Pirmadienis, 27 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

T. Baranauskas. Litas sunaikintas. Bet jis sugrįš

Tomas Baranauskas, www.alkas.lt
2015-01-01 20:03:05
209
Tomas Baranauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Tomas Baranauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Tomas Baranauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Tomas Baranauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Liūdna šių metų pradžia: Lietuvos nacionalinės valiutos sunaikinimas – tai reikšmingas žingsnis Lietuvos valstybingumo, arba to, kas iš jo liko, naikinimo procese. Net ir sutapatintas su Naujųjų Metų linksmybėms, šis įvykis greičiau užtemdo jas, nei pats užsimaskuoja naujametinių blizgučių, fejerverkų ir šampano butelių priedangoje. Nors pilietis, kuriam šampanas svarbesnis už valstybės reikalus, pas mus ugdomas jau ne pirmus metus. Šis ugdymas dar visai nesužlugdė pilietinės visuomenės, bet jau davė rezultatų…

Nacionalinės valiutos sunaikinimo akcija įvykdyta toliau naikinant ir demokratijos likučius – dėl lito sunaikinimo ne tik nebuvo atsiklausta Tautos, bet netgi uždrausta tautai tarti savo žodį. Iniciatyvinėms grupėms įžūliai neleista net pabandyti surinkti fantastinį 300 000 parašų skaičių referendumui dėl lito išsaugojimo. Lietuvos Valdžiukė dar neatgavo kvapo po sėkmingai surinktų parašų Žemės referendumui. Ir nors pastarąjį pavyko sužlugdyti masine propaganda, šmeižtu ir manipuliacijomis dėl referendumo datos, antrą kartą išgyventi tokį šoką – kad kažkas be Valdžiukės leidimo gali inicijuoti referendumus – Valdžiukė nebesiryžo. Dėl to buvo paaukota net formali konstitucinės referendumo iniciatyvos teisės regimybė. Mums buvo atvirai pasakyta: kai Valdžiukė nusprendžia, o už to sprendimo dar stovi ir Briuselio Valdžios sprendimas, Lietuvos Respublikos Konstitucija nebegalioja.

Tai, tiesą sakant, precedento neturėjęs praėjusių metų įvykis, vos ne oficialiai įteisinęs Lietuvos Konstitucijos butaforiškumą. Vietoj Konstitucijos nuo šiol galioja tik Konstitucinio Teismo, tapusio Antikonstituciniu, doktrina. Tai, kad toks žingsnis, griaunantis teisėtumo įvaizdį, vis dėlto buvo žengtas, geriau nei bet kokios sociologinės apklausos rodo, kaip Lietuvos piliečiai vertina lito sunaikinimą. Valdžiukės baimė šiuo atveju yra liudijimas istorijos teisme.

Kartais sakoma, esą litas jau ir taip buvęs nebe savarankiška valiuta, o tik į litą įpakuotas euras, nesgi jis jau seniai stabiliu kursu pririštas prie euro. Todėl esą dabar nieko ypatinga neįvyko, tik įteisinta faktinė padėtis. O be to, girdi, ant euro monetų išliks lietuviškas Vytis, kuris turėtų patenkinti visus, mėgstančius simbolius bei sentimentus. Jei litas – valstybingumo simbolis, tai štai jums tas pats simbolis, perkeltas ant euro. Džiaukitės – tokia moneta su Vyčiu gali pasiekti net Ispaniją, ir ten bus priimama kaip visiškai normali atsiskaitymo priemonė!

Ne, gerbiamieji. Litas nebuvo tik simbolis. Litas buvo Lietuvos valstybingumo atributas, jo sudedamoji dalis. Neliko lito – sumažėjo ir Lietuvos valstybės apraiškų. Pririštas prie euro? Bet tai padaryta Lietuvos valstybės sprendimu – kaip buvo priimtas sprendimas pririšti, taip galėjo bet kada būti priimtas sprendimas ir atrišti. Anksčiau litas buvo pririštas prie JAV dolerio, bet doleriu dėl to netapo. Gerai, kai euras santykinai stabilus, o jei prasidėtų jo seniai prognozuojamas žlugimas? Tuomet gal net ir valdančiajam elitui jau nebereikėtų ilgai įrodinėti lito atrišimo nuo euro poreikio… Pagaliau tai, kad dabartinis Lietuvos politinis elitas nenorėjo ar nesugebėjo vykdyti savarankiškos monetarinės politikos, nereiškia, kad šią funkciją reikia išvis atimti iš Lietuvos valstybės. Valdžiukės laikinos, Lietuva – amžina. Niekada nereikia atsisakyti siekio turėti geresnę valdžią, kuri vykdytų visas savo pareigas ir funkcijas.

    Lietuvos pinigų istorijos laiko juosta. Sudarė Tomas Baranauskas
Lietuvos pinigų istorijos laiko juosta. Sudarė Tomas Baranauskas

Kaip ten bebūtų, Tautos balsas nutildytas, o Lietuva jau grįžo į svetimų pinigų epochą. Per pastarąjį šimtą metų įvairių svetimų pinigų laikotarpiai Lietuvoje tęsėsi ilgiau, nei savų pinigų laikas. Litas svetimoms valiutoms pralaimi rezultatu 40:60. Tai beveik sutampa su Lietuvos nepriklausomybės laikotarpiais. Dabar laikrodis vėl sukasi, skaičiuodamas svetimos valiutos viešpatavimo laiką…

Ką tai reiškia, galime geriau suprasti prisiminę, kad savus pinigus Lietuva išsaugojo net po 1569 m. Liublino unijos. Istorikai daug ginčijosi, kiek Lietuvos valstybingumo liko po 1569 metų. Vieni šia data užbaigdavo nepriklausomos Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės laikotarpį, kiti įrodinėjo, kad Lietuvos valstybė, nors ir apribota, gyvavo ir toliau. Šiandien mes jau žengėme toliau, nei reikalavo Liublino unijos aktas. Po Liublino unijos tebeturėjome savo pinigus, o užsieniečiams – net unijos partneriams lenkams – nebuvo leidžiama laisvai įsigyti žemės Lietuvoje…

Kažkada mums gal buvo sunku suprasti, kaip Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės elitas galėjo nusiristi iki to, kad po truputį neteko savo valstybės, kalbos ir tapatybės. Šiandien mums pakanka tik pažvelgti į veidrodį… Arba į televizoriaus ekraną, kuriame šmėkščioja laimingi valstybės vadovų, rankose laikančių eurus, veidai… Premjeras Algirdas Butkevičius net sakosi savo pirmą iš bankomato ištrauktą euro kupiūrą perduosiantis pinigų muziejui. Koks pavydėtinas tikėjimas savos rankos, sureikšminančios viską, prie ko prisiliečia, šventumu!

O aš tikiu kitkuo. Litas sugrįš taip pat, kaip grįžo po rublio ir reichsmarkės.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Z. Vaišvila. Kodėl euro, o ne litas?
  2. T.Baranauskas. Atsargiai! VRK nariai skleidžia prasimanymus apie Konstitucinio teismo sprendimą
  3. T.Baranauskas. Puolimas prieš Vengriją. Kurioje pusėje jūs?
  4. T.Baranauskas. Istorinis faktas: Lietuva turėjo Konstituciją!
  5. T. Baranauskas. Sąjūdis kryžkelėje: pareiškimas prieš Lietuvos išpardavimą
  6. M. Jonaitis. Kas yra Nepriklausomybė ir ar mes ją turime? (I)
  7. T.Baranauskas. Raudonas sąjunginis pasas
  8. Z.Vaišvila: kodėl Seimas neskuba įgyvendinti tautos valios pareikštos referendume dėl VAE (video)
  9. Referendumo dėl lito iniciatoriai VRK įteikė referendumui siūlomo įstatymo projektą (nuotraukos, video)
  10. VRK atsisakė įregistruoti referendumo dėl lito/euro iniciatyvinę grupę (tiesioginė transliacija, video)
  11. Spaudos konferencija: Referendumų likimas Lietuvoje artėjančių rinkimų kontekste (tiesioginė transliacija, video)
  12. Garsūs Lietuvos mokslininkai ir menininkai ragina vienytis ir apginti Tautos teisę į referendumą
  13. J. Panka. Kam priklauso Lietuva? Tautai ar landsbergiams?
  14. J. Dapšauskas. Gal visuomenė nenori referendumų? Ko panikuojama?
  15. G. Songaila. Tai, ką padarė Konstitucinis Teismas, yra valstybės vagystė (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 209

  1. )..( says:
    8 metai ago

    ,,Elotai-(kitur-helotai,jalotai)minimi Egipto kartusuose,tai senosios antikines gentys,is kuriu issirutuliojo lotynai,latai,litai(litutai,lietuviai),etruskai.Rase runomis”
    ,,Jus esate senosios Europos milzinkapiu krasto gyventojai,deives Litos vaikai,Jus esate giminisku indoeuropieciu tautu prokalbes tesejai,Jus esate garbingos ariju genties palikuonys-aisciai.”(Egiptas,skitai,lietuviai runomis)

    Atsakyti
    • baltė says:
      8 metai ago

      Nuo kada arijų gentis yra garbinga? Gal domėjotės tos skambios genties kultūra, susijusia su žmonių aukojimais ir panašiai? Ne viskuo, kas skambu, derėtų didžiuotis…

      Atsakyti
  2. Jonas says:
    8 metai ago

    O kodėl turėtų grįžti litas, o ne vagnorkė? Ir kaip manote, ar taip pat vienodus grįžimo šansus turi ir latas bei Estijos krona?

    Atsakyti
  3. Perkūno Paukštis says:
    8 metai ago

    Dabar Lietuva Jevresojūze, naudoja pinigus Jevrus, ir tikėjimas – jevreiskas?
    Protą dar gali įtikinti, bet nuo pagoniškų jausmų nepabėgsi, neišsisuksi.
    ——–
    Šiandien Kauno Santakoje, kur kiekvieną ketvirtadienį 18 val. prie Aukuro renkasi Kauno Baltų religijos išpažinėjai, atlikome apeigą su užkalbėjimais – į Nemuno ir Neries šventų upių santaką metėme metalinius Litus ir Centus. Su užkalbėta mintimi – kad jie sugrįžtų.

    Atsakyti
    • )..( says:
      8 metai ago

      labai gerai..) nesiosiuos piniginej Litus kaip talismana ir lauksiu kuo greiciau sugriztant.

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        8 metai ago

        Atsisėsk po Ąžuolu ar po kitu Medžiu. Užkask pinigėlį. Užkurk Ugnelę. Tiesiog pabūk. Gal jie Tau duos atsakymą.
        Jonas Trinkūnas sakydavo: Ugnis viską sutvarko.

        Atsakyti
        • tampax'as says:
          8 metai ago

          Atsisėsk po medžiu, užsikurk laužą, sudegink likusius pinigus (“ugnis viską sutvarko” – šlovė padegėjams), tada liksi laisvas garbinti Saulę ir Akmenį (o valgyk ąžuolo šaknis)…Tada “valdžiukės” galėsi nerinkti, nes ji įvedė SVETIMĄ pinigą. Bet kaip gyventi? Ignalinos Tarzano gyvenimą?Jį rekomenduoju Perkūno Paukšteliu…

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Nieko tu čia reko nemenduoji, o tik šaipaisi.
            ——————————————————–
            Tokio kaip tavo mąstymo žmonių yra daug, o tokio mąstymo fundamentalistai greičiausiai išvažiuoja į anglijos pusfabrikačius ir ten kažką garbina.

          • tampax'as says:
            8 metai ago

            taip, šaipausi iš tokių… O kaip supratai? Matai, vis tik turi savikritiškumo jausmą…

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Net apsiverkiau.

          • Šviesulys says:
            8 metai ago

            Ir kokia nauda iš to šaipymosi? Orgazmas?

  4. Valdas says:
    8 metai ago

    Tikrai patriotiškas straipsnis, tikinčio Lietuvos valstybe, nesilankstančio laikinų, trumparegiškų politikų, ar užsienio valstybių savanaudiškai politikai.

    Atsakyti
  5. Kažin says:
    8 metai ago

    Koks skirtumas kokia piniginė priemonė cirkuliuos – litas ar euras, kai finansinė politika abiem atvejais vis vien yra Briuselio rankose. Taigi, valstybingumo esmė yra finansinės politikos teisėje, o ne jos vykdymo priemonėje. Beje, įsivedus eurą atkrenta pinigų keitimo vienų į kitus operacija, taigi atkrenta ir su šia paslauga susijusios išlaidos, taip įvairūs buhalteriniai skaičiavimai dviem pinigais. Tad Baranausko samprotavimai lito ir euro klausimais yra šimtus kartų girdėta lėkšta partinė spekuliacija ir tiek.

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      8 metai ago

      Ištiks krizė trejybę – jevresojūzą, jevrą, ir jevreiską tikėjimą.
      ——-
      Gali tai vadinti užkalbėjimu (neurolingvistiniu programavimu).

      Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Tai kad ne – spekuliacija yra Tamstos komentaras. Briuselis Lietuvos litų emisijos ar “pririšimo-atrišimo” prie (nuo) kitų valiutų netvarkė – skirtingai negu euro. Taip pat spekuliacija yra apie “didžiulius” sutaupymus dėl valiutos keitimo – tas “sutaupymas” yra lašas jūroj (pvz. didžioji dalis atsiskaitymų vyksta elektroniniu būdu, o esant fiksuotam kursui euro kursui lito atžvilgiu…), palyginus su išlaidomis rubl…. pardon – euro įsivedimui, įnašais į “bendrą kasą”, o taip pat savos valiutos sunaikinimo išlaidomis.

      Atsakyti
      • Kažin says:
        8 metai ago

        Kokios su pačiu gali būti kalbos, jeigu neskiri išlaidų nuo pajaus…

        Atsakyti
        • Pikc says:
          8 metai ago

          pajus [turkų k. pay], piniginis arba kitoks turtinis įnašas, kurį įmoka asmuo, stojantis į kooperat. organizaciją.
          Taip, dalį išlaidų, susijusių su stojimo į rubl… pardon, euro zoną galima laikyti pajumi – nors litų naikinimo išlaidos ar “nerentabilių” eurosajūzo valstybių išlaikymo išlaidos į tai niekaip “neįsipaišo”. Bet kokiu atveju, mūsų valstybei tai yra tai, kas yra – išlaidos.
          Beje, “žiaurios naudos” įrodymų, išskyrus tai, kad tai apsimokės eksportuotojams (t.y. tiems, kurie eksportuoja NE į Lenkiją, Švediją, Čekiją, Angliją ar kitas ne “rublio” zonos šalis) kaip ir neteko girdėti. Šiaip jau, jei dėl tarptautinės prekybos, tai gal juanį įsivedam – vis tiek vos ne viskas “made in China”. 😉
          Bet kokiu atveju, čia tuščios šnekos – LKP nusprendė įgyvendinti TSKP CK nurodymus (net jeigu jų ir nebuvo) – ir yra, kaip yra. Tikėsimės, kad šitas sajūzas nueis velniop taip pat, kaip ir ankstesnis – tik bijau, kad mūsų politbiuras vėl išliks tas pats, nes padlaižiai yra spec. veislė – jie visur prisitaiko.

          Atsakyti
          • Kažin says:
            8 metai ago

            Taip, amžino nieko nėra, ir pagal visus požymius pirmiausiai tikėtina, kad “velniop eis” Rosijos sojuzas irdamas į “novorosijas”…
            O visokie pačiam besisapnuojantys “TSKP nurodymai ar rublio zonos” Lietuvai terūpi, kaip pernykštis sniegas… Euras yra ir jam ilgiausių metų ilgiausiųųų!…

          • Pikc says:
            8 metai ago

            Rasiejos sajūzas tikrai galėtų nueiti velniop – ir kuo greičiau, tuo geriau (nors tokiu atveju lieka atominio ginklo, kuris gali likti visokių didžiaisiais vadais pasijutusių generolų rankose, problema), bet ir šitas sajūzas (euro) kuo toliau, tuo labiau panašėja į aną, buvusį (sovietinį), tad tikiuosi, kad taip pat ir baigs. O dėl “sapnavimosi” – nežinau, kokio aklumo reikia, kad žmogus nematytų, kaip mūsų valdžiagyviai apsiseilėję puola vykdyti vos puse lūpų Briuselyje ištartus nurodymus (o dažnai net ir rekomendacijas priima kaip įsakymus), tuo pačiu metu nepamiršdami pagrūmoti “runkeliams” Lietuvoje. Kuo ne anas politbiuras, kurio nariai lėkė Maskvon užpakalių bučiuoti, o grįžę didžiais viršininkais jautėsi ir visiems pavaldiniams nurodinėdavo, kad anie žinotų “savo vietą”?
            Va, kad valdžiagyviams nei mano, nei bet kurio kito Lietuvos piliečio (įskaitant Tamstos) nuomonė nerūpi – čia gryna teisybė. 😉 Bet valdžiagyviai – tai dar ne Lietuva, o ir pačiam nevertėtų už visą Lietuvą kalbėti.

          • Kažin says:
            8 metai ago

            Spjaudyk nespjaudęs – nieko neišeis. Lietuva savo gyvenimą kuria su euru ir, kaip sakoma, papūski jai į uodegą…
            Apklausos rodė, kad didesnė Lietuvos dalis yra už eurą ir tai vadovaujantis demokratijos principais suteikia pagrindą sakyti, kad Lietuva buvo už eurą.
            Apskritai ką čia kalbėti, kai neskiri valstybės nuo valdžios.

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Žodžiu, demonų kratija yra tai, kai 49 proc. turi daryti tai, ko nori 51 proc.

          • LosAngeles says:
            8 metai ago

            Kalba stiprus dalykas… O gal ne demo-kratija o de-mok-ratija
            Dalele de kaip taisykle reiskia… de-populiacija, de-gradacija,de-valvacija ir t.t. Kazin kaip cia yra, juk -mock- taip pat si ta reiskia 🙂

          • Pikc says:
            8 metai ago

            Tai jau tikrai – ką čia ir kalbėti:
            Tamsta: “Lietuvai terūpi, kaip pernykštis sniegas”
            Aš: “valdžiagyviai – tai dar ne Lietuva”
            Tamsta:”neskiri valstybės nuo valdžios”
            😀

          • LosAngeles says:
            8 metai ago

            ‘..Apklausos rodė, kad didesnė Lietuvos dalis yra už eurą ir tai vadovaujantis demokratijos principais suteikia pagrindą sakyti, kad Lietuva buvo už eurą..’

            Nusisnekate, kad ir kaip butu gaila…

          • Kažin says:
            8 metai ago

            Matyt, lietuviškai nelabai suprantate ar šiaip išprusimo stokojate…

          • LosAngeles says:
            8 metai ago

            Tai tikrai stokoju. Tokio kaip tamsta neabejotinai stokoju…
            Siaip jau, stebint komentarus, panasu tamstos isprusimui nelabai kas gali prilygti.

    • gorgona says:
      8 metai ago

      Atkrinta keitimas?:))O aš niekur niekada iš LT nevažiuoju..neturiu už ką.. O dar nebandėt didesnės sumos nusiimti banke? Nusiėmė draugė 500 eurų ir suplojo 14 eurų už operaciją..Nesijaudinkit, bankai žinos , kaip kompensuoti savo nuostolius.

      Atsakyti
  6. anapus says:
    8 metai ago

    Tomas Baranauskas gyvena lygiagrečiame pasaulyje. Ne jis vienas, deja…

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Įdomu, o kodėl tavariščius “anapus” įsitikinęs, kad būtent JO lygiagretus pasaulis yra “tas tikrasis”? 😉

      Atsakyti
  7. Aušrinė says:
    8 metai ago

    Mane apstulbino interneto erdvėse patalpintas video, kaip aktoriai, vaizduojantys mūsų litų simbolius – Žemaitę, Darių ir Girėną, Maironį ir Kudirką, su pasididžiavimu eina pasiimti iš bankomato euro. O Zuokas jiems spaudžia rankas. Bukumas ar tiesioginė manipuliacija didžiosios tautos dalies, nepritariančios euro įvedimui, jausmais. Ypač dabar, šitai betvarkei prasidėjus?
    Šiaip esu žmogus, nesureikšminantis dalykų, viskas praeina, prie visko priprantama. Bet toks akivaizdus nuvertinimas to, kas lietuviui brangu. Mačiau šiandien prie namų pakeltas trispalves ir pagalvojau – kokio laiko klausimas, kaip veitoj jos mums bus pasakyta kelti ES ar kokią gėjišką vėliavą? Kada mums pasakys, kad Lietuvos himnas – atgyvena ir mes turime giedoti europietiškąjį? Kada mums pasakys, kad lietuvių kalba pasitraukia į antrą planą po anglų? Sureikšminu? Galbūt. Bet turiu teisę, kaip normalus pilietis, taip jaustis. Baisiausia, kad po kurio laiko, viskam daugmaž atlėgus, mes eisime į rinkimus ir apsalę nuo kandidatų pažadų, balsuosime už tuos, kurie mūsų nuomonės neatsiklausė. Kam klausti? Europa plati – bet kada gali išvykti, kur panorėjęs. Lietuviškos šaknys, mentalitetas? Atgyvena. Kažko labai dvelkia sovietiniu raugu.
    Išlikime lietuviais širdyje. Po Nepriklausomybės atkūrimo ir Baltijos kelio tarsi apsnūdome. Lito nužudymas priminė, kad to lietuviškumo turime, jis išliko. Branginkime. Nieko kito nelieka. Neleiskime savo vaikams pamiršti brangių mūsų tautai atributų, nes jie su širdimi suaugę.

    Atsakyti
    • Ūla says:
      8 metai ago

      p. Aušrine, pritariu jums.

      Atsakyti
    • baltė says:
      8 metai ago

      Visiškai sutinku su Jumis…Lietuviškumo atributai trypiami prisidengiant ” jūs panikuojat, esat senamadiški, kas čia tokio” tekstu. Vadinkit mus senamadiškais ar dar kaip, bet juk tie ”senamadiški” ir “panikuojantys” išsaugojo mūsų kalbą ir kultūrą. O kam? Kad dabar tie mūsų per kraują, netektis ir tūkstančių žmonių pasiaukojantį darbą iškovoti simboliai būtų lygiagretinami ir suliejami su pigia mums primetama kultūra, kuri neturi jokios gilesnės vertės, reikalinga tik asimiliuoti skirtingų mentalitetų ir kultūrų žmones, suplakti uos į vieną košę.

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        8 metai ago

        baltė:
        ,,atributai, panikuojat, tekstu, kultūrą, simboliai, asimiliuoti, mentalitetų….”.

        Apie koką kalbą tu rašai: ,,išsaugojo mūsų kalbą”? ‘baltų’?

        Atsakyti
        • suomis says:
          8 metai ago

          Gal turi kuo šiuos žodžius pakeisti?

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            8 metai ago

            Supratau, kad prašai manęs pakeisti ‘baltės’ vartotus svetimžodžius lietuviškais žodžiais… ar suomiškais?
            ‘Suomi’, yra žodynai, kuriuose išaiškintos svetimžodžių prasmės. Žodynus tu gali lengvai rasti net internete, todėl pakeisiu lietuviškais žodžiais taip, kaip aš supratau pagal sakinio minties prasmę, nes ‘baltė’ vartojo tuos žodžius savo susigalvotomis prasmėmis. Ne už dyką. Tu man parašysi savo nuomonę, kodėl lietuviai, bendraudami tarpusavyje lietuvių kalba, turi aiškintis svetimų kalbų žodžių (net daugiaprasmių) prasmes, kad ir šiuo atveju.

            atributai – požymiai (?)
            panikuojat – keliat sąmyšį (?)
            kultūrą – dabą (?)
            tekstu – parašymu (?)
            simboliai – ženklai (?)
            asimiliuoti – įtraukti, sulydyti (?)
            mentalitetų – galvosenos (?)

          • Bartas says:
            8 metai ago

            O žodis – tekstas- ne lietuviškas? Aš visą laiką šį žodį kildinau iš bendraties – teikti. Dar turiu klausią dėl – mentaliteto. Šis žodis labai limpa prie -minti, mintis, menta, mena, menu. (nemoku kirčio užrašyti).

          • iš esmės says:
            8 metai ago

            Labai lietuviškas žodis – internetas 😀

          • Kemblys says:
            8 metai ago

            straipsnis apie tave 😀 😀 😀

            https://alkas.lt/2014/12/05/m-kundrotas-troliu-karalyste-laisve-be-atsakomybes/

          • Kemblys says:
            8 metai ago

            Suomi, kur dingai?

          • Bartas says:
            8 metai ago

            O ką jis (suomis) atsakys. Šleptelėjo liežuviu ir visas mokslas.
            Tikriausiai užpyko nes pasirodo , kad svetymybėms pakeisti yra lietuviški žodžiai. Garukas.

          • Vadis says:
            8 metai ago

            Svetymybemys sakai bartai,oi prajuokinai…

    • pušis says:
      8 metai ago

      “Kada mums pasakys, kad Lietuvos himnas – atgyvena ir mes turime giedoti europietiškąjį?” Nesunku atsakyti. Ar prisimenate, Aušrine, kad netiesiogiai tai jau buvo pasakyta? Ar prisimenate, Vilniuje van Rompuy sakė, kad tautos ir valstybės atgyvena. Nežinau, kaip kitiems, man tai buvo įžeidimas. Valdžiagyviai pataikūniškai linkčiojo. Panaikinti valstybes jie suplanavę, rodos, 2022 m. Štai tada gal atvirai pasakys arba tiesiog uždraus mūsų himną, tautinius ženklus. Tautų pagal jų užmačias taip pat turi nelikti.
      Taip, daug kas apsnūdo, daug yra tokių, kurie niekada nebuvo pabudę, jie renka vis tuos pačius už pažadus, už pakišas, aklai tikėdami pirktos spaudos liaupsėm ir šmeižtais jų konkurentams, niekada negalvodami, neprisimindami valdžiagyvių aferų, išdavysčių. Jei mąstančių būtų daugiau, šitie sėdėtų ne valdžioje, o ten, kur jų vieta. O valdžiagyviai susikūrė sistemą, kuri padeda nuolat grįžti į valdžią tiems patiems. Čia yra dvi didžiausios bėdos.
      Taip, turime branginti ir saugoti tautiškumą. Kitaip mūsų neliks. Dar reikia kažkaip pažadinti bent dalį miegančių – tuos, kurie nėra beviltiški, kuriems reikia tik padėti susivokti.

      Atsakyti
    • Ilona says:
      8 metai ago

      Pritariu jums, Aušrina, man taip liudna, praradome savo valiutą, tik vėliavą liko pakeist…gavau eurus gražos ir nekaip pasijaučiau…

      Atsakyti
      • )..( says:
        8 metai ago

        taip,labai blogas jausmas..ka tik giminaitei pardaviau Litu atminimui,tai is pradziu net negalejau euru i rankas paimti,atsitraukiau..krito ant zemes..stovejau ir ziurejau kol prisiverciau ..

        Atsakyti
      • Pikc says:
        8 metai ago

        Vėliavą po truputį jau keičia – ant automobilių valstybinių numerių jau seniai nebeliko, po truputį ir kitur neliks. Kaip sako – “nebūk lietuvis – būk tarybinis piliet… tfu, pardon – europietis!” 🙂

        Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Pritariu dėl visko, išskyrus vieną: sovietiniu raugu čia ne “dvelkia”, o DVOKIA. Tas pats sukruštas sajūzinis mėšlas – ir net nelabai pasikeitęs. Lygiai ta pati “kova prieš buržuazinį nacionalizmą”, už “progresą”, lygiai tas pats valstybingumo naikinimas, įskaitant sajūzinę valiutą ir dirigavimą “iš centro” – ir lygiai ta pati bestuburių valdžiagyvių šaika, šliaužianti į centrą bučiuoti užpakalių ir “atsigrojanti” ant vietinių “runkelių”. Kaip sako, “welcome to the EUSSR”.

      Atsakyti
      • lyvis says:
        8 metai ago

        Pikc’as iš kailio neriasi suprask kad litas nebuvo pakeistas į rublį. Vargšas Pikc kaip tas šunelis kad naktį kaukia į mėnulį. lyvis

        Atsakyti
        • Pikc says:
          8 metai ago

          Jargau, žmogau, ką reikia vartoti, kad tokias interpretacijas sukurptum??? 🙂

          Atsakyti
          • lyvis says:
            8 metai ago

            Pats prakaituoji už rusiškus rublius? lyvis

          • Pikc says:
            8 metai ago

            Kaip žmonės sako – įrodymus ant stalo, gerbiamasis. 😉

          • lyvis says:
            8 metai ago

            Nebėra ką įrodinėti laikas sodinti. lyvis

          • iš esmės says:
            8 metai ago

            Taigi čia įprastas dvišalis mąstymas. Arba esi už eurus, arba už rublius, tertium non datur 🙂

          • )..( says:
            8 metai ago

            ,,Jungtinė Karalystė, Švedija, Danija, ……. Lenkija, Čekija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija, Kroatija dalyvauja šioje pinigų sąjungoje su savo valiutomis” tai kada jos isivede rublius ?

      • LosAngeles says:
        8 metai ago

        Daug ka rasote kaip ir teisingai, bet pabandykite pazvelgti siek tiek giliau… Ar nebus taip, kad tiek ‘sovietinis raugas’ tiek ‘sajuzinis meslas’ atsiduoda tuo paciu del labai paprastos priezasties: sklinda is to pacio ‘tvartelio’. ‘Sovietinis raugas’ juk isputojo ne ‘is Rusijos’, tik Rusijoje. Rusija tebuvo tik kaip statine (daug zmoniskuju resursu, daug gamtos turtu, strategine padetis…), bet uzpilas tai buvo ne rusiskas 🙂
        ‘..ateis daug vilku, besislepebciu po eriuku kailiais. Is darbu juos pazinsite..’

        Atsakyti
  8. Bartas says:
    8 metai ago

    Labai “gražus” laikas atėjo mano Tėvynėje. Kažkoks iškrypėlis per tv aiškina , kad 10 litų , su mūsų Didvyriais papuoš savo lindynę. Nes jam patinka, du jauni vyrai, pasipuošia lakūnų kiteliais.

    Atsakyti
    • baltė says:
      8 metai ago

      Sakoma, kad be tamsos mes nesuprastume, kas yra šviesa… Tokių irgi matyt reikia.

      Atsakyti
    • Šviesulys says:
      8 metai ago

      Apsileidome, tai ir atėjo “gražūs” laikai. Paklauskite savęs: kaip taip atsitiko, kad taip nusiritome ir iškrypėliai per tv suokia?

      Atsakyti
  9. um says:
    8 metai ago

    Totalus briedas surašytas.

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      8 metai ago

      Švyturio alus ?

      Atsakyti
  10. )..( says:
    8 metai ago

    ar tiesa ,kad musu Litai islydomi ir nebus saugomi jokiose saugyklose?

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Taip: http://www.delfi.lt/projektai/euras/naujienos/kas-nutiks-su-euro-isstumiamais-litais.d?id=65371458
      O jei oficialiai: https://www.lb.lt/patvirtintos_litu_ir_centu_monetu_naikinimo_lietuvos_banke_taisykles
      Kitaip tariant – taip, mūsų debilai sunaikins mūsų valiutą. Kas nors turėjo iliuzijų? 😉

      Atsakyti
      • už eurą! says:
        8 metai ago

        Na o kam ją laikyti?
        Gal tu, Pic, apmokėsi tų nereikalingų litų saugojimą? Kol jie bus bankuose kaičiami į eurus – saugoti reiks. Tad kainuoja.

        Atsakyti
        • Pikc says:
          8 metai ago

          Gerbiamasis, pirmiausia, ne “tu”, o “Jūs” – nereikia liberastinio chamizmo. Antra, litų naikinimas irgi kainuos – ir už tai sumokėsiu ir aš, ir Tamsta. Dar klausimas, kas pigiau – saugoti ar naikinti, nes niekas nepasivargino paskaičiuoti. Trečia, jei šventai tikite, kad euro zona išliks “per amžių amžius amen”, tai Tamstos reikalas, bet “deginti tiltus” už savęs nėra labai protinga taktika, nes euro zonos žlugimo atveju naujų pinigų emisija kainuotų DAUG brangiau, negu tiesiog ištraukti iš sandėlio litus ir vėl juos paleisti į apyvartą.

          Atsakyti
          • Internetinis bailys says:
            8 metai ago

            Na ir? Prireiks vėl – ir bus nauji. Gal kitokie, su kitais nusipelniusiais žmonėm, kitais vaizdais. Ir kartu proga vertybes naujai įvertint… Stovėjimas vienoje vietoje reikalauja daugiausiai pastangų, kaip mano Mokytojas sakydavo…

            Žiūrit į pinigus kaip į kokią šventą karvę visi… “Oi, užgrobė, oi prarandam valstybingumą…”

          • KT žydai says:
            8 metai ago

            Jūsų Mokytojas – Simonko?

          • Internetinis bailys says:
            8 metai ago

            Ne.

          • Pikc says:
            8 metai ago

            “Prireiks vėl – ir bus nauji” Taip, bet už kokią kainą? Be to, euro zonos žlugimo atveju naujų pinigų prireiks DAUG kam – o tai reiškia ne tik chaosą, eiles prie pinigus spausdinančios įrangos, bet ir dėl didžiulės paklausos į dausas užkeltas kainas.
            O dėl “stovėjimo vietoje”, tai kaip pažiūrėsi – 1940 m. irgi buvo “nueita į priekį”. Beje, pasirodo, ir ta pati giminės linija tą “progresą” vykdė: http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/lietuvos_politika/obuolys_nuo_obels_netoli_rieda_musu_lita_laidojo_ne_tik_rsadzius_bet_ir_jo_senelis/

          • KT žydai says:
            8 metai ago

            Geras, euro-stribyno genai yra sovietiniai! ES = TSRS! Genetiškai, pagal paveldėjimą!!

          • lyvis says:
            8 metai ago

            Pikc išsidavė tai visi ‘Jūs’ visi buvę viršininkėliai per stribų pažintys, trumpalaikiai viršinikėliai, jie tik sugebėjo vaidinti viršininkus buvo jų laimingiausios dienos gyvenimei ir buvo trumpai pabuvus išmesti iš viršikininkų. lyvis

      • )..( says:
        8 metai ago

        tikrai , kad debilai beviltiski:/dabar sunaikins,o paskui vel is naujo gamins.

        Atsakyti
  11. šiaip says:
    8 metai ago

    žiūrint formaliai, litas dar nėra sunaikintas iki galo, nes vieną pinigų funkciją, o būtent – kaupimo priemonės, jis dar gali atlikti (kadangi LB jį privalės priimti ir konvertuoti į eurenis iš principo bet kada, t.y. kad ir po 50 metų). O tai, savo ruožtu, palieka tam tikrą erdvę ir jo cirkuliavimui, t.y. neformaliai apyvartai. Ar toks cirkuliavimas prasidės, dabar turbūt dar niekas negali atsakyti – neaišku, kiek grynųjų pinigų (litų) žmonės pasiliko rankose, o jei pasiliko, ar noriai juos leis kasdieninio vartojimo prekėms įsigyti, pvz. turguje. Be to, popieriniai banknotai apyvartoje gana greitai susidėvi, o čia atnaujinimo, kaip žinia, artimiausiu metu nebus.

    Atsakyti
  12. Žaltys says:
    8 metai ago

    Kiek pastebėjau, dauguma jaunų lietuvaičių tikrai nesusigaudė kur litus išleisti. Ne pinigų pavadinimas, ne jų turėjimas lemia, bet supratimas kur pinigus išleisti. Sibire nebuvo jokių litų, bet ten buvo sąmoningiausia tautos dalis. Gi laisvoje Lietuvoje litus drabstėm kašiui, popsui, svaigalams ir pan. pobūdžio dalykams. Kas bus po kažkiek metų nežino net šito straipsnio autorius, gal mus ištiks globalinė ekologinė katastrofa dėl mūsų nemokšiško gamtos išteklių naudojimo? “Šventi” litai buvo ir korupciniuose sandėriuose, ir prostitucijos versle, ir kontrabandoje, ir demoratiškuose rinkimuose. Gal baikim verkti cibuliais akis patrynę?

    Atsakyti
  13. Dominykas says:
    8 metai ago

    Oi,kaip reikėjo referendumo,-tuomet Lietuvos piliečiai būtų išreiškę savo nuomonę,,, Lietuvos nacionalinė valiuta šiandien būtų LITAS,,, ne už kalnų ir Seimo rinkimai,Seime reikia naujų mąstančių žmonių…

    Atsakyti
  14. Logika says:
    8 metai ago

    Verkšlenimas – patriotizmas. Juokinga. Gal reikėjo geriau pasiūlyti tą stebuklingą monetarinę politiką. Išmintinga tauta abiem rankom už būtų …. Deja vis bijoma pasakyti tiesą: Lietuvoje per 25 metus neatsirado nei vienos politinės jėgos ne tik kad vykdančios monetarinę politiką, bet net pasiūliusios tokią programą. O gal tautininkai ką pasiūlė? Nesigirdėjo. Dabartinis verkšlenimas , tai tik bandymas užsidirbti tam tikro “tautinio” elektorato balsus. Be jokio vargo, be realių programų, skaičiavimų įrodinėjimų. Taip “tautininkų” idėja po truputį vis devalvuojama. Lito referendumas? Juokas, didesnis už “žemės referendumą”. Didesnio anekdoto, kaip surašyti tris skirtingus klausimus net litrą vodkos išgėręs nesugalvosi. Čia kas, noras Lietuvą mylėti išreikštas? Panašiau į bukumą ir nesugebėjimą logiškai mastyti. Ir atsakomybę prisiimti kažkaip garbės niekam iš organizatorių neužteko.. O gal jiems dar iki šiol nedaėjo? Tai kas balsuos už tokią partiją, kuri nemoka savo klaidų pripažinti?

    Atsakyti
    • KT žydai says:
      8 metai ago

      autorius ką tik gavo vieną balsą! O tu užtilk. Ligonika…

      Atsakyti
      • Internetinis bailys says:
        8 metai ago

        “Tenutyla amžiams visi, kurie man nepritaria.”

        Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Esate neteisus – buvo ir skaičiavimų, ir įrodinėjimų – tik niekas jų nesiklausė. Dėl žemės referendumo – “trys viename”, kiek žinau, buvo NE organizatorių iniciatyva. Ir, beje, tautininkai nebuvo to referendumo organizatoriai – jie tik prisidėjo prie iniciatyvinės grupės, kuri savo sudėtimi buvo LABAI marga. O kuo referendumas dėl lito būtų juokingas? Švedai, pvz. surengė – ir ką? Tiesa, jie protingiau darė – atsiklausė tautos, ar verta eurą įsivesti. Tauta atsakė. Mūsų valdžia atsiklausti pabijojo. Tai va, svetimiems pataikaujanti ir savo tautą niekinanti bei jos atsiklausti bijanti valdžia – taip, tai jau juokinga. Tiksliau, groteskiška.

      Atsakyti
  15. Saulius says:
    8 metai ago

    Eilinė, priešiška demagogija. Matyt, apmokama gerai, tiek laiko skirta slebizavonėm burvarinio laikrašpalaikio lygio…

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Pravilno tavarišč gavarit – eto buržuaznyje nacianalysty sajūznomu delu mešajut! Daloj nacionalistov! Dajoš sajūz! Molodec, tavarišč Saulius – a davai, my tebia prosto solnyškom nazyvat budem, a? 😉

      Atsakyti
  16. KT žydai says:
    8 metai ago

    Pagaliau rimtesnis straipsnis apie Litus…

    Atsakyti
  17. lyvis says:
    8 metai ago

    Čia dauguma graudus verkšlenimas dėl lito o jų mintys klaidžioje rublio zonoje. Rubliui nebėr kelio į Lietuvą tą pripažįsta ir Baranauskas 0:1 stribolų nenaudai. lyvis

    Atsakyti
  18. . says:
    8 metai ago

    Tomai,labai Jus gerbdamas noriu tik pasakyti,euras man primena pagonybes naikinima,bet,kad ir su ašara akyse LIETUVIS suprato-TIK TAIP GALI IŠLIKTI,……..euras-es-nato.Kai aplink mus bus normalus kaimynai,o ne psichiniai ligoniai,tada JUS 100% teisus.

    Atsakyti
    • Pušis > .: IP 78.60.5.213 says:
      8 metai ago

      Kaip susiję ES ir euras su NATO? Jei prisimenate, į NATO įstojom anksčiau negu į neomarksistų užvaldytą “sojūzą” ir to būtų užtekę. Tada buvo šiokia tokia saugumo garantija, jei būtų rūpintasi savos kariuomenės ir valstybės stiprinimu. Kokias išlikimo garantijas įžvelgiat ES, kai globalistų marionetė van Rompuy atvirai kalba, kad tautos ir valstybės yra atgyvena? Negi neaišku, kad kuriama nauja imperija? Ar dar nematot, kad toje jūsų ES jau pradeda įsigalėti totalitarizmas? Beje, tai, kas dabar vyksta Lietuvoje jau galima vadinti genocidu. Tautą galima naikinti ne tik žudant ir tremiant. Dabar tai daroma subtiliau. Sudarytos sąlygos, kad dalis tautos emigruotų, bėgdama nuo skurdo ir beteisiškumo, likusius atskies imigrantais. Ar tik tada suprasit, kai savo tėvynėje tapsit mažuma? Teko skaityti, kad už kiekvieną legalų imigrantą ES šalims mokės po 6000 eurų. Ar tai nesukelia jokių minčių?

      Atsakyti
      • Pikc says:
        8 metai ago

        Gerai pasakyta – pagarba!

        Atsakyti
  19. skaitytoja says:
    8 metai ago

    Šiemet Naujų Metų sutikimas buvo ypatingai liūdnas. Mažai pasakyti, kad gailėjome lito – ašarą nubraukėme. Negalėjome žiūrėti į besidžiaugiančią valdžią, tiesiog buvo labai labai šlykštu – puota maro metu. Gerai nors tiek, kad per kultūros kanalą rodė “Nemuno” jubijiejinį koncertą ir mums istorinę Dž. Verdžio “Traviatą”. Noriu tikėti p. T. Baranausko žodžiais, kad litas kada nors sugrįš į Lietuvą, nors ir mūsų jau nebus, bet reikia neprarasti vilties.
    Pradedant Naujus Metus portalo Alkas kolektyvui norime palinkėti išlikti tokiais pat ištikimais lietuvybės sergėtojais kokiais buvote iki šiol.

    Atsakyti
    • Giedrius says:
      8 metai ago

      Sutikt ar nesutikt,
      –
      apie Naujuosius Metus
      …nuo žodžio į veiksmą
      (užuot “prie veiksmo” įrašiau “į”,
      – kodėl?),
      gyvą, tvirtą ir neperkaitytiną,
      nes ar mūsiškas kaityt, ar latvių liekt, lems
      per mintį, žodį šį ir atgimtį
      susigrąžinant visuotinio laiko apskaitos
      atskaitą laikinai prarastą iš svetur keistąja,
      kaip ir iš svetur be teisės, bet su nauda
      (taip pat laikinąja laikinai) įvesta ženklų apyvarta
      už litą naudotina, kaip ir už latą beje..

      Tad į laiko atskaitos apskaitą žemiškąją – pavasarinę
      p a j ė g u s grįžt, bus sugrąžinta ir tūkstanmetinių laikotarpų
      patirtimi grįsta gamtos: žemės ir žmogaus darna.

      Pradės kurtis žemiškoji bendruomenė, bendrapausaulinė, patyrusi, išlikusi
      per netektis, klaidas (kaip ir ši antiįstatymiškoji lito “nuobrukos” paklaida)
      ir kasdienes, kasmetines atgimtis kartų kartose atsinaujinanti nuo…

      KIEKVIENAIS METAIS SU PAVASARIU ATSINAUJINANČIAIS SAULĖS RATO METAIS ŽEMĖJE.
      Tačiau tai įvyks dar labai negreit, nepaisant to, kad didžiausias kliuvinys “laiko nuobrukos”
      – svetimybinės atskaitos teroristinio darinio teriotojų puolinys-pūlinys ant mūsų …buvo įveiktas
      bendra sutelktąja pažangesnės žmonijos atstovų-karių rinktine 1410 m. liepos 15 dieną.

      Lengvai atsekama ir atstatymo apskaitai priderama nuoroda imtina iš tos pat nuobrukų gimties
      archyvo įrašo apie 1009 m. įvykius su l i t u a, t.y. Lietuva sietinus apie tuometinį kovą, tai yra…
      1009 m. pabaigos aprašu (kas šiuolaikiškai “grigališkai” lygiai su 1010 m. kovu atskaitytina)
      matuotąjį laiką ir vėl pavasariškai, o ne “silvestriškai-grigališku permetinėjimu” laiką atskaitant.

      Tai kaip
      laikomės tautiečiai?

      Laikas jau
      SUTIKTI AR neSUTIKTI,
      – ką gali jau Tu… kiek gali… savai
      eigai į metų laiko pradžią !

      Atsakyti
  20. Alkas.lt says:
    8 metai ago

    Lito išdavystė – Lietuvos valstybingumo pagrindų griovimas.

    Dėkui už linkėjimus. Saugosime lietuvybę. Susigrąžinsime litą.

    Atsakyti
    • ŽEMAITIS says:
      8 metai ago

      Prie ko čia litas ir valstybingumas?

      Kad lito atsisakėme – tai puiku! Seniai jau laikas. Nebūsim gi atsilikėlių valstybėlė Europos vidury 🙂

      Atsakyti
      • Jonas Vaiškūnas says:
        8 metai ago

        Jungtinė Karalystė – nebloga atsilikėlių valstybė. Ko gi mes ten emigruojame?

        Atsakyti
        • Pikc says:
          8 metai ago

          Sakyčiau, touché. Pagarba! Puikus atkirtis nutautėliams! Su logika jiems visada sunkoka buvo. 🙂

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Patikėk, daugelis Lietuvoje sutiktų, kad reikėtų Lietuvoje įsivesti Svarą (ant geležinių monetų- su Vytim), o Grybauskaitę “padaryti” senmerge monarche – karaliene.

      • sm says:
        8 metai ago

        manding, tamsta nebe žemaitis jau… Gal dar nebent samogito likutis………………..
        Vytautas Didysis dausose šiurpsta.

        Atsakyti
      • LosAngeles says:
        8 metai ago

        ‘..Nebūsim gi atsilikėlių valstybėlė Europos vidury..’

        Nu baisiai ‘razumnas’ argumentas. Turbut savimi didziuojates… O bent siek tiek apie kitas ES valstybes zinote ka nors? Siek tiek pasufleruosiu: JK, Svedija, Lenkija…

        Atsakyti
  21. Mauras says:
    8 metai ago

    Tai dar padejuokim apie viduramžius, kai kiekvienas kaimas turėjo savo pinigus…

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Tai kad, tamstele, kaip tik viduramžiuose tautinių valstybių nebuvo, o pinigai buvo leidžiami valdovo ir buvo bendri visai siuzereno valdomai teritorijai. Istorijos mokytis reiktų pradėt. 😉 Beje, šiuo atveju, reiktų arčiau, negu į viduramžius žiūrėti – mes jau buvom vienam sajūze su bendra iš centro reguliuojama sajūzine valiuta. Na, bet tamstelė dar ryškiai per jaunas prisimint, tad pradžiai draugiškas patarimas – pradžiai reiktų išmokti mąstyti, o paskui rašyti. 😉

      Atsakyti
  22. Dana says:
    8 metai ago

    deja, Vaižgantas buvo teisus dėl “to prakeikto nuolankumo”. Lietuvių tauta yra kankinių tauta. Ji verčiau nuolankiai pasilenks ir leis visokiems perėjūnams lipti sau ant nugaros. Čia jau nieko nepadarysi, toks tautos mentalitetas. Ji nesugeba tvirtai pasakyti “NE” savo tarnams valdžioje, ji verčiau jiems nuolankiai tarnaus, atidavusi savo, kaip valdovo, vaidmenį.
    Puikus straipsnis. Tik abejočiau dėl lito sugrįžimo, nes globalizacijos proceso, deja, jau nesustabdyti. Pasaulyje geriau jau nebus. Viskas eina į visų suvienijimą. Net ir į religijų. Taip ruošiamas sostas antikristui. Visos valdžios dabar vaidina antiJonokrykštytojo vaidmenį. Kaip Jonas krikštytojas ruošė kelią Viešpaties Jėzaus Kristaus atėjimui, taip suvienyta pasaulio valdžia ir suvienytų (eukumenizuotų) religijų vadovai dabar ruošia kelią antikristui, o, kad jam būtų lengviau užvaldyti žmonių protus, būtina visus suvienyti. Šis procesas jau negrįžtamas. Ir išsigelbėti gali tik tie žmonės, kurie įtikėję į Dievo Sūnaus auką ant kryžiaus. Visi kiti eis į tą vietą, kuri paruošta šėtonui ir jo angelams – į pragarą.

    Atsakyti
    • Giedrius says:
      8 metai ago

      Eiga
      (be blaškymosi)
      ir “procesas”, ir “programa”, ir
      bet koks užkratas-svetimžodystinis lengvai
      atstato mąstymą savu ŽODŽIU,
      proga, galimybe, net mirksniu
      (užuot “šansu” “momentu” ar panašiu GOBTUVU
      ant savęs, savos kalbos ir minčių pasaulio…);
      tad ir tikyba (ramiai už net “religiją”)
      perimta mūsų, ir perduota mums
      nuo savų protėvių, per visa
      …atveria,
      atleidžia
      (tereikia gebėt
      ar išmokt kas
      prarasta prisimint).

      Tad ši tikrai buko nuolankumo,
      atsiprašau už teiktiną pvz.,
      kuri turiu viešint-RĖKlamuot
      palyginimui.. neveda.

      ((žinot, bijau, labai bijau ir baugu,
      – juk būsiu pasmerktas išsyk,
      – aišku, kad įžeisiu ir pažeminsiu gamintojus
      palygindamas prekių ženklų vardais,
      ir tikrai – gaminio gyvai parduodamo
      ir labiausiai RĖKlamuojamo pasaulyje,
      bei vartojamo maistui, niekaip negali “nuleist žemiau”
      palyginime už kitą, dar seniau, dar plačiau, dar įtaigiau
      RĖKlamuojamą-viešinamą))

      Taigi –
      tiesioginė pastaba DANAi:

      …deja,
      kaip gamintojas puošė kelią atėjimui (ir vartojimui)
      lygu
      kaip skelbėjas ruošė kelius biblijiniam evangelijų (kelių beje)
      vartojimo skverbimui

      čia tik apie prekių ženklus, juk koks skirtumas
      – ar esate įpratus minėti (ir matyti vartojant bei.. vartoti nebūtina)
      Coca Cola
      (tariant koka-kola) prekženkliu,
      ar
      “nukryžiotojo kankinio” reklaminės grėsmės grimasa
      (na visgi susilaikysiu, tik parašą įkelsiu IHS ICXC ar IHΣΟΥΣ).

      Jei rasit progų, susilaikyti, tai ir susilaikykit,
      – nemaigygit bent tiesiogiai šio baugulio
      ir jo “apaštalų”

      Būkim laisvesni sau.

      Atsakyti
      • Giedrius says:
        8 metai ago

        Dievų yra didelė gausa,
        ir visi visaip, svaip ir ktaip ar taip?
        ..juos garbina.
        Deja lietuviiškieji Dievai kažkaip …na švelniai tariant net viešinimui užginti;
        ką jau kalbėt apie tikybinį apeigyną (net Lietuvoje, įstatymiškai mūsų Dievai
        užskaitomi.. netradiciniais, t.y. kaip….)
        Todėl ir tenka stebėt, siekt, kad ne vien Coca – Cola būtų maistui geriama,
        kaip ir “tradicinių” tikybų antgrūdos ant Lietuvos…
        Praeis tai, – grįš laikas, jo atskaita, ir atsivers

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          8 metai ago

          Antgrūdos – įdomus žodis…
          Ar galima Kūlgrindos giesmes vadinti tikybiniu apeigynu ?

          Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      8 metai ago

      Tu net kalbi apie kažkokį kosmopolitinį prikaltąjį, kuris neturi nieko bendro su Lietuva ir lietuvybe.
      Šiaip, jeigu taip jau tiksliau kalbėti apie jo identifikaciją, tai ant kryžiaus aiškiai parašyta INRI- (išvertus) – iezus nazarietis žydų karalius.

      Atsakyti
      • Bartas says:
        8 metai ago

        Perkūno Paukšti parašei Tiesą.
        O kad dauguma lietuvių ant kelių – pritariu. Pasižiūrėkit į ,taip vadinamą,vaizduojamą rūpintojėlį {mūkela}. Tai kenčiantis lietuvis . Ant galvos erškėčių vainikas, labai ” madingas” . Nes božnicoj žydų pranašas taip atrodo. O veido išraiška kokia. Išprotėjusio . Jei ne dabar , tai rytoj pasikabins ant šakos, nes ant kryžiaus, kas tokį kals, per didelė garbė. O ir kokį užrašą tokiam pakabinti.
        Parašiau ir iš baimės suviduriavau, prakeiks katolikai mane.

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          8 metai ago

          Man atrodo, ilgai nekeiks, nes tuoj bus ištrinti šitie tavo įžvalgumai.
          CHA

          Atsakyti
          • tampax'as says:
            8 metai ago

            du paukščiai iš vieno lizdo, į kurį patys ir “vuduriuoja”…

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Tuomet tu mane paprotink, rimtai, kaka bendro turi Smutkelis su Euru ?

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            T. y. Jevru.

        • lyvis says:
          8 metai ago

          Bartui, skirk rūpintojėlį nuo mūkelio. Mūkelis tai bažnytinis primestas darinys, o rūpintojėlis tai jotvingių palikimas ir yra jotvingis. lyvis

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Lyviuok tiksliau, klok nuorodą – iš kur ištraukei, ar pats sugalvojai ?

          • Bartas says:
            8 metai ago

            Lyvi, aš tikrai neskiriu, bet, mano diedukas, tep pasakė. Ačiū , žinosiu.

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Diedukas greičiausiai buvo teisus.

          • lyvis says:
            8 metai ago

            Stribokai nori viską gauti iš karto jie įpratę gyventi iš kitų sąskaitos. lyvis

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            O tavo koks banko sąskaitos numeris?
            CHA

          • lyvis says:
            8 metai ago

            Peržengę padorumo ribas yra atiduodami daktarų globai. lyvis

          • Klausimas says:
            8 metai ago

            Kas tą padorumą apibrėžia ir sprendžia ką ir kam perduoti? Jūs? Kas jūs toks? Prisistatykite.

          • lyvis says:
            8 metai ago

            Prasideda stribų tardymas. Kada gi mes išgyvendinsime juos ir išmoksime bendrauti. lyvis

  23. Getas says:
    8 metai ago

    Tik viena viltis, kad dabar mes su euru atsiskyrėme nuo Lenkijos ir patekome į Vokietijos kultūros įtaką, kaip šimtus metų buvo estai ir latviai, o jų kalbų nieks nenaikino, kaip lietuvių naikino lenkai, o po to rusai. Ir jei ES žlugs tai mes išeisime kartu su vokiečiais ir nepateksime į Lenkijos ar Rusijos įtaką.

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      O su litu mes prie Lenkijos buvom, ar kaip? 😉

      Atsakyti
  24. Saulius says:
    8 metai ago

    Diletentu pasvaisciojimai apie ekonomika kurioje nieko nesupranta.

    Atsakyti
  25. skaidri politika says:
    8 metai ago

    pritariu – “valdžiukės laikinos – Lietuva amžina”.Skamba labai retoriškai, bet ką jau čia. Nacionalistinis tautos branduolys išlikęs.Tai – svarbiausiai

    Atsakyti
    • Šviesulys says:
      8 metai ago

      Lašas po lašo ir akmenį pratašo. Todėl laikas veikti, kol dar yra kam.

      Atsakyti
  26. skaidri politika says:
    8 metai ago

    Baranauskai – laikas pripažinti, kad visiems visų atspalvių nacionalistams laikas vienytis. Branduolys išlikęs.Dėl atskirų neišvengiamų netekčių – nėra ko graudentis

    Atsakyti
  27. Autorius- apsimetėlis -melagis says:
    8 metai ago

    http://naujienos.istorija.net/2014/01/atsargiai-vrk-nariai-skleidzia.html
    TAIGI , PATS BUVAI TAMSTA VRK NARYS IR BALSAVAI PRIEŠ REFERENDUMĄ,
    APSIMETĖLI, APSIŠAUKĖLI, KADA IŠ GĖDOS TAU AUSYS NUKRIS?

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Aš T. Baranausko VRK narių sąraše (http://www.vrk.lt/vrk-komisijos-kontaktai) nematau. Noriu tikėti, kad čia buvo tamstos klaida, o ne sąmoningas bandymas apšmeižti.

      Atsakyti
  28. Šviesulys says:
    8 metai ago

    “O aš tikiu kitkuo. Litas sugrįš taip pat, kaip grįžo po rublio ir reichsmarkės.” – tikėjimas yra iliuzija. Tik darbu galima susigrąžinti savą pinigą.

    Atsakyti
  29. Proistorikas, geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
    8 metai ago

    Mūsų protėviai dar prieš 2600 metų, dėl klimato kaitos nuvykę į Europą, padovanojo jai Keltų ir Galų kultūras!
    Kartu su šiomis kultūromis protėviai į Vakarų Europą nugabeno ir tautinius rūbus, ir genties rikius (Henrikus)!
    Mūsų protėviai Britų saloms dovanojo Anglijos vardą! Vakarų Europoje vis dar gyvi lietuviški vietovardžiai – jų per 3000! Ir t.t., ir t.t.
    Kur mūsų savigarba?! Kodėl mes taip lengvai “pamiršome” savo garbingiausiąją ikikrikščioniškąją praeitį?!
    Ar ne todėl mes pasidarėme tokie bejėgiai ir pažeidžiami, kad nebeprisimename savo šaknų, savo seniausios ir garbingiausios praeitie?!

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      8 metai ago

      Nepyk proistorike, dabar mus gano Vatikanas ir Briuselis.

      Atsakyti
    • ŽEMAITIS says:
      8 metai ago

      Kas čia per “Gedgaudas”? :)))) O gal ta Roseles kitų vardais pasirašinėja 🙂

      Dar vienas toks pat pasakorius, kaip ir Baranauskas 🙂

      Atsakyti
  30. Proistorikas, geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
    8 metai ago

    O kur gi mūsų istorikai-profesionalai? Kur jų profesinė savigarba? Kur jų atsakomybė prieš protėvius ir, kas dar svarbiau, – prieš mūsų vaikus ir anūkus?

    Atsakyti
  31. ŽEMAITIS says:
    8 metai ago

    Euras – jėga!

    O visokie Baranauskai savo pasakėčias tegu nevesnėm kaimo bobutėm seka. Gal tos ir patikės 🙂

    Atsakyti
    • pušis says:
      8 metai ago

      Pirma rašybos pasimokyk, nedaryk žemaičiams gėdos, “kaimo bobuti” 🙂

      Atsakyti
    • Šviesulys says:
      8 metai ago

      Jėga tai jėga, kad tik netektų jums verkti dėl tos jėgos 🙂

      Atsakyti
  32. Tautos likutis says:
    8 metai ago

    Ačiū, kad dar turime tokį portalą, straipsnis aktualus ir reikalingas, juk žinome, kad tokio pobūdžio straipsniai ir kalbos, netgi vadinamajame Seime, kuris, esu kažkur girdėjęs, atstovauja Tautą, buvo blokuojami. Bet tokių straipsnių labai ir labai reikia.

    Akivaizdu, kad valstybingumo klausimas jau senokai išnyko iš Lietuvos tautos tarnų darbotvarkės.

    Tautos rinktiems (tiksliau, pasyviai prileistiems prie valstybes vairo) valdžiagyviams galutinai neberūpi, kas svarbu Tautai ir Lietuvos išlikimui. Grįžtama galutinai prie sovietinio modelio – nuolankiai priimti nurodymus iš centro ir versti savo tautą juos vykdyti lengviau, patogiau ir pelningiau, o mes visi, taip išeina, su tuo sutinkame.

    Lito praradimas tai esminis klausimas, į kuri privalėjo atsakyti tik Tauta, nes tai yra valstybingumo sudėtinė dalis.

    Lito išmetimo be referendumo, t.y. be Konstitucinio Tautos pritarimo, negalėjo tikėtis nei vienas gynęs televizijos bokštą, tuometinę AT ar stovėjęs Baltijos Kelyje.

    Atsisakius Lito supaprastėja ir tolesnis federacines valstybės ar kitokio neaiškaus darinio lipdymo procesas.

    Nusigyvenome tiek, kad Euromarkės (gal geriau tinka – Eurorublio) primetimo demagoginė propaganda buvo ir tebėra KOL KAS pati šlykščiausia iš visu propagandinių kampanijų nuo sovietiniu laikų. Sveikinu visus joje asmeniškai dalyvavusius valdžiagyvius!

    Bet… kas padaryta, tai jau padaryta. Nesiseilėkime. Išnaudokime tai kaip skaudžią pamoką ir atpildą už tai, kad praradome dvasią ir visiškai apsileidome.
    Tegu tai, kad kiekvieną dieną mūsų delnus svilins svetima atsiskaitymo priemonė, primins mums, kad toliau trauktis nebėra kur.

    Arba toliau sėdėkime ir tikėkimės tolimesnio valstybės požymių – himno, vėliavos, o kai neliks valstybės, tai ir vietovės pavadinimo išnykimo, taigi, jeigu taip ir toliau nusileisime, tai netrukus tapsime tik pvz. „Ehemalige Litauen“, o gal net ir „Unbedeutenden Rest des Volkes“.

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      8 metai ago

      Ar jums dar neaišku, jei būtų Lietuva Pagoniška, tai niekas jos taip lengvai jokiomis hebratikysčių teologijomis “neatpirktų”, ir jokiais Jevrais nenupirktų. O dabar, kai Lietuvoje 70 proc. klastingų kitatikių, tai taip yra.

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        8 metai ago

        Žodžiu, Jevras – tai šiandieninių kryžiuočių darbas.

        Atsakyti
  33. Gaila lito says:
    8 metai ago

    Gerai, kad dar yra tautiškai susipratusių istorikų. Graudulys ima skaitant. Laisvos Lietuvos gyventojus pavertė marionetėmis ir “valdžiukė” atidavė žemę užsieniečiams, dabar litą palaidojo, jau ir kalbą rengiasi kirkiliniai atiduoti.
    Nejaugi ir vėl balsuosime už tas pačias išdavikiškas partijas?

    Atsakyti
  34. Marija says:
    8 metai ago

    Sveikinu autorių su NAUJAISIAIS. Sėkmės ir vilties per visus šiuos metus.
    Aš tikiu, kad litas sugrįš. Euras – dirbtinė valiuta be jokių tradicijų ir ,,šaknų”.Kažkoks nemalonus, svetimas pinigas… Ir ne tik emociškai. Ir toji bendra erdvė tikrai nedžiugina…

    Atsakyti
  35. Saulius says:
    8 metai ago

    Kolektyvas,
    tie kurie cia verkia kad lito buvo atsisakyta be referendumo ir be tautos valios – nustokite skleisti demagogija. Euro ivedimas buvo viena is salygu stojant i ES. Ir uz stojima is ES (taip pat ir uz euro ivedima) buvo nubalsuota 10 metu atgal. Taip kad tai yra tautos valia. Jei kas balsavo uz US bet ne uz eura – kaltinkit save. O tai dabar visa sita rasliava ir komentarai atrodo kaip diletantu parverkslenimas.

    Atsakyti
    • Bartas says:
      8 metai ago

      Pats mažiau verkšlenk.

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        8 metai ago

        Verkti sveika. Pasidomėk, jei netiki.

        Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Demagogija yra tamstos aiškinimai. Euro įsivedimui nebuvo numatyta jokios konkrečios datos. Be to, gal pamiršote, kad eurosajūze visa krūva valstybių to euro neįsivedė ir neketina artimiausioje ateityje (arba išvis – kaip, pvz. JK ar Danija) įsivesti. Švedija, beje rengė referendumą šiuo klausimu. Mūsų valdžiagyviai referendumą uždraudė (nes nusprendė, kad per didelė rizika, jog žmonės nubalsuos “ne taip, kaip reikia”), taip pažeisdami Konstitucijos 9-ą straipsnį: “Svarbiausi Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimai sprendžiami referendumu.”

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        8 metai ago

        Na, o ką tautiški Tautininkai su Tautiniu jaunimu nuveikė ?
        Galiu maždaug atsakyti: dukart per metus kažkuriame mieste pražygiuoja (nuo božnycos lig aikštės, ar atvirkščiai), lozunguodami su vėliavomis. Žodžiu, pasirodo kad dar gyvi sveiki, pasifotkina, sukalba triskart sveika Maryte, ir tiek žinių.

        Atsakyti
        • Pikc says:
          8 metai ago

          Pirmiausia, tai buvo bandoma organizuoti referendumą dėl lito išsaugojimo. Kad valdžia uždraudė – tai jau, atleiskite, ne bandžiusiųjų organizuoti kaltė. O dėl eitynių, tai tamsta, jei neklystu, ir pats nevengiate “nuo božnycos lig aikštės, ar atvirkščiai” pasivaikščioti, tad apie “triskart sveika Maryte” svaigti nereiktų. 😉

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Tad kam kviečiate kalbas kalbėti visokius kunigus – taryt lyg norėtumėt, kad jus aukščiausiojo prikaltojo dvasioje vatikaniškai ganytų ?

          • Pikc says:
            8 metai ago

            Pirmiausia, tai klausimai – organizatoriams, o antra – ten ne religinis sambūris, tad jei žmogus teisingas, patriotas, tai gali būti tiek krikščionis, tiek pagonis, tiek kunigas, tiek krivis – arba išvis netikintis. Jokio skirtumo.

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Nepaisant to, kad krikščionybė Lietuvoje okupacinė, tai lai po kažkokio kunigo kalbos (teisingumo dėlei – nebūtinai pirmos), lai tuomet pakalba visų “konfesijų” atstovai. Kam išskirti vieną, ir dar provatikanistą.
            —
            Tai tik tiek to skirtumo.

          • Pikc says:
            8 metai ago

            Teisingai – lai pakalba. Tai ko nekalba? Gi niekas nedraudžia – bet kalbėti reikėtų į temą, o ne kieno ilgesn… pardon – kieno dievas tikresnis ar “kietesnis”. 😉
            Bet mes nuvažiavom į lankas nuo temos, tai gal čia ir baikim.

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Gerai, grįžkim prie Litų.
            Taip pat pasakytina, kad ant jų buvo keletas kunigų atvaizdų, O tai reiškia,kad buvo pažeistos kitų “konfesijų” teisės.

          • Pikc says:
            8 metai ago

            Jie ten buvo dėl nuopelnų, o ne dėl luomo. O ką iš kitų konfesijų siūlytumėte?

          • KT žydai says:
            8 metai ago

            Gal gali mus apšviesti koks kunigas kada kalbėjo? Mes su zurofu kiek ten vaikščiojom, jokių kunigų niekad nematėm! Matyt nacistai nuslėpė kažką nuo mūsų?!

          • Pikc says:
            8 metai ago

            Kaune prie Rotušės kun. R. Grigas kalbėjo: https://www.facebook.com/tautininkai/posts/566836276662768
            Ans, aišku, irgi nacius, ne kitajp!

    • )..( says:
      8 metai ago

      ,, esminis klausimas, kodėl atsisakome 107% mūsų valstybės atsargomis padengto lito ir keičiame jį į nepadengtą euro, kurio likimo mes neįtakosime? (—) Stojimo sutartyje nenumatytas privalomas euro įvedimas – Sutarties 4 str. sutarta, kad nuo įstojimo dienos kiekviena naujoji valstybė narė dalyvauja Ekonominėje ir pinigų sąjungoje. Jungtinė Karalystė, Švedija, Danija, Lietuva, Lenkija, Čekija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija, Kroatija dalyvauja šioje pinigų sąjungoje su savo valiutomis, ir dėl to jų neišmeta iš ES.(—) Teigiama, kad Lietuvos bankui tampant sudėtine ECB dalimi, užteks tik sumokėti į ECB įstatinį kapitalą 43 mln. EUR, o lito padengimo atsargas (pinigines lėšas, auksą, vertybinius popierius; 2013-12-31 d. – 8, 468 mlrd. JAV dolerių) neprarasime. Ar tikrai?”LL

      Atsakyti
    • LosAngeles says:
      8 metai ago

      Nepykite, bet arba esate suklaidintas (del euro ivedimo jokiu isipareigojimu nepriememe. jo po siai dienai neturi visa eile valstybiu, senbuviu taip pat, ir nieko), arba samoningas klaidintojas. Pastarasis variantas gerokai liudnesnis…

      Atsakyti
  36. Zalijas says:
    8 metai ago

    Silpnas straipsnio autoriaus lietuviškumas, kaip ir tų, kurie valiutą sieja su tautybe. Iš jų atėmus pinigą jiejaučiasi praradę ir savo šaknis. Tai tim parodo koks paviršutiniškas jų lietuviškumas yra, pseudopatriotai fundamentamistai. Lygiai tokie patys bočiai pilni idiotizmo ir trumparegiškumo bei nužudę Karalių Mindaugą nusigręžė nuo tuometinės Europos ir pasirinko eiti senuoju keliu. O, kad būtų Lietuva tęsusi karalystės kelią…šiai dienai visai kitą istoriją turėtume bei Žečpospolitos, be gal net okupacijų ir didesne apimtimi. Bet toli jums šitą suprasti nacionalistiniams pseudopatriotams.

    Atsakyti
    • Kurmis says:
      8 metai ago

      Visiškai teisingai, kolega. Todėl jau gerą dešimtmetį bandau atsilikėliams išaiškinti, kad lietuvių kalba turi būti pakeista į anglų. Tai užtikrintų absoliučią inregraciją į ES, žymiai suaktyvintų investicijas ir amžiams nutrauktų prakeiktą bambagyslę su ruskynu. Jei manęs būtų paklausę,jau dabar turėtume jaunąją kartą, kuri būtų pilnai integruota ne tik į Europą, bet ir į Vakarų pasaulį. O tiems pseudopatriotams, kurie aiškina, kad kalba ,neca, tapatybės dalis, spjaunu į barzdą. Pažiūrėkite į airius, jie kalba angliškai, bet pabandykit jį anglu pavadint: ). Tad ir sakau, kalba – jokia tapatybės dalis, tai tik komunikavimo priemonė, kaip koks litukas, tėra atsisakitymo priemonė. Mūsų tapatybė – Europietiškosios, vakarietiškos vertybės,o ne kažkokia kelių mln. Buitinė komunikavimo priemonė. Taigi, kol mūsų valdžioje bus tamsuoliai, nesuvokianti integracijos svarbos greičio ir efektyvių to įgyvendinimo priemonių, tol mes niekaip nestsiplėšim nuo ruskyno ir netapsime vakarų civilizacijos dalimi.

      Atsakyti
      • Bartas says:
        8 metai ago

        Kaip aš tavęs nekenčiu, kurmi tu aklas, saulės nematantis “komunikuotojau”.

        Atsakyti
        • Kurmis says:
          8 metai ago

          Ironijos nepagauni? Tiesiog “pamodeliavau” situaciją, kuri, mano galva, gali būti pasiūlyta jau po kelių metų, ir eurokomjaunuolių bus intensyviai palaikoma. Jei sausio 1- ąją šalia Tautinės giesmės išgirdome ir eurosojūzo himną, kas garantuos, kad po 10- ies metelių, tiesiog teliks “išimti” Tautinę giesmę iš repertuaro????

          Atsakyti
          • Pikc says:
            8 metai ago

            Sakot, po 10-ies metelių? Optimistas… 🙂

          • Bartas says:
            8 metai ago

            Tada atsiprašau.

    • Pikc says:
      8 metai ago

      Gerbiamasis, painiojatės ir painiojate – straipsnyje kalbama apie valiutos siejimą su VALSTYBE, o ne tautybe. Valstybės, o ne tautos pinigus leidžia, šiaip jau. 😉 Nereikėtų tų dalykų painioti, nes klaidnigu supratimu paremti išvedžiojimai nuveda į lankas. Istorija su Mindaugu čia išvis “ne į temą”. Pirma, tai su euro įvedimu niekaip nesusiję, o antra, ta “tuometinė Europa” pas mus dar ilgai kryčiuočių ir kalavijuočių pavidalu beldėsi (net ir po krikščionybės priėmimo), o jau maskvėnams su totoriais išvis nusispjaut buvo, ar mes atsigręžė į tą “tuometinę Europą”, ar ne. 🙂

      Atsakyti
  37. Kažin says:
    8 metai ago

    Rusai Baranausko rašinio atveju pasakytų: “posle draka kylakami ne mašūt”… Taigi, kyla klausimas koks tokio rašinio tikslas. Nejaugi, čia tik siauri partiniai interesai!…

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      8 metai ago

      Pritariu

      Atsakyti
    • Arūnas says:
      8 metai ago

      autorius nesuprantantiems tautiečiams galėtų paaiškinti, koks šio rašinio tikslas. Bet tą tikslą aš suprantu taip: autorius primena, kad nei viena imperija ar viršvalstybinė struktūra nėra amžina, nei tų struktūrų valiuta nėra amžina. Todėl nesvarbu, ką pasakytų rusai, bet jeigu Lietuva išliks (jei nebus galutinai išduota, parduota visa ar dalimis), aš tikiu, kad litas sugrįš

      Atsakyti
  38. Proistorikas, geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
    8 metai ago

    Tomai, lito gaila ir man! Tačiau man dar labiau gaila tamstos ir dabartinių Lietuvos “istorikų”, kurie kaip miešlavabaliai “malasi” dabartyje ir niekaip nesupranta, kad jų pašaukimas yra ne dabartis, kurią mes ir be mūsų “istorikų” pažįstame, bet LIETUVOS GARBINGIAUSIOJI IKIKRIKŠČIONIŠKOJI PRAEITIS, kurią privalote jus-istorikai pažinti ir skelbti ją ne tiktai mūsų jaunimui bet ir visam pasauliui!!!!

    Atsakyti
  39. Tautininkas, Vilniaus sk. says:
    8 metai ago

    Klaidinga manyti, kad visi Tautininkų sąjungos nariai yra prieš eurą. Nemažai yra ir euro šalininkų. Jų tarpe ir aš.
    Euras – labai svarbu Lietuvos ateičiai ir valstybės klestėjimui. O saviizoliacija yra mums pragaištinga. Taigi, esame ES dalis, tad turime stiprinti integraciją.
    Be to, euro įvedimo atidėliojimas labai naudingas Lietuvos priešei Rusijai. Tad priešinimasis euro įvedimui labai neišmintingas, Rusijai naudingas veikimas. Todėl negaliu pateisinti tų tautininkų, kurie pasisako prieš eurą. Dėl šių priežasčių nepritariau ir prieš tai planuoto Referendumo.
    Tikiu, kad Tautininkų sąjungos kai kurie nariai atsikvošės ir taps išmintingesniais. Mūsų valstybės stirinimui ir tautos išlikimui labai svarbi europinė integracija ir euro įsivedimas.
    O Jus, gerbiamas Tomai Baranauskai, remsiu tik tuomet, kai atsisakysite savo neiaiškų kam naudingų idėjų ir ginsite Lietuvos interesą, jos siekį būti integralia Europos Sąjungos dalimi.

    Atsakyti
    • KT žydai says:
      8 metai ago

      Gal jūs vardu pavarde prisistatykit. Galėsim kryželį per rinkimus užpliusuoti. Kad stirintumėt valstybę.

      Atsakyti
      • Pikc says:
        8 metai ago

        Manau, kad neprisistatys, nes greičiausiai paaiškės, kad liberalams, o ne tautininkams priklauso. 🙂
        Čia sena taktika – “apsimetu savu ir varau svetimą propagandą”. 🙂

        Atsakyti
        • už eurą! says:
          8 metai ago

          Gal. Tačiau ir aš pažįstu vieną tautininką, kuris buvo ir yra už EURĄ. Kitomis temomis mūsų požūriai skiriasi, tačiau EURO įsivedimo klausimu – visiškai sutampa. Jis pasakojo, kad ta tema TS Vilniaus skyriuje buvo karštai diskutuojama.

          Atsakyti
    • Šviesulys says:
      8 metai ago

      Ir kuom gi bus ES ta dalis, kuri dabar dar vadinama Lietuva? Iki 2022 planuojama likviduoti valstybes ir tautas. Ar vis dar manote, kad tai jūsų nepalies? Ar jums lietuvybė tik priedanga eurointeresams stumti?

      Atsakyti
  40. Elena says:
    8 metai ago

    Reikia pritarti kiekvienam šio straipsnio sakiniui ir minčiai… Tai – mano mintys. Labai liūdna dėl mūsų Lietuvos ateities. Bet džiugu, kad dar Lietuvoje yra taip mąstančio jaunimo…Tai leidžia tikėti, kad gal dar ne viskas prarasta. O juk visi matome, kaip Lietuva su vis didėjančiu pagreičiu ritasi į pakalnę. Mes, vyresniosios kartos atstovai, tik su baime ir dideliu skausmu stebime, kas vyksta Lietuvoje, kaip dingsta Lietuva visom prasmėm…Kur tie lyderiai, protingi ir dori Lietuvos žmonės, kurie ieškotų ir surastų išeitį iš esamos padėties? Po 25 – erių metų mūsų Nepriklausomybės mes nebežinome už kurią partiją balsuoti…Jos visos VIENODOS.

    Atsakyti
  41. Jonukas says:
    8 metai ago

    Pinigai žmonijos išrasta priemonė palyginti vienas prekes su kitomis. Litas pirmiausiai yra pinigas, jis skirtas įvertinti tai ką mes parduodame kitiems ar tarpusavyje. Jokio valstybingumo jame nebuvo, nebent buvo tik valdžios valia kiek pinigų išleisti, kiek mokėti kariuomenei, valdininkams, ir visiems tiems kam moka valdžia. Taigi, pinigas tik valdžios instrumentas valstybei valdyti. Ir euras tas pats pinigas, tik prekes vertinti be valiutų mainų ne vien Lietuvoje, bet ir Europoje. Ir litas ne atskirai valdžiai stiprinti, bet ją apriboti, kad neprispausdintų pinigėlių kiek tik nori.
    Orusis istorikas patapęs tik tautininkų ruporu nenori Lietuvai stipresnių pinigų, ir iš esmės pila vandenį ant rublio malūno.
    Neturėsime euro – susilauksime rublio!

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Nacionalinė valiuta YRA vienas iš valstybingumo atributų. Jei valstybė neturi teisės leisti savų pinigų, vadinasi, jos savarankiškumas (taigi – ir valstybingumas) yra apribotas.
      Ir, gerbiamieji libkonai, nuoširdžiai atsibodo tie nusišnekėjimai iš serijos “jei kritikuoji eurosajūzą – esi rusų agentas!” Šiaip jau, tai būtent tokios šnekos tai pačiau Rusijai ir naudingos. 😉
      P.S. “Neturėsime euro – susilauksime rublio!” – dar viena demagogija. Priminsiu tamstai, kad ne eurodajūzas, o NATO yra gynybinė organizacija, o euras – ne NATO valiuta. 😉

      Atsakyti
      • už eurą! says:
        8 metai ago

        Bet juk taip ir yra. EURO priešininkai labai pasitarnauja Rusijai. Litas – jau praeities valiuta. Ir Lietuvai visais požiūriais yra naudinga turėti EURĄ. Ir nežinau nei vienos priežasties, kodėl reiktų likti prie lito. Tad nusiraminkit, nacionalistai, ir nebeskleiskit čia savo demagogijos. Geriau kartu su visais pasidžiaukim EURO įvedimu! 🙂

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          8 metai ago

          Str. autorius Tomas Baranauskas šįkart nenusišnekėjo nei vietoj vietoj.
          O su kryžiais ant kaktų ryžiuočių darbo tęsėjams DZIN (gulbens) ant Lietuvos. Jiems tik evrų (evrėjų) duok.

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            kryžiuočių

        • KT žydai says:
          8 metai ago

          Na ir kuo Litas pasitarnauja Rusijai? Gal ir kalbėdamas lietuviškai pasitarnauji Rusijai? Atrodote kaip pabėgę iš psichiatrinės su diagnoze euro-paranoja.

          Atsakyti
        • Pikc says:
          8 metai ago

          “EURO priešininkai labai pasitarnauja Rusijai.” – malonėkite pagrįsti. Tuo pačiu papasakokite, kaip euras mus nuo rusų saugos. 😉
          “Litas – jau praeities valiuta.” – lygiai tas pats buvo sakoma 1940 m. Nenustebsiu, jei eurofederalistai ilgainiui nuspręs ir kitų valstybės atributų atsisakyti, nes juk litas – tik pinigas, vėliava – tik medžiagos gabalas (ir dar heraldikos reikalavimų neatitinka), o himnas – tik dainelė (ir dar nepolitkorektiška – http://www.patriotai.lt/straipsnis/2013-02-23/antifasysto-kreipimasis-premjere-uzdrauskite-himna).
          “Ir nežinau nei vienos priežasties, kodėl reiktų likti prie lito.” – taip, nėra nė vienos priežasties, kodėl monetarinė politika Lietuvoje turėtų būti vykdoma iš Vilniaus, o ne iš Briuselio. 😉
          “Geriau kartu su visais pasidžiaukim EURO įvedimu!” – valio, sunaikinom savo valiutą ir įsivedėm svetimą! Taip jau gerai? 😀

          Atsakyti
          • Internetinis bailys says:
            8 metai ago

            Kaip euras saugos?
            Ogi paprastai – euro zona yra visos Europos valstybių interesų sritis. Taigi kam nors sugalvojus pas mus iškrėst ką panašaus kaip Kryme, kitų valstybių reakcija nebūtų vien išreikštas susirūpinimas ir žodinis pasmerkimas.

          • Pikc says:
            8 metai ago

            “kitų valstybių reakcija nebūtų vien išreikštas susirūpinimas ir žodinis pasmerkimas” – Būtų. Pirmiausia, Tamsta labai pervertinate, tarkim, Šalčininkų ar Vilniaus rajonų ekonominę įtaką euro zonai, o antra, dėl “Krymo scenarijaus” patirti potencialūs nuostoliai euro zonai būtų niekiniai, palyginus su išlaidomis, kurių pareikalautų tiesioginis įsikišimas. Tad tos kitos valstybės realiai pasvertų rizikos ir naudos santykį ir priimtų atitinkamą sprendimą. Dar kartą primenu – eurosajūzas savo esme yra ekonominė sąjunga – gynybinės funkcijos nėra jos sritis. Tas funkcijas atlieka NATO, ir šios organizacijos veikla su euro zona nesusijusi – t.y. 5-sis straipsnis galioja nepriklausomai nuo to, ar šalis-narė yra atsisakiusi savo nacionalinės valiutos, ar ne.

      • Jonukas says:
        8 metai ago

        Kokia tautininkų netikėta meile NATO. Dar atsimenu kaip reikalauta visiškos neprisijungimo politikos be jokių ten apsiribojama ir įsipareigojimu gintis kartu su NATO partneriais!

        Atsakyti
        • Pikc says:
          8 metai ago

          a) Kur tamsta tą meilę matote? b) Malonėkite pateikti tų reikalavimų įrodymus.

          Atsakyti
    • KT žydai says:
      8 metai ago

      Jonuk, kuriais pinigėliais Tave užsakė?

      Atsakyti
      • Dalė says:
        8 metai ago

        Liūdintys lai atranda viltį: litas garbingai kremuotas, tad reikia tikėtis jo reinkarnacijos 🙂

        Atsakyti
        • Perkūno Paukštis says:
          8 metai ago

          Kaip suprast kremuotas? Patikslink.

          Atsakyti
          • Internetinis bailys says:
            8 metai ago

            Apteptas kremu ir suvalgytas, ne kitaip…

          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Kad juos kur š…čius sutrauktų.

        • LosAngeles says:
          8 metai ago

          Labai nekrikscioniskas poziuris 🙂

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Nevatikaniškas.

        • Dalė says:
          8 metai ago

          Neatsistebiu alko administracija: negi tikrinate ir blokuojate kiekvieną mano komentarą?

          Atsakyti
  42. )..( says:
    8 metai ago

    ,,Lietuvos banko pirmininkas Vitas Vasiliauskas priminė, kad jei euras būtų įvestas dar 2007 m., Lietuva būtų sutaupiusi iki 40 milijonų eurų valiutų keitimo mokesčių, dar iki 2 milijardų viešasis ir privatusis sektoriai būtų sutaupę už paskolų palūkanas, o finansų krizę Lietuva būtų išgyvenusi daug lengviau, jei būtų įvestas euras. V. Vasiliauskas informavo, kad buvimas euro zonoje nėra pigus dalykas. Naujų monetų nukaldinimas ir banknotų atspausdinimas kainuos iki 40 milijonų eurų. Įmokos tarptautinėms organizacijoms apie 600 milijonų eurų.” tai kiek sutaupom???

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      “dar iki 2 milijardų viešasis ir privatusis sektoriai būtų sutaupę už paskolų palūkanas” – gal aš ko nors nežinau, ir skolinantis eurais palūkanos žymiai mažsnės, negu litais, o skolinantis valstybėms, palūkanos skaičiuojamos ne pagal šalies ekonominius reikingus ir patikimumą, o pagal tai, kokia valiuta atsiskaitinėjama?

      Atsakyti
      • LosAngeles says:
        8 metai ago

        Tai be abejo ‘nezinai’…
        Vagis turguje visada rekia ‘laikykite vagi’, nes tai pati veiksmingiausia pozicija

        Atsakyti
  43. Marijonas says:
    8 metai ago

    Nesu jūsų gerbėjas, bet šiuo atveju esate teisus, autoriau. Taip, litas yra vienas iš valstybingumo elementų, bet pats šlykščiausias dalykas, tai valdžios baimė, taip, baimė, atsiklausti pačių Lietuvos Respublikos piliečių ar tiems piliečiams reikia to euro. Šūdina valdžia.

    Atsakyti
    • Bartas says:
      8 metai ago

      O iš kur atsirado šūdina valdžia? Mano sąžinė rami , aš ir mano rinkti pralaimėjom. Taip išeina , kad šūdžiai išrinko savęs vertą valdžią. Valio, – jų VALIA.

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        8 metai ago

        O ką vietoj priezydentės “matai” ?

        Atsakyti
        • Bartas says:
          8 metai ago

          Matai muštynės baigėsi. Abi akys pamuštos ir užtinusios. Kol praregėsiu – žiū ir ”priezydentės” laikas baigsis.

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            8 metai ago

            Būk optimistas: gerai, kad nepakorė!
            CHA

      • Marijonas says:
        8 metai ago

        Už dabartinę valdžią sudarančias partijas aš nebalsavau. Už vadinamuosius socdemus niekada nesu balsavęs. Nuo Butkevičiaus mane pykina. Už Grybausakitę taip pat nebalsavau. Ką ji sugeba užteko suprasti per pirmą kadenciją. Esamos valdžios aš nerinkau.

        Atsakyti
        • Klausimas says:
          8 metai ago

          Nerinkt gal ir nerinkote, bet valstybę reik valdyti – tai sistema ir be valdymo ji sugrius. Kokių minčių turite valstybės valdymo klausimais, jei turite tam kompoetencijos?

          Atsakyti
          • Marijonas says:
            8 metai ago

            “Klausime”, jūs kvailys, nes tik kvailys gali tikėtis gauti atsakymą į jūsų užduotą klausimą komentarui skirtoje formoje. Yra knygučių pasiskaitykite.

    • Jonukas says:
      8 metai ago

      Anksciau pagrindinis valstybingumo elementas buvo karalius. Smetona tokį net Vokietijoje buvo suradęs, dar lig šiolei jo vaikaitis Lietuvoje lankosi… Dabar karalius nebe elementas. Taip ir pinigai, kol jie buvo tik vienoje valstybėje, jie buvo su tos valstyės karaliaus atvaizdu ir valstybingumo elementu. Euras nėra vienos kurios valstybės pinigai ir jis nėra atskiros valstybes valstybingumo elementas. Tai Europos pinigas.
      Bet kam jums ponai tautininkai Europa?

      Atsakyti
      • )..( says:
        8 metai ago

        ”atsisakome 107% mūsų valstybės atsargomis padengto lito ir keičiame jį į nepadengtą euro,, taigi,ne Europos pinigas,o siuksle.

        Atsakyti
  44. dadaistas says:
    8 metai ago

    Avinams…Euras Jusu pinigas taip kaip ir Europa Jusu. Nebent esate Putino garbintojai kaip….

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Hm… o juk, tai, kad aršiausi sajūzo šalininkai yra liberalai ir kairieji radikalai, turėtų priversti žmones susimąstyti, ne? 😉

      Atsakyti
  45. dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
    8 metai ago

    Nesuprantu autoriau termino “valdziuke” turinio. Man atrodo, kad Lietuva valdo koloborantai, vagys, banditai ir dvasiniai iskrypeliai.

    Atsakyti
    • Vilnietis says:
      8 metai ago

      Jo? O tuomet kas pats esi toks? 🙂
      “juokiasi puodas, kad katilas juodas” 🙂 Tokie kaip tu ir šrinka visokius gražulius, vėsaites, gylius, sysus ir į juos panašius…
      Tad geraiu patylėtum – ne vieną tavo kreizi komentarą jau esu skaitęs…

      Atsakyti
      • dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
        8 metai ago

        Esu tuom, kuom pasirasiau. O tamsta nei savo vardo nei pavardes nezinai, tai ar verta vesti diskusija?

        Atsakyti
  46. Zenonas Langaitis says:
    8 metai ago

    Negrįš jau tas litas. Kaip negrįš ir tarpukario Lietuva. Labai myliu savo šalį, tad linkiu jai klestėt kartu su garbingom Europos tautom kartu. Nes drauge yra lengviau gyvent… Gerbiamieji. Po gerų 40-50 metų daugelio iš čia rašančių jau nebus šioj Marijos žemėj. Manęs taip pat.. Ir aš noriu, kad mano vaikai ir anūkai gyventų turtingoj, gerbiamoj, klestinčioj ir Nepriklausomoj Lietuvoj. Ir nesvarbu man pavadinimas to sutartinio dalyko kaip pinigas.. O gal aplamai pinigai liks tik interneto erdvėj ? Beprasmis tas iečių laužymas dėl pinigo vardo. Ne tame esmė.. Jei didesnė dalis pažangaus pasaulio mato bendruose piniguose naudos – taip ir bus. Nes tai reikalingos pažangos variklis. Būkime protingi, dvasingi, tvirti valia kituos dalykuos – tik tada Lietuva Nepriklausoma išliksim. Pinigai – tik ekonomika.. Valstybė – tai kultūra, tradicijos, kalba – tai dvasiniai dalykai. Lietuviškumą išlaikysim jei nesipyksim. Ko ir linkiu visiems.

    Atsakyti
  47. Suvalkietis says:
    8 metai ago

    Negrįš jau tas litas. Kaip negrįš ir tarpukario Lietuva. Labai myliu savo šalį, tad linkiu jai klestėt kartu su garbingom Europos tautom kartu. Nes drauge yra lengviau gyvent… Gerbiamieji. Po gerų 40-50 metų daugelio iš čia rašančių jau nebus šioj Marijos žemėj. Manęs taip pat.. Ir aš noriu, kad mano vaikai ir anūkai gyventų turtingoj, gerbiamoj, klestinčioj ir Nepriklausomoj Lietuvoj. Ir nesvarbu man pavadinimas to sutartinio dalyko kaip pinigas.. O gal aplamai pinigai liks tik interneto erdvėj ? Beprasmis tas iečių laužymas dėl pinigo vardo. Ne tame esmė.. Jei didesnė dalis pažangaus pasaulio mato bendruose piniguose naudos – taip ir bus. Nes tai reikalingos pažangos variklis. Būkime protingi, dvasingi, tvirti valia kituos dalykuos – tik tada Lietuva Nepriklausoma išliksim. Pinigai – tik ekonomika.. Valstybė – tai kultūra, tradicijos, kalba – tai dvasiniai dalykai. Lietuviškumą išlaikysim jei nesipyksim. Ko ir linkiu visiems.

    Atsakyti
  48. Daniel says:
    4 metai ago

    Galimas lito sugįžimas, bet tikrai ne dabar.

    Atsakyti
    • Daniel says:
      4 metai ago

      Ne, negrįš litas, nes dabar kiti laikai.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

„Aktualioji istorija“: Eduardas Volteris ir lietuvių tauta

„Aktualioji istorija“: Eduardas Volteris ir lietuvių tauta

2023 03 21
Savivaldybių asociacija ragina stiprinti Lietuvos savivaldą | LSA nuotr.

Kaip dirbs naujai išrinkti merai ir tarybos?

2023 03 16
Vytautas Landsbergis | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Dėl V. Landsbergio statuso ketinama kreiptis į KT

2023 03 03
Aukštaitijos metų atidarymas ir Nacionalinės Jono Basanavičiaus laureato pagerbimas | Rengėjų nuotr.

Švenčionyse – Aukštaitijos metų atidarymo ir Nacionalinės J. Basanavičiaus premijos laureato pagerbimo iškilmės

2023 02 22
Signatarai E. Grakauskas ir Z. Vaišvila pristatys ketinimą surengti referendumą „Viena Lietuva!“

Signatarai E. Grakauskas ir Z. Vaišvila pristatys ketinimą surengti referendumą „Viena Lietuva!“

2023 02 21
Karas Ukrainoje | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Visų pasaulio šalių pareiga – padėti Ukrainai

2023 02 17
Lietuvos Taryba, pasirašiusi 1918 m. vasario 16 d. valstybės Nepriklausomybės atkūrimo aktą Iš kairės sėdi: Jonas Vileišis, Jurgis Šaulys, Justinas Staugaitis, Stanislovas Narutavičius, Jonas Basanavičius, Antanas Smetona, Kazimieras Šaulys, Steponas Kairys, Jonas Smilgevičius; iš kairės stovi: Kazimieras Bizauskas, Jonas Vailokaitis, Donatas Malinauskas, Vladas Mironas, Mykolas Biržiška, Alfonsas Petrulis, Saliamonas Banaitis, Petras Klimas, Aleksandras Stulginskis, Jokūbas Šernas, Pranas Dovydaitis Vilnius, 1917 m. rugsėjo 25 d. | Kauno arkivyskupijos kurijos archyvas. Alb. 18-6, A. Jurašaitės nuotr.

R. Ivanauskienė. Ir mes judinome žemę (I)

2023 02 16
Pradeda veikti Galimybių pasas

Konstituciniam Teismui mokslininkai pateikė išvadą: galimybių pasas moksliškai nepagrįstas

2023 01 16
Spaudos konferencija | Alkas.lt ekrano nuotr.

Mokslininkai duomenis apie galimybių paso žalingumą perduos KT

2023 01 09
Kokios naujovės laukia verslininkų ir vartotojų dėl skaitmeninių paslaugų | lrv.lt nuotr.

Kokios naujovės laukia dėl skaitmeninių paslaugų

2022 12 31
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Renginio akimirka | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuotr
Lietuvoje

D. Paužuolis – pasaulio čempionas! (nuotraukos)

2023 03 26
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

2023 03 26
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.
Gamta ir žmogus

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

2023 03 26
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.
Lietuvoje

Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių

2023 03 26
Burbiškio dvaras ruošiasi Tulpių žydėjimo šventei | Rengėjų nuotr.
Gamta ir ekologija

Burbiškio dvaras ruošiasi Tulpių žydėjimo šventei

2023 03 26
Suoliukai | vilnius.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje atsiras tūkstantis naujų suoliukų

2023 03 25
Dariaus ir Girėno stadiono futbolo stadionas | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Dariaus ir Girėno stadionas „žadins“ veją

2023 03 25
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Užčiaupta tauta apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Rusijoje nerimas dėl laukiamo Ukrainos kontrpuolimo
  • Atgaiva akims ir sielai apie Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Veido kremai: ką daryti pavasarį?
  • Žalumynais reikėtų mėgautis kasdien
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

„Aktualioji istorija“: Eduardas Volteris ir lietuvių tauta

by Tomas Baranauskas
2023 03 21
0
„Aktualioji istorija“: Eduardas Volteris ir lietuvių tauta

Šiemet yra paskelbta gana daug atmintinų metų, tame tarpe – dar kartą, po 5 metų pertraukos, Simono Daukanto metai.  Šį...

Skaityti toliau

Kaip dirbs naujai išrinkti merai ir tarybos?

by Kristina Aleknaitė
2023 03 16
0
Savivaldybių asociacija ragina stiprinti Lietuvos savivaldą | LSA nuotr.

Nuo balandžio 1 dienos įsigalios nauja redakcija išdėstytas Vietos savivaldos įstatymas, įtvirtinantis naują vietos savivaldos modelį. Vidaus reikalų ministerija pateikia...

Skaityti toliau

Dėl V. Landsbergio statuso ketinama kreiptis į KT

by Ditė Česėkaitė
2023 03 03
8
Vytautas Landsbergis | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija pradėjo rinkti parašus kreipimuisi į Konstitucinį Teismą dėl Vytauto Landsbergio pripažinimo valstybės vadovu. Pasak...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Užčiaupta tauta apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo
  • Bartas apie Rusijoje nerimas dėl laukiamo Ukrainos kontrpuolimo
  • Atgaiva akims ir sielai apie Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (III)
  • man apie Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
Kitas straipsnis
Kaune iškilmingai paminėta Lietuvos vėliavos diena (nuotraukos)

Kaune iškilmingai paminėta Lietuvos vėliavos diena (nuotraukos)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai