Judėjimos „Talka Kalbai ir Tautai“ pirmininko Gintaro Karoso pranešimas, perskaitytas 2017 m. lapkričio 17 d. mitinge Vyčio paminklui Lukiškių aikštėje Vilniuje apginti
Susirinkome čia, kad apgintume Vytį. Kad centrinėje sostinės aikštėje stovėtų mūsų valstybės simbolis, per amžius telkęs lietuvių Tautą ir įkvėpęs pergalėms. Vytis – ant lekiančio žirgo skriejantis raitelis, kuris yra svarbiausias mūsų didžios istorijos dalyvis. Jis privalo amžiams tapti amžinosios Lietuvos sostinės esminiu akcentu. Tokia Tautos valia: suprantama ir neginčytina.
Vyčio paminklo konkursą paskelbė ir įvykdė entuziastai. Tai pavyzdys, rodantis, kaip sąmoninga visuomenės dalis, niekieno neverčiama, gali imtis prasmingų iniciatyvų, telktis ir savo darbą skirti kaip dovaną Lietuvos Nepriklausomybės šimtmečiui.
Manėme, kad Vilniaus visuomenininkai įkvėps Nepriklausomybės šimtmečio iniciatyvoms visą Lietuvą. Tačiau įvyko visai kitaip. Blogiausia yra tai, kad mūsų valstybė, užuot atlikusi savo priedermę ir skatinusi patriotiškas, altruistines ir prasmingas visuomenės iniciatyvas, jas vilkina ar net žlugdo. Ar nepagalvojama, kad Vytis ir esame mes, piliečiai, vis dar bandantys tikėti savo valstybe?
Vyčio paminklo istorija rodo valdžios pareigūnų nesusivokimą, bandymą improvizuoti ar demonstruoti galias. Nesuprantant ir nematant istorizmo ir mados skersvėjų kakofonijos beprasmiškumo. Siunčiama žinia visuomenei, kad valstybei nebereikia mūsų indėlio, patriotizmo, pasiaukojimo.
Negalime tylėti dėl bandymo sumenkinti lietuvių kalbos statusą, tai susiję. Tai Lietuvos pamatas, ant kurio prieš šimtmetį atsikūrė ir mūsų tautinė valstybė. Negarbingas, o ir netoliaregiškas noras į oficialius asmenvardžių įrašus įtraukti nelietuviškas raides. Tai kažkas panašaus, jei mūsų himne atsirastų nelietuviškas priedainis. Ar tai nepanašu į priesaikos laužymą?
Turime prisiimti atsakomybę ir mes, kurie daugelį metų laukėme tinkamos valdžios, rinkdami tuos pačius veidus, tylėjome. Grėsmės valstybei būna ne tik įšorėje, dažnai užsimaskavusios – ir viduje. Beribis asmens laisvės iškėlimas virš bendro gėrio, tarsi taip ir turėtų būti, tautinių ir tradicinių vertybių devalvavimas, iš esmės išsitautinimas, veda prie pačios valstybės susinaikinimo.
Mes, Lietuvos piliečiai, giname Vyčio teisę į reprezentacinės sostinės aikštės erdvę. Paradoksalu. Piliečiai gina kiekvienam artimą Vytį prieš valdininkus. Vyčio monumento gimimas – tarsi viršūnė ledkalnio, po kuriuo slepiasi Lietuva. Dažnai veidmainingos politikos įkaitė. Vyčio gynimas mums aiškiai parodo, kad turime būti budrūs ir susitelkę. Nenoriu nieko smerkti, noriu, kad susiprastume, skatinu mylėti ir puoselėti tai, kas brangiausia. Kad vėl neprarastume.
Turiu vilties ir tikiu, kad mums pavyks. Būkime įžvalgūs, neapsigaukime. Būkime drąsūs, negi ir daugiau kaip po šimto metų, pasak Vinco Kudirkos, „lietuvį inteligentą pažinsi iš kinkų drebėjimo“. Globalizmo persmelktame šiandienos pasaulyje atlikime savo pareigą apginti mūsų savastį. Pirmiausia vertintinkime politikų ir pareigūnų gebėjimą kurti Amžiną Lietuvą.
Tikiu, kad laimėsime. Apginsime Vyti pagrindinėje reprezentacinėje Vilniaus aikštėje. Kviečiu Sąjūdžiui. Tikslas kilnus ir prasmingas – Sava Lietuva.
Prasmingas siekis, išmintingi žodžiai.
Teesie!
Yra ir esminė poetų valia. Gili.
http://www.epaveldas.lt/recordText/LNB/C1B0002456286/E.%20Steponaicio%20rastai.pdf?exId=303801&seqNr=1
todėl 64 psl. įsiskaičiusiems (iš Vilniaus mugės)
vėlgi ženkliai aiškiau pataps, kad namų virtuvėje krikštasuolės
“ant plytos’ neįsikurdinsi… taip ir su rinka-turgumi
ne Vyčio tai vieta, ne.
Vytis, – mūsų Valstybingumo žymuo vertas ne “virtuvinio-poleninio” varganai užspęsto užkampėlio
o Erdvės, kalvos
– galios, šuolio;
ne pastalės “lukiškiovos”,
kas gi pastalėn (p a k a l n ės šešėlin!) gviešiasi brukt VYTĮ, tamm…
jeigu lietuviai tokius “herojus” teturi garbinti, tai zinot snipsto ir verta ta Lietuva nebereikalo vyksta visokios emigracijos. Jeigu simbolis nr 1. yra valdovas kuris klaupesi lenku karaliui o jo valdomoje valstybeje 80 proc slavu buvo.
Gal verčiau visi draugiškai grįžkime bent į vidurinės m-klos istorijos kursą ir pasikartokime, o galus, kur „polittolerantiškai” praleisti, patys sumegzkime…
Pradėkime kad ir nuo pasidomėjimo, kada, kelintame amžiuje Rytų ir Centrinės Europos platybėse atsirado slavai ir kokios gentys ten iki jų gyveno, minimos senovės žemėlapiuose, įv. dokumentuose, kokios kultūros pėdsakus jau nuo seno jose visose atkasa archeologai ir koks faktas yra patvirtintas tarptautinių archeologų organizacijų…
Jau tiek metų įv. plauko delfiuose trolinama apie tai, kad lietuvių nei kalbos, nei tautos, nei žemių nebuvo, nėra ir nebus, kad nuo tokio begalinio jų džiazo lietuvių tema jau ir pačius turėtų žiovulys imti…
Zemyna, rasai kliedesius… Niekas neneigia, kad baltai buvo ir yra. Bet Vytauto valdomos teritorijose buvo dauguma slavu, o ten kur buvo baltai (Latvija, Prusija) jam nerupejo. Flirtas su svetimakulturiais lenkais ir t.t. Vytautas (vytis ) nera tautinis simbolis.
Plungi, nebuk provokatorius. Vytis buvo ne tik Vytauto , bet ir Lietuvos.
a pats suprata kon parase, fantazieriau. Jus iki cirko nusiledat jau.
Tai didelė garbė kaip tokia maža kunigaikštystė tramdė euroazijatų ordas.Aišku klaidų buvo,didžiausia klaida kad jie lenkus laikė europiečiais besilaikančiais riteriškų normų…Męs juk žinom kad euroazijatam-slavam apgaut ar spardyt gulintį yra normalu.
Gerbiamasis Plunge, visiškai sutinku su Vytauto Didžiojo apibūdinimu, bet kada gi tamsta suprasit, kad Vytis – tai ne Vytautas Didysis ! Nu kiek gi galit mautis ant to paties grėblio. Gal prieš komentuojant reiktų bent kiek pasidomėti kas buvo, yra ir bus Lietuvių tautai Vytis.
Gal Lietuvoj iškapokim visus putino krūmus, nes daugeliui ne prie širdies toks Vladimiras Putinas iš maskolijos…
Karoli, tik nereik bla bla, skiros tarp ju nera bent jau placiosios mases supratime ir nebus o ,kad ten kazkoks ale profesorius pafantazavo apie vycio ir vytauto netapatuma tegu sau ir pasilieka.
nu Plūge , atsiprašau, Plunge tu plunge, save jau vadini “Plačiosiom masėm”(?!), taigi visiškai nieko nesupratai nei apie užuominą apie slavų atsiradimą (o nemaža jų dalis tai po tautų kraustymosi suslavėjusių mūsų protėvių) , nei apie Vyčio reikšmę. Ginčytis su kolūkiečiu beviltiška, tau verkiant reikia perskaityti bent keletą knygelių (aišku, jeigu apskritai skaitai), užuojauta
Vytis daugiau susijęs su Jogaila, o ne su Vytautu.
Ne Vytis o Vyčio kryžius…
ne vytis o vycio kryzius :DDDDD
Vytį, kaip herbą sukūrė Jogaila( na dar gal Vytautas prisidėjo). Be to Jogaila buvo pirmasis, kuris Vytį apsuko į kairę pusę( iki tol jis jojo į dešinę). Jojimas į kairę pusę simbolizuoja Lietuvos jojimą į vakarus ir kovą prieš Šventosios Romos imperiją. Todėl, ant Vyčio raitelio skydo, yra Jogailos kryžius.
nesvarbu kas sukure, galejo ir to meto dailininkas, svarbu kas ta simboli naudojo. Vytis yra Vytauto simbolis o jeigu ir ne sitas simbolis visvien yra Lietuva zeminantis.
Patikslinsiu – Vytį sukūrė ne Jogaila( nes jis pradėtas naudoti 1366 metais) ir Vyčio kryžius sukurtas ne Jogailos( jį pradėjo naudoti Algirdas) tačiau Jogaila padarė du esminius dalykus, dėl kurio šis herbas įgavo naują prasmę, t.y jis jį apsuko į vakarų pusę ir ant Vyčio raitelio skydo įtaisė kryžių – tai simbolizuoja Lietuvos ėjimą į vakarus ir stačiatikybės simbiozę su vakarų katalikybe. Todėl Vytis turi būti būtent toks.
Ponia Džonson(kultūros ministrė) jau nutautėjusi ir pavardė jau ne lietuviška, iki šiol blaškiusi po pasaulį, o ir Lietuva jai tik neįdomi provincija, tad palinkėkime jai gero kelio, stipraus vėjo, kad kuo greičiau ją išpūstų iš Lietuvos.
Jau esu rašęs. Lietuvai reikia ne monumentų, o jaunimui, visuomenei tinkamų vietų. Geriausia – tai įspūdingi fontanai, žaluma. Būtent taiu geriausia būtų Lukiškių aikštei.
O visi vyčiai ir kiti monumentai tikrai nereikalingi.
Tikrai reikalingi, bet tinkamoje, garbioje vietoje (kaip senojoje Varėnoje pvz.)
Čia apie VYTĮ – visai visai ne šioje vietoje ‘brukamą”, su savavlišku medžių prisodinimu ir… ir…
(jei jau tikrai reikia kelt “monumentuot” )
– ne ant turgavietės (net šios: buvusios) jo vieta, ne…
Vilniuje pakanka vietų, kur galima jaunimą linksminančių aikščių įrengti – ne tik centre, bet ir miegamuosiuose, ir Saulėtekyje…
O tiek, kas šiandien nori čia moderno, po 20 m. ir patys supras, jog tokioje vietoje ir tokiems tikslams tik kažkas iš klasikos tinka.
Niekas, pasirodo, neskaito knygų. O juk dar 2008 m. Dainius Razauskas išleido studiją “Vytis simbolikos požiūriu”. Joje išnagrinėtos visos jo reikšmės ir prasmės, kol pagaliau 71 psl. skaitome apie tai, jog tai yra ir induizmo aukščiausios dievybės Višnaus įsikūnijimas: “Višnus, raitas ant balto žirgo, su spindinčiu kalaviju rankoje, naikina niekšus, atstato dharmą ir parengia pasaulį būsimam atgimimui”. Nuostabą kelia tai, kad mūsų Tauta sugebėjo išsaugoti šį giliai dvasingą ženklą neturėdama jokio ryšio keletą tūkstančių metų su savo broliais Indijoje. Nuostabą kėlė ir patiems indams, kai XX amžiaus pradžioje jie sužinojo, jog plėšrių erelių apsuptyje yra Europoje tokia atsigaunanti tauta, kuri savo herbu laiko Višnaus avatarą, tad pagal jų legendas turės nurodyti kelią žmonijai į ateitį, gal būt iš ekologinės katastrofos, kuri dabar gresia planetai.
Skaito,
ir prasmes suvokia
(tik viskas laiku ir V I E T O J E )
buvo, yra ir bus 🙂
Čia apie VYTĮ – visai visai ne šioje vietoje (jei jau tikrai reikia kelt “monumentuot” )
– ne ant turgavietės jo vieta, ne…
kad ir buvusios.
sakai nieks neskaito knygų, o kam? Pasižiūrėk , ką šneka apsisnarglėjęs vaikigalis. Jam jau įteigta, kad jis yra Europos Sąjungos “pilietis.” Parodyk “tokio piliečio” pažymėjimą, garuke – neturi . Tai va.
Aš už Vytį, bet man labiau patiktų, jei ant jo skydo būtų ne Jogailaičių kryžius, o Gedimino Stulpai.
Ir man.
Vienareikšmiškai taip.
Pritariu.
o kodel tau patiktu istorija islraipyti? vaiku darzelis. Neiskraipyk Vytauto ir nedaryk herojumi lietuviu jeigu jis toks nebuvo. Vaiku darzelis
O, man labiau patinka Jogailaičių kryžius, nes Jogaila integravo Lietuvą į Europos sąjungą( sakyčiau ir sukūrė (Europos sąjungą) ir jis buvo pirmasis kuris Vytį apsuko į Vakarų pusę, todėl ant Vyčio skydo turi būti Jogailaičių kryžius, nes tai simbolizuoja Lietuvos ėjimą į vakarus.
Tomai, o ar kryžius, dabar pavadintas Vyties iki Jogailos neegzistavo ? Gaila, kad visokie neišpruseliai lenda ter kur visai neišmano. O gal kenkėjai ?
Vytautas irgi suko baltus i bazinytine Europa tad jam priklauso lenkiski kryziai. Net siunte karius malsinti nauja religija nepatenkintus zemaicius.
Kryžių pradėjo naudoti Jogailos tėvas Algirdas, tačiau pats Vytis buvo pradėtas naudoti dar 1366 metais, tačiau iki Jogailos Vytis jojo į rytus, o Jogaila buvo pirmasis kuris apsuko Vytį į vakarus, nes jis Lietuvoje įvedė vakarų krikščionybę, o ant Vyties skydo įtaisė pravoslavišką kryžių. Tai tiek.
Haha. Eilinį n-kartą “prabalsavau ” del aikštės fasono. Šįkart prisistačiau kaip Antarktidos gyventojas. Sistemai įtarimų tai nesukėlė ir balsą užskaičiavo.
Lietuvą valdo Global- Kapital , trans-atlantinė mafija: ar ji leis ką nors, kas nesižiūri ant lenkiško paso ?
Lietuviams būtina žinoti, kad VYTĮ savinasi Maskva ir Minskas! Tačiau teisę į VYTĮ turi tikai LIETUVA! Vytis nuo seno saugojo Lietuvos sienas! Sienas šalies, kurioje nuo seno gyveno LIETUVIAI! Tauta, kurios kalba, anot Mahatmos Gandžio, yra senesnė už SANSKRITĄ! Tauta, apie kurios kalbą Rusijos kalbininkai akademikai Toporovas ir Ivanovas 1956 metais sakė:” Rusų kalba yra gimusi LIETUVIŲ KALBOS POKYČIŲ IŠDAVOJE!” Tad neatiduokime savo kaimynams tai kas nuo seno priklauso LIETUVAI ir LIETUVIAMS!!!
kokias dar sienas jis saugojo? atsipeikek. “lietuviu” sienos buvo siaures latvijoj ir uz vyslos i vakarus bet jam jos nerupejo o rupejo slaviskos teritorijos ir valdzia ir turtai kurias suteikdavo keliaklupsciavimas popieziui. Kitas dalykas tada lietuviu ir nebuvo dar, buvo baltu tauta. Vaiku darzelis.
Žiniasklaida skleidžia netiesą sumažinusi mitingo dalyvių skaičių. Žmonių buvo daug, apie šešis šimtus, o gal ir daugiau. Mitingo dalyviai aiškiai pasisakė prieš kažkokius konkursus, o prašė Kultūros ministrę tik vykdyti LR Seimo priimtą nutarimą ir organizuoti VYČIO pastatymą. Šiuo metu Lukiškių aikštė nejauki, tuščia, o didelio ploto plytelių danga lyg automobilių stovėjimo aikštelė. Visai sugadino pagrindinę miesto aikštę. Nebent VYTIS ją išgelbėtų.
Matau, kai kas sąmoningai, ar iš nežinojimo ISTORIJOS (praeities), bei iš naivumo, nori sumenkinti LIETUVIŲ PRAEITĮ. O jai jau per 50 000 metų!!! Beje, ne tiktai Lietuvių bet ir viso Pasaulio praeitis ir net ateitis, yra jau įminti būtent Seniausios Žemėje LIETUVIŲ KALBOS DĖKA!!! Už VYTĮ!
Jau visiškai išsidavė Plungė, kaip vienas iš mūsų didvyrių, įžymių asmenybų niekintojas, kuo dabar labai užsiima vanagaites ir kt. maitvanagiai. Rytų slavų žemių iš viso nėra, tai baltų (aisčių) ir suomių žemės ant kurių išaugo rusiška imperija, nes joje gyvena tik rusiški žmonės-būdvardžiai – ruskije, o asmenų nėra. Tai asimiliuotų tautų mišinys, kurį stengiamasi dabar įdiegti visoje planetoje – tai daro liberalmarksistai ir globalistai. Gal pats esi jų atstovas?
Vien jau tai, kad visi SLAVAI nuo gimimo, tėvavardžio galūnėje turi LIETUVIŠKĄ galūnę VYČ, reiškia, kad SLAVUS pagimdė mūsų protėviai Arijai – baltaiI!!! Ir tai įvyko po to, kai IV – jo amžiaus pradžioje Romos imperatorius Konstantinas I Rytų Europai paskelbė Kryžiaus karą!!! Mano manymu, žodis SLAVAI gimė nuo lietuviško – ŠLOVĖ! Būtent taip mūsų protėviai skandavo po kiekvieno laimėto mūšio su Romą, o vėliau su Bizantiją! Taip vėliau gimė ir VARIAGŲ (nuo liet. – vergai) bei VYKINGŲ (nuo liet.- vykti) gentys!!!