Penktadienis, 20 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos

Lietuvos gyventojų surašymas artėja

www.alkas.lt
2011-02-02 17:17:23
47

www.alkas.lt

Jau kovo mėnesį prasidės Lietuvos gyventojų surašymas, kuris senojo baltų tikėjimo žmonėms yra ypač svarbus. 2010 metais Romuvos vaidilų ratas priėmė sprendimą skatinti visus senojo baltų tikėjimo atstovus prie klausimo apie religiją įrašyti senasis baltų tikėjimas.

Kuo daugiau žmonių vieningai įrašys šį pavadinimą (nesvarbu, kokiai pagoniško tikėjimo krypčiai atstovautų), tuo didesnė tikimybė, kad ir Lietuvoje, kaip kaimyninėje Latvijoje, senasis baltų tikėjimas bus pripažintas tradicine religija.

Pripažinimas yra svarbus, nes suteiks galimybę laisvai kurti šio tikėjimo mokyklas, šventoves, o svarbiausia – visos protėvių tikėjimo bendruomenės galės gauti valstybės paramą, kuri iki šiol teikiama tik iš tiesų netradicinėms Lietuvoje krikščionybės, islamo ir judaizmo pakraipoms. Akivaizdu, kad iš tiesų tos pačios pasaulėžiūros, bet skirtingoms bendruomenėms priklausančių žmonių nevieningumas gali pakenkti pačios filosofijos plėtrai Lietuvoje, todėl Romuvos vaidilų ratas siūlo visiems senųjų dievų garbintojams pasirašyti bendru – senovės baltų tikėjimo – vardu.

Lietuvoje visuotinis gyventojų ir būstų surašymas vyks 2011 m. kovo–gegužės mėnesiais. Pirmą kartą gyventojai susirašyti galės elektroniniu būdu. Elektroninis surašymas tęsis dvi savaites, kovo 1–14 d. Gyventojams suteikta galimybė atsakyti į surašymo lapo klausimus jiems patogiu metu. Šis būdas paprastesnis, nes dalis informacijos jau bus pateikta iš administracinių šaltinių (Gyventojų, Nekilnojamojo turto, Adresų registrų, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos duomenų bazės ir kitų administracinių šaltinių). Surašymo lapai turi būti užpildyti už visus būsto gyventojus. Duomenis bus galima papildyti arba patikslinti viso elektroninio surašymo metu.

Po elektroninio surašymo, nuo balandžio 5 iki gegužės 9 d., vyks gyventojų apklausa. Surašinėtojai lankys būstus ir apklaus elektroniniu būdu nesusirašiusius gyventojus. Surašinėtojus bus galima atpažinti iš specialių portfelių ir darbo pažymėjimų.


Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 47

  1. Rokas says:
    14 metų ago

    Neleidžiama kurti šventovių? Derėtų kreiptis į Strasbūrą.

    “senasis baltų tikėjimas bus pripažintas tradicine religija.”

    “o svarbiausia – visos protėvių tikėjimo bendruomenės galės gauti valstybės paramą”

    Panašu į klaidinimą. Tradicinėmis pas mus pagal įstatymus yra BENDRUOMENĖS, o ne RELIGIJOS. Todėl pagal dabartinę (ydingą, be abejonės) sistemą visos “baltiškomis” besiskelbiančios religinės bendruomenės tikrai nebus įregistruotos tradicinėmis ir negaus paramos.

    Apskritai, reiktų naikinti parazitizmą, o ne tapti dar vienu parazitu ant visuomenės kūno, siekiant paramos vien už įsivardijimą.

    Atsakyti
  2. ! says:
    14 metų ago

    Gal geriau būtų jei nei viena religinė bendruomenė negautų jokios paramos, bet išsilaikytų vien iš aukų. Šventvietes, ant kurių dabar stovi katalikų bažnyčios arba nesvarbu kas stovi, grąžinti senojo, paprotinio tikėjimo išpažinėjams, juk prievarta buvo atimtos. Dėl pasirašymo bendru – senovės baltų tikėjimo – vardu, nežinau kaip čia pasielgt, aš jums prijaučiu, tačiau veikloj nedalyvauju, apeigų neatlieku, tai kaip man pasirašyt? Meluot nesinori. Kas dėl “senovės baltų”, anokia čia senovė-nuo 1848 metų?

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      14 metų ago

      O staravierai – anokie čia STAROvierai jei pradėsime juos datuoti. Žodis senovės – čia suprantamas ne kaip linijinio istorinio krikščioniško laiko didesnė ar mažesnė atkarpa, jis kalba, būtent apie pasaulėžiūros būdą, apie vertybių ir pasaulėvokos pagrindus perimtus ir pratęstus protėvių tradicijų pagrindu, būtent apie protėvių ir ne istorinę ne linijinę o ciklinę mitinę-archetipinę ir todėl prigimtinę, universalią ir begalinę tradiciją. Kai kas tai vadina pagonybe, o patys tariame – senovės baltų. Ir nesvarbu, kad Jūs neatliekate apeigų.

      Diddi apeiga vien jau kalbėti lietuviškai. Jei kalbate lietuviškai ir dar prijaučiate savo protėvių pasaulėžiūrai – esate “senovės baltų tikėjimo”. Net jei ir neįsirašysite pagal gyventojų surašymą – vietiek būsite baltas.

      Atsakyti
      • Daugminas says:
        14 metų ago

        Na taip, laikas yra spiralinis todėl nėra griežtos atskirties tarp bet kurios praeities ir ateities.
        Trys žodžiai “senovė”, “baltai” ir “tikėjimas” kiekvienam save lietuviu suvokiančiam asmeniui kelia įvairias mintis.
        džiaugiuosiu, kad Lietuvoje yra senovės baltų tikėjimas.

        Atsakyti
      • Ievaras says:
        14 metų ago

        ciklinę mitinę-archetipinę ir todėl prigimtinę, universalią ir begalinę tradiciją – gal kas išverstų į žmonišką kalbą????????

        Daugminai, tu vienintelis žinai kas yra laikas ir dar vijomis ar gvintais besisukantis. spaudžiu dešinę

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          14 metų ago

          Reikia žinoti lotynų ir graikų kalbas – tai suprasite.

          Atsakyti
          • Ievaras says:
            14 metų ago

            😀 rašiau, kad tai nesvarbu.
            klausimas buvo ar tau lengviau sekasi kurti mintis graikiškais žodžiais.
            dabar visai įdomu pasidarė- gal tau visos kalbos jau susmaišė galvoj?

            kepurė nepabėgs, tik atsakyk į klausimus

          • Jonas Vaiškūnas says:
            14 metų ago

            Taip, aš kartais pasilgstu graikiškų žodžių ir riešutų, nors mėgstu ir lazdyno reišutus. O Ievarui patariu pasiskaityti Miglės Nargėlaitės šiandienos “Ketvirtadienio Perkunkalbę” ir nesiknaisioti tėvelio skrandžio turinyje, o pažvelgti į Saulę ir Pasaulį. Pagaliau.

    • Jauga says:
      14 metų ago

      Jeigu iš tikrųjų Jums rūpi ir atrodo, kad kliudo tie dalykai, kuriuos išvardinot, tai atsakymai yra ir pačioje “Alko” svetainėje, ir “Ramuvos”, ir kitose, tik paspauskit nuorodas viršuje, susiraskit pagal temą. Ir išsamų bendruomenių kūrimosi aprašymą rasit, ir apie pačią reigiją, ir apie jos istoriją (Jūsų nurodyta data man negirdėta, greičiausiai išgalvota), ir apie apeigas – gal paprasčiau Jums pačiam bus spręst ir apie tokios bendruomenės nario prievoles… dešimtinės tikrai niekas nerenka…

      Atsakyti
  3. Valdas says:
    14 metų ago

    Lietuviai, įsileidom vagį namuosna.
    Krikščionybė, islamas ir judaizmas tarpsta ir puikuojas mūsuos kaip namuos, užsimiršę būdami tik svečiuos.

    Atsakyti
  4. Miglė says:
    14 metų ago

    Man tai juokinga darosi dėl visų šitų diskusijų. Ne tai yra svarbiausia, kaip pavadinsi – ar pagonybe, ar senovės baltų, ar ropmuva ar dar bala žino kaip. Esmė čia yra susirašyti vienu vardu, nes pasaulėžiūra vis vien ta pati, kad ir kaip jūs ją asmeniškai vadinate. Kam to reikia, trumpai jau paaiškinta pranešime, vėliau atsiras išsamesnių str ką mums atneštų pripažinimas valstybiniu mastu. trumpai taraint, dbr jei kas pamatytų, už laužą ant piliakalnio galite ir administracinę baud gauti. nes tokio tikėjimo oficialiai net nėra, suprantat? o jūs čia ginčijatės – senovės ar ne senovės. taigi atsiprašant nusišikt kaip pavadinsi – nepagadinsi.

    Atsakyti
    • Ievaras says:
      14 metų ago

      o tai Andželika Tamaš ar skambantys kedrai irgi galės gauti valstybės paramą? ar Trinkūnai dalins savo nuožiūra? o, jei tamstelei nusišikti kaip pavadinti, pasakyk tam”Romuvos vaidilų ratui” prie klausimo apie religiją įrašyti “pagonys”- vis daugiau neapsisprendusių įsirašys

      Atsakyti
      • Miglė says:
        14 metų ago

        Jei manyčiau, akd dėl žodžio pagonis daugiau įsirašys, tai taip ir pasakyčiau, bet aš kažkodėl manau, akd daugiau žmonių įsirašys šituo pavadinimu 🙂

        O kalbant apie kitas organizacijas, tai jei nebūsim idiotai, o būsim vieningi, tada visi ir gausim paramas. Pvz dabar Lietuva remia tokį reikalą kaip man gerai pažįstamus septintos dienos adventistus, ne sprieš pora metų jie tapo tradicine religija Lietuvoje. Paramą gauna ne tik pripažinimo paprašiusi VIlniaus sekta, bet ir kitų miestų. Savo dvasininkus jie dabar siunčia mokytis į amerikas ir pan.

        Kaip jie sugebėjo pasidalinti? Ogi tieisog nebūdami idiotai ir visi prisiregistruodami kaip tos religijos bendruomenė kitame mkieste, kitame kaime arba tiesiog kita bendruomenė. Kai apskritrai senasis tikėjimas bus pripažintas, visokiems skambantiems kedrams, tarp kurių turiu nemažai pažįstamų, beliks tik truputį popierių sutvarkyti. Nuo to tikrai nei kedrai nustos skambėję, nei jų susikurtų papročių esmė pasikeis.

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          14 metų ago

          Migle, Adventistai netapo tradicine RB, jie tapo tik “valstybės pripažintais”, nesusipainioki toje sujauktoje RB klasifikacijoje:
          1. Valstybės pripažintos Tradicinės RB.
          2. Valstybės pripažintos RB.
          3. Kitos (valstybės nepripažintos, bet juridinio asmens statusą turinčios, t.y. įregistruotos)RB.

          Atsakyti
    • kukutis says:
      14 metų ago

      bauda uz lauza ant piliakalnio galima gauti, nes tai dazniausiai saugomos teritorijos. Ne viena karta maciau ant Gondingos (Plunges raj. ) vietiniai automobiliais uzvaziuoja ir saslykus kepa. Tai manau uz tokius darbelius tikrai bausti reikia. O manau, jei organizuoji rengini ir susitari su atsakingais zmonem, gausi ir leidima lauzui (kaip antai baltu ugnies sasuka per rudens lygiadieni)

      Atsakyti
  5. Alvydas Butkus says:
    14 metų ago

    Aš nuogąstauju, kad Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose AWPL darys viską, kad per surašymą padidintų lenkų skaičių. Kaip padaryti, kad surašymas ten būtų kuo neutralesnis ir objektyvesnis?

    Atsakyti
    • Zbygniew'a​s 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяа​ў says:
      14 metų ago

      AWPL ir kitas tautiniu pagrindu partijas reikia naikinti.
      Jei Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose susirašys nors ir visi 110% “lenkais” – esmės nekeičia, nes Lietuvoje nėra etninių lenkų ir nėra etnografinių lenkiškų žemių.
      Reikia iš esmės kelti polonizacijos, kaip nusikaltimo – prilygstančio etnocidui, klausimą ir lietuviškų etnnių žemių depolonizacijos klausimą.

      Atsakyti
    • Miglė says:
      14 metų ago

      susirašykite interentu. surašymas elektroniniu būdu vyks kovo 1–14 d.

      Atsakyti
    • Zbygniew'a​s 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяа​ў says:
      14 metų ago

      Man labai įdomu, kiek Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose žmonių save užrašys “tuteišij”. Tai atitiktų istorinę tiesą, nes baltarusiai į Vilniaus apylinkes buvo atkelti nuo Vitebsko XVII amžiaus viduryje.
      Jokio skirtumo, kiek žmonų AWPL užrašys “lenkais”. Svarbu viešai kelti patį šiuo metu naudojamo tautybės pavadinimo “lenkas” pagrįstumą Lietuvoje. Kodėl ne “tuteišis” ir kodėl ne “litvinas” arba tiesiog “polonizuotas lietuvis”?

      Atsakyti
      • Miglė says:
        14 metų ago

        gal todėl, kad tie žmonės nepripažįsta savęs tuteišiais ar dar kokiais. O aš pažiūrėčiau, kaip tu įrodytum kiekvieno jų kilmę, kai jų ten šimtai, o įrodinėti atstatant giminės medį tektų kiekvieno atskirai.

        Atsakyti
      • Alfredas says:
        14 metų ago

        “Svarbu viešai kelti patį šiuo metu naudojamo tautybės pavadinimo “lenkas” pagrįstumą Lietuvoje” – tai visiškas nesuvokimas arba kvailystė. Lenkų tautybės žmones Lietuvoje vadina lenkais. Kodėl būtent toks pavadinimas, paaiškins kalbininkai.
        Jei Vilnijos gyventojas save vadinu lenku ir mano esąs lenkas, tai čia jo asmeninio apsisprendimo reikalas. Šiuo atveju visiškai nesvarbu, kad tarp jo protėvių, gal būt, net nebuvo lenkų, ir jis kalba “po prostu” ar baltarusiškai.

        Tačiau įvairiems Lenkijos politikams, tomaševskiams turime visuomet aiškiai sakyti, kad Vilnija – tai lietuvių etninės žemės. Kitos tautos negali turėti jokių pretenzijų Lietuvai.
        Jokie Lietuvos politikai, istorikai negali žadėti pakeisti(papildyti) lietuvišką abėcėlę. Jiems tauta tokių teisių nesuteikė.

        Atsakyti
  6. Zbygniew'a​s 凱ㄝ開ㄕ高 ㄊ健 Пірстелэяа​ў says:
    14 metų ago

    Nereikia iš senovės baltų tikėjimo daryti “Viešosios įstaigos”, kuri monopolizuotų žmonių savęs, kaip senovės baltų, suvokimą. Nereikia jokių asmenų – tarpininkų tarp Dievo ir žmogaus. Žmogus pats turi suvokti gamtą, tikėjimą papročius. Nedarykime iš pagoniško tikėjimo dar vienos sektos su finansiniais įsipareigojimais ir atskirų asmenų diktatu sektos nariams.

    Kiekviename Lietuvos mieste ir kaime turi būti pagoniški aukurai, kuriuos galėtų žmonės laisvai naudoti pagal savo poreikius.

    Atsakyti
    • Miglė says:
      14 metų ago

      seniai norėjome pastatyti daug kur aukurus. net pabandėm. deja, tai yra nelegalus statinys ir dažnai būdavo nugriautas. taigi jei norime kažkokių privilegijų, pvz vieno kito piliakalnio aukurui pastatyti ar vieno kito miesto centro šventyklėlėi – teks tapti tradicine religija. teks įrodyti, kad mūsų daug ir kad Lietuvoje tai turi paklausą

      Atsakyti
    • Jolanta says:
      14 metų ago

      Pritariu Zbygnew’ui.

      Aukurus galima statyti gavus leidimą, tik ar bandėt?

      Atsakyti
  7. zzz says:
    14 metų ago

    Religinėms bendruomenėms turi pakakti aukų. KODĖL JOMS TURI AUKOTI PINIGUS ŽMONĖS, KURIE NEPRIKLAUSO TOMS RELIGINĖMS BENDRUOMENĖMS?
    Kodėl mokesčių mokėtojų pinigai turi remti religines bendruomenes?

    Tai jų ir jų tikėjimų reikalas. Man nesvarbu, ar tai krikščionys, ar tai pagonys, Lietuvoje yra svarbesnių skylių, kurias reikėtų kaišioti valstybine parama.

    Atsakyti
    • Miglė says:
      14 metų ago

      na, bet kokiu atveju krikščionis turi remti ir tie žmonės, kurie dbr nėra krikščionys. taigi šitos įstatymų spragos, jei tai spraga, tokiu būdu neužkiši.

      Atsakyti
  8. S says:
    14 metų ago

    Gera mintis, užsirašysim. Nereikia pasiduot skirstymui į RB, ar kas ten dar pagal bažnyčios papročius įstatyme surašyta, bendras reikalas svarbiausias. O ta valstybės parama neesminis dalykas, gali ir viena Romuva kaip didžiausia bendruomenė gaut, tikrai negaila – kad tik mačytų. 🙂

    Atsakyti
  9. Ievaras says:
    14 metų ago

    kitą vertus, kas per religinė organizacija, jei net nežino kaip vadintis ?????????

    Atsakyti
  10. libertarian says:
    14 metų ago

    O kaip bus su tautybe? Ar bus galima užsirašyti pvz. žemeičiu, žiemgaliu ir pan.? Aš kilęs iš Žiemgalos ir laikau save žiemgaliu. Tėvai, seneliai, proseneliai – visi taip pat iš Žiemgalos.
    Lietuva – demokratiška šalis. Vakarų demokratijose jau seniai nėra reguliuojama, kokia tautybė “tinkama”, o kokia – ne. Tai ž žmogaus savimonės reikalas, jo savosios kilmės pojūčio. Šaindien net tokiose abejotinos reputacijos šalyse, kaip Rusija (per surašyma 2010 m. surašymą užsirašė net skitais ar “goblinais”), Baltarusija (dalis gyventojų užsirašė “litvinais”) tai leidžiama.
    Per 2001 m. surašyma nebuvo leidžiama. Tuomet domėjausi, neleido. pažystamas norėjo užsirašyti žemaičiu – taip pat neleido.
    O KAIP BUS ŠĮMET? Ar mūsų demokratija tik “popierinė”.
    O dėl tikėjimo – tai dar 2001 m. užsirašiau kaip Senojo baltų tikėjimo “Romuva” pasekėjas.
    libertarian

    Atsakyti
  11. libertarian says:
    14 metų ago

    O kaip bus su tautybe? Ar bus galima užsirašyti pvz. žemeičiu, žiemgaliu ir pan.? Aš kilęs iš Žiemgalos ir laikau save žiemgaliu. Tėvai, seneliai, proseneliai – visi taip pat iš Žiemgalos.
    Lietuva – demokratiška šalis. Vakarų demokratijose jau seniai nėra reguliuojama, kokia tautybė “tinkama”, o kokia – ne. Tai ž žmogaus savimonės reikalas, jo savosios kilmės pojūčio. Šaindien net tokiose abejotinos reputacijos šalyse, kaip Rusija (per surašyma 2010 m. surašymą užsirašė net skitais ar “goblinais”), Baltarusija (dalis gyventojų užsirašė “litvinais”) tai leidžiama.
    Per 2001 m. surašyma nebuvo leidžiama. Tuomet domėjausi, neleido. pažystamas norėjo užsirašyti žemaičiu – taip pat neleido.
    O KAIP BUS ŠĮMET? Ar mūsų demokratija tik “popierinė”.
    O dėl tikėjimo – tai dar 2001 m. užsirašiau kaip Senojo baltų tikėjimo “Romuva” pasekėjas.
    libertarian

    Atsakyti
  12. Saulius says:
    14 metų ago

    Protėvių tradicijas ir ypač jų raišką šiandien suprantame nevienodai. Mūsų teisinėje visuomenėje labai svarbu įgyti statusą, su kuriuo oficialūs sluoksniai turėtų skaitytis. Vienas iš jų – pripažinta Tradicinė RB. Tuomet ir valstybės požiūris pasikeis. Ir nebūtinai tik dėl finansavimo. Pirmiausiai tai dėl paties visuomenės požiūrio.
    O tam reikia vienybės surašymo metu.
    Nemanau, kad užsirašiusieji senovės baltų tikėjimo vardu, kieno nors bus verčiami elgtis kitaip nei iki šiol.
    Paprasčiau tariant – ar geriau visi su savo nedideliais nuomonių skirtumais užsirašom į gausią senovės baltų tikėjimo “eilutę”, ar būname ypatingai saviti, išdidūs ir … nevieningai neregistruoti. Juk tais surašymo rezultatais mojuos oficialūs ir neoficialūs kalbėtojai apie mus. Viena, kai kreipiasi didelės pripažintos bendruomenės vardu, o kita, kai klausimus kelia negausi bendruomenė.
    Juk norime savo protėvių žemėje jų papročiu garbinti Dievus ir jų darbus nesijausdami nustumtais, neįvertintais, bambėdami ant neskaitlingų, bet pripažintų bendruomenių.
    Mes ne sektantai, o tik norime būti laisvi savo tikėjimo išpažinime. Tam reikia atlikti kai kuriuos šiandien būtinus žingsnius – tinkamai dalyvauti surašyme.

    Atsakyti
  13. Edvardas says:
    14 metų ago

    Manau reikia kurti planus, kaip atstatyti tikrąjį vardą ar bent kuo artimesnį tikrąjam mūsų senojo tikėjimo vardui.

    Juk Baltai yra klaidinantis, ištarus šį žodį, jis neneša mūsų į senuosius laikus, į mūsų stiprybę. Iš šio žodžio Senojo Tikėjimo esmės nepasisemsime. Jūsų pareiga rengti planą kaip surasti-atkurti kuo tikresnį pavadinimą. Turite šiam veiksmui aiškią teisę.

    Gal pradžiai tiktų Aistis? Nuo žodžio Rytai. Gal nuo žodžio: kunigaistis?

    Gilindami pamatus žodžiui BALTAS, rašydami jį į oficialius dokumentus – manau einame klaidinga linkme. Ją reiks keisti. Koks gi tikslas eiti, žinant, kad kelias klaidingas ir reiks grįžti. O gal Jūs taip nemanote?

    Atsakyti
  14. uosis says:
    14 metų ago

    Sveiki! Prašau paskelbti ,kokios asmenybės sudaro ROMUVOS VAIDILŲ ratą?

    Atsakyti
  15. Ievaras says:
    14 metų ago

    svarbūs jums tie skaičiukai per gyventojų surašymą – kodėl neskleidžiate to Romuvos tikėjimo Lietuvoje? krivis kažkur Indijoje guru vaidina, vaidilų ratas visai nežinomas, kažkokios nesąmonės WCER ir ECER. veikla vyksta, o lietuviai nieko nežino!!!!! koks visos tos veiklos tikslas? pinigai?

    Atsakyti
  16. Taraila says:
    14 metų ago

    Senasis gerai, bet tai ka mes senienu pasekėjai… 😀 mažumėle jaunumos reikia į tą romuviečių ratą, nes jau amžius savo daro- nebevyksta joks mastymas į priekį. Laikomasi kažkokių romantizmo 19-20a. idėjų, remiamasi labai abejotinais šaltiniais ir galiausiai dar paimama ir priplakama visokių induizmų ir pan. ir tada gaunasi “senasis”.
    Mes esam dabar ir čia ir manau kad mes nesam senovėj. O jei jau teigiam kad dabar tai gyvuoja, tai atitinkamai ir viską ką darome turėtų būt tikra.(o ne muziejinis eksponatas ar teatras).
    “Baltų tikėjimas”- gerai, “senasis” jau nebe, kai tai yra gyva…

    Atsakyti
  17. Taraila says:
    14 metų ago

    Senasis gerai, bet tai ką, mes senienų pasekėjai… 😀 mažumėle jaunumos reikia į tą romuviečių ratą, nes jau amžius savo daro- nebevyksta joks mastymas į priekį. Laikomasi kažkokių romantizmo 19-20a. idėjų, remiamasi labai abejotinais šaltiniais ir galiausiai dar paimama ir priplakama visokių induizmų ir pan. ir tada gaunasi “senasis”.
    mes esam dabar ir čia ir manau kad mes nesam senovėj. O jei jau teigiam kad dabar tai gyvuoja, tai atitinkamai ir viską ką darome turėtų būt tikra.(o ne muziejinis eksponatas ar teatras).
    “Baltų tikėjimas”- gerai, “senasis” jau nebe, kai tai yra gyva…

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      14 metų ago

      Sentikiai tai labai didžiuojasi, kad jie Sentikiai. Tuo jie ir skiriasi nuo –„krestanoscų“. Bet sutinku, kad gal nedaug kas taip galvoja. O dėl induizmo, tai kas kur plaka čia tą induizmą. Kažkaip neteko matyti romuvių su sariais ir raudonais taškeliais ant kaktų.

      Atsakyti
  18. lapė says:
    14 metų ago

    “Senasis baltų tikėjimas”… Nu sėkmės. Tik gal reikėtų pervadinti į “New Age’inį baltų tikėjimą”, būtų tiksliau.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      14 metų ago

      Persivadink.

      Atsakyti
  19. Martynas says:
    14 metų ago

    Labai džiaugiuosi, kad Romuvos bendruomenė yra Lietuvoje ir labai juos palaikau, nors ji dar tebėra įvairiuose ieškojimuose ir rekonstrukcijose. Bet kas belieka, kai senasis tikėjimas apnaikintas… Tačiau labai gera tas tradicijas tęsti, kiek tai įmanoma ir garbinti protėvių dievus pagal protėvių pasaulėžiūrą.
    Tikrai laikas, kad ir Lietuvoje ši bendruomenė būtų pripažinta, nes tai padaryta visose skandinavijos šalyse ir net pas brolius latvius!
    Kam to reikia, tas mane supras, o kam to nereikia – rinkitės pagal savo poreikius ir neneikite kitų žmonių poreikių ir saviraiškos.

    Atsakyti
  20. mr says:
    14 metų ago

    Koks gali būti vieningumas, jei net šiame pranešime dvejopas įvardijimas: “senasis baltų tikėjimas” ir “senovės baltų tikėjimas” ?

    Atsakyti
    • tviska says:
      14 metų ago

      aha, man irgi klausimas – tai visgi siūlote įrašyti „senasis baltų tikėjimas“ ar „senovės baltų tikėjimas“?

      Atsakyti
  21. Jolanta says:
    14 metų ago

    Jonai, Jonai, tau kaip vaidilai tokie komentarai garbės tikrai nedaro…
    Pjaunatės čia alke kaip vilkai, o viešai skelbiat darną…

    Labai gaila, nes pristatyme pateikta svetainės idėja tikrai graži, o turinin užeit nebesinori 🙁

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      14 metų ago

      Kas čia kur pjaunasi? Aš tai nesijaučiu pjaunamas – (kaip sakė E.Vilkas: MA salėje 1988).

      Atsakyti
  22. Antanas says:
    14 metų ago

    Gerbiamieji…..uzsirasykite pagonimis kaip ir pries 2,0 tukst metu …..jokiu baltu nebuvo ir nera ….

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      14 metų ago

      Antanas meluoja. Aš esu Senojo baltų tikėjimo, o tai reiškia, kad mes esame!

      Atsakyti
  23. Grabnyčia says:
    14 metų ago

    tai ir rasykime ‘senasis Lietuviu tikejimas’ nes pries 2000 metu visi sie krastai (Prusija, Ukraina, Baltarusija, Jotuva, Pamare ir Latvija su Lietuva) kalbejo viena vienintele Lietuviu kalba, vadinasi ir tikejimas buvo Lietuviu Tautos

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sukčiai, netikra svetainė
Lietuvoje

Sukčiai atrado naują pinigų išviliojimo būdą

2025 06 20
Kariai
Lietuvoje

Dėl naujo poligono – pokalbiai su savivalda

2025 06 20
Rasos šventė Verkiuose, 2023-06-23
Etninė kultūra

Šįvakar – Rasos šventė Verkių parke

2025 06 20
Ornitologai pataria: ką daryti radus čiurlio jauniklį? | birdlife.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Ornitologai pataria: ką daryti radus čiurlio jauniklį?

2025 06 20
Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa“ | lithuanianculture.lt nuotr.
Kultūra

ES finansavimas skirtas 20 naujų lietuviškų filmų vystymui

2025 06 20
Jaunos šeimos
Lietuvoje

Parama jaunoms šeimoms regionuose: kaip pasinaudoti valstybės pagalba?

2025 06 20
Lietuvos komanda | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš Europos fizikos olimpiados Lietuvos mokiniai parsivežė sidabrą ir bronzą

2025 06 20
Algirdas Svidinskas
Etninė kultūra

Mirė garsus etninės kultūros puoselėtojas Algirdas Svidinskas

2025 06 19

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Konferencija Seime: apie 1941 m. Sukilimą, Lietuvos laisvės kovas ir istorinio pasakojimo apsaugą
  • +++ apie Konferencija Seime: apie 1941 m. Sukilimą, Lietuvos laisvės kovas ir istorinio pasakojimo apsaugą
  • Želva----Laumėnai apie Mirė garsus etninės kultūros puoselėtojas Algirdas Svidinskas
  • Nerimsta darbštuoliai apie Sukčiai renkasi ne tik patiklius pensininkus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Sukčiai atrado naują pinigų išviliojimo būdą
  • Dėl naujo poligono – pokalbiai su savivalda
  • Šįvakar – Rasos šventė Verkių parke
  • Ornitologai pataria: ką daryti radus čiurlio jauniklį?

Kiti Straipsniai

Gyventojų surašymas. | aclu.org nuotr.

Č. Iškauskas. Tikslas – atkurti autonomiją?

2021 01 30
Prof. Alvydas Butkus | Asmeninė nuotr.

A. Butkus. Lietuvos gyventojai tautybės požiūriu

2015 12 16
Filmas medžiotojams, visuomenei, medžioklės gerbėjams ir priešininkams.

Filmas medžiotojams, visuomenei, medžioklės gerbėjams ir priešininkams.

2014 01 28
V. Rutkūnas. Krivis Jaunius keliauja į Dausas, palaiminęs Lietuvą

V. Rutkūnas. Krivis Jaunius keliauja į Dausas, palaiminęs Lietuvą

2014 01 22
J. Vaiškūnas: Ši Žemė šventa

J. Vaiškūnas: Ši Žemė šventa

2013 03 31
Lietuvos geografinis žemėlapis

Statistikos departamentas: kaime gyvena lygiai trečdalis Lietuvos gyventojų

2013 01 25
Įšventimas į romuvius | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

J.Trinkūnas. Statistikos metraštis paliudijo – baltų tikėjimo pasekėjų daugėja

2012 11 23
Efoto.lt nuotr.

Paskelbti 2011 metų visuotinio gyventojų ir būstų surašymo pagrindiniai duomenys

2012 09 28
Petras Maksimavičius

P. Maksimavičius. Kodėl nepaklausus Seinų miesto gyventojų nuomonės?

2012 03 12
Estijoje didelis elektorinio surašymo aktyvumas

Estijoje didelis elektorinio surašymo aktyvumas

2012 02 02

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Konferencija Seime: apie 1941 m. Sukilimą, Lietuvos laisvės kovas ir istorinio pasakojimo apsaugą
  • +++ apie Konferencija Seime: apie 1941 m. Sukilimą, Lietuvos laisvės kovas ir istorinio pasakojimo apsaugą
  • Želva----Laumėnai apie Mirė garsus etninės kultūros puoselėtojas Algirdas Svidinskas
  • Nerimsta darbštuoliai apie Sukčiai renkasi ne tik patiklius pensininkus
  • Rimgaudas apie Konferencija Seime: apie 1941 m. Sukilimą, Lietuvos laisvės kovas ir istorinio pasakojimo apsaugą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
J. Vaiškūnas. Perkūno diena – vartai į vasarą

J. Vaiškūnas. Perkūno diena – vartai į vasarą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai