Rudenį 9–12 klasių moksleivius „Samsung“ bendrovė pakvietė kurti technologijomis paremtus sumanymus, kurie skatintų mokinių fizinę ir psichinę gerovę.
Gruodžio 13 d. buvo apdovanoti kūrybingiausi jaunuoliai, dalyvavę „Solve for Tomorrow“ varžytuvėse.
Baigiamajame renginyje, Rygoje savo sumanymus pristatė 15 komandų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos, o renginio metu net dvi Lietuvos mokinių komandos buvo apdovanotos specialiais prizais.
Varžytuvių sumanymą ir poreikį kalbėti apie mokinių psichinę ir fizinę gerovę paskatino „Samsung“ surengta apklausa, kurios duomenimis, net 57 proc. apklaustų moksleivių teigia, jog yra susidūrę su patyčiomis.
Tačiau patyčios – tai ne vienintelė ir ne pagrindinė moksleivių patiriamo streso priežastis.
Didžioji dalis moksleivių nurodė, kad daugiausiai streso ir neigiamų jausmų mokykloje patiria dėl problemų, susijusių su mokslais (70 proc.).
„Mokykloje moksleiviai praleidžia itin didelę dalį savo kasdienybės, todėl natūralu, jog ši aplinka užima svarbų vaidmenį mokinių raidos ir asmeninio tobulėjimo procese.
Šiais metais pagrindinis programos tikslas – skatinti mokinius prisidėti prie draugiškos mokyklos aplinkos formavimo, nes būtent jie geriausiai ir žino, kas padėtų jaustis geriau.
Baigiamojo renginio metu mokinių komandos atskleidė originalius technologinius sumanymus, kurie turi tikrą potencialą sukurti tokią mokyklos aplinką, kuri leistų mokiniams jaustis saugiai, paįvairintų mokymosi procesą bei skatintų tarpusavio bendravimą“, – pasakoja programos „Solve for Tomorrow“ vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.
Kūrybingiausiems sumanymams – išskirtiniai prizai
Išskirtinio įvertinimo šių metų varžytuvėse sulaukė net dvi moksleivių komandos iš Lietuvos.
Vilniaus licėjaus dešimtokų komanda pavadinimu „Insert Name Here“ siekė ieškoti sprendimų, palengvinančių ir paįvairinančių kasdienį mokymosi procesą.
Moksleiviai sugalvojo sukurti svetainę „Eduwave“, kurioje integruojant įtraukiančius vaizdo žaidimų ir žaidybinio mokymosi bruožus, moksleiviai galėtų atrasti alternatyvius mokymosi būdus.
Šiuo sumanymu komanda siekia padėti mokiniams išsiugdyti gerus mokymosi įpročius ir veiksmingo laiko valdymo įgūdžius.
Pristatyto sumanymo svarba nesuabejojo ir kompetentinga komisija iš trijų Baltijos šalių – „Insert Name Here“ komandai ji skyrė sidabrinę antrąją vietą, o kartu su ja moksleiviams iš Vilniaus licėjaus atiteko 3 tūkst. eurų vertės dovanų kuponas įrenginiams įsigyti.
Komanda „Positive YOUth“, atvykusi iš Klaipėdos licėjaus, savo sumanymu siekė atkreipti dėmesį į vieną opiausių problemų – patyčias.
Licėjaus mokiniai siūlė sukurti išmaniąją programėlę, kurioje būtų galima rasti motyvuojančių knygų, paskaitų ir psichologų patarimų.
Moksleiviai pristatė išskirtines programėlės funkcijas – skiltį, kurioje pateikiami konkretūs psichologų ir patyčias patyrusių asmenų patarimai, vakarop siunčiamus pranešimų langelius, kuriuose programėlės naudotojai galėtų apmąstyti savo dieną ir įvertinti psichinę būseną.
Už savo sumanymą Klaipėdos licėjaus mokinių komanda pelnė konkurso simpatijų prizą, o visiems komandos nariams buvo įteiktos naujausios „Galaxy Buds FE” belaidės ausinės.
Trečiąją vietą varžytuvėse užėmė ir 2 tūkst. eurų vertės prizą laimėjo komanda iš Latvijos – „Vk_tech“. Moksleiviai siūlė keliuose savo mokyklos koridoriuose įrengti projektorius, kurie ant koridoriaus grindų rodytų įvairius žaidimus.
Pagrindiniais varžytuvių nugalėtojais šiemet tapo estų komanda „BeePeace“. Jų sumanymas – sukurti socialinės medijos programėlę, kuria mokykloje galėtų naudotis ne tik mokiniai, bet ir mokyklos darbuotojai.
Programėlėje mokiniai gali bendrauti tarpusavyje ir per pertraukas kartu užsiimti įvairia veikla, taip pat joje numatytos funkcijos, leidžiančios mokiniams anonimiškai pranešti mokyklos personalui apie patyčias ar kitas problemas, į kurias reikia atkreipti dėmesį.
Pirmosios vietos laimėtojams buvo įteiktas įspūdingas prizas – 5 tūkst. eurų vertės kuponas technologijų gigantės įrenginiams įsigyti ir 5 tūkst. eurų pristatytam sumanymui įgyvendinti.