Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

A. Liekis. Svetimi lenkai: kada ir kodėl? (I)

Algimantas Liekis, www.alkas.lt
2015-02-05 00:22:54
12
dr. Algimantas Liekis pristato savo knygą „Svetimi lietuvių namuose“ | R. Garuolio nuotr.

dr. Algimantas Liekis pristato savo knygą „Svetimi lietuvių namuose“ | R. Garuolio nuotr.

algimantas-liekis-r.garuolio-nuotr
dr. Algimantas Liekis pristato savo knygą „Svetimi lietuvių namuose“ | R. Garuolio nuotr.

Monografijos „Svetimi lietuvių namuose“ santrauka

„Svetimi lietuvių namuose” – ta prieš pusmetį išėjusios istoriko dr. Algimanto Liekio monografijos pavadinimas. Jis yra dar 42 kitų knygų autorius ir per 60 knygų sudarytojas. Kadangi šios knygos greitai neliko knygynuose, skaitytojų pageidavimu spausdiname jos santrauką.

Dr. A.Liekis knygoje atskleidė, kad Lenkija vienintelė Europoje tarpukariu nepripažino Lietuvos valstybės de jure, buvo susitarusi su Adolfu Hitleriu pasidalinti Lietuvą, II Pasaulinio karo metais siūlė savo paramą Josifui Stalinui ir Vinstonui Čerčiliui su sąlyga, jei po karo Lietuva atiteks Lenkijai, liepė Armijai Krajovai naikinti lietuvius, kad būtų pakeista demografinė padėtis Rytų Lietuvoje, Sąjūdžio laikais puoselėjo planus prijungti Vilnių prie Lenkijos.

***

Lietuvių tautos ir jos sukurtos Lietuvos valstybės (ir Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės) istorija buvo glaudžiai susieta su pietinių kaimynų lenkų ir jų valstybės istorija. Joje būta ir gražaus bendravimo, ir priešiškumų. Tačiau įdomu, kad abejais atvejais beveik visada tik lenkai ir Lenkija laimėdavo, o lietuvių tauta ir Lietuvos valstybė tik nusilpdavo, priartėdama prie pražūties, prie ištirpimo lenkuose ribos. Taip atsitiko ir su Lietuvos Didžiąja Kunigaikštyste, buvusia gerokai didesne už Lenkiją, bet po keletos šimtmečių „brolavimosi“ su lenkais …. tapo Lenkijos provincija. Kas ir kodėl lemdavo, kad lietuvių tauta buvo vos ne visai sulenkinta, kad jos valstybė buvo virtusi Lenkijos provincija, kodėl ir po daugiau kaip 120 metų karų, okupacijų, aneksijų ir po Pirmojo pasaulinio karo atsikūrusi Lenkijos valstybė vėl tapo vienu nuožmiausia nepriklausomybės siekusios Lietuvos, kodėl ir po Kovo 11 – osios tiek Lietuvos lenkai, didele dalimi ir Lenkijos valstybė neištiesė garbingai draugystei rankos, o mėgino atplėšti, prisidengus „lenkų tautinės mažumos“ gynimo ir panašiomis vėliavomis po Pirmojo pasaulinio karo Lenkijos viršininko J. Pilsudskio smurtu ir apgaulėmis užimtąją Rytų Lietuvą, paversti ją „lenkų autonomine sritimi“, pavaldžia dar gyvavusiai TSRS, ar net Baltarusijos TSRS; kodėl ir šiandieną nemaža dalis Vilniaus krašto lenkų vis dar, atrodo, jaučiasi ne tiek nepriklausomos Lietuvos, o svetimos – Lenkijos piliečiais? Į tuos ir daugelį kitų klausimų mėginta atsakyti autoriaus monografijoje „Svetimi lietuvių žemėse“. Tai – pirmasis mėginimas istoriografijoje, nes iki šiol daugelis lietuvių tyrėjų apie vadinamąsias „tautines mažumas“ buvo linkę arba nutylėti, arba kalbėti tik gerai; tas pats pasakytina ir apie Lenkijos valstybę. Kritikuoti jos agresyvumą, imperializmą kai kuriems ir Lietuvos patriotų atrodė, kad tuo suinteresuotas tik Rusijos imperializmas, kad kritikuotojai – tik Rusijos ar buvusios TSRS agentai, bolševikai. Taip neretai atsitinka, nes tyrėjai, propagandistai nesivadovauja tokiomis vertybėmis, tokiais matais, kaip lietuvių Tauta, lietuvybė, nepriklausoma Lietuvos valstybė, Dora – kiek nagrinėjami įvykiai ar procesai prisidėjo prie tų vertybių stiprinimo, tarsi užmiršdami, kad ėriukui lyg būtų geriau, jei jį sudraskytų ne rusiška meška, o lenkiški ar vokiški vanagai, angliškas liūtas ar kiti pasaulio aštriadantys, aštrianagiai.

Daugelis lenkų, nepaisydami istorinių faktų, mėgsta sakyti, kad Rytų Lietuva, Vilnius ir jo kraštas – tai jų protėvių ir tėvų kraštas ir, kad lietuviai tą kraštą irgi laiko savu, tai tik , kad iki šiol vis dar neišspręsta jo problema – „o“, tarsi jis iš tikro tik jiems ir Lenkijai turėtų priklausyti. Tačiau istoriškai lietuvių valstybei turėtų  priklausyti ne tik tas kraštas, bet ir beveik visa Sūduva – iš dalies dabartinės Lenkijos valdoma Palenkės vaivadija, ir visos lietuvių protėvių – giminaičių prūsų žemės palei Baltiją nuo Nemuno iki Vyslos ir dar piečiau ( apie 70 proc. jų dabar valdo Lenkija ir apie 30 proc. – Rusija). Tai, kad tie kraštai lietuvių protėvių liudija archeologiniai radiniai, vietovardžiai. Bet tose žemėse prie Vyslos ir Baltijos jūros lietuviams anksčiausiai ir teko susidurti su gausiai atplūstančiomis slavų – lenkų protėvių, germanų gentimis, o vėliau ir su jų valstybėmis. Ypač agresyviai puolė lenkai, kurie apgyvendinę Kulmo krašte kryžiuočius, jų pagalba, prisidengdami  krikščionybės platinimu, siekė prisijungti ir lietuvių, jų gentainių žemes; jie išžudė didžiąją dalį sūduvių (jotvingių) ir jų žemėse patys ėmė kurtis, išžudė, pavergė, kolonizavo ir didžiąją dalį prūsų. Iš šiaurės lietuvių žemes stengėsi užimti dabartinės Latvijos teritorijoje įsikūrę kiti „krikštytojai“- Kalavijuočių ordinas. Tad lietuviams, kuriantiems savo centralizuotą valstybę, dėl lenkų, kryžiuočių, kalavijuočių agresijos, neliko kito, kaip tą valstybę plėsti į Rytus, į slavų kraštus, kuriuos siaubė mongolų – totorių ordos, prisėjo kurti ne tautinę lietuvių valstybę (kaip sakyta, prūsai, didelė dalis sūduvių, latvių buvo išžudyti, okupuoti lenkų, kryžiuočių, kalavijuočių), o savotišką imperiją. Įdomu, kad prie lietuvių, įvardinamų tuomet dar pagonimis, valstybės noriai jungėsi rytų slavų, jau seniai apsikrikštijusių kraštų valdovai. Tiesa, karalius Mindaugas ir didelė dalis krašto žmonių apie 1263 m. irgi buvo apsikrikštiję, tačiau daugeliui didikų patyrus, kad krikštas lenkams, germanams ir kitiems yra tik pretekstas įsitvirtinti lietuvių žemėse, daugelis grįžo prie senojo savo tikėjimo, prie senųjų dievų garbinimo, kurie atrodė geriau suprantą to meto lietuvį.

Daug ką atgrasė nuo krikščionybės ir su ja ateinanti baudžiava, svetimšalių kunigų ir misionierių noras greitai pralobti.

Popiežiams ir jų globojamajai Šventosios Romos imperijai, jos kariaunoms, pirmiausia kryžiuočiams, kalavijuočiams rūpėjo ne tiek vėl pagonybėn sugrįžusių lietuvių apkrikštyjimas, o pirmiausia dar X a. apsikrikštijusių rytų slavų tautų sugrąžinimas Romos popiežių valdžion – daugelis jų buvo paklususių Bizantijos patriarchui ir tuo pačiu tapę vadinamosios Rytų krikščionių bažnyčios pavaldiniais (pagal kai kuriuos šaltinius XIV a. vidury apie pusė ir LDK kunigaikščių išpažino stačiatikybę). Užtat popiežiai ir rusų, gudų ir kai kurioms kitoms tos bažnyčios išpažinėjams, kaip ir pagonims prūsams, lietuviams skelbė kryžiaus žygius. Bet kadangi tos tautos priklausė Lietuvos valstybei, pirma reikėjo ją įveikti. Bet nesisekant įveikti ginklu, ir buvo sumanyta įveikti gudrumu: ištekinti Lenkijos karalaitę Jadvygą už Lietuvos Didžiojo kunigaikščio Jogailos, karūnuojant jį ir Lenkijos karaliumi. Žinoma, svarbu ne pačios vedybos, o prieš jas Krėvoje pasirašyta sutartis, pagal kurią keliskart didesnė Lietuva prijungta prie Lenkijos karalystės kaip kunigaikštystė, o tai Vakarų pasaulyje reiškė ir kaip pasidavimą karaliaus valdžiai; kita tuo meto lietuvių klaida, kad sutiko, jog naująja religija – krikščionybe rūpintųsi lenkų misionieriai ir kunigai ir, kad Lietuvos bažnyčia būtų pavaldi lenkų Gniezno arkivyskupijai, nepaisant, kad dar beveik prieš 150 m. karaliaus Mindaugo laikais popiežius buvo leidęs įkurti atskirą Lietuvos bažnytinę provinciją.

Susitaikymas su kunigaikštystės statusu, atidavimas į atėjūnų lenkų rankas krašto žmonių švietimo, dvasinio ugdymo oficialiai sudarė sąlygos skverbtis į Lietuvą svetimai lenkų kalbai, kultūrai, o su tuo ir abejingumui savos valstybės savarankiškumui. Tad su Lietuvos valstybės antru apsikrikštijimu, prasidėjo jos nors iš pradžių gana lėtas, bet nepaliaujamas lenkiškumo vėžio ląstelių, naikinančių lietuvių valstybinį savarankiškumą veisimąsis, nepaisant, kad Lietuva, lyginant su ją apžiojančia Lenkija, buvo keliariopai didesnė, užimdama plotus nuo Baltijos iki Juodosios jūros, nuo Karpatų iki Pamaskvio. Pražūtingumą Lietuvos valstybei susijungus su Lenkija, suvokė Vytautas Didysis, kuris senatvėje mėgino Lietuvą paskelbti karalija ir pats karūnuotis jos karaliumi (karalystė negali būti pavaldi kitai karalystei), bet lenkams pagrobus jam vežamą karūną (1429 m.), lyg susitaikė dėl to, o gal ir patikėjo lenkų vyskupais, kad atsisakęs žemiškos karūnos jis būsiąs karūnuojamas dangaus karalystėje.

016Po Vytauto Didžiojo mirties išsilaisvinti nuo „brolių“ lenkų, nuo Lenkijos mėgino Lietuvos didysis kunigaikštis, Jogailos brolis Švitrigaila (svajojęs vainikuotis Lietuvos karaliumi), iki tol valdęs Vitebsko, Podolės ir kitas rusų, ukrainiečių žemes. Bet 1435 m. rugsėjo 1 d. lemiame mūšyje netoli Ukmergės su lenkais ir unijininkais pralaimėjo jiems ir pabėgo į savo pilis Ukrainoje. Jei Švitrigaila būtų laimėjęs Lenkija tikriausiai būtų tapusi Lietuvos provincija.

Po Švitrigailos sugrąžinti Lietuvos valstybei savarankiškumą mėgino Lietuvos didysis kunigaikštis ir Lenkijos karalius Žygimantas Kęstutaitis. Bet 1440 m. kovo 20 d. jis, besimeldžiantis Trakų pilies koplyčioje, lenkų agentų buvo nužudytas. Jam tada ėjo 80 – ieji metai. Po jo prasidėjo spartus Lietuvos galybės smukimas, o su juo ir lenkų ir kitų svetimšalių kolonistų skverbimąsi ypač į šiaurę nuo Vyslos ir Bugo – Sūduvon ir prie Baltijos – į prūsų žemes.

Dėl to, kad galingoji Lietuva vis labiau pasidavė lenkų įtakai, vis daugiau ėmė prarasti savo žemių, daugeliu atveju lėmė ne pralaimėjimai mūšių laukuose, o pačių valdančiųjų išdavystės, nesantaika viduje ir egoistiniai siekiai, neretai savo dvarelį ar pilaitę ėmus laikyti svarbiau už visos valstybės interesus. Žinoma, ne mažesnę reikšmę turėjo ir vadinamasis tolerantiškumas svetimoms kalboms, leidimas atėjūnams įsigalėti savo tėvų ir protėvių žemėse; per keletą šimtmečių lietuviai, kurdami imperiją buvo įpratę taikytis prie kitų tautų kalbų ir religijų – lietuviai vietininkai slavų žemėse dažniausiai perimdavo ir vietinių kalbą bei religiją. Tad iš dalies ir dėl to net ir Vytauto Didžiojo laikais, lietuvių tauta nepadidėjo, nepadaugėjo ir jo imperijoje lietuviškai kalbančiųjų. Tuo tarpu, pavyzdžiui, Maskvos valdovai kūrė „vieningą“ Rusiją, laikydamiesi principo: vienas valdovas – caras, viena kalba – rusų, vienas tikėjimas – stačiatikių. Panašiai vyko ir Lenkijoje, Anglijoje ir kitose šalyse. Bet Lietuvos valstybėje to niekada nebuvo.

Šiandienos požiūriu dėl Lietuvos nuosmukio, sulenkėjimo daugeliu atveju kalti jos valdantieji, kurie apsikrėtę siekiu būti „tikrais europiečiais“ skubėjo atsisakyti ir lietuvių kalbos, kultūros, lengvai pasidavė lenkų šovinistų ir agresorių įtakai; lenkų, kurių ne maža dalis kankinami nevisavertiškumo prieš tuos pačius europiečius, visomis išgalėmis stengėsi įsiteikti popiežiams, Šventosios Romos imperijos valdovams, įrodyti esą tariamais mesijais Rytų Europos tautoms, sugebantys padaryti tai, ką per keletą šimtmečių negalėjo padaryti tų pačių popiežių valios vykdytojai kalavijuočiai ir kryžiuočiai – sunaikinti savarankišką Lietuvos valstybę, „sugrąžinti“ Romos popiežių ir Šventosios Romos imperijos valdžion ne tik lietuvių, bet ir rusų, ukrainiečių, gudų ir kitas tautas.

Lietuvių „apsipjaustymas“ savom rankom…

Lietuvos, Lenkijos ir kai kurių kitų šalių istoriografijoje nemažai rašyta ir rašoma apie bendrosios Lietuvos–Lenkijos valstybės (po Liublino unijos) palaipsnį žlugimą, po kaimyninių valstybių – Rusijos, Prūsijos, Austrijos įvykdytų padalinimų (1772, 1793 ir 1795 m.). Bet, kaip anksčiau minėta, Lenkiją valdantieji jau nuo Krėvos unijos laikų rengė įvairiausius sąmokslus prieš galingąją Lietuvos valstybę, norėdami ją susilpninti, pajungti savo įtakai, neleisti pasinaudoti ir pergalių vaisiais, o taip pat atplėšti nuo jos teritorijų. Net tokiam lietuvių tautos genijui kaip karaliui Vytautui Didžiajam ne visada pasisekdavo išsisukti iš lenkų ponų ir hierarchų suregztų tinklų. Tai iš dalies matyti ir po Žalgirio mūšio pergalės, jos vaisių dalybose.

Šis mūšis buvo ir yra tarp labiausiai Europoje ir gal pasaulyje minimų. Jis įvyko 1410 m. liepos 15 d. netoli Tanenbergo ir Griunvaldo, jame kovėsi Lietuvos–Lenkijos kariuomenės su Kryžiuočių ordinu. Mūšis truko apie 1,5 paros ir jame, pagal kai kuriuos šaltinius, dalyvavo iki 85 tūkstančių karių iš abiejų pusių. Lietuvos–Lenkijos kariuomenei vadovavo Vytautas Didysis. Jo sumanios strategijos dėka kryžiuočiai buvo sumušti ir priversti bėgti. Apie 20 tūkstančių kryžiuočių pateko į lietuvių – lenkų nelaisvę, po keliasdešimt tūkstančių karių žuvo iš abiejų pusių.

Ypač didelį didvyriškumą parodė lietuviai, kuriems teko atremti pagrindinį kryžiuočių smūgį. Tad jų ir tarp žuvusiųjų buvo bene daugiausia. Tačiau, einant amžiams, pastebimai kito Žalgirio mūšio vertinimas. Lenkai tą mūšį vis dažniau ėmė įvardinti tik kaip savo tautos, savo karaliaus Jogailos, nors ir lietuvio, pergale, nors, kaip nurodo įvairūs istoriniai šaltiniai, karalius Jogaila beveik per visą mūšį tik meldėsi. Rusai, gudai visur pabrėždavo ir pabrėžia tai, kad mūšyje dalyvavo jų, Smolensko pulkai, nors iš tikro Smolenskas tuomet buvo Lietuvos valstybės dalimi.

Lietuviams visuomet šis mūšis buvo garbingos ir didingos praeities įrodymo pavyzdžiu. Jis buvo prisimenamas ir SSRS okupacijos metais, apie jį rašyta ir komunistinių istorikų darbuose, „Žalgirio“ vardu pavadinta nemažai ir sovietinių įmonių, kolūkių, sporto organizacijų. Tiesa, sovietmečiu „Žalgirio“ pavyzdžiu dažniausiai norėta įrodyti pirmiausia rusų tautos nuopelnus, įveikiant tariamą nacių Vokietijos gimdytoją – Kryžiuočių ordiną, o taip pat skelbiant, jog katalikybė buvo diegiama tik kardu. O šiandieną globalistai neretai mėgina iš viso paneigti Žalgirio mūšio reikšmę Lietuvos, Lenkijos ir kitų Rytų Europos valstybių istorinei raidai.

Nors Lietuvai buvo prisiėję kovoti dešimtyje kitų mūšių, Žalgirio mūšio pergalės diena dažniausiai minima iškilmingiausiai, apie jį ir meno kūrinių sukurta daugiausia. Bet ar pagrįstai? Žinoma, Vytauto Didžiojo naudota strategija ir taktika niekam nekelia abejonių. Šiame mūšyje Vytautas Didysis iškilo kaip genialus kariuomenės vadas, karo strategas. Žalgirio mūšis patvirtino, jog lietuviai tuometinėje Europoje buvo ne kokie atsilikėliai, o savo karo technika ir strategija niekuo nenusileido iš visos Europos į kryžiuočių kariuomenę surinktiems geriausiems riteriams. Galima sakyti, jog buvo patvirtinta ir tai, jog lietuviai, ypač žemaičiai, krikščionybei priešinosi ne dėl savo atsilikimo, kaip teigė ir teigia kai kurie istorikai, bet todėl, jog daugeliu atvejų jautėsi ir buvo pranašesni už pačius misionierius.

(Bus daugiau)

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. A. Liekis. Svetimi lietuvių namuose (video)
  2. V.Landsbergis: Jei lenkai nori lenkiškų pavardžių pasuose, gal jie nori būt traktuojami kaip svetimi
  3. A. Liekis. Suvalkų sutartis – Lenkijos agresijos aktas (I)
  4. A. Liekis. Prezidentinė Lietuva ir Lietuvių Tautos likimas (video)
  5. A. Liekis. Suvalkų sutartis – Lenkijos agresijos aktas (IV)
  6. A. Liekis. Suvalkų sutartis – Lenkijos agresijos aktas (III)
  7. A. Liekis. Suvalkų sutartis – Lenkijos agresijos aktas (II)
  8. J.Tamkutonis. L.Linkevičius ir lenkai
  9. D. Kuolys. Lietuviai ir lenkai: tradicija ir stereotipai
  10. Č. Iškauskas. Kada Lietuvą pasiglemš Baltarusija?
  11. Č. Iškauskas. 1863 m. sukilimo vertinimai: lenkai ar lietuviai?
  12. A. Liekis. Lietuvių vienybės ir kovos diena
  13. Ž. Makauskienė. Lenkai įsitikinę, kad jiems galima daugiau
  14. Seime pristatoma paroda „1939–1940 m. Lietuvoje internuoti lenkai“
  15. A. Veilentienė. Grėsmės nacionaliniam saugumui ir politikų vergo sindromas. Kodėl norima priimti antikonstitucinius įstatymus?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 12

  1. Gintautas says:
    10 metų ago

    Ačiū, p. Algimantui už teisingus straipsnius apie Lietuvos-Lenkijos santykius istorijos bėgyje. Tai principinga pozicija, kuri leidžia suprasti lenkų ambicijas Lietuvos atžvilgiu. Kas Lenkiją bevaldė ar karaliai, ar diktatoriai (Pilsudskio) tipo, ar komunistai, ar dabartiniai valdovai, jų tikslas buvo vienas: žeminti Lietuvos vardą, polonizuoti Lietuvos žemes ir galų gale ištrinti Lietuvos vardą iš pasaulio. Linkiu tęsti tokią principinę poziciją ir toliau.

    Atsakyti
  2. zebedenas says:
    10 metų ago

    Rusijos nuo pat xix a. taikytas tikslas skaldyti kaimynų santarvę (L-L) stumiasi pirmyn…ir kaip visuomet ne be “tautininkų” pagalbos.

    Atsakyti
    • Pikc says:
      10 metų ago

      Taip taip – akurat taip ir yra. Tada tautininkai su rusų pagalba lenkus įkalbėjo Vilnių užimti, o dabar tomaševskio neojedinstvininkus remia. 🙂

      Atsakyti
  3. Skalvė says:
    10 metų ago

    Labai gerai žemėlapis, aukštos rezoliucijos. Ačiū 🙂

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Skalve, nesupratau.

      rezoliùcija [lot. resolutio — atleidimas]:
      1. kolegialaus organo (komiteto, suvažiavimo, susirinkimo) trumpai formuluota išvada (sprendimas) svarstytu klausimu;
      2. pareigūno, viršininko sprendimas, užrašytas rašte, pvz., pareiškime;
      3. teismo sprendimo arba nuosprendžio baigiamoji, išvadinė dalis.

      ,,aukštos rezoliucijos” – raiškus (?)

      Atsakyti
      • Kamblys says:
        10 metų ago

        hrrr au au

        Atsakyti
  4. Tomas says:
    10 metų ago

    Idomus straipsnis, vercia permastyti savo isitikinimus. Sekmes

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27
Automobilis, kelionės
Gamta ir žmogus

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27
Troleibusas
Lietuvoje

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji kelionių bilietai

2025 06 27
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdos Atgimimo aikštė ruošiama išminavimo darbams

2025 06 27
Dviračių sportas
Lietuvoje

Daugės dviratininkams skirtų takų

2025 06 27
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • +++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
  • Tomas Jakutis apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • Tomas Jakutis apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai
  • EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę
  • Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas
  • GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

Kiti Straipsniai

E. Musteikis. Vytauto Didžiojo drąsos gijos sujungia Anykščius ir Ukrainą

E. Musteikis. Vytauto Didžiojo drąsos gijos sujungia Anykščius ir Ukrainą

2025 06 17
Vytautas ir Jogaila kalbasi lietuviškai

A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…

2025 06 07
Andžejus Duda ir Gintautas Paluckas

G. Paluckas: Lietuvos ir Lenkijos partnerystė išliks tvirta

2025 06 03
1863–1864 metų sukilimo herbas

D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)

2025 05 31
Traukinys

Traukiniai tarp Vilniaus ir Varšuvos važiuos greičiau ir dažniau

2025 05 28
Gitanas Nausėda ir Andžejus Duda

Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai

2025 05 19
Andžejus Duda ir Gitanas Nausėda

Prezidentas lankosi Lenkijoje

2025 05 19
Kotryna Barbora Gelgaudaitė su dvaro didiku

Į pilį sugrįžta didikų Gelgaudų šeimos istorija

2025 05 16
B. Makauskas. Suvalkų sutartis – po šimto metų (VI)

V. Valiušaitis. Lenkams – didvyris, lietuviams – grobikas: 90 metų po J. Pilsudskio mirties

2025 05 12
LDK ir Lenkija prieš Liublino uniją 1526 m.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (II)

2025 05 07

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • +++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
  • Tomas Jakutis apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • Tomas Jakutis apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
  • KUPARAS apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žemės gelmėse negalima palikti jokių kasybos pramonės atliekų

Žemės gelmėse negalima palikti jokių kasybos pramonės atliekų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai