L. Kolosauskaitė. Kodėl jie nori atimti Užgavėnes? (19)

Lidžita Kolosauskaitė | Facebook.com nuotr.

Lidžita Kolosauskaitė | Facebook.com nuotr.

Visuomenėje nuvilnijus neregėto kvailumo skandalui, kurio metu aš ir absoliuti dauguma Lietuvos gyventojų apšaukti antisemitais, nes švenčia Užgavėnes, kyla klausimas – kam to reikėjo?

Ir pirmasis ateinantis į galvą atsakymas yra Ramūnas Karbauskis.

Nuo lovio nuvyta svita su visu klounų (vadinamų visuomenininkais arba žiniasklaidos atstovais) personalu lyg kokios pasiutlige apsirgusios beždžionės mėto į šį asmenį ir jo vadovaujamą partiją visokius šūdus ir tokiu būdu bando įrodyti „kvailam“ rinkėjui, kad turėjo balsuoti už juos.

Juk kai pats neturi kuo pasigirti, vienintelė strategija lieka šmeižti kitą, kad tas atrodytų dar blogesnis.

Šią taktiką TS-LKD išnaudoja berods nuo partijos įkūrimo. Seniau nuolat dergėsi iš LSDP ir jiems beveik pavyko – tos partijos reitingai ir autoritetas nusmuko rekordiškai. Ir jie manė, kad to užteks. Kad tai jiems leis „paimti valdžią“, kurią neva teisėtai užkariavo dar 1991 m., tačiau… O siaube!

„Kvailas“ rinkėjas pasirinko dar kitą partiją, vis tiek ne juos!

Tai sukėlė neregėto masto pasipiktinimą tiek partiečių, tiek jiems lojalių visuomenininkų ir žiniasklaidos atstovų gretose. Visokie savukynai ir tapinai, kurie neva nešališki, nors jų veidaknygė tiesiog prikimšta nuotraukų su šios partijos elitu, ėmė lyg pasiutę šunys pulti bet kokią nors kiek su Ramūnu Karbauskiu susijusią idėją.

Iš pradžių jie viešai niekino vieną gražiausių gyvenviečių Lietuvoje, po to keikė tautinį kostiumą, o galų gale išvadino savo tautiečius antisemitais. Nenustebsiu, jei greitai ims reikalauti drausti lietuvių kalbą, nes gi Ramūnas Karbauskis ja šneka.

„Antisemitai“ | Kvietimas į Užgavėnes Naisiuose, Facebook.com

„Antisemitai“ | Kvietimas į Užgavėnes Naisiuose, Facebook.com

Koks nors „duokit man grašių“ savukynas arba „mano draugai verslininkai“ tapinas nesunkiai pagrįstų, kad XXI a. naudoti lietuvių kalbą, kuria kalba tik keli milijonai žmonių, o ir sintaksė pasenusi, yra žalinga Lietuvos ekonomikai ir kad kur kas geriau naudoti sąjungos, t.y. anglų kalbą, nes tada visi mus supras, visi iš mūsų pirks ir visi mus mylės. Būsim kaip doleris. Arba euras. O gal net ir abu kartu.

Visgi, noras apmėtyti fekalijomis jų favoritus nurungusią partiją nėra vienintelė priežastis.

Kitoji – ir kur kas blogesnė – yra tai, kad apskritai visuomenė jau kuris laikas vedama iš proto. Tikslingai ir sąmoningai.

Nes su bepročiais išties lengviau nei su protingais žmonėmis – bepročiai lengvai valdomi, jais paprasta manipuliuoti. Tas labai aiškiai matyti net ir tų pačių „visuomenininkų“ profiliuose. Tarkim, p. A. Tapinas ne tik nesmerkė mirtiną avariją sukėlusio J. Radzevičiaus, bet net noriai pasiūlė jam darbą.  Tačiau, praėjus vos porai metų, jis jau viešai išvadino išgama jam nepažįstamą žmogų, padariusį tokį pat nusikaltimą. Jo sekėjai, pamiršę ar net nepastebėję p. Tapino nenuoseklumo, linkėjo, kad tas žmogus būtų teisiamas kaip už tyčinę žmogžudystę, vadino žudiku ir pan.

Žmogus, kuris visados paspardys gulintį. Bet niekados nedrįs kelti rankos prieš tą, kuris gali duoti atgal.

Žmogus, kuris visados paspardys gulintį. Bet niekados nedrįs kelti rankos prieš tą, kuris gali duoti atgal.

Apgailėtiniausia tai, kad jei panašią avariją padarytų kitas p. Tapinui artimas asmuo, jis vėl galėtų „perjungti kitą kanalą“, o jo sekėjai noriai postringautų, kad žmogaus be teismo nuteisti negalima ir kad visiems pasitaiko suklysti.

Ta prasme, įtakingi „visuomenininkai“ telkia „zombiukų“ armiją, kuri už kritišką mintį baudžiama banu arba – griežtesniais atvejais – pranešimais policijai, darbovietei, viešomis patyčiomis.

Ta „zombiukų armija“ yra tiek atpratusi nuo kritinio mąstymo, kad jų herojui pakėlus ranką daro tą patį. Jei jų herojus gatvėje spardys benamį, jie taip pat mielai prisijungs prie jo. Jei jis priglaus valkataujantį šunį, jie džiūgaus dėl jo gerumo ir galbūt patys paseks tokiu pavyzdžiu.

Dalis tų žmonių dar ryte perrenginėjo savo vaikus žydukais, o vakare jau piktinosi, kad tai – antisemitizmas.

Ir būtent tokia – nuo kritinio mąstymo atpratinta, klusti, herojais sekanti beprotė minia – yra pats pagrindinis tikslas, dar svarbesnis nei sunaikinti Karbauskį.

Nes kai jau žmonės bus galutinai atpratę vadovautis savo galva, tinkamą herojų pakišti nebus sunku.

Būtent todėl visuomenė vis dažniau ir dažniau vedama iš proto nesuderinamomis priešybėmis, tarkim, vyras gali būti ir vyru, ir moterimi, bet žydo negalima vadinti žydu. Berniukas gali nutarti būti mergaite, bet elgtis su mergaite kaip su mergaite yra diskriminacija.

Lygiai tas pats ir su Užgavėnėmis – joks sveiko proto vaikas po šventės nesugalvojo iš tikrųjų užmušti žydo, o joks sveiko proto suaugęs nepagalvojo, kad žydai yra blogesni už kitus žmones, bet… Visiškai dirbtinai sukuriamas skandalas ir žmonės nebegali daryti to, ką iki tol daug metų darė. Tai, kas atrodė normalu ir priimtina, staiga tampa nebepateisinama ir smerktina.

Lygiai kaip praeitis sovietmečiu.

Žmogus lyg beždžionė dresuojamas tuoj pat atsisakyti savo įsitikinimų ir perimti naujus – tų, kur geriau žino, o, jei reikia, tai tikėti vienu metu keliais nesuderinamais dalykais kaip kad pvz. Tapinas tiki žodžio laisve ir sankcijomis už ją.

Esant tokiai painiavai, žmogus tiesiog priverstas nustoti vadovautis savo patirtimi, protu, empirika. Realybė tampa atsieta nuo logikos, o vienintelis būdas ją suvokti – klausyti ir aklai pritarti tam, kas sakoma.

Štai kodėl jie nori atimti Užgavėnes. Kad mes eilinį kartą lyg kokios beždžionės atsisakytume tikėti savo protu. Bet vietoj to tikėtume jais.

Kategorijos: Kultūra, Lietuvos kelias, Nuomonių ratas, Politika ir ekonomika, Šventės, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , .

19 komentarų

  1. Diedas:

    Visuomenėje nuvilnijus neregėto kvailumo skandalui, iš paskos ritasi neišpasakyto kvailumo Karabausko padlaižių propagandos banga.
    Pasirodo čia ne žydai nori pakeist mūsų tradicijas, čia kažkokie negeri reporteriai skriaudžiantys nabagą oligarchėlį Karabauckėlį užkūrė šitą pirtį.
    Ir viskas ne dėl tautosakoje minimų žydų, o dėl begalinio noro apjuodint, dangaus (Maskvos) mums pasiūstą šviesulį.
    Fanatikai tikintys Karabaso pasakomis, tamsi ir agresyvi banda.
    Niekaip nesuradau ryšio tarp žydų, užgavėnių ir kažkokios avarijos. Nėra logikos.
    Vien tuščios emocijos ir keiksmažodžiai.
    “pasiutlige apsikrėtusios beždžionės…mėto šūdus”
    “ėmė lyg pasiutę šunys pulti”
    “noras apmėtyti fekalijomis”
    “bepročiai lengvai valdomi”
    “herojus gatvėje spardys benamį”
    Man labai įdomu kas būtų, jeigu tetai parašiusiai straipsnį, duot automatą?
    Manau kad pliektų nedvejodama. Sovietmečiu, dar pionierių stovykloj, išmokino “priešų” nesigailėt.

  2. jana:

    labai painus ir ilgas rasinys, taciau pagal antraste supatau del ko autore taip nerimauja. Manau neverta nerimauti…tas uzgavines vieni sves,kiti – ne. Niekada nepatiko tos uzgavines ir visos kitos lietuviu pasakos. Labai primityvu ir dirbtina, o gal kai ka ir zeidzia ir apie tai verta pagalvoti pries rasant kveitimus I tokias sventes.

  3. Sukilėlis:

    Taiklūs pastebėjimai, puiku, Lidžita.

  4. Naujieji Užgavėnių personažai:
    “savukynai”
    “siaurusevičiai”
    “palionytės”
    – puiku,

    tačiau be personų(ažų)
    “gabrielių”
    “gretų”
    “ramūnų”

    V A M Z D Ž I A D I E N I S,
    arba tikroji Mūsų Vamzdžio šeimininkų – grybauskaičių, karbauskių, Šimašių,
    – atvangos diena, vienitelė “Vamzdžio” diena – Š V E N T Ė.

    Švęskime, o ką po šventės, ką rytoj, visi visi “vamzdžiamiesčio” – tikrųjų pasaulio Užgavėnių
    karnavalo vietos, pagrindinės Pasaulio Užgavos (kultūrai) vietos gyventojai …veiksme,
    – liksime negi “amžinojo vamzdžio, amžinosiose Užgavėnėse”. Su manim, tavim, Lidžita??

  5. Kaunietis:

    Siūlau priimti įstatymą, kuriuo įteisinti, kad visi Lietuvoje gyvenantys žydai ir čigonai yra šventi ir neliečiami (kaip, pvz., Indijoje karvės).

  6. parnė:

    Skandalingieji žiniaskalidininkai mums vis teigia, kad VISUOMENĖ irgi taip mano… „Kitoji – ir kur kas blogesnė – yra tai, kad apskritai visuomenė jau kuris laikas vedama iš proto. Tikslingai ir sąmoningai.“

  7. Citata:
    “Lygiai tas pats ir su Užgavėnėmis – joks sveiko proto vaikas po šventės nesugalvojo iš tikrųjų užmušti žydo,
    o joks sveiko proto suaugęs nepagalvojo, kad žydai yra blogesni už kitus žmones, bet…
    Visiškai dirbtinai sukuriamas skandalas ir žmonės nebegali daryti to, ką iki tol daug metų darė. Tai, kas atrodė normalu ir priimtina, staiga tampa nebepateisinama ir smerktina.
    Lygiai kaip praeitis sovietmečiu.
    Štai kodėl jie nori atimti Užgavėnes. Kad mes eilinį kartą lyg kokios beždžionės atsisakytume tikėti savo protu. Bet vietoj to tikėtume jais”.

    1. Didysis lietuvių kalbos žodynas (lkz.lt) duoda n pavyzdžių, kada žodžiu žydas vadinami ir negyvi daiktai, bet šiaip kokie tai netikę dalykai, todėl tas posakis gali būti visai ne apie žmones;
    2. žodis žydas reiškia blogietį – tokia prasme jis pas mus atėjo iš Rasiejos ( В 1787 году при посещении Екатериной II города Шклов во время поездки на юг по протекции князя Потёмкина ею был принят Иошуа Цейтлин с прошением от шкловских иудеев о прекращении употребления в официальных документах унизительного для них слова «жиды». Екатерина дала согласие на это, предписав использовать в официальных бумагах Российской империи только слово «евреи
    https://ru.wikipedia.org/wiki/Жид ),todėl, jei norime tuos žmones pavadinti geru žodžiu, nes tarp jų irgi yra gerų žmonių, tai vadinkime judėjais (nes jie tiki, kad yra kadu kady iš Judėjos išsigelbėjusių palikuonys);
    3. nereikia viso to laiko vadinti sovietmečiu: toks žodis labiau tinka pradinei stadijai, kada buvo masinės represijos, o vėliau, kada augome mes, ta tvarka, kurią jau reikėtų vadinti tarybmečiu, išugdė tuos (pvz., A.Sabonį, kuriam atėjus Žalgiris nugalėjo priešus ir Lietuva patikėjo: Mes galim!), kurie vėliau ir išvedė Lietuvą į laisvę, nes lietuvybė buvo skatinama (pvz., nuo 1948m. galiojo instrukcija, pagal kurią privalomai visus kitataučius pavadinimus, pavardes buvo privaloma lietuvinti) ir t.t.), kada turėjom daug ką tokio, ko nebegalime turėti dabar – pvz., visuotinį darbą;
    4. tas amžinas Lietuvos presingavimas, nuolankiai Lietuvos valdžiai nulenkiant galvą, gali, pvz., turėti tokius tikslus:
    1. 1899m. žydas Sliuc savo knygoje “Kelionė per Lietuvą” parašė, kad tai – … žydų šalis, kas neatsitiko tik istorinio atsitiktinumo dėka;
    2. prieš keletą metų pasaulinės žydų organizacijos reikalavo jiems atiduoti prieškario judėjų ortodoksų bendruomenių turtą už 500 000 000lt, negavo, nes buvo įrodyta, kad tai buvo jiems visai svetimi žmonės, tuomet konservatoriai nei iš šio, nei iš to jiems padovanojo 128mln lt, kuriuos nežinia dėl ko turi sumokėti Lietuvos visuomenės dauguma, bet gal tie pinigai pasibaigė ir norisi dar?

  8. Andrius:

    Jau geriau būti antisemitu, nei semitu. Tai sveikiau tautai.

  9. Lietuva lietuviams:

    Patiko straipsnio įžvalgos. Tikrai verta paskaityt ir kitus rašinius nurodytam puslapyje. Daug gerų minčių.

  10. VIRGINIJUS:

    Dėkoju autorei už drąsą ir nuoseklią pilietišką poziciją. Retėja gretos žmonių, gebančių atsispirti kgb’istinius propogandos metodus įvaldžiusių žurnaliūgų skleidžiamam melui. Todėl ypač malonu aptikti kitokią nuomonę.

  11. Marina:

    Net nesitiki, kad tokia jauna autorė ir labai gerai supranta kas vyksta. Tikras “smegenų plovimas”, visai kaip sovietmečiu, pajungti visi: valstybinis transliuotojas, apžvalgininkai, patriarchui tereikia tik diriguoti ir ploti katučių. Gal jaunojo partijos paveldėtojo reitingai pakils, gal Karbauskis nutils…
    Gėda ir bėda tokioj Lietuvėlėj gyventi.

  12. Senis:

    Ko reikia normaliam lietuviui dėl gero gyvenimo.. šeimos, kad galėtų gyvenimo pilnatvę ir darną jausti, vaikų, kad laime galėtų su jais dalintis, namų – to lizdelio, kur galėtų šeimą sukviest, apnakvindint, pamaitint ir sušildyt, transporto priemonės, kad būt pasiekiamam, ir savo valstybės, kad apgintų ir visus tuos būtiniausius elementus garantuotų.
    – pirma iš mūsų atėmė valstybę – gudriai ir klastingai – stojom į ES kaip lygiateisių VALSTYBIŲ sąjungą, o tapome ypatingos rūšies savivaldybe, kur LIETUVA – tik geografinis pavadinimas be esmės ir savasties o valstybės prezidentė vadinama KRAŠTO vadove. Be valstybės neturime nei kas mus visokeriopai gina, nei kaip ir per ką veikti, net jei staiga pasijutę lietuviais ir užsinorėtume.
    – po to iš mūsų atėmė namus – gudriai ir klastingai suteikiant jiems kategorijas A, A+, o tikrovėje pakeliant statybų kaštus tiek, kad jaunai šeimai jie tampa nepasiekiama svajone. Greit mus išvarys ir iš senos statybos namelių, nes taip kaip Norvegijoje, bus įvestas gamtos taršos mokestis ir pridėtas prie komunalinių paslaugų.
    – po to mus pamokė, kad atims mūsų vaikus, jei neklausysime ir priėmė vaikų paėmimo iš šeimos įstatymą…
    – dabar svarsto, ar nereikėtų atimti ir dyzelinių automobilių, kurie staiga pradėjo labai teršti, bet nasuteikiant lietuviui jokios alternatyvos už panašią kainą. ( pažymėtina, kad dėl puikios perkamosios galios vakariečiai ne tik kad nepajaus diskomforto, bet dar ir sutaupys, nes eletromobilis Tesla Norvegijoje kainuoja pigiau, nei tos pačios prabangos klasės BMW ar AUDI) Tam veikia ir valstybinė politika, kur pilietis yra ginamas visokeriopai. Pas mus – visa gynyba – paso įteikimas, kad galėtum išmauti kiek tik galima greičiau…
    – Kas belieka; seniausiai krutinamas klausimas dėl šeimos, kurį prastums su tokia jėga, kaip ir vaiko atėmimo iš šeimos įstatymą. Jei tai prasidės – galėsiu drąsiai teigti – mus išdūrė kaip niekad – balsavome protestuodami lyg ir už tautinę partija, kurios pagrindinis šūkis “darna”, bet veikimas kaip radikalliberalų…
    – apibendrinant galima teigti, kad Lietuvoje jau senokai nepriimtas nei vienas, pabrėžiu, NEI VIENAS ĮSTATYMAS per ilgoką laiką, kuris ką nors atpigintų ar kitaip palenvintų paprasto lietuvio gyvenimą. Pabandykit paneigti…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: