Seimas pradėjo svarstyti Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininko Raimundo Paliuko pristatytas Mokslo ir studijų įstatymo pataisas (projektas Nr. XIIP-4305) dėl gerai besimokančių studentų kriterijų įtvirtinimo.
Teikiamu projektu būtų nustatomi kriterijai, kuriuos atitinkantys asmenys būtų laikomi gerai besimokančiais ir dėl to pagal Konstituciją turėtų teisę į valstybės apmokamą mokslą valstybinėse aukštosiose mokyklose.
Pakeitimais siūloma, kad visi moduliai (dalykai) būtų vertinami juos priskiriant pasiekimų lygmeniui – puikiam, tipiniam arba slenkstiniam. Po aukštosios mokyklos nustatyto laikotarpio gauti įvertinimai būtų apibendrinami ir priskiriami atitinkamam lygmeniui.
Gerai besimokančiu būtų laikomas studentas, neturintis akademinių skolų, įvykdęs visus studijų programai vertinamuoju laikotarpiu keliamus reikalavimus ir pasiekęs puikų arba tipinį pasiekimų lygmenį. Tipinis lygmuo būtų pasiekiamas, jei visi modulių (dalykų) įvertinimai yra puikaus arba tipinio pasiekimų lygmens ir vienas per semestrą, ne daugiau kaip 6 studijų kreditų – slenkstinio lygmens.
Numatyta, kad puikiam pasiekimų lygmeniui būtų priskiriamas studentas, kuris žino naujausius studijų krypties šaltinius ir gali generuoti ir plėtoti naujas idėjas, geba taikyti žinias ir spręsti sudėtingas ir netipines studijuojamos krypties ir su ja susijusios profesinės veiklos problemas, gali savarankiškai rinkti, vertinti, interpretuoti studijuojamos krypties duomenis ir, jais remiantis, priimti sprendimus, geba logiškai perteikti informaciją, idėjas, problemas ir sprendimus bendraudamas su studijuojamos krypties ir kitų studijų krypčių specialistais, turi mokymosi gebėjimų, būtinų tolesnėms studijoms ir mokytis savarankiškai.
Tipiniam pasiekimų lygmeniui būtų priskiriamas studentas, kuris žino svarbiausias savo studijų krypties teorijas ir principus ir gali pagrįsti esminius studijuojamos krypties pasiekimus, geba taikyti žinias spręsdamas standartines studijuojamos krypties ar su ja susijusios profesinės veiklos problemas, gali savarankiškai rinkti, vertinti ir interpretuoti studijuojamos krypties duomenis, reikalingus sprendimams priimti, geba perteikti įprastinę studijuojamos krypties informaciją, idėjas, problemas ir sprendimus; turi mokymosi gebėjimų, būtinų tolesnėms studijoms.
Slenkstiniam pasiekimų lygmeniui būtų priskiriamas studentas, kuris žino svarbiausias savo studijų krypties teorijas ir principus, geba taikyti žinias spręsdamas nesudėtingas studijuojamos krypties problemas, gali dalyvauti renkant, vertinant ir interpretuojant studijuojamos krypties duomenis, reikalingus sprendimams priimti, geba perteikti pagrindinę studijuojamos krypties informaciją, idėjas, problemas, turi savarankiško mokymosi gebėjimų.
Po pristatymo už teisės akto pakeitimus balsavo 74 Seimo nariai, prieš balsavusių nebuvo, susilaikė 7 parlamentarai. Pritarus projektui po pateikimo, toliau jis bus svarstomas Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti gegužės 19 d.