Šeštadienis, 28 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

G. Beresnevičius. Drevermanas: Religiniai vaizdiniai – archetipai ar istorija? (I)

Gintaras Beresnevičius, www.alkas.lt
2011-08-06 08:00:21
4
Gintaras Beresnevičius | R.Jurgaičio nuotr.

Gintaras Beresnevičius

Alkas.lt pratarmė

Rugpjūčio 6 d. sukanka lygiai 5 metai nuo Gintaro Beresnevičiaus žūties, ta proga Alkas.lt pradeda skelbti dr. G.Beresnevičiaus paskaitų, skaitytų 1995 m. Vytauto Didžiojo Universitete ištraukų seriją.  Paskaitų tema „Eugenas Drevermanas (Eugen Drewermann). Gelminė psichoanalizė ir egzegezė“. Publikacijos parengtos pagal G.Beresnevičiaus paskaitų klausiusio vieno Kauno kunigų seminarijos studento savilaidos būdu išspausdintus užrašus.

Eugenas Drevermanas yra žinomas vokiečių dvasininkas-disidentas, teologas, psichoterapeutas bei rašytojas  nuo 1980 m. kritikuojąs Bažnyčios dorovinį mokymą, neigiąs popiežiaus valdžią ir kai kurių Švento rašto fragmentų istoriškumą.

Eugenas Drevermanas
Eugenas Drevermanas

1991 m. duodamas interviu žurnalui „Spiegei“, jis  pasakė: „Jėzui būtų nereikalinga tokia Bažnyčia“. Tais pačiais metais tuometinis Paderborno arkivyskupas  Johanesas Degenhardas uždraudė Drevermanui dėstyti teologiją miesto Universiteto teologijos fakultete. Po to sekė draudimas pamokslauti  bei atlikti religines apeigas. Nuo to laiko Drevermanas rašo knygas ir praktikuoja kaip psichoanalitikas.

E.Drevermanas gimė 1940 m. birželio 20 d. Jis studijavo filosofiją ir teologiją, nuo 1972 m. buvo studentų bendruomenės pastoriumi, o vėliau dvasininku Sankt-Georgs-Kircheje. Tuo pat metu dirbo psichoterapeutu. Nuo 1979 m. skaitė religijos istorijos paskaitas ir dogmatikos paskaitas katalikų-teologijos fakultete Paderborne.

Biblijinius tekstus Drevermanas interpretuoja iš gelminės psichologijos pozicijų, pirmiausia remdamasis K.G.Jungo psichoanalize. Drevermano knyga  Kleriker: Psychogramm eines Ideals (1989) (Klierikas: vieno idealo psichograma), kurioje be kita ko sakoma, kad celibatas yra pagrįstas neurotiniu faktoriumi ir turi neigiamą poveikį katalikų dvasininkams, atvedė jį į konfliktą su oficialia katalikų Bažnyčios vadovybe.

O kai E.Drevermanas viešai suabejojo Marijos nekaltu prasidėjimu, tai 1991 m. buvo atleistas iš dėstytojo pareigų, o 1992 m. jam buvo uždrausta dirbti ir pamokslininko darbą.

Nuo to laiko Drevermanas dirba tik kaip rašytojas ir psichoterapeutas. Jau ne vienerius metus Drevermanas tyrinėja pasakas (ypač brolių Grimų), kurias jis aiškina ir gelminės psichologijos, ir religijos filosofijos požiūriu.

E.Drevermanas Leipcigo knygų mugėje 2010 m.
E.Drevermanas Leipcigo knygų mugėje 2010 m.

2005 m. sulaukęs 65 metų Drevermanas pareiškė, kad daugiau nebelaiko savęs kataliku.

„Aš galvojau, kad sugebėsiu pastatyti tiltus Bažnyčioje tarp Kristaus evangelijos ir žmonių poreikių. Aš iki šiol kenčiu nuo to, kad Bažnyčia tai atmetė“ – sako dvasininkas.

Likimo ironija, o gal Bažnyčios dogmatinės ir sustabarėjusios laikysenos logiška išdava yra tai, kad Gintaras Beresnevičius už 1995 m. Vytauto Didžiojo Universiteto studentams skaitytas paskaitas apie už savo kritines pastabas katalikų Bažnyčios atžvilgiu pašalinto iš dėstytojo ir pastoriaus pareigų E.Drevermano pažiūras, pats buvo išvarytas iš Kauno Dvasinės Seminarijos, kurioje tuo metu skaitė kitą lietuvių kultūrai skirtą paskaitų kursą…

 

G.Beresnevičius. Drevermanas: Religiniai vaizdiniai – archetipai ar istorija? (I)

Vokietijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje Drevermanas praktiškai žinomas visiems. Pradžiai pabandykime prisiminti kelias jo mintis, išdėstytas veikale „Gelminė psichologija ir egzegezė“, kurios mums būtų įdomios. Dviejų tomų veikalas išleistas 1990 metais, kur pirmą kartą bandoma išdėstyti savo idėjas, deja šiuo atveju Drevermanas dar nebuvo puolamas. Tik keletas teologų pasisakė griežčiau. Pagrindinė idėja, kurią jis čia parodo yra ta, kad dabartinė tradicinė egzegezė iš svarstymo apie religiją eliminuoja simbolius ir juos pakeičia istorinėmis – kritinėmis studijomis. Tai yra pamatinė mintis, prie kurios bus grįžtama.

Drevermanas konstatuoja tai, kad šiuo metu didėja plyšys tarp Biblijos ir egzegezės.

Testamentai rašyti siauram išrinktųjų ratui, tokių teologų ir interpretatorių ratui, kurie talpina savyje ir judaistą, ir filologo bei filosofo savybes. Tokiu būdu Biblija tolsta nuo paprasto tikinčiojo ir, šiaip ar taip, to tolimo konstatavimas yra Drevermano nuopelnas. Galų gale mes tai žinome ir jaučiame patys, bet kai tai kas nors kitas konstatuoja, yra truputi smagiau.

Drevermano teorinės prielaidos visų pirma remiasi Jungu – egzistuoja individuali pasamonė, bet ją remia kolektyvinė pasamonė, kurioje glūdi archetipai, generuojantys tam tikrus vaizdinius. Archetipus Jungas ir apibrėžia, kaip vaizdinius generuojančias kolektyvinės pasamonės struktūras, turinčias grynas schemas. Drevermanas tą archetipų teoriją pratesia, bet jis, kaip ir Jungas, konkrečiai apibrėžinėti archetipą vengia.

Pasak Drevermano, archetipai yra bet kokio žinojimo ir bet kokio religinio žinojimo, taip pat suvokimo centrai bei organai.Religinis žinojimas jokiu būdu negali būti tapatinamas su racionaliu žinojimu. Religinis žinojimas yra archetipinis žinojimas, tai yra žinojimas apie universalius, visą laiką gyvuojančius ir veikiančius dalykus. Šiame savo veikale jis siūlo tokią lentelę, kuri archetipą įvardina labai įdomiai. Pasak jo, archetipą galima suvokti kaip sapną (Traum). Archetipas yra dvasinių, fizinių, psichofizinių įvykių centre. Traum pažodžiui yra sapnas, bet čia žodis vartojamas platesne prasme, apimančia ir sapną, ir viziją, ir regėjimą, ir kliedesį, ir įkvėpimą. Iš to archetipo, kurį jis tapatina, kalbėdamas apie gelminę psichologiją ir egzegeze, su sapnu jis kildina labai daug dalykų, visų pirma universalius kalbėjimo apie bet ką modelius.

Visų pirma archetipas duoda religingumo ir dieviškumo modusus, būtent tą sapną. Per tokius dalykus, kurie yra neįžodinami arba kuriuos iš principo sunku įžodinti, archetipas duoda tokius neįžodinamus dalykus, kuriuos jis įvardija kaip religinius ir dieviškus. Yra tokių dalykų, kurių negalima įžodinti – tam tikros religinės patirtys. Netgi toli gražu mistikais neesančių žmonių religinės patirtys yra labai subtilios ir neišreiškiamos žodžiais, bet archetipas tą gali. Tuo pačiu metu archetipas duoda ir profaniškas išraiškos priemones, pvz.: universalūs dalykai gali būti elementariai užrašomi knygose, kad ir šventraščiuose, bet tie šventraščiai kažkuria prasme yra profaniški, nes juos galime skaityti knygyne. Arba yra šventas daiktas, bet yra ir devocionalijų dirbtuvės, kur tie daiktai dar toli gražu nėra šventi, o pavidalą jiems duoda būtent tas archetipas. Ir čia tas profaniškas dalykas kartu yra žmogiškas dalykas. Jei yra religiška ir dieviška, tai čia yra profaniška ir žmogiška. Iš archetipo kyla ir mūsų ribotumo suvokimas. Archetipas duoda ir dieviškus dalykus, tuos nenusakomus dalykus tuo pačiu tai yra ir mūsų apsiribojimo moduso šaltinis.

Religiškus – dieviškus dalykus, kaip istorinius bei asmeninius dalykus, jungia legenda, tai pasakojimas apie istorinius dalykus, kuris turi religinį krūvį. Transistorinius, kolektyvinius ir žmogiškus dalykus jungia pasaka. Religinius – dieviškus su transistoriniais jungia mitas, o istorinius bei asmeninius su profaniškais – žmogiškais jungia sakmė.

Pasak Drevermano, jei kalbame apie bet ką – apie pasaką, legendą, mitą, sakmę, visą laiką turime turėti omenyje, kad jie yra kilę iš archetipo arba iš to Traum ir, kad jie tuo pačiu yra universalių dalykų ir principų sąlygoti.

Bet kokiose pasakose ar sakmėse, taip pat ir tose, kurios yra įtrauktos į šventąjį kanoną, teologija, o taip pat ir humanitariniai mokslai įžiūri vaizduotės padarinius, kalba apie jų kilmę, apie tarpusavio sąsajas, bet nepaiso jų universalumo, jų universalaus galiojimo, pasak Drevermano. Jei kalbėsime apie katalikišką šių sakmių ir pasakų interpretavimą, tai jame galima įžiūrėti tokį dalyką, kad mėginama įrodyti tikėjimo protingumą. Teologija mėgina įrodyti, kad tikėjimas yra protingas, kad jis yra intelektualus, kad jį galima įrodyti proto pastangomis. Čia mėginama istorinėmis priemonėmis įrodyti, kad ir kaip gyvatė kalbėjo rojuje, kad ir kaip Kristus pakilo į dangų, bet tai yra tos istorinės aplinkos smūgis, kurio teologija šiuo atveju išvengti negali.

Religiniai potyriai tuo metu yra iš principo archetipiniai potyriai ir juose pasirodo dalykai, galiojantys universaliai visoms tautoms, visoms religijoms. Archetipiniai vaizdiniai, pasak Drevermano, yra pagrindiniai mūsų suvokimo būdai, per kuriuos ir tik per kuriuos siela gali pasiekti tai, kas galioja nuolat. Tai yra tikrieji religinio suvokimo organai. Tie archetipai egzistuoja pirmiau subjektyvių pojūčių, pirmiau racionalios realybės ir archetipiškai paveikti pasakojimai, sąlygoti pasakojimai iš esmės nusako tam tikras sielos būsenas, tam tikras frazes, kurias siela turi išgyventi, patirti.

Kalbant apie visus Evangelijose minimus stebuklus, Drevermanas teigia, kad tai ne istoriniai dalykai arba, švelniausiais atvejais, bet tie atvejai labai reti, kad nesvarbu ar tai istoriniai įvykiai, bet svarbu, kad įeitų į žmogaus psichiką. Jei tai buvo istorinis įvykis, tai man nieko nereiškia, juk tai buvo prieš 2000 metų, bet jei tai yra gelminis psichologinis įvykis, tas archetipinis įvykis, tai vien dėl to, kadangi jis galioja visiems žmonėms, jis galioja ir man, ir dėl to aš turiu galimybę prieiti prie to istorinio įvykio, aš turiu galimybę jį išgyventi. Istorinio įvykio aš negaliu išgyventi, kadangi jis yra istorinis. Istorija yra istorija ir laiko mašinos mes neturime. Bet jeigu tai yra universalus įvykis, kuris vyksta kiekvieno žmogaus sieloje, jei tai yra archetipinis įvykis (Traum), tai aš jį galiu išgyventi ir dėl to visa Evangelija tokiu būdu yra potencialiai išgyvenamas dalykas.

Visa ta Kūdikėlio istorija, visa tai, kas supa Jėzų, yra „tik“ arba „net“, kaip jis sako, yra tik simboliai arba net simboliai. Marija, Juozapas ir pats Kūdikėlis, karaliai ir angelai, žvaigždė, Jeruzalė, Nazaretas, Betliejus – visa tai ne kas kita, kaip vienos ir tos pačios sielos pavidalai ir zonos, vienos sielos kraštovaizdis. Jei žmogus įsiklausytų į savo paties vidų, jis suvoktų ,kad nekalto prasidėjimo stebuklas slypi jame pačiame, jo paties širdyje gyvena ir Juozapas, ir Marija, angelo pasiuntinystę priimanti Marija ir angelo aiškinimą patiklume priimantis Juozapas, kūdikėlio globėjas, ir karaliai iš Rytų atvykę Kūdikėlio pasveikinti – visa tai yra jo paties sielos įvykiai.

Pasak Drevermano, visa tai kas vyksta Šv. Rašte, yra ne tiek būtina, ne tiek istoriška, kiek tipiška. Tai kas tipiška yra stipriau už tai, kas yra istoriška. Iš principo Drevermanas neprieštarauja, kad tai galėjo atsitikti ir istoriškai, bet daug svarbiau, kad tai yra archetipiniai dalykai. Yra vietų, kur jis prieina tokių teiginių, kad Kristaus gimimas ir prisikėlimas gali būti istoriniai dalykai, bet jei jie tampa tipiniais dalykais, jie tampa daug svarbesni mums, nei tada, kai jie yra istoriniai dalykai. Jei jie yra istoriniai, mes turime distanciją, kurią turime įveikti. Jei tai yra archetipiniai dalykai, nėra distancijos, tai yra mūsų sielos dalis, mūsų sielos detelė, mūsų sielos pagrindas.

Drevermanas įžiūri dar tokį skilimą – būtent teologija, matyt vakarietiško mąstymo įtakoje, racionalaus mąstymo įtakoje – žmogiškąją psichiką padalija į dvi dalis. Vienoje dalyje patalpina sapnus, vizijas, regėjimus ir ta sritis tampa nedieviška ir netgi antidieviška sritimi. O joje kaip tik ir glūdi visi autentiški žmogaus išgyvenimai ir čia yra kažkoks religinis branduolys. Antra dalis – intelektas ir valia tampa dievišku pasauliu, racionalumas teologijoje tampa dieviškais dalykais. Teologija negali sau leisti remtis sapnais ir vizijomis. Ji kaip tik juos neigia. Taip atsiranda racionalioji teologija, kuri, pasak Drevermano, gyvojo tikėjimo atžvilgiu yra tuščia, jeigu ne mirtinai pavojinga.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. G. Beresnevičius. Apie (senosios) lietuvių religijos legitimacijos galimybę (II)
  2. G. Beresnevičius. Apie (senosios) lietuvių religijos legitimacijos galimybę (I)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. Vilmantas Rutkauskas says:
    14 metų ago

    Perskaitęs straipsnį supratau, kad evangelija čia esa tik tiek, kiek ji archetipuoja Lietuviškume.

    Vadinasi, remiantis Gintaro Beresnevičiaus įvardinta žydalegendine archetipine “teologija” – istorinėje, praktinėje išraiškoje – ji belieka belikti tik pavojinga, o Lietuvoje dar ir invazine. Ji, galbūt, tik keletui nereikalingų sielų pasijusti nors kažkam reikalingomis – t.y. susisavireikšminus sau užsipildyti niekam nereikalingumo pojūtį ir saviegoizuotis judaistarchetipinei ateičiai.

    Atsakyti
  2. Arvydas says:
    14 metų ago

    Nepaisant nieko, t. y. tiki ar ne, visi mes esame Dievo, ar Dievų akivaizdoje. O dėl evangelizuoto Lietuviškumo, tai J. Basanavičiaus mintis, ji neblogai išdėstyta N. Vėliaus ” Lietuvių mitologijoje ‘ II tome. Poreikis šventųjų, net ir Marijos kultas , atsirado iš poreikio, nes kaip Tėvas ir sūnus, su šventąją dvasia, galėjo sukurti visa kas gyva. Anksčiau tikėjo tik tuo, kas akivaizdu. Vis dėlto krikščionybė , nepaisant dogmų, buvo kuriama, prisitaikant prie laikmečio, prie kiekvienos šalies mentaliteto . Vadinu tai, Vatikano imperija, arba uždara akcine bendrove ” Bažnyčia ” su geriausiu marketingu kada nors sukurtu…atsilygins po smerčio

    Atsakyti
    • Vilmantas Rutkauskas says:
      14 metų ago

      Perpusfrazavus buvusį Kauno merą Vytautą Šustauską – lietuviai vis dar nevalo batų žydui Laisvės alėjoje, tačiau meldžiasi.
      CHA

      Atsakyti
  3. vytas says:
    14 metų ago

    Jei biblija tik istoriniai dalykai – ji neatlaiko kritikos, jei joje įžodinti(kaip sako Beresnevičius) simboliai, tai biblijoje yra įžodinti mūsų siekiamybės: gėris tiesa ir meilė.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Rimvydas apie Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lašiša – išmintingas pasirinkimas po švenčių
  • Laiminga vaikystė – baloje, tarp gėlių, su blynu rankoje
  • 11 daiktų, neatpažįstamai pakeisiančių kiekvieną lauko erdvę
  • Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

Kiti Straipsniai

Valdovų insignijos

Kodėl bažnyčia ir valdžia bijo valdovų insignijų atradėjo?

2025 03 13
Prezidentas ir G. Grušas lankosi Vatikane ir Romoje

R. Karmazaitė. Karališkųjų insignijų drama arba turizmas su kunigais

2025 03 03
Dievas. R. Petrausko kolekcija

A. Gudelis. Vėlinas ir Vilniaus kosmogonija (IV)

2025 01 30
Krikščionybė

J. Basanavičius. Iš krikščionybės santykių su senovės lietuvių kultūra (II)

2025 01 11
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

J. Vaiškūnas. Kaip Bažnyčia pasisavino muziejininko Sauliaus Poderio darbus

2025 01 07
Bažnytininkai savinasi ne savo atradimą

R. Karmazaitė. Karališkas lobis: Kaip tikrasis atradėjas buvo paliktas už borto

2025 01 07
Senovės lietuvių kultūra

J. Basanavičius. Iš krikščionybės santykių su senovės lietuvių kultūra (I)

2024 12 29
Vytautas Kavolis | wikipedija.org nuotr.

V. Kavolis. Krikščionybė ir komunizmas

2024 12 22
P. Pakarklis. Senovės vokiečių žiaurumai puolant Mažąją Lietuvą

P. Pakarklis. Senovės vokiečių žiaurumai puolant Mažąją Lietuvą

2024 10 19
Jėzuitų suktybės | DI midjourney.com pagalba D. Greičiūno sukurta nuotr.

M. Čilvinaitė. Jėzuitų suktybės

2024 10 11

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Rimvydas apie Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Ar juos atras? apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
FC „Baltai“ – futbolas ir lietuvybė

FC „Baltai“ – futbolas ir lietuvybė

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai