Antradienis, 8 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visuomenė Švietimas

Kitoks norvegų požiūris į ugdymą – nauja patirtis mums

www.alkas.lt
2014-11-07 11:00:59
6
Stažuotės akimirka (iš dešinės): G. Gudonienė, E. Mačionienė ir UAB „Projektų valdymo ekspertų grupė“ atstovė H. Lečickienė | asmeninė nuotr.

Stažuotės akimirka (iš dešinės): G. Gudonienė, E. Mačionienė ir UAB „Projektų valdymo ekspertų grupė“ atstovė H. Lečickienė | asmeninė nuotr.

Stažuotės akimirka (iš dešinės): G. Gudonienė, E. Mačionienė ir UAB „Projektų valdymo ekspertų grupė“ atstovė  H. Lečickienė | asmeninė nuotr.
Stažuotės akimirka (iš dešinės): G. Gudonienė, E. Mačionienė ir UAB „Projektų valdymo ekspertų grupė“ atstovė H. Lečickienė | asmeninė nuotr.

Įgyvendinant projektą „Kūrybinės partnerystės“, Vilniaus regiono mokytojos drauge su kolegėmis iš kitų Lietuvos miestų turėjo galimybę stažuotis Norvegijoje. Apie įspūdžius ir įžvalgas su Gražina Gudoniene iš Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos, Renata Repeikiene iš Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazijos ir Žydre Garliene iš Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos kalbasi Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Profesinių kompetencijų tobulinimosi instituto( PKTI) projektų koordinatorė Danguolė Bylaitė-Šalavėjienė.

– Kodėl pasirinkote stažuotę būtent Norvegijoje? Juk buvo kitų galimybių.

Gražina Gudonienė: Pasirinkimą nulėmė tai, kad Norvegijos švietimo sistema kelia uždavinį tapti viena iš geriausių pasaulyje akademiniame ir įdarbinimo lygmenyje. Mokslinėje literatūroje teigiama, kad Norvegijoje, priešingai nei daugelyje kitų šalių, yra glaudesnis dialogas tarp tėvų ir mokyklos.

Žydrė Garlienė: Pasirinkau stažuotę Norvegijoje būtent todėl, kad vilioja pati šalis ir mokinių rezultatai, kurie yra vieni geriausių, kaip rodo įvairūs tyrimai. Žinojau, kad Norvegijoje kitokia mokymo sistema. Lietuvoje dar tebėra senoji ugdymo sistema, kai stengiamasi per pamokas perduoti žinias, informaciją, o Skandinavijos šalyse mokiniai pirmiausia yra mokomi pritaikyti žinias praktiškai ir prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančio gyvenimo iššūkių. Vien tik žinios nėra vertybė.

– Kokių lūkesčių turėdamos vykote į stažuotę?

Renata Repeikienė: Mane, kaip jauną ir veržlią pedagogę, domino absoliučiai viskas: mokyklų išorinis vaizdas, klasių išdėstymas, mokytojų naudojamos IKT ir kitos priemonės, stendai mokyklos erdvėse, spalvinis aplinkos apipavidalinimas, mokytojų ir mokinių santykis, mokytojų darbo organizavimas, švietimo sistema.

Žydrė Garlienė: Vyliausi, kad sužinosiu daugiau kūrybiškumą skatinančių metodų ir būdų. Dalyvaudama bendruose užsiėmimuose, tikėjausi pasisemti patirties iš kitų, kad vėliau galėčiau tai pritaikyti savo profesinėje praktikoje. Norėjau pamatyti, kaip vedamos pamokos įvairiose klasėse, taip pat integruotas pamokas. Buvo svarbu išsiaiškinti, kas padeda didinti mokinių susidomėjimą ir motyvaciją, sužinoti, kaip sukurti tinkamą mokymosi aplinką.

Gražina Gudonienė: Tikėjausi giliau suprasti, kaip įgyvendinti kūrybiško mokymo(si) veiklas ir (ar) projektus ugdymo įstaigoje, įtraukiant platesnę bendruomenės dalį, ir kaip organizuoti veiklas, kad kūrybiškas mokymasis duotų maksimalią galimą naudą vaikams, mokytojams, mokyklai, o gal ir darytų įtaką pokyčiui visoje Lietuvos švietimo sistemoje. Norėjau paanalizuoti, kaip, sąveikaujant kūrybiškumui, kultūrai ir edukacijai, keičiasi ugdymas.

– Ko išmokote stažuotėje? Kas Jums paliko didžiausią įspūdį?

Žydrė Garlienė: Didžiausią įspūdį paliko artimas mokinių ir mokytojų bendravimas ir bendradarbiavimas, jauki namų aplinka mokykloje, kurioje pirmiausia akcentuojamas gebėjimas parodyti save, o vėliau – visi kiti gebėjimai. Mokyklose pagrindinės vertybės yra pasitikėjimas ir pagarba, stengiamasi mokymąsi organizuoti taip, kad patiktų mokytis. Mokytojai turi laisvę pasirinkti, ko ir kaip mokyti. Išmokau keisti mokymosi erdves pamokų metu. Tai labai padeda ugdymo procese. Be to, reikia siekti, kad atsakomybę už savo mokymąsi prisiimtų pats mokinys. Įsidėmėjau, kad, norint būti geru mokytoju, svarbiausia yra mokėti bendrauti su kiekvienu vaiku. Sudomino programa ,,Kultūros kuprinė“, kuri siūlo įvairių menininkų programas mokyklai.

Gražina Gudonienė: Didžiausią įspūdį paliko tai, kad Norvegijos mokyklose svarbiausia ne ko, o kaip mokyti. Nesikoncentruojama į rezultatą. Svarbiausia vieta skiriama procesui. Aiškiai visuose lygiuose suvokiami švietimo tikslai ir visų proceso dalyvių pareigos, teisės, atsakomybė. Sistemingas ir nuolatinis kontaktas su tėvais palaikomas organizuojant privalomus,individualiusdu susitikimus per mokslo metus. Šie susitikimai su tėvais yra numatyti mokyklų veiklas reglamentuojančiuose dokumentuose. Tėvai aiškiai suvokia pasekmes ir atsakomybę už įsitraukimą į vaiko mokymosi pasiekimų analizę ir gerą emocinę psichologinę savijautą, todėl nėra mokyklos nelankymo problemos. Kol vaikui sukanka 18 metų, už jo mokymąsi visiškai atsakingi yra tėvai. Nors privalomas mokymas Norvegijoje yra iki 16 m., tačiau 98 % jaunuolių tęsia mokymąsi aukštesnio vidurinio ugdymo mokyklose. Įstatymai ir planai kuriami ne tik popieriuje. Jie realiai įgyvendinami, todėl ir veikia. Pagrindinis švietimo politikos formuotojų ir visos Norvegijos politikos tikslas yra kūrybingas, liberalus, socialus, savo aplinką suvokiantis žmogus. Tam skiriamas finansavimas. Vaikai aprūpinami ne tik vadovėliais, bet visomis reikalingomis mokymosi priemonėmis kurios laikomos mokykloje: pieštukais, sąsiuviniais, knygomis, nešiojamais kompiuteriais.

Pagrindinių įgūdžių ugdymui (gebėjimas išreikšti save žodžiu, raštu, gebėjimas skaityti, skaičiuoti ir naudotis skaitmeninėmis priemonėmis) teikiama pirmenybė ir didesnis dėmesys, nes jie yra svarbūs mokinių profesiniam ir asmeniniam vystymuisi. Pagrindinių įgūdžių ugdymas yra integruotas į visų dalykų mokymo programas. Žavi ramybė pamokose, pamokos dinamika, neformalus mokytojo ir mokinio santykis. Problemas mokytojai priima kaip ugdymo turinio įgyvendinimo iššūkius, o ne kaip asmeninį įžeidimą ar priekaištą, kad blogai dirba. Iškilusias problemas sprendžia patys mokytojai ir mokykloje dirbantys specialistai. Visada apie jas informuojami tėvai, kurie, kalbant apie problemą, gauna instrukciją, ką ir kaip turėtų daryti. Visų lygių mokyklose dirba specialistai, atsakingi už aplinką. Tai žmonės, kurių darbo laukas – socialinio, emocinio, komunikacinio mikroklimato kūrimas tam, kad vaikas gerai jaustųsi ne tik mokykloje, bet gebėtų kreiptis į visus jam reikalingus asmenis, išsakytų savo poreikius. Šio specialisto negalima sutapatinti su socialiniu pedagogu.

Renata Repeikienė: Klausydamiesi savivaldybės darbuotojų ir mokyklų direktorių pasisakymų apie specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių visišką integraciją į ugdymo procesą, netrukus tuo praktiškai įsitikinome. Stiprių sutrikimų turintiems mokiniams yra sudaromos visos galimybės ugdytis kartu su kitais mokiniais klasėse. Aplankytose Oplano savivaldybės mokyklose pastebima, kad yra tikslingai kuriama aplinka, skatinanti mokymąsi: Pitagoro teorema užrašyta ant grindų, Galilėjo Galilėjaus švytuoklės svyravimo dėsnį paaiškina sūpynės, lauke pastatytas kubinis metras „kubas“, paveiksliukai iš seniai nurašytų biologijos vadovėlių perkelti į koridoriaus stendus. Didžiausią įspūdį paliko visose mokyklose jaučiamas laisvumas. Laisvė ir atsipalaidavimas jaučiamas visur: ugdymo procese, mokytojų aprangos stiliuje, pamokų organizavime, pamokos erdvių pasirinkime.

Mums visai neįprasta, kad mokinys rašo užsilipęs kojomis ant stalo arba per pamoką gali išeiti ir mokytis vienas koridoriuje, kitoje patalpoje. Mes įpratę, kad stenduose turi būti pakabinta tik estetiška ir tvarkinga informacija, kuri dažniausiai dailiai sukurta pačių mokytojų. Dar būdama Norvegijoje supratau, kad daugeliui mūsų mokinių trūksta atsakomybės už savo mokymosi rezultatus. Juk visai nesvarbu, kaip ir kur mokinys mokosi, nes svarbus pats faktas, kad jis mokosi! Būtent tokią atsakingą jaunąją kartą mes turime ugdyti. Ji turėtų būti orientuota ne tik į žinių gausą, bet ir į gebėjimus, tai ir yra svarbiausia. Smalsu buvo išgirsti, kaip norvegai mokyklose diegė „Kūrybinių partnerysčių“ projektą. Džiaugiausi atradusi sąsajų, kad mus jungia bendras tikslas ir idėja ugdyti laisvą, kūrybišką, mąstančią asmenybę.

– Ką naujo iš to ką sužinojote taikysite savo veikloje?

Gražina Gudonienė: Pokyčiai prasideda nuo mažų dalykų, kuriuos galime įgyvendinti kiekvienas. Dirbdama su auklėjamąja klase rengiuosi taikyti individualių pokalbių (mokinys, tėvai, mokytojas) modelį, analizuoti vaiko ugdymosi pasiekimus. Sieksime kartu atsakyti į klausimus: kur aš esu? Kaip man sekasi? Ką turėčiau daryti kitaip? Patiko matytas „Gyvenimo upės“ metodas, kuris padeda geriau pažinti „sunkius, probleminius mokinius“, atskleisti šių vaikų pozityvius išgyvenimus laiko kontekste ir suvokti, kas juos labiausiai džiugina. Siūlysiu mokyklos administracijai keisti įprastinį skambutį muzikine melodija ar kita alternatyva ir palaipsniui visiškai atsisakyti skambučio. Patiko matytos mokymo priemonės lauke, mokyklos erdvėse, kurias yra pakankamai paprasta pagaminti, nereikalauja didelių išteklių ir nuolat primena mokiniui, ko jis mokėsi. Tai yra savotiška išmoktų dalykų įtvirtinimo programa. Norvegų mokytojai daug reflektuoja, aptaria temas, kurias skiria visuminei integracijai. Numatytos temos įgyvendinamos praktiškai, nuolat analizuojama, kas pavyko, kodėl pavyko ar nepavyko, ką reikia daryti kitaip. Tokia veiklų permąstymo kultūra (pvz., metodinėse grupėse) padėtų geriau suvokti trūkumus, nesėkmių priežastis ir taisyti klaidas.

Žydrė Garlienė: Keisiu nusistovėjusią sampratą, kad mokytojas yra kažkoks išskirtinis žmogus pamokoje. Tiesiog mokytojas turi būti konsultantas, pagalbininkas, draugas. Raginsiu ir kitus mokytojus kitaip pažiūrėti į ugdymo procesą. Stengsiuosi, kad mokiniai daugiau dirbtų ir žinias pritaikytų praktiškai.

Renata Repeikienė: Aš manau, kad ši stažuotė mokytojui yra didelis sėkmės raktas, kuris atrakina ir išlaisvina vis daugiau nuostabių idėjų, kurias esame garsiai neištarę ir nedrįsę išbandyti.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Naujoji karta verčia keisti požiūrį į ugdymą
  2. Pirmą kartą Lietuvoje pradedama kūrybiško mokymosi programa „Pokyčių mokyklos“
  3. Kur ugdomi vaikų gyvenimo įgūdžiai: šeimoje, mokykloje ar būrelyje?
  4. Tradicinio mokymo griovėjas: šalis svarbi ne tuo, kokią dešrą valgė
  5. Vilniaus regiono mokyklose vaikai augina kristalus ir kuria animacinius serialus
  6. A. Krivickaitė: Visada pavydėjau mokytojams, kad jie – mokytojai
  7. Internete vyks paskaita-diskusija „Muziejai ir bibliotekos kaip įtraukiančios mokymosi erdvės“
  8. Kaune vyks švietimo reformos pradininkės M.Lukšienės gimimo metinėms skirta konferencija
  9. Įspėjimas mokykloms: vien tik žiniomis sotus nebūsi
  10. Ž.Makauskienė. Kalba pasako, koks esi
  11. Trečdalis mokinių pripažįsta – mokyklose neskatinama kūrybiškai mąstyti
  12. Per mažai dėmesio kritinio mąstymo ugdymuisi
  13. Atidaryta pirmoji „Ateities mokykla“ Šiauliuose
  14. Aukštelkės mokykla sieks demokratinės mokyklos statuso
  15. M. Lukšienės premijos laureatu tapo mokytojas Donatas Kriukas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 6

  1. Pikc says:
    11 metų ago

    “Keisiu nusistovėjusią sampratą, kad mokytojas yra kažkoks išskirtinis žmogus pamokoje. Tiesiog mokytojas turi būti konsultantas, pagalbininkas, draugas.” – taip, UNIVERSITETE – NE mokykloje. Dar per mažai “bardako” mokyklose, kurios pilnos snarglių, įsivaizduojančių, jog yra siaubingai ypatingi vien dėl to, kad egzistuoja, ir matančių tik savo “teises”, o į mokytojus žiūrinčių kaip į aptarnaujantį personalą?
    Sakyčiau, tikras provincialumas ir atsiskleidžia tokiame požiūryje: “va, kaip Vakaruose VISKAS GERAI – dabar ir AŠ čia taip darysiu – ir pas mus bus viskas gerai – nes juk Vakarai žino, ką daro, ar ne?”

    Atsakyti
  2. eta says:
    11 metų ago

    kažkoks keistai paviršutiniškas požiūris. Štai: “tėvai ir mokyklos bendravimas daug glaudesnis” – ir čia pat paminima, kad tėvų lankymasis mokykloje privalomas. Lietuvoje “stengiamasi per pamokas perduoti žinias, informaciją, o Skandinavijos šalyse mokiniai pirmiausia yra mokomi pritaikyti žinias praktiškai” – o jeigu žinios neperduodamos, tai kaip jas pritaikyti praktiškai? O kaip su pažymiais” Girdėjau, kad tokie apskritai ten neegzistuoja, kad nebūtų pažeidžiamas mokinių orumas. Tai apie kokią “pažangiausią sistemą” galima kalbėti? Turtingiausią – taip. Breiviko pavyzdys rodo, kad paaugliai nemoka nei apsiginti, ne kitą apginti ir laukė mirties kaip avinų banda.

    Atsakyti
  3. gfdsgfdf says:
    11 metų ago

    Kad musu Lietuvos vaikai isvengtu elektroniniu pasu, vieningos el. korteles, ka bando ivesti Rusijoj. Kaip ir kam pas mus butu naudojamos tos korteles. Nebukit naivus, teveliai ir seneliai pasiklausom, bukim informuoti, nedaleiskim to. Rusu klb. 16 min. 9.700 perziuru.

    youtube.com/watch?v=W5BlT15GGpU

    ir prie to pacio

    baudziamoji juvenaline “pagalba” rusiskai.
    youtube.com/watch?v=qkAJrdmlymw

    Atsakyti
  4. kuku says:
    11 metų ago

    Pasiklausykit ka NVO, iv. fondai, jav ir skandinavu ambasados stumia za.la.zevisiuciu, ma.riju, kuo.ty.ciu, kur.va.nieskeniu, val.iu.gevisijuciu, pok.danieniu, sala.vu, purriu rankomis . Ka mums ruosia. Nemanykit jei NVO, jav ir skandinavu ambasados ruosia Rusijai, kad neruosia ir Lietuvai. Paziurekim, nepagailekit laiko.

    Дискуссионный клуб НОД. Выпуск 28. Разрушение традиционных ценностей

    youtube.com/watch?v=qonl_fTMP0k
    trukme 1val. 25min

    Atsakyti
  5. Saldi pasaka says:
    11 metų ago

    Ювенальная юстиция в России. 1 сентября 2014 (Познавательное ТВ, Ирина Бергсет)
    youtube.com/watch?v=Roj5N4ag9PM

    Ювенальная юстиция 1 ноября 2014 (Познавательное ТВ, Ирина Бергсет)
    youtube.com/watch?v=eSlgrafFUIQ

    Atsakyti
  6. N says:
    11 metų ago

    Kas jau kas, o iškrypėliška Norvegija mums nėra joks pavyzdys.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Šarūnas Birutis ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas susitiko su kultūros ministru

2025 07 08
Prezidento susitikimas su diplomatais
Lietuvoje

Prezidentas susitiko su diplomatinių atstovybių vadovais

2025 07 08
Saulės elektrinė
Energetika

Gyventojų saulės elektrinėms – dar 9,3 mln. eurų

2025 07 08
Žvyrkeliai
Lietuvoje

Žvyrkeliuose atliekami darbai – interaktyviame žemėlapyje

2025 07 08
Dėl „Ignitis grupės“ veiksmų – kreipimasis į teismą
Lietuvoje

Socialdemokratai susitiks su „Ignitis grupės“ vadovu

2025 07 08
Mobili kvapų matavimo stotis
Gamta ir ekologija

Vilniaus paukštyne įrengta mobili kvapų matavimo stotis

2025 07 08
Kaip elgtis apsipirkus maisto prekių parduotuvėje?
Lietuvoje

Prekių ir paslaugų kainos birželį padidėjo 0,3 proc.

2025 07 08
Neįgalieji
Lietuvoje

Prižiūrintiems žmogų su negalia – laikino atokvėpio paslauga

2025 07 08

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Dainius apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • REKLAMA nekokia? apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Vilna apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prezidentas susitiko su kultūros ministru
  • Prezidentas susitiko su diplomatinių atstovybių vadovais
  • Gyventojų saulės elektrinėms – dar 9,3 mln. eurų
  • Žvyrkeliuose atliekami darbai – interaktyviame žemėlapyje

Kiti Straipsniai

Connetix raketa

Ieškote žaislo, kuris lavintų jūsų vaiko kūrybiškumą, motorinius įgūdžius ir loginį mąstymą?

2025 06 27
Laurynas Kasčiūnas

Dėl mokinių ugdymo planų kreipiamasi į teismą

2025 06 13
LŠS vadas Linas Idzelis | Rengėjų nuotr.

Iš mokytojo – į partizanus. Ko mokina A. Ramanausko-Vanago pasirinkimas?

2025 06 05
Derybos

Prasidėjo ŠMSM derybos su profesinėmis sąjungomis

2025 06 04
Namų interjeras

Kai namai kalba: kaip interjero estetika formuoja mūsų kasdienybės pojūtį

2025 05 27
Mokiniai

Trumpės mokslo metai, siūloma reguliuoti mokymosi krūvį

2025 05 21
Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras

Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras

2025 05 19
Mokytoja, mokiniai | pixabay.com nuotr.

Norintiems tapti mokytojais – dvimetės studijos

2025 05 14
Raminta Popovienė ir Abelardas de la Rosa

Lietuva ir Ispanija bendradarbiaus švietimo srityje

2025 05 12
Kaip priversti Google reklama kalbėti

Kaip priversti Google reklamą kalbėti: žinutė, kuri patraukia dėmesį

2025 05 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Dainius apie D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • REKLAMA nekokia? apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Vilna apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Rimgaudas apie Propagandos taikinyje – Prezidentas, ministrė ir Šaulių sąjunga
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
R.Garuolio nuotr.

JAV apeliacinis teismas: gėjų „santuokų“ draudimas neprieštarauja Konstitucijai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai