Jau gruodžio 13 d., Vilniaus parodų centre „Litexpo“, susirinks versliausi ir talentingiausi Lietuvos moksleiviai. Geriausius savo mokyklinio verslo sumanymus jie parodys mokomųjų mokinių bendrovių programos „accelerator_x“ Kalėdinėje eXpo parodoje.
„Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) rengiame renginyje šiemet žada apsilankyti apie 1000 mokinių. Jie savo verslo sumanymais bandys sužavėti didžiausių Lietuvos įmonių atstovų vertinimo komisiją ir pirmuosius savo klientus.
Šių metų Kalėdinė eXpo kviečia svajoti kosminiu mastu – parodos tema „Kosminės Kalėdos: atrask jaunųjų žvaigždžių sumanymus“ pabrėžiama, kaip toli moksleiviai yra pažengę savo kūrybiniais ir verslumo sumanymais.
Kasmet dalyvių skaičiumi auganti „Lietuvos Junior Achievement“ Kalėdinė eXpo paroda šiemet bus rekordinė tiek dalyvių, tiek parodoje savo gaminius ir paslaugas pristatančių mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) skaičiumi – jų bus apie 200.
„Kalėdinė eXpo – tai vieta, kur auga naujos kartos antrepreneriai. Tikime, kad mūsų moksleiviai gali kurti aukštos pridėtinės vertės sumanymus, kurios taps Lietuvos ekonomikos pažangos varikliu.
Ugdydami antreprenerystės gebėjimus nuo mažens, padedame jiems pasiruošti ateičiai, kurioje kūrybiškumas ir verslumas tampa pagrindinėmis sėkmės savybėmis.
Visos dienos renginio metu mokiniai mokosi vieni iš kitų. Jie gauna neįkainojamą patirtį: išgirsta profesionalų grįžtamąjį ryšį, mokosi pristatyti savo idėjas ir ugdo pasitikėjimą savimi.
Tikime, kad šios jaunosios žvaigždės netrukus nušvies mūsų ekonomikos dangų“, – džiaugiasi Andželika Rusteikienė, „Lietuvos Junior Achievement“ vadovė.
Renginys išsiskiria dalyvių įvairove ir galimybėmis, apjungdamas įvairaus amžiaus moksleivius ir jų kūrybiškas idėjas.
5–8 klasių mokiniai dalyvaus „Pitch ringe“, kur žaibiškai pristatys savo sukurtus skaitmeninius verslo sumanymus, rodydami pirmuosius verslo pagrindų įgūdžius.
Tuo tarpu 9–12 klasių moksleiviai – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) kūrėjai – parodos metu pristatys savo gaminius ir paslaugas. Kiti – ilgai kurtus dirbtinio proto prototipus. Visus moksleivių sumanymus vertins verslo komisija ir parodos lankytojai.
Mokomąsias bendroves vertins apie 200 žinovų – verslo, valstybinių institucijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai. Jie analizuos komandų sumanymų naujoviškumą, kūrybiškumą, rinkos poreikius, finansų valdymą, plėtros strategijas ir kt.
Geriausiai pasirodžiusios komandos bus apdovanotos programos rėmėjų ir partnerių įsteigtais vardiniais prizais už pasiekimus mokomojo verslo srityje.
Andželika Rusteikienė pastebi, kad jau keletą metų iš eilės mokinių verslo sumanymuose vyrauja skaitmeninių technologijų sprendimai tokie, kaip dirbtinio proto pagalbininkai ar mobiliosios programėlės.
Anot jos, daugelis mokinių verslo sumanymų yra nukreipti į tikrų problemų sprendimą. Pavyzdžiui, laiko taupymą, veiksmingą resursų naudojimą ar tvarumą. Tai rodo, kad mokiniai stengiasi kurti gaminius (paslaugas), kurie ne tik uždirba pelną, bet ir daro teigiamą poveikį visuomenei.
Savo nemokamą bilietą į renginį galima atsiimti čia.
„Lietuvos Junior Achievement“ mokomųjų mokinių bendrovių programos strateginės plėtros partneriai
„Inovacijų agentūra“ bei Ekonomikos ir inovacijų ministerija, poveikio investuotojai „SEB bankas“ ir „Moody‘s Lietuvoje“, bendrovės „Narbutas“, „UPS Lietuvoje“, „Scandagra“, Mariaus Jakulio Jason fondas, „Nordcurrent“, „Kauno grūdai“.
Minėti Lietuvos moksleivių renginiai ir šventiniai pasirodymai- tai angliškumo perteklinė sklaida.Deja.
Lietuvių tautinės kultūros žinių bei gyvenimo būdo naujienų portalas į Pasaulį žvelgiantys per baltiškosios kultūros ir pasaulėžiūros langą: Litexpo, programos „accelerator_x“, „Lietuvos Junior Achievement“ , programos strateginės plėtros partneriai, „Moody‘s Lietuvoje“, „Scandagra“, „Nordcurrent“.