Šeštadienis, 28 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos

Gilyn į Indiją (IV)

Jonas Trinkūnas, www.alkas.lt
2011-01-17 22:34:03
2

Alkas.lt toliau skelbia Inijos ir Jono Trinkūnų pasakojimus iš Indijos, kurioje jie šiuo metu vieši.

Kalki – indų Vytis
Kalki – indų Vytis

Apie religijas     

Čia, Indijoje, daug lengviau mąstyti apie religiją, ją jausti ir matyti. Sakykim, Deivei Kali suvokti užtenka nupieštų didelių akių – ir jauti jos galią. Indijoje aiškėja daugdievystės arba politeizmo vertė ir monoteizmo ribotumai ir grėsmės.

Lietuviškas metų ratas parodo, jog pasaulio gyvenimas prasideda nuo saulėgrįžos arba nuo nulinės stadijos. Gal būt apie šį momentą kalba religijotyrininkai, vadindami šį vyksmą Deus otiosus apraiška. Tik nuo šio momento pradeda judėti ugnis ir vanduo ir prasideda gyvybės plėtra. Paskui pabunda pasaulio galios, vadinamos Dievais ir Deivėmis.

Žmogus religijos pagalba bendrauja su jais ir visa pasaulio arba gamtos įvairovė išsiskleidžia daugdievystėje. Mes matėme nuolatinį džiaugsmą švenčiančių, giedančių ir besimeldžiančių induistų akyse.

Apie vieną Dievą kalbėjo ir mąstė daugelis praeities mąstytojų. Indų Upanišadose ir kituose religiniuose – filosofiniuose raštuose dažnai minimas Vienis: pasaulio vienybė, pasaulio protas arba Dievas. Tačiau gyvenime labiau žmogiška yra pasaulio sklaidos ir įvairovės religija. Todėl induistai, kaip ir mūsų protėviai lietuviai, yra visiškai teisūs laikydamiesi daugdievystės, kadangi supančiame pasaulyje mes regime vandenį, ugnį, medžius, gyvius, kitaip sakant – nuostabią pasaulio gyvybės įvairovę.

Kur nuvedė monoteistinės idėjos įgyvendinimas rodo tragiška pasaulio istorija. Ir krikščionybė, ir islamas šlavė tautas bei tradicijas kaip koks cunamis. Tą patyrėme mes, baltai, didžiuliais mastais patyrė indai. Monoteistines religijas gelbsti tik iš pagonybės perimtos religijos formos. Krikščionims tai – Dievo triasmeniškumas, gausybė šventųjų, šventų vietų ir relikvijų. Musulmonams – tai didžiulis pagoniškas šventasis Kabos akmuo. Religijotyrininkai parodo daugybę pagoniškų ištakų, įsikūnijusių monoteistinėse religijose. Bet ir tai neišgelbsti šių religijų nuo agresyvumo ir siekio užvaldyti pasaulį.

Sausio 14-15 dienos. Svečiuose Jaipure

Su majoru Mathura
Su majoru Mathura

Į Jaipurą – Radžastano sostinę – mes atvykome mūsų bičiulio Surendros Mathuro kvietimu. Majoras Mathura, buvęs Indijos armijos karininkas, gyvena puikiame name, kurį paveldėjo iš tėvo. Be to, jis buvęs žymus sportininkas irkluotojas. Įžengusius į namus mus sutiko su apeigomis: moteriškės – žmona, sesuo ir kitos – buvo šventiškai pasipuošusios. Man ant kaklo užkabino tradicinį gvazdikų vėrinį, o Inijai padovanojo raudonų rožių puokštę.

Kambario galinėje dalyje įrengtas namų alkas, kuriame stovi Dievų skulptūros, kabo įvairūs dievų paveikslai. Šalia – apeigų indai. Moterys atliko nedidelę namų apeigą, pagerbdamos svečius ir savo šeimos galvą – majorą Mathurą. Prisiminiau, kad Lietuvoje įvairias namų apeigas dažniausiai atlikdavo taip pat moterys.

Mathuro namų alkas
Mathuro namų alkas

Matomoj vietoj ant staliuko stovėjo du artilerijos sviediniai, kuriuos Mathura atsivežė iš karo su Pakistanu. Jis dalyvavo 72 kovose. Po to buvome pakviesti papietauti, ir aš pagalvojau, kad čia ir baigsis mūsų asketinis laikotarpis. Beveik dešimt dienų mes valgėme tik kartą per dieną – vakare, aštuntą valandą, kaip daro dauguma eilinių indų. Akivaizdžiai numetėme nereikalingą svorį.

Prasidėjo labai įdomūs pokalbiai ir bendravimas su Mathura. Aš jam pasakiau, kad mane domina Deivė Kali ir radžputai. Jaučiau, kad jie abu turi kažką bendro. Mathura paaiškino, kad radžputai – tai viena karingiausių Indijos genčių, kuri įnirtingiausiai priešinosi musulmonams. Kilę jie iš Aleksandro Makedoniečio karių. Makedonietis, traukdamas į Aziją, kartu su savim patraukė nevieną Europos gentį – Radžputai buvo Rytų Europoje gyvenusi, atrodo, skitų gentis. Taip jie atsidūrė Indijoje, kur ir apsigyveno daugiau kaip prieš du tūkstančius metų ir iki šiol yra nepraradę savo karingumo. O Deivė Kali buvo radžputų garbinama Deivė, kuri padėjo jiems žygiuose ir gyvenime. Malonu buvo išgirsti, kad su majoru Mathura bendrauja ir šiuolaikiniai Europos keltai (druidai) iš Anglijos ir Prancūzijos. Jie taip pat labiausiai domisi Deive Kali…

Majoras mus nuvedė ant savo namo stogo ir parodė kas darosi danguje. O ten skrajojo šimtai aitvarų. Mes jau anksčiau girdėjome, kad čia švenčiama aitvarų šventė. Važiuodami per Gudžaratą daug kur matėme skraidinant aitvarus. O čia mes ir patys turėjome galimybę už tvirto siūlo palaikyti aitvarus, kurie danguje kartais net susikaudavo.

Aitvarai
Aitvarai

Majoras Mathura yra nepaprastas žmogus. 1985 -1987 metais jis, kartu su keliais karo užgrūdintais karininkais, atliko pirmąją indų kelionę su burine jachta aplink pasaulį.  Laivo pavadinimas Trishna – lietuviškai – troškimas.

Bendraujant su majoru Mathura įsiminė kai kurios jo išsakytos mintys: „Religija susieja žmones ir visuomenę. Jei nėra religijos, tai nėra ir vienybės“. „Mes gerbiame visus dievus – druidai davė man savo deivę – aš ją įkurdinau savo šventyklėlėje“. „Kiniai spaudžia savo žmones. Kinijoje nėra demokratijos. Kinijoje labai pigu, nes jie moka darbininkams mažai. Kinijos ekonomika auga, politikai tampa korumpuoti. Kai paaiškės tiesa, vergai sukils ir Kinija sprogs. Indijos ekonomika auga lėtai, bet tai žmonių, o ne valdžios ekonomika“. „Indija dabar domisi visas pasaulis. Per pastaruosius tris mėnesius keli svarbiausių pasaulio valstybių vadovai aplankė mūsų šalį – JAV, Anglijos, Kinijos, Vokietijos, Rusijos”.  „Mokslas gali sukurti Mėnulį, bet negali sukurti kultūros. Kultūrą kuria žmonės“. „Mano tėvas sakė, kad jei ką gerbi, turi prisiliesti jo kojų, tai yra kultūra. Švenčių šventimas – tai kultūra“.

Majoras Mathura keliasi labai anksti, daro jogos pratimus, ir jau antrą mūsų pažinties rytą buvo perskaitęs pusę mano knygos „Of Gods and Holydays“ ir joje atrado daug panašumų tarp baltų religijos ir induizmo.

Šeima ir giminė

Apeiginis pasveikinimas
Apeiginis pasveikinimas

Mathura mus pakvietė į šeimos šventę, kuri turėjo vykti kitame miesto gale, pas jo žmonos vyriausią seserį. Tai buvo pasiturinti indų šeima, gyvenanti savo erdviame name, o šeimos šventė iš tiesų buvo giminės šventė, į kurią susirinko apie trisdešimt įvairaus amžiaus žmonių. Mums paaiškino, kad šventė yra susijusi su Saulės padėtimi. Įžengusios į patalpą moterys kiekvieną atėjusįjį iš eilės sveikino tradiciniu būdu. Mathura paaiškino, ką reiškia tie veiksmai: kai nusilenkiama ir ranka paliečiama žemė arba sveikinamojo koja, tai reiškia, kad sveikinantysis atsisako savo egoizmo, o sveikinamasis atsako paliesdamas sveikintojo galvą arba pečius, tuo perduodamas savo geriausius linkėjimus.

Šventę apeigomis pradėjo moterys. Šešios moterys sėdėjo ant grindų rateliu ir atliko apeiginius veiksmus, kurie prasidėjo nuo palaiminimo vandeniu. Stovėjo indai su paplotėliais ir dovanomis.

Apeiginės vaišės
Apeiginės vaišės

Mėginome suvokti indų šeimos esmę ir kodėl šios šventės metu yra pagerbiami šeimos vyrai. Galėtų pasirodyti, kad tai patriarchato apraiškos. Tačiau pamažu suvokėme svarbų dalyką – indams svarbiausia yra šeima. Dėl to visas rūpestis yra sutelktas į šeimos išlaikymą ir stiprinimą. Prisiminkime lietuviškas senąsias šeimos tradicijas, kur buvo gerai žinomas posakis – moteris laiko tris namų kampus. Apie indų šeimą galima pasakyt tą patį. Indų šeima – tai sudėtinė giminės dalis. Šį vakarą mes matėme dalyvaujant ir plačią jų giminę. Mathura mums pasakė, kad giminė renkasi įvairiom progom kelis kartus per mėnesį.

Po apeigų sėdome prie vaišių stalo.  Ant stalo buvo tradicinis indiškas maistas – ryžiai, daržovės, blynai „čiapati“  (liet. „kepaišiai“) ir ypatingi apskritimo formos saldumynai, kepami tik šia proga. Jie mums priminė, kad būtent šituo metu per pusiaužiemio šventę Lietuvoje buvo gaminami „kamukai“ – apskriti kamuoliukai iš kanapių, aguonų, medaus ir kt., kuriais būdavo vaišinamąsi jaunimo vakarojimo metu. O kur gėrimai? Gėrėme tyrą vandenį. Atsigėrę vandens, atsisveikinome ir važiavome miegoti namo.

Dievas Kalkis

Kalki šventykla
Kalki šventykla

Mathura pasakojo apie ypatingą šventyklą: indų mitologija yra labai sena; sakoma, kad po Kalijugos vėl ateis dievas. Ir tai bus dievas Kalkis. Kai Jaipuro įkūrėjas statė miestą, jis pirmiausiai pastatė Kalki šventyklą, o tik po to – Krišnos. Atsikėlęs, jis pirmiausia melsdavosi Kalki pro langą, po to Krišnai.  Mitologija sako, kad dievas atjos ant balto arklio su kardu. Džainų mitologija, sako, kad tai vėl bus Krišna. Įvairios religijos ginčijasi, kas ateis – krikščionys sako, kad Jėzus, musulmonai, kad Mohamedas. Apie tai mažai kas žino.

Kali šventyklos durys
Kali šventyklos durys

Tuomet aš jam papasakojau, jog lietuvių svarbiausias simbolis yra Vytis-raitelis ant balto žirgo, kuris, manoma, yra Dievas Perkūnas. Internete parodėme jam Vyties atvaizdų – M.K.Čiurlionio nutapytą Vytį, aukštai skriejantį virš žemės miestų. Jis labai susijaudino ir pasakė, kad jam tai maloni ir didelė naujiena, nes jis pats labai domisi Dievu Kalkiu.

M.K.  Čiurlionis Preliudas (Vyčio)
M.K. Čiurlionis Preliudas (Vyčio)

Tuoj pat jis mus susisodino į automobilį ir išvažiavome prie to paslaptingo dievo šventyklos, kuri yra netoli nuo didingos Amber pilies. Tai radžputų pilis. Tuo pačiu ketinome aplankyti ir Deivės Kali šventyklą, esančią pilyje, tačiau pavėlavome kelias minutes – ji jau buvo uždaryta. Tik pamatėme nuostabias šventyklos duris, atrodo, padarytas iš sidabro, su įvairiais reljefais, vaizduojančiais Deivę Kali ir Durgą (vieną iš Kali apraiškų). Šios durys labai panašios į Lenkijos Gniezno bažnyčios duris, kur pavaizduotas Brunono nužudymas.

Pakeliui dar sutikome didžiulę vilkstinę dramblių. Jie žingsniavo gatve, jų galvos ir ausys buvo spalvingai išdažytos. Tų dramblių būta virš šimto.

Drambliai
Drambliai

Atvažiavome. Kalkio šventykla stovėjo šiek tiek nuošaliau nuo pagrindinės gatvės. Į šventyklą ėjome nuožulniu taku, kurį, kaip paaiškino Mathura, karalius specialiai liepė daryti ne laiptuotą, kad raitas Diebas galėtų patogiai joti. Šventyklos kieme pamatėme uždarytą koplyčią, kurią mums atidarė ten buvusios moterys. Viduje pamatėme labai gražią marmurinę žirgo skulptūrą. Viena žirgo kanopa buvo įskilusi. Kaip sako pranašautojai, Dievas ateis prie savo žirgo tuomet, kai įskilimas dings. Sakoma, kad įskilimas regimai mažėja.

Žirgo kanopa
Žirgo kanopa

Kas gynė Indiją?

Per praėjusį tūkstantį metų Indija nuolatos patirdavo agresyvių jėgų pastangas ją nukariauti. Ypač grėsmingas buvo musulmonų veržimąsis, primenantis kryžiuočių veržimąsi į baltų žemes. Tokiomis sąlygomis susiformavo sikhų karinė-religinė tradicija. Sikhai gyveno senojoje Pendžabo žemėje ir bandė atlaikyti musulmonų veržimąsi. Jų dvasiniai vadai net modernizavo induizmą ir sukūrė monoteistinę induizmo religijos formą. Žinoma, tai nepadėjo sustabdyti musulmonų agresijos. Bet sikhai tapo karingiausia indų gentimi, kuri net savotiškai atsiskyrė nuo pačių indų ir dabar kartais laikoma kone islamo sekta. Bet didžiausią smūgį sikhai patyrė, kuomet Indija buvo padalinta į musulmoniškąją ir induistinę dalis. Pusė Pendžabo atsidūrė musulmonų rankose (Pakistane). Už tai sikhai nužudė net kelis žymius Indijos valstybės veikėjus, ir iki šiol laiko savyje pyktį prieš indų nuolaidumą.

Kalki žirgas
Kalki žirgas

 Kita karingųjų indų gentis – radžputai. Jie sugebėjo net porą šimtų metų priešintis musulmonų agresijai, o ypač jie išgarsėjo kaip ir mūsų Pilėnai (irgi 14 amžiaus pradžioje, kuomet, nenorėdami pasiduoti juos apsupusioms didžiulėms musulmonų pajėgoms, jie pasirinko masinę savižudybę). Tokių pavyzdžių istorijoje yra ir daugiau, tai žydų Mosado savižudybė. Šitos žiaurios pastangos nepasiduoti yra gerbiamos ir išaukštinamos, statomi paminklai. Ketiname aplankyti Chittaurgarh (Čitorgarą) – radžputų susinaikinimo vietą. Tuomet papasakosime daugiau.

Musulmonų šeimininkavimą sustabdė galingesnės jėgos – britų ekspansija. Po truputį jie užvaldė Indiją ir pradėjo Indijos, kaip britų kolonijos, laikotarpį. Galima įžvelgti analogijų Lietuvos istorijoje, kuomet Lietuvos polonizaciją XIX amžiuje sustabdė rusų okupacija. Britai vienodai žiūrėjo ir į musulmonus, ir į induistus. Ir vieni, ir kiti jiems buvo atsilikę barbarai. Induistai patyrė ne tiek religinius persekiojimus, kiek „civilizuotų“ anglų panieką. Tai paskatino ne vieną indų religinį veikėją mėginti modernizuoti politeistinį induizmą. Šios įtampos induizme tęsiasi iki šiol, bet indai parodė savo gebėjimą laikytis tradicijų ir beveik nesileisdavo į modernizacijos eksperimentus. Prisiminkime, kad net budizmas, gimęs Indijoje ir kurį laiką čia plitęs, induistų bramanų sutelktomis pastangomis vis tik buvo išstumtas iš Indijos.

Skaityti:
Gilyn į Indiją (I).
Gilyn į Indiją (II).
Gilyn į Indiją (III).
Gilyn į Indiją (IV).

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Gilyn į Indiją (III)
  2. Gilyn į Indiją (I)
  3. Gilyn į Indiją (II)
  4. J.Trinkūnas: Buvimas Indijoje tartum buvimas Dievų šventovėje (audio)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. P.Aibutis says:
    14 metų ago

    Sveikintina, kad mūsų Krivis ieško mūsų senojo tikėjimo sąsajų su indų religija.Nesenai atšventėm Kalėdas, kur aiškiai turim senojo mūsų tikėjimo šventės pavadinimą.Kali- tamsos deivei skirta šventė. Sanskrite yadžna reiškia aukoti. Taigi Kaliyadžna- Kalijados (gudų)- Kalėdos evoliucija aiški. Butu įdomu Indijoj paieškoti analogijų.

    http://www.spauda.lt/mitai/indai/aryans.htm
    kulto terminai, tokie kaip Vedų yadžna, Vavest. yasna- – “aukoti” (indo-iran. * yazna

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27
Automobilis, kelionės
Gamta ir žmogus

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27
Troleibusas
Lietuvoje

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji kelionių bilietai

2025 06 27
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdos Atgimimo aikštė ruošiama išminavimo darbams

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Ar juos atras? apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Rimvydas apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui
  • Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus
  • Vaikystė – tai metas, kai fantazija neturi ribų, o svajonės virsta nuotykiais!
  • Ieškote žaislo, kuris lavintų jūsų vaiko kūrybiškumą, motorinius įgūdžius ir loginį mąstymą?

Kiti Straipsniai

Donaldas Trampas Romos popieiaus rūbais

D. Trampas pašiurpino katalikus: paskelbė savo atvaizdą popiežiaus rūbais

2025 05 04
Pristatytas knygos „Dhammapada: mokymo pėdos“ kritinis vertimas iš pali kalbos | lma.lt nuotr.

Pristatytas knygos „Dhammapada: mokymo pėdos“ kritinis vertimas iš pali kalbos

2025 04 06
1971.II.19 m. Vytauto Daraškevičiaus nuotr.

V. Braziūnas. Nuo pirmųjų VU kraštotyrininkų ramuvos žingsnių – jau 55 metai

2025 03 04
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Laiškas lietuvių gentims

2025 01 08
Romuvos Krivė Inija Trinkūnienė

Krivės Inijos Trinkūnienės sveikinimas 2025-ųjų metų proga

2025 01 01
Romuvos Krivė Inija Trinkūnienė

Romuvos Krivės Inijos Trinkūnienės kalėdinis sveikinimas

2024 12 25
Inija Trinkūnienė

I. Trinkūnienė. Romuvos kelias

2024 12 17
Inija Trinkūnienė Romuvos krivė | Keišos nuotr.

Seime – spaudos konferencija apie religinės bendrijos „Romuva“ kelią į pripažinimą

2024 12 16
Žiemos Saulėgrįžos šventė

Vilniaus Romuva kviečia į Žiemos Saulėgrįžos šventę

2024 12 14
Inija Trinkūnienė | 15min.lt, V. Balkūno nuotr.

Seimas suteikė valstybės pripažinimą Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“!

2024 12 12

Skaitytojų nuomonės:

  • Ar juos atras? apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Rimvydas apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje
  • +++ apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kazys Napaleonas Kitkauskas – Vilniaus pilių riteris ir metraštininkas

Kazys Napaleonas Kitkauskas – Vilniaus pilių riteris ir metraštininkas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai