Ką renkasi lietuviai: pirkti internete ar įprastoje parduotuvėje? (0)

zeendo.com nuotr.

zeendo.com nuotr.

Lietuvos gyventojai vis dažniau ir daugiau perka internete, tačiau jų pirkimo įpročiai dar lieka seni – prieš pirkdami, jie nori prekę ne tik pamatyti, bet ir išbandyti. Jiems rūpi gauti konsultaciją. O fizinėje parduotuvėje patikusią prekę jie vis dažniau įsigyja elektroninėje erdvėje, tačiau neretai patys vyksta jos atsiimti.

„Vis daugiau žmonių apsiperka internetu, tačiau poreikis pamatyti prekę – ypač, jeigu tai yra stambioji buitinė technika – vis dar labai stiprus. Perprasti prietaiso veikimą, čia pat gauti tinkamą išaiškinimą bei konsultaciją – tą greičiau gauni fizinėje parduotuvėje. Tačiau pirkti daiktą galima ir internetu. Tai – viena priežasčių, kodėl elektroninėje erdvėje pirkėjai ieško ne konkrečios parduotuvės, o konkretaus pirkinio“, – sako elektroninės parduotuvės komercijos direktorius Vitalijus Tarasevičius.

„Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi apklausa atskleidė, kad net 55 proc. respondentų pirkdami internete gali kas kartą rinktis vis kitą elektroninę parduotuvę. Vienoje iš kelių pamėgtų internetinių parduotuvių perka kone dvigubai mažiau (30 proc.) lietuvių, o dažniausiai vienoje perka tik 11 proc. apklaustųjų.

„Dabar yra palankus laikas toms įmonėms, kurios turi ir fizines, ir elektronines parduotuves – jų galimybės apima visus pirkėjų poreikius. Štai, pavyzdžiui, pirkėjas gali mūsų parduotuvėje apžiūrėti prekę, tarkime, skalbimo mašiną, grįžti namo, apsvarstyti, pasitarti ir nusipirkti internetu. O jeigu jis nenori laukti kol pirkinys bus jam pristatytas, arba nenori mokėti už pristatymą, tuomet gali nuvažiuoti į mūsų parduotuvę ir prekę atsiimti sau tinkamiausiu laiku“, – sako V. Tarasevičius.

Pašnekovas pastebi, kad dabar perkantiems internetu svarbiausias rodiklis yra kaina. Tačiau kartu matoma tendencija, kad pirkėjai tampa vis reiklesni, o tai reiškia, kad geros kainos paieškas vis dažniau papildys poreikis kokybiškam, operatyviam aptarnavimui bei papildomų naudų suteikimui.

„Galimybė pratęsti prekių garantiją, pirkinio pristatymas per 1–2 dienas, paprasta ir patogi navigacija internetinėje parduotuvėje, aiški ir išsami informacija. Tai procesai, kuriuos sutvirtinome tobulindami savo elektroninės prekybos sistemą. Ir tyrimas parodė, kad ėjome teisinga kryptimi, nes dažniausias žmonių nurodomas elektroninių parduotuvių trūkumas – per maža informacijos apie prekę (16 proc.). Lygiai toks pats procentas nepatenkinti nepatogiais, griozdiškais puslapiais su komplikuota paieška bei navigacija“, – tyrimo rezultatus komentuoja V. Tarasevičius.

Dar 14 proc. apklausos dalyvių, nurodė, kad juos erzina iššokančios reklamos, o 10 proc. respondentų teigė, kad  jiems labiausiai nepatinka elektroninių parduotuvių bandymai gudrauti su akcijomis bei nuolaidomis.

„Manau, kad iššokančia reklama nepatenkintų pirkėjų būtų dar daugiau, jeigu ne Lietuvoje paplitusios reklamų blokavimo programos. Su pirkėjų poreikiais nepakariausi – jeigu jie reklamos nenorės, įsidiegs blokatorių arba eis ten, kur gali netrukdomi rinktis pirkinius“, – teigia V. Tarasevičius, pridurdamas, kad pernai  į savo internetinės parduotuvės atnaujinimą investavo beveik 100 tūkst. eurų.

Eksperto teigimu, tai buvo investicija į paprastumą ir aiškumą – tai esąs užtikrintas būdas įgyti pirkėjų pasitikėjimą. „Internetas – atvira erdvė ir nuo pirkėjo nieko nenuslėpsi: ir tavo, ir konkurentų pasiūlymai kaip ant delno. Vienintelis kelias – tai būti atviru, patikimu, patogiu ir svarbiausia – siūlyti daugiau galimybių savo pirkėjui“, – sako V. Tarasevičius.

Kategorijos: Mokslas, Technika ir technologijos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *