Kviečia žiemos stovykla skirta baltų kultūros pažinimui (62)

Žiemos stovykla

Žiemos stovykla

Lietuvos jaunimo ramuva kartu su gyvosios istorijos klubu „Leitgiris“ vasario 21-23 dienomis organizuoja Žiemos stovyklą moksleiviams ir jaunimui, kurioje laukia nepamirštami nuotykiai ir galimybė prisiliesti prie protėvių gyvenimo būdo atminimo bei žiemiškos Lietuvos gamtos. Žiemos stovykloje jaunimo lauks gyvenimo darnoje su gamta pamokos ir istorijos įdomybių pažinimas.

Kuo Žiemos stovykla bus kitokia nei vasaros?

Visų pirma, žinoma, šalčiu. Stovyklos organizatoriai tikisi, kad žiema jau bus atkeliavusi ir į Lietuvą. Žiema – ypatingas metas. Rudenį apmirusi gamta vasario mėnesį dar nebūna atgijusi naujam klestinčiam gamtos gyvenimui, todėl dar galima užmegzti artimą ryšį su protėvių Vėlėmis, įsiklausyti į atšiaurios lietuviškos žiemos garsus ir atrasti savyje jėgų suderėti su gamtos dėsniais.

Stovyklos metu dalyviai bus supažindinti su gyvenimo natūralioje gamtoje ypatumais, išmoks prisitaikyti prie šalčio ir padedami bendražygių įveikti sunkumus. Tai – ne tik smagus laiko praleidimas, bet ir asmenybės tobulėjimas, tvirtų savybių, kuriomis pasižymėjo mūsų protėviai baltai, atradimas ir atgaivinimas savyje.

Vasaros stovyklos metu daug mokomasi, ilsimas, laikas išnaudojamas labiau protinei veiklai, meditacijai. To netrūks ir Žiemos stovykloje, tačiau ji išsiskirs intensyvia ir turininga programa, fiziniais išbandymais – laukia gyvosios istorijos klubo „Leitgiris“ senovės baltų karybos žaidimai ir pamokos, naktinis žygis, mankštos.

Dvasiai stiprinti jaunimas rinksis šventykloje, kur prie aukuro ugnies mokysis senovinių giesmių, aukojimo ritualų, susipažins su baltų mitologija, išmintimi, naktinio žygio metu išmoks atpažinti žvaigždynus ir orientuotis naktiniame danguje. Stovyklos metu skambės kanklių muzika, bus sekamos senosios lietuvių liaudies pasakos ir sakmės.

Stovykla vyks tik vieną savaitgalį, todėl programa bus intensyvi, tačiau ne mažiau turininga. Dalis veiklos vyks ne tik dieną, bet ir naktį.

Kas gali dalyvauti stovykloje?

Žiemos stovykla bus skirta jaunimui, todėl joje bus laukiami moksleiviai nuo 14 iki 18 metų, taip pat abiturientai, norintys pailsėti nuo intensyvaus ruošimosi egzaminams ir pasigilinti į protėvių išmintį ir gyvenseną.

Stovykla vyks Dvarčiškių kaimo etnografinėse sodyboje, netoli Sarių. Jaunimas kelionę pradės traukiniu, o iki stovyklavietės juos palydės ypatingi žvalgai. Vos išlipus iš traukinio jaunuolių laukia vakaro kelionė mišku, nuo kurios ir prasidės protėvių gyvenimo misterija. Keliauninkų, keliaujančių naktimis, gali tykoti įvairūs pavojai – laukiniai žvėrys, pakelės plėšikai ar net kryžiuočiai. Todėl stovyklon susiruošę moksleiviai turi pasiryžti visą savaitgalį praleisti stiprinant dvasią ir pasitikėjimą savo jėgomis, mokantis pasitikėti bendražygiais ir Dievais.

Kokia bus stovyklos programa?

Į stovyklą atvykstama jau penktadienio vakarą, kur lauks suneštinė vakarienė, stovyklos atidarymas ir dievų pagerbimo apeiga. Penktadienio vakarą stovyklautojų lauks jaukus susikaupimas prie aukuro ugnies klausantis senųjų sakmių ir dainų, susipažinimas su bendražygiais.

Ankstyvą šeštadienio rytą pradėsime nuo mankštos ir pusryčių. Po pusryčių bus galima išmokti senovinių amatų arba dalyvauti sportiniuose žaidimuose, kurių metu bus mokomasi ginti Tėvynę ir tikėjimą nuo kryžiuočių ordino antpuolių, su gyvosios istorijos klubu „Leitgiris“. Stovyklautojai galės susipažinti su mezgimo adata, juostų vijimo, deglų gaminimo amatais.

Likusį laiką iki pietų praleisime ruošdamiesi ypatingam žygiui per mišką – gaminsime senovinius deglus (ne, tikrai ne tuos, į kuriuos reikia pilti degųjį skystį).

Kol didysis bendruomenės katilas virs, mokysimės lietuvių liaudies karinių dainų ir sutartinių, kurios ne tik pakelia dvasią žygio metu, bet ir pagerbia protėvius, kritusios už šią šalį. Žygio metu bus aplankyti senieji pilkapynai, pagerbti protėviai.

Po žygio grįšime į šventyklą, kur kalbėsimės apie mūsų protėvių tikėjimus, papročius, mitus, dainuosime senąsias dainas ir aukosime Dievams. Vakarą leisime draugų ir bendražygių apsuptyje. Sekmadienį keliausime atgal į traukinį, o iki 14.30 val. jau būsime grįžę į įprastą ir kasdienį gyvenimą…

Informacija stovyklos dalyviams:

Stovyklos kaina: 35 Lt (į kainą įskaičiuota kelionė traukiniu, kuri į vieną pusę kainuoja 12 Lt. ir maitinimas).

Nakvynė: etnografinėje sodyboje Dvarčiškių kaime.

Ką veiksime stovyklos metu:
1. Mokysimės senųjų amatų (mezgimas adata, senovinių deglų gamyba, juostų pynimas ir kita)
2. Mokysimės dainų
3. Stebėsime žvaigždes
4. Dalyvausime karinių žaidimų užsiėmime su GIK „Leitgiris“
5. Žygiuosime naktiniame žygyje
6. Susipažinsime su baltų religija ir mitologija
7. Seksime pasakas

Ką reikia turėti:
1. Raštišką tėvų sutikimą laisva forma, kur būtų nurodytas bent vieno tėvų tel. nr.
2. Užkandžių (penktadienio vakarienė – suneštinės vaišės)
3. Šiltų drabužių, bent dvi poras batų (būtų gerai turėti bent jau sausus batus, su kuriais galima persiauti troboje)
4. Miegmaišį ir kilimėlį
5. Higienos reikmenis
6. Dubenį, puodelį ir šaukštą.
7. Medikamentus, jei juos vartojate

Kaip keliausime:
Vasario 21 dieną (penktadienį) 18.00 tinkamės Vilniaus traukinių stotyje netoli pagrindinio įėjimo. Važiuosime traukiniu maršrutu Vilnius – Žeimena, kelionė į vieną pusę kainuoja 12 litų. Keliautojus palydės LJR nariai Miglė ir Vaidas.Sekmadienio rytą Miglė ir Vaidas palydės Jus iki traukinių stotelės. Traukinys į Vilnių atvyksta 14.35 val.

Kaip užsiregistruoti?
Rašykite el. paštu jaunimas@romuva.lt iki vasario 9 dienos.
(registruodamiesi nurodykite savo vardą, pavardę, gimimo datą, telefono numerį, miestą).

Žiemos stovykla

Kategorijos: Etninė kultūra, Kultūra, Lietuvoje, Naujienos, Religija, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , .

62 komentarai

  1. Kemblys:

    Neabejoju, kad skiepysite vaikams panieką lietuviškiems žodžiams:
    ,,istorijos klubu, organizuoja, organizatoriai, meditacijai, intensyvia, programa, fiziniais, ritualų, mitologija, programa, etnografinėse, orientuotis…”

    ,,natūralioje gamtoje” – Gamtoje
    ,,susipažins su baltų mitologija” – ar yra toks ‘baltų’ mokslas apie sakmes?
    ,,aukojimo ritualų” – apeigų?

    ,,Vasaros stovyklos metu daug mokomasi, ilsimas, laikas išnaudojamas labiau protinei veiklai, meditacijai. To netrūks ir Žiemos stovykloje…” – mano manymu meditacija subrendusių žmonių užsiėmimas, gal nekiškite vaikams, ko patys nesuprantate.

    • Stebulė:

      Kembly, savo nuomonę tą pačią esate išsakęs jau bene šimtą kartų. Ją visi jau matė, ačiū už nuomonę. Daugiau to paties galite ir nerašinėti, visi išgirdo, bet visi turi savo požiūrį, tad jūsiškis darosi įkyrus ir neįdomus 🙂

      • Kemblys:

        Stebule, gal nerašykite už visus. Jei jums viskas žinoma, tai neskaitykite mano atsiliepimų.
        Kita vertus, dar nerašiau niekur, kad nėra reikalo vaikams kišti MITOLOGIJĄ, t.y. mokslą apie sakmes – tegul vaikai klausosi sakmių, padavimų. Dar niekur nerašiau, kad nekištumėte vaikams MEDITACIJOS. Kuo vaikams galėsite padėti, jei su savo ‘meditacija’ sutrikdysite jų mąstymą? Manau, nusikaltimas įvedinėti vaikus į tam tikras sąmonės būsenas.

        • Stebulė:

          tai sprendžia jų tėvai, o ne Kemblys 😉 Tėvai turi teisę vaikus auklėti pagal savo religinius įsitikinimus. Tų įsitikinimų besilaikančių tėvų vaikams šį stovykla yra ir skirta

          • Kemblys:

            II SKYRIUS
            PAGRINDINĖS VAIKO TEISĖS IR LAISVĖ
            7 straipsnis. Vaiko teisė gyventi ir augti
            2. Draudžiami bet kokie moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliam asmenybės vystymuisi. Šis draudimas taikomas ir tada, jei yra vaiko, jo tėvų ar kitų teisėtų vaiko atstovų sutikimas.

            http://www.nplc.lt/sena/nj/Dokumentai/Liet_teis_aktai/LR_vaiko%20teisiu_apsaugos_pagrindu_istatymas.htm

          • Kemblys:

            Stebule, ar ,,alkas” rašys atsiprašymą už šiame straipsnyje padarytą ‘klaidą’, ar šį ginčą aiškinsis vaiko teisių apsaugos tarnybos?
            Kaip manai?
            Dar pridėčiau V.Rutkūno užuominą į ‘neurolingvistinį programavimą’.

            http://alkas.lt/2013/12/21/v-rutkunas-kas-kalama-per-kaledas/?comments#comments

            • Stebulė:

              Šiame straipsnyje klaidų nėra 😉 O jei ir būtų jas aiškintųsi Lietuvių kalbos komisija 😀

              • Kemblys:

                Dar viena klaida: ,,Susipažinsime su baltų religija ir mitologija”.
                Nebuvo tokios ,,baltų religijos”, čia romuviai išsigalvojo. Dar gerai, kad jie neprigalvojo UGROFINŲ religijos. Kiekviena Gentis turėjo savo Žynį, kuris pritaikydavo PASAULĖŽIŪRĄ prie kintamų gyvenimo sąlygų. Kai jūs nesuvokiate, jums lieka ‘tikėti’ į Gabiją, Žemyną…

                • Nalšius:

                  Kažkam nepakenktų bent religijotyros pagrindus pasiskaitinėt. Arba tarkim Beresniavičiaus “Baltų religiją ir mitologiją”. Anas, pats būdamas praktikuojantis katalikas, gal gi jau nekartojo “Romuvos pasakų”.

                  Bet ką čia su grybu ginčysies… Užteks pradžiai gal ir pasakaitės “kaip baravykas ąžuolą vertė” 😀

                  • Kemblys:

                    Tu man siūlai paskaityti to, kuris girtas mirė? Kuris sugalvojo ‘mokslinį’ išsireiškimą PROTOvalstybė (su protu nieko bendro)? Kuris sutrumpino ne nuo to galo savo tą trumpą berods prūsų religijos žodyną? Apie Žynius nieko nerašė. ‘Mokslininkai’, patys nesukūrę jokios pasaulėžiūros, net religijos, parašo kažkokių tautosakos tyrimų kažkokius ‘mokslinius darbus’, kuriuose pateikia VIDUTINĘ apibendrintą RELIGIJĄ. Buvo įvairių genčių, įvairiais laikotarpiais, skirtinga pasaulėžiūra – jos negalima apibendrinti. Tautosakos lygis, kaip moksleivių lygis, kurį tirdami nenustatysime Mokytojo žinių lygio. Romuviai pateikia ‘mokslininkų’ darbus pavadindami ‘baltų religija’ (nors patys dar neapsisprendė kaip vadinti tą savo nesąmonę).

                    • Geo:

                      Kokie ginčai 😀 matau kad mokslininkas grybukas yra tikrai pats susikūręs savo religiją ir pasaulėžiūrą, ir jau vien tuo daug kompetetingesnis už visus pripažintus autoritetus 🙂

                      Su kvailiu kovodamas pats kvailiu patapsi 🙂

                    • Kemblys:

                      Grybui toli, toli iki ,,praktikuojančio kataliko” mokslininko, sukūrusio romuviams “Baltų religiją ir mitologiją”.

                    • Perkūno paukštis:

                      Manai, Beresnevičius kankinosi religiniame dvilypume, ieškojo tvirtybės pagoniukų pasaulėžiūroje ?

                    • Kemblys:

                      “Nalšius: 2014 01 16 16:36
                      Arba tarkim Beresniavičiaus “Baltų religiją ir mitologiją”. Anas, pats būdamas praktikuojantis katalikas…”.
                      Vilmantai, G.Beresnevičius rašė labai daug APIE lietuvių protėvių ‘religiją’, bet nebuvo pagonis, kaip ir N.Vėlius ( asmeniškai klausiau apie įsitikinimus). Tie ‘mokslininkai’, lygiai taip pat galėtų nagrinėti eismo taisykles patys nemokėdami vairuoti. Ko verti tyrimai, jei patys nekūrė pasaulėžiūros? Jei jie būtų suvokę protėvių pasaulėžiūrą, jie būtų sukūrę, jos pagrindu, šiuolaikinę, mums taip reikalingą. Pasiknaisiojo po tautosaką ir tiek, o romuviai padarė religijos iškamšą remdamiesi tais ‘darbais’. Romuviai gali didžiuotis BALTŲ ‘religija’ sukurta MOKSLINIU PAGRINDU 🙂

                    • Perkūno paukštis:

                      Kembly,

                      gali būt. kad šiandieniniai pagoniukai nekuria, o ATSTATINĖJA
                      (kaip besinorėtų šiandieniniame žiauriame krikščionizme įvairiomis atmainomis tau besišaipyti).

                    • Kemblys:

                      Atstatinėtų, bet protėviams nereikia, o dabartiniam žmogui netinka – visai kitaip gyvename (į vandenį tuštinamės miestuose, Laumes pykdome). Jie ‘atstatinėdami’ tik lietuvių kalbą subjauros. Galiausiai nebus nei pasaulėžiūros, nei kalbos po tokio atstatinėjimo.

                    • Perkūno paukštis:

                      Nepamiršk, kad, norint atstatyti baltų tikėjimą, pasaulėžiūrą, jautą (vadink kaip nori), reikia jau neapsakomų pastangų – sugrįžt lietuviams į save.
                      Šiandien visai net nesvarbu, kai vienas kitas žodis netikslus.

    • Nalšius:

      Dėkui už nuomonę.
      Tikrai džiugu, kad kuklia reklama susidomėjo ir savo svarią nuomonę pareiškė toks neprilygtamas lietuvių kalbos žinovas ir grynumo saugotojas kaip Jūs 🙂 Apmaudu tik, kad nepasiūlėte kokiu lietuvišku atitikmeniu turėtų būti pakeisti žodžiai “istorija”, “klubas”, “programa” ar “orientacija”. Būtume labai dėkingi, jei pasidalintumėte kaip juos galima pakeisti, nepakeičiant pirminės sakinių prasmės ir perteikiant pilnas šių žodžių reikšmes.
      Taip pat labai smagu, kad tikras profesionalas iškarto nusprendė kas tarop organizatorių yra kas, ir ką jis išmano.
      Manau daug daugiau visi laimėtume, jei Jūs, užuot kritikavęs, tiesiogiai kreiptumėtės į šios stovyklos rengėjus pasiūlydamas prisijungti prie organizacinės grupės ir pasidalinti savo neišsemiamos patirties ir žinių lobynu.
      Jei visgi Jūsų nuomone niekas iš organizatorių nėra vertas pasimokyti iš Jūsų neįkainojamos trolio patirties, nuoširdžiai tikimės, kad Jūsų rengiamame renginyje (kai /jei toks bus)bus nenaudojamas nei vienas tarptautinis ar nelietuviškos kilmės žodis.
      Geros dienos 😉

      • Kemblys:

        Nalšiau, ne “istorija”, “klubas”, o ,,istorijos klubas”. Niekas jiems nedraudė lietuviškais žodžiais pavadinti savo draugiją. Kodėl turėčiau išversti žmonėms, kurie nenori lietuviškai pasivadinti?
        Siūlai jungtis su lietuvių kalbos išdavikais, kurie rengiasi įvesti vaikus į tam tikras sąmonės būsenas?
        Jei kas nors nusiūs šį ‘kvietimą’ valstybinėms tarnyboms, manęs nekaltinkite – sprendžiu savo jėgomis.

        • Nalšius:

          Kembly, kad ir kaip būtų gražu vadinti viską lietuviškai, tam tikri žodžiai yra visuotinai priimti (ir įtvirtinti teisės aktuose) ir net neturi atitikmenų gyvoje kalboje. Ar jūs ir skirstomiesiems tinklasm keliate pretenzijas, kad reikia mokėti už elektrą, o ne už gintarę? 🙂

          Kodėl turėtumėt išversti? Todėl, kad neklausiamas primygtinai rodot kas blogai, nepasakydams kaip gerai. Tiesiog, dėl nuoseklumo. Arba viskas, arba nieko.

          Apie “sąmonės būsenas”, tai čia jau jūsų asmeninė interpretacija. Jei pasižiūrėtumėte skelbimo skyrelį “ką veiksime stovyklos metu”, pamatytumėt, kad tokiasi dalykais ten net nekvepia. O jei jaunosios kartos supažindinimas su tam tikros pasaulėžiūros pagrindais yra nusikaltimas – paduokite į teismą savo močiutę, kad jus nepilnametį žėgnotis išmokė 🙂

  2. Stebulė:

    Nenusišnekėk, nieks jokių eksperimentų daryt nežada, juo labiau mokslinių. 😀 Bet kadangi tamsta nemoka kalbos ir nesupranta pirmoje žinutėje parašytų žodžių prasmės, tai gal dėl to ir sieja nesusijusius straipsnius, kurių prasmės nesuvokia 😀

  3. LosAngeles:

    Koks grazus skelbimas… Ir svastika ideta, saunu 🙂

  4. Tęsėjas:

    Gerbiamieji, gyvendami šiauriniame Žemės pusrutulyje Jus naudojate mūsų laikais pietiniam pusrutuliui tinkamą kryžių- kairyjį Saulės kryžių.
    Mūsų pusrutulyje 3000 metų, pradedant nuo erų sandūros, privalu naudoti tiktai dešinyjį Saulės kryžių!
    Būtent todėl Hitleris ir buvo šį ženklą pasirinkęs, kadangi mūsų pusrutulyje nurodytame laikotarpyje jis simbolizuoja- darytyi atvirkščiai!
    Teisėtvarkos pretenzijos yra visiškai teisėtos ir teisingos, nors tikrosios šio arijų-baltų protėvių ženklo jie ir nesuvokia!
    Beje, būtent kairysis ar dešinysis Saulės kryžius padeda archeologijoje ir istorijoje nustatyti – kuriame tūkstantmetyje vienas ar kitas artifaktas buvo pagamintas. Šį ženklą būtina nedelsiant keisti atvirštiniu!

    • Nalšius:

      Kaip tada vertinti X-XII a seges, kuriose vaizduojamos dvi svastikos besisukančios į priešingas puses? Arba viename kape randami papuošalai su skirtingos krypties sūkurėliais?

      Tarp kitko Romuvos logotipe pavaizduota svastika – vienos labai konkrečios kuršiškos segės atvaizdas, ir “sukasi” ji būtent į tą pusę kaip ir segė, be jokių interpretacijų.

      • Kemblys:

        Sprendžiant pagal svetimžodžių gausą, tu, ‘Nalšiau’, esi romuvis: ,,svastikos, logotipe, konkrečios, interpretacijų…”. Romuviams lengviau mąstyti svetimų kalbų, kurių dar neišmoko, žodžiais apie BALTŲ TRADICINĘ RELIGIJĄ 😀 😀

        • Nalšius:

          1. Tamstos prielaida klaidinga, nepriklausiau Romuvai 🙂
          2. Nepamenu kad būtume kartu kažką ganę, tad gal grįžkime prie kreipinio “Jūs” ?
          3. Kažkaip iš Tamstos pasisakymų nelabai išryškėja Jūsų asmeninės pažiūros (na, nebent bet kokias ribas peržiangiantis kalbainiškumo niuansas) tik matosi kad visi aplink kvailiai, o Jūs vienas protingas.
          4. Pranešimas yra apie rengiamą stovyklą moksleiviams, o ne apie Jūsų požiūrį į Romuvą ar baltų religiją. Savo nuoskaudoms lieti ir begalinei išminčiai demonstruoti siūlau pasirinkti Delfi komentarų skiltį – ten jūsiškis bendravimo būdas bus labiau priimtinas 😉

    • LosAngeles:

      Ar tikrai negalima naudoti abieju kryziu? Jus rasote kad ‘privalu naudoti tik desinyji’… Gal klystu, bet man atrodo kad jie abu buvo naudojami lygiagreciai

      • Kemblys:

        Manau, jei pagal Saulės sukimą, teigiama reikšmė, jei prieš neigiama. Pvz., per marą, svetimi kaime nepageidaujami, prieigose pastatys prieš Saulės sukimą – svetimam nėra ko eiti už ženklo. Romuviams kelis metus baksnojau, kad jų svetainėje atvirkščio sukimo ženklas.

        • Stebulė:

          Los Angeles, abu ženklai skelbime pavaizduoti šiuo atveju ne tam, kad išreikštų kažkokią mintį, bet tai yra stovyklą rengiančių organizacijų logotipai. 🙂 Ne vietoje pradėjote netinkamą diskusiją

  5. Perkūno paukštis:

    Tai labai nuostabu.
    Panašu, kad Baltų tikėjimas, tampa šventa kasdienybe – tiesiog gyvenimo būdu.
    Džiugu.

  6. Tęsėjas:

    Gerbiamieji, pažvelkite į Saulę, kaip kas rytą darydavo mūsų protėviai!
    Jeigu protėviai matydavo Saulę besisukančią pagal laikrodžio rodyklę, jie savo gaminiuose – artifaktuose ir Saulę vaizduodavo simboliškai- dešiniuoju Saulės kryžiumi. Jeigu matydavo besisukančią prieš- vaizduodavo priešingą kryžių!
    Mums, šiaurinio pusrutulio gyventojams, dabar Saulė sukasi pagal laikrodžio rodyklę, tad ir visame kame mes ir Saulę simboliškai privalome vaizduoti – į dešinę besisukantį Saulės kryžių. Pietinio pusrutulio gyventojai Saulę mato priešingai, tad ir Saulės simbolis ten vaizduojamas priešingai.
    Kadangi Žemė pastoviai verčiasi per savo ašigalius, tad kas 3000 metų ir jos ašigaliai susikeičia vietomis- pietinis tampa šiauriniu, šiaurinis-pietiniu. Dar po 3000 metų Žemės ašigaliai, padarę pilną apsisukimą, vėl grįžtą į savo vietas.
    Ir taip kas 6000 metų.
    Randami artifaktai leidžia 3000 metų tikslumu nustatyti vieno ar kito kapo, gaminio, statinio ir t.t. amžių ir vietą chronologijoje!
    Ir visa tai suprastą ir atrasta lietuvių kalbos deka ir pagalba!!! GARBĖ LIETUVIŲ KALBAI!!!

  7. Tęsėjas:

    Gerbiama Stebulė, šis ženklas rodo, kad šią segę sukūrę protėviai gyveno dar iki erų sandūros!!! Suprantama, ir kapas, kuriame ji buvo rasta, priklauso anam laikotarpiui. Tad nėra dėl ko net ir ginčytis.

  8. Geo:

    😀 Vos nenumiriau… Žemės ašigaliai kas 3000 m verčiasi per savo ašį 😀 O kuršiškos segės iš Laivių kapinyno – senesnės nei 3000 m 😀 O tos, kuriose pavaizduoti abiejų krypčių svastikos, matyt gamintos kaip tik tuo metu, kai saulė sustoja danguje, pamąsto, ir pajuda atgal?

    Viename komentare paneigiami fundamentalūs geografijos ir astronomijos postulatai, Archeologijos, beje, irgi 😀

    Aišku, čia niekšų akademikų sąmokslas turbūt, skirtas siekiant nuslėpti akivaizdžius faktus, kad Lietuviai-Sarmatai pastatė Egipto piramides, įkūrė majų imperiją ir išskobė Velykų salos skulptūras???

    Pagal komentarų pagrįstumą akivaizdu, kad ginčas beprasmis 🙂

  9. Tęsėjas:

    Žemė per ašigalius persiverčia laike 6000 metų. Ašigaliai vietomis susikeičia kas 3000 metų. Paskutinį kartą tai įvyko erų sandūroje. Tad šiaurinis pusrutulis tokiu yra tiktai 2000 metų ir tokiu dar bus visą mūsų tūkstantmetį.
    Mūsų protėviai Saulę garbino ir ne tiktai garbino bet ir dievino.
    Jie žinojo net ir tai, kad Žemė pastoviai verčiasi per ašigalius. Beje, tai žinojo ir senovės indai, ir majai.
    Tai liudija ir artifaktuose aptinkamas Saulės kryžius!
    Dvi segės su skirtingais Saulės kryžiais viename kape liudija, kad šis kapas priklauso jau krikščioniškajam laikotarpiui, kai žmonės, kaip ir mūsų laikais, jau buvo “praradę” istorinę atmintį ir nebežinojo ne tiktai mūsų protėvių papročių bet ir tai ką žinojo protėviai.
    Kaip žinome, mūsų vanduolių (Vanduolės-Vyslos žemupyje) genties vadas-rikis Daugonis apsikrikštijo dar 956 metais. Matomai būtent tuo laiku buvo apkrikštyti ir jų kaimynai kuršiai. Tad nieko nuostabaus, kad jų viename ir tame pačiame kape aptiktos segės su skirtingais Saulės kryžias.

    • Perkūno paukštis:

      Tikėtina, kad iš praeities kilusi ir iki mūsų dienų atėjusi pagarba šiam gyvūnui – Žalčiui – grynai Žemės atstovui, Jis kažin ar prasmėmis beturi ką bendro su Dangyste ir Dangystės ženklų prasmėmis….
      Noriu pasakyt, kad Dangystė tiesiog nėra aukščiau Žemės. Noriu pasakyt, kad Žemė ir jos šventumas, priešingai nei žydreliginiame mąstyme, baltuose esa aukščiau. Visi baltiški ženklai nesižiūri nuo horizonto, jie žiūrisi taryt iš viršaus

  10. Tęsėjas:

    Gerbiamieji, Jūsų tikslas yra labai kilnus- supažindinti mūsų jaunimą su mūsų garbingiausiąją praetimi!
    Noriu ir aš bent šiek tiek prisidėti prie šios garbingos misijos.
    Pateikiu vieną iš daugelio mūsų protėviais paliktų informacijų iš praeities, kuriias aptinkame kad ir Balkanuose!
    Dievai ir pusdieviai-herojai – gerieji! Kas jie buvo ir kada jie “gyveno”?
    Pasirodo, kad daugelis jų buvo gamtos pagimdyti ir simbolizavo gamtoje vykusius produktus ar net procesus!
    Paimkime, kad ir Egėjo jūroje būvusio Tero ugnikalnio sprogusio 1365 m.pr.m.e. sprogimo produktus.
    Pats dievas Dzeusas (dzievulis-dzievas) simbolizavo patį Tero ugnikalnį, kuris buvo Egėjo jūroje Santa Tero – Santarino salų vietoje.
    – Dzeuso neva žmona Hera simbolizavo – lavą!
    – Dzeuso neva dukra Atėnė Paladė simbolizavo iš ugnikalnio išsiveržusią ugnį!
    – Hermis-sprogimo bangą!
    – Heraklis- ugnikalnio pelenus!
    – Tęsėjas (mano slapivardis) – cunamį! Ir t.t.
    Įdomiausias ir suprantamiausias, lyg raktas į praeitį, mums yra pastarasis, kuris drauge su kitais “argonautais”, suprantama ir su Herakliu, “Argo” laivu neva “plaukė” į Kolchidę aukso vilnos.
    Argonautų vadu neva buvo žemės drebėjimą simbolizavęs Jasonas.
    Kaip žinome iš mūsų protėvių epo “Argonautai”, Heraklis nepasiekęs Juodąją jūrą grįžo atgalios. O tai reiškia, kad tuo metu sprogusio ugnikalnio pelenus vėjas pasuko kita kryptim. Moskslininkai juos aptiko į rytus nuo Santarino salų Viduržemio jūros dugne.
    Tuo tarpu, anot epo “Argonautai”, Tęsėjas su Jasonu “aplankė” visas Juodosios jūros pakrantes. O tai reiškia, kad sprogęs Tero ugnikalnis tuo metu išprovokavo keliasdešimties metrų aukščio cunamio bangas ir žemės drebėjimą, kurie įveikę Marmuro pasiekė Juodąją jūrą ir jos pakrantėse sunaikino visą kas tuo metų mūsų protėviais ten buvo pastatyta.
    Įdomu ir tai, kad Tęsėjas buvo jūrų dievo Poseidono anūkas ir sausumoje TĘSĖ savo senelio jūroje pradėtus “darbus”.
    Tai vienas iš labai daug pavyzdžių, kaip lietuvių kalbos pagalba galime gana nesunkiai įminti ne tiktai Lietuvos kultūros bet ir viso pasaulio gana tolimąją praeitį ir per ją net pažinti ateitį!!!

  11. Stebulė:

    Mielieji, stovykloje mes žadame vaikus supažindinti ne su sarmatų ideologija, bet su baltų kultūra. Neskleisime jiems naujosios mitologijos apie besivartančius ašigalius 🙂

    • Kemblys:

      Dėl bendro išsilavinimo, vaikučius supažindinkite su UGROFINŲ KULTŪRA. Dar suprasčiau jus, jei vaikus supažindintumėte su genčių, iš kurių susidarė lietuvių Tautą, kūrybiniu palikimu.
      Ištrauka iš Vikipedijos:
      ,,Istorinės žinios
      Baltų terminą pirmąkart pavartojo vokiečių kalbininkas Georg Nesselmann knygoje Die Sprache der alten Preußen an ihren Überresten erläutert (Berlin, 1845). Terminas padarytas iš Baltijos jūros vardo, kuris gali būti susijęs su šaknimi balt-, nors dėl Baltijos vardo kilmės yra keletas hipotezių, iš jų tik viena sieja šį vardą su minėta baltiška šaknimi.
      Iki tol buvo vartojami terminai lietuvių kalbos, latvių kalbos ir pan. Kalbininkai K. Jaunius ir K. Būga, remdamiesi I a. romėnų istoriko Kornelijaus Tacito veikale „Germania“ minimu Aestiorum gentes, taip pat ir vėlesnių istorikų šaltiniais, baltus vadino aisčiais. Remiantis senaisiais istoriniais šaltiniais, šiuo pavadinimu, kaip spėjama, buvo vadinama viena iš prūsų genčių. Todėl jis nėra itin plačiai vartojamas.”

      • Vilmantas Rutkauskas:

        Gaila, kad lietuviai patys save germanizuoja – hormonizuoja.
        Romualdo Zubino veikale “Perkūnas”, žiūrėk, teigiama,
        kad 553 metais Vaidevučiui gimė pirmas sūnus LITWO, kuris 540 gavo KUNIGAIKŠČIO (!) tipotitulą (!) ir paveldėjo žemes tarp Vyslos ir Nemuno upių. Ir taip gimė Lietuva. O 2040 metais laukia 1500 metų lietuvos vardo jūbioliejus.
        Tačiau jis teisus, kad Lietuvos vardą su krikščionių misių nieriumi Brunonu sieti negalima jokiais būdais.

  12. Tęsėjas:

    Gerbiamoji Stebulė, sanskrito kalboje arijas – lietuvių kalboje reiškia- grynas, baltas. Sarmatai buvo tiktai viena iš, anot Klaudijaus Ptolemėjaus, šešiasdešimties baltų genčių erų sandūroje gyvenusių Rytų Europoje. Visos gentys ten tuo metu kalbėjo saąją kalba, tačiau tarpgentinė kalba buvo LIETUVIŲ!, kuri yra sanskrito motina ir seniausia Žemėje gyva kalba!
    Šiuos mūsų – baltų kultūros pagrindų pagrindus Lietuvos jaunimas žinoti privalo!
    Gaila, kad mokykliniuose vadovėliuose apie tai nėra nei žodžio!

  13. Tęsėjas:

    Lietuvių kalbos pagalba jau įminti ir tolimiausi laikotarpiai! Kaip antai arijų (baltų) epai “Iliada” ir “Odisėja”.
    “Iliadoje” aprašomas Egėjo jūroje būvusio Tero ugnikalnio siautėjimo laikotarpis nuo 1190-jų m.pr.m.e. iki paties šio ugnikalnio susisprogdinimo 1170 m.pr.m.e. momento, kai cunamio “Achilas” bangos įveikė sėlius nuo kalnų simbolizavusį Hektorą. (Romualdo Zubino knyga “Perkūnas” – priešistorija).
    Epe “Odisėja” aprašomos žemės drebėjimą simbolizavusio “Odisėjo” 20 metų trūkusią klajonę po Viduržemio jūros regioną, iškarto po 1170 m.pr.m.e. įvykusio Tero ugnikalnio susisprogdinimo.

  14. Tęsėjas:

    Gerbiamas Vilmantai, suprantama, tai nebuvo paprasta! Tačiau lietuvių kalbai ir žemaitiškai kantrybei padedant, jau yra įminti ne tiktai seniausiųjų kultūrų šaltiniai bet ir pati praeitis, o per ją ir – ateitis!
    Tai liudija ir tai patvirtina Romualdo Zubino knygos “Perkūnas”(priešistorija),”Per praeitį į ateitį”(proistorija) ir “Pažadinta praeitis” (III-sis ir IV-sis Žemės fiziniai judėjimai).

  15. Geo:

    Vyrai, per daug įsijautėt… Straipsnis – skelbimas niekaip nesusijęs su jūsų čia aptarinėjamomis teorijomis (nežiūrint mano asmeninio požiūrio į jas ir jūsų įsitikinimo jų tikrumu).
    Siekdamas kad komentarai ir diskusijos duotų bent kažkiek naudos tiems, kas panorės juos paskaityt, labai prašau Sarmatijos, Gotų-gudų, hiperborėjos ir kitas panašias temas plėtoti sarmatija,lt, baltai.lt arba kituose tam skirtuose tinklalapiuose, arba bent jau NE PRIE ŠITO STRAIPSNIO.
    Ne vieta ir ne laikas. Atrodot pakankamai sumanūs, kad ir patys tiek suvoktumėt….

    Dėkoju už supratingumą 🙂

  16. Algirdas:

    Gerbiamieji lietuvaičiai, mes – aisčių – gotų -gudų palikuonys niekuomet nebuvome BALTAIS. Mus , norėdamas pavogti mūsų dotų vardą vokiečių – žydų killmės istorikas, specialiai pavadino Lietuvių senąsias kalbines gentis BALTAIS. O jūsų įdomumui, kai prieš 7522 metus mūsų BATLAODŽIAI aisčiai buvo apgyvendinti prie Šiaurinio gėlavandenio ežero, tuo metu įvyko žemės drebėjimas Gibraltaro rajone. Drebėjimo metu susidarė didžiulis griovys – kanalas, sujungęs Atlanto vandenyną su Šiauriniu gėlavandeniu ežeru. Ežero vanduo gerokai pasūrėjo ir dėl to aplinkiniai žmonės ežerą ėmė vadinti BALTŲJŲ JŪRA. Ilgainiui tapusia BALTIJOS jūra. O mes lietuviai ir visos mūsų giminingos kalbinės gentys turėtume teisingai vadintis – BALTIJIEČIAIS. Taip kaip mes lietuviai ir mūsų gentainiai niekuomet nebuvome PAGANI-mis . Tą graikišką žodį Vatikane šv.Tėvai pradėjo vartoti PRAVARDŽIAVIMUI IR PAŽEMINIMUI KITATIKIŲ IR KITATAUČIŲ – dar neperkrikštytų į KATOLIKSUS . Žydų skuurtoji Katoliskų religija, kovojo pirmiausiai su KRKŠŠČIONIŠKĄJA – senųjų tautų senąja religija. Katoliksai sakė: pirmiausiais reikia išžudyti viisus KRKŠČIONIS, o PAGANI-s ir taip priversime krikštytis ir duokles mokėti. Taip kad mūsų pirmtakai buvo KRIKŠČIONIMIS ir garbino pasaulio ir Vsatos TVĖRĖJĄ, IR VISKĄ KĄ BUVO SUTVĖRĘS TVĖRĖJAS. Už tai lietuviai, garbinę Tvėrėją ir viską ką Jis buvo sutvėręs – gamtą ir gyvūniją dar buvo vadinami ir gamtos gerbėjais. O PAPIEŽ – ius yra lenkiškas žodis – gryniausias BARBARIZMAS lietuvių kalboje. Visose kitose tautose jį vadina sanct . PAPA, o mums lietuviams tiktų vadinti šv. Tėvu, Vatikano valdytoju, Valykime savo gražiąją lietuvių kalbą, kad būtų dar gražesne. Ačiū.

  17. sauklys:

    Na kokie organizatoriai, tokie ir komentarai. Maitinimas kaip šventa trejybė – du pakeliai makaronu ir turistų pusryčiai. O jei gyvenimo natūralioje gamtoje ypatumai – tai dar vienas dietos pavadinimas, tai bus už ką nupirkti malkų ,kad sodyboje pečių užkurt ir liks dar siūlo galui ar cukrui į arbatą.
    Dievais pasitikėti gal ir galima, bet tokiu žaliu jaunimu nekyla noras visiškai.

    na ir pastebėjimai iš valstybės tarnautojų kalbos

    Kemblys:
    2014 01 17 09:46
    …… ‘Nalšiau’, esi romuvis:
    Atsakyti
    Nalšius:
    2014 01 17 11:37
    1. Tamstos prielaida klaidinga, nepriklausiau Romuvai 🙂 ,

    Kad Nalšius nepriklausė, labai tikėtina, bet iš to kaip pats parašė išvadas gali kiekvienas padaryti.

    Nalšius:
    2014 01 17 08:41
    ………. besiriamentis tiek į gangų tiek į požemius, …….

    o čia parodo, kad yra ryškus susidūrimas arba su sarmatais(toks ypač Šeimiškas skaitymas), kas yra ypač kenksminga ne tik vaikams, bet ir suaugusiems arba su labai nerviškai nestabilia asmenybe, kuri nesusitvarko su savo neuronais atsakingais už rankų darbą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: