Sausio 6 d. 10.30 val. Seimo spaudos konferencijų salėje įvyko Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataro Zigmo Vaišvilos spaudos konferencija „2014 – priverstinio Lietuvos pardavimo metai“.
Z. Vaišvila apibendrino 2014 m. Lietuvos valdžios darbą ne tik įvedant eurą, bet ir priimant Seime kitus įstatymus kuriais buvo atsisakyta Lietuvos suvereniteto. Šių įstatymų priėmimu viešai nesigyrė nei Prezidentė, nei Seimas, nei Vyriausybė, nei Lietuvos bankas, nuo sausio 1 d. su visu savo turtu jau nebepriklausantis Lietuvos valstybei.
Signataro nuomone, šių priimtų įstatymų visuma vadintina priverstiniu Lietuvos pardavimu.
Tiesioginę spaudos konferencijos transliaciją iš Seimo galima buvo stebėti ČIA arba ČIA.
Vykstant spaudos konferencijai jos dalyviams klausimus galima buvo užduoti ir internetu. Nuoroda į klausimų uždavimo sistemą (veikė spaudos konferencijos metu) ČIA.
Žiūrėkite spaudos konferencijos vaizdo įrašo transliaciją iš Seimo:
httpv://youtu.be/Z93NXVKkPJI
Atsakymai į klausimus:
httpv://youtu.be/bkXG4IvwHYk
Z. Vaišvila. 2014 – priverstinio Lietuvos pardavimo metai
Su Naujaisiais metais, mielieji, norintys susivokti, kas vyksta. 2014 metai Lietuvos valstybei prilygintini 1940-iems. Tirštinu spalvas? Pasvarstykime drauge. Naujametinėje LRT laidoje Lietuvą pardavusiųjų veidai buvo išraiškingi – jie taip ir nežinojo, kaip jaustis su rankose laikomais 10 euro banknotais, išsinuomotais iš Vokietijos. Trūko tik pagrindinės šios svetimos valios įgyvendintojos Prezidentės, kuri po jos viešo leptelėjimo apie Tautos sprendimą 2012 m. referendume žarijas išmoko žarstyti kitų rankomis. Atvirai mūsų stojimą į euro zoną apibūdino Graikijos premjeras, padėkojęs, kad įstojome į euro zoną padėti ir Graikijai. Graikijai, kuri net nemano taupyti ir jau gavo per 240 mlrd. euro paramą. Šios skolos reikalingos valdyti Graikiją. Po Naujųjų metų mūsų finansų ministras jau prisipažino, kad 2015 m. Lietuvos biudžetas nepagrįstas ir teks jį peržiūrėti. Vokietija, matyt, nebesipriešins Graikijos išstojimui iš euro zonos, nes praktiškai tai neišvengiama. Klausimas tik, ar tai daryti ir išstojant iš Europos Sąjungos? O Jungtinė Karalystė skelbia spartinanti referendumą dėl išstojimo iš ES. Ar nepasijutote apgauti?
Euro propaganda buvo tik tušti šūkiai be argumentų. „Dalykiškumas“ demonstruotas vieninteliu klausimu – teisingai perskaičiuoti kainas. Intelektu ir kompiuterinių programų kūrimu Lietuvoje besigirianti mūsų Prezidentė ir jos valios vykdytojai galėtų suprasti, kad kasos aparatai tai sėkmingai padarys ir be jų paaiškinimų ar kontrolės, tam išleistų šimtų milijonų. Euro įvedimo Lietuvoje išlaidos – iki 0,92 mlrd. Lt. Skaudu matyti skubą ir mūsų piliečių vertimą ištuštinti kišenes per dvi savaites. Tai tyčiojimasis iš jų.
Valstybė, proteguojanti svetimą valiutą, pasmerkta žlugti. Apie prarastas valstybės atsargas ir suverenitetą dar pakalbėsime. Pradžioje atsikirsiu į vienintelę valdžios naudotą optinę apgaulę, kad litas buvo surištas su euro, tad euro įvedimas esą nieko nekeičia. Prezidentė, Seimas ir Vyriausybė nenori garsinti 2010 m. gegužės mėn. Tarptautinio valiutos fondo ekspertų išvadų, vertinant, kodėl naujos ES narės skirtingai išlaviravo 2008-2009 m. ekonominės krizės metu. Lenkija, Slovėnija ir Slovakija mažiau nukentėjo (Lenkijos ekonomika net augo) ir dėl to, kad neturėjo euro ir šalių viduje neleido atsiskaitinėti užsienio valiuta. Lenkija 2006 m. įstatymu apribojo skolinimąsi užsienio valiuta. Laisvai tai galima buvo daryti, jei paskola – 2 ar 3 metų. Jei sutartis iki penkerių metų, reikėjo gauti specialios valstybinės institucijos sutikimą. Jei skolinama daugiau kaip penkeriems metams, tai įsipareigojimai turėjo būti tik vietine valiuta – zlotu. Tai savaime atbaidė spekuliantus, nenorėjusius prisiimti ilgalaikės rizikos Lenkijos valiuta. Tokia prevencinė priemonė ne tik padėjo išvengti Lenkijos valstybės praskolinimo užsienio komerciniams bankams, bet ir leido valstybei ir ne tik valstybei skolintis iš vietinių gyventojų ir įmonių, dirbtinai nemokėti didelių palūkanų. Mes vis prisimename D. Grybauskaitės ir A. Kubiliaus skolinimosi principus, lyginame jų skolinimąsi iš užsienio bankų su Latvijos skolinimusi iš TVF. Tačiau reikėjo atsigręžti ir į kitą pusę – pasimokyti iš Lenkijos ekonomistų ir valdžios, suprantančių šalies finansų ir ekonomikos valdymą. Lito pririšimas prie JAV dolerio ir mėgėjiškas perrišimas prie euro buvo tuometinių Lietuvos valdžių silpnumo prisipažinimas, jų baimė patiems atsakyti už valstybės valdymą. Tarnauti kitiems paprasčiau. Tačiau tai, ką 2014 m. klusniai ir besąlygiškai įvykdė Lietuvos valdžia, pranoko visus ES federalistų lūkesčius.
Aptarkime prievartinį euro įvedimą Lietuvoje faktų kalba. Po to patys spręskite, kas įvyko Lietuvoje 2014-aisiais.
1. Po to, kai ES reikalų rikiuotojams nepavyko valstybėms-narėms primesti bendros ES konstitucijos, jie pasuko apgaulės ir melo keliu – federalinės valstybės, dėl kurios kūrimo nesutarta nė vienos valstybės–narės stojimo sutartyje, konstituciją pakeisti tarpvalstybinėmis sutartimis, valstybių-narių vadovų ir parlamentarų pagalba „apeinant“ jų atstovaujamų valstybių konstitucijas, ignoruojant tautų nuomonę. Po Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – SESV arba Lisabonos sutartis), pakeitusios Eurokonstituciją, pasirašymo ir ratifikavimo Seime be Tautos valios, ruošiantis Lietuvos parklupdymui Prezidentė D. Grybauskaitė mūsų vardu pasirašė 2011-03-25 Europos Vadovų Tarybos sprendimą 2011/199/ES ir 2011-09-26 Prezidentės dekretu Nr.1K-825 pateikė Seimui ratifikuoti SESV pakeitimą – 136 straipsniо papildymą 3 dalimi. 2012 m. birželio 12 d. Seimas (81 – už ir 8 susilaikė) šį pakeitimą ratifikavo (projektas Nr. XIP-3638(2)). Pakeitimu sutarta steigti Europos Stabilumo Mechanizmą – 700 mlrd. EUR fondą, dengiantį tik dalį visų 4000 mlrd. EUR tuometinių euro zonos valstybių problemų. ESM dalyvauti privalu tik euro zonos nariams.
2. Valdžios pasiteisinimas, kad taip esą nutarėme 2003 m. gegužės 10-11 d. referendume, nerimtas. Visų pirma, balsavome tik už klausimą, ar pritariame stojimui į ES. Antra, nebalsavome dėl stojimo sutarties. Seimas net neturėjo jos oficialaus vertimo į lietuvių kalbą, o atsisakyti suvereniteto galime tik tuo atveju, jei tenkinami 1991-02-11 LR konstitucinio įstatymo „Dėl Lietuvos valstybės“ reikalavimai – nuostata, kad Lietuva yra nepriklausoma demokratinė respublika, gali būti pakeista tik už tai balsavus ¾ visų sąraše esančių rinkėjų. Už šį principą, bet ne sutartį referendume balsavo ne 75%, o tik 57% sąraše buvusių rinkėjų. Todėl mūsų Konstitucija šioje dalyje liko nepakeista. Trečia, Stojimo sutartyje nenumatytas privalomas euro įvedimas – Sutarties 4 straipsnyje sutarta, kad nuo įstojimo dienos kiekviena naujoji valstybė narė dalyvauja Ekonominėje ir pinigų sąjungoje. Jungtinė Karalystė, Švedija, Danija, Lenkija, Čekija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija, Kroatija tebedalyvauja šioje sąjungoje su savo valiutomis, ir dėl to jų nemeta iš ES. 2003 m. Stojimo sutartį pasirašiusios šalys (ir Lietuva, ir Lenkija, ir Vengrija) dėl to nepasisakė, o mūsų Tautos pritarimo, būtino pagal 1991-02-11 LR konstitucinio įstatymo „Dėl Lietuvos valstybės“ reikalavimus, iki šiol nėra. Ketvirta, Stojimo ir SESV sutartyse nesutarta dėl euro įvedimo datos ar kitų aplinkybių, kada tai reikia daryti. Jei valstybės rodikliai atitinka Mastrichto sutarties reikalavimus euro įvedimui, tai nereiškia valstybės prievolės įsivesti euro, tik suteikia teisę tai daryti. Nė viena ES valstybė, išskyrus mus, nesilaiko Mastrichto kriterijų.
3. Dar vienas mūsų antikonstitucinio pavergimo instrumentas – 2012-10-26 Protokolas dėl Europos centrinių bankų sistemos ir Europos centrinio banko statuto.
ECBS ne tik nustato ir įgyvendina Bendrijos pinigų politiką, bet ir laiko bei valdo valstybių narių oficialiąsias užsienio atsargas. Valstybių narių vyriausybėms palikta tik teisė laikyti ir valdyti apyvartines užsienio valiutos lėšas. Lietuvos bankas gauna savo poreikiams naudotis, t.y. uždirbti iš investavimo pragyvenimui, tik tiek, kiek ECB Valdančioji taryba nuspręs. Šioje taryboje turime vieną atstovą, kol valstybių narių skaičius nepasieks 21. ECB ir ESBS auditą vykdo tik ECB siūlomos ir Tarybos patvirtintos audito įmonės. Valdymo principą pakeisti negali niekas, jei pati Valdančioji Taryba to nenuspręs. ECB ir ECBS veikla konfidenciali, jei jos paviešinti nenuspręs Valdančioji Taryba. ECB organai vadovauja visai ECBS. Ši institucija nepriklauso nuo Bendrijos institucijų bei organų, o valstybių narių vyriausybės įsipareigoja neįtakoti ECB ir jų pavaldinių. Net taip vadinamų nacionalinių bankų vadovybę ar nacionalinių centrinių bankų sprendimus priimančių organų narius, kai jie atlieka savo užduotis, atsakomybėn patraukti gali tik ECB. Ir šį teisingumą vykdys tik Europos Teisingumo Teismas.
Užmirškime savo įstatymus ir lūkesčius nuteisti Lietuvos banko vadovą V. Vasiliauską, nuo sausio 1 d. įgijusį patį didžiausią Lietuvoje teisinį imunitetą ir dabar laisvai galintį įgyvendinti jo viešai paskelbtą principą -moralė ir etika yra ne šio pasaulio dimensijos. Net Prezidentė neturi tokio imuniteto – ims ir įvykdys Seimas jos apkaltą. Išsigelbėti nuo to gali tik ji pati, pvz. įtakodama Seimo narius. V. Vasiliauskui pačiam tuo rūpintis nebereikia. Apie viską pagalvos ECB.
ES Pinigų politikos direktyva taip pat nustato, kad ECBS laiko ir valdo visas Lietuvos užsienio atsargas (5 str.), o ECB išimtinai duoda leidimus išleisti banknotus (105a str.). Todėl mūsų Konstitucijos 125 str., teigiantis, kad ir Lietuvos bankas gali emituoti pinigus, liko parodija, o mūsų valdžios teiginys, kad mes valdysime savo buvusias ir litą net 107% dengusias atsargas, yra melas – po to, kai 2014 m. pradžioje Seimas pakeitė Lietuvos banko įstatymą ir perdavė Lietuvos bankui mūsų valstybės atsargas, jos drauge su Lietuvos banku ir jo turtu š.m. sausio 1 d. tapo ECBS, kurią vado ECB, dalimi. Beje, Graikijai stojant į euro zoną, jos valiuta drachma buvo padengta tik apie 50%. Lietuvos banko valdybos pirmininko R. Šarkino ir finansų ministro A. Butkevičiaus su ECB pasirašyta deklaracija Lietuva įsipareigojo išsaugoti 100% lito padengimą iki įstojimo į euro zoną. Ir išsaugojo. Prezidentė ir Seimas jas padovanojo ECBS.
4. Kitas mūsų pajungimo instrumentas – 2013-06-26 Europos parlamento ir Tarybos Reglamentas (ES) Nr.575/2013 dėl prudencinių reikalavimų kredito įstaigoms ir investicinėms įmonėms, kuriuo iš dalies keistas Reglamentas (ES) Nr.648/2012. Vadovaujantis juo ir aukščiau minėtais neteisėtai mūsų Prezidentės prisiimtais įsipareigojimais, kuriuos įstatymais pavertė Prezidentei bevališkai paklusnus Seimas, o įgyvendino bevalė Vyriausybė ir pirmojo p. D. Grybauskaitės prezidentinių rinkimų štabo vadovas advokatas ir Lietuvos banko vadovas V. Vasiliauskas, įvykdytas valstybės pardavimas, pavadintas „privalomu“ euro įvedimu. 2014 m. Seimas net 29 kartus keitė Lietuvos banko įstatymą. Keitė ir valstybės kontrolės įstatymą (kad nebesikištų į mums nebepriklausančio Lietuvos banko reikalus). Keitė ir komercinių bankų įstatymą. Apgalvoti net psichologiniai niuansai – prieštaraujant Valstybinei lietuvių kalbos inspekcijai Seimas įteisino nelietuvišką šios valiutos pavadinimo naudojimą lietuvių kalboje – ne euras, o euro.
Esminis dalykas, kuris įvyko priimant šiuos įstatymus Lietuvoje ir ko neatsisakė save gerbiančios euro zonos valstybės, jų parlamentai ir vyriausybės, yra tai, kad mūsų Vyriausybę atstovaujanti finansų ministerija atsisakė teisės ir atsakomybės reguliuoti šiuos valstybės ekonomikos valdymo procesus, kiek jie begali būti reguliuojami neturint savo valiutos. Tuo pažeisti mūsų Konstitucijos 5 str. (valdžios galias riboja Konstitucija) ir 94 str. (Lietuvos Respublikos Vyriausybė tvarko krašto reikalus), nes Vyriausybė atsisakė savo konstitucinių galių, o Seimas jas drauge su užsienio atsargomis perdavė Lietuvos bankui. Drauge su Lietuvos banku šios galios š.m. sausio 1 d. nukeliavo į Frankfurtą prie Maino, t.y. atiteko viršvalstybinei institucijai – ECB, kurio įtakoti Lietuva negali.
Taip vadinama Lietuvos Prezidentė vetavo net kuklius taip vadinamo Lietuvos Seimo bandymus nors kaip nors įtakoti taip vadinamą Lietuvos banką. Po Prezidentės veto Seimas sutiko su nuostata, kad taip Lietuvos bankui panorėjus ar Seimui paprašius šis iš Lietuvos banko gali gauti tik nekonfidencialią informaciją. Tačiau kad paprašyti ją, reikia žinoti, ką ECB ar LB nutarė. Pagal Protokolą dėl ECB ir ECBS tik jie patys sprendžia, kas konfidencialu, kas ne. Konkrečias mūsų suvereniteto dalis atidavė, o jų susigrąžinimo mechanizmas nesutartas. Spąstai užsidarė. Likome kvailio vietoje. Matyt, pirmieji graikai eksperimentuos, kaip iš jų išeiti.
Ar galime patikėti mūsų valstybės valdymą šiems taip vadinamiems bevaliams Lietuvos pardavėjams -Prezidentei, Seimui, Vyriausybei ir Lietuvos bankui?
5. 2014 m. baigiantis, Prezidentės teikimu lapkričio 6 d. Seimas, įgyvendinant 2012 m. kovo 2 d. Sutartį dėl stabilumo, koordinavimo ir valdysenos ekonominėje ir pinigų sąjungoje, vadinamą Fiskaline sutartimi, ir pažeisdamas mūsų Konstituciją, draugiškai priėmė Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinį įstatymą (XIIP-1761). Nuo šiol, priimant Lietuvos ir savivaldybių biudžetus, vadovausimės Tarybos reglamentams (EB) Nr.1466/97 ir (EB) Nr.1467/97 atitinkantiems “Centro” nustatomiems taip vadinamiems vidutinio laikotarpio tikslams ir struktūrinio postūmio užduotims. Kuo abstrakčiau parašyta, tuo lengviau „Centrui“ mus valdyti. Mes besąlygiškai sutinkame su viskuo, kas mums nurodoma. Esant išskirtinėms aplinkybėms, numatytos specialios procedūros. Tokiu būdu mūsų valstybės ir savivaldybių biudžetai tapo reguliuojami “Centro”. Beje, valstybės kontrolė pateikė išvadas, kad 2015 m. Lietuvos biudžetas pažeidžia Fiskalinės drausmės įstatymą. Tačiau Seimas ir Prezidentė, pasirašiusi šį biudžeto įstatymą, nekreipia į tai dėmesio. Sankcijų kol kas „Centras“ dar neskyrė – pasidžiaukime dar kurį laiką euro naryste.
Tokio finansų centralizavimo nebuvo net Tarybų Sąjungoje. Jei Tarybų Lietuvos biudžete būdavo surenkama perdaug lėšų, jos nukeliaudavo į sąjunginį biudžetą. Jei respublikos biudžetui trūkdavo lėšų, tai iš Lietuvoje buvusių sąjunginio pavaldumo įmonių surenkamo apyvartos mokesčio (PVM mokesčio atitikmens) galima buvo dengti respublikos biudžeto deficitą, likusias lėšas mokant sąjunginiam biudžetui.
6. Pernai lapkrityje Lietuvos Prezidentė viešai užsipuolė Rusiją. Puolėme uoliai diskutuoti, ką tai reiškia.
Pasinaudojusi tarptautiniu jos pačios sukeltu skandalu, p. D. Grybauskaitė be jokios reklamos 2014 m. lapkričio 26 d. Prezidento dekretu Nr. 1K-150 Seimui pateikė ratifikuoti Europos stabilumo mechanizmo (ESM) steigimo sutartį su visais jos pakeitimais (įstatymas XIIP-2559). Prezidentės pavergtas Seimas beveik vienbalsiai (82 – už, 1 – prieš, 1 susilaikė) ją ratifikavo. Ką tai reiškia Lietuvai?
Pagal metų senumo finansų ministerijos atsakymą signatarui Z. Vaišvilai preliminariais duomenimis tai reiškia Lietuvos įsipareigojimą sumokėti į ESM apie 318 mln. EUR įmoką ir garantuoti pagal pirmąjį pareikalavimą apie 2,45 mlrd. EUR sumokėjimą. Šiais skaičiais tenka abejoti ne tik dėl to, kad tai tik Lietuvos finansų ministerijos nuomonė. Pagal Estijos, kuri po įstojimo į euro zoną per dvejus metus padvigubino savo valstybės skolą, ekonomikos duomenis mums tektų mokėti apie 800 mln. EUR pirminį įnašą ir įsipareigoti apie 5 mlrd. EUR sumai. Dar 2012 m. euro zonos valstybių probleminių skolų suma siekė 4000 mlrd. EUR.
Tačiau svarbiausia yra suvokti šį besąlygiško lėšų paėmimo iš mūsų mechanizmą. Lietuva privalės šiai, dar vienai viršvyriausybinei institucijai, per 7 dienas sumokėti jos pareikalautą sumą! Iš kur? Skolinsimės arba pasirašysime vekselį, t.y. liksime skolingi. Jei nuspręs šį fondą didinti, mūsų varganas vienas balsas ESM valdyme bus balsas tyruose. Seimo kompetencija apsiriboja tik nurodymu mūsų valstybės atstovui, kaip balsuoti Valdytojų taryboje ar ESM direktorių valdyboje. Šių institucijų sprendimai neskundžiami niekieno ir niekam. Šie biurokratai, kaip ir kitų viršvyriausybinių institucijų darbuotojai, atleidžiami nuo bet kokios atsakomybės už šią jų veiklą.
Ar sveiko proto ir neprievartaujamas asmuo sutiktų su tokiu sprendimu, jei tai būtų jo, o ne valstybės įsipareigojimai ir teisių atidavimai? Niekas niekam niekada nė už kiek ir nė už ką!
Atidavus ir šią valstybės suvereno funkciją (vėlgi be Tautos sprendimo), Seimo ir Vyriausybės vaidmenys mūsų dar vadinamos valstybės finansų sistemos ir ekonomikos valdyme liko tik simboliniai.
7. Galutiniam mūsų valstybės finansų sistemos užvaldymui šiemet beliko ratifikuoti Bankų sutartį, pagal kurią nuo 2016 m. visi euro zonos šalių komerciniai bankai mokės įnašus į bendrą fondą. Stabtelta dėl to, kad ir ES teisininkai supranta, jog tai tiesiogiai kertasi su šalių-narių konstitucijomis. Todėl šis fondas kol kas nėra pavaldus ECB, bet ECB jį valdo. Bankų sutartyje numatyta, kad šiame fonde 1% nuo komercinių bankų aktyvų bus surinktas iki 2025 m. Tada jį ir perims ECB. Ar prisimenate, ES vadovų viešus pareiškimus, kad iki 2022 m. neliks ES valstybių? Aiškėja visapusiškas tiksliai suderintas ES valstybių ir jų konstitucijų, atsiprašau už šį žodį, suvirškinimo terminas ir mechanizmai.
8. Forsuotas lito išstūmimas, verčiant mus viską iš namų sunešti į bankus, ne tik atsiųs į namus kontroliuotojus dėl jūsų parodytų pajamų. Paruoštas ir kitas žingsnis, mus įstumiantis į besąlygišką užsienio komercinių bankų vergystę – 2014 m. lapkričio 18 d. Vyriausybė pritarė Atsiskaitymų grynaisiais pinigais ribojimo įstatymų projektui ir jau pateikė jį Seimui. Valdžios ponai ir ponios, pasakykite, kas bus blogo Lietuvos ekonomikai, jei baltarusiai, ukrainiečiai ir net rusai važiuos pas mus poilsiauti ir vešis grynųjų? Ar Jūs bent suprantate, kad kasos čekiai ir įmonių kasos dokumentai yra griežtos apskaitos dokumentai? Sakote, kovojate su korupcija ir šešėline prekyba? Korupcijos fronte Lietuva išsiveržė į ES lyderius. Negi nesuprantate, kad ribojimas atsiskaityti grynaisiais tik įstums šiuos atsiskaitymus į šešėlį? Su kontrabanda kovojama ne vien administracinėmis priemonėmis, bet, visų pirma, ekonominėmis, mažinant kontrabandinių ir nekontrabandinių kainų skirtumus, kad nebūtų paperkami visi, kurie būtini sėkmingam ilgamečiam kontrabandos egzistavimui – nuo eilinio pasieniečio iki prezidento ir teismo. Tik tokiu būdu kontrabanda praras ekonomines prielaidas.
Galų gale pažiūrėkite į veidrodį ir įvertinkite Klaipėdos SGD terminalo skaičius. Jūs neraudonuodami „nuleidžiate“ off-shore įmonei valstybės milijardus. Beje, nereikia turėti iliuzijų šiais klausimais – Lietuvos teisėsaugos paklausimus dėl off-shore įmonių, visų pirma, ignoruoja JAV, Vokietija, Jungtinė Karalystė. Pastarajai, besiruošiančiai skelbti referendumą dėl išstojimo iš ES, stojimo į ES sutartyje leista turėti off-shore įmonių zonas. Finansų vilkai žiūri, kaip gausinti ir savo valstybės, ir savo piliečių pajamas, o ne jas atiminėti. Mūsų valdžios noras apmokestinti mūsų pensininkų iš vaikų ir anūkų gaunamas pašto perlaidas – visiškai gėdingas.
9. ECB ir kitų viršvyriausybinių institutų naudojimo valstybių užvaldymui deramai pasipriešino tik mažutė, bet vieninga Islandija, Tautos valia pakeitusi Konstituciją, atsisakiusi prisiimti Islandijoje veikiančių bankų įsipareigojimus, atsisakiusi stoti į ES ir nuteisusi valdžią, beatodairiškai vykdžiusią globalistų politiką Islandijos sąskaita. Euro zonos šalys „gelbėjamos“, priverčiant jas prisiimti jose veikiančių bankų įsipareigojimus, valstybės vardu gauti paskolas, kurias teikia TVF ir ESM. Kai tokios skolininkės nebevykdo įsipareigojimų šiems kreditoriams, šios skolos nenurašomos, bet jas superka ECB, išleisdamas euroobligacijas. Iš kur lėšos? Tiesiog išleidžiami euro pinigai. Siekiant padaryti euro zoną patrauklesne, ECB vis mažina bazinę euro palūkanų normą. Tačiau tokia zona (Vokietijos Vyriausybės obligacijos jau parduodamos ir už neigiamą palūkanų normą) tampa nepalanki investitoriams. Pernai, paaštrėjus euro zonos krizei, pvz. Japonijos vyriausybė pardavė visas savo turėtas euroobligacijas. Kol kas euro zoną gelbsti tai, kad dominuoja 10-15 metų euroobligacijos. Tačiau ECB turės jas supirkti, atėjus laikui. Matyt, naujai išleidžiamais nepadengtais eurais ar euroobligacijomis. Po Naujųjų metų euro zonos problemos, euro nuvertėjimas JAV dolerio atžvilgiu tapo rekordiniu per 9 metus. Investuotojai ne pritraukiami, o bėga iš euro zonos, nes JAV ir kitų valstybių vertybiniai popieriai tapo patrauklesni. Jau dėliojami scenarijai dėl Vokietijos problemų, JK ruošiasi skelbti referendumą dėl išstojimo iš ES anksčiau laiko ne tik dėl politinių priežasčių.
Štai į kokią zoną sausio 1 d. pateko Lietuva, atidavusi jai viską, ką turėjo, ir įsipareigojusi duoti tiek, kiek pareikalaus. Mūsų valdžia, bijanti priimti savarankiškus sprendimus dėl lito, šiuo laikotarpiu galėjo svarstyti ir lito persiejimą prie JAV dolerio. Bent apčiuopiamoje perspektyvoje būtume atsikvėpę laisviau, turėję laiko pažiūrėti, kas vyks su euro zona. Ir tikrai nesiveržti į karą, kuris labai silpnina euro zoną.
Esant bendroje euro zonoje, t.y. be savo valiutos, nerealu įgyvendinti ir valstybės bankroto scenarijų. Galima tik atsiskaityti turtu.
Matant šį, 2014 m. scenarijų Lietuvai, suprantama, kodėl taip isteriškai mūsų valdžia, besąlygiškai valdoma iš šono (ar jau iš viršaus?) sutiko Tautos iniciatyvą skelbti referendumą. Net V. Landsbergis viešai prarado savitvardą. Tokius grandiozinius ir patyliukais surikiuotus federalizavimo planus Lietuvai būtume sugriovę! Beje, komerciniai bankai – taip pat valstybės užvaldymo instrumentai. Mūsų įstatymai leidžia už skolas bankų perimtą turtą banko balanse apskaityti tik metus. Po to, mūsų užsienietiški bankai šį turtą, visų pirma, prestižinėse vietose esančią žemę ir pastatus, perleidžia savoms investicinėms įmonėms. Mieli referendumo sumanytojai ir pasiaukojusieji šiai šventai mūsų žemės išsaugojimo ir Tautos, o ne valdžios uzurpatorių, valdymo idėjai, supraskite, su kokia jėga ir pinigais Jūs susirėmėte!
Todėl Europrokuratūros projektas šiemet bus forsuote forsuojamas, valstybių-narių vadovams net nepasirašant atskiro susitarimo dėl jo, nors Lisabonos sutartyje tai buvo sutarta. Į mūsų veidą jau spjaudo atvirai. O mes labai kantrūs. Dėl viso pikto Prezidentė ir V. Landsbergis uoliai kuria išorės priešą ir kariškiams suteikinėja net teisėsaugos teisių ne karo metu. Neduok, Dieve, prabusime!
Paminėjau Dievo vardą. Mielieji Bažnyčios tarnai, kreipiuosi ir į Jūsų savigarbą bei atsakomybę dėl Lietuvos likimo. Nekartokite klaidų dėl referendumo, neikite prieš Tautą. Būkite verti Jūsų leistos „Lietuvos bažnyčios kronikos“.
Gruodžio 30 d. „Lietuvos rytas“ paskelbė straipsnį apie finansų ministro Rimanto Šadžiaus senelį Dzidą Budrį, laidojusį litą 1940 m. Tai ne tik simboliška. 1940 m. mažai kam žinomas VDU dėstytojas buvo paskirtas Lietuvos banko likvidavimo komisaru, 1944 m. po tarybų valdžios grįžimo pagerbtas net profesoriaus vardu. Tai ne tik Lietuvos aukso ir kito turto, bet ir žmonių likimų istorija. Ištremtų Lietuvos banko darbuotojų procentas – įspūdingas. Todėl besidomintiems tuo siūlau paskaityti ir kitus šaltinius.
Atsimenant Lietuvos banko ir Lito atkūrimo 1989 – 1993 m. peripetijas ir nežmoniškai sudėtingą triūsą, noriu nuoširdžiai padėkoti ne tik buvusiam pirmajam atkurto Lietuvos banko vadovui Viliui Baldišiui ir jo vadovaujamo 100 darbuotojų kolektyvui, dirbusiam praktiškai be lėšų ir kompiuterių, garbiems a.a. prof. Stasiui Uosiui ir Vladui Terleckui, kitiems, paaukojusiems savo sveikatą šiam šventam darbui. Be jų triūso ir įdirbio, kuriuo jie leido naudotis ir buvusios TSRS respublikų finansų sistemas atkūrusiems kolegoms, jų tvirtos laikysenos visų nedraugų atžvilgiu – to nebūtume taip greitai pasiekę.
Todėl į dabartinio Lietuvos banko, kuriame dirba per 600 darbuotojų, lengvabūdiškumą, vykdant Prezidentės iniciatyvas dėl lito atsisakymo, laidojant mūsų valstybingumą, jų veiksmus suprasti galima, tik vadovaujantis p. V. Vasiliausko prisipažinimu, kad etika ir moralė yra ne šio pasaulio dimensijos.
Šio pasaulio dimensija Lietuvoje yra šios valstybės pardavimas. Už ką ir kiek?
Visa tai išdėsčiau tam, kad suprastume, kas įvyko 2014 metais Lietuvoje. Lietuvos Prezidentė, privertusi Seimą ir Vyriausybę, įgyvendino Lietuvos parklupdymą, mano nuomone, vadintiną priverstiniu mūsų valstybės pardavimu. Todėl susitarkime dėl mūsų tikslo – ko mes norime iš ES, kur mes einame? Jei tai, kas vyksta, mums tinka, valstybės kaip Tautos ir šeimos išlikimo garanto mums nereikia – gerai! Tik priminsiu 5-litų monetos su Dr. Jono Basanavičiaus bareljefu užrašą briaunoje. Briauna apvali, todėl užrašą galima skaityti dvejopai: „Tautos gerovė – Tavo gerovė“ arba „Tavo gerovė – Tautos gerovė“. Kaip mes skaitysime šį užrašą šiandien?
Valdžia jau ne tik bijo paklausti mūsų nuomonės, bet bijo ir pasakyti, ką daro. Nes bijo Tautos! Todėl forsuotai kuriama MELO, PRIEVARTOS ir CENZŪROS teritorija, kurią iš inercijos dar vadiname valstybe. Prisiminkime 2014 m. vasario 9 d. Lietuvos piliečių forumą „Už valstybę be melo“, kuris kreipėsi į Seimą ir dėl privalomųjų referendumų dėl euro įvedimo ir dėl Konstitucijos 9, 47 ir 147 straipsnių pakeitimo, Konstitucinio teismo teisėjų apkaltos. Klausimas dėl Prezidentės D. Grybauskaitės apkaltos, lyginant su Prezidento R. Pakso apkalta – jau net persirpęs, jei dar suvokiame savo atsakomybę dėl mūsų valstybės. Jei mums dar reikia valstybės.
Pasitinkant Lietuvos Respublikos atkūrimo 25-metį, apima keistas jausmas. Prisiminiau Sąjūdžio vadovybės sutrikimą, nežinant, kaip reaguoti į A. Brazausko ir V. Petkevičiaus vykdomą trispalvės iškėlimą Gedimino pilies bokšte, dar tebeegzistuojant Tarybų Lietuvai. Kaip pasitiksime šį jau tik formaliai beegzistuojančios valstybės jubiliejų?
A.a. Marcelijus Martinaitis dar 1996 m. perspėjo, kad “Europos žmonėmis” mes galime tapti tik kaip lietuviai. Kitokių mūsų Europai nereikės: mūsų vieta ten bus patiltės, pigūs turgūs, blogiausias maistas, priemiestis, ubago vieta prie stalo.”, ir klausė: “Štai prūsai pirmieji iš baltų “ėjo į Europą” ir iš jos negrįžo. O mes kaip eisime: su terbom ar su savo protu?”
Siūlau eiti ne su terbom, o pasiremti V. Landsbergio, tuo metu dar netapusio mūsų valstybės idėjos išdaviku, žodžiais jo knygoje „Sunki Laisvė“ (1 knyga, 30-31 psl. Vilnius, Vaga, 2000) apie 1991-02-11 LR Konstitucinį įstatymą „Dėl Lietuvos valstybės“: “…per 90% Lietuvos plebiscite dalyvavusiųjų pareiškė tebūnie Lietuva nepriklausoma valstybė, tebūnie ji demokratinė valstybė! Ir tų žodžių, kuriuos ištarė beveik visa Lietuva, niekas kitas nebegalės atšaukti, pakeisti, paneigti. Jokia partija, jokia kariuomenė, joks prezidentas ar caras, net ir viso pasaulio gelbėjimo ar priežiūros komitetas, net ir šita mūsų Aukščiausioji Taryba, sakykim, kokiomis nors dujomis apsvaiginta ir sušaudyti prigrasinta, negalėtų priimti nutarimo, kuris teisėtai pakeistų visos tautos, vienintelio šio žemės suvereno, sprendimą. Visų Lietuvos žmonių nutarimas, kad Lietuva turi būti nepriklausoma, yra aukščiausias ir galutinis, nebent jie patys rytoj balsuotų priešingai, o to jau gal nesitikėtų nė velionis Molotovas. Tai kertinis akmuo, kuris šiandien ja padėtas į konstitucinius Lietuvos Respublikos pamatus. Ant jo statysime teisinę valstybę su žmonių rinkta valdžia, kuri pati yra pavaldi įstatymui.“
Pats laikas gausinti-stiprinti Tautininkų sąjungą ir gelbėti Lietuvą.
nuo ko? nuo Putino?
gelbėk Lietuvą nuo savų Trojos arklių- vidaus priešų- biudžetinių partinių gaujų ir jų statytinių. Tik be jų Lietuva galės pati stiprinti Valstybę- valstybingumą, apginti Konstituciją (ypač nuo konstitucinio teismo dvasių), organizuoti savarankišką užsienio politiką, susigrąžinti moralią vidaus politiką ir nustoti MELUOTI Tautai, imti pasitikėti Tauta, sugrąžinti Tautai visas teises į savo Valstybę. Būdama stipri Valstybė savo viduje, niekada nebijos nei kažkokių putinų, nei kitų išorės priešų ar propagandų.
Parašyk sąvokos ‘tauta’ apibrėžimą. Manau, tu neturi jokio suvokimo apie Tautą.
Skaityk Konstituciją.
Konstitucijoje Tautos sąvoka neapibrėžta.
Tu, jei suvoktum Tautą, nebūtum parašiusi(ęs) tokių nesąmonių.
Pirmiausia labai sąmoningai parašė, jo gali nesuprasti tik diktatūrinio režimo šalininkai.
Dar pamirštate, kad tautose yra dvi tautos: vietiniai ir klajokliai. Va tie klajokliai, sprendžiant pagal jų darbus, dabar ir valdo šalį (kaip ir daugelį).
tauta istoriškai susidariusi žmonių bendruomenė, turinti bendrą kilmę, žemę, kalbą, istoriją, kultūrą
“Ūla”, gerai kalbi , bet dar, mano manymu, per mažai . Pasisteng, gal dar pastebėsi ir pagrindinę TAU – TOS jungtį.
Ne, Tauta yra ne bendruomenė! Bendruomenė yra bendruomenė, o tauta yra tauta. Ko vertas būtų parašymas, kad ‘lėktuvas’ yra ‘sparnas’?
Nerašyk to, ko nesuvoki. Pagal tavo apibrėžimą ir ‘rusiški’ (vertimas iš ‘ruskie’), amerikiečiai yra tauta.
pritariu,bet tam reikia plietisku zmoniu,o ne mankurtu
o ne tu tą valdžią rinkai? tauta juk ir rinko… neįžeidinėk kitų rikėjų…
Jei trumpai- NE. Vienintelis sėkmingas (rezultatyvus) balsavimas buvo 1990-02-24. Visi kiti Mano balsavimai (nesisteminiai) – pro šalį, kai tuo pat metu apie 40 -50 proc. balsuojančios tautos tik aklai įgyvendina sisteminių demagogų valstybės užvaldymo planus.
Aš noriu ne valdžią rinkti, bet balsuoti ir priimti sprendimus referendumuose, todėl valdžios rinkimų nesiūlykite, man reikia tiesioginės demokratijos.
Turite kompetencijos priimant valstybinio mąsto sprendimus?
Galime lengvai priimti! Būtų geriau, neabejokite.
Žinoma lengvai galite priimti, bet ar taip pat lengvai atsakysite už savo sprendimus?
Geriau tai čia kaip? Tuščias žodis tas “geriau”.
Jei taip lengvai rašote apie sprendimų priėmimą, kuom jūs tada skiriatės nuo seimūnų (jie irgi lengvai rašo ir kalba)?
Koks skirtumas ką tu rinksi? Tiesa, pats ką nors suprantate apie valstybės valdymą? Kokia jūsų kompetencija šiuo klausimu?
Jei manote, kad kryžiukų dėliojimas per rinkimus yra valdymas, tada nesistebėkite parazitų gausumu valdžioje. Valdytojus gali išrinkti tik VALDYTOJAI.
Šitų klausimų paklauskite seime sėdinčių, patikrinkite seimūnų kompetenciją 😀
Tokių klausimų gali klausti tik VALDYTOJAS. Daug jų tarp mūsų ir kaip juos atpažinti?
dar vienas gelbėtojas atsirado, gal užteks, matėm, kuom visi jie baigė
Gelbėti nuo tautininkų.
Nors nėra reikalo. marginalai ir liks marginalais. Tuščios audtorijos tik patvirtina, kad jų nusišnekėjimai nekam neįdomūs.
dar ir kaip idomus.
referendumas parode kad yra bent 400 tukstanciu normaliai mastanciu ir aktyviu zmoniu. tai 2 kartus daugiau nei pvz socdemu rezultatas su kuriuo jie turi dauguma seime.
paprastai istorija daro ir valstybes valdyma itakoja 2 proc. aktyviu zmoniu o 400 tukst tai 20 proc. taip kad nereikia musu vadint marginalais. kol kas valdziazmogiai sekmingai skalde, papirkinejo, gasdino butent sia grupe- bet tam atojo pabaiga- ir labai greitai reikes atsakyt uz savo darbus zonose su turto konfiskavimais. va tada paziuresim kas marginalas o kas ne. manau kad po 5 metu koncervatoriu ar liberasta bus galima vadinti lietuvoje marginalu. o socdemu apskritai smirdintys komusinstai ishdave Lietuva.
kol lietuviai bus tarnai ir vergai savo dvasioje, tai visada atsiras sukčių, kurie juos valdys
Apšvieskite lietuvius kaip reikia gyventi žmogiškai, jei toks išminčius 🙂
AČIŪ Zigmai, pritariu ir palaikau. Bet mūsų birželio 29 d. buvo tik 11 procentų. Įdomu kiek dabar?
Kokie 8% 🙂
ir vel rinkciau parasus Referendumui del grybauskaites ir seimo paleidimo.
——————–
Grazuli,Puteiki,Stancikiene ir pan.,isgirskite ka jums sako Z.Vaisvila
————————————————-
idomu,ar dabar kas nors gintu tv ir radija kaip 1991m.?
—————————————-
Sutinku su Zigmu, kad iš 141 seimo narių tik Puteikis, Stančikienė, Urbšys ir Gražulis galėtų pakovoti dėl valstybės išlikimo. Kas daugiau?
Urbšys gal ir gali pakovoti, bet ne parsidavėlis Gražulis, nebent matys iš to naudą, ir ne populistas Puteikis, ir ne Stancikienė.
Reikėjo dar pridėti Vėsaitę, Gykį ir Sysą. Ir būtų visas “išminčių” buketas 🙂
Aš manau, kad dabar jau jokius referendumus valdžia nepraleis. Jie pasimokė iš vieno referendumo – dėl atominės elektrinės, todėl sužlugdė referendumą dėl žemės, neleido rengti ir dėl lito. Dabar yra taip: esame parduoti su mumis visais.
Manau, kad reikia kaupti intelektualines jėgas ateičiai, kad sugriuvus ES, (o taip tikrai įvyks, tik neaišku kiek tems šis monstras), kad turėtume branduolį pažangių žmonių, neparsidavusių nei ES, nei Rusijai. Būtinai reikia stiprinti lietuvybę, dar labiau atgaivinti folklorinį judėjimą, neapleisti tarmių ir dirbti taip, kaip dirbome sovietiniais laikais. Tai rezistencinis darbas. Ėjom, ėjom…niekur nenuėjom…grįžom į pradinį tašką. Ir vėl darbas nuo pradžių. Reikia žmonėms aiškinti, ypač mažuose miesteliuose, kaimuose, kiek dar yra ten likusių, apie tikrą Lietuvos padėtį. Žmonės turi galų gale suprasti, kad konservatoriai ir socialdemokratai yra vieno lizdo paukščiai, kad dabartinis Landsbergis yra ne tas pats Landsbergis, kuris buvo Atgimimo metu. Dabar neįmanoma jo suprasti – su kuo jis, prieš ką jis. Tik ne su pažangiais Lietuvos žmonėmis. Taigi, reikia žmones ruošti naujam Atgimimui, kuris greitai gali neįvykti, bet reikia auginti žmones, ypač reikia jaunų žmonių, jaunų protų. Nepasiduokime ir laikykimės.
Kad nepraleis, tai nereikia inicijuoti? Tai atvirkščiai,reikia kuo daugiau referendumo iniciatyvų, juos ten pašokdinti ir visus jų nusikalstamo veikimo faktus surinkti, kad būtų už ką juos ateityje teisti.
O kas jums dar dėl Landsbergio neaišku, kai jau nuo 2006 m. žinoma, kaip jis stojo į komjaunimą, koks aktyvistas buvo, kaip paskui karjerą darė, kaip po užsienius važinėjo, o ir jo ryšiai su KGB. O laukti naujų atgimimų laiko nėra. Ir išvis, kuo toliau, tuo bus sunkiau žmones pakelti, ir nieko neišauginsi, nes ne ta terpė, kuri buvo LTSR, ir kuri tiko auginti patriotų kartą, norinčių laisvės. Dabar visai kita terpė, apgaulinga, į save įtraukianti ir nepaleidžianti.
Sitas portalas-Putino saukliu prieglauda
O jums lietuvybę puoselėjantys žmonės – Putino šaukliai? Na įdomiai mąstote.
Labai logi6kai masto – atidirbo lietuvybė savo ir į šiukšlyną. Argi perku-parduodu ES visuomenėje reikalinga lietuvybė (kaip ir kitos tautybės)?
kalbate nuvalkiotomis konservatorių klišėmis. Gal sugalvokite ką nors įdomesnio?
deja, daugelis taip ir nesuprato, kad 70 proc. Lietuvos bėdų ateina vien dėl svanaudiškos liberaliai konservatyvios ES viršūnėlių politikos, kuria jie
– sugrobė be atlyginimo pačią geriausią brangiausiai išmokslintą Lietuvos valstybės lėšomis, viršijusiomis ES “paramą”, mūsų darbo jėgą – beveik milijoną,
– neatlygino Lietuvai už Ribentropo-Molotovo pakto ir Miuncheno suokalbio pasekmes
– gviešiasi pusvelčiui ir Lietuvos žemės
– krizės metu per bankų gelbėjimo programą dengiant nuostolius dėl Walstreet žulikų išpūstų popierių pirkimo ažiotažo supumpavo jiems (saviems) naujus milijardus
– dengdami muitų panaikinimą tarp ES valstybių – neįplaukas į biudžetus – jo svorį perkėlė nuo prekybininkų ant visų pirkėjų pečių padidindami PVM vidutiniškai nuo 5 iki 21 proc. ir dabar už “ES be vidaus sienų” moka visi su kiekvienu čekiu
Šių dalykų nelabai išmano netgi čia peršami Puteikis su Stancikiene ar visa europarlamentarų nuo Lietuvos plejada, kuriems ir taip ten Briuselyje gera gera, taip kad ponai diskutantai problema anaiptol ne vien rinkimuose Lietuvoje, bet ir totaliame efektyvios ir teisingos ekonomikos prielaidų ir balansų neišmanyme
Bravo. Vienas iš protingiausių komentarų pastarąjį pusmetį šiame portale.
“Teisinga ekononomika” kas per žvėris?
Ačiū Vaišvilai už tai, kad yra, kad šviečia žmones, daug įdomaus iškapsto ir pateikia. Mano nuomone jis yra vienintelis rimtas politikas, teikiantis vilčių. Ir tegul atleidžia už ilgą klausimą, kuris gal ir nemalonus, kritika ne visai atitinkanti tikrovę, bet tai dėl postūmio 🙂
Taigi ponas Zigmas beveik visada kalba tuščiai auditorijai…Graudu.
Niekam jo nusišnekėjimai neįdomūs. Todėl ir kalba tuščiai auditorijai 🙂
Oi, Vaišvila, kaškada tave dar gerbiau…
O dabar – tapai tokiu pat, kaip ir visokios vėsaitės, gražuliai, sysai, gyliai…
Tamstos nusikalbėjimas – kaip reta. Toks vaizdas, kad kurį liką Mėnulyje gyvenai ir nesuvoki, kas iš tiesų Lietuvoje vyksta.
Lietųvą užvaldžusi konservatyvių draudėjų-saugiklininkų grupuotė. Ir ji daro viską, kad jaunimas iš šios šalies emigruotų. Ir emigruoja. kas gi norės tokioje gyventi.
O euras – tai viena iš vilčių, kad kažkas nors truputėlį pasikeis į gerąją pusę.
Žmogau, kad ir iš Vilniaus,
Pasigilink, ką Vaišvila sako, paskaitinėk dokumentus, kuriuos jis išvardijo. Viską rasi tame pačiame visagaliame internete. Pabandyk viską sudėlioti į vietas, ir pamatysi, kokias viltis čia mums dabar žada Europos sąjunga. Euro įvedimas nesudaro jokių prielaidų gerėjimui (jokiam). Šiame scenarijuje lietuviams gerėjimas nenumatytas. Gal kada nors kas nors gerės – daugiau galima bus užsitepti sviesto ant duonos – bet ar čia gyvens lietuviai, ar čia bus Lietuva -tai jau kitas klausimas.
dar tokio idioto kaip vilnietis paieskot reiktu. cia matomai atvaziaves is kokios kalabibishkiu kaimo apsistojo laikinai Vilniuje ir pasivadino vilnieciu.
Besidžiaugiantys eurais – panašūs į P. Amerikos vietinius gyventojus, mainais už tikrą auksą, brangakmenius, gavusius europiečių keliautojų stiklinius blizgučius.
Pasidalinsiu 2003-ių metų savo tekstu, kurį bandžiau platinti per daugiau nei dešimtį spaudos leidinių (tuo metu internetas dar nebuvo ypač populiarus). Reagavo vos keletas, ir tai labai ribotai…
Naivu? Pranašiška?
ES ar Naujoji TSRS?
Artėja gegužės 10-11-oji, referendumo savaitgalis. Ir toliau žiniasklaidoje dominuoja eurofilai: pinigai kris iš dangaus, ekonomika augs, gyvenimas gerės. Mūsų laukia nesulaukia naujieji mūsų namai- Europos namai, naujoji, beje, antroji draugiškų broliškų tautų šeima, mūsų laukia šviesus (nekomunizmo) rytojus. Keista, bet prieš 13 metų Lietuva pirmoji ėmė griauti panašiu principu „pastatytus“ namus Rytuose…
Kuo ištikrųjų taps 2003-05-10-11-oji? 1939-08-23 + 1940-06-15-ąja ar 1941-06-23 +1988-06-03 + 1990-03-11-ąja? Kas išaiškins eiliniams Lietuvos , dar vis savarankiškos valstybės gyventojams, tikrąją tiesą? Kas išviešins mūsų eurooptimistų demagogiją?
1918-02-16 Lietuva tapo nepriklausoma valstybe. Sukurta nacionalinė kariuomenė, apibrėžta valstybės siena, įvesta nacionalinė valiuta. Valstybė tapo suvereni. Atėjo 1939-1940-ieji metai. Surežisuotas „Liaudies seimas“ „prisiprašė“ į TSRS. Įvyko „socialistinė revoliucija“. „Gailestingasis“ Stalinas „apsaugojo“ Lietuvą nuo fašistinės Vokietijos ir apsupo savo „tėviška“ globa. Dabar, regis, prašomės Briuselio, kad apsaugotų nuo Rusijos ir Baltarusijos. O neseniai atrodė, kad mes dar 1990 kovo 11-ąją ir 1991 sausio 13-ąją apsigynėme patys. Pasirodo- ne! Įdomu, kas ir nuo ko Lietuvą saugos dar po 50-60 metų? Vienaip ar kitaip istorija mėgsta kartotis…
Matome lozungus: „Europa- mūsų saugūs namai“. Argi TSRS Konstitucija ir visa sovietinė sistema mūsų nesaugojo? Dar ir kaip saugojo – turėjome gyventi rojuje ir šiltam svetimam Sovietų glėbyje… Bet kažkodėl ten buvo ir šalta, ir nepatogu, ir nesaugu, ir ankšta…
Šiandien ekspertai manipuliuoja didžiuliais skaičiais: gausime 15 mlrd litų negrąžinamos paramos ir kitokių pinigų dovanai… Lietuvos ūkis išaugs, pagerės verslo aplinka, atsiras laisvas prekių, kapitalo, darbo jėgos judėjimas. Priminsiu: per 50 metų Maskva skyrė ( ne už ačiū) Lietuvai ne vieną rublį, statėme namus, gamyklas, ligonines, mokyklas, tiesėme kelius. Visas finansavimas vyko ne be Maskvos palaiminimo.Visi žmonės turėjo darbą ( buvo įdarbinami net priverstinai), LTSR pramonė gan stipriai „maitino“ Tarybų Sąjungą, žmonės galėjo netrukdomi keliauti po TSRS platybes, po 15 valstybių (atsiprašau, sąjunginių respublikų), ten įsidarbinti , dalyvauti BAM‘o ir kitose statybose, „valyti“ Černobylį, galėjo studijuoti nors ir ne “oksforduose”, bet vis dėlto Sąjungos aukštosiose mokyklose. Ir tik dėl to, kad buvome vieningoje draugiškų broliškų respublikų Sąjungoje, netrukdė jokios sienos, vizos ir pan. Patį tikriausią „Šengeną“ turėjome TSRS viduje- nuo Baltijos jūros iki Vladivostoko. ES nieko naujo neišrado.
ES žada begalinę pagalbą Lietuvai. Ir iš kur tokia meilė? Už gražias akis? Ne. ES diktuoja savo sąlygas, tame tarpe ir finansines, verčia daryti tai, kas naudinga ES funkcionieriams. Net Ignalinos AE konkurencijos išsigando- verčia uždaryti. Su valstybės sienų atidarymu lyg ir viskas aišku- tai viena sandėrio kainos dalis. Kas toliau? ES narystė dėl ekonominio vieningumo verčia valstybes atsisakyti savo nacionalinės valiutos. Priminsiu: TSRS Lietuvoje įvedė savo rublį. Sakysite, dėl euro galbūt vyks referendumas ( P.S. koks buvo mano naivumas prieš 12 metų- Rasa, 2015) . Na ir kas? Greičiausiai toks referendumas vyks net ne dvi, o kokias 5-7 dienas ir pakaks 5-10% rinkėjų. Referendumo įstatymas juk kasdien tobulinamas…
ES kuriasi TSRS pagrindu. Belieka, kad pasiskolintų TSRS Konstituciją- savajai sukurti ir patobulinti. ES atima viską, kas suteikia šaliai valstybingumą. Kartojasi 1940-ieji. Būtų dėsninga, jei po kelerių metų būtų įvesta valstybinė eurokalba. Tiesiog dėl „patogesnio“ bendravimo. Priminsiu: 50 metų vyko Lietuvos rusifikacija. Kas gali paneigti, kad .istorija nepasikartos? Skirtumas tik tas, kad anais laikais Lietuvos žmonės turėjo kur kas stipresnę nacionalimę savigarbą, nei šiuolaikinis kosmopolitiškas jaunimas.
Gerai pažįstamas politikos modelis „iš Maskvos“ perauga į kitą- „iš Briuselio“. SĄJUNGA keičia tik sostines, geografinę padėtį iš Rytų į Vakarus, pavadinimus iš Tarybų į Europos ir santvarką iš socialistinės į „demokratinę“. Beje, iš kur ta demokratija, jei galingųjų valstybių galvos imasi valdyti mažesniųjų gyvenimą pagal Jo Didenybę ES Standartą (vos ne ГОСТ стандарт). Kuo toliau kalbama apie ES, kuo toliau girdime pačių ES lyderių mintis ir siekius, tuo darosi aiškiau ir baugiau. Kaip TSRS sudėtyje Lietuva buvo tik pilka Sąjungos dalele , taip dabar ji taps pilka Europos valstybės dalele, valdoma iš Briuselio.
1980m pradėjau lankyti mokyklą. Ten man įrodinėjo, kaip gera gyventi TSRS. Dabar kiti garbūs ponai tikina , kaip bus gera gyventi kitoje Sąjungoje.
1988-06-03 man jau buvo 15 metų. Sugebėjau pakankamai sąmoningai mąstyti. Pasirinkau kelią su Sąjūdžiu. Praėjo dar 15 metų. Aš ir toliau einu tuo pačiu keliu, laikausi tų pačių nuostatų. Man reikia laisvos ir nepriklausomos Lietuvos. Sąjūdis daugeliui įskiepijo politinį tautinį orumą. Kur dabar visa tai dingo? Man savigarba neleidžia klauptis ant kelių ir maldauti naujųjų globėjų priimti į „naujos šeimos“ glėbį. Kur dingo Sąjūdžio laikais deklaruotas savarankiškumas? Kur valstybės orumas? Gal daugelis jau pamiršo, kad iš Sovietų Sąjungos išėjome aukštai iškėlę galvas? Ar mes neturime savo namų, savo valstybės? Man ES- ne namai, ir ne mano valstybė, o tik kaimyninės šalys, su kuriomis derėtų draugiškai, kaimyniškai bendrauti.
Esame JT, greit būsim NATO nariais. Puiku. Bendradarbiaukime su šiomis ir kitomis mums reikalingomis organizacijomis. Bendradarbiaukime, bet nesisaigstykime pavojingais sąjungų ryšiais. Ir be to galima gyventi ir dirbti pasirenkant neutralias ir nepavojingas bendravimo formas. Tokiam darbui yra valstybių vadovai, diplomatai, atsakingų institucijų vadovai. Tegul jie dirba tai, kas jiems ir priklauso daryti.
Keistai yra nuskambėjusi žemdirbių frazė: „ Europa iš mūsų vistiek nieko neatims, nes atimti jau nebėra ką“. Gerbiamieji, grįžkime į 1988-1990-uosius metus, į Sąjūdžio laikotarpį. Prisiminkime, kad tada kovojome už mūsų valstybės suverenitetą, o ne už tai, ar kas ką nors duos, ar atims. Dabar ant plauko pakibo mūsų savigarba ir valstybės Nepriklausomybė.
Galiu užtikrinti, kad už jokius 15mlrd litų ar eurų Lietuvos aš neparduosiu, neleisiu to padaryti ir visiems savo artimiesiems ir pažįstamiems. Mes būtinai eisime į referendumą ir pasakysime „Ne“. Ne tam ėjome su Sąjūdžiu, kad iš vienos kilpos kištume galvą į kitą.
Blogiausia, kad šiandien trūksta Lietuvoje 1988-1991 metų laisvės kovų dvasios, pasitikėjimo savimi, trūksta lyderių naujajai kovai. Pasibaigus AT-AS darbui (tiksliau- paleidus AT), daugelis Kovo11-osios akto signatarų dingo kaip į vandenį. O dabar jie turėtų eiti ir aiškinti kitos Sąjungos žalą Lietuvai. Netikiu, kad jie visi pasisako už NTSRS (Naująją TSRS), iš kurios pirmtakės mus išvadavo.
Gelbėkimės, lietuviai, kol dar turime galimybę. Pasisakykime prieš mūsų inkorporaciją į ES. Lietuviai, išlikime lietuviais, savo Tėvynės vertais piliečiais. Na, o europiečiais esame netgi nepriklausomai nuo mūsų norų. Tą lemia geografinė Lietuvos padėtis. Mes neesame ir negalime būti nei afrikiečiai, nei azijiečiai ar australiečiai. Ir nereikia skleisti šlykščios dezinformacijos, kad tik po gegužės 11-osios tapsime europiečiais. Tokia demagogija prasilenkia su logika. Kyla klausimas, o kokiame referendume reikia sudalyvauti ir į kokią sąjungą įstoti, kad mus paskelbtų Žemės planetos gyventojais? Pagal eurofilų logiką, panašu, kad be referendumo nelabai turime teisės vadintis Žemės gyventojais…
Galiausiai siūlau kompromisą. Stokime į ES, bet su viena sąlyga- nepažeidinėkim LR Konstitucijos. Europos Sąjungoje yra savas Parlamentas, bus ir sava Konstitucija. Vadinasi, ES bus ne atskirų valstybių darinys, o vieninga federalinė valstybė su savais įstatymais, kurie turės viršenybę LR įstatymų atžvilgiu. Taigi, Lietuva taps priklausoma nuo ES,o tai prieštarauja LR Konstitucijos 1 straipsniui: „Lietuvos valstybė yra nepriklausoma demokratinė respublika“.
Pirmiausia privalome pakeisti LR Konstitucijos 1 straipsnį maždaug taip: „ Lietuva yra demokratinė respublika, kuri gali būti priklausoma nuo kitų valstybių, išskyrus atvejus, numatytus 1992 m birželio 8d. LR Konstitucijos akte „Dėl Lietuvos nesijungimo į posovietines rytų sąjungas“.
Pagal LR Konstitucijos 148 str., 1-ojo str. pataisa turi būti priimama tik referendumu, kuriame už pataisą pasisakytų ne mažiau kaip 3/4 Lietuvos piliečių, turinčių rinkimų teisę. Ir tik poto skelbkime referendumą dėl stojimo į ES. Kitu atveju tai bus 1940 metų „liaudies seimo“ variantas. Šiandien mitas dėl savanoriško stojimo į ES subliūkšta pažiūrėjus į Referendumo įstatymą: teoriškai, 25% rinkėjų-eurosvajoklių į ES gali nuvesti net 75 % kitų Lietuvos žmonių. Kas tai? Demokratija pagal ES ГОСТ стандарт’us?
Pabaigai- atgaiva širdžiai tiems, kas žavisi sąjungomis:
Pilkųjų respublikų Sąjunga amžiams /
Galingo Briuselio tvirtai suburta /
Europos mūs Sąjunga šauniai gyvuoki /
Galinga, vieninga tautų sukurta. /
Savo Valstybę mes šlovinam didžią, /
Sujungia valdžias čia draugystė tvirta /
Veda už rankų maištaujančius žmones /
Į reikiamą kelią Chirako jėga. /
Per audrą mūs eurai lyg saulė žėrėjo, /
Didysis Chirakas mums rodė kelius; /
Į kovą teisingą tautas jis pakėlė /
Net Laisvę prarasti jis įkvėpė mus. /
Mes gausime eurų ir darbo idėjų /
Į ateitį sočią pirmyn eidami /
Ir būsime mūsų didžiosios Valstybės /
Mėlynai vėliavai ištikimi.
(P.S. šiandien Širaką puikiai pakeistų Barozas)
2003-01-30
Nu graziai ir aiskiai viskas isdestyta. Gaila, bet taip mastantys- mazuma…
Tiesa pasakius niekas tų lietuvių ir neklausė ar jie sutinka su stojimu į ES: stojimo sutartis pasirašyta 2003 balandžio 16 d., referendumas įvyko tų pačių metų gegužės 10-11 d. Pirma įstojama, o po to paklausiama ar norima įstoti? O jei nebūtų pritarimo kas tada? Padirbtų rezultatus?
Poteisybe pati ES yra tik organizacija ir jos politika labai priklauso nuo to kas ją valdo, todėl reiktų giliau pasidomėti ją valdančiais, kas jie tokie ir kaip pateko į tą organizaciją.
Be to patiems laikas mąstyti kaip turi atrodyti Lietuva, kokia jos vieta pasaulyje ir kaip tai įgyvendinti. Vien tik faktų konstatavimas mažai ką keičia. “Šuo loja – karavanas eina” taip sako tautos išmintis. Todėl judinkime savo karavaną.
Dar apie visokias lygybes. Visi mes esame skirtingi ir lygūs yra tik tie kuriuos ėda kirminai po žeme. Klausimas kaip tuos skirtumus panaudoti Tautos naudai.
Niekas ir negalėjo reaguoti, nes pinigus gavo ne už pasisakymus prieš ES. Lietuvoje buvo žmonių, kurie suprato, kad 2003 m. lygūs 1940 m. ir net simboliška, kad jų skaičius sudėjus gaunasi tas pats skaičius. Bet suprantančių buvo nedaug, tik 147527, o už įlindimą į ES buvo 1504264. Apie tuos, kurie nedalyvavo sunku pasakyti, ar jie pasirinko taktiką žlugdyti referendumą, ar dėl kitų priežasčių nedalyvavo. Aš taip pat pradžioje rinkausi taktiką, kad referendumas neįvyktų, ir tik, kai pasakė, kad atėjo reikiamas skaičius rinkėjų, pačioje pabaigoje nuėjau pasisakyti prieš stojimą.
kai kurie balsuoti “prieš” ėjo specialiai antrą dieną, kad bent per naktį nebūtų suklastoti (pakeisti) biuleteniai.
balsavau pries stojima i es ir kitiems taip patariau,tik kazin ar isgirdo..
O, Zigmas – Didžioji ašara. 🙂
Linkėjimai 🙂
tai ka pasakoja Vaishvila tiesiog neitiketina ir skandalinga.
NELABAI SUPRATAU KAM VAISHVILAI REIKIA KAD PRADETI REFERENDUMA DEL SEIMO IR PREZIDENTES PALEIDIMO KAD GRAZULIS SUMAZINTU REFERENDUMO KARTELE IKI 200 TUKS. KA MES DABAR NEGALETUME IR 300 SURINKTI?
Aš taip pat manau, kad laukti nereikėtų, tik laikas gaištamas, nes iš seimo nesitikiu, kad jie pateiks ir sumažins. Viskas labai ilgai trūks ir nebus jau ką paleisti, nes laikas labai greitai bėga. Taip pat manau, kad strategiškai nenaudinga paleisti seimą, tegul jis išbūna visą kadenciją, nekliudo. Reikia laiko opozicinėms jėgoms pasirengti rinkimams, o kaip suspės pasirengti, jeigu rinkimai ankščiau. Nebent būtų įrašyta, kad paleisto seimo seimūnai, išskyrus išvardintus, negalės kandidatuoti pirmalaikiuose rinkimuose. Bet formuluotė – seimo paleidimas negalima, iškart VRK atmestų, nes nėra Konstitucijoje, turi būti pirmalaikiai rinkimai.
Svarbiausi yra pirmalaikiai prezidento rinkimai. Rinkimų sistemos keitimas taip pat nėra reikalingas, gali būti net žalingas.
,,O išliko šis senas mūsų vardas tik dėl labiausiai užsispyrusios mūsų žemyno genties – Žemaičių ir jų įgimtos alergijos dresūrai (išsilavinimui). Tik prasčiausi iš žemaičių (visokios atmatos ir netikšos) pasiduodavo universitetinei dresūrai ir kaip pasekmė tapdavo savo tautos niekintojais (pav. Žemaitis pagal kilmę, Profesorius Bumblauskas, kuriam jokių žemaičių nėra ir nebuvo, nes pasirodo apie juos jo nemokė ir jis niekur apie juos ne skaitė. Aišku vėliau jis atsiprašinėjo žemaičių, bet dresūros tendencijos labai aiškios. Būtent todėl dresiruotos beždžionėlės taip džiūgauja dėl vergų atributo euro)’ ‘ LL
,,Pagal dabartinius strakaliojančius zombius Ukrainoje mes galime akivaizdžiai matyti, kaip buvo formuojamas bandos jausmas tarp mūsų genčių jaunimo – mirti už JŲ idėja (mažiau mastyk daugiau strakaliok).” LL
Kiek atsimenu, stojom į kitokia sajunga, laisvų ir nepriklausomų valstybių. Pardavė ir išdavė visų pirma savi “lyderiai” ir parazitinėmis tapusios partijos. Nenorėčiau tapti vienalytės masės dalele, valdoma iš Briuselio.
si Z.V.konferencija yra naujame Laisvo laikrascio numeryje(10-16d.),isigykite ir kitiems praneskite.
kiek cia pasiklydusiu “raudonskuriu”.
50m smegenu plovimo nepraejo veltui…