Paskelbta etninės kultūros mokytojo knyga (5)

Etninė kultūra mokykloje | ruc.lt nuotr.Ugdymo plėtotės centras (UPC) ir Lietuvių etninės kultūros draugija parengė ir UPC interneto svetainėje paskelbė etnokultūrinio ugdymo rekomendacijas ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojams (mokytojo knygą).

Šias etninės kultūros mokytojams labai reikalingos rekomendacijos buvo parengtos įgyvendinant „Etninės kultūros plėtros švietimo įstaigose strategiją“, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu (Nr. ISAK-2365, 2009 m. lapkričio 19 d.). Prieš tai pagal šią strategiją taip pat buvo parengtos „Etninės kultūros pagrindinio ugdymo bendroji programa“ ir „Etninės kultūros vidurinio ugdymo bendroji programa“. Šias programas greitu laiku patvirtins Švietimo ir mokslo ministras ir jos bus išplatintos mokykloms bei paskelbtos leidinyje „Valstybes Žinios“.

Pasak programas ir jų įgyvendinimo rekomendacijas rengusios vienos iš autorių grupės  vadovių, Lietuvių etninės kultūros draugijos (LEKD) pirmininkės dr. Dalios Urbanavičienės, šios bendrosios programos bus privalomos visoms mokykloms, kurios turės arba įsivesti atskirą etninės kultūros mokymo dalyką, arba vadovaujantis programa sustiprinti etninės kultūros integravimą į kitus dalykus ir į neformalųjį ugdymą.

Etninės kultūros ugdymo metodinės rekomendacijos yra skirtos etnokultūrinio ugdymo tobulinimui ir plėtrai įgyvendinant ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas ne tik lietuvių, bet ir Lietuvos tautinių bendrijų ugdymo įstaigose. Čia pateikiamos etninės kultūros ugdymo bendrosios nuostatos ir samprata, kaip per etninę kultūrą ugdyti vaikų bendrąsias kompetencijas, nurodomi svarbiausi etnokultūrinio ugdymo siekiniai, skirtingo amžiaus tarpsniams rekomenduojamos ugdymo turinio gairės ir veiklos, rekomenduotini folkloro ir kiti kūriniai, priimtiniausios etninės kultūros ugdymo(si) formos ir būdai.

Rekomendacijose mokytojai ras patarimų, kaip kurti etninės kultūros ugdymui tinkamą aplinką, kaip etnokultūrinio ugdymo eigoje didinti sąveiką su tėvais ir vietos bendruomene, derinti regioninius savitumus su bendrosiomis etninės kultūros ypatybėmis, kitų tautų kultūrų pažinimu, kokius ir kaip tinkamai organizuoti renginius atsižvelgiant į vaikų amžių.

Rekomendacijose pateikiami gerosios etnokultūrinio ugdymo patirties pavyzdžiai, rekomenduojamų ugdymo priemonių, literatūros, garso ir vaizdo įrašų, internetinių nuorodų ir kitų šaltinių bei etnokultūrinį ugdymą reglamentuojančių dokumentų sąrašai.

„Pirmą kartą etnokultūrinio ugdymo vizijoje taip detaliai ir profesionaliai yra atskleistos etninės kultūros integravimo į atskirus dalykus ir bendrųjų kompetencijų ugdymo etninės kultūros pagrindu galimybės. Siekiant lankstesnio ir sklandesnio ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų perimamumo, Rekomendacijose nurodomi svarbiausi etnokultūrinio ugdymo siekiniai ir turinio gairės atsižvelgiant į vaiko amžių. Etnokultūrinio ugdymo turinys atskleidžia nuoseklų vaiko gyvenamosios aplinkos ir supančio pasaulio pažinimą – pradedant nuo lopšio ir kambario erdvės kūdikystėje iki pažinties su kitų tautų ir šalių kultūromis. Rekomendacijose pabrėžiama, kad, augant vaikui, jo etnokultūrinė patirtis turėtų tapti vis įvairesnė, gilėti tautinės savimonės suvokimas ir asmeninės atsakomybės įsisąmoninimas,“ –  rašo Etninės kultūros globos tarybos (EKGT) Švietimo ir mokslo darbo grupės vadovė prof. Daiva Vyčinienė ir EKGT pirmininko pavaduotojas Dr. Vytautas Tumėnas vertindami parengtas etninės kultūros ugdymo metodines rekomendacijas.

Etninės kultūros ugdymo metodines rekomendacijas, skirtas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo švietimo darbuotojams rasite ČIA, o pradinio ugdymo švietimo darbuotojams ČIA.

Kategorijos: Etninė kultūra, Švietimas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *