Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Bepiločiai orlaiviai jau raižo Lietuvos padangę

www.alkas.lt
2015-01-03 08:00:26
3
Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.
Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Pamatyti priešo išsidėstymą, ieškoti dingusių žmonių, valdyti riaušes ar tiesiog fotografuoti – toks bepiločių orlaivių (BO) universalumas jau pastatė juos į vieną gretą su įprastais lėktuvais civilinėje ir karinėje aviacijoje. Vieni iš BO gamybos pradininkų mūsų šalyje – Lietuvos kosmoso asociacija ir jai priklausantis Kosmoso mokslo ir technologijų institutas.

Bepiločių lėktuvų atsiradimas – ryškus istorinio dėsnio, kad karas paspartina technologijų progresą, pavyzdys.

Pasaulyje žinomi angliška santrumpa UAV (Unmanned aerial vehicle), bepiločiai orlaiviai šiandien įvairiems tikslams naudojami beveik kiekvienoje šalyje. Jie savo istoriją pradėjo dar XIX a.,

kai Austrija link Venecijos

paleido nepilotuojamus, bombų prikrautus karšto oro balionus.

Nors šie nepilotuojami orlaiviai vis tobulėjo, tačiau jų atliekamas vaidmuo vis dar buvo epizodiškas – Pirmajame pasauliniame kare buvo sukurta nepilotuojama torpeda, sprogstanti po tam tikro laiko, o Antrajame pasauliniame kare naciai į Angliją nukreipė beveik 30 tūkst. bepiločių sparnuotųjų raketų „V-1“, iš kurių, deja, 4 tūkst. sėkmingai atakavo Londoną.

Gimė per Šaltąjį karą

Pirmąja modernių bepiločių orlaivių gimimo diena laikoma XX a. 7-ojo  dešimtmečio pabaiga, kai, vykstant Šaltajam karui tarp JAV ir Sovietų Sąjungos, amerikiečių žvalgybiniai lėktuvai pastarojoje šalyje buvo numušti, o pilotai paimti įkaitais. Tada nuspręsta, kad daugiau pilotų prarasti negalima ir buvo suintensyvinta bepiločių lėktuvų kūrimo programa.

BO naudojimo programos antrą kvėpavimą įgavo po 2011 m. rugsėjo 11-osios teroristinių atakų Niujorke, JAV. Tada šios šalies Centrinės žvalgybos valdyba (CŽV) pradėjo „Erelio programą“, skirtą rinkti žvalgybinius duomenis BO pagalba.

2012 m. duomenimis, JAV karinės oro pajėgos turėjo beveik 8 tūkst. BO, t.y. beveik kas trečias šios šalies karinių oro pajėgų lėktuvas – bepilotis. 2013 m. tokio tipo orlaivius gamino ir naudojo 50 pasaulio šalių, kaip Iranas, Izraelis ir Kinija – tarp šių šalių buvo ir Lietuva.

Lietuvoje – palankios sąlygos skraidyti

Vieni iš BO gamybos pradininkų Lietuvoje – Lietuvos kosmoso asociacija (LKA) ir jai priklausantis Kosmoso mokslo ir technologijų institutas (KMTI), pritaikantis juos tiek moksliniams tyrimams, tiek verslui.

Pasak KMTI direktoriaus, mokslų daktaro Domanto Bručo, institutas, pradėjęs dirbti su palydovų kūrimu, prieš keletą metų susidomėjo ir BO, mat abiejų šių aparatų veikimo principas – itin panašus.

„Nors Lietuvoje dažniausiai manoma, kad BO yra radijo bangomis valdomas lėktuvėlis, tačiau pasaulyje juo laikomas orlaivis, turintis tam tikrą intelektą ir galintis skristi pats. Jam nereikia nuolatinio žmogaus dalyvavimo – žmogus jį tik užprogramuoja“, – pasakoja D. Bručas.

Panašių aparatų taikymas civiliniams komerciniams tikslams, dėl nustatytų griežtų skrydžių taisyklių, yra labai ribotas – daugelyje Europos Sąjungos šalių civilinių BO skrydžiai yra draudžiami.

„Europoje su BO skristi už matomumo ribų yra griežtai draudžiama. Lietuvoje oro eismas mažiau intensyvus, čia skraido mažiau lėktuvų, dėl to čia ir yra palankesnės sąlygos juos vystyti – draudimai mūsų šalyje kol kas nėra griežti“, – tvirtino mokslininkas.

Kosmoso mokslo ir technologijų instituto direktorius neslėpė, kad, vystant BO, susiduriama ir su sunkumais – tenka įveikti ne tik biurokratines kliūtis, tačiau sulaukiama pasipriešinimo ir iš įprastų lėktuvų pilotų bendruomenės, kurie bijo galimų incidentų tarp šių orlaivių ir jų valdomų lėktuvų ore.

Bepiločius kuria ir lietuviai

KMTI kartu su LKA bendradarbiauja su lietuvišku startuoliu „Flyeye“, kuriančiu ir programuojančiu lietuviškus bepiločius orlaivius. Jie pritaikomi žemės ūkyje, energetikoje, naftos gavyboje, infrastruktūriniuose bei apsaugos sprendimuose, miškininkystėje.

„Pastaruoju metu šio startuolio sukurtus BO naudojame komerciniams tikslas – padedame stebėti žemę iš viršaus. Darome ne tik žemėlapius, tačiau galime itin operatyviai pateikti labai detalias reikiamos vietos nuotraukas – iš dangaus galime užfiksuoti 3 cm ilgio objektą, esantį ant žemės“, – pasakojo D. Bručas.

Pirmojo lietuviško kosminio palydovo „LitSat-1“ projekto techninės dalies vadovo teigimu, BO pasitelkiami ne tik stebint degantį mišką ir liepsnų plitimą, transporto kamščių mieste susidarymą, krovinių vežimą, tačiau ir gelbstint gyvybes – jie ieško dingusių ar pasiklydusių žmonių. Šiandien viena populiariausių paslaugų Lietuvoje – pasėlių stebėjimas. Iš oro gerai matosi, kurie jų greičiau auga, o kurie – ne tokie gyvybingi.

D. Bručas atskleidė, kad netolimoje ateityje BO orlaiviai visiškai pakeis krovininius lėktuvus.

„Jau dabar kuriami projektai, kuriuose keleiviniai lėktuvai turės tik po vieną pilotą, sėdintį lėktuvo gale įrengtoje kabinoje be langų prie monitorių. Jis, esant reikalui, galės perimti lėktuvo valdymą, tačiau lėktuvas gebės pats skristi nustatytu maršrutu. Krovinius gabenantys lėktuvai skris be žmogaus pagalbos“, – sakė jis.

LKA konkursas – jaunųjų BO kūrėjų kalvė

2014 m. spalio pabaigoje Vilniuje jau penktą kartą įvyko Lietuvos kosmoso asociacijos organizuojama tarptautinė kosmoso ekonomikos konferencija „Space Economy in the Multipolar Word 2014“ (SEMWO 2014).

Konferencijoje Kauno technologijos universiteto (KTU) Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) dekanas Andrius Vilkauskas, kartu su Universiteto Gynybos technologijų instituto (KTU GTI) vadovu Algimantu Fedaravičiumi, pristatė pirmąjį lietuvių sukurtą kosminį palydovą „LitSat-1“, o taip pat įvyko ir mokomųjų palydovų „CanSat“, raketų ir BO konkurso apdovanojimai.

Šie apdovanojimai – BO kūrėjų konkurso finalinis akordas. Jau antrus metus vykusiame konkurse Molėtų aerodrome varžėsi kūrėjai iš visos Lietuvos, o viena pagrindinių užduočių komandoms – savo sukurtu BO atrasti aerodrome išdėliotus taikinius, nuskaityti ant jų esančią informaciją ir nustatyti jų koordinates.

Pilotui orlaivį leidžiama valdyti tik pakilimo ir nusileidimo metu. Jam pakilus, valdymas turi būti perleistas orlaivio sistemoms, kurios valdo skrydį pagal įvestas koordinates. Atlikus skrydį, pilotas perima orlaivio valdymą ir jį nutupdo.

Konkurso, rengiamo remiantis JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) standartais, dalyvius vertina ir speciali komisija. Visi dalyviai turi jai pateikti informaciją apie orlaivio konstrukcijos rengimą, biudžeto planavimą, numatytus rizikos lygmenis, specifikacijas mechaninei ir programinei įrangai, bei duomenis, gautus finalinių skrydžių metu.

„Konkursas reikalingas tam, kad visi konkurso dalyviai galėtų pasimokyti vieni iš kitų: ir klaidingų, ir teisingų sprendimų, pasidalintų savo patirtimis, pasiūlymais. Reikia, kad augtų jaunoji karta, kuri nebijotų kurti ir suprastų BO naudą mūsų šaliai“, – apie konkurso svarbą D. Bručas.

Lietuvą saugos penki NATO sargai

Bepiločiai orlaiviai – ir Lietuvos karinių oro pajėgų pagalbininkai (KOP). Tiesa, pasak KOP atstovų, informacija apie šalies karinėse pajėgose naudojamus BO priskiriama „nepageidaujamai informacinei sklaidai“, t.y.  karinės oro pajėgos  šios informacijos viešinti negali.

Bene vienintelė į viešumą prasiskverbusi informacija – Lietuvos dalyvavimas NATO Antžeminės stebėjimo sistemos projekte (ASS) (angl. Alliance Ground Surveillance, AGS). Lietuvoje ji startavo 2013 m. rudenį.

Remiantis NATO informacija, Lietuvos padangę nuo 2017 m. turėtų raižyti itin galingi 5 bepiločiai lėktuvai „Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk Block 40“, sveriantys po 1,5 tonos, o šalyje bus kuriamos penkios mobilios antžeminės stotys bei viena pagrindinė stacionari bazė. Visi iš šių lėktuvų gaunami duomenys bus saugomi NATO.

ASS projekto vykdytojas – vokiečių kompanija „EADS Deutschland GmbH” kartu su partneriais iš Lietuvos pernai pristatė šį projektą. Bendrovės atstovas Giunteris Heinrichsas (Günter Heinrichs) tuomet akcentavo išmaniosios gynybos naudą.

„Bepiločiai lėktuvai leidžia realiu laiku bet kokiomis oro sąlygomis gauti duomenis apie norimą vietovę. Šie lėktuvai pakylą į 20 km aukštį, o jų radarų diapazonas siekia apie 500 km, todėl suteikia tikrai dideles stebėjimo galimybes. Jie yra išskirtinai ekonomiški – gali sklandyti ore iki 2 parų“, – sakė jis.

Naudos žvalgybai ir humanitarinėms misijoms

Programos pristatyme dalyvavęs Lietuvos krašto apsaugos ministerijos (KAM) ginkluotės ir valdymo sistemų departamento atstovas pulkininkas leitenantas Algirdas Sutkus pabrėžė ASS naudą Lietuvai tiek kariniais saugumo ir gynybos, tiek ir humanitarinių bei taikos misijų aspektais.

„Galima išskirti tris pagrindines operacijų sritis, kuriuose bus vykdoma ASS veikla: bendrasis saugumas, krizių valdymas ir kolektyvinė gynyba. Bepiločiai lėktuvai leis rinkti išsamią informaciją apie esamą situaciją.

Tai ypač efektyvu atsitikus stichinėms nelaimėms, kurių metu atskridę bepiločiai lėktuvai gali pateikti visos teritorijos realų to meto planą bei pasiūlyti geriausius atvykimo kelius ir kitą informaciją. Ši programa leis teikti humanitarinę pagalba bei vykdyti Jungtinių Tautų taikos palaikymo misijas”, – sakė A. Sutkus.

Pasak jo, sistema pasitarnaus ir nepertraukiamam situacijos vertinimui interesų zonoje.

„Žinoma, sistema vykdys ir tiesiogines karines funkcijas – rinks žvalgybinę informaciją apie karinius objektus, taikinius, jų judėjimą. Informacija apie taikinius bus pateikiama realiu laiku, todėl viskas bus kontroliuojama. ASS sistema leis pasiekti maksimalų efektą bei minimizuoti žalą civiliams,” – dėstė pulkininkas.

Gaunama medžiaga galės naudotis šiame projekte dalyvaujančios NATO valstybės, sistemą  planuojama naudoti apie 20 metų. Bendra jos vertė yra apie 4,1 mlrd. litų. Šiuo metu sistemos kūrimo programoje dalyvauja 15 šalių: Bulgarija, Čekija, Danija, Estija, Italija, JAV, Latvija, Lietuva, Liuksemburgas, Lenkija, Norvegija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija ir Vokietija.

Nauda įsitikino Vilniaus policija

Lietuvos kosmoso asociacijai priklausančio Kosmoso mokslo ir technologijų instituto vadovo D. Bručo, Lietuvai, neturinčiai didelės ir gerai ginkluotos armijos, būtų labai naudinga investuoti į žvalgybinius BO, kurie galėtų greitai įspėti apie artėjantį pavojų.

„Akivaizdu, kad BO yra gerokai pigesni nei įprasti žvalgybiniai lėktuvai. Vietoje vieno sraigtasparnio, galėtume nupirkti trisdešimt žvalgybinių BO. Privalumų daug – nebūtų rizikuojama žmonių gyvybe, jiems nereiktų po ilgo skrydžio pavargstančio piloto ir t.t.“, – pasakojo mokslininkas.

Be KOP, bepiločius orlaivius į pagalbą prieš porą metų pasitelkė ir Vilniaus apskrities policijos komisariatas (VAVPK).

Pasak VAVPK komunikacijos poskyrio specialisto Pauliaus Radvilavičiaus, sostinėje pareigūnams padeda viena tokia skraidyklė su vaizdo fiksavimo įranga.

„Skraidyklė pradėta naudoti 2012 metais, o ją naudojame  didelių sambūrių, masinių renginių stebėjimui. Taip geriau matomas ir fiksuojamas vyksmas realiu laiku, o tai įgalina greičiau priimti reikiamus ir teisingus sprendimus bei tinkamai koordinuoti policijos pajėgų veiksmus“, – sakė P. Radvilavičius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvos kariuomenė iš JAV gaus 8,6 mln. dolerių paramos
  2. Lietuvos kariai iš Goro provincijos bus išvesti iki 2013 metų pabaigos
  3. Seimas spręs dėl Lietuvos kareivių dalyvavimo tarptautinėse operacijose 2014-2015 metais
  4. Lietuvos energetinio saugumo klausimai aptarti su JK Vyriausybės atstovu
  5. Šiandien minimos įstojimo į NATO 8-osios metinės
  6. Alytuje sutikti iš tarptautinės misijos Afganistane grįžę kariai
  7. Kaune sutikti iš misijos Afganistane grįžę logistikos kariai
  8. „Mokslo sriuba“: naujausios aviacijos galimybės (video)
  9. Nuspręsta 29 mln. litų KAM biudžeto lėšų skirti pirminei įmokai už du sraigtasparnius
  10. Krašto apsaugos ministerijoje lankėsi JAV senatorių delegacija
  11. Į Vilnių sugrįžtančios Kariuomenės ir visuomenės šventės pradžią skelbs NATO sąjungininkų naikintuvai
  12. Didžiausiose pratybose Lietuvoje – tūkstančiai sąjungininkų karių, tankai ir kita kovos technika
  13. VGTU aviacijos institutas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje nuo rudens ruoš avionikos inžinierius
  14. Po misijos Afganistane sutiktos dvi karių pamainos
  15. Prie Lietuvoje veikiančio NATO Eenergetinio saugumo kompetencijos centro prisijungė ir Gruzija

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Getas says:
    10 metų ago

    Šaunuolis Alkas! Daugiau tokių straipsnių, tai ir jaunimas skaitys ir atsigręž į Alką. Šį straipsnį išsiunčiau savo dvyliktokui.

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      10 metų ago

      Nors regėjimu nesiskundžiu, tačiau netyčia perskaičiau:
      “Bepročiai orlaiviai jau raižo Lietuvos padangę”.
      ———-
      CHA

      Atsakyti
      • Klausimas says:
        10 metų ago

        Ką gali žinoti kaip jie pasielgs…

        Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais
  • D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?
  • Augalai daugiabučiuose: svarbu ne tik grožis, bet ir saugumas

Kiti Straipsniai

Turkija imasi tarpininkavimo tarp Maskvos ir Kijevo

Ukraina spaudžia Rusiją: ar įvyks tikros taikos derybos?

2025 05 29
AWACS orlaiviai

Pirmą kartą Lietuvoje dislokuoti 4 žvalgybiniai orlaiviai

2025 05 29
Lietuvos kariuomenei pristatyta „Bolide“ tipo raketų

Stiprinama oro gynyba, kariuomenė gavo raketų „Bolide“

2025 05 27
Garažai

KAM investuoja 11 mln. į šiuolaikinių garažų vystymą

2025 05 26
Frydricjas Mercas Vilniuje 2025-05-22

L. Kojala. Merco kalba Vilniuje – su Kenedžio motyvais

2025 05 25
Karolis Aleksa ir Teo Frankenas

Lietuvoje vieši Belgijos gynybos ministras

2025 05 23
Gitanas Nauseda ir Frydrichas Mercas

Prezidentas su Vokietijos Kancleriu aptarė saugumą ir gynybą

2025 05 22
Kariai | LK nuotr.

Vyriausybė pritarė karių darbo sąlygų gerinimui

2025 05 22
Trampas Ukrainos griuvėsiuose

A. Medalinskas. Milijardai iš prekybos su Rusija ar laisvės siekianti Ukraina: Trampo pasirinkimas?

2025 05 21
Rūdninkų poligonas

Galutiniai sprendimai dėl poligonų – tik išklausius vietos gyventojus

2025 05 21

Skaitytojų nuomonės:

  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
  • Rimgaudas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Seimas pritarė pateiktoms pataisoms dėl piliečių balsavimo internetu

Informatikos specialybė – gerai apmokamo darbo ateityje garantas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai