Sausio 28 d. 16.30 val. Lietuvių literatūros ir tautosakos institute (Vileišių rūmai, Antakalniog. 6, Vilnius) bus pristatyta nauja dr. Dainiaus Razausko knyga „Visi dievai: „panteono“ sąvokos kilmė, pirminis turinys ir lietuviškas atitikmuo“.
Knygos pristatyme dalyvaus ir žodį tars: pats knygos autorius dr. Dainius Razauskas, knygos recenzentai dr. Vytautas Ališauskas, dr. Naglis Kardelis, vedologas Vytis Vidūnas, mitologė dr. Daiva Vaitkevičienė.
Ši knyga tai Lietuvos kultūros ir meno tyrimo ir Lietuvių tautosakos institutų 2014 m. išleistos šio veikalo elektroninės versijos spausdintinis atitikmuo išspausdintas paties autoriaus lėšomis.
Šioje reikšmingoje D. Razausko religijotyrinėje studijoje aptariami pačių dievų vardai, primenamos bei pabrėžiamos esminės jų ypatybės sąlygojančios paties dievų panteono sampratą. Lyginant kelių skirtingų tradicijų pavyzdžius, aiškinamasi paties panteono sąvokos kilmė ir pirminis turinys. Remdamasis išsiaiškintuoju panteono sąvokos pirminiu turiniu, autorius bando atrasti ir galimą panteono sąvokos lietuviškąjį atitikmenį. Knygos pabaigoje atskirai aptariama įdomi įvairių dievų panteonų ypatybė – dvylikos dievų sąsaja su dvylika metų mėnesių.
D. Razauskas yra vienas iš iškiliausių lietuvių religijos ir mitologijos tyrinėtojų. Jo plunksnai priklauso daugybė šios tyrinėjimų srities mokslinių straipsnių ir šešios knygos. 2005 m. D. Razauskas Rusijos mokslų akademijos Slavistikos institute apgynė humanitarinių mokslų daktaro disertaciją Mitologinių sąvokų leksinė-semantinė analizė: „žuvies“ simbolika baltų-slavų tradicijoje (atsižvelgiant į indų-iranėnų duomenis). Šiam jo moksliniam darbui vadovavo beveik legendinė asmenybė, vienas žymiausių pasaulio baltistų, Rusijos mokslų akademijos tikrasis narys, profesorius Vladimiras Nikolajevičius Toporovas.
D. Razauskas nuo 2007 metų darbuojasi Lietuvių literatūros ir tautosakos institute, yra ilgametis žurnalo Liaudies kultūra vyresnysis redaktorius. Pagrindinė jo mokslinių tyrimų sritis yra lietuvių bei baltų mitinis pasaulėvaizdis.
Panteonas žodžio reikšmė
panteònas [gr. pantheion < pan — visa + theos — dievas]:
1. sen. Graikijoje ir Romoje — visų dievų šventykla;
2. kurio nors rel. kulto dievų visuma;
3. monumentalus pastatas, kuriame laikomi žymių žmonių palaikai.
Gerbiamo Dainiaus norisi paklausti – o kur gi liko lietuviškieji DIEVAI, kurie ir pagimdė graikiškuosius bei romėniškuosius dievus?! Kur bent mažytė užuomina, bent nuoroda į SENIAUSIĄJĄ žemėje LIETUVIŲ KALBĄ, kuri ir pagimdė garikų kultūrą (tame tarpe ir panteonus!) bei graikų kalbą?!
Nuo pat pradziu:”as alfa ir omega”,beta,gama,delta…Litauras ir stumbru zeme”.Litauro zmona Didzioji Rasa.Primta,su Biblija nepradesim gincytis ?Istorikai sako,kad pirmi buvo aisciai,originaliai AESTI,ty ledu draugoves.Taciau”Tabula tera sanctis orientalis” Palestina parasyta”pal AESTI na”.Zodziu aisciai importas ir emigrantai.ir ka jie cia veike?
Chrones : TitanNaglis i pievas atvede Dieva karve.
O uz tai mes juos visus susaudem.
Ir pabaigai:Raide “theta”=Jerusalem ta.O kas tada A thenae ,Thessalonica ?Irgi importavi ?Antika yra zydu palikimas?
Uz viska 6 mln…
Pantheion= Pan ( lenkas,kurio dievas bukas) Jerusalem + jonas ,elektronas ir bozonas gieda meiles giesme.O juos nuteise Temide,Themis.
Skaitykite šaltinius ir stebėkitės LIETUVOS turtingiausiąja praeitimi ir mūsų dievų PANTEONU:
– Anot Senojo Testamento nuo V iki I t.pr.m.e. Žemėje viešpatavo dievas SAULIUS (Saulė);
– Graikų šaltiniai liudija, kad II t.pr.m.e. Balkanų pusiasalyje apsigyveno iš šiaurės atėję PELAZGAI, o Tero ugnikalnio viršūnėje įsikūrė dievų Olimpas su 12 titanų bei su dievu Uranu ir jo žmona Gaja (Žemė);
– Po 1650 m.pr.m.e. įvykusio Tero (Atlanto) ugnikalnio sprogimo, dievų olimpo valdovu tapo Kronas ir jo žmona Rėja bei 12 dievų; praėjus apie 150 metų Balkanų pusiasalį apgyvendino iš šiaurės atėję TRAKAI;
– Po 1365 m.pr.m.e. Tero (Atlanto) ugnikalnio sprogimo, dievų Olimpe įsiviešpatavo Krono sūnus Dzeusas (liet. dzievas – dievas) su 12 pusdievių (Tęsėju, Herakliu ir kt.); po maždaug 150 metų Balkanų pusiasalį apgyvendino iš šiaurės atėję ACHAJAI; mat po kiekvieno Tero ugnikalnio sprogimo Balkanuose gyvybės nelikdavo;
– 1179 m.pr.m.e. Tero ugnikalnis susisprogdino ir jo vietoje Egėjo jūroje liko keldera – keletas Santarino salelių. (Šios katastrofos liudininkas arijų-baltų Krivių Krivaitis Vandenorius epe “Iliada” šią tragėdiją pateikia kaip achajų ir trojėnų karą!). Po maždaug 150 metų Balkanus apgyvendino vėl gi iš šiaurės atėję dorėnai (vėliau tapę graikais).
Dievo nėra.
Ir visa kalba.
Juokaujat.
Pradejau “skaityti” Prolomejaus Geografija.II a po Jezaus…tai bent…bites Moses dukros,o mozuru Attila alku bulius ant iesmo.Mano kaime mozurai buvo keksmazodis,nors istiesu MO-tvarka;Moses,mokykla,molis.Mozurai tvarka ziurai.Del to juos kunigai gyvus degino ir kryzevo.Niekaip negaliu ispeti runos “sel”moteru,kurios piramidziu laikais rinkdavo Lietuvos inka raliu.Kas yra Lietuva,iki siol nesuzinojau:”Moses vaikai”.Speju,kad RHEA yra seures pasvaiste.Geja taip, Zeme.Zeus Germantas-las ji toks-nezinau.Tie graiku dievai,labai jau ne graikiski.Greitai as juos isbuozysiu:Mnemosine.Viena maziau.
Mozurai mane kad lakstingala dievas.
Gerb. Autoriui nuoširdžiausias ačiū už galimybę parsisiųsti šį darbą!
Dr. Dainiui Razauskui reikėtų atitaisyti kartojamą klaidą ar įbruktą klastotę – vietoje Angdievis vėliau įrašytą žodį Andajas. Volynės metraštis pažymėjo, jog lietuviai ties Vozviagliu pagarbino Dievą Rikį (Diveriks) ir Angdievį (Angdievas). Taigi, karių Dievas Rikis ir žuvusiųjų – Angdievis, kurio kilmė nuo prasminio žodžio anga, žyminčio dvasių išėjimą į dausas. Andajas – tikra nesąmonė, net klausai nepriimtinas žodis.
Iš kur pats ištraukei Angdievį gal pats nori perrašyti metraštį. lyvis
Visiškai pritariu Lyviui!