www.alkas.lt
Jau kovo mėnesį prasidės Lietuvos gyventojų surašymas, kuris senojo baltų tikėjimo žmonėms yra ypač svarbus. 2010 metais Romuvos vaidilų ratas priėmė sprendimą skatinti visus senojo baltų tikėjimo atstovus prie klausimo apie religiją įrašyti senasis baltų tikėjimas.
Kuo daugiau žmonių vieningai įrašys šį pavadinimą (nesvarbu, kokiai pagoniško tikėjimo krypčiai atstovautų), tuo didesnė tikimybė, kad ir Lietuvoje, kaip kaimyninėje Latvijoje, senasis baltų tikėjimas bus pripažintas tradicine religija.
Pripažinimas yra svarbus, nes suteiks galimybę laisvai kurti šio tikėjimo mokyklas, šventoves, o svarbiausia – visos protėvių tikėjimo bendruomenės galės gauti valstybės paramą, kuri iki šiol teikiama tik iš tiesų netradicinėms Lietuvoje krikščionybės, islamo ir judaizmo pakraipoms. Akivaizdu, kad iš tiesų tos pačios pasaulėžiūros, bet skirtingoms bendruomenėms priklausančių žmonių nevieningumas gali pakenkti pačios filosofijos plėtrai Lietuvoje, todėl Romuvos vaidilų ratas siūlo visiems senųjų dievų garbintojams pasirašyti bendru – senovės baltų tikėjimo – vardu.
Lietuvoje visuotinis gyventojų ir būstų surašymas vyks 2011 m. kovo–gegužės mėnesiais. Pirmą kartą gyventojai susirašyti galės elektroniniu būdu. Elektroninis surašymas tęsis dvi savaites, kovo 1–14 d. Gyventojams suteikta galimybė atsakyti į surašymo lapo klausimus jiems patogiu metu. Šis būdas paprastesnis, nes dalis informacijos jau bus pateikta iš administracinių šaltinių (Gyventojų, Nekilnojamojo turto, Adresų registrų, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos duomenų bazės ir kitų administracinių šaltinių). Surašymo lapai turi būti užpildyti už visus būsto gyventojus. Duomenis bus galima papildyti arba patikslinti viso elektroninio surašymo metu.
Po elektroninio surašymo, nuo balandžio 5 iki gegužės 9 d., vyks gyventojų apklausa. Surašinėtojai lankys būstus ir apklaus elektroniniu būdu nesusirašiusius gyventojus. Surašinėtojus bus galima atpažinti iš specialių portfelių ir darbo pažymėjimų.
Neleidžiama kurti šventovių? Derėtų kreiptis į Strasbūrą.
“senasis baltų tikėjimas bus pripažintas tradicine religija.”
“o svarbiausia – visos protėvių tikėjimo bendruomenės galės gauti valstybės paramą”
Panašu į klaidinimą. Tradicinėmis pas mus pagal įstatymus yra BENDRUOMENĖS, o ne RELIGIJOS. Todėl pagal dabartinę (ydingą, be abejonės) sistemą visos “baltiškomis” besiskelbiančios religinės bendruomenės tikrai nebus įregistruotos tradicinėmis ir negaus paramos.
Apskritai, reiktų naikinti parazitizmą, o ne tapti dar vienu parazitu ant visuomenės kūno, siekiant paramos vien už įsivardijimą.
Gal geriau būtų jei nei viena religinė bendruomenė negautų jokios paramos, bet išsilaikytų vien iš aukų. Šventvietes, ant kurių dabar stovi katalikų bažnyčios arba nesvarbu kas stovi, grąžinti senojo, paprotinio tikėjimo išpažinėjams, juk prievarta buvo atimtos. Dėl pasirašymo bendru – senovės baltų tikėjimo – vardu, nežinau kaip čia pasielgt, aš jums prijaučiu, tačiau veikloj nedalyvauju, apeigų neatlieku, tai kaip man pasirašyt? Meluot nesinori. Kas dėl “senovės baltų”, anokia čia senovė-nuo 1848 metų?
O staravierai – anokie čia STAROvierai jei pradėsime juos datuoti. Žodis senovės – čia suprantamas ne kaip linijinio istorinio krikščioniško laiko didesnė ar mažesnė atkarpa, jis kalba, būtent apie pasaulėžiūros būdą, apie vertybių ir pasaulėvokos pagrindus perimtus ir pratęstus protėvių tradicijų pagrindu, būtent apie protėvių ir ne istorinę ne linijinę o ciklinę mitinę-archetipinę ir todėl prigimtinę, universalią ir begalinę tradiciją. Kai kas tai vadina pagonybe, o patys tariame – senovės baltų. Ir nesvarbu, kad Jūs neatliekate apeigų.
Diddi apeiga vien jau kalbėti lietuviškai. Jei kalbate lietuviškai ir dar prijaučiate savo protėvių pasaulėžiūrai – esate “senovės baltų tikėjimo”. Net jei ir neįsirašysite pagal gyventojų surašymą – vietiek būsite baltas.
Na taip, laikas yra spiralinis todėl nėra griežtos atskirties tarp bet kurios praeities ir ateities.
Trys žodžiai “senovė”, “baltai” ir “tikėjimas” kiekvienam save lietuviu suvokiančiam asmeniui kelia įvairias mintis.
džiaugiuosiu, kad Lietuvoje yra senovės baltų tikėjimas.
ciklinę mitinę-archetipinę ir todėl prigimtinę, universalią ir begalinę tradiciją – gal kas išverstų į žmonišką kalbą????????
Daugminai, tu vienintelis žinai kas yra laikas ir dar vijomis ar gvintais besisukantis. spaudžiu dešinę
Reikia žinoti lotynų ir graikų kalbas – tai suprasite.
😀 rašiau, kad tai nesvarbu.
klausimas buvo ar tau lengviau sekasi kurti mintis graikiškais žodžiais.
dabar visai įdomu pasidarė- gal tau visos kalbos jau susmaišė galvoj?
kepurė nepabėgs, tik atsakyk į klausimus
Taip, aš kartais pasilgstu graikiškų žodžių ir riešutų, nors mėgstu ir lazdyno reišutus. O Ievarui patariu pasiskaityti Miglės Nargėlaitės šiandienos “Ketvirtadienio Perkunkalbę” ir nesiknaisioti tėvelio skrandžio turinyje, o pažvelgti į Saulę ir Pasaulį. Pagaliau.
Jeigu iš tikrųjų Jums rūpi ir atrodo, kad kliudo tie dalykai, kuriuos išvardinot, tai atsakymai yra ir pačioje “Alko” svetainėje, ir “Ramuvos”, ir kitose, tik paspauskit nuorodas viršuje, susiraskit pagal temą. Ir išsamų bendruomenių kūrimosi aprašymą rasit, ir apie pačią reigiją, ir apie jos istoriją (Jūsų nurodyta data man negirdėta, greičiausiai išgalvota), ir apie apeigas – gal paprasčiau Jums pačiam bus spręst ir apie tokios bendruomenės nario prievoles… dešimtinės tikrai niekas nerenka…
Lietuviai, įsileidom vagį namuosna.
Krikščionybė, islamas ir judaizmas tarpsta ir puikuojas mūsuos kaip namuos, užsimiršę būdami tik svečiuos.
Man tai juokinga darosi dėl visų šitų diskusijų. Ne tai yra svarbiausia, kaip pavadinsi – ar pagonybe, ar senovės baltų, ar ropmuva ar dar bala žino kaip. Esmė čia yra susirašyti vienu vardu, nes pasaulėžiūra vis vien ta pati, kad ir kaip jūs ją asmeniškai vadinate. Kam to reikia, trumpai jau paaiškinta pranešime, vėliau atsiras išsamesnių str ką mums atneštų pripažinimas valstybiniu mastu. trumpai taraint, dbr jei kas pamatytų, už laužą ant piliakalnio galite ir administracinę baud gauti. nes tokio tikėjimo oficialiai net nėra, suprantat? o jūs čia ginčijatės – senovės ar ne senovės. taigi atsiprašant nusišikt kaip pavadinsi – nepagadinsi.
o tai Andželika Tamaš ar skambantys kedrai irgi galės gauti valstybės paramą? ar Trinkūnai dalins savo nuožiūra? o, jei tamstelei nusišikti kaip pavadinti, pasakyk tam”Romuvos vaidilų ratui” prie klausimo apie religiją įrašyti “pagonys”- vis daugiau neapsisprendusių įsirašys
Jei manyčiau, akd dėl žodžio pagonis daugiau įsirašys, tai taip ir pasakyčiau, bet aš kažkodėl manau, akd daugiau žmonių įsirašys šituo pavadinimu 🙂
O kalbant apie kitas organizacijas, tai jei nebūsim idiotai, o būsim vieningi, tada visi ir gausim paramas. Pvz dabar Lietuva remia tokį reikalą kaip man gerai pažįstamus septintos dienos adventistus, ne sprieš pora metų jie tapo tradicine religija Lietuvoje. Paramą gauna ne tik pripažinimo paprašiusi VIlniaus sekta, bet ir kitų miestų. Savo dvasininkus jie dabar siunčia mokytis į amerikas ir pan.
Kaip jie sugebėjo pasidalinti? Ogi tieisog nebūdami idiotai ir visi prisiregistruodami kaip tos religijos bendruomenė kitame mkieste, kitame kaime arba tiesiog kita bendruomenė. Kai apskritrai senasis tikėjimas bus pripažintas, visokiems skambantiems kedrams, tarp kurių turiu nemažai pažįstamų, beliks tik truputį popierių sutvarkyti. Nuo to tikrai nei kedrai nustos skambėję, nei jų susikurtų papročių esmė pasikeis.
Migle, Adventistai netapo tradicine RB, jie tapo tik “valstybės pripažintais”, nesusipainioki toje sujauktoje RB klasifikacijoje:
1. Valstybės pripažintos Tradicinės RB.
2. Valstybės pripažintos RB.
3. Kitos (valstybės nepripažintos, bet juridinio asmens statusą turinčios, t.y. įregistruotos)RB.
bauda uz lauza ant piliakalnio galima gauti, nes tai dazniausiai saugomos teritorijos. Ne viena karta maciau ant Gondingos (Plunges raj. ) vietiniai automobiliais uzvaziuoja ir saslykus kepa. Tai manau uz tokius darbelius tikrai bausti reikia. O manau, jei organizuoji rengini ir susitari su atsakingais zmonem, gausi ir leidima lauzui (kaip antai baltu ugnies sasuka per rudens lygiadieni)
Aš nuogąstauju, kad Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose AWPL darys viską, kad per surašymą padidintų lenkų skaičių. Kaip padaryti, kad surašymas ten būtų kuo neutralesnis ir objektyvesnis?
AWPL ir kitas tautiniu pagrindu partijas reikia naikinti.
Jei Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose susirašys nors ir visi 110% “lenkais” – esmės nekeičia, nes Lietuvoje nėra etninių lenkų ir nėra etnografinių lenkiškų žemių.
Reikia iš esmės kelti polonizacijos, kaip nusikaltimo – prilygstančio etnocidui, klausimą ir lietuviškų etnnių žemių depolonizacijos klausimą.
susirašykite interentu. surašymas elektroniniu būdu vyks kovo 1–14 d.
Man labai įdomu, kiek Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose žmonių save užrašys “tuteišij”. Tai atitiktų istorinę tiesą, nes baltarusiai į Vilniaus apylinkes buvo atkelti nuo Vitebsko XVII amžiaus viduryje.
Jokio skirtumo, kiek žmonų AWPL užrašys “lenkais”. Svarbu viešai kelti patį šiuo metu naudojamo tautybės pavadinimo “lenkas” pagrįstumą Lietuvoje. Kodėl ne “tuteišis” ir kodėl ne “litvinas” arba tiesiog “polonizuotas lietuvis”?
gal todėl, kad tie žmonės nepripažįsta savęs tuteišiais ar dar kokiais. O aš pažiūrėčiau, kaip tu įrodytum kiekvieno jų kilmę, kai jų ten šimtai, o įrodinėti atstatant giminės medį tektų kiekvieno atskirai.
“Svarbu viešai kelti patį šiuo metu naudojamo tautybės pavadinimo “lenkas” pagrįstumą Lietuvoje” – tai visiškas nesuvokimas arba kvailystė. Lenkų tautybės žmones Lietuvoje vadina lenkais. Kodėl būtent toks pavadinimas, paaiškins kalbininkai.
Jei Vilnijos gyventojas save vadinu lenku ir mano esąs lenkas, tai čia jo asmeninio apsisprendimo reikalas. Šiuo atveju visiškai nesvarbu, kad tarp jo protėvių, gal būt, net nebuvo lenkų, ir jis kalba “po prostu” ar baltarusiškai.
Tačiau įvairiems Lenkijos politikams, tomaševskiams turime visuomet aiškiai sakyti, kad Vilnija – tai lietuvių etninės žemės. Kitos tautos negali turėti jokių pretenzijų Lietuvai.
Jokie Lietuvos politikai, istorikai negali žadėti pakeisti(papildyti) lietuvišką abėcėlę. Jiems tauta tokių teisių nesuteikė.
Nereikia iš senovės baltų tikėjimo daryti “Viešosios įstaigos”, kuri monopolizuotų žmonių savęs, kaip senovės baltų, suvokimą. Nereikia jokių asmenų – tarpininkų tarp Dievo ir žmogaus. Žmogus pats turi suvokti gamtą, tikėjimą papročius. Nedarykime iš pagoniško tikėjimo dar vienos sektos su finansiniais įsipareigojimais ir atskirų asmenų diktatu sektos nariams.
Kiekviename Lietuvos mieste ir kaime turi būti pagoniški aukurai, kuriuos galėtų žmonės laisvai naudoti pagal savo poreikius.
seniai norėjome pastatyti daug kur aukurus. net pabandėm. deja, tai yra nelegalus statinys ir dažnai būdavo nugriautas. taigi jei norime kažkokių privilegijų, pvz vieno kito piliakalnio aukurui pastatyti ar vieno kito miesto centro šventyklėlėi – teks tapti tradicine religija. teks įrodyti, kad mūsų daug ir kad Lietuvoje tai turi paklausą
Pritariu Zbygnew’ui.
Aukurus galima statyti gavus leidimą, tik ar bandėt?
Religinėms bendruomenėms turi pakakti aukų. KODĖL JOMS TURI AUKOTI PINIGUS ŽMONĖS, KURIE NEPRIKLAUSO TOMS RELIGINĖMS BENDRUOMENĖMS?
Kodėl mokesčių mokėtojų pinigai turi remti religines bendruomenes?
Tai jų ir jų tikėjimų reikalas. Man nesvarbu, ar tai krikščionys, ar tai pagonys, Lietuvoje yra svarbesnių skylių, kurias reikėtų kaišioti valstybine parama.
na, bet kokiu atveju krikščionis turi remti ir tie žmonės, kurie dbr nėra krikščionys. taigi šitos įstatymų spragos, jei tai spraga, tokiu būdu neužkiši.
Gera mintis, užsirašysim. Nereikia pasiduot skirstymui į RB, ar kas ten dar pagal bažnyčios papročius įstatyme surašyta, bendras reikalas svarbiausias. O ta valstybės parama neesminis dalykas, gali ir viena Romuva kaip didžiausia bendruomenė gaut, tikrai negaila – kad tik mačytų. 🙂
kitą vertus, kas per religinė organizacija, jei net nežino kaip vadintis ?????????
O kaip bus su tautybe? Ar bus galima užsirašyti pvz. žemeičiu, žiemgaliu ir pan.? Aš kilęs iš Žiemgalos ir laikau save žiemgaliu. Tėvai, seneliai, proseneliai – visi taip pat iš Žiemgalos.
Lietuva – demokratiška šalis. Vakarų demokratijose jau seniai nėra reguliuojama, kokia tautybė “tinkama”, o kokia – ne. Tai ž žmogaus savimonės reikalas, jo savosios kilmės pojūčio. Šaindien net tokiose abejotinos reputacijos šalyse, kaip Rusija (per surašyma 2010 m. surašymą užsirašė net skitais ar “goblinais”), Baltarusija (dalis gyventojų užsirašė “litvinais”) tai leidžiama.
Per 2001 m. surašyma nebuvo leidžiama. Tuomet domėjausi, neleido. pažystamas norėjo užsirašyti žemaičiu – taip pat neleido.
O KAIP BUS ŠĮMET? Ar mūsų demokratija tik “popierinė”.
O dėl tikėjimo – tai dar 2001 m. užsirašiau kaip Senojo baltų tikėjimo “Romuva” pasekėjas.
libertarian
O kaip bus su tautybe? Ar bus galima užsirašyti pvz. žemeičiu, žiemgaliu ir pan.? Aš kilęs iš Žiemgalos ir laikau save žiemgaliu. Tėvai, seneliai, proseneliai – visi taip pat iš Žiemgalos.
Lietuva – demokratiška šalis. Vakarų demokratijose jau seniai nėra reguliuojama, kokia tautybė “tinkama”, o kokia – ne. Tai ž žmogaus savimonės reikalas, jo savosios kilmės pojūčio. Šaindien net tokiose abejotinos reputacijos šalyse, kaip Rusija (per surašyma 2010 m. surašymą užsirašė net skitais ar “goblinais”), Baltarusija (dalis gyventojų užsirašė “litvinais”) tai leidžiama.
Per 2001 m. surašyma nebuvo leidžiama. Tuomet domėjausi, neleido. pažystamas norėjo užsirašyti žemaičiu – taip pat neleido.
O KAIP BUS ŠĮMET? Ar mūsų demokratija tik “popierinė”.
O dėl tikėjimo – tai dar 2001 m. užsirašiau kaip Senojo baltų tikėjimo “Romuva” pasekėjas.
libertarian
Protėvių tradicijas ir ypač jų raišką šiandien suprantame nevienodai. Mūsų teisinėje visuomenėje labai svarbu įgyti statusą, su kuriuo oficialūs sluoksniai turėtų skaitytis. Vienas iš jų – pripažinta Tradicinė RB. Tuomet ir valstybės požiūris pasikeis. Ir nebūtinai tik dėl finansavimo. Pirmiausiai tai dėl paties visuomenės požiūrio.
O tam reikia vienybės surašymo metu.
Nemanau, kad užsirašiusieji senovės baltų tikėjimo vardu, kieno nors bus verčiami elgtis kitaip nei iki šiol.
Paprasčiau tariant – ar geriau visi su savo nedideliais nuomonių skirtumais užsirašom į gausią senovės baltų tikėjimo “eilutę”, ar būname ypatingai saviti, išdidūs ir … nevieningai neregistruoti. Juk tais surašymo rezultatais mojuos oficialūs ir neoficialūs kalbėtojai apie mus. Viena, kai kreipiasi didelės pripažintos bendruomenės vardu, o kita, kai klausimus kelia negausi bendruomenė.
Juk norime savo protėvių žemėje jų papročiu garbinti Dievus ir jų darbus nesijausdami nustumtais, neįvertintais, bambėdami ant neskaitlingų, bet pripažintų bendruomenių.
Mes ne sektantai, o tik norime būti laisvi savo tikėjimo išpažinime. Tam reikia atlikti kai kuriuos šiandien būtinus žingsnius – tinkamai dalyvauti surašyme.
Manau reikia kurti planus, kaip atstatyti tikrąjį vardą ar bent kuo artimesnį tikrąjam mūsų senojo tikėjimo vardui.
Juk Baltai yra klaidinantis, ištarus šį žodį, jis neneša mūsų į senuosius laikus, į mūsų stiprybę. Iš šio žodžio Senojo Tikėjimo esmės nepasisemsime. Jūsų pareiga rengti planą kaip surasti-atkurti kuo tikresnį pavadinimą. Turite šiam veiksmui aiškią teisę.
Gal pradžiai tiktų Aistis? Nuo žodžio Rytai. Gal nuo žodžio: kunigaistis?
Gilindami pamatus žodžiui BALTAS, rašydami jį į oficialius dokumentus – manau einame klaidinga linkme. Ją reiks keisti. Koks gi tikslas eiti, žinant, kad kelias klaidingas ir reiks grįžti. O gal Jūs taip nemanote?
Sveiki! Prašau paskelbti ,kokios asmenybės sudaro ROMUVOS VAIDILŲ ratą?
svarbūs jums tie skaičiukai per gyventojų surašymą – kodėl neskleidžiate to Romuvos tikėjimo Lietuvoje? krivis kažkur Indijoje guru vaidina, vaidilų ratas visai nežinomas, kažkokios nesąmonės WCER ir ECER. veikla vyksta, o lietuviai nieko nežino!!!!! koks visos tos veiklos tikslas? pinigai?
Senasis gerai, bet tai ka mes senienu pasekėjai… 😀 mažumėle jaunumos reikia į tą romuviečių ratą, nes jau amžius savo daro- nebevyksta joks mastymas į priekį. Laikomasi kažkokių romantizmo 19-20a. idėjų, remiamasi labai abejotinais šaltiniais ir galiausiai dar paimama ir priplakama visokių induizmų ir pan. ir tada gaunasi “senasis”.
Mes esam dabar ir čia ir manau kad mes nesam senovėj. O jei jau teigiam kad dabar tai gyvuoja, tai atitinkamai ir viską ką darome turėtų būt tikra.(o ne muziejinis eksponatas ar teatras).
“Baltų tikėjimas”- gerai, “senasis” jau nebe, kai tai yra gyva…
Senasis gerai, bet tai ką, mes senienų pasekėjai… 😀 mažumėle jaunumos reikia į tą romuviečių ratą, nes jau amžius savo daro- nebevyksta joks mastymas į priekį. Laikomasi kažkokių romantizmo 19-20a. idėjų, remiamasi labai abejotinais šaltiniais ir galiausiai dar paimama ir priplakama visokių induizmų ir pan. ir tada gaunasi “senasis”.
mes esam dabar ir čia ir manau kad mes nesam senovėj. O jei jau teigiam kad dabar tai gyvuoja, tai atitinkamai ir viską ką darome turėtų būt tikra.(o ne muziejinis eksponatas ar teatras).
“Baltų tikėjimas”- gerai, “senasis” jau nebe, kai tai yra gyva…
Sentikiai tai labai didžiuojasi, kad jie Sentikiai. Tuo jie ir skiriasi nuo –„krestanoscų“. Bet sutinku, kad gal nedaug kas taip galvoja. O dėl induizmo, tai kas kur plaka čia tą induizmą. Kažkaip neteko matyti romuvių su sariais ir raudonais taškeliais ant kaktų.
“Senasis baltų tikėjimas”… Nu sėkmės. Tik gal reikėtų pervadinti į “New Age’inį baltų tikėjimą”, būtų tiksliau.
Persivadink.
Labai džiaugiuosi, kad Romuvos bendruomenė yra Lietuvoje ir labai juos palaikau, nors ji dar tebėra įvairiuose ieškojimuose ir rekonstrukcijose. Bet kas belieka, kai senasis tikėjimas apnaikintas… Tačiau labai gera tas tradicijas tęsti, kiek tai įmanoma ir garbinti protėvių dievus pagal protėvių pasaulėžiūrą.
Tikrai laikas, kad ir Lietuvoje ši bendruomenė būtų pripažinta, nes tai padaryta visose skandinavijos šalyse ir net pas brolius latvius!
Kam to reikia, tas mane supras, o kam to nereikia – rinkitės pagal savo poreikius ir neneikite kitų žmonių poreikių ir saviraiškos.
Koks gali būti vieningumas, jei net šiame pranešime dvejopas įvardijimas: “senasis baltų tikėjimas” ir “senovės baltų tikėjimas” ?
aha, man irgi klausimas – tai visgi siūlote įrašyti „senasis baltų tikėjimas“ ar „senovės baltų tikėjimas“?
Jonai, Jonai, tau kaip vaidilai tokie komentarai garbės tikrai nedaro…
Pjaunatės čia alke kaip vilkai, o viešai skelbiat darną…
Labai gaila, nes pristatyme pateikta svetainės idėja tikrai graži, o turinin užeit nebesinori 🙁
Kas čia kur pjaunasi? Aš tai nesijaučiu pjaunamas – (kaip sakė E.Vilkas: MA salėje 1988).
Gerbiamieji…..uzsirasykite pagonimis kaip ir pries 2,0 tukst metu …..jokiu baltu nebuvo ir nera ….
Antanas meluoja. Aš esu Senojo baltų tikėjimo, o tai reiškia, kad mes esame!
tai ir rasykime ‘senasis Lietuviu tikejimas’ nes pries 2000 metu visi sie krastai (Prusija, Ukraina, Baltarusija, Jotuva, Pamare ir Latvija su Lietuva) kalbejo viena vienintele Lietuviu kalba, vadinasi ir tikejimas buvo Lietuviu Tautos