Ir įsibėgėjus karantinui skaičiuojama tūkstančiai greičio viršytojų (3)

Mobilieji greičio matuokliai | lrt.lt nuotr.

Mobilieji greičio matuokliai | lrt.lt nuotr.

Įvedus karantiną šalys netruko pastebėti, kad tuštesnės gatvės ir keliai nepakeitė rizikingą vairavimą mėgstančių vairuotojų elgesio. Nuo Niujorko iki Vilniaus stebima ta pati padėtis: greičio matuokliai toliau aktyviai „šaudo“ pažeidėjus ir jų skaičius, deja, nemažėja.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad eismo intensyvumas dėl karantino sumažėjo reikšmingai, bet ne dramatiškai.

„Tenka pastebėti, kad nemažai daliai žmonių dirbant iš namų ir laisviau planuojant laiką, automobilių srautas per dieną pasiskirsto gerokai tolygiau. Jau ne vienas vairuotojas pastebėjo, kad nuvykti į norimą vietą Vilniuje dabar pavyksta ne per keliasdešimt, o per keliolika minučių. Be to, rytais ir vakarais nesiformuoja transporto spūstys. Vis dėlto, neatsargaus vairavimo ir pernelyg didelio greičio problema išliko“, – pastebi jis.

Laisvesnėmis gatvėmis važiuojama greičiau

„Trikojais“ vadinami mobilūs greičio matuokliai Lietuvoje dirba be atvangos. Ir įsibėgėjus karantinui policija jais toliau fiksuoja tūkstančius greičio viršytojų, tačiau ir kitos šalys susiduria su ta pačia problema.

„Niujorke įrengtos kameros nuo ten prasidėjusio karantino pradžios fiksuoja tiek pat greičio viršytojų, kiek ir anksčiau, nors eismo intensyvumas eismo gatvėse krito daugiau kaip 50 proc. Jau imama kalbėti apie COVID-19 pandemijos šalutinį padarinį – greičio pandemiją keliuose – ir kad jos pasekmės gali būti labai skaudžios“, – sako A. Žiukelis.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet per tris mėnesius šalyje greičio viršijimo atvejų, palyginti su sausiu-kovu pernai, padvigubėjo iki 58,3 tūkst. Paradoksalu, kad iš jų net 31,8 tūkst., arba kas antras greičio viršijimas užfiksuotas būtent kovą, nuo kurio vidurio šalyje įsigaliojo visuotinis karantinas. Praėjusią savaitę vien Kauno apskrityje „trikojai“ įamžino daugiau kaip 5 tūkst. greičio viršytojų, neabejotinai šią nedžiuginančią statistiką dar įspūdingesne pavers duomenys iš kitų miestų bei vietovių.

Pasak A. Žiukelio, netrūksta pavyzdžių, kad mūsų šalies vairuotojai nevengia keliuose pasikrauti adrenalino: pervertindami savo galimybes spaudžia greičio pedalą, sukelia eismo įvykius, apgadina turtą. Per karantiną dideliu greičiu Vilniuje lėkęs neblaivus vyras tiesiog įskrido į parduotuvės vitriną.

„Iškalbinga detalė, kad vitrina nuo gatvės yra nutolusi apie 10 metrų. Tragedijos atveju galėjo būti skaudžių aukų, todėl ir pėstieji šiuo metu turi išlikti budrūs“, – teigia draudimo ekspertas.

Jo vertinimu, savotišku greičio katalizatoriumi kasmet tampa ir pats pavasaris, kuomet žieminės padangos keičiamos į vasarines ir tai yra tam tikras ženklas, kad keliai neslidūs, galima važiuoti greičiau. Taip pat neseniai žiniasklaida atkreipė dėmesį, kad net ir per karantiną, Vilniaus pakraštyje organizuojamos nelegalios gatvės lenktynės, kuriose renkasi daug jaunimo.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Įvairenybės, Kelionės, Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: