Ketvirtadienis, 26 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Sukurta priemonė, leisiantis įvertinti, kaip vaikščiojimas ir važiavimas dviračiu mažina mirtingumą

www.alkas.lt
2016-07-16 16:16:53
0
M.Kavaliausko nuotr.

M.Kavaliausko nuotr.

M.Kavaliausko nuotr.
M.Kavaliausko nuotr.

Siekdama palengvinti įrodymais pagrįstų sprendimų priėmimą, Pasaulio sveikatos organizacija (PSO), bendradarbiaudama su ekspertais, sukūrė Europos sveikatos ekonomikos vertinimo priemonių įrankį (angl. Health economic assessment tools – HEAT įrankis), skirtą įvertinti, kaip reguliarus vaikščiojimas pėsčiomis ir važiavimas dviračiu daro įtaką žmonių mirtingumo mažinimui.

HEAT įrankis skirtas:

Papildyti bei padidinti išplėstinio transporto intervencijų ar infrastruktūros projektų vertinimo vertę.

Papildyti esamas transporto intervencijų ekonominio vertinimo priemones, pavyzdžiui, dėl išmetamų teršalų kiekio arba spūsčių.

Taip pat gali būti naudojamas esamos padėties arba buvusių investicijų vertinimui.

Grindžiamas geriausiais turimais duomenimis su parametrais, kurie gali būti pritaikyti prie konkrečių situacijų. Numatytieji parametrai galioja Europos kontekste.

HEAT įrankis  apskaičiuoja, kokia mirtingumo mažinimo ekonominė vertė, jeigu x žmonės reguliariai (daug dienų) važiuoja dviračiu ar eina pėsčiomis y atstumą.

Įrankis gali būti taikomas daugelyje situacijų, pavyzdžiui:

Planuojant naują dviračių arba pėsčiųjų infrastruktūrą. Pavyzdžiui, modeliuojamas skirtingo lygio važiavimo dviračiais ir ėjimo pėsčiomis poveikis. Tai prideda vertinimui papildomos vertės.

Prisidedant prie išplėstinio ekonominio vertinimo užduočių ar prospektyvinio poveikio sveikatos vertinimo. Pavyzdžiui, jis gali būti naudojamas įvertinti mirtingumo mažėjimą siekiant padidinti važiavimą dviračiu arba ėjimą pėsčiomis.

Šis įrankis jau taikomas keliose šalyse.

Liuksemburgo deklaracija dėl dviračių transporto, kaip aplinkai ir klimato kaitai palankios transporto rūšies, skatinimo

Pusė trumpesnių nei 5 km kelionių Europos Sąjungos (toliau – ES) šalyse vyksta lengvaisiais automobiliais, nors galėtų būti vykstama dviračiais arba pėsčiomis.

Pagal PSO vertinimus, gautus panaudojus HEAT įrankį, jei kiekvienas suaugusysis kasdien bent 15 min. važiuotų dviračiu ar vaikščiotų, tai mirčių, susijusių su nepakankamu fiziniu aktyvumu, sumažėtų bent 100 000 atvejų per metus. Tokie skaičiai pateikti deklaracijoje, priimtoje 2015 m. pabaigoje Liuksemburge vykusiame neformaliame ES transporto ministrų susitikime. Liuksemburgo deklaracijoje dėl dviračių transporto, kaip aplinkai ir klimato kaitai palankios transporto rūšies, skatinimo akcentuojama važiavimo dviračiu nauda ne tik aplinkai, ekonomikai, bet ir sveikatai.

Deklaracijoje pateikiami pavyzdžiai, susiję su teigiama dviračio įtaka judumui, sveikatai ir ekonomikai. Taip pat pateikiamas veiksmų planas, kuriame siūloma integruoti dviračių transportą į bendrąją transporto politiką, sukurti ES dviračių transporto strategiją, didinti kelionių dviračiais dalį bendroje kelionių struktūroje.

Deklaracijoje pabrėžiama, kad aktyvesnis važiavimas dviračiu turėtų teigiamos įtakos įvairių visuomenės grupių sveikatai. Pavyzdžiui, nustatyta, kad mokyklinio amžiaus vaikams tai padeda gerinti koncentraciją, darbuotojai, važiuojantys į darbą dviračiu, rečiau serga, be to, mažiau žmonių nukenčia eismo įvykiuose. Važiavimas dviračiu ir ėjimas pėsčiomis suteikia galimybę padidinti vis mažiau fiziškai aktyvių Europos gyventojų fizinį aktyvumą. Be to, paminėta ir netiesioginė nauda net ir tiems, kurie nevažiuoja dviračiu, nes dėl dviračių populiarumo sumažėja transporto spūstys, tarša, triukšmas.

Šios deklaracijos siekiai suderinti su Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos ir PSO Europos regiono biuro vykdomos Europos programos „Transportas, sveikata ir aplinka“ (angl. Transport, Health and Environment Pan-European Programme) 2014 m. Paryžiaus deklaracija sveikam judumui skatinti, kurios veikloje dalyvauja ir Lietuvos Susisiekimo, Sveikatos apsaugos ir Aplinkos ministerijos.

Dviračių transporto skatinimas – prioritetinė Lietuvos susisiekimo plėtros sritis. Lietuvoje daug dėmesio skiriama dviračių transporto infrastruktūros plėtrai miestuose: kuriamos vientiso dviračių tinklo sistemos, siekiama integruoti dviračių transporto infrastruktūrą į bendrą transporto sistemą, kad pėsčiųjų ir dviračių tinklo plėtra būtų patraukli ir saugi jos naudotojui. Lietuva taip pat įgyvendina ES remiamą darnaus judumo mieste planų politiką ir siekia artėti prie ES vidurkio pagal važiavimo dviračiu dalį bendroje kelionių struktūroje (ES vidurkis – 5 proc., Lietuvos – iki 1 proc.).

Dviračių naudojimas Lietuvoje sparčiai populiarėja. Vis dažniau gyventojai renkasi dviratį kaip susisiekimo priemonę, nes važiavimas dviračiu tausoja aplinką, teikia malonumą, stiprina sveikatą. Važiavimą dviračiu į darbą skatina ir darbdaviai. Populiarėja važiavimas dviračiu į darbą, mokymosi įstaigas, džiugu, kad vis daugiau valstybinių institucijų naudoja tarnybinius dviračius. Pavyzdžiui, Anykščių rajono savivaldybės administracija, įvertinusi savivaldybės administracijos specialistų poreikį naudotis dviračiu bei prisidėdama prie draugiško aplinkai transporto propagavimo ir sveikos gyvensenos, įsigijo keturis miesto tipo dviračius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Įvertinti mokinių naudojimosi mobiliaisiais telefonais ypatumai nedžiugina
  2. Lietuvoje bus renkamas „Dviračių miestas“
  3. Važiuok dviračiu saugiai!
  4. Kaip bėgiojantiems išsaugoti sveikus sąnarius?
  5. Panevėžyje atidaryta dviračių sporto bazė
  6. Kaune vyks ketvirtasis dviračių maratonas
  7. Didžiausia Lietuvos dviračių šventė „Velomaratonas“ prasidėjo profesionalų startu (nuotraukos)
  8. Kaip išvengti nugaros skausmų
  9. Kaip apsisaugoti nuo Ebolos hemoraginės karštligės?
  10. Kaip sumažinti šalčio poveikį žmogaus sveikatai?
  11. Kaip darbo vietą paversti sporto aikštele?
  12. Klimato kaita: kokias grėsmes kelia ir kaip su jomis kovojama
  13. Paprasti patarimai, kaip padidinti fizinį aktyvumą ir pradėti mankštintis
  14. Kaip gyventi, norint išvengti cukrinio diabeto?
  15. Visuomenė skatinama dažniau automobilį iškeisti į dviratį

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kariai
Lietuvoje

Didės karių algos, keisis ir tarnybos sąlygos

2025 06 26
Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“ | lcva.archyvai.lrv.lt nuotr.
Istorija

Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“

2025 06 26
Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama | vki.lrv.lt nuotr.
Kalba

Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

2025 06 26
Migracijos departamentas
Lietuvoje

Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija

2025 06 26
Volodymyras Zelenskis ir Donaldas Trampas spaudžia rankas Hagoje vykusiame NATO susitikime
Ukrainos balsas

Hagoje įvyko Zelenskio ir Trampo susitikimas

2025 06 25
Seimas
Lietuvoje

Seimas reglamentavo sankcijas Rusijai ir Baltarusija

2025 06 25
Prezidentas dalyvauja NATO viršūnių susitikime
Lietuvoje

Prezidentas: NATO privalo didinti investicijas į gynybą

2025 06 25
Kelias,eismas
Lietuvoje

Po svarstymo pritarta Valstybinio kelių fondo steigimui

2025 06 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • Rimvydas apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • jo apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Didės karių algos, keisis ir tarnybos sąlygos
  • Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“
  • Prisimename 1941-ųjų birželio 24–25 d. Rainių žudynes
  • Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

Kiti Straipsniai

Dantų protezavimas

Kai šypsena keičia gyvenimą: „PAPADENT“ patirtys

2025 06 25
Sveikata

Lietuvos medikų bendruomenės kreipėsi į Seimą

2025 06 25
Kokie pramanai sklando apie saldiklius?

Saldikliai: bijoti, ar vartoti?

2025 06 24
Vaikas miega

Miegas ir nutukimas: ryšys, apie kurį verta žinoti

2025 06 24
Daržovės, česnakai

Prieskoniai gali tapti natūralia pagalba medžiagų apykaitai

2025 06 22
Saulė | alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Saulė ir sveikata: kaip suderinti saugumą ir malonumą

2025 06 21
Teismas, nuosprendis |

Grupė Seimo narių kreipėsi į teismą dėl SAM teisės aktų  

2025 06 20
Sveikata

Siūloma suteikti daugiau teisių slaugytojų padėjėjams

2025 06 19
Sveikata

Liberalai: dėl medicinos reformos nukentės ir ligoniai, ir gydytojai

2025 06 19
Kiek laiko tarnauja krūtų implantai

Kiek laiko tarnauja krūtų implantai?

2025 06 18

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • Rimvydas apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • jo apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Gerimantas Statinis, Jurgita Bartkuvienė ir Vidmantas Lopeta | alkas.lt nuotr.

„Kelionių kompasas“: Kurtuvėnų regioninis parkas (audio, video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai