Ketvirtadienis, 7 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Ketinama pažaboti nelegalius automobilių ardytojus

www.alkas.lt
2017-08-31 11:25:23
0
Šalyje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių

Apleistas automobilis | V. Žygienės nuotr.

Apleistas automobilis | V. Žygienės nuotr.
Apleistas automobilis | V. Žygienės nuotr.

Lietuvoje apstu nelegalių eksploatuoti netinkamų transporto priemonių supirkėjų ir ardytojų, kurie nemoka jokių mokesčių ir nepasirūpina neigiamą rinkos vertę turinčiomis automobilio atliekomis. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) skelbia akciją „STOP nelegaliems automobilių ardytojams“ ir kviečia prie jos prisijungti gyventojus bei leidimus šiai veiklai turinčius asmenis.

„Asociacijos požiūris į nelegalius ardytojus, metalo ir transporto priemonių supirkėjus yra paprastas – legalizuokitės ir konkuruokite lygiomis sąlygomis. Šia akcija siekiame apsaugoti verslą ir padėti neteisėtiems automobilių ardytojams legalizuoti savo veiklą, o kartu apsaugoti aplinką ir gyventojus, kurie priduoda nelegaliems ardytojams netinkamus eksploatuoti automobilius ir dėl to rizikuoja“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoit.

Pasak jo, nelegalūs ardytojai ir supirkėjai iškraipo rinką, nes nemokėdami mokesčių valstybei gali brangiau mokėti už superkamus senus automobilius ir pigiau parduoti detales. Maža to, tokie asmenys netvarko neigiamą vertę rinkoje turinčių automobilio atliekų ir jas šalina į aplinką. Netgi pasitaiko atvejų, kai dėl nelegalų išmestų atliekų kaltinami teisėti ardytojai ar metalo supirkėjai.

„Praktikoje aplinkos apsaugos inspektoriai stropiai vykdo visų legalių eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (ENTP) ardytojų ir metalo laužo supirkėjų kontrolę, tačiau daugiau dėmesio turėtų skirti ir nelegalią veiklą vykdantiems asmenims. Nelegalių automobilių ardytojų, metalo ir automobilių supirkėjų galima surasti ne tik vienkiemyje, bet ir mieste“, – teigia V. Jankoit.

Asociacijai pranešti (anonimiškai) apie nelegaliai vykdomą veiklą galima adresu  arba paskambinti. Gauta informacija asociacijos vardu bus perduota kompetentingoms institucijoms patikrinimams atlikti. Informacijai pasitvirtinus, tokie asmenys bus įpareigojami nutraukti šią veiklą arba ją įteisinti. Legaliai tvarkyti netinkamas eksploatuoti transporto priemones pageidaujantys asmenys gali kreiptis į asociaciją dėl konsultacijos.

Šiuo metu ENTPTA vienija 111 narių, kai Lietuvoje ENTP surinkimo ir ardymo veiklą vykdo arti 400 fizinių ir juridinių asmenų. Skaičiuojama, kad kasmet šalyje išardoma iki 60 tūkst. tonų ENTP, iš kurių apie 30 proc. (apie 20 tūkst. tonų) susidaro rinkoje vertės neturinčių plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos gaminių ir kitokių automobilinių dalių. Netinkamai sutvarkytos automobilių atliekos patenka į buitinių atliekų sąvartynus, aplinką ir ją teršia.

Teisės aktai numato, kad transporto priemonių supirkimu ir ardymu gali užsiimti tik įmonės ir asmenys, turintys taršos leidimus, pavojingų atliekų tvarkymo licencijas ir pan. Fiziniams asmenims draudžiama savarankiškai ardyti jiems nuosavybės teise priklausančias transporto priemones.

Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis primena, kad GIA kartu su ENTPTA yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą. GIA organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų (pavyzdžiui, alyvos, filtrų, plastiko, gumos, padangų ir pan.) tinkamą sutvarkymą bei užtikrina ES direktyvos, reglamentuojančios automobilių atliekų tvarkymą, vykdymą Lietuvoje. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos yra tinkamai sutvarkomos ir nepatenka į aplinką.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ką daryti su senais automobilių akumuliatoriais?
  2. Aplinkosaugininkai nustatė, kad dauguma automobilių techniškai tvarkingi
  3. Senų automobilių dalys keliauja į sąvartynus ir į pakeles (video)
  4. Aplinkosaugininkai visoje Lietuvoje tikrins automobilių išmetamąsias dujas
  5. Dar mažesnis automobilių išmetamo CO2 kiekis
  6. Šalyje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių
  7. Už automobilių stovėjimą bus galima atsiskaityti banko kortelėmis
  8. Laikas pradėti auginti kanapes – jų pluoštui priklauso automobilių ateitis (video)
  9. Kas devintas į šalį įvežamas automobilis turės būti sunaikintas
  10. Automobilis ir ekologija, jau suderinama?
  11. KTU Studentų miestelio ateitis – be aplinką teršiančio transporto
  12. Ką moksleiviai žino apie aplinką ir atliekų tvarkymą, parodys aplinkosaugos olimpiados rezultatai
  13. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  14. Senų padangų galima atsikratyti civilizuotai ir nemokamai
  15. Lietuvoje didėja išmetamų šiltnamio dujų kiekiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kelias Vilnius–Panevėžys
Lietuvoje

Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto

2025 08 07
Vilniaus maudyklos
Gamta ir žmogus

Vilnius atveria duomenis apie vandens kokybę maudyklose

2025 08 07
Krašto gynyba
Lietuvoje

Valstybės kontrolierė: ką reiškia finansuoti gynybą protingai?

2025 08 07
Ar saugus šulinių ir gręžinių vanduo?
Gamta ir žmogus

Asmeninių gręžinių vanduo: kada susirūpinti jo kokybe?

2025 08 07
Geležinkelis
Lietuvoje

Ministerija susirūpino geležinkelių saugumu

2025 08 07
Kombainas
Gamta ir žmogus

Prasidėjus javapjūtei – ugniagesių įspėjimas

2025 08 07
Gatvė
Lietuvoje

Svarstomi sprendimai dėl vienos judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 07
Žemės ūkis
Lietuvoje

ŽŪM siūlo skelbti valstybės lygio ekstremaliąją padėtį

2025 08 07

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto
  • Vilnius atveria duomenis apie vandens kokybę maudyklose
  • Valstybės kontrolierė: ką reiškia finansuoti gynybą protingai?
  • Asmeninių gręžinių vanduo: kada susirūpinti jo kokybe?

Kiti Straipsniai

Kelias Vilnius–Panevėžys

Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto

2025 08 07
Gatvė

Svarstomi sprendimai dėl vienos judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 07
„Via Baltica“ atnaujinimas

Rengiamasi „Via Baltica“ atnaujinimui nuo Kauno iki Latvijos

2025 08 06
Meškinio tiltas

Ruošiamasi ketvirtojo tilto per Nerį ir viaduko atnaujinimo darbams

2025 08 06
Naujas viadukas

Dėl viaduko statybos Kaune laikinai uždaroma atkarpa A1 kelyje

2025 08 04
Atliekos

Gyventojai kviečiami pasidalinti patirtimi apie atliekų rūšiavimą

2025 07 28
Sunkvežimiai „Renault D“

Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

2025 07 25
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Susisiekimas, neįgalieji | sumin.lrv.lt nuotr.

Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia

2025 07 23
Vilijampolė

Vilijampolės transporto mazgas užtikrins sklandesnį eismą

2025 07 22

Skaitytojų nuomonės:

  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Jonas Vaiškūnas apie J. Vaiškūnas. Kas iš tiesų bijo?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Positiveparentsandkids.com nuotr.

Pirmokai miega per trumpai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai