Pasaulio akrobatinio skraidymo čempionate, Pietų Afrikoje, Lietuvos komanda skraidys „neapjodytais arkliais“ (0)

LASF komanda

LASF prezidentas V.Galvonas (trečiasis iš kairės) išlydi komandą: A.Bezarą, V.Kurbedį, Š.Staniulį, Ž.Lidžių ir E.Meleckį į Pasaulio akrobatinio skraidymo čempionatą. | rengėjų nuotr.

Lapkričio 19 d. Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos prezidentas Vytautas Galvonas Vilniaus oro uoste išlydėjo 5 pilotų komandą į Pasaulio akrobatinio skraidymo čempionatą, kuris prasidės po savaitės (2014 m. lapkričio 27 d.) Pietų Afrikos Respublikos Moselio įlankos (Mossel Bay) aerodrome.

Lietuvai atstovaus visi lėktuvų „JAK-52“ pilotai, kurie laimėjo medalius akrobatinio skraidymo Baltijos taurių kovose, vykusiose paskutinėmis vasaros dienomis (2014 m. rugpjūčio 30–31 d.) Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome. Tai pilotai – Viktoras Kurbedis, Žilvinas Lidžius ir Aurimas Bezaras. Taip pat į komandos sudėtį įtrauktas Eltonas Meleckis, kurio skrydžių patirtis rusų gamybos sportiniais lėktuvais yra bene pati didžiausia.

Egzotiškoje šalyje surengtas čempionatas ypatingas tuo, kad čia susirungs dviejų kategorijų pasaulio pilotai. Tai yra pagal tą pačią programą, bet atskiroje įskaitoje varžysis lėktuvų „JAK-52“ klasės atstovai ir pereinamosios (Intermediate) kategorijos pilotai, skrisiantys įvairių tipų lėktuvais.

Pasaulio čempionate iš viso dalyvaus 58 lakūnai sportininkai iš 16 šalių. Lietuvių „JAK-52” lėktuvų komandos pagrindiniai varžovai bus Rusijos atstovai. Tikimasi, kad 7 teisėjų vertinimas nenuvils, kadangi į jų sudėtį neįtraukti būtent rusai. Mūsų teisėjui Algiui Orlickui talkins Violeta Gedminaitė bei Irma Jančiukienė.

Pereinamosios kategorijos pilotų rungtyse Lietuvai atstovaus vienintelis Šarūnas Staniulis, skrisiantis lėktuvu „Extra 300 L”.

Afrikos žemyno dangaus skliaute daugelis pilotų negalės išraižyti gražiausios savo programos, o ir parodyti geriausio sportinio rezultato vien todėl, kad skraidys išsinuomotais lėktuvais. Kalbant apie akrobatinius, tai tolygu kaip suvaldyti 360 „neapjodytų arklių“ – tokių galių variklį turi vadinamasis „Jakas“. 300 AG variklis „Lycoming“ gaudžia lėktuve „Extra“. Žinoma, pastaroji taisyklė dėl „neapjodytų arklių“ negalios pačios Pietų Afrikos lakūnams, nes jie skraidys savais lėktuvais.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *