www.alkas.lt

Spalio 27 d. Seime įvyko konferencija „Tautinių mažumų švietimo politika Europos Sąjungoje: Latvijos patirtis“. Ją surengė Seimo parlamentinė grupė „Už latvių ir lietuvių vienybę“ kartu su „Lietuvos ir Latvijos forumo“ asociacija, Lietuvių kalbos gynėjų sąjunga bei Kauno Vytauto Didžiojo universiteto Letonikos centru. Po pasisakymų ir svarstymų konferencijos dalyviai priėmė rezoliuciją.
Buvo aptartos svarbūs Lietuvos ir Latvijos bendradarbiavimo švietimo ir mokslo srityse klausimai, ieškoma būdų kaip gerinti tautinių mažumų švietimą ir skatinti jų įsijungimą į šalies visuomenę. Konferencijos darbe dalyvavo Latvijos Respublikos parlamento (Saeimos) nariai Ina Druvietė ir Imantas Paradniekas.
„Latvijos tautinių mažumų švietimo politikos patirtis yra viena iš geriausių Europos Sąjungoje. Šioje šalyje yra panaikintas segregacinis modelis, t.y. mokyklų skirstymas pagal kalbą ir etninę priklausomybę. Tokia švietimo sistema pastebimai skatina piliečių integraciją“, – tvirtino Seimo narys, parlamentinės grupės „Už latvių ir lietuvių vienybę“ pirmininkas Gintaras Songaila.
Didelį atgarsį sukėlė Latvijos Respublikos parlamento narės I. Druvietės pranešimas. Saeimos narė supažindino su sėkmingai veikiančios vieningos švietimo sistemos patirtimi Latvijoje. Kaimyninėje šalyje yra įdiegta dvikalbio švietimo sistema, kuria remiantis 60 proc. dalykų mokoma latvių kalba.
„Į tautinių mažumų švietimo politiką ir kryptingumą visuomet buvo žiūrima atsižvelgiant į Latvijoje nustatytą vieningą švietimo politiką“, – tvirtino I. Druvietė.
Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo perspektyvas kultūros ir švietimo politikoje apžvelgė Latvijos Seimo išrinktasis narys Imants Paradniekas.
Lietuvos Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas Valentinas Stundys kalbėjo apie Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo projektą ir tautinių bendrijų integraciją o Vytauto Didžiojo universiteto profesorius dr. Alvydas Butkus aptarė Lietuvos tautinių mažumų švietimo klausimus Europos Sąjungos politikos kontekste.