Ką kiekvienam vairuotojui privalu žinoti apie valytuvus (0)

Valytuvus rekomenduojama pasikeisti prieš žiemą, nes vasarą saulė džiovina gumą, be to, jeigu stiklas valomas sausas ir apneštas dulkėmis, pažeidžiama guma ir braižomas stiklas | valstietis.lt nuotr.

Valytuvus patariama pasikeisti prieš žiemą, nes vasarą saulė džiovina gumą, be to, jeigu stiklas valomas sausas ir apneštas dulkėmis, pažeidžiama guma ir braižomas stiklas | valstietis.lt nuotr.

Neveikiantys automobilių valytuvai – vienas esminių trūkumų, dėl kurių pareigūnai tiesiog kelyje gali anuliuoti techninės apžiūros galiojimą. Tačiau valytuvus reikia pasikeisti ne tik siekiant išvengti nuobaudos. Tai vienas svarbiausių saugumo elementų, tiesiogiai susijęs su vairavimo saugumu ir patogumu. Valytuvus reikia keisti bent du kartus per metus: rudenį ir pavasarį. Kaip teisingai juos pasirinkti ir ką apie juos turėtų žinoti kiekvienas vairuotojas?

Atpigo

Bene svarbiausia ir geriausia žinia vairuotojams yra ta, kad dėl išaugusios konkurencijos ir internetinės prekybos valytuvų kainos pastaruoju metu nusirito žemyn.Taigi dabar priimtinos kokybės valytuvų komplektą galima įsigyti už 6–8 eurus. Tai tikrai nedidelės išlaidos, žinant, kokie svarbūs jie yra. Net populiaraus gamintojo „Bosch“ valytuvų galima rasti vidutiniškai po 8 eurus už komplektą. Tiesa, jie nebus skirti patiems naujausiems automobiliams.

Rinkoje galima rasti ir vos 1,49–2,99 eurus kainuojančių valytuvų, tačiau šie valytuvai paprastai gaminami iš kietos gumos, o ne kaučiuko, todėl valo ne taip veiksmingai kaip brangesni. Tačiau net ir toks visai pigus naujas valytuvas yra geriau, nei savo funkcionalumą jau praradęs senas – tik keisti jį reikėtų dažniau nei du kartus per metus.

Brangūs berėmiai valytuvai, skirti apynaujoms ir naujoms mašinoms, kainuoja 20–40 eurų. Tokių automobilių savininkai iš esmės neturi pasirinkimo, nes kitokie valytuvai tiesiog netinka pagal mašinos konstrukciją. Tačiau mūsų keliai (ypač regioniniai) yra nešvarūs, žiemą gausu druskos, kuri pakliūva ant stiklo ir naikina valytuvo šluoteles, kurios tokiuose valytuvuose paprastai būna ne guminės, bet silikoninės.

Valytuvų šluotelės, pagamintos vien tik iš silikono, tarnauja 3–5 kartus ilgiau nei guminės. Jų valymo savybės geriausios net ekstremaliomis sąlygomis. Tačiau dėl nešvarumų mūsų keliuose jų tarnavimo laikas paprastai būna gerokai trumpesni nei Vakarų Europoje.

Trys valytuvų rūšys

Valytuvai yra rėminiai (su įprastu metaliniu rėmu), berėmiai ir hibridiniai. Kiekvieni jų turi savų privalumų ir trūkumų.

Rėminių valytuvų (daugiausiai naudojamų senuose automobiliuose) privalumas, kad jie pigiausi iš šiuo metu esančių rinkoje. Trūkumai: daugiau pasivažinėjus žiemos keliais, kai automobilio priekinį stiklą „atakuoja“ sniego ir purvo mišinys, į prispaudžiantį mechanizmą patenka drėgmė, todėl, palikus automobilį per naktį kieme, valytuvai gali prišalti. Besiplėsdamas ledas susilpnina prispaudžiamąją spyruoklę ir karkasas praranda tvirtumą. Tokiu atveju tenka keisti visą valytuvą.

Berėmių valytuvų privalumai: net ir po šaltų naktų nekinta jų prisispaudimo prie stiklo savybės. Prie valomo ploto jie prisispaudžia visu paviršiumi, nuvalo purvą, neišstumdydami jo po visą priekinį stiklą. Palyginti su rėminiais, geriau tinka žiemą. Dėl konstrukcijos ypatumų jie nepersikreipia ir juda beveik be garso.

Šių valytuvų trūkumai: palyginti su rėminiais, yra brangesni. Skirtingi gamintojai nėra sutarę dėl bendros tokio tipo valytuvų tvirtinimo sistemos. Ant valytuvų pakuotės nurodomas suderinamumas su vienu ar kitu automobilio modeliu, bet tai reiškia tik atitiktį tvirtinimo sistemai. Tuo pat metu šluotelės išlinkimas gali būt nepritaikytas prie priekinio stiklo išgaubimo. Jei abejojate, ar valytuvai tikrai tiks jūsų automobiliui, važiuokite į specializuotą servisą arba nusineškite į parduotuvę seną valytuvą.

Hibridinių valytuvų konstrukciją sudaro klasikinis karkasas su svirtimis ir lankstais bei kompaktišku plastikiniu gaubtu. Nuo rėminių valytuvų jie skiriasi, nes rėmas labai žemas ir saugiai paslėptas po gaubtu (apvadu). Šiems valytuvams būdingas ir aerodinaminio sparno, stiprinančio gumos prispaudimą prie stiklo, efektas.

Jų privalumai: tarnauja iki 12 mėnesių, tvirtai priglunda prie bet kokios formos stiklo, gerai jį nuvalo. Pagrindiniai trūkumai: didelė kaina, ribotas asortimentas.

Ko nedaryti?

Naujų ir apynaujų automobilių savininkams reikėtų užsukti į specializuotus servisus arba pas oficialius atstovus, kurie geriausiai žino, kokio tipo valytuvų reikia vienam ar kitam modeliui. Juolab kad daugelio naujų ir apynaujų modelių valytuvai yra skirtingo ilgio, tad patiems išsirinkti tinkamus gali būti sudėtinga.

Nusiteikite, kad rėminius ir berėmius valytuvus, priklausomai nuo kokybės ir eksploatacijos sąlygų, teks keisti maždaug kas pusmetį. Hibridiniai valytuvai turėtų tarnauti ilgiau, tačiau jie ir kainuoja gerokai brangiau.

Jeigu automobilis senesnis, o valytuvus savarankiškai perkate pirmą kartą, reikėtų eiti į parduotuvę pasiėmus vieną arba net abu senuosius valytuvus, kad galėtumėte pasitikrinti ne tik tinkamo ilgio, bet ir tinkamo šluotelės tvirtinimo tipą.

Be to, net ir geriausi valytuvai nepadės, jeigu automobilio stiklas bus purvinas iš vidaus. Todėl kartas nuo karto išsivalykite automobilio stiklą iš vidaus. Tai labiausiai svarbu tiems, kas rūko automobilio salone. Perbraukite priekinį stiklą pirštu ir tikrai įsitikinsite, kad jis nėra visiškai švarus. Taip pat nepamirškite patikrinti, ar pakankamai yra langų plovimo skysčio bakelyje ir jį papildyti.

Valykite žibintus. Jeigu automobilis neturi žibintų plovimo sistemos, žibintų stiklai po kiekvienos kelionės rudenį pasidengia purvu, kuriuo aptaško kiti automobiliai. Todėl prieš kiekvieną kelionę žibintus reikėtų nuvalyti. Jeigu po ranka neturite tam tinkamos priemonės, tiks ir senas laikraštis, o žiemą – sniego gniūžtė.

Keisti du kartus

„Valytuvus patariama keisti du kartus per metus. Pavasarį, nes po žiemos valytuvų guma būna pažeista šalčio, druskos ir kitų ant stiklo patenkančių nešvarumų. Ir rudenį, nes vasarą saulė džiovina gumą, be to, jeigu stiklas valomas sausas ir apneštas dulkėmis, guma taip pat pažeidžiama ir kartu braižomas stiklas. Tokiu atveju automobilio langus reikėtų nuplauti“, – „Valstiečių laikraščiui“ sako Renaldas Gabartas, techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas.

Bene svarbiausias patarimas žiemą – apšalusį stiklą gerai nugramdyti prieš įjungiant valytuvus, nes aštrios ledo ar sušalusio sniego dalelės yra pagrindinis valytuvų gumos priešas.

Be to, jeigu manote, kad valytuvai susidėvėjo ir ant stiklo palieka šlapių, purvinų dryžių, gali būti, kad jie yra tiesiog nešvarūs. O nuvalyti juos galima po ranka esančiomis priemonėmis. Pavyzdžiui, indų plovikliu. Ant sudrėkinto skudurėlio užlašinkite keletą lašų indų ploviklio ir perbraukite išilgai valytuvo gumelių. Ploviklio putas geriausia pašalinti kitu skudurėliu, sudrėkintu langų plovimo skysčiu. Taip nuo valytuvų pašalinsite dulkes, purvą ir druskas.

Ką reikia žinoti renkantis valytuvus? Nepirkite pirmoje pasitaikiusioje parduotuvėje, skirkite šiek tiek laiko, apsilankykite automobilių detalių internetinėse parduotuvėse. Svarbiausia – išsirinkti jūsų automobiliui tinkančius pagal gamybos metus, modelį ir modifikaciją (ne per ilgus ir ne per trumpus) ir nesirinkti pačių brangiausių, nes ne visada sumokėję daug gausite norimą rezultatą.

Pakeisti ir lemputes

Kitas dalykas, labai svarbus vis anksčiau temstant rudenį (spalį kiekvieną savaitę šviesusis paros laikas sutrumpėja pusvalandžiu), yra neveikiantys arba netvarkingi automobilio žibintai.

Tai taip pat trūkumas, dėl kurio gali būti anuliuojama techninė apžiūra. Mat nuo 2014 m. liepos 1 d. galioja tvarka, kuria remiantis pareigūnai kelyje sustabdę techniškai netvarkingą automobilį gali skirti 30–40 eurų baudą ir tiesiog anuliuoti techninės apžiūros (TA) galiojimą.

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad techniškai tvarkingame automobilyje tamsiuoju paros metu turi veikti bent vienas – artimasis, tolimasis ar priešrūkinis – kairysis priekinis žibintas, o patys žibintai privalo atitikti automobilio gamintojo reikalavimus.

Perdegusių lempučių pakeitimas – tai vienas lengviausiai, greičiausiai ir pigiausiai sutvarkomų mašinos trūkumų. Daugelyje automobilių tai nesunku padaryti ir pačiam – tereikia įsigyti tinkamą lemputę. Tie, kas nėra tikri dėl savo sugebėjimų, gali kreiptis į servisą. Vilniuje lemputės pakeitimo kaina servisuose prasideda nuo 2 eurų (kai kuriuose servisuose gali siekti ir 10 eurų), pigiausios lemputės kainuoja taip pat nebrangiai – 4–5 eurus.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Įvairenybės, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *