimą;
      4. Iškilus pavojui Lenkijoje, gauti nemokama sveikatos priežiūra tokiomis pačiomis sąlygomis kaip Lenkijos piliečiai;
      5. Turėti galimybę nemokamai aplankyti muziejus Lenkijos teritorijoje.
      6. Gauti pirmenybės tvarka lėšų iš Lenkijos valstybės ar savivaldybių biudžetų.

      Tada jokių problemų su “kortomis”.

      Ta “Ašigalio kortelės” teiginio dalis, kad ši kortelė patvirtina priklausomybę kokiai nors tautinei grupei yra daugiau deklaratyvi – neturi jokio istorinio pagrindo Vilniaus “krašto” vietinims gyventojams, kurių protėviai dar XIX amžiaus viduryje buvo lietuviai ir lenkais savęs nelaikė, nes nemokėjo lenkiškai.

      Atsakyti
    22. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      DOVANA LENKIJAI JOS 100 METŲ JUBILIEJAU PROGA

      Siūlau Lietuvoje sudaryti darbo grupę, kuri parengtų lenkų kalbos rašybos reformą pagal čekų, lietuvių, latvių pavyzdį, įvedant į lenkų kalbos raidyną raides V, Š, Č, Ž ir jomis pakeičiant raidžių junginius SZ, CZ, atsisakant W raidės ir kitų diakrinių raidžių, reiškiančių minštą / kietą tarimą.

      Šį naują raidyną padovanoti Lenkijai, kaip Lietuvos dovaną, 2018-11-11, minint Lenkijos 100-ąsias metines.

      Vartojant šį raidyną, Lenkijos lenkų ir Lietuvos piliečių, laikančių save lenkais, pavardės būtų rašomos VIENODAI.

      Ir nebebus daugiau konfliktų šia tema.

      Atsakyti
      • Vilnietis Antanas says:
        7 metai ago

        Ačiū, Zbygniew’ai, už komentarus!!!!! Taikliai – kaip pirštu į akį. To tak, panowie “Polacy”! Czy zrozumieli?!

        Atsakyti
    23. tikras lietuvis says:
      7 metai ago

      Zbygnevui papeikimas – žodis bendrija reiškia įstaigą.
      Pvz.:
      Dėl Tautinių bendrijų tarybos personalinės sudėties patvirtinimo
      Vadovaudamasis Tautinių bendrijų tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2012 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-695 (Žin., 2010, Nr. 114-5863; 2012, Nr. 123-6223) 11 punktu:
      1. T v i r t i n u Tautinių bendrijų tarybos personalinę sudėtį:
      Sergo Amirgulašvili – Lietuvos gruzinų kultūros draugijos „Iberija“ pirmininko pavaduotojas;
      Ruslan Arutiunian – Lietuvos armėnų sąjungos narys;
      Liucia Bartkienė – Lietuvos rumunų kultūros bendrijos „Dačija“ pirmininkė;
      Jelena Berežok – viešosios įstaigos „Slavų estetinio lavinimo centras“ pirmininkė;
      Larisa Dmitrijeva – visuomeninės organizacijos „Mūsų dialogas“ pirmininkė;
      Hicham Ibrahim – Lietuvos libaniečių bendruomenės narys;
      Petko Ivanov – Lietuvos bulgarų bendruomenės „Madara“ pirmininkas;
      Ela Kanaitė – Lietuvos rusų mokyklų mokytojų asociacijos pirmininkė;
      Božena Karvelienė – asociacijos „Romų integracijos namai“ pirmininkė;
      Georgios Macukatov – Lietuvos graikų visuomeninių organizacijų asociacijos prezidentas;
      Aliaga Mamedov – Klaipėdos regiono azerbaidžaniečių draugijos „Azeris“ pirmininkas;
      Marytė Maslauskaitė – Kauno vokiečių bendrijos pirmininko pavaduotoja;
      Galina Miškinienė – Vilniaus apskrities totorių bendruomenės pirmininkė;
      Albert Narvoiš – Lietuvos lenkų sąjungos Vilniaus rajono skyriaus narys;
      Gunta Rone – Vilniaus latvių draugijos pirmininkė;
      Eminat Saijeva – Baltijos čėčėnų bendrijos pirmininkė;
      Gžegož Sakson – Lietuvos lenkų teisininkų sąjungos pirmininkas;
      Valentin Stech – Vilniaus baltarusių politinių kalinių ir tremtinių bendrijos pirmininkas;
      Natalija Šertvytienė – Vilniaus ukrainiečių bendrijos pirmininkė;
      Romualdas Špakovskis – Lietuvos karaimų kultūros bendrijos narys;
      Leonid Tregub – Pabaltijo ukrainiečių asociacijos pirmininkas;
      Liia Urman – Lietuvos estų draugijos pirmininkė;
      Roman Voinickij – Lietuvos gudų visuomeninių organizacijų susivienijimo pirmininkas;
      Vladislav Voinič – Viešosios įstaigos „Pasaulio vilniukų suvažiavimas“ direktorius;
      Kuisin-oi Zujienė – Lietuvos uzbekų bendrijos „Pachtakor“ pirmininkė;
      2. L a i k a u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2010 m. gruodžio 6 d. įsakymą Nr. ĮV-637 „Dėl Tautinių bendrijų tarybos sudėties patvirtinimo“.
      KULTŪROS MINISTRAS ARŪNAS GELŪNAS
      https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.4C11EC7CF017

      Atsakyti
      • Antanas says:
        7 metai ago

        Pats tu įstaiga. ?

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Skaityk – ar skaityti nemoki?
          Pvz.: Lietuvos uzbekų bendrijos „Pachtakor“ pirmininkė ir t.t.

          Atsakyti
      • Žemyna says:
        7 metai ago

        Dabartinės LKŽ
        bendrijà (2)
        1. kokio nors bendro tikslo siekiantis susivienijimas, draugija ar grupė:
        teis. Ekonominė b. Sodininkų b. Nusikalstama b.
        2. tam tikro ploto augalų ar gyvūnų visuma

        Didysis LKŽ pateikia smulkiau išnagrinėtas reikšmes.

        Atsakyti
        • Antanas says:
          7 metai ago

          Būkime atlaidesni tam “tikrajam”: tablietkos nuo galvos baigėsi, o be recepto dabar jau neparduoda… ?

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            P.S. ir pasimokyk lietuvių kalbos.

            Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Kitus vertini pagal save, bet tai tau nieko nepadės:
            “Žinojimo pilnatvė pasiekiama, matant daiktus tokius, kokie jie yra” – Konfucijus.

            Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Tai nenuneigia teiginio, kad bendrija reiškia įstaigą – žr. įsakymą dėl bendrijų tarybos.

          Atsakyti
    24. Zbygniew'as 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяаў says:
      7 metai ago

      BENDRUOMENĖ.

      Lietuvos lenkų BENDRUOMENĖ (vienijanti iš Lenkijos į Lietuvą atvykusius etnografinius lenkus).
      Lietuvos baltarusių bendruomenė (vienijanti į daugiausia Šalčininkų ir Vilniaus rajonus atvykusius baltarusiškai kalbančius baltarusius, kurie šiandien yra laikomi “vietiniais lenkais”).
      Lietuvos tuteišių (“vietinių”) bendruomenė, kuri daugiausia apjungia vietinius lietuvius, laikančius save lenkais, kalbančius buityje “po prostu” kalba (lietuvių, baltarusių, lenkų, rusų kalbų mišiniu).

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Tokių, bent jau įformintų, bendruomenių nėra.

        Atsakyti
    25. ŽR - 852431431 - DABAR: says:
      7 metai ago

      Žinių radijuje DABAR S. Skvernelis
      Tel. 852 431 431 laukiami klausimai. Arba Facebooke

      Atsakyti
    26. pedagogas says:
      7 metai ago

      Akcentuokime pilietybę, bet ne etninę kilmę! Todėl prieš gaunant LR piliečių pasus kviečiame žmones (pagal nutylėjimo principą) palikti vien tik Lietuvos piliečio tapatybę, nes pagal galiojančius įstatymus piliečio tautybės įrašas Lietuvos piliečio pase nėra privalomas. Čia negalime pritarti populistinei kairiojo liberalizmo tariamai tolerantiškai tautinei politikai, pasiduodančiai iš šalies primestiems kai kurių nedraugiškų kaimynų šovinistų siekiams, kai norima akcentuoti tautinį išskirtinumą, kurio pagrindu kuriamos ir sureikšminamos taip vadinamos „tautinių mažumų teisės“ ir jų „gynybai“ skatinamas partijų nacionaliniu pagrindu kūrimasis. Iš tikrųjų vertinant pagal tarptautines normas tokių tautinių darinių kaip tautinės mažumos Lietuvoje iš tikrųjų nėra, yra tik Lietuvos valstybės istorijos tėkmėje susiformavusios Lietuvos tautinės bendrijos (žiūrėkime LR Konstituciją). Turime Lietuvos lenkų, rusų, baltarusių, ukrainiečių, žydų, kitų tautybių Lietuvos tautines bendrijas. Kartais Lietuvos lenkus ar rusus vadindami „tautine mažuma“ mes, norime to ar nenorime, prisidedame prie veidmainiškos politikos, kuri nori tautines bendrijas priskirti prie tautinės mažumos statuso, suprantama, tik dėl to, kad tautinė bendrija įgytų daugiau tarptautinių tautinės mažumos teisių. Tačiau tarptautinės mažumos teisės skiriamos tik tautai, kuri neturi pasaulyje savo tautinės valstybės, tam, kad apsaugotume pasaulyje esančią jos unikalią vienintelę kultūrą. Lietuvos lenkams, rusams negresia joks pavojus jų kultūrai, nes šalia – didžiulės šių mūsų kaimynų valstybės! Valstybės viduje bet koks nelygiateisiškumas tautinių bendrijų atžvilgiu veda prie santykių tarp visų tautinių bendrijų susipriešinimo, atstumia jas nuo tarpusavio bendrystės, nekuria motyvų kartu bendrai dirbti bei puoselėti bendrąTėvynę – Lietuvos valstybę. Pataikavimas kaip „tolerancija“ tik kai kurioms, gal būt ir „reikšmingoms” „tautinėms mažumoms”, iš tikrųjų veda link jų uždarumo, galų gale – prie skilimų, smurto ir karų. Ar valstybės dezintegracijos procesai negali tapti tokie pat skausmingi, kokie buvo jos kūrimosi pradžioje? Ko reikia, kad išsaugotume taiką ir vienybę? Šiandien iš visų suinteresuotų pusių reikia pasitikėjimo ir vienas kito supratimo, ypač supratimo, kad tolerancija kitoms tautoms valstybėje atsispindi kultūroje – per Lietuvos tautinių bendrijų kultūrinę autonomiją, bet kartu ir išsaugant Lietuvos valstybingumą, teritorijos vientisumą ir tapatumą, skirtingą nuo Lietuvos kaimyninių šalių, kurioms kai kurios Lietuvos tautinės bendrijos kultūros požiūriu yra labai artimos. Per kultūrinę autonomiją kiekviena Lietuvos tautinė bendrija gali išlikti savimi, asmuo – savo tautos atstovu. Tačiau to nepakanka. Kviečiame visus Lietuvos piliečius, priklausančius tautinėms bendrijoms, integruotis į Lietuvos politinį, kultūrinį ir ekonominį gyvenimą. Kvietimas integruotis reiškia kvietimą būti atviriems bei tautinių bendrijų priėmimą su meile ir pasitikėjimu į Lietuvos piliečių bendruomenę, kad vienodai gerai, džiugiai jaustumėmės gyvendami ir kurdami bendroje visų mūsų Tėvynėje – Lietuvoje. Viešai ir oficialiuose dokumentuose pirmoje eilėje akcentuokime visus mus jungiančią Lietuvos pilietybę. Tokiu atveju nelieka nei kokios nors „pagrindinės“ ar „antraeilės“ tautybės, nes visi Lietuvos respublikos piliečiai valstybės požiūriu visada išlieka lygių teisių, nepriklausomai nuo jų tautybės. Tai turėtų tapti savaime suprantama viešojo gyvenimo norma.

      Atsakyti
      • Antanas says:
        7 metai ago

        ??

        Atsakyti
    27. Vizito kaina says:
      7 metai ago

      Vizito pasekmes jau matome-Seime užregistruotas Tautinių maumų įstatymas, kuris nori įgalinti Lietuvoje dvikalbystę. Mieli lietuviai, jei nemokate lenkų (arba rusų) kalbos , jūs negalėsite dirbti Vilniaus, Šalčininkų, Trakų, Visagino rajonuose, kai kuriose Širvintų, Varėnos , Švenčionių seniūnijose. Negalėsite dirbti nei poliklinikoj, nei policijoj, jokioje valstybinėje institucijoje., nes ten gyvenantys niekaip negali (ar nenori) išmokti ir vartoti valstybinę lietuvių kalbą. Net tūkstančius metų vartojamus lietuviškus (baltiškus) vietovardžius, vandenvardžius norima užrašyti lenkų kalba. ? Tokį projektą pateikė Seimo nariai: Šakalienė, Sysas, Olekas, Popovienė, Sabatauskas, Salamakinas, Budbergytė. Lenkų akcijai jau nereikia net stengtis – savo kalbą naikina ir valstybingumą silpnina patys lietuviai.

      Atsakyti
      • Giedrius says:
        7 metai ago

        kas čia stebėtino, jei jau tiek požioplė mūsų Prezidentė net v i s i š k ą Sabotausko sabotažą “praleidžia”:

        „DVIDEŠIMT ŠEŠTASIS SKIRSNIS
        KONSTITUCIJOS KEITIMAS
        …169 straipsnis. Konstitucijos keitimo iniciatyvos teisė
        1. Konstitucijos keitimo iniciatyvos teisę Seime turi ne mažesnė kaip 1/4 visų Seimo narių grupė arba ne mažiau kaip 300 tūkstančių Lietuvos Respublikos piliečių, turinčių rinkimų teisę. Konstitucijos keitimo iniciatorių valia dėl Konstitucijos keitimo iniciatyvos turi būti išreikšta aiškiai ir nedviprasmiškai (be prierašų, išbraukimų, įrašų ar išlygų).
        2. Jeigu po Konstitucijos keitimo įstatymo projektu pasirašęs Seimo narys padaro šiame projekte prierašą, išbraukia ar įrašo projekto tekste žodžius ar nurodo projekto teksto išlygą arba likus ne mažiau kaip 24 valandoms iki projekto pateikimo Seimo posėdyje savo parašą raštu, pateiktu Seimo posėdžių sekretoriatui, atšaukia, toks Seimo nario parašas neskaičiuojamas. Jeigu parašų lieka mažiau negu 1/4 visų Seimo narių parašų, laikytina, kad Konstitucijos keitimo iniciatyvos teisė neįgyvendinta. Tai Seimo posėdžių sekretoriatas pažymi gautų įstatymų projektų ir pasiūlymų rejestre. xx

        …tai kodėl Seimo nariai: Šakalienė, Sysas, Olekas, Popovienė, Salamakinas, Budbergytė čia ir “įsiamžinantieji” atsilikt nuo tų nevykėlių (sykiu su Adamkumi ne mažiau) prisidirbusių turėtų.

        Juk DZIN. Tau, kitam, viskam (bet ne man), – kodėl dzin-dzin visiems mūsų Konstitucija, ir
        SPRENDIMAS:
        Netaikoma (sustabdoma) teismo nutarimu ( 4 )
        1. Statutas XI-1933 2012-03-15 Dėl Seimo statuto dvidešimt šeštojo skirsnio pakeitimo ir Statuto papildymo dvidešimt šeštuoju-1 skirsniu (Lietuvos Respublikos Seimas)
        2. Įstatymas X-572 2006-04-25 Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymas (Lietuvos Respublikos Seimas)
        3. Statutas I-399 1994-02-17 Lietuvos Respublikos Seimo statutas (Lietuvos Respublikos Seimas)
        4. Konstitucija 1992-10-25 Lietuvos Respublikos Konstitucija (Piliečių referendumas)

        1992 m. Valstybės Piliečių referendumas ir vieno “išrinktojo” narystė Seime – juk ne lygis; kas “tie” pily..e

        Atsakyti
        • Giedrius says:
          7 metai ago

          Ir derės atsiprašyt – matomai “Seimo posėdžių sekretoriatas” nepažymėjęs sabatauskinių pataisų 125 str. klausimui – ar požioplė Grybauskaitė, ar partijos, teismai ir visuomenė gi:
          https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/e404190084f311e3aba3d2563f167b94

          Netaikoma (sustabdoma) teismo nutarimu
          TAI ????
          – 1. Pripažinti, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijos 125 straipsnio pakeitimo įstatymas (2006 m. balandžio 25 d. redakcija; Žin., 2006, Nr. 48-1701) pagal priėmimo tvarką prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 147 straipsnio 1 daliai.

          2. Pripažinti, kad Lietuvos Respublikos Seimo statuto 170 straipsnis (2012 m. kovo 15 d. redakcija; Žin., 2012, Nr. 34-1626) tiek, kiek jame nenustatytas draudimas Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui iš esmės keisti Konstitucijos 147 straipsnio 1 dalyje nustatytų sumanymo keisti Konstituciją subjektų pateiktą Konstitucijos keitimo įstatymo projektą, taip pat nenustatytas draudimas pateikti pirmajam balsavimui iš esmės pakeistą Konstitucijos keitimo įstatymo projekto tekstą, prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 147 straipsnio 1 daliai.

          Šis Konstitucinio Teismo nutarimas yra galutinis ir neskundžiamas.

          bet bet bet,
          2018-02-20 d, ir tuoj bus 49 mėnesiai – užporyt, kai DZINNN

          Atsakyti
      • Žemyna says:
        7 metai ago

        Pagal Vakarų įstatymus kiekvienas asmuo PRIVALO mokėti šalies, kurios pilietis jis yra, kalbą.
        Valstybės PAREIGA kiekvieną pilietį reikiamu lygiu išmokyti tos šalies valstybinę kalbos.
        Tai būtina, nes tik geras valstybinės kalbos mokėjimas leidžia bet kokios tautybės asmeniui lygiateisiai naudotis piliečio teisėmis visose srityse – kad įgytų specialybę, studijuotų, užimtų pareigas, be nesusipratimų lygiateisiai naudotųsi visomis valstybės teikiamomis paslaugomis.

        Atsakyti
    28. Žemyna says:
      7 metai ago

      Šiandien 11 val. LRT aktualijų laidoje teisės ir su TM apsauga susijusius dokumentus PRIVALANTYS puikiai išmanyti raštingi asmenys klusniai kartojo Lenkijos nuleistą jai būdingą TM dokumentų interpretaciją, keistai sutampančią su Kremliaus aiškinimais apie rusakalbių „TM teisių pažeidimus”. Kartojo taip pat, kaip kad SSSR laikais klusniai buvo kartojamos iš Kremliaus nuleistos frazės!
      Kaip tai suprasti – kaip neraštingumą? Abejingumą valstybės likimui ir iš to kylančią išdavystę? Klapčiukavimą dėl asmeninės naudos? Kirkilas po labai santūrios klausytojo iš Klaipėdos pastabos pasitaisė, kalbėjo apie kitataučius, tačiau jam žodis – tuščias reikalas. Juk kitataučiai pagal tuos dokumentus neturi jokios teisės reikalauti kokių nors privilegijų ir išimčių, jeigu jie LYGIATEISIAI, o ne ant sprando užsilipę „LYGESNIEJI”! Tada – ko ir kokiu pagrindu tu čia reikalauji, įrodinėji?
      Ir – ar ne keista – per visą laidą niekas iš jų nė puse lūpų neužsiminė, jog yra kitas – „Talkos” asmenvardžių rašybos dokumentuose projektas, patvirtintas tautos referendumo teisę turinčiu balsavimu.
      Jie vis teisina, jog Lenkija, reikalaudama iš LT, kas nepriklauso, TM klausimu užsienyje veikia pagal SAVO įstatymus (t.y., prie visų kabinėjasi, ieškodama, ko nepalikusi?). Tačiau kuo čia dėta Lietuva bei tarptautinių organizacijų patvirtinti TM bei ŽT dokumentai, kuriuose nėra jokių reikalavimų dėl kitataučių?
      O teiginys, jog PL laikosi TM įstatymų, yra MELAS, nes net PL lietuvių atžvilgiu jis tik imituoja, jog laikosi, o kitų aneksuotųjų žemių – nei baltarusių, nei ukrainiečių, nei čekų atžvilgiu net neimituoja, nesilaiko!
      Deja, nurodyti laidos adreso negaliu, nes įrašai bent savaitę atsilieka. (ar ne keista – LRT stokoja lėšų? ŽR svetainėje laidos įrašas tuoj pat prieinamas!). Ar jau atsirado, teks vis tikrinti iš čia: lrt.lt/radijas/laidos/1152/lrt-aktualiju-studija
      (atsiprašau už klaidas, labai skubėdama rašiau)

      KĄ D A R O M ??? Kirkilas pasakė, jog per mėnesį galima viską – dėl asmenvardžių ir dėl vietovardžių, ir dėl Šakalienės TM teisių sutvarkyti (t.y., vėl Lietuvą „patvarkyti”?)
      ?

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        7 metai ago

        Šakalienė, tokia kovotoja prieš smurtą, pati visgi geidžia pasiduoti smurtui? Dar ir asmeniškai prisideda?

        Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Geros kaimynystės ir bendruomeniškumo skatinimas – nuolatinis rūpestis | V. Daraškevičiaus nuotr.
    Lietuvoje

    Geros kaimynystės ir bendruomeniškumo skatinimas – nuolatinis rūpestis

    2025 05 29
    Parodos vizualizacija 2025 m. | dail. J. Zovės darbas
    Lietuvoje

    Kviečia virtuali paroda, skirta prof. Zigmui Zinkevičiui

    2025 05 29
    R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija | D. Matvejev nuotr.
    Kultūra

    R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija

    2025 05 29
    Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“
    Etninė kultūra

    Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

    2025 05 29
    Rustemas Umerovas
    Ukrainos balsas

    Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

    2025 05 29
    Trampas Ukrainos griuvėsiuose
    Ukrainos balsas

    Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

    2025 05 28
    Sveikata
    Lietuvoje

    Ministrų kabinetas pritarė siūlymui atsisakyti priemokų už gydymą

    2025 05 28
    Kibernetinis saugumas | lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Kibernetinių įvykių skaičius pernai išaugo 63 proc.

    2025 05 28

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Naivus klausimas apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
    • GINTARAS apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
    • Michailas Velleris apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
    • Andriejus Karčaginas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Geros kaimynystės ir bendruomeniškumo skatinimas – nuolatinis rūpestis
    • Kviečia virtuali paroda, skirta prof. Zigmui Zinkevičiui
    • R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
    • Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

    Kiti Straipsniai

    Gitanas Nausėda ir Andžejus Duda

    Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai

    2025 05 19
    S. Birgelis. Oskaro Milašiaus pranašystės | punskas.pl nuotr.

    S. Birgelis. Oskaro Milašiaus pranašystės

    2025 03 18
    Paminklas Kaniūkuose

    G. Šapoka. Kokia buvo Šalčininkų r. Kaniūkų kaimo gyventojų tautybė?

    2025 03 17
    Alkas.lt koliažas

    D. Razauskas. Kad neliktų Lietuvos

    2025 03 05
    Gitanas Nausėda ir Andžejus Duda | E. Kinaičio nuotr.

    Lietuvos ir Lenkijos vadovai aptarė geopolitinę padėtį

    2025 02 24
    Gintautas Paluckas | lrv.lt nuotr.

    G. Palucko ir D. Tusko pokalbyje – saugumo ir gynybos klausimai

    2025 01 24
    Krikščionybė

    J. Basanavičius. Iš krikščionybės santykių su senovės lietuvių kultūra (II)

    2025 01 11
    Karas Ukrainoje | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

    Verdantis Sirijos katilas ir Rusija jame

    2024 12 15
    Bronius Makauskas | Alkas.lt ekrano nuotr.

    B. Makauskas. Suvalkų kraštas – lietuviškos tapatybės šviesa

    2024 11 18
    Tautinės mažumos | voruta.lt nuotr.

    A. Kairys. Istorija tapusi praeitis (IV)

    2024 11 08

    Skaitytojų nuomonės:

    • Naivus klausimas apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
    • GINTARAS apie D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?
    • Michailas Velleris apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
    • Andriejus Karčaginas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
    • Niokoja piliakalnį apie Veršvų piliakalnyje atšvęsta lietuvių meilės deivės Mildos diena
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    „Skaitymo valandos“ | Butrimonys.salcininkai.lm.lt nuotr.

    Rašytojų klube vyks baigiamasis projekto „Skaitymo valandos“ renginys

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai